کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

معرفی ۵۰ رمان انگلیسی جذاب برای کودکان

۵
(۳)

یکی از واقعیت‌های غیر قابل انکار دنیای کودکان «نحوه آموزش» آن‌هاست. آیا می‌دانستید نحوه و شیوه آموزش در آینده تحصیلی کودکان‌تان تاثیر مستقیم دارد؟ طبق مطالعاتی که اخیرا صورت گرفته نتایج جالبی به دست آمده است. نتایج نشان می‌دهند روش‌هایی که کودکان با عشق و علاقه و بدون اجبار از آن‌ها استقبال کنند در واقع قدرتمندترین شیوه آموزشی برای آن‌ها محسوب می‌شوند.

با هم می‌خوانیم:

 

در این مقاله قصد داریم یکی از این شیوه‌های قدرتمند آموزشی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید آینده فرزندان خود را تضمین کنید. بزرگ‌ترین دغدغه والدین این روزها این است که فرزندان‌شان از دوران کودکی بتوانند به دو زبان مسلط شوند؛ چرا که این خود کلید ورود به دنیای بزرگ‌تر و شرایط تحصیلی بی‌نظیری است. اما چگونه می‌توان بدون اجبار کودکان را به زبان انگلیسی علاقه‌مند کرد؟ چگونه می‌توان برای کودکان شرایطی ایجاد کرد تا آن‌ها بتوانند همزمان با دوران شیرین کودکی از پله‌های موفقیت بالا بروند؟ تمام این افکار بیهوده را از خود دور کنید و با تمرکز کافی در چند دقیقه آینده این مقاله را مطالعه کنید.

با وجود این که راه‌های آموزشی بسیار قدرتمندی برای این هدف ارزشمند وجود دارد ولی در این مقاله ما تنها یکی از این راه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین رمان‌ های انگلیسی برای کودکان آشنا کنیم تا علاوه بر ایجاد حس مثبت در کودکان‌تان، بتوانید گامی قدرتمند در مسیر یادگیری آن‌ها بردارید.

بهترین رمان های زبان انگلیسی برای یادگیری کودکان

 

چرا رمان های انگلیسی می توانند منابع قدرتمندی برای آموزش کودکان باشند؟

همان طور که می‌دانید آموزش به کودکان مهارت و تخصص‌های خاصی نیاز دارد. بنابراین باید در انتخاب روش آموزشی به کودکان بسیار دقت کرد. خیلی از مواقع برخی از انتخاب‌های نامناسب نتیجه عکس بر جای می‌گذارند. پس چگونه می‌توان روش صحیح را انتخاب کرد؟ پیشنهاد ما به شما این است که برای رسیدن به پاسخ این سوال مقاله «روش‌های مهم و کارآمد یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان» را مطالعه کنید. بی شک به پاسخ مورد نظر خود دست پیدا می‌کنید.

بیشتر بخوانید: لیست لغات انگلیسی آسان برای کودکان | First Words for Kids

همچنین همزمان با مطالعه این مقاله نیز می‌توانید یکی از بهترین روش‌ها را نیز در این صفحه بیاموزید. برای دستیابی به نتیجه اصلی شما می‌توانید با شیوه‌های خلاقانه، کودک خود را با متن‌های انگلیسی درگیر کنید. خواندن و غوطه ور شدن در متن داستان و رمان انگلیسی به اندازه هیچ فعالیت دیگری نمی‌تواند در موفقیت فرزندتان در یادگیری زبان انگلیسی موثر باشد.

بیشتر بخوانید:

رمان انگلیسی برای کودکان

 

اما هدف ما در این مقاله این نیست که چگونه از این منابع قدرتمند استفاده کنیم بلکه قصد داریم بهترین آن‌ها یعنی بهترین رمان های انگلیسی برای کودکان را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین رمان های انگلیسی برای کودکان

در ادامه بهترین رمان های انگلیسی برای کودکان را به شما معرفی می کنیم. ضروری است که بدانید انتخاب این کتاب‌ها به صورتی انجام شده که از رده سنی نوزادی شروع شده‌اند. 

 

۱- کاترپیلار خیلی گرسنه

رمان انگلیسی کاترپیلار خیلی گرسنه (اریک کارل) برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: The Very Hungry Caterpillar
  • نویسنده: Eric Carle

داستان زیبای «کاترپیلار خیلی گرسنه» در مورد یک کرم کاترپیلار یا کرم پیله‌ساز است که هنگامی که به دنیا می‌آید بسیار گرسنه بوده و هرچیزی را که می‌بیند می‌خورد. آن قدر این کار را ادامه می‌دهد تا این که دل درد می‌گیرد. اما در روز هفتم یک برگ تازه پیدا می‌کند و آن را می‌خورد و سلامتی خود را باز می‌یابد. سپس آرام آرام به دور خود پیله‌ای می‌بندد و درنهایت به پروانه‌ای زیبا تبدیل می‌شود.

ولی این موضوع مورد علاقه کودکان نیست. بلکه قسمت زیبای این داستان در نسخه چاپی کتاب نهفته است و آن وجود حفره‌هایی است که این کرم گرسنه در مواد غذایی مختلف ایجاد کرده و در صفحات کتاب به چشم می‌خورد، که آن برای کودکان بسیار هیجان‌انگیز است.

 

۲- جایی که چیزهای وحشی هستند

رمان انگلیسی جایی که چیزهای وحشی هستند (موریس سنداک)

  • نام انگلیسی رمان: Where The Wild Things Are
  • نویسنده: Maurice Sendak

داستان کلاسیک « جایی که چیزهای وحشی هستند » داستان مکس جوان را روایت می‌کند که وقت خود را صرف کاوش در جنگل، تجسم حیوانات وحشی و خلاقیت می‌کند. در یکی از این ماجراجویی‌هایش، او به جزیره‌ای می‌رود که در آن موجودات زیادی در ابتدا  با او دوستانه برخورد نمی‌کنند، اما بعداً با او دوست می‌شوند. این یک کتاب عالی برای آموزش درس‌های دوستی، تخیل و خلاقیت به کودکان است.

 

۳-خرس قهوه‌‎ای، خرس قهوه‌ای، چه می‌بینی؟

رمان خرس قهوه ای، خرس قهوه ای، چه می بینید (اریک کارل) برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Brown Bear, Brown Bear, What do you see
  • نویسنده: Eric Carle

یکی از بهترین کتاب هایی که می تواند در کتابخانه یک مهد کودک در کودکان تاثیرگذار باشد مسلما کتاب «خرس قهوه‌ای، خرس قهوه‌ای، چه میبینی؟» است. این کتاب به نوزادان و کودکان نوپا کمک می‌کند تا رنگ‌ها و معانی را با اشیا مرتبط کنند. الگوی ریتمیک آن جذاب و فراموش‌نشدنی است.

 

۴- رفتن به رختخواب

رمان انگلیسی کتاب رفتن به رختخواب (ساندرا بوینتون)

  • نام انگلیسی رمان: The Going To Bed Book
  • نویسنده: Sandra Boynton

بچه های کوچک زمانی که آماده خوابیدن می‌شوند؛ عاشق تماشای یک کشتی پر از حیوانات هستند. داستان «رفتن به رختخواب» یک راه عالی برای آماده کردن فرزندان کوچک‌تان برای خواب است.

 

۵- ماه شب بخیر

رمان انگلیسی ماه شب بخیر (مارگارت وایز براون)

  • نام انگلیسی رمان: Goodnight Moon
  • نویسنده: Margaret Wise Brown

داستان زیبای «ماه شب بخیر» یک داستان شیرین برای بردن کودک به یک سفر کوتاه است؛ سفری که در آن همه افراد آماده خوابیدن می‌شوند! این داستان علاوه بر آموزش زبان انگلیسی به کودک شما می‌تواند یک پایان دلپذیر پس از یک روز پر هیجان برای او باشد.

بیشتر بخوانید: روش های جدید تدریس زبان انگلیسی به کودکان

 

۶- چیکا چیکا بوم بوم

رمان انگلیسی چیکا چیکا بوم بوم

  • نام انگلیسی رمان: Chicka Chicka Boom Boom
  • نویسنده: Bill Martin Jr

کتاب زیبا و ریتمیک «چیکا چیکا بوم بوم» یک کتاب سراسر هیجان برای کودکان پیش‌دبستانی است که با کمک آن می‌توانند حروف انگلیسی و ترتیب آن‌ها را با ریتمی خاص بیاموزند.

 

۷- کامیون آبی کوچک

رمان انگلیسی کامیون آبی کوچک (آلیس شرتل) 

  • نام انگلیسی رمان: Little Blue Truck
  • نویسنده: Alice Schertle

رمان انگلیسی «کامیون آبی کوچولو» داستانی زیبا و سراسر احساس دوستی است که در وجود کودکان احساس خوشایند عشق و دوستی را شعله‌ور می‌سازد. همچنین از جمله بهترین رمان های انگلیسی است که می‌تواند باعث یادگیری سریع‌تر و آسان‌تر زبان انگلسی برای کودکان شود.

 

۸- خرگوش مخملی

داستان انگلیسی خرگوش مخملی (مارجری ویلیامز)

  • نام انگلیسی رمان: Velveteen Rabbit
  • نویسنده: Margery Williams

این داستانی زیبا راجع به یک خرگوش پارچه ای دوخته شده است که آرزو دارد واقعی شود.

 

۹- خرسی به نام پدینگتون

داستان خرسی به نام پدینگتون (مایکل باند) برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان

  • نام انگلیسی رمان: A Bear Called Paddington
  • نویسنده: Michael Bon

«خرس پدینگتون» تمام مسیر را از پرو طی کرده بود که براون‌ها برای اولین بار او را در ایستگاه پدینگتون ملاقات کردند. از آن زمان به بعد، زندگی آن‌ها هرگز روال عادی خود را پیدا نکرد. وقتی پدینگتون به جایی وارد می‌شود، چیزهای معمولی غیرعادی می‌شوند!

 

۱۰- وینی پو

رمان انگلیسی وینی پو برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Winnie The Pooh
  • نویسنده: A.A. Milne

«وینی پو»  نزدیک به صد سال است که خوانندگان را در تمام سنین با ماجراهای دلگرم‌کننده و دلنشین خود که به دنبال خرس عروسکی معروف و دوست‌داشتنی دنبال می‌شود، مسحور کرده است.در این مجموعه کلاسیک، وینی با کریستوفر رابین، آیور، پیگلت، جغد و خرگوش در جنگل صد هکتاری حرکت می‌کند و معنای واقعی دوستی و ارزش پذیرش همه را دقیقاً همانطور که هستند می‌آموزد.

 

۱۱- داستان پیتر خرگوش

داستان پیتر خرگوش (بئاتریکس پاتر) رمان انگلیسی

  • نام انگلیسی رمان: Tale of Peter Rabbit
  • نویسنده: Beatrix Potter

«داستان پیتر خرگوش» اثر کلاسیک اصلی بئاتریکس پاتر است. داستان یک خرگوش بسیار شیطان و بازیگوشی است که در باغ سبزیجات آقای مک گرگور با آن روبرو می‌شود را روایت می‌کند!

 

۱۲- حدس بزن چقدر دوستت دارم 

حدس بزن چقدر دوستت دارم (سم مک براتنی) رمان انگلیسی برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Guess How Much I Love You
  • نویسنده: Sam McBratney

داستان «حدس بزن چقدر دوستت دارم» شیرین و ساده در مورد عشق متقابل بی‌پایان والدین و فرزند نسبت به یکدیگر است. خرگوش مادر و خرگوش کوچولویش به این طرف و آن طرف می‌روند و عشق خود را نسبت به یکدیگر نشان می‌دهند. این یک داستان کلاسیک قبل از خواب برای کودکان است.

 

۱۳- غاز مادر 

رمان انگلیسی غاز اصلی (بلانچ فیشر رایت)

  • نام انگلیسی رمان: The Original Mother Goose
  • نویسنده: Blanche Fisher Wright

هر مهد کودکی به مجموعه کلاسیک «غاز مادر» احتیاج دارد. قافیه‌های زیبای آن باعث می‌شود واژگان انگلیسی در ذهن کودک حک شوند.

 

۱۴- مادلین

مادلین (لودویگ بملمانز) رمان زیبای انگلیسی برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Madeline
  • نویسنده: Ludwig Bemelmans

«مادلین» دختری جوان با روحیه‌‎ای آزاد است که در پاریس زندگی می‌کند. این کتاب نه تنها کودکان را با زبان انگلیسی آشنا می‌کند بلکه آن‌ها را در یک سفر ماجراجویانه غرق می‌کند.

 

۱۵- پنج میمون کوچک

پنج میمون کوچک (جولیت اپلبی) رمان آموزشی انگلیسی

  • نام انگلیسی رمان:  Five Little Monkeys
  • نویسنده: Juliet Appleby

داستانی کلاسیک درباره «پنج میمون کوچک» در مورد میمون کوچولوهایی است که به حرف‌‎های مادرشان توجهی نمی‌کنند!

 

۱۶- گربه در کلاه 

رمان انگلیسی گربه در کلاه (دکتر سوس) برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: The Cat in the Hat
  • نویسنده: Dr. Seuss

داستان کلاسیک و خاطره‌انگیز «گربه در کلاه» داستان دکتر سوس گربه‌ای قد بلند را روایت می‌کند که کلاهی بلند و راه راه به رنگ سفید و قرمز بر سر دارد و یک پاپیون قرمز هم می‌زند!

 

۱۷- کوردوروی

کوردوروی (دان فریمن) رمان کودکانه انگلیسی

  • نام انگلیسی رمان: Corduroy
  • نویسنده: Don Freeman

داستان «کوردوروی» داستانی زیبا در مورد یک خرس عروسکی است که شبی به دنبال یکی از دکمه‌های گمشده خود در فروشگاه بزرگی که در آنجا زندگی می‌کند، می‌گردد. تا این که توسط یک دختر خریداری می‌شود.

 

۱۸- الویز

رمان انگلیسی الویز (کی تامپسون) برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Eloise
  • نویسنده: Kay Thompson

بچه‌ها دوست دارند داستان «الویز» را که بسیار بازیگوش است بشنوند. او در در هتل پلازا در شهر نیویورک زندگی می‌کند و می‌تواند لحظات هیجان‌انگیزی را برای یک کودک شش ساله خلق کند!

 

۱۹- لوراکس 

رمان زیبای لوراکس (دکتر سوس) منبعی برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان

  • نام انگلیسی رمان: The Lorax
  • نویسنده: Dr. Seuss

داستان کلاسیک جاودانه «لوراکس» درباره درخت تراوفولای باشکوهی است که در خطر انقراض قرار دارد. این کتابی عالی برای آموزش کودکان در مورد پایداری و محافظت از طبیعت است!

 

۲۰- روز برفی 

روز برفی (ازرا جک کیتس) رمان کودکانه انگلیسی

  • نام انگلیسی رمان: The Snowy Day
  • نویسنده: Ezra Jack Keats

داستان «روز برفی» داستان پسری است به نام پیتر که پس از اولین بارش برف به کاوش و جست‌و‌جو در محل زندگی خود می‌پردازد. این داستان می‌تواند حس کنجکاوی کودکان را برانگیزاند.

 

۲۱- راه را برای جوجه اردک‌ها باز کنید 

رمان انگلیسی آموزنده راه را برای جوجه اردک‌ها باز کنید (رابرت مک کلوسکی)

  • نام انگلیسی رمان: Make Way For Ducklings
  • نویسنده: Robert McClosky

کتاب داستان «راه را برای جوجه اردک‌ها باز کنید» برای اولین بار در سال ۱۹۴۱ با تصاویر زیبا منتشر شد. داستان راجع به یک جفت مرغابی صحبت می‌کند که جوجه اردک‌های خود را در تالاب باغ عمومی در بوستون بزرگ می‌کنند.

 

۲۲- داستان فردیناند

رمان انگلیسی داستان فردیناند (مونرو لیف)

  • نام انگلیسی رمان: The Story of Ferdinand
  • نویسنده: Munro Leaf

داستان «فردیناند» که در ابتدا در سال ۱۹۳۶ منتشر شد، در مورد گاو نری است که ترجیح می‌دهد گل ها را بو کند تا اینکه در دعواهای گاوهای نر دیگر شرکت کند.

 

۲۳- الکساندر وحشت زده، به همراه ترس، روز خوب خیلی بد نیست

رمان الکساندر وحشت زده، به همراه ترس، روز خوب خیلی بد نیست (جودیت ویولیست)

  • نام انگلیسی رمان: Alexander and the Terrible, Horrible, No Good Very Bad Day
  • نویسنده: Judith Violist

داستان «الکساندر» راجع به پسری است که روز خود را با بدشانسی آغاز می‌کند؛ در ابتدای روز به موهای او آدامسی می‌چسبد و این گونه باعث می‌شود تا پایان داستان کودکان او را درک کرده و با او همدلی کنند.

 

۲۴- مایک مولیگان و بیل بخارش

رمان مایک مولیگان و بیل بخارش (ویرجینیا لی برتون) برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Mike Mulligan and his Steam Shovel
  • نویسنده: Virginia Lee Burton

داستان کلاسیک «مایک مولیگان و بیل بخارش » اولین بار در سال ۱۹۳۹ در پی رکود بزرگ منتشر شد. مایک مولیگان و بیل بخارش مری آن خود را در دنیای جدیدی می‌یابند که مانند قبل به بیل بخار نیاز ندارد، بنابراین آن‌ها به دنبال کار در شهر کوچکی می‌گردند.

 

۲۵- برای همیشه دوستت دارم

رمان انگلیسی احساسی برای همیشه دوستت دارم (رابرت مونش) برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Love You Forever
  • نویسنده: Robert Munsch

قطعا یکی از کاربردی‌ترین و زیباترین کتاب‌های کودکانه کتاب «برای همیشه دوستت دارم» است. این کتاب سراسر لالایی‌هایی است که مادر می‌تواند برای فرزند خود بخواند.

 

۲۶- تیکی تیکی تمبو

تیکی تیکی تمبو (آرلین موزل) رمان زیبای انگلیسی برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Tikki Tikki Tembo
  • نویسنده: Arlene Mosel

کتاب «تیکی تیکی تمبو» در سال ۱۹۶۸ داستان یک پسر چینی با نام بلند را روایت می‌کند. او در چاه سقوط می‌کند و در ضمن آن داستانی زیبا روایت می‌شود. این یک داستان عامیانه است و در مورد فرهنگ چینی صحبت می‌کند.

 

۲۷- بادکنک قرمز

بادکنک قرمز (آلبرت لاموریس) رمان انگلیسی برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: The Red Balloon
  • نویسنده: Albert Lamorisse

داستان «بادکنک قرمز» داستان یک بادکنکی است که در کوچه و خیابان‌های پاریس در دست پسری روایتی شنیدنی را خلق می‌کند.

 

۲۸- یک روز بیمار برای آموس مک گی

رمان انگلیسی یک روز بیمار برای آموس مک گی (فیلیپ سی استید) برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: A Sick Day for Amos McGee
  • نویسنده: Philip C. Stead

این داستان دوست داشتنی در مورد مرد مسنی است که به طور منظم با حیواناتی که دوست او هستند؛ در باغ وحش ملاقات می‌کند. وقتی یک روز مریض می‌شود دوستانش برای مراقبت از او می‌آیند.

 

۲۹- موتور کوچکی که می‌توانست

رمان آموزنده انگلیسی موتور کوچکی که می توانست (واتی پایپر) برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: The Little Engine That Could
  • نویسنده: Watty Piper

داستان «موتور کوچکی که می‌توانست» داستان موتوری است که با وجود کوچک بودنش بسیار قدرتمند است. این داستان کلاسیک در سال ۱۹۳۹ به عنوان منبع قدرتمندی برای آموزش ارزش‌های والای زندگی به کودکان  شناخته شد.

 

۳۰- هری سگ کثیف

رمان زیبای هری سگ کثیف برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Harry the Dirty Dog
  • نویسنده: Gene Zion

کتاب «هری سگ کثیف» داستان سگی را با شیوه بسیار جذاب روایت می‌کند. او سگ بازیگوشی است که به شدت خود را کثیف می‌کند. در طول این داستان لحظات خوشی برای کودکان ایجاد می‌شود. که می توانند در ضمن لذت بردن از داستان  واژگان انگلیسی را نیز به خوبی به خاطر خود بسپارند.

 

۳۱- افسانه های گریم

رمان انگلیسی افسانه های گریم (برادران گریم)

  • نام انگلیسی رمان: Grimm’s Fairy Tales
  • نویسنده: The Brothers Grimm

داستان‌های کلاسیک مانند راپونزل، هانسل، و گرته، سیندرلا و زیبای خفته همگی در داستان‌های «افسانه‌های گریم» یافت می‌شوند. اما مراقب باشید! نسخه‌های اصلی آن همیشه به شادی افسانه‌های امروزی ما ختم نمی‌شوند. این یک انتخاب خوب مخصوصا برای بچه‌های بزرگ‌‎تر است که برای نوع جدیدی از افسانه‌ها آماده هستند.

 

۳۲- اگر به یک موش کوکی بدهید

رمان انگلیسی اگر به یک موش کوکی بدهید (لورا نومروف)

  • نام انگلیسی رمان: If You Give a Mouse a Cookie
  • نویسنده: Laura Numeroff

داستان «اگر به یک موش کوکی بدهید» با این که داستان کودکانه و ساده‌ای است؛می‌تواند منبع مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان محسوب شود.

 

۳۳- تخم‌مرغ سبز و ژامبون

تخم‌مرغ سبز و ژامبون (دکتر سوس) رمان انگلیسی ساده برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Green Eggs & Ham
  • نویسنده: Dr. Seuss

داستان «تخم‌مرغ سبز و ژامبون» به دلیل قافیه‌های جذاب و تصاویر عجیب و غریب توسط مرحوم دکتر سوس، پرفروش‌ترین کتاب کلاسیک است.

 

۳۴- خرگوش فراری

اسم حیوان دست اموز فراری (مارگارت وایز براون) رمان انگلیسی برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: The Runaway Bunny
  • نویسنده: Margaret Wise Brown

یکی از بهترین رمان های انگلیسی که می‌توانید برای آموزش به کودک‌تان از آن نهایت استفاده را ببرید رمان «خرگوش فراری» است. این داستان کلاسیک خواسته اکثر کودکان در مورد مستقل شدن را به زیبایی بیان می‌کند.

 

۳۵- کلیفورد سگ قرمز بزرگ

رمان انگلیسی کلیفورد سگ قرمز بزرگ (بلیز همینگوی) برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Clifford the Big Red Dog
  • نویسنده: Blaise Hemingway

داستان «کلیفورد» در مورد سگی دوست‌داشتنی است که برای دنیایی که در آن زندگی می‌کند بسیار بزرگ است. با این حال این بزرگ بودنش گاهی اوقات برای او مفید است.

 

۳۶- اوه مکان‌هایی که می روید

اوه مکان‌هایی که می روید (دکتر سوس) رمانی انگلیسی برای یادگیری زبان کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Oh The Places You’ll Go
  • نویسنده: Dr. Seuss

داستان زیبای «اوه مکان‌هایی که می‌روید» داستانی زیبا در مورد چالش‌های زندگی است که در قالب این داستان روایت می‌شوند.

 

۳۷- جورج کنجکاو

جورج کنجکاو (ا.ا. ری و مارگارت ری) رمانی زیبا برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Curious George
  • نویسنده: H.A. Rey & Margaret Rey

داستان زیبای «جورج کنجکاو» راجع به میمونی است که با دردسرهای خود بر چهره خوانندگان کوچک خود لبخند بر جای می‌گذارد.

 

۳۸- من یک خرگوش هستم

رمان زیبای من یک خرگوش هستم (ریچارد اسکاری) برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: I am a Bunny
  • نویسنده: Richard Scarry

داستان زیبای «من یک خرگوش هستم» داستانی زیبا در مورد خرگوش کوچولوی زیبایی است که فصل به فصل خواننده‌های کوچولو را به دنبال خود می‌کشاند و در فصل‌های گوناگون مطالب آموزنده‌ای را به آن‌ها می‌آموزد.

 

۳۹- درخت بخشنده

رمان درخت بخشنده (شل سیلورستاین) داستان انگلیسی آموزنده

  • نام انگلیسی رمان: The Giving Tree
  • نویسنده: Shel Silverstein

داستان «درخت بخشنده» رابطه دوستانه پسری با یک درخت سیب را به تصویر می‌کشد. پسر در هر مرحله از زندگی‌اش از درخت کمک می‌گیرد. این داستانی آموزنده است که می‌تواند برای هر مخاطبی تاثیری شگفت‌انگیز داشته باشد.

 

۴۰- شب بخیر، گوریل

رمان انگلیسی شب بخیر، گوریل (پگی راتمان) برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Good Night, Gorilla
  • نویسنده: Peggy Rathmann

داستان بامزه «شب بخیر، گوریل» داستان گوریل بازیگوشی است که در باغ‌وحش زندگی می‌کند. هنگامی که زمان خواب فرا می‌رسد به دنبال نگهبان باغ‌وحش راه می‌افتد و سایر حیوانات را از قفس‌هایشان خارج می‌کند!

 

۴۱- پت اسم حیوان دست‌آموز

رمان دوستداشتنی پت اسم حیوان دست اموز (دوروثی کونهارت) برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Pat The Bunny
  • نویسنده: Dorothy Kunhardt

«پت اسم حیوان دست‌آموز» که در سال ۱۹۴۰ منتشر شد، کتابی است که اغلب کودکان عاشق آن می‌شوند.

 

۴۲- ببین، ببین! 

رمان انگلیسی ببین، ببین! (پیتر لیننتال) برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Look, Look!
  • نویسنده: Peter Linenthal

«ببین، ببین!» به دلیل هنر سیاه و سفید با کنتراست بالا، برای چشم نوزاد انتخاب بسیار مناسبی است. این  کتاب ایده‌آلی است که برای اولین بار توسط یک معلم مدرسه ابتدایی خلق شد.

 

۴۳- برو سگ برو

رمان برو سگ برو برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Go Dog Go
  • نویسنده: PD Eastman

داستان کلاسیک «برو سگ برو» در سال ۱۹۶۱ منتشر شد. هرچند این داستان در مورد سگ‌ها نوشته شده ولی نشانگر اعمال انسان‌ها است.

 

۴۴- کتاب شعر کودک

کتاب شعر کودک (گیو فوجیکاوا)

  • نام انگلیسی رمان: A Child’s Book of Poems
  • نویسنده: Gyo Fujikawa

کتاب «شعر کودک» مجموعه‌ای از ۲۰۰ شعر کودکانه است که در سال ۱۹۶۹ منتشر شده است. این مجموعه شامل «زنگ‌های کریسمس» هنری وادزورث لانگفلو، «خوک مالیخولیا» لوئیس کارول و «ویکن، بلینکن و سر» از یوجین فیلدز، ضرب‌المثل‌ها، لیمریک‌ها، شعرهای کودکانه و آهنگ‌های محلی است.

 

۴۵- ​​لوکوموتیو قرمز کوچک

رمان زیبای ​​لوکوموتیو قرمز کوچک (ماریان پاتر) برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: The Little Red Caboose
  • نویسنده: Marian Potter

یکی از بهترین رمان های انگلیسی داستان کلاسیک «لوکوموتیو قرمز کوچک» است که در ابتدا در سال ۱۹۵۲ منتشر شد. این داستان درباره لوکوموتیو قرمز است که می‌خواهد به اندازه موتور بخار بزرگ جلوی قطار محبوب باشد، اما در نهایت به ویژگی منحصر به فرد واقعی خود پی می‌برد.

 

۴۶- افسانه های ازوپ

افسانه های ازوپ برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Aesop’s Fables

«ازوپ»، برده سابق یونانی، به خاطر برخی از محصولات داستانی زیبایی پرطرفدار خود به شدت مشهور است؛ داستان‌های زیبایی مانند «خرگوش و لاک‌پشت» و «گرگ در لباس گوسفند». این نسخه کلاسیک با تصاویری توسط چارلز سنتور، تصویرگر پرفروش شماره ۱ نیویورک تایمز شده است.

 

۴۷- زمان برای رختخواب

رمان آرامش بخش زمان برای رختخواب (مم فاکس) برای کودکان

  • نام انگلیسی رمان: Time For Bed
  • نویسنده: Mem Fox

کتاب «زمان برای رختخواب» داستانی است که متن آرامش‌بخش آن وجود کودک را فرا گرفته و عشق بین والدین و فرزندان را بهبود می‌بخشد.

۴۸- هارولد و مداد رنگی بنفش

  • نام انگلیسی رمان: Harold and the Purple Crayon
  • نویسنده: Crockett Johnson

داستان زیبای «هارولد»، در مورد پسر بچه چهار ساله کنجکاویی است که این قدرت را دارد که تنها با مداد شمعی بنفش نقاشی‌هایی را خلق کند. این موضوع خود الهام‌بخش بچه‌ها خواهد بود تا ابتکار عمل را به دست گرفته و دنیای خود را بسازند.

 

۴۹- باغ وحش عزیز

باغ وحش عزیز (راد کمپبل) رمان انگلیسی کودکانه

  • نام انگلیسی رمان: Dear Zoo
  • نویسنده: Rod Campbell

اکثر کودکان عاشق کتاب «باغ وحش عزیز» هستند چرا که می‌توانند با انگشتان کوچک خود حیوانات را کشف کنند!

 

۵۰- اولیویا

اولیویا (یان فالکونر) رمانی قدرت بخش به کودکان

  • نام انگلیسی رمان:Olivia
  • نویسنده: Ian Falconer

«اولیویا» کتابی است که می تواند قدرت تفکر عمیق و اعتماد به نفس را به کودک تزریق نماید.

 

سخن پایانی

قصد ما از ارائه بهترین رمان های انگلیسی به شما  این بود که بتوانید بدون اتلاف وقت خود و کودک‌‎تان در کم‌ترین زمان ممکن به هدف‌تان دست یابید. در دنیای امروز باید بتوان از قوی‌ترین منابع برای رسیدن به بالاترین حد از موفقیت بهره برد. بنابراین اکنون شما می‌توانید کودک خود را با کمک این منابع چند سال جلوتر پیش ببرید! برای تثبیت و یادگیری بهتر میتوانید از یک معلم خصوصی زبان انگلیسی کودک نیز کمک بگیرید. منتظر شنیدن موفقیت‌های روزافزون کودکان شما هستیم.

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *