کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین و جدیدترین روش های تدریس تافل برای مدرسان حرفه ای

۵
(۳)

یکی از پردرآمدترین راه‌ها برای کسانی‌ که به تدریس زبان انگلیسی علاقه‌مند هستند، تدریس تافل (TOEFL) است. اما هر مدرس زبان انگلیسی قبل از آن‎ که بخواهد تافل تدریس کند، لازم است مدرک تافل با نمره قبولی بالا را اخذ کرده باشد. کسب مدرک تافل، تنها نشان از بالا بودن مهارت‌های زبان انگلیسی یک مدرس نیست. بلکه، قبولی در این آزمون برای افرادی که قصد تدریس آن را دارند، نشان از تجربیاتی است که در مسیر قبولی در آزمون TOEFL کسب کرده‌ و روش‌ های تدریس تافل را نیز آموخته‌اند.

 

آیا مدرک تافل خود را گرفته‌اید و نمی‌دانید چگونه باید با استفاده از تجربیات و مهارت‌های خود تافل تدریس کنید؟ روش های تدریس تافل چیست و پیمایش کدام مسیر می‌تواند نام شما را در لیست حرفه‌ای‌ها قرار دهد؟ توصیه می‌کنیم ادامه این مطلب را بخوانید زیرا خواندن این مطلب و اجرای آنها می‌توانید به حرفه‌ای‌ترین مدرسان تافل در ایران بپیوندید.

 

بهترین روش های تدریس تافل برای معلمان زبان انگلیسی

فرقی نمی‌کند در تدریس زبان انگلیسی مبتدی هستید یا چندین سابقه تدریس تافل را دارید. یک معلم تافل حرفه‌ای باید همیشه به روز باشد و از بهترین متدها برای آمادگی زبان‌آموزان TOEFL استفاده کند.

بیشتر بخوانید: آمادگی سریع و آسان آزمون تافل با کلاس خصوصی تافل

در ادامه بهترین روش های تدریس تافل را، که این روزها مدرسان حرفه‌ای از آن بهره می‌برند، با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

۱. تمرکز بر روی آموزش زمان بندی برای قبولی در آزمون تافل

زمان بندی در جلسه آزمون تافل مهارتی است که شما موظف هستید به‌ عنوان مدرس حرفه‌ای، آن را به دانشجویان خود آموزش دهید.

دیده شده که برخی از دانشجویان روی مهارت‌های زبان انگلیسی مسلط هستند، اما به دلیل عدم زمان‌بندی صحیح در جلسه امتحان نمی‌توانند به همه سوالات آزمون پاسخ دهند. در نتیجه امتیاز سوالاتی که پاسخ آن‌ها را می‌دانند را از دست می‌دهند.

مدیریت زمان در کلاس های تافل

 

تضمین قبولی آزمون پس از کامل بودن مهارت در همه پارامترهای امتحانی در تافل، تسلط بر مدیریت زمان‌ و به کار گیری آن در روز و جلسه آزمون است.

 

۲. شبیه سازی آزمون تافل سر کلاس درس

یکی از روش های تدریس تافل که تنها مریان حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند، برگزاری آزمون‌ها و تمریناتی است که زمان‌بندی آن‌ها دقیقاً طبق زمان‌بندی آزمون TOEFL طراحی شده است.

با تمرین و تکرار آزمون‌ها و حل مسائل مختلف می‌توانید به زبان آموزان آموزش دهید که چگونه در جلسه آزمون به سؤالات پاسخ داده و اجازه ندهند استرس بر آن‌ها غالب شده و فرصت قبولی در امتحان را از آن‌ها بگیرد.

 

۳. آگاهی از هدف زبان آموزان برای شرکت در آزمون تافل

روشن بودن هدف یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که اشخاص را مجاب می‌کند تا سختی مسیر را به‌جان خریده و برای پیروزی تلاش کنند.

یادگیری زبان انگلیسی و شرکت در آزمون تافل، آیلتس یا دولینگو برای گرفتن مدرک معتبر زبان، مسیر پرپیچ و خمی است که تنها با تعیین و روشن بودن اهداف می‌توان آن را پیمود.

برای این‌که بتوانید تافل را حرفه‌ای تدریس کنید، با یک نظرسنجی از اهداف زبان آموزان برای شرکت در این آزمون باخبر شوید.

شناسایی اهداف هر کدام از زبان آموزان، وابستگی زیادی بر روش های تدریس تافل خواهد داشت. به عنوان مثال آن دسته از زبان آموزان که تصمیم به مهاجرت دارند و از نظر زمانی برای قبولی در TOEFL تحت فشار هستند، مسلماً زمان بیشتری را برای یادگیری، آموزش و تمرین در نظر می‌گیرند.
در مقابل، افرادی که زمان بیشتری را برای گرفتن مدرک تافل دارند، معمولا شرکت در آزمون اولیه TOEFL را قدمی برای آشنایی با جلسه آزمون اصلی به شمار می‌آورند.

پس تنها با آگاهی از هدف زبان آموزان برای شرکت در آزمون تافل است که می‌توانید حجم، فشردگی و سطح تمرین‌های کلاسی و منزل را برای زبان آموزان خود تعیین کنید. 

در این ویدئو به‌طور کامل با بهترین شیوه های تدریس تافل آشنا خواهید شد:

دانلود زیرنویس انگلیسی ویدئو

 

۴. ارزیابی تسلط زبان آموزان در مهارت‌های چهارگانه‌ زبانی

آموزش‌ گروهی زبان کمی پیچیده‌تر از تدریس تافل به‌‌صورت خصوصی است.

همان طور که اهداف فردی می‌تواند مسیر روش های تدریس تافل را تغییر دهد، دانش زبان آموزان نیز در انتخاب مسیری که می‌خواهید برای آموزش انتخاب کنید، تاثیرگذار است.

زمانی‌ که مطمئن شوید هر فرد، در کدام یک از چهار مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ، چقدر مهارت دارد، می‌توانید تمریناتی را در کلاس انجام دهید که نقاط ضعف آن‌ها را تقویت کند. همچنین می‌توانید از کسانی که آمادگی بیشتری برای آزمون تافل دارند، برای تدریس در کلاس یا کمک به دیگر دانشجویان استفاده کنید.

شیوه های تدریس تافل

برای این سنجش لازم است از کوئیزهای هفتگی استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

 

۵. با کوئیزهای ناگهانی زبان آموزان را سورپرایز کنید!

همان طور که در بالا گفتیم، برگزاری کوئیز، از بهترین روش های تدریس تافل به شمار می‌رود. اما بهتر است کوئیز اول را بدون آن‌که از قبل به زبان آموزان خبر بدهید در کلاس برگزار کنید تا میزان تسلط آن‌ها روی هر یک از مهارت‌ها را بسنجید.

 

۶. مدت زمان تمرینات خانگی هر زبان آموز را کشف کنید

البته همیشه هم نباید شاگردان‌تان را سورپرایز کنید! می‌توانید برای کوئیز دوم برنامه‌ریزی کنید. از زبان آموزان بخواهید مطالبی را که در جلسه اول و دوم تدریس کرده‌اید را بخوانند و برای آزمون آماده شوند. پس از اتمام زمان پاسخ‌گویی به سوالات کوئیز دوم، از آن‌ها بخواهید در بالای برگه امتحان، زمانی‌ را که برای خواندن مطالب در طول هفته در نظر گرفته بودند بنویسند.

پس از تصحیح آزمون، متوجه این موضوع می‌شوید که هر زبان آموز برای یادگیری زبان چقدر زمان گذاشته و میزان فهم او در هر یک از مهارت‌ها چقدر بوده است.
کوئیز سوم را در جلسه چهارم و پس از تدریس مطالب درسی برگزار کنید. نمرات کسب شده توسط دانش آموزان در این کوئیز نشان می‌دهد که میزان یادگیری آن‌ها در کلاس چقدر است.

 

۷. شخصی سازی روش های تدریس تافل براساس روانشناسی فردی

با کنار هم قرار دادن نمرات مختلف در هر کوئیز و با بهره‌گیری از روانشناسی فردی می‌توانید برنامه‌هایی که قرار است در آینده آن‌ها را اجرا کنید برای هر فرد به طور شخصی سازی شده انجام دهید.

این مسئله نیز برای تمریناتی که زبان آموزان باید در منزل آن‌ها را انجام دهند کاربرد دارد و می‌تواند در نوع تمرین و تعیین تعداد حل مسائل موثر واقع شود.

شخصی سازی کردن آموزش زبان انگلیسی

 

۸. طرح درس داشته باشید.

برنامه‌ای برای تدریس داشته باشید و سعی کنید این برنامه را با جزئیات بیشتری برای خود از قبل مشخص کنید. این‌که مشخص کنید؛ می‌خواهید کدام مهارت را در جلسات تافل تدریس کنید، آزمون برگزار کنید یا تمرین حل کنید، همگی پارامترهای کلی یک برنامه‌ریزی هستند.

بیشتر بخوانید:

 

۹. زمان را به کنترل خود در آوردید

یکی از روش های تدریس تافل، برنامه‌ریزی دقیقه‌ای از روی ساعت است؛ یعنی شما باید تصمیم بگیرید که تدریس‌ یک مهارت از روی ساعت چند دقیقه طول می‌کشد.
ده دقیقه از زمان کلاس را برای پرسش و پاسخ در نظر بگیرید، ده الی پانزده دقیقه را برای حل تمرینات جلسه پیش و به همین ترتیب… . این نوع برنامه‌ریزی است که یک مدرس تافل را حرفه‌ای جلوه می‌دهد.

 

۱۰. آموزش نکات کلی مهم برای موفقیت در آزمون

در همان جلسات اول تمام نکاتی را که لازم است دانشجو برای موفقیت در آزمون تافل بداند لیست کنید.
نوع سوالات را بیان کنید و اگر شرایطش مهیا بود، صفحات آزمون‌های گذشته را چاپ کرده و چند نمونه از آن‌ها را در کلاس حل کنید.

به طور کلی باید زبان آموزان خود را به روش های تست زنی‌ای که برای موفقیت در آزمون تافل ضروری هستند، مسلح کنید.

حل سوالات آزمون‌های گذشته، به ویژه در جلسه های اولیه، حس اعتماد به نفس را در زبان آموزان بالا برده و در ادامه، کار شما به‌ عنوان مدرس تدریس تافل آسان‌تر می‌شود.

حل نمونه سوالات آزمون تافل

 

۱۱. تفاوت های آزمون تافل با آزمون های مشابه را بیان کنید

ممکن است برخی از زبان آموزان دوستانی داشته باشند که پیش‌تر در آزمون تافل شرکت کرده‌اند. از این‌ روی احتمالاً پیش زمینه ذهنی آن‌ها درباره آزمون تافل همانند امتحان آیلتس، PTE و غیره باشد.
بنابراین مهم است که حتما نحوه پاسخ‌دهی به سوالات تافل، فرق آن با سایر آزمون‌های مشابه و چالش‌هایی که ممکن است زبان آموز در هنگام برگزاری TOEFL با آن‌ها روبرو شوند، در همان جلسات اول کلاس بازگو کنید.

 

۱۲. ساختاربندی موضوعات کلاس؛ روشی برای سرعت بخشیدن به یادگیری

این‌که خودتان بدانید هر روز قرار است روی تدریس و تقویت چه مهارت‌هایی در کلاس کار کنید، برای تدریس تافل حرفه‌ای کفایت نمی‌کند. بهتر است زبان آموزان را نیز از ساختاربندی موضوعات کلاس و برنامه‌ریزی‌های کلی که برای هر جلسه تدریس در نظر گرفته‌اید، مطلع کنید.
این اطلاع دادن از برنامه‌های هر جلسه کمک می‌کند که ذهن زبان آموزان برای فهم و درک تمرینات کلاسی همان جلسه آماده شود.

همچنین بهتر است از دانشجویان بخواهند قبل از آمدن به کلاس، درباره موضوع و مهارتی که می‌خواهید آن را تدریس کنید، تحقیق کرده  و آمادگی بیشتری پیدا کنند. این گونه است که سرعت یادگیری در کلاس بالاتر رفته و زمان بیشتری را می‌توانید برای تمرین کردن و پاسخ به سوالات زبان آموزان اختصاص دهید.

 

۱۳. تدریس از روی کتاب‌های استاندارد بین المللی

سعی کنید کتاب‌های استاندارد بین المللی نظیر (ETS، بارونز، لانگمن و…) را در کلاس تدریس کنید.
تمرین از روی کتای‌های بین المللی به دلیل جهانی بودن آن‌ها، کمک می‌کند که زبان آموز احساس کند که با زبان آموزان دیگر کشورها که قصد آماده شدن برای شرکت در آزمون تافل را دارند، فرقی ندارد. این امر ناخودآگاه سبب می‌شود تا اعتماد به نفس زبان آموز بالا رفته و به مراتب استرس ناشی از امتحان، کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

کتاب های آموزش تافل

 

۱۴. جزوه شخصی خودتان را بسازید.

یک مدرس حرفه‌ای تافل نباید تنها به تدریس از روی کتاب‌های بین المللی اکتفا کند. مهم است که روی برترین کتاب‌های بین المللی آمادگی برای آزمون TOEFL مسلط باشید، اما آموزش از روی جزوه شخصی که حاصل تجربیات و آزمون و خطاهای یک مدرس زبان حرفه‌ای است را فراموش نکنید.

جزوه شخصی و اختصاصی خود را بنویسید، آن را پس از هر دوره آموزشی بروز کنید و سعی کنید در جزوه خود از مثال‌هایی استفاده کنید که جامع بوده و همه مهارت‌های یادگیری زبان انگلیسی را به چالش بکشد.

 

۱۵. قانون یادداشت‌برداری در کلاس

همان طور که می‌دانید مهم است که زبان آموز مهارت‌های لازم را در کلاس بیاموزد و آن‌ها را در منزل تمرین کند.
برخی از زبان آموزان به دلایل مختلف، تمرکز کمتری در کلاس دارند و نمی‌توانند همه حواس خود به موضوعات گفته شده در کلاس معطوف کنند.
از این‌ روی، از همه زبان‌آموزان بخواهید از گفته‌های شما در کلاس یادداشت بردارند. این کار کمک می‌کند که نکات مهمی که در کلاس بیان می‌کنید توسط خود دانشجو یادداشت شود و همزمان مغز به (حس لامسه، بینایی و شنوایی) دستور دهد که هر سه در حال پردازش روی یک موضوع باشد.

اینگونه است که مسیر یادگیری زبان و شرکت در آزمون تافل برای زبان آموز هموارتر می‌شود.

بیشتر بدانید:

 

۱۶. ضبط صدای کلاس‌ها برای تمرین‌های خانگی

همه یا تنها بخشی از زمان کلاس را وابسته به استراتژی تدریسی که برای آموزش زبان آموزان پیش گرفته‌اید، ضبط کنید.
از کلاس‌های ضبط شده می‌توانید به‌عنوان تمرین‌هایی که در منزل باید انجام شوند، استفاده کنید. بازخوانی و تکرار مجدد مطالب گفته شده نیز می‌تواند در یادگیری بیشتر مهارت‌های آزمون تافل کمک کند.

بنابراین تمرینات را فقط به کلاس معطوف نکنید و زمانی در روز را مشخص کرده تا زبان‌آموزان به‌طور همزمان در یکی از شبکه‌های اجتماعی حاضر شوند و مجدد کلاس ضبط شده را بینند. سوالاتی که برایشان پیش می‌آید را از یکدیگر بپرسند و تمرینات وابسته به موضوعات گفته شده در کلاس را حل کنند.

بیشتر بخوانید: قوی ترین شبکه های اجتماعی برای یادگیری زبان

متدهای تدریس تافل برای معلمان

 

۱۷. استفاده از نرم افزار شبیه ساز تافل برای آشنایی با آزمون اصلی

شبیه سازی آزمون تافل برای آشنایی بیشتر با سوالات تا اندازه زیادی می‌تواند استرس را در زبان‌ آموزان کاهش دهد.
پس همان کاری را بکنید که مدرس‌های حرفه‌ای تافل در کل دنیا انجام می‌دهند. از نرم افزارهای شبیه ساز آزمون تافل استفاده کرده و محیط آزمون را نیز شبیه سازی کنید.

هرچه تکرار تعداد دفعات برگزاری آزمون شبیه سازی شده بیشتر باشد، شما در تدریس تافل، موفق‌تر خواهید بود.

مقالات مرتبط:

 

۱۸. روش‌های تدریس تافل در رایتینگ؛ نوشتن انشا در ۳۰ دقیقه

تمرین نوشتن انشا در کلاس را حتما در دستور کار خود قرار دهید.
برای حل این تمرین تنها سی دقیقه به زبان‌آموزان فرصت دهید تا طبق نکات رایتینگ، یک محتوای ساختاربندی شده را، که شامل مقدمه، بدنه و جمع بندی است، بنویسند.

تمرین و نوشتن انشا با موضوعات مختلف، تنها پارامتری است که باید برای نوشتن یک گزارش خوب، متعدد آن را انجام داد.

 

۱۹. بررسی سؤالات و ارائه استراتژی های مختلف برای لیسنینگ

برای تقویت و تدریس مهارت لیسنینگ، سعی کنید از هیچ تمرینی چشم پوشی نکنید.
همه سوالات بخش لیسنینگ در آزمون‌های گذشته تافل را در کلاس انجام دهید و از زبان‌آموزان بخواهید تمرینات مشابه آن‌ها را در منزل نیز انجام دهند.

به دلیل اهمیت بالای بخش لیسنینگ در آزمون تافل، فراموش نکنید که همه استراتژی‌ها و لهجه‌های مختلف را در تمرینات Listening لحاظ کنید.

روش تدریس لیسنینگ تافل

 

۲۰. آنالیز متن های مختلف و کاربردی برای تمرین رایتینگ تافل

تجربیات شما به عنوان مدرس تافل برای بهبود مهارت ریدینگ زبان آموزان اهمیت ویژه‌ای دارد.
با توجه به میزان دانش و نقاط قوت و ضعف هر زبان‌آموز می‌توانید متن‌هایی را که برای تمرین ریدینگ انتخاب می‌کنید برای هر فرد شخصی سازی کنید. این گونه زبان آموزان می‌توانند پله پله در کنار یکدیگر رشد کرده و این مهارت را در خود تقویت کنند.

 

۲۱. تغییر لحن و گفتار را آموزش دهید.

برای کسب امتیاز بالا در بخش اسپیکینگ آزمون تافل، بیان کردن جملات در گفتگو به زبان انگلیسی باید مثل زبان مادری انجام شود.
چنین تسلطی تنها با تمرین‌های اسپیکینگ در موضوعات مختلف و سر کلاس درس به‌ وجود می‌آید.

در این روش تدریس تافل باید روی لهجه، جان بخشی به کلمات در هنگام گفتگو با انتخاب لحن و پاسخ‌های طولانی و بدون مکث، کار کنید.

مقالات مرتبط:

 

۲۲. از دانشگاه غنی و پرمحتوای یوتیوب غافل نشوید.

شما به‌عنوان یک معلم‌ زبان انگلیسی که به دنبال ارتقای مهارت‌های خود در روش‌ های تدریس تافل هستید، می‌توانید از یوتیوب و ویدئوهای آن به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای ارتقای مهارت‌هایتان استفاده کنید.

این پلتفرم اینترنتی پرطرفدار، یک منبع غنی از محتواهای آموزشی، راهنماها و نکات کاربردی در زمینه تدریس و زبان انگلیسی است که به ارتقای مهارت‌های معلمان کمک می‌کند.

آموزش تافل در یوتیوب

 

با تماشای ویدئوهای آموزشی از کانال‌های معتبر یوتیوب، معلم‌ها می‌توانند با تکنیک‌ها و روش‌های نوین تدریس آشنا شده و روش‌های جذاب‌تر و مؤثرتری را در کلاس‌های خود به‌کار ببرند.
همچنین، این ویدئوها می‌توانند به معلمان کمک کنند تا بهتر درک کنند که چگونه مهارت‌های مختلف زبانی مثل مکالمه، خواندن و نوشتن را به زبان‌آموزان خود آموزش دهند و آن‌ها را در مسیر موفقیت در آزمون‌ها و اهداف زبانی خود همراهی کنند.

تعدادی از بهترین کانال‌های یوتیوب که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند عبارتند از:

  • MagooshTOEFL

این کانال محتواهای مفیدی برای تقویت مهارت‌های تافل ارائه می‌دهد؛ ازجمله ویدئوهای آموزشی، راهنماها، تکنیک‌های آزمون، نمونه سوالات و معرفی منابع مفید.

روش های تدریس تافل در یوتیوب

 

  • ETS TOEFL

این کانال به عنوان کانال رسمی مؤسسه ETS (سازنده آزمون تافل) در یوتیوب محتواهای آموزشی مرتبط با تافل ارائه می‌دهد و بهترین راهنماها و نکات برای موفقیت در آزمون تافل را دارد.

 

  • TOEFL Resources

این کانال حاوی مطالبی مفید برای تقویت مهارت‌های چهارچوب زبانی TOEFL از جمله شنیداری، مکالمه، خواندن و نوشتن است.

معرفی کانال یوتیوبی TOEFL Resources

 

سخن پایانی

تافل یکی از برجسته‌ترین آزمون های زبان انگلیسی است که می‌توان با استفاده از مدرک آن به بسیاری از کشورهای جهان مهاجرت تحصیلی یا کاری کرد. این‌ روزها، استقبال از اخذ مدرک تافل، باعث شده تا مدرسان زیادی که در زبان انگلیسی حرفه‌ای هستند به تدریس تافل روی ‌آورند. اما مسئله مهمی که برای تدریس TOEFL وجود دارد، روش های تدریس تافل است که باید مدرسان برای حرفه‌ای شدن آن‌ها را بدانند و طبق متدهای روز دنیا کلاس‌های خود را برگزار کنند.

در این مقاله به ۲۲ مورد از برترین روش های تدریس تافل اشاره کردیم. اگر روش‌های دیگری هست که شما در تدریس TOEFL از آن‌ها استفاده می‌کنید و در این مطلب به آنها اشاره‌ای نشده است، برای اطلاعات بیشتر مدرسان تافل، لطفا آن را در بخش نظرات درج کنید.

اگر مدرس تافل هستید، می‌توانید با ثبت نام در هایتاکی به‌عنوان مدرس زبان، به جمع بزرگ مدرسان آزمون تافل در هایتاکی بپیوندید و کلاس‌های خصوصی خود را در این پلتفرم برگزار کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *