کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ژاپنی

بهترین انیمیشن ها برای یادگیری زبان ژاپنی+ لینک دانلود رایگان

۴.۵
(۱۳)

اگر به دنبال جدیدترین شیوه‌های یادگیری زبان ژاپنی هستید، جای درستی آمده‌‎اید. ما در این مقاله با بهترین انیمیشن‌های زبان ژاپنی آشنا می‌شویم که شما می‌توانید به‌عنوان یکی از بهترین منابع یادگیری و تمرین زبان ژاپنی روی آنها حساب کنید.

علاوه بر این که بهترین انیمیشن های یادگیری زبان ژاپنی را به شما معرفی می‌کنیم، شما را در دنیایی متفاوت غرق خواهیم کرد؛ دنیایی سراسر هیجان، زیبایی، شگفتی و ترس!

 

در ادامه می‌خوانید:

 

انیمیشن به سازندگان اجازه می‌دهد تا ایده‌ها و تصاویر پیچیده‌ای را ارائه کنند که ممکن است بدون آن این کار امکان پذیر نباشد. این که برخی از منحصر به فردترین صحنه‌های تاریخ سینما فقط با قلم و کاغذ متولد شده‌اند، مایه خرسندی است. اگر هرگز در زندگی خود انیمیشن ندیده‌اید یا برعکس از طرفداران با تجربه‌ای هستید که به دنبال طعم جدیدی از انیمیشن‌ها هستید، این متن می‌تواند دروازه‌ای برای ورود شما به این دنیا باشد.

 

انیمیشن ژاپنی چیست؟

به صورت کلی انیمیشن فرایند اجرای سریع طرح‌های متعددی است که یکی از پس از دیگری ظاهر می‌شوند؛ که باعث ایجاد توهم حرکت در مخاطب می‌شود. انیمیشن بیش‌تر بر حرکت طبیعی و غیر طبیعی شخصیت‌ها متمرکز است که با داشتن این ویژگی منحصر به فرد موضوعات را فراتز از واقعیت به تصویر می‌کشد. تاثیر فیلم‌های انیمیشنی عمدتا بر کودکان و نوجوانان قابل مشاهده است. ماجراجویی و طنز بر محتوای آن غالب بوده و اغراق شخصیت‌ها و حرکات آن‌ها برای القای جلوه‌های کمیک انجام می‌شود.

حال که نگاه کلی به انیمیشن را درک کردید به سراغ انیمیشن‌های ژاپنی می‌رویم. اغلب، انیمیشن ژاپنی با اغراق همراه است، هم در طراحی شخصیت و هم در انیمیشن‌های شخصیتی با استفاده از مجموعه‌ای از ژست‌های بیش از حد، حالات چهره و بی نظمی‌های آناتومیکی برای انتقال بهتر معنای صحنه یا نقش یک شخصیت. برخلاف تصور عمومی از کارتون‌ها در ایالات متحده، اغلب بینندگان بزرگسال را هدف قرار می‌دهند و شامل داستان‌ها و شخصیت‌هایی می‌شوند که با مسائل بحث برانگیز یا پیچیده بزرگسالان سروکار دارند. با این حال، بیشتر انیمیشن‌های ژاپنی برای کودکان و بزرگسالان جوان طراحی شده است.

انیمیشن های یادگیری زبان ژاپنی

 

خاستگاه بسیاری از انواع انیمیشن‌های ژاپنی از نوعی هنری است که در ژاپن به عنوان مانگا شناخته می‌شود. این‌ها در اصل کتاب‌های کمیک چاپ شده هستند. برخی از فیلم‌های انیمیشن رنگی اصلی اقتباسی از داستان‌ها و شخصیت‌های مانگا بودند.

طیف گسترده‌ای از ژانرهای داستانی وجود دارد که انیمیشن‌های ژاپنی به طور مرتب آن‌ها را پوشش می‌دهند. این ژانرها می‌توانند شامل همه چیز باشند، از داستان‌های عاشقانه نوجوانان گرفته تا حماسه‌های علمی تخیلی. بسیاری از ژانرهای فرعی در واقع نام و عناصر داستانی یکپارچه دارند تا آن‌ها را از سایر ژانرها متمایز کند. انیمیشن‌های بیشتر با مضمون بزرگسالان می‌توانند به رویدادهای تاریخی بحث‌برانگیز، مرگ یا موضوعات جنسی بپردازند. بخش بزرگی از انیمیشن‌های تولید شده در ژاپن نیز دارای مضامینی است که در آیین های فرهنگی و مذهبی این کشور رایج است، مانند فلسفه های بودایی یا شینتو.

سبک واقعی انیمیشن می‌تواند بسیار منحصر به فرد باشد. برخی از انیماتورها ترجیح می‌دهند از نمایش‌های واقعی شخصیت‌های خود استفاده کنند، اما بیشتر اوقات انیمیشن به سمت شخصیت‌های بسیار اغراق آمیز متمایل می‌شود. یکی از مثال‌های رایج، چشم‌های بزرگ بسیاری از شخصیت‌های انیمیشن است که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که چشم‌ها طیفی از احساسات را بیان می‌کنند که بقیه چهره‌ها نمی‌توانند به این راحتی و یا به طور کلی انجام دهند. نمونه های دیگر عبارتند از رنگ روشن؛ گاهی غیرواقعی بودن موهای شخصیت و تغییر در نسبت بدن برای نشان دادن سن، وضعیت یا شخصیت در انیمیشن‌های ژاپنی به این منظور استفاده ‌می‌شوند.

چشم ها در انیمیشن های ژاپنی

 

بنابراین طبق این توضیحات برای این که بتوانید به صورت اصولی زبان ژاپنی را یاد بگیرید بهتر است از دیدن انیمیشن های ژاپنی شروع کنید که سرعت پایین‌تری نسبت به انیمیشن‌های ژاپنی دارند. تکنیک‌های آموزشی و اصولی برای استفاده از انیمیشن و انیمه برای یادگیری زبان ژاپنی یکسان است. تنها نکته مهمی که نباید از آن غافل بمانید این است که حتما سطح زبان ژاپنی خود را تعیین کرده و مطابق با سطح خود به تماشای انیمیشن بنشینید.

جالب است بدانید تماشای انیمیشن برای زبان آموزان تنها یک تفریح نیست؛ زمانی این پیشنهاد به زبان آموزان می‌شود که در یادگیری زبان ژاپنی جدی باشد؛ این کار مزیت‌های منحصر به فردی دارد که شما نمی‌توانید در بسیاری از روش‌های آموزشی به آن دست یابید.

 

بهترین انیمیشن های یادگیری زبان ژاپنی

حالا وقت آن رسیده که به سراغ انیمیشن‌های برتر برای یادگیری زبان ژاپنی برویم. حتما تا این جا این سوال در ذهن شما نقش بسته است که :«کدام انیمیشن ژاپنی برای من مناسب است؟» همان طور که قبلا اشاره کردیم پس از آموزش مقدماتی زبان ژاپنی زیر نظر یک معلم حرفه‌ای باید چاشنی تماشای انیمیشن را به یادگیری خود اضافه کنید تا مسیر یادگیری را با سهولت و لذت بیش‌تری طی کنید.
در ابتدا باید بدانید که در چه سطحی قرار از زبان ژپانی قرار دارید! شما حتما باید سطح مقدماتی را شروع کرده باشید تا انیمیشن‌ها برای شما مفید باشند.

در ادامه به معرفی انیمیشن‌های ژاپنی در سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته می‌پردازیم:

 

انیمیشن‌هایی برای سطح مقدماتی زبان ژاپنی

 

۱- انیمیشن Belle

انیمیشن غول و پرنسس کک و مکی برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
竜とそばかす姫 اژدها و پرنسس کک و مکی ۲۰۲۱

انیمیشن ژاپنی «اژدها و پرنسس کک و مکی» از جمله انیمیشن های یادگیری زبان ژاپنی است که به دلیل فانتزی بودن آن مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده استدر مورد دختری به نام سوزو است، او یک دختر دبیرستانی هوشیار با صورتی کک و مکی است او در یک شهر کوچک زندگی می‌کند، در جوانی مادرش را در یک حادثه تلخ از دست داده است.

در این انیمیشن مشاهده خواهید کرد که این دختر دوستداشتنی عاشق آهنگسازی بوده و هدف زندگی او تبدیل شدن به یک آهنگساز حرفه‌ای است. روزی یکی از دوستان سوزو او را با فضای مجازی متفاوتی به نام U آشنا کرده و او را به این دنیا وارد می‌کند. او در این دنیای شگفت انگیز با غولی دوست می‌شود. در انیمیشن زیبا مکالمات ژاپنی سطح نسبتا قابل قبولی داشته و برای زبان آموزان مبتدی مناسب است.

 

۲- انیمیشن A Whisker Away

انیمیشن A Whisker Away برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
ウィスカー・アウェイ یک صدف دور ۲۰۲۰

انیمیشن «یک صدف دور» در مورد دختری به نام میو ساساکی است. او یک دختر دبیرستانی است که عاشق یکی از همکلاسی‌هایش می‌شود. میو ساساکی برای نزدیک شدن به کسی که عاشقانه دوستش دارد راهی جز تبدیل شدن به یک گربه پیدا نمی‌کند. داستان این انیمیشن عاشقانه تا جایی پیش می‌رود که آن پسر نیز عاشق او می‌شود ولی برایش دشوار است که به تفاوت‌های بین میو ساساکی و آن گربه تقاوت قائل شود!

 

۳- انیمیشن Fortune Favors Lady Nikuko

انیمیشن فورچون به نفع لیدی نیکوکو برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
福引きレディ 肉子 فورچون به نفع لیدی نیکوکو ۲۰۲۱

در انیمیشن «فورچون به نفع لیدی نیکوکو» نیکوکو و کیکوکو،  مادر و دختر هستند که هیچ شباهتی به هم ندارند. مادر زندگی خود را جسورانه، پرشور و کمی ناشیانه می گذراند، در حالی که دختر ۱۱ ساله‌اش ترجیح می‌دهد دراز بکشد و استراحت کند. رفتار گستاخانه و شاد نیکوکو در شهر ساحلی کوچکی که در آن زندگی می‌کنند، باعث شده شهرت زیادی برای خود به دست آورد که باعث ناراحتی کیکوکو شده است.

 

۴- انیمیشن Bubble

انیمیشن حباب برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
バブル حباب ۲۰۲۲

انیمیشن «حباب» با الهام از یک داستان در مورد پری دریایی کوچولو در توکیو تولید شده است. در این انیمیشن بی نظیر نیروی جاذبه‌ای وجود ندارد. به همین خاطر کلان شهر شلوغی به یک زمین بازی تبدیل شده است. هیبیکی، عضو یک تیم پارکور است، او روی آسمان خراش‌ها مانور می‌دهد و شیرین کاری‌های خطرناکی انجام می‌دهد. یکی از حرکت‌های خطرناک او باعث می‌شود که به دریا پرتاپ شود ولی توسط دختری که نیرویهای مرموزی است نجات پیدا می‌کند.

 

۵- انیمیشن Words Bubble Up Like Soda Pop

انیمیشن کلمات حباب مانند نوشابه برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
ソーダのような泡言葉 حباب واژه‌ها ۲۰۲۱

انیمیشن «کلمات حباب مانند نوشابه» داستان پسری درونگرا و محجوب به نام چری را به تصویر می‌کشد. او در ارتباط برقرار کردن با مردم دچار مشکل است و اعتماد به نفس کمی دارد.

 

۶- انیمیشن My Neighbor Totoro

انیمه ژاپنی همسایه من توتورو برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
となりのトトロ همسایه من توتورو ۱۹۸۸

«همسایه من توتورو» انیمیشنی محصول استودیو گیبلی است که رابطه بین موجود خیالی «توتورو» و خواهرانش را که به روستاها نقل مکان می کنند، به تصویر می کشد. از آنجایی که کودکان خردسال مرکز داستان هستند، عبارات مکالمه دشوار زیادی وجود ندارد. بیان بصری زیبایی دارد و اثری است که از تماشای مکرر آن خسته نخواهید شد. انیمیشن همسایه من توتورو از جمله انیمیشن های یادگیری زبان ژاپنی می‌باشد که موضوع جذاب آن مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

 

۷- انیمیشن Ponyo

انیمیشن پونیو برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
崖の上のポニョ پونیو ۲۰۰۸

انیمیشن «پونیو» در مورد موجودی شبیه ماهی قرمز است که آرزوی دختر شدن را دارد. با استفاده از جادو، او تبدیل به یک دختر واقعی می‌شود و قبل از اینکه عاشق پسر جوانی به نام سوسوکه شود، وارد زمین می‌شود. مادر پونیو در واقع یک جادوگر قدرتمند دریایی است. جادوگر به امید یافتن دخترش امواج عظیمی را به زمین می‌فرستد، اما امواج جزر و مدی شهر ساحلی سوسوکه را تهدید می‌کند.

 

۸- انیمیشن Spirited Away

انیمیشن روحیه دور برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
千と千尋の神隠し شهر اشباح ۲۰۰۱

اگر میخواید با یکی از برترین انیمیشن های یادگیری زبان ژاپنی آشنا شوید؛ انیمیشن «شهر اشباح» را از دست ندهید. در انیمیشن «شهر اشباح» چیهیرو، دختری ۱۰ ساله است که در دنیایی گرفتار می‌شود. در این دنیا با ارواح عجیب و غریب و جادوگران زیادی روبه‌رو می‌شود. والدین او به خوک تبدیل می‌شوند. برای این که پدر و مادر خود را به حالت قبلی بازگرداند به این دنیای مرموز سفری انجام می‌دهد.

 

انیمیشن‌هایی برای سطح متوسط و پیشرفته زبان ژاپنی

 

۱- انیمیشن Drifting Home

انیمیشن دریفت خانه برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
ドリフトホーム خانه شناور ۲۰۲۱

کوسوکه و ناتسومه دو شخصیت اصلی انیمیشن «دریفت خانه» هستند. آن‌ها از دوران کودکی با یکدیگر دوست بودند ولی کم کم ازهم فاصله می‌گیرند. در یک روز تابستانی کوسوکه و دوستانش به صورت مخفیانه وارد یک مجتمع مسکونی متروکه‌ای می‌شوند که در گذشته در آن زندگی می‌کردند. اتفاق عجیبی که در این حین می‌افتد این است که آن‌ها در آن مکان گرفتار شده و نمی‌توانند خارج شوند.

 

۲- انیمیشن Suzume

انیمیشن سوزومه نو توشماری برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
新しい すずめとしまり سوزومه نو توشماری ۲۰۲۲

در انیمیشن «سوزومه نو توشماری» دختری ۱۷ ساله به طور تصادفی با مردی مرموز برخورد می‌کند. آن مرد مرموز به دنبال دری می‌گردد. این در را در اعماق کوه‌ها پیدا می‌کنند. داستان این انیمیشن جذاب به همراه صحنه‌های هیجان انگیز سبب شده مخاطبین زیادی به آن جذب شوند.

 

۳- انیمیشن Your Name

انیمه ژاپنی اسم شما برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
君の名は。 اسم تو ۲۰۱۶

انیمیشن «اسم شما» یک انیمیشن عاشقانه ژاپنی است که شخصیت‌های اصلی آن‌ها یک دختر روستایی و یک پسر شهری اهل توکیو است. این انیمیشن در سطح مقدماتی برای زبان آموزان مناسب بوده و آن‌ها را با واژگان و اصطلاحات ساده ژاپنی آشنا می‌کند. توجه به این نکته ضرورت دارد که زبان ژاپنی این انیمیشن مدرن است.

 

۴- انیمیشن Wolf Children

انیمیشن بچه های گرگ برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
オオカミの子供たち کودکان گرگ ۲۰۱۲

در انبیمیشن «کودکان گرگ» داستان مادری با فرزندان متفاوت به تصویر کشیده شده است. هانا مادر جوانی است که پس از مرگ غیرمنتظره شوهر گرگینه‌اش، پسر و دخترش را بزرگ می‌کند. این فیلم زندگی این سه نفر را در بازه زمانی نمایش می‌دهد که فرزندان نیمه گرگ هانا قرار است به مدرسه بروند.این داستان دل‌انگیز از یک مادر و خانواده‌اش برنده جایزه بهترین انیمیشن سال آکادمی ژاپن در سال ۲۰۱۳ و جایزه تماشاگران جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان نیویورک در سال ۲۰۱۳ شد.

 

۵- انیمیشن Weathering with You

انیمیشن نفس کشیدن با تو برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
あなたと風化 نفس کشیدن با تو ۲۰۱۹

در انیمیشن «نفس کشیدن با تو» داستان هوداکا به تصویر کشیده شده است. او یک دانش آموز دبیرستانی است که از خانه خود به توکیو فرار می‌کند. پس از روزهایی که تنها زندگی می‌کند، به او پیشنهاد می‌شود که در یک مجله مخفی کار کند. در طول راه، او با دختری با قدرتی مرموز و باورنکردنی دوست می شود؛  او می‌تواند آسمان را پاک کند و باران بی پایان توکیو را متوقف کند. آن‌ها با هم تلاش می‌کنند تا زندگی‌هایی را که سرنوشت برای آن‌ها پایانی مشخص در نظر گرفته بوده؛ تغییر دهند.

انیمیشن نفس کشیدن با تو موسیقی متن عالی را به نمایش می‌گذارد. جای تعجب نیست که در چهل و سومین جایزه آکادمی ژاپن برنده انیمیشن سال شد.

۶- انیمیشن Kiki’s Delivery Service

انیمیشن ژاپنی کی کی برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
魔女の宅急便 خدمات تحویل کی‌کی ۱۹۸۹

“خدمات تحویل کی‌کی” یک انیمیشن ژاپنی محصول استودیو گیبلی است که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد. این یک انیمیشن فانتزی با یک دختر جادوگر “کی‌کی” به عنوان شخصیت اصلی است، اما عبارات محاوره‌ای زیادی در این انیمیشن وجود دارد که در ژاپن مدرن نیز استفاده می‌شوند. به تصویر کشیدن مناظر در نمایشنامه نیز فوق‌العاده است و اثری است که هنوز طرفداران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

 

۷- انیمیشن Princess Mononoke

انیمیشن پرنسس مونونوکه برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید لینک دانلود
もののけ姫 پرنسس مونونوکه ۱۹۹۷

در انیمیشن «پرنسس مونونوکه» آشیتاکا؛ یک شاهزاده جوان است که توسط خدای گراز نفرین شده است. او برای جستجوی درمان به سمت غرب می‌رود. در طول راه، او با انسان‌هایی مواجه می‌شود که با رشد تمدن‌شان به یک جنگل دست درازی می‌کنند، و همچنین با سان، دختر گرگ جوانی که برای محافظت از جنگل می‌جنگد؛ آشنا شده و سعی می‌کند برای صلح بین هر دو طرف مذاکره کند.

نکته جالب توجه این است که مانند دیگر فیلم‌های استودیو گیبلی، هیچ شخصیت واقعاً شیطانی در پرنسس مونونوکه وجود ندارد. در عوض، مبارزه بین محیط زیست و پیشرفت اجتماعی که موضوع اصلی این انیمیشن است؛ برجسته می شود.

 

۸- انیمیشن Detective Conan: Black Iron Submarine

انیمیشن Conan Black Iron Fish Shadow برای یادگیری زبان ژاپنی

نام زبان اصل انیمیشن نام انیمیشن به فارسی سال تولید
名探偵コナン 黒鉄の魚影 کارآگاه کانن سیاه زیردریایی آهنی ۲۰۲۳

کانن که احساس ناراحتی می‌کند، به صورت مخفیانه وارد یک قایق گشتی می‌شود که کورودا هیو و سایر اعضای اداره پلیس کلان شهر توکیو، که به نگهبانی “پاسفیک بوی” می‌روند، وارد شده و به مرکز نفوذ می‌کند. سپس در تاسیساتی که آماده سازی عملیات سیستم به طور پیوسته در حال پیشرفت است، حادثه‌ای رخ می‌دهد که در آن یک مهندس زن توسط یک سازمان سیاه پوست ربوده می‌شود…! علاوه بر این، یک USB که او در اختیار داشت که حاوی اطلاعات خاصی است به دست سازمان می‌افتد.

 

سخن پایانی

در این متن به شما زبان آموز بهترین انیمیشن های یادگیری زبان ژاپنی را کعرفی کردیم. این انیمیشن‌ها نه تنها ارزش دیدن دارند بلکه می‌توانند فرصت بی نظیری برای یادگیری بیش‌تر زبان ژاپنی را در اختیار شما قرار دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که طبق اصول و تکنیک‌های اساسی پیش رفته و زبان ژآپنی خود را تقویت کنید. اگر در این مسیر کوچک‌ترین مشکلی داشتید می‌توانید با همکاران متخصص ما در ارتباط باشید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۵ / ۵. تعداد نظرات ۱۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *