کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

معلم زبان آنلاین بهتر است یا حضوری؟

۴.۹
(۷)

یادگیری با معلم زبان آنلاین بهتر است یا حضوری؟ انتخاب روش یادگیری زبان همیشه یکی از سؤالات اصلی زبان‌آموزان بوده است. درک تفاوت‌های کلاس حضوری و آنلاین و در نظر گرفتن اینکه کدام دوره مناسب شماست، نکته بسیار مهمی است.

چه معلم باشید و چه زبان‌آموز، برای پاسخ به این سؤال باید مدت زمان آزادتان در طول روز را در نظر بگیرید و درنهایت با بررسی مزایا و معایب هرکدام، از میان کلاس زبان آنلاین یا حضوری روش مناسب را انتخاب کنید. معلم زبان آنلاین و حضوری چه تفاوت‌هایی دارند؟ هرکدام برای چه افرادی مناسب‌تر است؟ در ادامه به این سؤالات پاسخ می‌دهیم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

تفاوت یادگیری زبان با معلم آنلاین و حضوری

آموزش حضوری زبان خارجی، یک روش سنتی با قدمت طولانی است که همچنان یکی از گزینه‌های مهم برای بسیاری از زبان آموزان است. می‌توان دروس را در کلاس درس با دقت بیشتری یاد گرفت، زبان بدن و حالات چهره را درک کرد و با همکلاسی‌ها و مدرس زبان سؤالات خود را مطرح کرد و همان موقع جواب گرفت.

اما در مقابل آن، یادگیری آنلاین زبان قرار دارد. روشی که در آن نیازی به رفت‌وآمد و پرداخت هزینه نیست، معلمان تعداد شرکت‌کنندگان بیشتری دارند و هم به‌صورت تصویری و هم صوتی قابل اجراست.

بیشتر بخوانید: چند نوع کلاس برای یادگیری یک زبان جدید داریم؟

نتایج نظرسنجی‌ها:

  • اکثر دوره‌های آنلاین به‌خوبی توسط زبان‌آموزان پذیرفته‌شده‌اند و ۸۰ درصد از آن‌ها می‌خواهند به آموزش‌های آنلاین، همچنان بعد از همه‌گیری کرونا، ادامه دهند.
  • تعامل زبان‌آموزان با اساتید و همکلاسی‌ها در آموزش آنلاین بیشتر است.
  • یادگیری چهره به چهره اغلب روش‌های مختلف یادگیری ازجمله نوشتن، خواندن، بحث، ارائه پروژه‌ها، کار گروهی، کلیپ‌های فیلم، نمایش و تمرین را باهم ترکیب می‌کند.
  • در آموزش غیرحضوری، شرکت‌کنندگان حاضر در کلاس سرعت تدریس را تعیین می‌کنند‌.

بااین‌حال، این سؤال مطرح است که کدام یک را بر اساس شرایط زندگی‌مان انتخاب کنیم؟ هرکدام را جداگانه برای زبان آموزان و معلمان بررسی خواهیم کرد.

معلم زبان آنلاین بهتر است یا حضوری؟

 

ویژگی‌ های معلم زبان آنلاین

آموزش آنلاین (در روانشناسی به معنای فرآیند کسب دانش در مکانی دور از منبع آموزشی) یک روش جدید یادگیری است که با پیشرفت فنّاوری و انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به آموزش حضوری، به محبوبیت رسیده است. در آموزش آنلاین، تنها وسیله‌ای که نیاز دارید یک سیستم متصل به اینترنت، قلم و کاغذ و جای دنج برای نشستن است! دیگر از رفت‌وآمد در مسیرهای طولانی و ترافیک خبری نیست. همچنین ازآنجایی‌که در زمان صرفه‌جویی می‌شود، معلمان آنلاین می‌توانند بیشتر وقت خود را صرف تعامل با فرزندان شما کنند.

آموزش آنلاین یک گزینه محبوب بین والدین، زبان آموزان و معلمان است. جذابیت بصری، استفاده از pdf  و پاورپوینت در تدریس کلاس، تعامل و مدیریت راحت‌تر زبان آموزان، از مهم‌ترین ویژگی‌های آن هستند. به‌عنوان یک معلم زبان خصوصی نیز، لازم است اشتیاق و انرژی کافی را در زمان تدریس داشته باشید. این کار باعث می‌شود تا ارتباط بهتری با شاگردان خود برقرار کنید و یک محیط یادگیری لذت‌بخش به وجود بیاید.

مقالات مرتبط:

 

مزایای آموزش غیرحضوری معلم زبان

  1. افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در کلاس درس و امکان مدیریت راحت‌تر
  2. سرعت بالای آموزش و هزینه کمتر
  3. امکان ضبط کلاس
  4. قابلیت اشتراک‌گذاری مطالب، پخش ویدیو برای تدریس زبان و بارگذاری پاورپوینت
  5. تعامل بیشتر با زبان‌آموزان در حین آموزش
  6. بدون اتلاف وقت در ترافیک و رفت‌وآمدهای طولانی
  7. کاهش هزینه‌های جانبی
  8. امکان جابه‌جایی زمان کلاس با هماهنگی مدرس
  9. سازگار با ترجیحات افراد
  10. ایجاد روحیه مستقل بودن
  11. برنامه درسی منعطف و امکان سفر حین آموزش و یادگیری
  12. تبدیل کردن شما به یک یادگیرنده فعال و خود خوان
  13. کمک به حفظ محیط‌زیست با استفاده کمتر از کاغذ و انرژی
  14. افزایش مهارت‌های دیجیتالی
  15. امکان شرکت در چند کلاس پشت سرهم
  16. تعیین زمان کلاس بر اساس زمان موردنظر خود
  17. آموزش راحت برای کارمندان با جابه‌جایی کمتر
  18. برگزاری امتحانات آنلاین و تصحیح آن با هوش مصنوعی

معلم زبان آنلاین بهتر است یا حضوری؟

بیشتر بخوانید: چگونه برای شاگرد خود برنامه درسی بنویسم؟

 

معایب آموزش مجازی زبان

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا آموزش غیرحضوری زبان آنلاین معایبی دارد؟ یا ممکن است مشکلاتی در یادگیری آنلاین زبان به وجود بیاید؟

بله، امکان دارد که شما با مشکلاتی مواجه شوید اما انتخاب صحیح کلاس و معلم، میزان بروز آن را بسیار کم می‌کند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که به میزان مهارت معلم زبان دقت کنید. معلمی که مهارت بالایی در آموزش داشته باشد، در کلاس آنلاین به نحوه پیشرفت تک‌تک زبان آموزان دقت می‌کند‌. در صورت مشکل ارتباط اینترنتی یا تصویری، علاوه بر آموزشگاه خودش هم زودتر از زمان برگزاری کلاس زبان‌آموزان را مطلع می‌کند و جلوی دلسردی و بی‌انگیزگی آن‌ها را می‌گیرد.

با توجه به افزایش تاثیر هوش مصنوعی در آموزش زبان نیز می‌تواند به کمک روش‌های جدید آزمون‌های خلاقانه و زمان‌بندی شده طراحی کند.

بیشتر بخوانید:

 

معلمان زبان در آموزش آنلاین با چه مشکلاتی مواجه هستند؟

یکی از مشکلاتی که معلمان زبان در کلاس‌های آنلاین با آن مواجه هستند، مشکل در تعامل با زبان آموزان است. در هر کلاسی زبان آموزانی وجود دارند که علاقه‌ای به تعامل ندارند یا به دلیل اضطراب حضور در جمع، نمی‌توانند صحبت کنند. ارتباط و شناخت این شاگردان برای معلمان آنلاین دشوار است. بهترین راه این است که حضور و غیاب کنند و هرچند دقیقه یک‌بار زبان آموزان را به فرستادن پیام و صحبت در کلاس با روشن کردن میکروفون تشویق کنند.

بیشتر بخوانید:

 

معلم زبان آنلاین مناسب چه افرادی است؟

آموزش آنلاین جای رشد زیادی دارد و با پیشرفت بیشتر تکنولوژی، هرگز متوقف نخواهد شد. آموزش الکترونیکی سطحی از سازگاری را تضمین می‌کند که با یادگیری چهره به چهره قابل‌دستیابی نیست. این روش برای تمام افراد (مخصوصاً کارمندان، شاغلان، محصلان و دانشجویان و حتی افرادی که می‌خواهند با مردم بومی کشورهای دیگر ارتباط بگیرند) مناسب است.

معلم زبان آنلاین بهتر است یا حضوری؟

 

ارتباط چهره به چهره اغلب مؤثرتر از مکالمات نوشتاری یا صوتی است. به این دلیل که دیدن یکدیگر به ما امکان درک نشانه‌های غیرکلامی و زبان بدن را می‌دهد. ازاین‌رو آموزش آنلاین ویدئویی یکی از بهترین گزینه‌های آموزش از راه دور محسوب می‌شود. این امکان در یادگیری زبان غیرحضوری وب‌سایت هایتاکی با شرکت در دوره‌های مختلف از سطح مبتدی تا پیشرفته و کلاس‌های خصوصی برای زبان آموزان وجود دارد. همچنین اگر معلم زبان هستید، با ثبت‌نام در قسمت «مدرس هستم»، می‌توانید آموزش خود را آغاز کنید.

 

ویژگی های معلم زبان حضوری

یادگیری حضوری یا چهره به چهره، روشی است که ما در طول تاریخ یاد گرفته‌ایم. معمولاً در کلاس درس، سالن مطالعاتی یا کنفرانس برگزار می‌شود و معلم زبان بیشتر از شاگردان بر کلاس کنترل دارد. در این کلاس‌ها، زبان آموزان به‌طور مستقیم باهم ارتباط برقرار می‌کنند و مهارت‌های بین فردی و اجتماعی‌شان قوی‌تر می‌شود.

به‌عنوان یک معلم زبان حضوری، بیشترین مهارت‌هایی که نیاز خواهید داشت صبر، مهارت در برقراری ارتباط ، امیدواری، انرژی بالا، مهارت‌های مدیریت کلاس زبان، ارتباط خوب با والدین و شاگردان و انجام روش‌های جدید آموزشی برای تشویق و حفظ انگیزه است.

بیشتر بخوانید: بهترین سن برای معلم زبان شدن چه سنی است؟

 

مزایا و معایب آموزش زبان حضوری

  1. بررسی راحت‌تر حالات چهره زبان آموزان در کلاس
  2. امکان اشتراک‌گذاری راحت مطالب با همکلاسی‌ها
  3. پرسش و پاسخ سریع‌تر
  4. محدود کردن دسترسی به اینترنت در طول آموزش برای جلوگیری از حواس‌پرتی
  5. ساختار منظم‌تر در برنامه زمانی و شروع و پایان کلاس‌ها
  6. تشویق تیم سازی زبان آموزان
  7. حفظ بیشتر تمرکز در مدت زمان آموزش معلم زبان
  8. شهریه گران‌تر نسبت به آموزش آنلاین
  9. اتلاف وقت در ترافیک و مسیرهای طولانی
  10. خرید کتاب و جزوه فیزیکی
  11. تداخل در سفر یا رفتن به تعطیلات و انعطاف‌پذیری کمتر
  12. مشکل در استفاده دوباره از مطالب گفته‌شده معلم زبان (امکان ضبط ویدئوی کلاس وجود ندارد)

 

معلم زبان حضوری برای چه افرادی مناسب است؟

کلاس‌های حضوری برای افرادی که زمان‌های خالی در طول هفته دارند، به‌طورمعمول دو تا سه روز در هفته، ارتباطات حضوری را بر ارتباطات آنلاین ترجیح می‌دهند و آموزش آنلاین برایشان سخت است، مناسب‌تر است.

بیشر بخوانید: نقش ارتباطات در یادگیری زبان

یادگیری حضوری همچنان به قوت خود باقی است و طرفداران خودش را دارد. به این دلیل که شاگردان می‌توانند سؤالات خود را مستقیم مطرح کنند و تعامل راحت‌تری با هم‌کلاسی‌ها و معلم خود داشته باشند.

کلاس زبان آنلاین یا حضوری

 

کدام یک بهتر است؛ کلاس زبان آنلاین یا حضوری؟

می‌توانیم بگوییم پاسخ به این سؤال مهم‌ترین بخش از آموزش زبان شما را تشکیل می‌دهد. اینکه کدام نوع آموزش، آنلاین یا حضوری، برای شما مناسب‌تر است بستگی به شرایط زندگی، شغل، فعالیت و امکانات شما دارد. یکی از دلایلی که افراد را در انتخاب نوع کلاس مردد می‌کند این است که امکان دارد نتوانند به خوبی زبان را یاد بگیرند و با کلاس ارتباط برقرار کنند. این نکته در ارتباط با کلاس‌هایی که زبان‌ سخت‌تری را آموزش می‌دهند، مانند کلاس خصوصی زبان روسی، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

همان طور که اشاره کردیم، اولین نکته این است که آموزشگاه و معلم خوبی را انتخاب کنید. منظور از خوب بودن معلم زبان این است که بتوانید میزان مهارت، توانمندی و مدیریت او را بسنجید. این کار را می‌توانید با پرس و جو از زبان آموزان انجام دهید. معلمی که بتواند به خوبی مطالب را منتقل کند و به روز باشد، قطعا در کلاس آنلاین هم می‌تواند تاثیر زیادی در آموزش شما بگذارد. با توجه به پیشرفت علم و فناوری در سال‌های گذشته، امکانات کلاس آنلاین بیشتر از کلاس حضوری شده و برای هر سن و شغلی مناسب است.

با تمام این موارد، مدل آموزش آنلاین سعی دارد بر معایب سیستم آموزشی سنتی غلبه کند و درعین‌حال مزایای اضافی ارائه دهد.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۹ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *