کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

بهترین سن برای معلم زبان شدن چه سنی است؟

۵
(۵)

یکی از بهترین مشاغل دنیا حرفه معلمی است؛ به‌خصوص این که بخواهید به واسطه آن زبان مختلفی را به دانش آموزان یاد دهید. معلم بودن فقط داشتن مدرک، حاضر شدن سر کلاس یا تصحیح برگه‌های دانش آموزان نیست. معلم بودن تربیت نسل بعدی دنیاست.

در این مقاله تصمیم داریم صرفا راجع به معلمان زبان صحبت کنیم؛ کسانی که می‌توانند آینده شغلی یا تحصیلی زبان‌آموزان را تغییر دهند.
با وجود چنین حساسیت‌های شدیدی در این شغل، چه سنی می‌تواند بهترین سن برای معلم زبان شدن باشد؟

 

در ادامه می‌خوانید:

 

حداقل‌های لازم برای معلم شدن چیست؟

ممکن است شما هنوز دانشجو بوده یا حتی تازه فارغ‌التحصیل شده باشید و یا حدود ۴۰ سال داشته باشید؛ ولی تا به امروز از شغل خود راضی نبوده‌ و دوست دارید به سراغ حرفه معلمی و تدریس بروید. حتی ممکن است بازنشسته شده باشید ولی پشیمان هستید چرا زودتر به این حرفه روی نیاورده‌اید.

معلم بودن یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیاست و این به خاطر سخت بودن درس‌ها یا شرایط کاری نیست؛ بلکه سختی آن تربیت دانش آموزان و همپا شدن با آن‌هاست.

بنابراین یکی از مهم‌ترین حداقل‌های لازم برای این شغل داشتن انرژی لازم برای اداره کلاس و آموزش به شاگردان است.

از دیگر حداقل‌هایی که معلم زبان باید آن‌ها را در وجود خود داشته باشد تمرکز و توان کافی، به‌روز بودن و قرار داشتن در محدوده سنی مناسب برای تدریس است.

سن معلم زبان

مقالات مرتبط:

 

آیا معلم شدن محدودیت سنی دارد؟

معلم زبان شدن محدودیت سنی ندارد، بلکه محدودیت انرژی، تمرکز، صبر و حوصله دارد.

ممکن است افرادی از سنین کودکی زبان دوم را آموخته باشند؛ ولی آیا در سنین نوجوانی می‌توانند معلم زبان شوند؟
یا حتی ممکن است شخصی حدودا ۶۰ ساله آرزوی معلم شدن داشته باشد، ولی نتوانسته است تا این سن به سراغ این حرفه برود. آیا برای چنین اشخاصی شانسی برای معلم زبان شدن وجود دارد؟

محدودیت سنی برای معلم زبان شدن در کشور ما، کشورهای آسیایی و خاورمیانه به شدت با قوانین سختگیرانه‌ای کنترل می‌شود.
این محدوده سنی  از حدود ۲۱ سالگی تا ۶۰ سالگی است. البته ممکن است در برخی از کشورها این محدوده یک الی دو سال متفاوت باشد.

کشورهای آسیایی، به‌خصوص کره جنوبی و ژاپن، به سن معلم زبان به شدت حساس هستند. آن‌ها به توانایی‌ها و مهارت‌های معلم به شدت توجه کرده و سعی می‌کنند معلمان جوان‌تر را استخدام کنند. اما کشورهایی هم هستند که خارج از این محدوده سنی معمان زبان را استخدام می‌کنند؛ ازجمله آمریکای لاتین.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های شغل معلم زبان بودن همین است که معلم‌ها علاوه بر کار کردن در کشور خود، می‌توانند به سراسر دنیا مهاجرت کرده و این شغل را ادامه دهند. تنها نکته مهم برای این هدف همان رعایت محدوده سنی است.

برای معلم زبان شدن باید چند سال داشته باشیم؟

بیشتر بخوانید: بهترین و پردرآمدترین کشورها برای مهاجرت معلم زبان انگلیسی

اما بهترین ست برای معلم زبان شدن چه سنی است؟
هر شخصی می‌تواند از ۲۰ سالگی تا حدود ۶۰ سالگی به این حرفه وارد شود. آیا نتایج ورود به این حرفه در هر سنی یکسان است؟

 

مزایای شروع تدریس زبان پیش از دهه دوم زندگی

مسلما هر شخصی با توانایی و مهارت کافی می‌تواند شغل تدریس زبان را در هر سنی آغاز کند. شاید بتوان گفت شروع یک شغل با رسیدن به سن قانونی شروع یک زندگی و یک مسیر جدید است. با وجود این افرادی نیز هستند که از سنین پایین‌تر تدریس را آغاز می‌کنند.

در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ در ایران، معمولا ۳۰ سالگی سنی بود که افراد علاقه‌مند به حوزه تدریس توانسته بودند با کسب مدرک دانشگاهی یا مدارک لازم برای تدریس زبان، به این حوزه وارد شوند. ولی در سال‌های اخیر یادگیری زبان از سنین بسیار پایین آغاز شده است. به واسطه همین موضوع افراد در سنین نوجوانی به سطح بالایی از زبان خارجی می‌رسند و می‌توانند با کسب مدارک زبان وارد حوزه تدریس شده و حرفه مورد علاقه خود را زودتر از سن قانونی آغاز کنند.

تدریس زبان در سن کم

این افراد به سادگی می‌توانند به صورت حضوری یا آنلاین زبانی را که یاد گرفته‌اند تدریس کنند.
یکی از فرصت‌های بی‌نظیر شغلی برای تدریس زبان برای افراد در سن کم پلتفرم هایتاکی است. هایتاکی بدون در نظر گرفتن سن، به ارزیابی مهارت‌ها و تخصص و مدارک آن‌ها برای تدریس خصوصی زبان‌ها پرداخته و مسیر را برای پیشرفت آن‌ها باز می‌کند.

می‌توانید برای دریافت توضیحات بیش‌تر با مشاوران هایتاکی در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

 

مزایای شروع تدریس زبان در دهه دوم زندگی

بسیاری از افراد تنها برای معلم زبان شدن به دانشگاه می‌روند. آن‌ها یا در حین تحصیل (۱۸- ۲۲ الی ۶۵-۷۰ سالگی) یا پس از فارغ‌التحصیلی به این حرفه وارد می‌شوند.

ورود زودهنگام به شغل معلمی زبان، علاوه بر داشتن انرژی بالا می‌تواند هزینه‌های تحصیلی و زندگی این افراد را تامین کند.
همچنین با شروع در سن کم این اطمینان را دارند که می‌توانند در سن پایین‌تری بازنشسته شده و حتی به شغل دوم نیز فکر کنند.

ورود معلم جوان به حرفه معلمی می‌تواند باعث ورود خلاقیت‌های منحصربه‌فردی در حوزه آموزش شود. ناگفته نماند که این شروع زودهنگام می‌تواند فرصتی طلایی برای ادامه تحصیل معلم در مقاطع بالاتر ایجاد کند. 

بیشتر بخوانید:

 

مزایای شروع تدریس زبان در دهه سوم زندگی

در ۳۰ سالگی یک معلم زبان نه بی‌تجربه و خام است و نه آن قدر سن و سال‌ بالایی دارد که نیروی جوانی خود را از دست داده باشد. ازجمله مهارت‌هایی که در این زمان یک معلم خواهد داشت، توانایی مدیریت زمان، ارتباطات موثر، انجام کارهای گروهی و اولویت‌بندی کارهاست.

تدریس زبان در سنین مختلفبیشتر بخوانید: چگونه کلاس های خصوصی و گروهی زبان را مدیریت کنیم؟

 

مزایای شروع تدریس زبان در دهه چهارم زندگی

شروع تدریس زبان در سن چهل سالگی می‌تواند تغییر عظیمی در زندگی هر شخصی ایجاد کند.
براساس نتایج پژوهش‌ها، بسیاری از افرادی که در سن چهل سالگی به حرفه تدریس زبان روی می‌آورند، تجربه زیادی داشته و حس رضایت زیادی از شغل خود دارند.

بیشتر بخوانید: چگونه کلاس زبان جذاب تری داشته باشیم؟

 

مزایای شروع تدریس زبان در دهه پنجم زندگی

ممکن است این تغییر برای بسیاری از افراد دلهره‌آور به نظر برسد، اما این ریسکی امکان‌پذیر است.

سن پنجاه سالگی سنی است که به بازنشستگی نزدیک بوده و ورود به حوزه تدریس می‌تواند برای بسیاری از افراد دشوار باشد. اما راه موثر برای گذشتن از سد بزرگ سن این است که شخص پنجاه ساله برای تبدیل شدن به معلم زبان به آزمون‌های آنلاین و کتبی کفایت نکند و به صورت حضوری افراد مصاحبه‌کننده را برای ورود به این شغل تدریس مجاب کند. او این کار را به مهارت‌های بالای علمی و تجربه خود می‌تواند ثابت کند.

 

امتیاز ویژه معلم شدن در سن بالا

بزرگ ترین امتیاز سن بالا برای ورود به حوزه تدریس، تجربه زیاد شخص است.

چنین معلمی می‌داند در چه زمانی در برابر چه کسی چگونه باید رفتار کند. این تجربه‌ای است که می‌تواند حتی هر معلم معمولی را به یک معلم حرفه‌ای تبدیل کند.

امتیاز معلم شدن در سن بالا

بیشتر بخوانید: نکات تدریس خصوصی زبان به صورت حرفه ای

 

بهترین سن برای معلم زبان شدن چه سنی است؟

تصور کنید شما فرزندانی با سن‌های ۴ و ۱۰ ساله دارید و تصمیم می‌گیرید برای تضمین آینده تحصیلی و حتی شغلی‌شان آن‌ها را به کلاس‌های زبان بفرستید.

برای انتخاب کلاس و استاد زبان چه معیارهایی را بررسی می‌کنید؟

چه به‌صورت آنلاین و چه به صورت حضوری، به اولین نکته‌ای که توجه می‌‎کنید مهارت استاد زبان است.

فرض کنید دو معلم زبان به شما معرفی می‌شوند.
یکی از آن‌ها به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و سابقه تدریس ندارد، ولی معدل و سابقۀ تحصیلی خوبی داشته است.
معلم دوم کسی است که ده سال تجربه داشته، رضایت بسیاری از زبان آموزان در سابقه کار او بوده و همچنین مهارت‌های بی‌نظیری در تدریس زبان دارد.

آیا شما کسی را که تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و سابقۀ تحصیلی خوبی دارد انتخاب می‌کنید یا معلم حرفه‌ای را؟
مسلما انتخاب شما معلم حرفه‌ای است. چون امید دارید که با وجود مهارت‌های بالای او، فرزندان شما در هر دو رده سنی موفق شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه خود را به عنوان یک معلم زبان معرفی کنیم؟

بنابراین می‌توان گفت با اینکه بهترین سن برای معلم زبان شدن دهۀ دوم و سوم زندگی است، ولی در کنار آن لازم است تجربه و مهارت‌های علمی نیز وجود داشته باشند.

بهترین سن برای شروع تدریس زبان چیست؟

ناگفته نماند که بسیاری از فارغ‌التحصیلان نیز از دوران تحصیل خود می‌توانند به‌عنوان مدرس تحت نظر اساتید خود به‌صورت حرفه‌ای تدریس کرده و مهارت‌های تدریس خود را تقویت کنند.

سخن پایانی

معلم زبان شدن نیاز به مهارت‌هایی دارد که لازم است فرد آن‌ها را در محدوه سنی مشخصی به دست آورد.
طبق بررسی‌ها بهترین سن برای معلم زبان شدن، بازه‌ای است که بتوان در کنار مهارت‌های علمی، از تجربه شخصی به نفع زبان‌آموزان استفاده کرد و فضایی آموزشی و آرامش‌بخش برای آن‌ها ساخت.

اگر معلمی با نداشتن مهارت‌های لازم، سبب دلزدگی زبان‌آموزان خود از یادگیری شود، می‌تواند به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم موجب تغییر مسیر تحصیلی و شغلی آن‌ها شود.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *