کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

برای موفقیت در آزمون تافل از چه منابعی کمک بگیریم؟

۵
(۹)

یکی از سؤالاتی که اغلب کسانی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند مطرح می‌کنند این است که بهترین و معتبرترین منابع آزمون تافل چیست؟ آیا مطالعۀ همۀ این منابع لازم است یا باید تعدادی از آن‌ها را براساس معیارهایی مشخص انتخاب کنیم؟ چطور می‌توانیم به منابع اصلی آزمون تافل دسترسی داشته باشیم؟ و…

در این مقاله قرار است به همۀ این سؤالات پاسخ دهیم و با بهترین منابع آمادگی برای آزمون تافل در هر کدام از مهارت‌های چهارگانه (ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ، رایتینگ) آشنا شویم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

آزمون تافل، انواع و منابع آن

تافل یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که مدرک آن برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی، گرفتن ویزای کاری یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مورد نیاز است.

همان‌طور که در مقالۀ جامع آزمون تافل اشاره کردیم، این آزمون در دو نوع کاغذی و اینترنتی (ibt) برگزار می‌شود. تافل اینترنتی رایج‌ترین نوع آزمون تافل در سراسر دنیا و همچنین ایران است که چهار بخش اصلی دارد:

بیشتر بخوانید:

خواندن (Reading) شنیدن (Listening)
صحبت کردن (Speaking) نوشتن (Writing)

 

برای موفقیت در هر کدام از این چهار بخش، لازم است که مهارت‌های خاصی کسب کرده و منابع مشخصی را مطالعه کرده باشیم.

شاید تعدادی از زبان‌آموزان هنوز هم فکر می‌کنند که منابع اصلی آزمون تافل تعدادی کتاب آموزشی هستند که در آن‌ها نمونه سؤالات و آزمون‌های آزمایشی جمع‌آوری شده است. اما منابع مهم برای آزمون تافل امروزه صرفاً محدود به کتاب‌ها نیستند و در یک دسته‌بندی کلی می‌توان این منابع را نام برد:

برای موفقیت در آزمون تافل، بهتر است که زبان‌آموزان به‌صورت ترکیبی از بهترین منابع هر کدام از این دسته‌ها استفاده کنند.

 

معرفی بهترین منابع آزمون تافل

در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین منابع آزمون تافل و نحوۀ استفاده از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

معرفی بهترین کتاب‌های آمادگی برای آزمون تافل

۱. کتاب Barron’s TOEFL iBT

ویراست هفدهم این کتاب یکی از منابع مهم آزمون تافل است که ۸ آزمون شبیه‌سازی شده هم دارد. در ابتدای این کتاب یک آزمون هست که با شرکت در آن متوجه بخش‌هایی که در آن‌ها ضعیف‌تر هستید می‌شوید و از این طریق می‌توانید زمان بیشتری را به تقویت آن مهارت‌ها اختصاص دهید.

1. کتاب Barron's TOEFL iBT

نکتۀ جالب توجه دربارۀ این کتاب آن است که در بخش‌های مختلف آن ارجاعاتی به منابع آنلاین برای مطالعۀ دقیق‌تر و تکمیلی وجود دارد. در منابع آنلاین شما به اسلایدها و ویدئوهای آموزشی زیادی دسترسی خواهید داشت که نکات مهمی که در کتاب اشاره‌ای به آن‌ها نشده را بیان می‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی کتاب این است که استراتژی‌های کاربردی برای موفقیت در هر بخش از آزمون تافل در اختیار شما می‌گذارد.

 

۲. کتاب The Official Guide to the TOEFL iBT

ویراست ششم این کتاب جدیدترین نسخۀ آن است. مهم‌ترین نکته‌ دربارۀ این منبع این است که تنها کتاب آمادگی برای آزمون تافل است که ETS (مؤسسه برگزارکنندۀ آزمون تافل) آن را تأیید کرده است. بنابراین سؤالات و تمرین‌های مندرج در این کتاب، بیشترین شباهت را ازنظر ساختاری و محتوایی به سؤالات آزمون تافل دارند.

کتاب The Official Guide to the TOEFL iBT

۴ آزمون آزمایشی کامل در این کتاب هست و به فایل‌های صوتی تمام تمرین‌های لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ هم دسترسی خواهید داشت.

 

۳. کتاب TOEFL iBT Prep Plus

این کتاب را می‌توان یکی از بهترین منابع آزمون تافل برای دسترسی به آزمون‌های شبیه‌سازی شدۀ آن دانست. در این کتاب استراتژی‌های آموزشی برای هر بخش از آزمون و حتی برای تمام سؤالاتی که در این بخش‌ها طرح می‌شود ارائه شده است.

کتاب TOEFL iBT Prep Plus

کتاب TOEFL iBT Prep Plus صرفاً برای آن دسته از زبان‌آموزان مناسب است که فرایند یادگیری و آموزش برای تافل را به پایان رسانده و به دنبال منبعی هستند که با ارائه آزمون‌های آزمایشی، سطح مهارت‌ها و تسلط آن‌ها به هر بخش از آزمون را بسنجد.

به این کتاب یک سی دی حاوی فایل صوتی آزمون‌ها و منابع تکمیلی آنلاین هم ضمیمه شده است.

 

۴. کتاب Cambridge Preparation for the TOEFL Test

ویراست چهارم این کتاب یک راهنما و منبع جامع آزمون تافل است. این کتاب علاوه بر اینکه مهارت‌های شما برای شرکت در آزمون تافل را تقویت می‌کند، دانش‌تان برای شرکت در دوره‌های دانشگاهی را هم ارتقا خواهد داد.

کتاب Cambridge Preparation for the TOEFL Test

این کتاب ۷ آزمون شبیه‌سازی شده هم دارد که سؤالات آن ترکیبی از پرسش‌های تستی و تشریحی هستند.

 

۵. کتاب Barron’s Essential Words for the TOEFL

این کتاب گزینه‌ای عالی برای تقویت واژگان تافل بوده و در آن درس‌هایی برای ایجاد دایرۀ واژگان جدید گنجانده شده است. بخش عمدۀ مطالب این کتاب بر روی آموزش ۵۰۰ واژۀ پرتکرار آزمون تافل متمرکز است. 

کتاب Barron’s Essential Words for the TOEFL

در هر کدام از ۳۰ درس این کتاب، واژه‌ها، معانی و مترادف آن‌ها به همراه چند مثال در جملات ارائه شده است. در پایان هر درس هم سؤالاتی دربارۀ واژگانی که در همان درس یاد گرفته‌اید مطرح می‌شوند که دقیقاً ساختاری مشابه سؤالات بخش ریدینگ آزمون تافل دارند.

توجه داشته باشید که تلفظ کلمات در این کتاب ارائه نشده و نمی‌توانید از آن به‌عنوان منبعی برای تمرین اسپیکینگ هم استفاده کنید.

 

۶. کتاب  Official TOEFL iBT Tests Volume 1 and 2

این کتاب مجموعه‌ای دو جلدی است که معتبرترین تست‌های آزمایشی تافل در آن ارائه شده است. آزمون‌های این کتاب‌ها (در مجموع ۹ آزمون) درواقع نمونه سؤالات دوره‌های قبلی آزمون تافل هستند.

کتاب Official TOEFL iBT Tests Volume

به همراه نسخۀ کاغذی این کتاب‌ها یک کد دسترسی به منابع آنلاین هم ارائه می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید فایل‌های صوتی مورد نیازتان را دانلود و آزمون‌های تمرینی بیشتر را هم روی کامپیوترتان نصب کنید.

 

۷. کتاب TOEFL Preparation Book by TPB

این کتاب یکی دیگر از منابع آزمون تافل است که استراتژی‌های کارآمدی را برای موفقیت در هر کدام از بخش‌های چهارگانه آزمون تافل ارائه می‌کند.

برای هر بخش از مهارت‌های تافل در این کتاب تمرینات زیادی ارائه شده و یک پاسخنامۀ دقیق و تشریحی هم دارد.

کتاب TOEFL Preparation Book

 

۸. کتاب Mometrix’s “TOEFL Preparation Book, 2021-2022”

این کتاب هم یکی دیگر از جامع‌ترین منابع آزمون تافل است که کمپانی مشهور Mometrix آن را تدوین کرده است. 

آموزش‌های ویدئویی اینترنتی ضمیمه این کتاب شده که زبان‌آموزان با تماشای آن‌ها مفاهیم تکمیلی و مهمی را یاد می‌گیرند. علاوه بر آن، راهکارهای مؤثری برای موفقیت در هر کدام از چهار بخش آزمون تافل در این کتاب هم وجود دارد.

کتاب Mometrix's TOEFL Preparation Book

 

۹. کتاب TOEFL Preparation 2021 – 2022 by Trivium

این کتاب در حجمی بسیار کم (۲۴ صفحه) چاپ شده و شامل استراتژی‌ها و راهکارهایی برای موفقیت در آزمون تافل و دریافت بهترین امتیاز از آن است. همچنین تمرین‌ها و سؤالات محدودی هم در آن وجود دارد.

کتاب TOEFL Preparation 2021 - 2022 by Trivium

استفاده از این کتاب را فقط به زبان‌آموزانی توصیه می‌کنیم که کاملاً برای آزمون آماده هستند و قصد دارند در روزهای باقیمانده تا روز آزمون، یک مرور کلی و کوتاه بر همۀ مفاهیم و بخش‌ها داشته باشند.

 

۱۰. کتاب Achieve TOEFL IBT

در این کتاب راهنمای کاملی برای نحوه پاسخگویی به سؤالات هر کدام از بخش‌های چهارگانه آزمون تافل با هدف دریافت امتیاز بیشتر ارائه شده است.

در کتاب Achieve TOEFL IBT یک آزمون آزمایشی هم هست که با شرکت در آن می‌توانید متوجه نقاط ضعف و قوت خودتان در هر بخش آزمون بشوید و بعد از آن تمرینات را هدفمندتر ادامه دهید.

کتاب Achieve TOEFL IBT

اگر جزو زبان‌آموزانی هستید که به‌صورت خودآموز برای تافل آماده می‌شوید، این کتاب می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. همچنین ما در مقالۀ «چطور در خانه تافل بخوانیم؟» منابع و راهکارهای زیادی به زبان‌آموزانی که قصد ندارند برای آمادگی آزمون تافل در کلاس شرکت کنند معرفی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

 

۱۱. کتاب Skills for the TOEFL iBT

یکی از منابع معتبر برای آزمون تافل این مجموعۀ چهارجلدی است که هر جلد از آن به آموزش یکی از چهار مهارت مورد نیاز برای آزمون تافل اختصاص دارد. در هر جلد تمرین‌ها و مثال‌های متعددی ذکر شده که با کمک آن‌ها می‌توانید به‌سرعت مهارت‌هایتان را ارتقا دهید.

کتاب Achieve TOEFL IBT

همچنین در این کتاب‌ها راهنمایی‌های جامعی دربارۀ روش‌های مختلف پاسخ دادن به سؤالات آزمون تافل هم ذکر شده که بسیار مهم و کاربردی هستند.

 

۱۲. کتاب Cracking The TOEFL iBT

این کتاب یکی دیگر از منابع محبوب و معتبر آمادگی برای آزمون تافل است که تمرین‌ها و همچنین راهکارهای زیادی برای موفقیت در تافل ارائه کرده است.

در این کتاب شما به یک آزمون شبیه‌ سازی شده تافل و لوح فشردۀ حاوی فایل‌های صوتی دسترسی خواهید داشت.

کتاب  Cracking The TOEFL iBT

 

۱۳. کتاب Delta’s Key to the TOEFL iBT

این کتاب برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته تألیف شده و ۳۵ درس به همراه تمرینات زیادی برای بخش‌های ریدینگ، لیسنینگ، اسپیکینگ و تلفظ و رایتینگ دارد. همچنین راهنمایی‌های مفیدی برای آمادگی بیشتر و تسلط بر مهارت‌های چهارگانه آزمون تافل هم در آن ارائه شده است.

در لوح فشردۀ همراه کتاب ۹ ساعت فایل صوتی آموزشی و چهار آزمون شبیه‌سازی شده تافل وجود دارد.

کتاب Delta's Key to the TOEFL iBT

 

۱۴. کتاب ۴۰۰ Must-Have Words for the TOEFL

این کتاب ۴۰۰ واژۀ مهم و پرتکرار آزمون تافل را در قالب تمرین‌های کاربردی، جملات و متن‌های مختلف به همراه تلفظ دقیق هر کلمه به شما آموزش می‌دهد.

در این کتاب یک برنامه رایگان آموزشی به شیوۀ فلش‌کارت هم برای کمک به زبان‌آموزان در یادگیری و حفظ معنای واژگان وجود دارد.

کتاب 400 Must-Have Words for the TOEFL

 

۱۵. کتاب toefl reading and writing workout

این کتاب به‌طور ویژه برای تقویت دو مهارت ریدینگ و رایتینگ آزمون تافل تألیف شده و تمرین‌ها و تست‌های مفید زیادی دارد.

مطالعۀ این کتاب برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته مناسب است که می‌خواهند بر نکات و مفاهیم دشوار و پیچیدۀ این دو مهارت هم تسلط کافی پیدا کنند.

کتاب toefl reading and writing workout

 

۱۶. کتاب TOEFL Grammar Guide

با این که در آزمون تافل بخش مجزایی برای سنجش مهارت‌های گرامری داوطلبان وجود ندارد، اما می‌توان گفت که دانستن اصول گرامری در هر چهار بخش آزمون به شما کمک می‌کند امتیازهای بالاتری بگیرید.

کتاب TOEFL Grammar Guide

در این کتاب ۲۳ نکتۀ گرامری مهم برای تقویت مهارت‌های شما ارائه شده که برای درک ساختار زبان انگلیسی بسیار مفید هستند. شما در این کتاب ازطریق انجام تمرین‌های مختلف و دیدن مثال‌ها، نحوۀ استفاده از هر قاعدۀ گرامری را می‌آموزید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

 

۱۷. کتاب Speaking and Writing Strategies for the TOEFL iBT

سؤالات بخش اسپیکینگ و رایتینگ آزمون تافل فرمت ویژه‌ای دارند و برای پاسخگویی به آن‌ها باید در ابتدا منطق و ساختار کلی را درک کرده باشیم.

در این کتاب به‌صورت اختصاصی تکنیک‌هایی برای تقویت این دو مهارت و پاسخگویی سریع‌تر و دقیق‌تر به سؤالات آن‌ها مطرح شده است.

کتاب Speaking and Writing Strategies for the TOEFL iBT

توصیه می کنیم با توجه به نیاز و سطح خودتان، یک یا چند جلد از این کتاب‌ها را انتخاب و سعی کنید به‌صورت اصولی و پیوسته آن‌ها را بخوانید تا بهترین نتیجه را در آزمون تافل بگیرید. 

بیشتر بخوانید: سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

 

معرفی بهترین وب سایت‌های آمادگی برای آزمون تافل

استفاده از سایت‌ها به‌عنوان یکی از منابع آزمون تافل می‌تواند مزایایی ازجمله آشنایی با نحوۀ برگزاری آزمون به کمک تست‌های آنلاین شبیه‌سازی شده، صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های آزمون تافل و افزایش اعتمادبه‌نفس متقاضیان ازطریق انجام تمرین‌های بیشتر و ارتقای مهارت‌هایشان داشته باشد.

سایت‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند جزو منابع معتبر آزمون تافل و آمادگی برای آن محسوب می‌شوند:

 

۱. سایت ETS

این سایت پایگاه رسمی مؤسسه تافل است که آموزش‌های جامع و منابع معتبر و مختلفی برای یادگیری و تمرین مهارت‌های تافل ارائه می‌کند.

شما می‌توانید در این سایت به‌صورت رایگان ثبت‌نام کنید و به تست‌های تافل، ویدئوها و فایل‌های صوتی آموزشی، مقالات و راهنمایی‌هایی برای موفقیت در آزمون دسترسی داشته باشید.

معرفی سایت ETS

 

۲. سایت Magoosh

این وب سایت یک منبع  آموزشی آنلاین برای یادگیری تافل است که به شما کمک می‌کند مهارت‌های خود برای موفقیت در این آزمون را بهبود دهید.

در این سایت منابع متنوعی ازجمله تست‌های شبیه سازی شدۀ آنلاین، مقالات آموزشی، ویدئوها و تمرین‌های متنوع وجود دارد.

معرفی سایت Magoosh

 

۳. سایت Kaplan

این سایت هم یکی دیگر از منابع آزمون تافل و آمادگی برای آن است که شما در آن می‌توانید به امکاناتی ازجمله کلاس‌های آنلاین، آزمون‌های شبیه سازی شدۀ آزمایشی، مقالات آموزشی و راهنمایی‌ها و تکنیک‌های موفقیت در آزمون تافل دسترسی داشته باشید.

معرفی سایت Kaplan

 

۴. سایت Manhattan Review

یکی دیگر از سایت‌های خوب برای آمادگی آزمون تافل Manhattan Review است. شما در این وب سایت به منابع مختلف آموزشی ازجمله تست‌های آزمایشی تافل، ویدئوهای آموزشی، کتاب‌های الکترونیکی، پادکست‌ها و مقالات آموزشی دسترسی خواهید داشت.

در این سایت دوره‌های آموزشی تافل هم ارائه می‌شود که به زبان‌آموزان در ارتقای مهارت‌های چهارگانه آزمون تافل کمک می‌کنند.

معرفی سایت Manhattan Review

 

۵. سایت EnglishCentral

این سایت یکی از بهترین وب سایت‌های یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت تعاملی و با استفاده از فیلم است که به‌صورت مستقیم با آزمون تافل همکاری می‌کند و به همین دلیل یکی از منابع مهم آمادگی برای این آزمون محسوب می‌شود.

امکانات سایت:

  • ارائه تمرینات لیسنینگ، تلفظ، ریدینگ و رایتینگ به همراه بازخورد دقیق دربارۀ عملکرد زبان‌آموزان
  • دسترسی به افراد بومی (نیتیو) زبان انگلیسی با لهجه‌های مختلف
  • مشاهدۀ گزارش پیشرفت زبان‌آموز در مسیر یادگیری
  • امکان شرکت در کلاس‌های آنلاین و برگزاری جلسه‌های گروهی با کاربران دیگر

معرفی سایت EnglishCentral

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزارهای برگزاری کلاس مجازی

 

۶. سایت TestDEN

این سایت یکی از پلتفرم‌های جامع با محتوایی غنی برای آمادگی آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی، ازجمله تافل است.

شما در این وب‌سایت به امکاناتی مثل:

  • ویدئوهای آموزشی
  • پرسش و پاسخ‌های پرتکرار
  • تمرینات مختلف برای بهبود مهارت‌های چهارگانه تافل
  • نکات گرامری
  • آزمون‌های شبیه‌سازی شده با امکان بررسی میزان پیشرفت و نقاط قوت‌ها و ضعف‌های زبان‌آموز در هر بخش
  • و…

دسترسی خواهید داشت.

معرفی سایت TestDEN

 

۷. سایت BestMyTest

این سایت یکی از معتبرترین منابع آنلاین آزمون تافل است که ظاهری ساده و کاربرپسند دارد.

در این وب سایت شما به مطالب آموزشی مختلف برای تقویت مهارت‌های زبانی، تمرین‌های تعاملی و مثال‌های کاربردی، فیلم‌های آموزشی، مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در آزمون تافل و گزارش‌های دوره‌ای دقیق از روند پیشرفت خود در هر بخش دسترسی خواهید داشت.

معرفی سایت Best My Test

 

۸. سایت GlobalExam

این وب‌سایت به شما کمک می‌کند که طبق یک برنامۀ اصولی مهارت‌های زبان انگلیسی خود برای موفقیت در آزمون تافل را ارتقا دهید.

در Global Exam به مجموعه‌ای از تمرینات و تست‌های آزمون تافل، ویدئوهای آموزشی، تمرین‌های تعاملی، فایل‌های صوتی و متنی و مقالات آموزشی دسترسی خواهید داشت. این منابع به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های خواندن، نوشتن، حرف زدن و شنیدن خود برای آزمون تافل را بهبود ببخشید.

معرفی سایت GlobalExam

 

۹. سایت YouTube

سایت یوتیوب و ویدئوهای موجود در آن یکی از بهترین منابع یادگیری مهارت‌های جدید ازجمله زبان انگلیسی و آمادگی برای آزمون تافل است.

شما در زمان تماشای یک ویدئوی آموزشی، علاوه بر موضوعاتی که در ویدئو بیان می‌شوند، مهارت شنیدن و حرف زدن را هم تمرین می‌کنید. در یوتیوب کانال‌های آموزشی زیادی برای تافل وجود دارد که در ادامه چند نمونه از بهترین آن‌ها معرفی شده‌اند.

بیشتر بدانید: بهترین کانال‌های یوتیوبی برای آمادگی آزمون تافل

 

۱. TOEFL TV Official

این کانال از سوی مؤسسه ETS (Educational Testing Service) برای آموزش زبان انگلیسی و آمادگی برای آزمون تافل راه‌اندازی شده و در آن ویدئوهایی با موضوعات مختلف ازجمله نکات گرامری، درک مطلب، تقویت مهارت‌های شنیداری و حرف زدن منتشر می‌شود.

این کانال در تهیه ویدئوهای خود از جدیدترین متدهای آموزشی و فناوری‌ها استفاده می‌کند.

کانال یوتیوب TOEFL TV

 

۲. TST Prep

در این کانال آموزش‌هایی برای تقویت هر چهار مهارت مورد نیاز برای تافل ارائه می‌شود.

یک معلم متخصص به‌صورت جداگانه به آموزش و حل تمرینات مربوط به بخش لیسنینگ می‌پردازد و مثال‌های فراوانی در این زمینه ارائه می‌کند.

اگر به‌صورت خودآموز برای آزمون تافل آماده می‌شوید و فرصت زیادی برای مطالعۀ منابع مختلف ندارید، ویدئوهای این کانال شما را با ساختار آزمون تافل و سؤالات آن در زمان کمی کاملاً آشنا می‌کنند. تمرکز همۀ این ویدئوها بر روی مفاهیم اساسی و تکنیک‌های حل مسائل است.

کانال یوتیوب TST Prep

 

۳. TOEFL Resources

این کانال یک منبع آموزشی است که زبان‌آموزان را برای شرکت در آزمون تافل آماده می‌کند. 

بعضی از موضوعاتی که این کانال به آن‌ها می‌پردازد عبارتند از:

  • ارائه راهکارهایی برای ارتقای مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن
  • آموزش تکنیک‌هایی برای پاسخ دادن به سؤالات تافل

از دیگر ویژگی‌های این کانال می‌توان به تنوع موضوعات و استفاده از روش‌های جذاب و تعاملی برای تدریس زبان انگلیسی اشاره کرد. 

بیشتر بخوانید: بهترین و جدیدترین روش های تدریس تافل برای مدرسان حرفه ای

کانال یوتیوب TOEFL Resources

 

شما می‌توانید بعد از بررسی امکانات و منابع هر کدام از این سایت‌ها، با توجه به سطح زبانی و نیازهای آموزشی خودتان یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب و فرایند یادگیری و آمادگی برای آزمون تافل به کمک منابع آنلاین را شروع کنید. 

اگر قصد دارید که در کنار آمادگی برای تافل، مهارت‌های زبان انگلیسی عمومی خودتان را هم ارتقا دهید و به دنبال سایت‌هایی برای آموزش زبان انگلیسی جنرال می‌گردید، می‌توانید به مقالۀ « وب سایت های فوق‌العاده برای یادگیری زبان انگلیسی» مراجعه کنید.

 

معرفی بهترین نرم‌افزارهای آمادگی برای آزمون تافل

منابع آزمون تافل به کتاب‌ها و وب سایت‌ها محدود نمی‌شوند. بسیاری از شرکت‌ها و سایت‌های آموزشی، علاوه بر خدمات آنلاین‌شان، نرم‌افزارهایی هم برای آمادگی آزمون تافل ارائه می‌دهند که به کاربران کمک می‌کنند با فرمت آزمون و نوع سؤالات آشنا شوند و مهارت‌های خود را تقویت کنند. در ادامه تعدادی از این نرم‌افزارها معرفی می‌شوند:

 

۱. نرم‌افزار Preparation Course for the TOEFL iBT

این نرم‌افزار مجموعه کاملی از آموزش‌های متنی، صوتی و تصویری به منظور آمادگی برای آزمون تافل است.

در این برنامه شما به ۲۲ آزمون آزمایشی تافل، تعداد زیادی مثال و تمرین برای تقویت مهارت‌‌های چهارگانه تافل و یک دیکشنری اختصاصی و غنی مربوط به کلمات و عبارات پرتکرار در آزمون تافل دسترسی خواهید داشت.

تعدادی از کتاب‌هایی که در این نرم‌افزار ارائه شده‌اند عبارتند از:

  • ۵۰۴ Absolutely Words
  • ۱۸۵ TOEFL Writing
  • ۴۰۰ Must Have Words for TOEFL
  • Essential Word for the TOEFL

علاوه بر این در این نرم‌افزار شما به فایل صوتی این کتاب‌ها هم دسترسی خواهید داشت:

  • TOEFL iBT Pass Key
  • ۵۰۴ Absolutly Essential Words

نرم افزار مخصوص تافل

شما می‌توانید نرم‌افزار را از این لینک دانلود کنید.

 

۲. نرم‌افزار Kaplan Internet-based TOEFL

این نرم‌افزار از سوی شرکت کاپلان، که در قسمت‌های قبل کتاب‌ها و وب‌سایت آن را هم معرفی کردیم، توسعه یافته و برای تقویت مهارت‌های هر چهار بخش تافل آزمون‌های آزمایشی، مثال‌ها و تمرین‌های زیادی ارائه می‌کند.

به‌طور کلی این نرم‌افزار ۵ بخش دارد:

۱. لیسنینگ

در این قسمت فایل‌های صوتی گوناگونی برای تمرین زبان‌آموزان سطوح مختلف و همچنین نمونه سؤالات بخش شنیداری آزمون تافل وجود دارد.

 

۲. ریدینگ

در بخش ریدینگ متن‌های سطح‌‌بندی شدۀ مختلفی وجود دارد که با خواندن و انجام تمرینات آن، برای پاسخگویی به سؤالات ریدینگ تافل آماده خواهید شد.

 

۳. رایتینگ

با انجام تمرینات موجود در این بخش و عمل به راهکارها و نکات گفته‌شده در آن، توانایی زبان‌آموزان برای نوشتن متون انگلیسی ارتقا خواهد یافت.

 

۴. اسپیکینگ

علاوه بر دسترسی به تمرینات مختلف، در این بخش فایل‌های صوتی و ویدئویی زیادی وجود دارد که به‌طور اختصاصی برای تقویت مهارت‌های تلفظ و مکالمه طراحی شده‌اند.

 

۵. آزمون‌های آزمایشی

در این بخش شما به تعداد زیادی آزمون شبیه‌سازی شده تافل و پاسخ‌های تشریحی آن‌ها دسترسی دارید. بعد از این که در هر آزمون شرکت کردید، پاسخنامه‌ سؤالات در اختیارتان قرار می‌گیرد و با تحلیل نتایج آن، می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود در هر بخش را شناسایی کنید.

محبوب‌ترین نسخه‌های این برنامه در بین زبان‌آموزان نسخه‌های ۱.۰ و ۹.۰ هستند.

نرم افزار کاپلان برای آزمون تافل

 

شما می‌توانید این نرم‌افزار مبتنی بر اینترنت را از این لینک دانلود کنید.

 

۳. نرم‌افزار TPO (شبیه‌ساز تافل)

نرم‌افزار TOEFL Practice Online) TPO) مجموعه‌ای کامل از آزمون‌های شبیه‌سازی شدۀ تافل است و حدود ۵۰ آزمون در آن وجود دارد. این آزمون‌ها ازنظر سختی در یک سطح نیستند و با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. به‌عنوان مثال سطح سؤالات در آزمون‌های ۱ تا ۲۰ ساده‌تر است و آزمون‌های بعدی به‌تدریج دشوارتر می‌شوند.

استفاده از این نرم‌افزار به آن دسته از زبان‌آموزانی توصیه می‌شود که دیگر منابع آزمون تافل را به‌خوبی مطالعه کرده و آماده هستند و با شرکت در آزمون‌های TPO می‌خواهند خودشان را در شرایط آزمون قرار داده و سطح دانش و تسلط خود را در هر کدام از بخش‌های چهارگانه تافل بسنجند.

محبوب‌ترین نسخه‌های این نرم‌افزار در بین زبان‌آموزان ورژن‌های ۲.۲، ۳.۲، ۸.۹، ۹.۰ و ۹.۱ هستند.

نرم‌افزار TPO

 

شما می‌توانید این نرم‌افزار را از این لینک دانلود کنید.

 

۴. نرم‌افزار Free TOEFL Practice Test

این نرم افزار به‌منظور آمادگی برای آزمون تافل طراحی شده است و این امکان را به شما می‌دهد تا با شرکت در آزمون‌های شبیه سازی شده، به‌طور رایگان آمادگی خود را برای شرکت در آزمون تافل بسنجید. 

ویژگی‌ها:

  • پشتیبانی از تمامی مهارت‌ها: این نرم‌افزار شامل تست‌های Reading، Listening، Speaking و Writing است که شما را برای تمامی مهارت‌های لازم برای قبولی در آزمون تافل آماده می‌کند.
  • پاسخ‌های تشریحی: در این برنامه پاسخ‌های تشریحی تمام سؤالات موجود است که برای درک بهتر سؤال‌ها و پیدا کردن راه‌حل‌های بهتر به شما کمک می‌کند.
  • رفع نقاط ضعف: با استفاده از نرم‌افزار Free TOEFL Practice Test می‌توانید نقاط ضعف خود در مهارت‌های مختلف را شناسایی کرده و با تمرین و آموزش آ‌ن‌ها را بهبود بدهید.
  • محیط کاربری آسان: محیط کاربری این نرم‌افزار بسیار ساده و درنتیجه استفاده از آن راحت است.

نرم افزار Free TOEFL Practice Test

 

شما می‌توانید این نرم‌افزار را به‌صورت رایگان از این لینک دانلود کنید.

اگر در کنار آمادگی برای آزمون تافل با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی، به دنبال نرم‌افزارهای خوب برای تقویت زبان انگلیسی عمومی خودتان هم می‌گردید، ما در مقالۀ «معرفی بهترین نرم افزارهای کامپیوتر برای یادگیری زبان انگلیسی» چند نرم‌افزار خوب را معرفی و بررسی کرده‌ایم.

 

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های آمادگی برای آزمون تافل

در ادامه چند اپلیکیشن خوب به منظور آمادگی برای آزمون تافل را معرفی و نحوۀ استفاده از آن‌ها را بیان کرده‌ایم:

 

۱. اپلیکیشن Magoosh TOEFL Prep

این اپلیکیشن بیش از ۳۳۰ ساعت ویدئوی آموزشی، ۱۳۰۰ سؤال تمرینی و آزمون‌های شبیه‌سازی شده دارد.

هنگام استفاده از اپلیکیشن می‌توانید تایمر آن را فعال کرده و محدودیت زمانی آزمون تافل را در زمان یادگیری و حل سؤالات برای خودتان ایجاد کنید.

اپلیکیشن Magoosh TOEFL Prep

 

برای استفاده بهتر از این برنامه توصیه می‌کنیم ابتدا با مراجعه به ویدئوهای آموزشی، با مفاهیم پایه‌‌ای تافل آشنا شوید و سپس با حل سؤالات تمرینی، مهارت‌های خود را بهبود دهید.

  لینک دانلود اپلیکیشن:   

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۲. اپلیکیشن TOEFL Vocabulary Flashcards

این اپلیکیشن شامل بیش از ۵۰۰۰ کلمۀ مهم و پرتکرار آزمون تافل است و با استفاده از آن می‌توانید دایرۀ واژگان خود را گسترش دهید.

برای استفاده از این اپلیکیشن بهتر است که در هر بار استفاده از آن، چند کلمه را یاد بگیرید و سپس با تکرار و تمرین در طول روز، آن‌ها را به خاطر بسپارید. 

اپلیکیشن TOEFL Vocabulary Flashcards

شیوۀ یادگیری لغت‌ها در این اپلیکیشن بر پایۀ استفاده از فلش کارت است و به همین دلیل کیفیت و کمیت لغاتی که یاد می‌گیرید، در مدت کمی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

  لینک دانلود اپلیکیشن:   

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۳. اپلیکیشن SpeakingPal TOEFL

این اپلیکیشن به تقویت مهارت speaking به زبان انگلیسی کمک می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه مکالمه‌هایی با کامپیوتر یا شخصیت‌های مجازی دیگر داشته باشید.

اپلیکیشن SpeakingPal TOEFL

برای استفاده از این اپلیکیشن، بهتر است با گوش دادن به مکالمات و سپس تلاش برای تکرار درست آن‌ها، مهارت صحبت کردن خود را ارتقا دهید.

  لینک دانلود اپلیکیشن:   

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۴. اپلیکیشن TOEFL Vocabulary Upgrade

این اپلیکیشن یکی از برنامه‌هایی است که صرفاً برای تقویت گنجینۀ واژگان داوطلبان تافل تولید شده و در آن لغات پرتکرار و مهم آزمون تافل آموزش داده می‌شود.

مزیت این برنامه این است که به کمک مثال‌ها و تمرین‌های فراوان، جایگاه و زمان استفاده از هر واژه در عبارت و جملات را به کاربر یاد می‌دهد. 

اپلیکیشن TOEFL Vocabulary Upgrade

برنامۀ یادگیری در این اپلیکیشن بسیار جذاب است و غالباً ازطریق فایل‌های موسیقی و آهنگ‌های انگلیسی، پخش انیمیشن‌های انگلیسی و فیلم‌های انگلیسی زبان و… انجام می‌شود.

  لینک دانلود اپلیکیشن:   اپلیکیشن های IOS

 

۵. اپلیکیشن Reading – TOEFL Prep Tests

این برنامه مخصوص آن دسته از زبان‌آموزانی طراحی شده که قصد دارند مهارت‌های خود در بخش ریدینگ آزمون تافل را ارتقا دهند و شامل تعداد زیادی تست و تمرین آموزشی است.

مزیت بزرگ این برنامه این است که کاربران امکان دسترسی آفلاین به درس‌ها و آموزش‌ها را دارند و می‌توانند در هر جایی که باشند از آن برای یادگیری استفاده کنند.

اپلیکیشن Reading – TOEFL Prep Tests

 

در این برنامه به چند آزمون شبیه سازی شده ریدینگ تافل نیز به همراه پاسخنامه دسترسی خواهید داشت.

  لینک دانلود اپلیکیشن:   

اپلیکیشن های android

 

۶. اپلیکیشن TOEFL iBT Preparation by Eslhub

این اپلیکیشن یکی از معتبرترین منابع آزمون تافل است که مجموعه‌ای از تست‌ها و تمرینات را با هدف تقویت مهارت‌های زبانی چهارگانه ارائه می‌کند.

سؤالات موجود در این برنامه ساختاری شبیه سؤالات آزمون اصلی تافل دارند و شما براساس نوع فعالیت‌ها و میزان مهارت‌های خود، در این اپلیکیشن بازخورد خواهید گرفت.

اپلیکیشن TOEFL iBT Preparation by Eslhu

 

در این برنامه تمرینات و آموزش‌هایی برای تقویت لغات و بهبود مهارت‌های تلفظ هم وجود دارد.

  لینک دانلود اپلیکیشن:   

اپلیکیشن های android

 

۷. اپلیکیشن TOEFL Go

این اپلیکیشن تنها برنامه رسمی مؤسسه ETS (سازمان برگزارکننده آزمون تافل) است. 

اپلیکیشن TOEFL Go

 

در این برنامه علاوه بر آزمون‌های آزمایشی زیاد، سؤالات متنوعی هم برای تقویت مهارت‌ها و دانش زبان‌آموزان در هر چهار بخش آزمون تافل گردآوری شده است.

  لینک دانلود اپلیکیشن:   

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۸. اپلیکیشن TOEFL Listening

این برنامه مشخصاً روی تقویت مهارت‌های شنیداری زبان‌آموزان تمرکز کرده و سؤالات صوتی زیادی در آن وجود دارد که با پاسخ دادن به آن‌ها کلمات زیادی به گنجینه واژگان شما اضافه خواهد شد.

اپلیکیشن TOEFL Listening

 

رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده و کار کردن با آن ساده و لذت‌بخش است.

  لینک دانلود اپلیکیشن:   

اپلیکیشن های android

اگر در کنار استفاده از اپلیکیشن‌های آمادگی برای تافل قصد دارید که زبان انگلیسی عمومی (جنرال) خود را هم تقویت کنید و به دنبال اپلیکیشن‌های خوبی در این زمینه می‌گردید، ما در مقالۀ «اپلیکیشن های حرفه‌ای برای یادگیری زبان انگلیسی» بهترین اپلیکیشن‌های موجود برای تقویت زبان عمومی را معرفی کرده‌ایم.

 

معرفی بهترین پادکست‌های آمادگی برای آزمون تافل

از آنجا که دو بخش از مهارت‌های مربوط به آزمون تافل، یعنی لیسنینگ و اسپیکینگ به‌طور مستقیم به مهارت شنیدن و حرف زدن شما و سنجش آن می‌پردازند، پادکست‌ها می‌توانند یکی از بهترین منابع آزمون تافل برای ارتقای این دو مهارت باشند.

بعضی از پادکست‌ها به‌طور خاص دربارۀ آزمون تافل، بررسی نحوۀ پاسخگویی به سؤالات و تحلیل کلی آزمون هستند، اما گروه دیگری از آن‌ها موضوعات عمومی‌تری داشته و به مسائل مختلف می‌پردازند. در ادامه تعدادی از بهترین پادکست‌ها از هر دو گروه را معرفی خواهیم کرد.

 

۱. پادکست All Ears English Podcast

معرفی پادکست All Ears English Podcast

 

یک پادکست آموزشی است که به‌صورت تخصصی برای آزمون‌های TOEFL، IELTS و TOEIC طراحی شده است. در این پادکست شما با مباحث مختلف زبان انگلیسی آشنا می‌شوید، مهارت‌های درک مطلب و شنیدن خود را بهبود می‌دهید و مهارت‌هایی برای گرفتن نتایج بهتر در آزمون TOEFL کسب خواهید کرد.

یشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت لیسنینگ (listening) زبان انگلیسی

برای مراجعه به وب‌سایت این پادکست روی این لینک کلیک کنید.

 

۲. پادکست TOEFL with Andrea

پادکست TOEFL with Andrea یک پادکست آموزشی است که به‌صورت روزانه و در قالب قسمت‌های کوتاه تولید می‌شود. Andrea، میزبان این پادکست، یک معلم زبان انگلیسی متخصص در آموزش زبان برای آزمون TOEFL است.

معرفی پادکست TOEFL with Andrea

 

هدف اصلی این پادکست، کمک به شنوندگان برای بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی‌شان به‌منظور آمادگی برای آزمون تافل است.

این پادکست شامل موضوعات مختلفی است که در آزمون تافل سنجیده می‌شوند؛ ازجمله گرامر، واژگان، مهارت‌های شنیداری و مکالمه. هر قسمت شامل درس‌های کوتاه و تمرین‌های مرتبط با موضوع است. علاوه بر این، Andrea راهنمایی‌های مفیدی در حوزۀ روش‌های یادگیری زبان انگلیسی و نکاتی برای بهبود مهارت‌های زبانی شنوندگان نیز ارائه می‌کند.

برای مراجعه به وب‌سایت این پادکست روی این لینک کلیک کنید.

 

۳. پادکست Everybody ESL

یک پادکست آموزشی است که در هر قسمت از آن دربارۀ موضوعات مختلفی مثل گرامر، تلفظ، واژگان، فرهنگ و روش‌های یادگیری زبان انگلیسی صحبت می‌شود.

معرفی پادکست Everybody ESL 

 

در هر اپیزود این پادکست جملات و واژگان جدید با تلفظ درست به همراه توضیحات بیان شده و در نهایت با چند تمرین مختلف، زبان‌آموزان با کاربرد این کلمات در موقعیت‌های مختلف آشنا می‌شوند. 

یکی از ویژگی‌های مهم این پادکست، نوع ارائه محتوای آن بوده که مفید و کاربردی است. به علاوه، صدای دو میزبان پادکست آرام و تلفظ آن‌ها واضح بوده که برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مفید است.

برای مراجعه به وب‌سایت این پادکست روی این لینک کلیک کنید.

 

۴. پادکست Two Teachers Talking

یک پادکست آموزشی است که دو معلم زبان به نام‌های Mark و Kara آن را تهیه و اجرا می‌کنند. این پادکست زبان ساده و قابل فهمی دارد و مخصوص افرادی است که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند.

معرفی پادکست Two Teachers Talking

 

در هر قسمت از این پادکست، معلم‌ها دربارۀ موضوعات مختلفی ازجمله گرامر، تلفظ، مهارت‌های شنیداری و گفتاری و همچنین موضوعات اجتماعی و فرهنگی مختلف با یکدیگر گفتگو کرده و نکات آموزشی و کاربردی زیادی بیان می‌کنند.

این پادکست را می‌توانید از این لینک بشنوید.

 

۵. پادکست English Language Test Prep Radio

یک پادکست آموزشی به‌منظور آماده‌سازی زبان‌آموزان برای آزمون‌های زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس است که به‌صورت روزانه و از سوی مجموعۀ معتبر و معروف “Magoosh” تهیه و اجرا می‌شود.

معرفی پادکست English Language Test Prep Radio

هر قسمت از این پادکست یک بخش خبری و یک بخش درسی دارد:

  • بخش خبری، شامل اخبار جهانی در حوزه‌های مختلفی است. این بخش شنوندگان را با موضوعات گوناگونی آشنا کرده و مهارت شنیداری و فهم مطلب آن‌ها را نیز تقویت می‌کند.
  • بخش درسی شامل تمرین‌های مختلفی در حوزه‌های گرامر، واژگان، مهارت شنیداری و مهارت خواندن است. تمرین‌ها در این بخش با توجه به نوع آزمون موردنظر (مانند تافل یا آیلتس) طراحی شده‌اند و به شنوندگان کمک می‌کنند تا با ساختار و نحوۀ شرکت در این آزمون‌ها آشنا شوند.

این پادکست را می‌توانید از این لینک بشنوید.

 

۶. پادکست Happy English Podcast

یک پادکست آموزشی که دو معلم زبان انگلیسی آن را تهیه و اجرا می‌کنند. این پادکست در قالب قسمت‌های کوتاه و روزانه منتشر می‌شود و برای سطوح مختلف زبان‌آموزان قابل استفاده است.

معرفی پادکست Happy English Podcast

هر قسمت از این پادکست شامل یک بخش کوتاه و آموزشی پیرامون یک موضوع خاص مثل گرامر، واژگان، مکالمه، مهارت شنیداری و مهارت خواندن می‌شود. همچنین در هر قسمت یکی از معلم‌ها به شنوندگان نکات و ترفندهای مفیدی را آموزش می‌دهد و با استفاده از مثال‌های واقعی و روزمره، مطالب را برای شنوندگان ساده و قابل‌فهم می‌کند.

هدف اصلی این پادکست، ارائه یک روش آموزشی ساده و جذاب برای زبان‌آموزان است که باعث می‌شود شنوندگان، با توجه به سطح خود، توانایی‌های زبانی‌شان را تقویت کنند.

برای مراجعه به وب‌سایت این پادکست روی این لینک کلیک کنید.

 

۷. پادکست TED Talks Daily

 TED Talks Daily یکی از معروف‌ترین پادکست‌های جهان است که سازمان TED آن را تولید می‌‌کند.

بیشتر بخوانید: TED Talks چیست؟ سخنرانی‌های TED برای یادگیری زبان انگلیسی

معرفی پادکست TED Talks Daily

در این پادکست، سخنرانان مختلفی از سراسر جهان، ایده‌های خود را در مورد موضوعات مختلفی مانند علم، فناوری، سیاست، هنر، طراحی، روان‌شناسی و… به اشتراک می‌گذارند.

هر روز یک قسمت جدید از این پادکست با موضوعات مختلف در حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه منتشر می‌شود. با گوش دادن به این پادکست می‌توانید ایده‌های جدید و الهام‌بخشی در مورد مسائل مختلف به دست آورید و با آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در زمینه‌های گوناگون آشنا شوید.

برای مراجعه به وب‌سایت این پادکست روی این لینک کلیک کنید.

 

۸. پادکست The Fluent Show

یک پادکست آموزشی است که به بررسی موضوعات مختلفی ازجمله یادگیری زبان دوم، ترجمه، فرهنگ، تاریخ زبان‌ها و… می‌پردازد.

معرفی پادکست The Fluent Show

 

در هر قسمت از این پادکست با یک زبان‌آموز سطح پیشرفته مصاحبه می‌شود که دربارۀ تجربیات خود در فرایند یادگیری زبان، روش‌های یادگیری و پیشرفت‌هایشان صحبت می‌کنند. علاوه بر این، در بخش‌های دیگر پادکست نکات آموزشی، راهکارها و تمرین‌هایی برای یادگیری زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

پادکست The Fluent Show به‌خصوص برای زبان آموزان سطح پیشرفته و علاقه‌مند به یادگیری نکات جامع و تجربه‌های جدید مناسب است.

برای مراجعه به وب‌سایت این پادکست روی این لینک کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

پادکست‌ها می‌توانند یکی از بهترین منابع آزمون تافل و آمادگی برای آن محسوب شوند، به‌شرطی که در زمان گوش دادن به آن‌ها این نکات را رعایت کنید:

  • بهتر است پادکست‌هایی را انتخاب کنید که محتوای آ‌ن‌ها با موضوعاتی که در آزمون TOEFL مطرح می‌شوند مرتبط هستند.
  • پس از انتخاب پادکست‌ها، به‌طور دقیق به آن‌ها گوش کرده و به نکات و مفاهیم مورد بحث توجه کنید.
  • سعی کنید با استفاده از دیکشنری، معنی کلمات و عبارات جدید را برای خودتان یادداشت کنید.
  • برای بهتر شدن در مهارت شنیداری، به هر قسمت چندین بار گوش کنید و این کار را تا زمانی که به تمام محتوا و مباحث مطرح‌شده در یک اپیزود مسلط شوید ادامه دهید.
  • برای تقویت مهارت‌های گفتاری خود و تمرین حرف زدن، سعی کنید با تکرار و تمرین، عبارات و جملات پادکست‌ها را به‌طور صحیح تلفظ کنید و با استفاده از آن‌ها جملات و مکالمات جدیدی بسازید.
  • برای بهبود مهارت‌های خواندن و نوشتن، متون مرتبط با موضوعات پادکست‌ها را بخوانید و لغات و اصطلاحات جدید آن‌ها را هم یاد بگیرید. همچنین سعی کنید متون جدیدی بنویسید و از یک معلم خصوصی یا دوستی که سطحش از شما بالاتر است بخواهید آن‌ها را بررسی و ارزیابی کند.

مقالات مرتبط:

پادکست آموزش تافل

 

شرکت در کلاس‌های آمادگی برای آزمون تافل

شرکت در کلاس‌های آمادگی برای آزمون تافل به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارتقا داده و درنتیجه امتیاز بالاتری در آزمون کسب کنند.

این کلاس‌ها در دو نوع عمومی و خصوصی و به‌صورت حضوری یا آنلاین برگزار می‌شوند.

به منظور آمادگی برای آزمون تافل، معمولاً شرکت در کلاس‌های خصوصی توصیه می‌شود؛ زیرا در این کلاس‌ها مدرس می‌تواند با کیفیت و تمرکز بیشتری به نیازهای هر زبان‌آموز پاسخ دهد و به‌طور اختصاصی مشکلات زبانی او را رفع کند.

شما در یک کلاس‌ خصوصی زبان انگلیسی هایتاکی می‌توانید در هرسطحی که هستید، مدرس مورد نظر خود برای تدریس و رفع اشکال هر کدام از مهارت‌های آزمون تافل را پیدا کنید و به‌صورت آنلاین یا حضوری در کلاس‌های موردنظرتان شرکت کنید.

بیشتر بخوانید:

به خاطر داشته باشید قبل از ثبت‌نام در کلاس‌ خصوصی آمادگی برای تافل، بهتر است با مدرس یا مشاور مؤسسه صحبت کرده و نیازها و اهداف خود را با آن‌ها مطرح کنید تا بتوانند بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند.

کلاس خصوصی تافل

 

کمک گرفتن از هوش مصنوعی برای آمادگی در آزمون تافل

آموزش زبان انگلیسی و آمادگی برای آزمون‌هایی مثل تافل، هر دو برای بسیاری از افراد چالش بزرگی هستند. اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی، روش‌های جدیدی برای یادگیری زبان انگلیسی به وجود آمده است. یکی از این روش‌ها، استفاده از هوش مصنوعی و ربات‌های چت است. این شیوه‌ها برای زبان‌آموزانی که می‌خواهند در آزمون تافل نتیجۀ خوبی بگیرند هم بسیار مفید واقع می‌شوند.

 

استفاده از ChatGPT به‌عنوان یکی از منابع آموزشی آزمون تافل

یکی از ابزارهای جدید هوش مصنوعی که این روزها بحث‌های مربوط به آن توجه اغلب کاربران اینترنت را به خود جلب کرده، ChatGPT است. اما آیا می‌دانید که ما می‌توانیم در یادگیری زبان و آمادگی برای آزمون تافل از این ابزار، که استفاده از آن رایگان هم هست، کمک‌های زیادی بگیریم؟

استفاده از ChatGPT یکی از روش‌های مفید و جالب برای آمادگی آزمون تافل است. در این روش شما می‌توانید با یک ربات دربارۀ موضوعات مختلف گفتگو کرده و هر سؤالی که دارید از آن بپرسید.

ChatGPT با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود در زمینۀ گرامر، واژگان، مکالمه، خواندن و نوشتن را بهبود دهید. درواقع این ربات خیلی زود به یک پارتنر خوب برای تقویت مهارت‌های شما و یک معلم همیشه آنلاین و همه‌چیزدان تبدیل خواهد شد که می‌توانید هر سؤالی دارید از او بپرسید و در عرض چندثانیه کامل‌ترین جواب را از آن دریافت کنید.

یادگیری زبان انگلیسی با ChatGPT

 

دسترسی به ChatGPT در ایران

حتماً می‌دانید کمپانی openai که توسعه‌دهندۀ ChatGPT است، متأسفانه ایران را تحریم کرده و نمی‌توانیم با استفاده از شماره و آی‌پی ایران از این ربات چت استفاده کنیم. برای حل این مشکل دو راه ساده وجود دارد:

  1. استفاده از شماره‌های مجازی و برنامه‌های تغییر آی‌پی برای ثبت نام در سایت openai که در این لینک می‌توانید آموزش کامل آن را مشاهده کنید.
  2. استفاده از ربات تلگرامی ChatGPT (با آیدی GPT4Telegrambot@). این ربات به پایگاه دادۀ openai متصل است و تنها تفاوت آن این است که هر روز فقط می‌توانید ۱۵ سؤال از آن بپرسید.

 

در انتخاب منابع آزمون تافل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در انتخاب منابع آمادگی برای آزمون تافل، حتماً این نکات را به خاطر داشته باشید:

 

۱. استفاده از منابع معتبر

معتبر بودن منابع یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب است. منابع معتبر و شناخته‌شده به شما کمک می‌کنند که به‌صورت اصولی با ساختار آزمون تافل و سؤالات آن آشنا شوید. همچنین مهارت‌ها و تکنیک‌هایی برای موفقیت بیشتر در آزمون در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

۲. تنوع منابع

برای بهبود آمادگی شما برای آزمون تافل و انجام تمرینات بیشتر، بهتر است از یک مجموعۀ متنوع از منابع استفاده کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید به سراغ ترکیبی از کتاب‌های آزمون تافل، منابع آنلاین، اپلیکیشن‌ها و کلاس‌های آموزشی بروید.

توجه داشته باشید که در انتخاب منابع زیاده‌روی نکنید. با اینکه استفاده از منابع مختلف به‌منظور آمادگی برای آزمون تافل خوب است، اما اگر تعداد این منابع خیلی زیاد باشد، ذهن شما آشفته و فرایند یادگیری‌تان مختل خواهد شد.

 

۳. مطالعه منظم و پیوسته

هرچقدر هم که منابع انتخابی‌تان برای آزمون تافل عالی و بی‌نقص باشند، اگر به‌صورت پیوسته و طبق یک برنامۀ منظم روزانه مطالعه نکنید، بعید است بتوانید به نتیجۀ دلخواهتان برسید.

راهنمای انتخاب منابع آزمون تافل

 

سخن پایانی

آموزش و آمادگی برای آزمون تافل (TOEFL) بسیار مهم است، زیرا نمرۀ این آزمون می‌تواند در دسترسی به موفقیت‌های تحصیلی یا شغلی به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی یا کارمند خارجی مؤثر باشد.

در این مقاله سعی کردیم منابع معتبر و متنوعی را به‌منظور آمادگی برای آزمون تافل و موفقیت در آن معرفی کنیم. استفاده از منابع خوب می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید و نتیجۀ بهتری از آزمون تافل بگیرید.

توصیۀ ما این است که در انتخاب منابع آموزشی خود دقت کافی داشته و برای بهره‌گیری بیشتر از منابع، از ترکیب مختلفی از آن‌ها مثل کتاب های انگلیسی، اپلیکیشن و وب‌سایت‌های معتبر استفاده کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *