کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی + دانلود رایگان

۴.۲
(۸۳)

یکی از مهم‌ترین منابع یادگیری زبان انگلیسی کتاب‌ها هستند. بسیاری از ناشران معروف دنیا مثل آکسفورد، کمبریج، بارنز، پیرسون و… کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی را طراحی و منتشر کرده‌اند. برخی از این کتاب‌ها برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی و تمرین مناسب است و برخی برای کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

استفاده از رمان و داستان برای یادگیری زبان انگلیسیکتاب های یادگیری زبان انگلیسی عمومی (Course Books)

کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی عمومی یا ترمیک، گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند زبان انگلیسی روزمره را یاد بگیرند.

این کتاب‌ها به هر ۴ مهارت زبانی، یعنی شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن می‌پردازند و به طور معمول بخش‌هایی از هر درس را به آموزش واژگان، دستور زبان و تلفظ اختصاص می‌دهند.

یک مزیت چنین کتاب‌هایی این است که معمولاً هر مجموعه سطح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد. اما مجموعه‌هایی نیز هستند که برای افراد مبتدی مناسب‌ترند و مجموعه‌هایی وجود دارد که مخصوص افراد با سطح زبان انگلیسی بالاتر طراحی شده‌اند.

 

۱. کتاب‌ های American English File

یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی مجموعه ۶ جلدی American English File است. این مجموعه را آکسفورد منتشر کرده و همان‌طور که از نام آن پیداست زبان انگلیسی را با لهجه آمریکایی آموزش می‌دهد. این مجموعه شامل یک کتاب با عنوان starter است و جلد ۱ تا ۵ آن سطح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد.

در کتاب‌های این مجموعه با موضوعات متنوعی مثل مکالمات روزمره زبان انگلیسی، گفتار محاوره، دستور زبان و نوشتن ایمیل به زبان انگلیسی آشنا می‌شویم.
هدف اصلی این کتاب بالا بردن مهارت ارتباطی شما به زبان انگلیسی است. بنابراین تمرین‌های زیادی برای تلفظ ارائه می‌کند.

مجموعه کتاب‌های American English File برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز نیز بسیار مناسب هستند.

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی american english file

دانلود رایگان مجموعه کامل کتاب American English File

 

۲. کتاب های Four Corners

مجموعه Four Corners یک مجموعه ۴ جلدی برای یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا متوسط (سطح A1 تا B1+) است که انتشارات دانشگاه کمبریج آن را طراحی و منتشر کرده است.

این مجموعه برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی روزمره با لهجه آمریکایی و برای گروه سنی نوجوانان و بزرگسالان مناسب است. مجموعه Four Corners دارای کتاب کار و فایل‌های ویدئویی و صوتی مرتبط با مطالب کتاب است.

این مجموعه به هر ۴ مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن می‌پردازد و بخش‌های اضافه‌ای برای واژگان، دستور زبان، و کاربرد زبان انگلیسی در زندگی روزمره دارد.

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی four corners

دانلود مجموعه کامل کتاب Four corners ویرایش اول

 

۳. کتاب های Top Notch

یکی از مجموعه کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی که در سراسر دنیا به خوبی شناخته شده، مجموعه Top Notch است. این مجموعه توسط موسسه پیرسون طراحی شده و ۴ سطح از مبتدی تا متوسط (A1 تا B1+) دارد.

مجموعه Top Notch موضوعاتی به‌روز و کاربردی را در زبان انگلیسی روزمره به شما آموزش می‌دهد و برای افرادی که در سطح مبتدی و متوسط هستند مناسب است. این مجموعه بیش از هر چیز بر آمادگی زبان‌آموزان به برقراری ارتباط و مکالمه به زبان انگلیسی تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های مکالمات روزمره زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

این مجموعه نیز به هر ۴ مهارت زبانی می‌پرازد و شامل بخش‌های آموزش واژگان، دستور زبان و درک مطلب است.

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی top notch

دانلود مجموعه کتاب های Top Notch

 

۴. کتاب های Cutting Edge

مجموعه Cutting Edge، توسط موسسه پیرسون منتشر شده و یک گزینه عالی برای زبان‌آموزان مبتدی محسوب می‌شود.

این مجموعه از سطح مبتدی تا پیشرفته (A1 تا C1) را پوشش می‌دهد و یک دوره کامل آموزشی شامل کتاب‌های دانش‌آموز، کتاب کار، کتاب معلم و CD آموزشی است.

Cutting Edge با لهجه بریتیش زبان انگلیسی را آموزش داده و تمرین‌های جذاب و طراحی شده با دقت، به یادگیری دستور زبان و واژگان کمک می‌کند.

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی cutting edge

دانلود مجموعه کتاب های Cutting Edge

 

۵. کتاب های Interchange

مجموعه Interchange یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های آموزش زبان انگلیسی در دنیاست.
این مجموعه نیز توسط دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده و زبان انگلیسی آمریکایی را در ۴ سطح آموزش می‌دهد.

این کتاب یک انتخاب مناسب برای افرادی است که قصد دارند زبان انگلیسی را به صورت خودآموز یاد بگیرند.

این مجموعه نیز از سطح مبتدی تا متوسط (A1 تا B1) را شامل می‌شود. در این کتاب‌ها بر بهبود مهارت‌های گفتاری و شنیداری زبان‌آموزان تکیه شده است و شما با مطالب بسیاری از زندگی کاربردی روزمره، و اصطلاحاتی آشنا می‌شوید که در طول روز و موقعیت‌های متفاوت به آن‌ها برمی‌خورید.

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی interchange

دانلود مجموعه کتاب های Interchange

 

۶. کتاب های Family and Friends

اجازه بدهید برویم سراغ یک مجموعه کتاب یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان.

Family and Friends یکی از بهترین مجموعه‌هاست که انتشارات دانشگاه آکسفورد آن را چاپ کرده است. این مجموعه ۷ سطح دارد (یک سطح مقدماتی (starter) و شش سطح دیگر) و زبان انگلیسی با لهجه بریتیش را آموزش می‌دهد.

متد آموزشی و فعالیت‌های این کتاب‌ها به دقت و متناسب با آموزش برای کودکان طراحی شده و روی مهارت‌های شنیدن و صحبت کردن تمرکز دارد. روش آموزش صداها به نوعی است که برای زبان‌آموز غیربومی به آسانی قابل درک باشد.

علاوه بر این، در این مجموعه تمرین‌هایی نیز برای شروع فعالیت نوشتاری در نظر گرفته شده است تا کودکان را برای نوشتن آماده کند.

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

دانلود مجموعه کتاب های Family and Friends

علاوه بر کتاب‌های Family and Friends، مجموعه کتاب Super Minds نیز که توسط دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان مناسب است.

مقاله مرتبط: اپلیکیشن‌ های فوق‌العاده برای یادگیری زبان انگلیسی توسط کودکان

 

۷. کتاب های English For Everyone

مجموعه English For Everyone یک مجموعه ۴ جلدی برای نوآموزان زبان انگلیسی است.

این مجموعه را شرکت DK طراحی و عرضه کرده و شامل موضوعات پایه در زبان انگلیسی است؛ مانند مکالمات محل کار، واژه‌هایی که در خانه به آن‌ها برمی‌خوریم، و فعالیت‌های روتین روزمره.
از طرفی این مجموعه برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی طراحی شده و برای کسانی که به دنبال کتابی می‌گردند که استفاده از آن ساده باشد، بسیار مناسب است.

کتاب‌های English For Everyone بسیاری از مفاهیم را از طریق تصاویر انتقال می‌دهد، روی هر ۴ مهارت زبانی تمرکز دارد و تمرین‌هایی برای یادگیری واژگان و دستور زبان انگلیسی در نظر گرفته است.

هر کتاب از این مجموعه یک کتاب تمرین نیز دارد که به زبان‌آموز کمک می‌کند با تمرینِ بیشتر، مهارت خود را در زبان انگلیسی بالا ببرد. 

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی english for everyone

 

۸. کتاب های English File

مجموعه English File نیز یک مجموعه کامل از انتشارات آکسفورد است که سطح مبتدی تا پیشرفته (A1 تا C1) را پوشش می‌دهد.

این کتاب متن‌ها و موضوعات جذابی ارائه می‌کند تا در زبان‌آموزان انگیزه ایجاد کند، و فعالیت‌ها و تمرین‌هایش را بر اساس زندگی یک بزرگسال پرمشغله طراحی کرده است.

همراه هر کتاب از این مجموعه ویدئوها و فایل‌های صوتی، کتاب کار و فضای تمرین آنلاین روی وب‌سایت آکسفورد در نظر گرفته شده، که می‌تواند بهره شما را از مطالب آموزشی به حداکثر برساند. کتاب های یادگیری زبان انگلیسی english file

دانلود مجموعه کتاب های English File

 

۹. کتاب های Viewpoint

اگر سطح زبان انگلیسی شما بالاتر از متوسط است مجموعه کتاب‌های Viewpoint که توسط دانشگاه کمبریج منتشر شده می‌تواند کمک کند سطح زبان انگلیسی‌تان را بالاتر ببرید.

این مجموعه شامل دو سطح B2 و C1 است.

کتاب‌های Viewpoint زبان انگلیسی آمریکایی را در سطح ارتباط مؤثر آموزش می‌دهند.

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی viewpoint

دانلود مجموعه کتاب های Viewpoint

 

۱۰. کتاب های Summit

یک مجموعه سطح بالای دیگر از کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی مجموعه دو سطحی Summit است که انتشارات پیرسون آن را به بازار عرضه کرده است.

اگر سطح زبان انگلیسی شما فراتر از متوسط و پیشرفته (B2 و C1) باشد، این مجموعه برایتان بسیار کاربردی است.

در هر درس از این مجموعه فعالیت‌هایی طراحی شده تا زبان‌آموزان مهارت‌های خود را با استفاده از آن بالا ببرند.
علاوه بر آن ده مدل برای مکالمات ضروری ارائه کرده است که براساس آن می‌توانید طیف گسترده‌ای از مکالمه‌ها را تمرین کنید و از پس گفتگوهای طولانی برآیید.

تمرین‌های این کتاب‌ها کمکتان می‌کند به راحتی در جلسه‌های بحث آزاد یا فری دیسکاشن شرکت کنید. Summit بخش‌هایی نیز برای یادگیری نکات گرامری بیشتر در نظر گرفته است.

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی پیشرفته summit

دانلود مجموعه کتاب های Summit

 

کتاب های یادگیری واژگان زبان انگلیسی (Vocabulary)

واژه‌ها از ارکان اصلی هر زبان هستند. بنابراین یادگیری واژگان زبان انگلیسی، شناخت ساختار و کاربرد آن‌ها و ترکیب آن‌ها با واژه‌های دیگر تاثیر مهمی بر یادگیری این زبان دارد.

کتاب‌های یادگیری واژگان زبان انگلیسی کمک می‌کند دایره لغات شما گسترده‌تر شود، با کاربردهای متفاوت یک کلمه در شرایط مختلف آشنا شوید، و برای بیان یک جمله یا توصیف یک موقعیت خاص به شکل‌های متنوعی از عبارت‌ها دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری لغات انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

 

۱۱. کتاب ۵۰۴Absolutely Essential Words

یکی از معروف‌ترین کتاب‌های یادگیری لغت زبان انگلیسی کتاب ۵۰۴ واژه کاملاً ضروری است.
این کتاب همان‌طور که از نامش پیداست ۵۰۴ واژه را در ۴۲ درس ارائه کرده است. هر درس شامل ۱۲ واژه مهم و پرکاربرد در زبان انگلیسی است که معنی آن و سه مثال از کاربردهای متفاوت آن در جمله، زیر آن آمده است.

در هر درس یک داستانک یا متن کوتاه آمده که از واژگان همان درس استفاده کرده است و در ادامه آن چند تمرین به شما کمک می‌کند واژه‌ها را بهتر به خاطر بسپارید.

پس از هر ۶ درس نیز یک بخش Word Review طراحی شده که برای تمرینِ بیشترِ لغاتی است که تا آن قسمت از کتاب یاد گرفته‌اید. در انتهای این کتاب ۱۲۵ واژه با عنوان ۱۲۵More Difficult (But Essential) Words آمده که مانند درس‌های کتاب، هر کدام شامل معنی و سه مثال است.

کتاب یادگیری واژگان زبان انگلیسی 504

دانلود رایگان کتاب ۵۰۴Absolutely Essential Words

 

۱۲. کتاب English Vocabulary in Use

English Vocabulary in Use یک مجموعه بسیار کامل و عالی از انتشارات کمبریج است که واژه‌ها، اصطلاحات و افعال چند قسمتی در زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد.

این مجموعه از مبتدی تا پیشرفته سطح‌بندی شده است و یک دسته‌بندی خیلی خوب بر اساس نیاز زبان‌آموز ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های عبارات و اصطلاحات زبان انگلیسی

مجموعه English Vocabulary in Use شامل ۴ کتاب با سطح مبتدی، پیش متوسط، فرامتوسط و پیشرفته است. برای هر درس تعدادی تمرین نیز در نظر گرفته شده است.

کتاب های یادگیری لغت زبان انگلیسی English Vocabulary in Use

 

یک زیرمجموعه دیگر از این گروه، دو جلد با عنوان English Collocations in Use با سطح متوسط و پیشرفته است.

این مجموعه به ترکیب‌های مرسوم واژه‌ها در زبان انگلیسی می‌پردازد. برای مثال شما در زبان انگلیسی برای انجام تکالیف (homework) از فعل do استفاده می‌کنید، اما برای اشتباه کردن (mistake) فعل make را به کار می‌برید.

این مجموعه به این نوع ترکیب‌ها، هم در مورد افعال و هم در مورد صفت‌ها و قیدها می‌پردازد.

دانلود مجموعه کتاب English Collocations in Use

 

یک مجموعه دو جلدی دیگر English Idioms in Use است که به اصطلاحات کاربردی در زبان انگلیسی در دو سطح متوسط و پیشرفته می‌پردازد.

دانلود کتاب های English Idioms in Use

 

English Phrasal Verbs in Use نیز مشابه با همین مجموعه در دو جلد ارائه شده و افعال دو قسمتی کاربردی در زبان انگلیسی را ارائه می‌کند.

دانلود کتاب های English Phrasal Verbs in Use

 

علاوه بر این‌ها انتشارات کمبریج یک مجموعه تخصصی سه‌جلدی نیز برای واژگان کاربردی در زبان انگلیسی تجاری دارد: Business Vocabulary in Use.

دانلود مجموعه کتاب های Business Vocabulary in Use

این مجموعه به شما کمک می‌کند واژه‌هایی که در حوزه مدیریت و تجارت به کار می‌روند را با دسته‌بندی موضوعی مناسب و سطح‌بندی در دسترس داشته باشید. با یادگیری این واژه‌ها می‌توانید با اعتمادبه‌نفس بیشتری در روابط تجاری و کاری خود حاضر شوید.

مجموعه کتاب های یادگیری لغت in use

 

کتاب Academic Vocabulary in Use نیز برای افرادی که قصد دارند در محیط دانشگاهی حاضر شوند، (به خصوص دانشجویان) مناسب است. زبان‌آموزانی که می‌خواهند برای پذیرش تحصیلی اقدام کنند، با سطح زبان انگلیسی متوسط و بالاتر از آن، می‌توانند از این کتاب بهره زیادی ببرند.

دانلود رایگان کتاب Academic Vocabulary in Use

 

۱۳. کتاب های Oxford Word Skills

Oxford Word Skills یک مجموعه سه جلدی با سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته است که به زبان‌آموزان در هر سطحی کمک می‌کند واژه‌های جدید بیاموزند، با کاربرد آن‌ها آشنا شوند و این واژه‌ها را تمرین کنند.
در این مجموعه نیز واژه‌ها بر اساس موضوع دسته‌بندی شده‌اند و چند درس که موضوعات مشابهی دارند یک گروه را تشکیل می‌دهند.

هر کتاب از این مجموعه بیش از ۲ هزار واژه و عبارت دارد و برای یادگیری خودآموز واژگان زبان انگلیسی نیز مناسب است.

مجموعه کتاب های یادگیری لغت زبان انگلیسی Oxford Word Skills

دانلود مجموعه کتاب های Oxford Word Skills

دانلود مجموعه کتاب های Oxford Word Skills Idioms and Phrasal Verbs

 

۱۴. کتاب ۱۱۰۰Words You Need to Know

کتاب ۱۱۰۰Words You Need to Know مطابق نامش شامل ۱۱۰۰ واژه، مثال و تمرین است. این واژه‌ها از دل رمان‌های معروف انگلیسی، نمایشنامه‌ها، شعرها، روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بیرون آمده‌اند. بنابراین یادگیری آن‌ها می‌تواند اثر مهمی بر بالا رفتن سطح زبان انگلیسی شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید: جذابترین رمان های یادگیری انگلیسی برای کودکان

بسیاری از افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی را دارند برای گسترش دایره لغات خود و آشنایی بیشتر با کاربرد واژه‌ها از این کتاب استفاده می‌کنند.

کتاب یادگیری واژگان زبان انگلیسی پیشرفته 1100Words You Need to Know

دانلود رایگان کتاب ۱۱۰۰Words You Need to Know

 

۱۵. کتاب Everyday English

هدف این کتاب‌ها مطالعه خودآموز است، بنابراین به آسانی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شما در این کتاب‌ها با گستره بزرگی از واژه‌های کاربردی در زمینه کسب‌وکار، تجارت، تدریس یا تحصیل آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: بهترین سوالات تعیین سطح پیشرفته در زبان انگلیسی

در این کتاب‌ها از مثال‌ها و مکالمه‌های واقعی استفاده شده تا تاثیر بیشتری بر یادگیری داشته باشد و تمرین‌های زیادی دارند که به تسلط شما بر اصطلاحات کمک می‌کند.
برای بالا بردن مهارتتان در نوشتن، صحبت کردن و درک مطلب تا سطح خیلی پیشرفته می‌توانید از این کتاب‌ها استفاده کنید، که عنوان‌های آن‌ها عبارت است از:

  • Practical Everyday English
  • Advanced Everyday English
  • High-Level Everyday English
  • Fluent Everyday English

کتاب های یادگیری لغت زبان انگلیسی پیشرفته Everyday English

 

کتاب های یادگیری دستور زبان انگلیسی (Grammar)

لزوم یادگیری گرامر زبان انگلیسی برای تسلط کامل به این زبان، بر کسی پوشیده نیست. بنابراین داشتن یک منبع مناسب تخصصی برای یادگیری دستور زبان انگلیسی می‌تواند اعتمادبه‌نفس شما را در استفاده از ساختارها، زمان‌ها و شکل‌های متفاوت عبارت‌ها افزایش دهد. به ویژه اگر قصد دارید مهارت نوشتاری (Writting) خود را بالا ببرید، حتماً لازم است که روی گرامر تمرکز کنید.

دقت کنید که گاهی فقط یک اشتباه گرامری ساده می‌تواند باعث شود معنای چیزی که می‌گویید تغییر کند. بنابراین به هیچ وجه از یادگیری دستور زبان انگلیسی غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

 

۱۶. کتاب English Grammar in Use

English Grammar in Use یکی از بهترین کتاب ها برای شرکت در آزمون آیلتس است؛ زیرا این کتاب یک مجموعه کامل آموزش و تمرین گرامر برای زبان‌آموزان، به ویژه کسانی است که قصد شرکت در آزمون بین‌المللی آیلتس را دارند و تمرکز آن بر گرامر زبان انگلیسی بریتیش است.

درس‌های این کتاب به مرور از نکات دستوری ساده شروع می‌شود و به سمت ساختارهای چالش‌برانگیزتر پیش می‌رود.
هر درس شامل توضیحات کامل و مثال‌های کاربردی است و کمک می‌کند که شما به درک خوبی از موضوع مورد نظر برسید. پس از آن با تمرین کافی مهارتتان بالا خواهد رفت.

کتاب بادگیری دستور زبان انگلیسی

دانلود رایگان کتاب English Grammar in Use

اگر تمرکز شما بیشتر بر یادگیری زبان انگلیسی آمریکایی است، انتشارات کمبریج دو کتاب یادگیری دستور زبان انگلیسی با عنوان Basic Grammar in Use و Grammar in Use Intermediate دارد که با توجه به سطح‌تان می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری و تمرین گرامر زبان انگلیسی کمک بگیرید.

دانلود رایگان کتاب Basic Grammar in Use

دانلود رایگان کتاب Grammar in Use Intermediate

 

۱۷. کتاب Clear Grammar

Clear Grammar مجموعه‌ای ۴ جلدی است که انتشارات دانشگاه میشیگان آن‌ها را منتشر کرده است.

این مجموعه دستور زبان انگلیسی را با تمرکز بر واژگان و مهارت‌های نوشتاری، گفتاری و خواندن آموزش می‌دهد. این کتاب از بیانی واضح و شفاف استفاده می‌کند و برای آن که کمک کند شما به دستور زبان انگلیسی مسلط شوید، درس‌هایی کوتاه، همراه با تمرین ارائه کرده است.

کتاب های یادگیری گرامر زبان انگلیسی clear grammar

 

۱۸. کتاب ESL Grammar

کتاب ESL Grammar برای یادگیری دستور زبان انگلیسی در سطح بالاتر از متوسط بسیار مناسب است.

این کتاب با نکات گرامری در سطح متوسط آغاز می‌شود و به مرور درس‌های پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر را ارائه می‌کند. یکی از مزایای این کتاب درس‌های کوتاه آن است. بلافاصله پس از هر درس می‌توانید تمرین‌های آن را انجام دهید تا درس در ذهنتان تثبیت شود.

نکات و تکنیک‌های تست‌زنی که در این کتاب ارائه شده افراد را برای شرکت در آزمون‌های زبان، به ویژه آزمون تافل، آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کتاب یادگیری گرامر زبان انگلیسی ESL grammar

دانلود رایگان کتاب ESL Grammar

 

۱۹. کتاب English Grammar: Understanding the Basics

این کتاب برای افرادی که می‌خواهند یادگیری گرامر زبان انگلیسی را از صفر شروع کنند مناسب است، زیرا فرض می‌کند که شما هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید.

درس‌های کوتاه و تمرین‌های متعدد کتاب، به یادگیری بهتر شما کمک خواهد کرد و وجود پاسخ‌نامه این امکان را به شما می‌دهد که اشکالات خود را تصحیح کنید.

در این کتاب بخش‌هایی با عنوان Quick Tips وجود دارد که ترفندهایی برای تسلط بیشتر بر مفاهیم درسی به شما یاد خواهد دارد. قمست‌هایی نیز با عنوان To Enhance Your Understanding دارد که اطلاعات اضافی برای زبان‌آموزان علاقه‌مند ارائه می‌کند.

کتاب یادگیری دستور زبان انگلیسی English garammar

دانلود رایگان کتاب English Grammar: Understanding the Basics

 

کتاب های یادگیری مهارت های زبانی به تفکیک (Skills Books)

ممکن است شما ترجیح بدهید هر کدام از ۴ مهارت زبانی شنیدن، نوشتن، صحبت کردن و خواندن را به صورت جداگانه مطالعه کنید و یاد بگیرید؛ یا شاید در حال حاضر نیاز دارید روی مهارت خاصی تمرکز کنید.
کتاب‌هایی نیز وجود دارند که برای همین کار طراحی شده‌اند و شما می‌توانید با کمک آن‌ها به صورت متمرکز فقط به یک مهارت بپردازید.

 

۲۰. کتاب های Inside Reading

کتاب‌های Inside Reading یک مجموعه ۵ جلدی برای بالا بردن مهارت خواندن و درک مطلب هستند که آکسفورد روانه بازار کرده است.

این مجموعه با این هدف طراحی شده است تا افراد را برای درک متن‌های دانشگاهی آماده کند.
در این مجموعه موضوعات متنوعی مثل جامعه‌شناسی، تغذیه، معماری، تجارت و… مطرح شده است و در سطح‌های بالاتر متن‌های آن از منابع معتبری مثل وال استریت ژورنال، پاپیولار ساینس، نیویورک تایمز، یا نویسندگان معروف اقتباس شده است.

کتاب یادگیری مهارت خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی inside reading

دانلود مجموعه کتاب های Inside reading

 

۲۱. کتاب های Insight

مجموعه ۵ جلدی Insight یک مجموعه از سطح مبتدی تا پیشرفته برای درک مطلب زبان انگلیسی است.

این سری کتاب‌ها به زبان‌آموزان کمک می‌کنند که نه تنها معنای واژه‌ها را یاد بگیرند، بلکه به قواعد دستوری که بر کاربرد آن‌ها در جمله حاکم است نیز توجه کنند.

مجموعه Insight با استفاده از متن‌های غنی و اطلاعات کاربردی و جالب، شما را با محتوا درگیر می‌کند و به چالش می‌کشد تا برای تحلیل متن‌ها از تفکر انتقادی بهره ببرید. به این ترتیب می‌توانید مهارت درک مطلب را به خوبی در خودتان تقویت کنید.
از سوی دیگر ساختار تمرین‌ها و فعالیت‌ها تسلط شما بر زبان انگلیسی را بالا می‌برد و مهارت نوشتاری شما را نیز افزایش می‌دهد.

کتاب های یادگیری درک مطلب زبان انگلیسی insight

 

۲۲. کتاب های Longman Academic Writing Series

یک مجموعه مناسب برای یادگیری و تمرین خودآموز مهارت نوشتن به زبان انگلیسی (Writing) مجموعه Longman Academic Writing Series است که ۵ جلد دارد و سطح به سطح نوشتن را به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید یک مقاله علمی یا پژوهشی بنویسید.

اولین جلد این کتاب که در سطح مبتدی است با آموزش نگارش جمله و ترکیب جملات برای رسیدن به پاراگراف آغاز می‌شود و این آموزش گام به گام در جلدهای بعدی پیش می‌رود تا به نوشتن یک مقاله (Essay) و در نهایت مقاله پژوهشی (Research Paper) برسد.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری رایتینگ writing زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

کتاب یادگیری زبان انگلیسی-Longman Academic Writing Series

دانلود مجموعه کتاب های Longman Academic Writing

 

۲۳. کتاب Practice Makes Perfect: English Conversation

اگر قصد دارید روی تقویت مکالمه زبان انگلیسی‌تان تمرکز کنید، این کتاب گزینه خیلی مناسبی است.

در این کتاب با دستورالعمل‌های مفیدی برای مکالمه به زبان انگلیسی آشنا می‌شوید. این کتاب درباره تلفظ صحیح، گرامر، کاربرد واژه‌ها و مشکلات معمول زبان‌آموزان غیربومی آموزش‌های شفاف و قابل فهمی ارائه کرده است.

هر بخش کتاب تمرین‌هایی برایتان در نظر گرفته تا شما را ترغیب کند که مکالمه‌های شخصی خودتان را نیز بسازید. در مثال‌هایی که کتاب ارائه می‌کند با گفتگوهای جذابی مواجه می‌شوید که در موقعیت‌های متنوع و معمول زندگی رخ می‌دهند و می‌توانید از این مکالمه‌ها و جمله‌های مشابه در مکالمات روزمره خود استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

کتاب آموزش مکالمه زبان انگلیسی Practice Makes Perfect: English Conversation

دانلود رایگان کتاب Practice Makes Perfect: English Conversation

 

۲۴. کتاب های Speakout

مجموعه Speakout یک مجموعه ۸ جلدی آموزش زبان انگلیسی است که تمرکز اصلی آن بر تقویت مهارت مکالمه قرار دارد. این کتاب‌ها را مؤسسه پیرسون با همکاری BBC تهیه کرده و هر کدام از کتاب‌های آن شامل محتوای ویدئویی است. در این مجموعه شما زبان انگلیسی را با لهجه بریتیش یاد می‌گیرید و از سطح مبتدی تا پیشرفته (A1 تا C2) را به طور کامل پوشش می‌دهد.

هر کتاب از این مجموعه شامل ۱۰ تا ۱۲ درس است و به موضوعات متنوعی مثل زندگی شخصی، محیط کار و زندگی اجتماعی می‌پردازد.

کتاب های یادگیری مکالمه زبان انگلیسی speakout

 

۲۵. کتاب های Tactics for Listening

مجموعه سه سطحی Tactics for Listening برای تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی (Listening) طراحی شده است. اما به این دلیل که محتوای آن در قالب گفتگوهای دو یا چند نفره انجام می‌شود، مهارت شما را در مکالمه نیز بالا خواهد برد. شما در این مجموعه، زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی را می‌شنوید و تمرین می‌کنید.

هر درس از این کتاب‌ها شامل یک بخش با عنوان conversation corner است که به نکات مربوط به تلفظ و مکالمه می‌پردازد.

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی tactics for listening

دانلود مجموعه کتاب های Tactics for Listening

 

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی تخصصی

اگر نیاز دارید که با زبان انگلیسی تخصصی در زمینه کسب‌وکار یا رشته تحصیلی‌تان بیشتر آشنا شوید، می‌توانید از چند کتاب در این زمینه کمک بگیرید. به خصوص برای آشنایی با زبان انگلیسی تجاری، کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی تجاری متعددی وجود دارد که بر اساس سطح و نیازتان می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

 

۲۶. کتاب های Professional English in Use

مجموعه Professional English in Use شامل ۵ جلد کتاب در ۵ موضوع متفاوت است که توسط انتشارات کمبریج به چاپ رسیده است.

این کتاب‌ها به شما کمک می‌کنند در محیط کاری به راحتی با همکارانتان ارتباط برقرار کنید و از پس ارائه پروژه‌ها برآیید. پنج موضوعی که کمبریج به آن‌ها پرداخته عبارت است از:

  • مهندسی– دربرگیرنده بیش از هزار واژه و عبارت کاربردی در زندگی کاری روزمره یک مهندس
  • امور مالی – شامل ۵۰ درس با سطح متوسط و بالاتر که به موضوعات مرتبط با امور مالی از حسابداری تا سرمایه‌گذاری می‌پردازد.
  • مدیریت – به موضوعات کلیدی در MBA، رهبری و امور مالی می‌پردازد و سطح آن متوسط و پیشرفته است.
  • بازاریابی – این کتاب نیز در ۵۰ درس مفاهیم بازاریابی را از اصول اولیه تا تبلیغات، تحقیق، رسانه و روابط عمومی پوشش می‌دهد.
  • پزشکی – شامل ۶۰ درس که به موضوعات مرتبط با بیماری‌ها، علائم آن‌ها، درمان، بررسی، معاینه و پیشگیری می‌پردازد.

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی تخصصی Professional English in Use

 

۲۷. کتاب ESL Business English

این کتاب نوشته Lucas Burns یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه زبان انگلیسی تجاری است.
در این کتاب شما به همه اطلاعاتی که برای ورود به دنیای تجارت نیاز است، دسترسی دارید؛ و می‌توانید یاد بگیرید که چطور یک سخنرانی تجاری را حرفه‌ای و روان ارائه کنید.

این کتاب موضوعات مهمی مثل نوشتن یادداشت‌های کاری و تجاری، نوشتن ایمیل، مکالمه‌های تلفنی و سخنرانی‌ها را پوشش داده است. با مطالعه این کتاب، با واژه‌ها و مفاهیم مرتبط با پول، بانکداری، بازاریابی، ساختار شرکت و… آشنا می‌شوید.

کتاب یادگیری زبان انگلیسی تجاری ESL Business English

 

۲۸. کتاب Cambridge Academic English

کتاب‌های Cambridge Academic English یک مجموعه سه جلدی برای زبان‌آموزان با سطح متوسط و پیشرفته است که در حال تحصیلات دانشگاهی هستند یا قصد ورود به دانشگاه را دارند.

این مجموعه طیف گسترده‌ای از موضوعات متنوع را پوشش می‌دهد، و شامل ویدئوها و صداهای ضبط شده سخنرانی‌ها، سمینارها و مصاحبه‌های دانشگاه کمبریج است.

این کتاب‌ها مهارت یادگیری مستقل و تفکر انتقادی را بالا می‌برد؛ و با توجه به این که هر درس موضوع مشخص و مستقلی دارد، به شما این امکان را می‌دهد که موضوعات مورد علاقه‌تان را مطالعه کنید.

کتاب های یادگیری زبان انگلیسی Cambridge Academic English

 

راهنمای انتخاب کتاب های یادگیری زبان انگلیسیچگونه برای یادگیری زبان انگلیسی کتاب انتخاب کنیم؟

اگر قصد داشته باشید خودتان در منزل یادگیری زبان انگلیسی را با کتاب شروع کنید، گزینه‌های بسیار زیادی پیش رو دارید که ممکن است شما را گیج کنند. برای آن که انتخاب راحت‌تری داشته باشید، بهتر است با معیارهایی گزینه‌هایتان را محدودتر کنید.

بیشتر بخوانید:

اجازه بدهید از یک معیار بسیار مهم شروع کنیم:

 

۱. سطح زبان انگلیسی شما

مهم‌ترین نکته در انتخابِ کتابِ مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی این است که با سطح زبان انگلیسی شما مطابقت داشته باشد. اگر نمی‌دانید زبان انگلیسی‌تان در چه سطحی است، می‌توانید از یک آزمون آنلاین سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی مانند ازمون سایت cambridgeenglish یا britishcouncil کمک بگیرید.

مقالات مرتبط:

 

۲. هدفتان از یادگیری زبان انگلیسی را در نظر بگیرید.

می‌خواهید انگلیسی روزمره را روان صحبت کنید، قصد دارید به سفر خارجی بروید یا مهاجرت کنید، یا می‌خواهید روابط تجاری بین‌المللی‌تان را رونق بدهید؟ هدف شما می‌تواند کمک کند از بین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی موجود، گزینه مناسب خودتان را ساده‌تر انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

انتخاب کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

 

اگر در یک کلاس آموزش زبان انگلیسی شرکت کرده‌اید یا معلم خصوصی دارید، احتمالاً معلمتان کتاب یا کتاب‌هایی به شما معرفی کرده است.
اما اگر قصد دارید از کتاب‌های یادگیری خودآموز زبان انگلیسی استفاده کنید، بهتر است بدانید که برخی از این کتاب‌ها با همین هدف طراحی شده‌اند. معمولاً پشت جلد یا در توضیحات صفحه اول این کتاب‌ها می‌توانید عبارت خودآموز (self-study) را بیابید.

یکی از ویژگی‌های مهم کتاب‌های خودآموز این است که برای تمرین‌ها یک پاسخ‌نامه کلیدی یا حتی تشریحی در نظر گرفته‌اند.

 

انتخاب لهجه در زمان یادگیری زبان انگلیسی۳. لهجه را نیز در نظر بگیرید.

اگر هدف اصلی شما سفر، مهاجرت یا ارتباط با کشور مشخصی است، می‌توانید روی یادگیری زبان انگلیسی به یکی از لهجه‌های آمریکایی یا بریتیش تمرکز کنید. اغلب کتاب‌های موجود، این دو لهجه را دربرمی‌گیرند.

 

مدل های یادگیری زبان انگلیسی۴. به مدل یادگیری و علایق خود نیز توجه کنید.

اگر تصاویر را بهتر به خاطر می‌سپارید، سراغ کتاب‌هایی بروید که از تصاویر بیشتری برای آموزش استفاده کرده اند؛ یا اگر یادگیری شنوایی‌تان قوی است، حتماً از کتاب‌هایی استفاده کنید که همراهشان فایل صوتی مکالمه‌ها یا محتوای کتاب ارائه شده است.

 

یادگیری زبان آلمانی با کلاس خصوصی۵. کتاب‌ها را با کمک معلم‌های خصوصی بخوانید.

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را در مدت کوتاه‌تر و با کیفیت بیشتر یاد بگیرید، دسترسی به یک مدرس حرفه‌ای می‌تواند اثر زیادی بر مسیر یادگیری‌تان داشته باشد. می‌توانید از کلاس های خصوصی زبان انگلیسی در هایتاکی کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: روش‌های استفاده از تصویر و عکس در کلاس زبان انگلیسی

 

سخن پایانی

با وجود این که کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی موجود در بازار زیاد است، اما شما به آسانی می‌توانید با در نظر گرفتن سطح و هدفتان و امکاناتی که کتاب در اختیار شما قرار می‌دهد، کتاب مناسب خودتان را انتخاب کنید. در حال حاضر نسخه الکترونیک بسیاری از کتاب‌ها نیز توسط مؤلف ارائه شده است و می‌توانید روی تبلت یا موبایل نیز یادگیری زبان انگلیسی از طریق کتاب را دنبال نمایید.

از همین حالا یک برنامه منظم بریزید، یادگیری را شروع کنید، و از تجربه‌هایتان برای ما بنویسید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۲ / ۵. تعداد نظرات ۸۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

21 دیدگاه

    1. سلام میشه کمکم کنید کمی گیج شدم میخوام برای واژگانم کتاب بگیرم اما نمیدونم کدوم کتاب امریکن هست و متوجه نشدم بین آکسفورد ورد اسکیلز و وکبلری این یوز کدوم رو میتونم تهیه کنم
      ممنون میشم جواب بدید
      من تاچ استون و بیسیک گرامر میخونم و خود آموز هستم میخوام برای واژگانم حتما لهجه امریکن رو تهیه کنم

        1. سلام وققتون بخیر، من world english رو گرفتم که سلف استادی بخونم از اول، بنظرت در حد کتاب های AEF و تاپ ناچ هست و کورس بوک خوبیه؟

          1. بله کتاب خوبی هست . در صورتی که بتونین با برنامه ریزی برید جلو و اینکه در اینترنت هم میتونید یک سری تدریس های رایگان این کتاب و پیدا کنید که اگر جایی براتون سوال بود بتونید برطرف کنید. پیشنهاد ما در این جور مواقع اینکه هیچ وقت مدرس رو از برنامتون دلیت نکنید. خودخوان برید جلو اما مثلا ماهی یک یا دوبار برای رفع اشکال با یک مدرس کلاس بگیرید و مشکلاتتون و برطرف کنید و مجدد ادامه بدین. مدرس های سایت هایتاکی هم میتونن کمک زیادی بهتون بکنن. از دست ندین این راهکار رو.👍🦾

    1. من اومدم انگلیسی یاد بگیرم اون وقت کتاب های که گذاشتین کلا به زبان انگلیسی نوشته شدن،😏😏😏

  1. اصلا خوب نبود کتاب ..۱۰۰۰ واژه که باید دانست… برای یادگیری اصلا خوب نیست حتی اگه سطح B2 باشی اون مال سطح های بالا نه کسایی که میخوان مهاجرت کنن
    …۵۰۴… هم مثل اون خوب نیست
    سال ساخت مال خیلی وقت پیشه که داخل زبان عامیانه بکار نمیره
    لطفا معایب رو هم توضیح بدیدی که اینقدر هزینه نکنیم

    1. اکثر کتابهای معرفی شده در کنار آموزش به صورت تلفیقی جواب میدن. در تحقیقات اخیر کتابی مثل ۵۰۴ هنوز بالاترین رنک رو در بین کتابهای دنیا داره. میتونید به زبان انگلیسی سرچ کنید و از این موضوع مطلع بشین. در ضمن پی دی اف کتابها اکثرا رایگان هست. که به راحتی میتونیم بررسیشون کنیم. الان سال ۲۰۲۳هستیم یعنی اگر هزینه ای میخوایم بکنیم باید با بررسی زیاد باشه چون منابع بررسی بسیااااار هستن. موفق باشین🌹

  2. ممنون از شما تمام مطالب و کتاب و دسته بندی به خوبی انجام شده و سردرگم در انتخاب نمیشویم
    واقعاً عالی بود دست خوش

  3. سلام من می خوام خودم بخونم بعد واسه مهاجرت تحصیلی می خوام بخونم بهترین کتابش چیه بعد کلاس هشتمم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *