کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

چطور خودمان یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنیم؟

۴.۶
(۱۰)

بسیاری از زبان آموزان برای یادگیری خودآموز زبان انگلیسی احساس تردید می‌کنند. اینترنت، نه تنها بهترین منبع برای یادگیری زبان انگلیسی است، بلکه راه ساده‌تری برای مطالعه در خانه در هر زمانی که بخواهید، فراهم می‌کند. حتی برای مطالعه، نیازی نیست همیشه در خانه بمانید. هنگامی که منابع مورد نیازتان را در دسترس دارید، می‌توانید آنها را با خود ببرید و در هر کجا که بخواهید، مطالعه کنید.


🎧 فایل صوتی این مقاله را بشنوید 🎧

با شنیدن هم می‌توانیم یاد بگیریم! 🙌✨


 

در ادامه می‌خوانید:

 

بهترین بخش این است که می‌توانید بدون نیاز به دنبال کردن درس‌های مربی یا پیشرفت همکلاسی‌هایتان، با سرعت خود مطالعه کنید. می‌توانید با راحتی و سرعتی که برایتان مناسب است، مطالعه کنید، که این باعث می‌شود تجربه یادگیری شما بهبود یابد.

مهمتر از همه، شما برای یادگیری زبان انگلیسی وابستگی کمتری به دیگران دارید. از آنجایی که به تنهایی درس می‌خوانید، انگیزه بیشتری برای ثابت کردن توانایی یادگیری زبان انگلیسی در خودتان خواهید داشت. وجود این انگیزه ، دستیابی به موفقیت را آسانتر خواهد کرد.

 

آیا باید بصورت خودآموز به خواندن زبان پرداخت؟

روش یادگیری زبان برای هر فرد متفاوت است. ممکن است ترجیح فردی یادگیری زبان در کلاس های گروهی زبان انگلیسی و یا کلاس خصوصی باشد و ممکن است یک نفر یادگیری خودخوان را ترجیح دهد. خواندن زبان به صورت خودآموز یک روش بسیار مؤثر برای یادگیری زبان است اما آیا باید به طور اختصاصی به خواندن زبان به صورت خودآموز پرداخت؟ این به عوامل مختلفی مانند هدف شما در یادگیری زبان، زمان و تعهدی که می‌توانید صرف کنید و منابعی که در دسترس دارید بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی جدیدترین و بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی (راهنمای جامع)

مزایای یادگیری زبان به صورت خودآموز عبارتند از:

  1. انعطاف‌پذیری زمان: با خودآموزی می‌توانید زمان یادگیری خود را مطابق با برنامه‌های خود تنظیم کنید.
  2. انتخاب منابع: می‌توانید منابعی را که با سبک و روش یادگیری شما سازگاری دارند، انتخاب کنید.
  3. راحتی: می توانید در محیط خانه یا محل کار خود به آرامش خواندن زبان بپردازید و نیازی به حضور در کلاس‌های زبان ندارید.

باید گفت که یادگیری خودآموز زبان بدون داشتن منتور می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد.  هدف از کمک گرفتن از یک معلم خصوصی زبان انگلیسی، صرفا به شرکت در کلاس برای یادگیری محدود نمی‌شود بلکه شما میتوانید از کمک یک معلم به عنوان منتور بهره بگیرید. شما می‌توانید یک استاد انتخاب کرده و از او درخوست کنید تا به صورت ماهانه از شما تعیین سطح بگیرد و پیشرفت شما را ارزیابی کند تا متوجه شوید که روند یادگیری شما در نسبت به ماه‌های مختلف صعودی بوده و یا تغییری نداشته است.

بیشتر بخوانید:

 

معرفی ۱۳ روش و نکته مهم یادگیری خودخوان زبان انگلیسی

 

۱. برای خود هدف تعیین کنید

برای یادگیری خودخوان زبان انگلیسی، باید واقع بین باشید و از خودتان صادقانه بپرسید که در کدام سطح زبان قرار دارید. یک راه برای بررسی سطح زبانتان، شرکت در آزمون‌های آنلاین تعیین سطح زبان انگلیسی است. این آزمون به شما کمک می‌کند تا میزان دانشتان را ارزیابی کنید. سپس تصمیم بگیرید که روزانه چه مدت زمان برای مطالعه زبان انگلیسی اختصاص دهید. البته ۳۰ دقیقه مناسب است، اما اگر می‌توانید بیشتر مطالعه کنید، بهتر است.

بیشتر بخوانید: سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

یادگیری خودخوان زبان انگلیسی

 

در مرحله بعد، اهداف یادگیری زبان انگلیسی خود را بنویسید. این کار به اهداف شما واقعیت می‌بخشد. همچنین، بهتر است اهداف کوچکتری را در نظر بگیرید تا یک هدف بزرگ. اهداف بزرگ ممکن است ترسناک به نظر برسند. به عنوان مثال، دو هدف زیر را در نظر بگیرید:

  1. من قصد دارم تمام کلمات رمان اول “هری پاتر” را درک کنم.
  2. من می‌خواهم بیشتر لغات رمان اول “هری پاتر” را درک کنم تا نیازی به جستجوی هر کلمه در دیکشنری نداشته باشم.

هدف اول بزرگ و ترسناک است، اما هدف دوم بسیار قابل دستیابی است.

 

۲- برنامه‌ریزی کنید

پس از تعیین اهداف، شما نیازمند یک برنامه مطالعه انگلیسی هستید؛ اما نیازی نیست که آن را به شکلی پیچیده و پرجزئیات مانند یک برنامه درسی دانشگاهی طراحی کنید. در هر حال، برنامه مطالعه شما باید دارای جزئیاتی درباره آنچه میخواهید یاد بگیرید و چگونه آن را مطالعه کنید، باشد. در نگاهی به اهداف یادگیری زبان انگلیسی خود، اطمینان حاصل کنید که برنامه مطالعه شما به شما در دستیابی به این اهداف کمک می‌کند.

 

به عنوان مثال، فرض کنید هدف شما بهبود مهارت خواندن(reading) در زبان انگلیسی است. در این صورت، برنامه مطالعه شما می‌تواند شامل فعالیت‌های زیر باشد:

  1. برچسب زدن اشیاء با نام انگلیسی آنها: نام اشیا، قطعات مبلمان یا اتاق‌ها را روی یادداشت‌های Post-it بنویسید. هر بار که به این یادداشت‌ها نگاه می‌کنید، کلمه مربوطه را با صدای بلند تلفظ کنید.
  2. استفاده از برنامه‌های کامپیوتری برای یادگیری زبان انگلیسی: از نرم‌افزارهای آموزشی زبان انگلیسی در کامپیوتر استفاده کنید و با توجه به زنات و سرعت خود در آنها کار کنید.
  3. انجام کارهای روزمره به زبان انگلیسی: اخبار را به زبان انگلیسی تماشا یا مطالعه کنید و در مورد کارهای روزمره خانه به انگلیسی صحبت کنید. می‌توانید یک مجله روزانه به زبان انگلیسی خوانده و فعالیت‌های دیگری انجام دهید.
  4. صحبت کردن با افراد بومی زبان انگلیسی: دوستانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان مادری صحبت می کنند پیدا کنید و زمانی را هر هفته برای صحبت با آنها در نظر بگیرید. این فعالیت هم سرگرم کننده است و هم به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند.

در نهایت، مطمئن شوید که برنامه مطالعه شما قابل تنظیم و انعطاف‌پذیر است و متناسب با زمان و توانایی شماست. همچنین، به خودتان اجازه دهید از فعالیت‌هایی که به شما لذت می‌بخشند و شما را مشتاق مطالعه می‌کنند، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

 

۳- به فایل‌های صوتی، پادکست ها و آهنگ‌های انگلیسی گوش دهید

به خاطر داشته باشید که در زمان یادگیری زبان اول خود، شما با گوش دادن زیاد آن را یاد گرفتید. شما می‌توانید همین روش را برای زبان انگلیسی نیز انجام دهید! در ابتدا، شاید فقط کمی از مطالبی را که می شنوید درک کنید، اما هر چه بیشتر گوش کنید، درک کردن راحت تر خواهد شد. در مرحله بعد، می‌توانید عبارات و در نهایت قادر خواهید بود جملات کاملی بسازید.

بیشتر بخوانید:

 هر زمان که فرصت داشتید، به زبان انگلیسی گوش دهید. آهنگ‌های انگلیسی را در پس زمینه پخش کنید. به پادکست‌های یادگیری انگلیسی گوش دهید. تلویزیون یا فیلم ببینید و به صحبت‌های مردم در خیابان به زبان انگلیسی گوش دهید.

برای یادگیری زبان انگلیسی تمرین با آهنگ‌های انگلیسی بسیار مفید است. همه افراد موسیقی را دوست دارند، اما برای یادگیری زبان انگلیسی باید به آهنگ‌های انگلیسی پایبند باشید.

خواننده مورد علاقه شما در حال حاضر کیست؟ آیا شما E d Sheeran یا Maroon 5 را دوست دارید و یا Adele؟ تمرین با آهنگ‌هایی که شما به آن علاقه‌مند هستید همیشه بهتر است، زیرا می توانید همیشه صدای آنها را بشنوید، حتی اگر در ماشین، خواربارفروشی یا مرکز خرید باشید.

در مورد ژانر موسیقی، ممکن است در ابتدا بخواهید از راک و رپ اجتناب کنید، زیرا بیان اشعار اغلب سریع و سخت قابل درک هستند. این ژانرها برای تقویت دایره لغات و تلفظ مناسب نیستند.

برای شروع، به YouTube مراجعه کنید و موزیک ویدیو یا فایل صوتی مورد علاقه‌تان را جستجو کنید. به آهنگ‌ها بارها و بارها گوش دهید تا زمانی که واژگان آنها را به خوبی متوجه شوید.

سپس، متن آهنگ را جستجو کنید. به عنوان مثال، می‌توانید ابتدا به موزیک ویدیو یا آهنگ «Thinking Out Loud» اد شیرن گوش دهید و سپس همراه با متن آهنگ آن را بخوانید.

هنگامی که آماده هستید که کل آهنگ را به تنهایی اجرا کنید، شاید زمان آن رسیده باشد که یک آکاپلا (بدون موسیقی) توسط خودتان یا یک نسخه کارائوکه (فقط موسیقی) از آهنگ را اجرا کنید.

بیشتر بخوانید:

گوش دادن به موسیقی انگلیسی در حین انجام فعالیت‌های دیگر عالی است. با این حال، برای یادگیری واقعی زبان انگلیسی با آهنگ‌ها، باید به خود موسیقی توجه کنید. به کلمات یک آهنگ توجه کنید و متن آن را جستجو کنید. سعی کنید بفهمید چه مفهومی دارد و به چه معناست. کلمات و عباراتی را که فکر می‌کنید در آینده برایتان مفید خواهد بود، یادداشت کنید و فراموش نکنید تمرین و از آنها استفاده کنید. اشعار را تا زمانی که آنها را بشناسید مطالعه کنید. سپس دوباره آهنگ را پخش کنید و همراه با کلمات بخوانید. یادگیری با موسیقی می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد و آهنگ‌ها جذابیت زیادی دارند که در ذهن شما می‌مانند.

 

۴- فیلم‌ها، سریال و ویدئوهای مورد علاقه خود را با زبان انگلیسی ببینید

آیا شما علاقه‌مند به آشپزی هستید؟ یا ورزش؟ یا حتی علوم پایه؟ می‌توانید در YouTube به دنبال ویدیوهای انگلیسی در مورد موضوعات مورد علاقه خود بگردید. همچنین، در YouTube کانال‌های زیادی برای زبان آموزان انگلیسی وجود دارد. اگر یکی را پیدا کنید که دوست دارید، تقریباً مانند داشتن یک معلم است! این کانال‌ها می‌توانند شامل ویدیوهای آموزشی، مکالمات و سایر منابع آموزشی باشند.

بیشتر بخوانید: قوی ترین شبکه های اجتماعی برای یادگیری زبان

 

همچنین، می‌توانید برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی را تماشا کنید. برنامه‌های تلویزیونی یک راه عالی برای یادگیری زبان واقعی هستند. همچنین، فیلم‌های جذاب انگلیسی  هستند و به شما کمک می‌کنند همزمان زبان و فرهنگ را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: نقش فرهنگ در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

در ابتدا، یادگیری با ویدیوها ممکن است دشوار باشد، زیرا چیزهای زیادی در حال رخ دادن است و شخصیت‌ها ممکن است به سرعت صحبت کنند و از واژگانی استفاده کنند که شما هنوز نمی‌دانید. اما با تمرین و تکرار، تدریجاً بهبود خواهید یافت.

به عنوان مثال، اگر شما به تکنولوژی علاقه‌مندید، می‌توانید بررسی‌های مربوط به مدل‌های جدید گوشی‌های هوشمند را تماشا کنید. مصاحبه‌ها و بررسی‌ها نیازی به رسمی بودن ندارند. ممکن است بخواهید درباره یک مدل خاص بیشتر بدانید و به نقد گوش دهید. برای مثال، می‌توانید بررسی آیفون ۱۱ اپل توسط The Verge را تماشا کنید.

اگر علاقه‌مند به فیلم هستید، می‌توانید مصاحبه‌ها و گفتگوهای بازیگران مورد علاقه خود را تماشا کنید. ممکن است بخواهید مصاحبه رابرت داونی جونیور در مورد فیلم “انتقام‌جویان: عصر اولترون” را ببینید. نکته مهم این است که شما به محتوای واقعی انگلیسی گوش می‌دهید و از آن یاد می‌گیرید.
وقتی از محتوای واقعی انگلیسی استفاده می‌کنید، می‌توانید این روش را برای درس‌های انگلیسی خود نیز اعمال کنید. اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی و حتی یوتیوب خود دارای بسیاری از ویدئوهای آموزشی زبان هستند.

همچنین، تماشای فیلم‌ها و سریال‌های یادگیری انگلیسی به بهبود مهارت‌های مکالمه و درک زبان کمک می‌کند. در این فیلم‌ها و برنامه‌ها می‌توانید با مکالمه‌های افراد مختلف در جدیدترین اشکال انگلیسی آشنا شوید. این به شما کمک می‌کند تا اصطلاحات عامیانه رایج، اصطلاحات و عبارات انگلیسی را یاد بگیرید و دایره لغات خود را گسترش دهید.

اگر با حرف‌های بازیگران مشکل دارید، می‌توانید ابتدا از زیرنویس استفاده کنید. با گذر زمان و آشنایی بیشتر با کلمات، سعی کنید زیرنویس را حذف کنید و درک انگلیسی خود را بدون زیرنویس امتحان کنید. همچنین، می‌توانید تا جایی که ممکن است خطوط را تمرین کنید. اگر خطوط را در فیلم متوجه نشدید، همیشه می‌توانید متن فیلم را آنلاین جستجو کنید. پایگاه داده IMDb لیستی از فیلمنامه‌های فیلم‌ها را دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. به راحتی می‌توانید متن هر فیلمی را در آنجا جستجو کنید و هنگام تماشای فیلم، همراه با کلمات آن را بخوانید.

بیشتر بخوانید: اصطلاحات عامیانه انگلیسی (slang)

 

۵- فلش کارت بسازید

فلش کارت‌ها واقعاً روش عالی‌ای برای تمرین کردن کلمات و عبارات هستند. با استفاده از این روش، شما می‌توانید لغات جدید را بهتر یاد بگیرید و حافظه خود را تقویت کنید. همچنین، این روش برای تمرین ترجمه از زبان مادری به انگلیسی و بالعکس نیز بسیار مفید است.

برای ساخت فلش کارت‌های فیزیکی، شما نیازمند تهیه تعدادی کارت کوچک هستید. می‌توانید از کارت‌های فهرست یا هر نوع کارت کاغذی کوچک دیگری استفاده کنید. روی یک طرف کارت، لغت یا عبارت انگلیسی را بنویسید و در پشت کارت، ترجمه آن را به زبان مادری خود بنویسید. همچنین، می‌توانید تصویر یا جمله‌ای را هم به عنوان راهنمایی بر روی کارت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با فلش کارت+ معرفی اپلیکیشن

همچنین، برای ساخت فلش کارت‌های دیجیتال، می‌توانید از برنامه‌های موبایل یا وب استفاده کنید. برنامه‌هایی مانند Anki و Quizlet بسیار مناسب هستند. شما می‌توانید لغت یا عبارت موردنظر خود را در این برنامه‌ها وارد کنید و آنها را به صورت کارت‌های دیجیتال داشته باشید. این برنامه‌ها قابلیت تکرار و تمرین منظم را فراهم می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا لغات را به خاطر بسپارید.

وقتی فلش کارت‌ها را دارید، می‌توانید در زمان‌های آزاد خود آنها را مرور کنید. با نگاه کردن سریع به کارت، تلاش کنید کلمه یا عبارت مربوطه را به خاطر بیاورید. سپس کارت را برعکس کنید و با نگاه به ترجمه یا معادل انگلیسی، سعی کنید لغت یا عبارت را به خاطر بسپارید. این روند را برای همه فلش کارت‌ها تکرار کنید تا تمام لغات را به خوبی یاد بگیرید. با استفاده از این روش ساده و موثر، می‌توانید دایره لغات و اصطلاحات خود را گسترش داده و به مهارت صحبت کردن و درک زبان انگلیسی خود پیشرفت کنید.

 

۶. گرامر خود را با آزمون های آنلاین انگلیسی تست کنید

وقتی در حال خودآموزی هستید، یکی از چالش‌های ممکن این است که اشتباهات و خطاهایی که می‌کنید را متوجه نمی‌شوید. اما به همین دلیل، خودآموزی زبان انگلیسی بسیار موثر است – همیشه می‌توانید بررسی کنید که آیا درست می‌گویید یا نه. برای فراگیران خودآموز، این سوال همیشه وجود دارد: “آیا درست صحبت می‌کنم؟”

یکی از راه‌های آسان برای ارزیابی خود، انجام آزمون‌های آنلاین رایگان زبان انگلیسی است. این آزمون‌ها شامل دستور زبان، ساخت جمله، درک مطلب و بسیاری از موارد دیگر هستند. می‌توانید این آزمون‌ها را به صورت هفتگی یا ماهانه انجام داده و مطمئن شوید که در مسیر صحیح قرار دارید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

 

۷. با دوستان انگلیسی زبان خود چت کنید

چت آنلاین با دوستان یک روش سرگرم‌کننده برای خودآموزی زبان انگلیسی است. صحبت کردن با یک معلم یا شرکت در کلاس یا حتی استفاده از زبان انگلیسی در محل کار، تجربه‌ای متفاوت است زیرا آرامش بخش و به راحتی قابل استفاده است. می‌توانید در پیام‌رسان‌هایی مانند فیسبوک، توییتر یا حتی از طریق تماس‌های صوتی در اسکایپ با دوستان چت کنید.

 

چت کردن یک روش شگفت‌انگیز برای یادگیری زبان انگلیسی است، زیرا مطالبی که آموخته‌اید را به صورت عادی و بدون استرس به کار می‌گیرید.
از طریق چت با صفحه کلید، قبل از ارسال پیام می‌توانید خطاهای دستور زبانی خود را بررسی کنید. با تماس‌های صوتی آنلاین، مکالمه‌ی انگلیسی خود را تمرین می‌کنید.

همچنین، با ترغیب دوستانتان به صحبت به زبان انگلیسی با شما، انگیزه شما برای یادگیری زبان بیشتر می‌شود. نه تنها می‌توانید به آنها ثابت کنید که مهارت انگلیسی شما در حال بهبود است، بلکه با دانستن اینکه می‌توانید به آزادی با دوستانتان در هر زمان به زبان انگلیسی صحبت کنید، احساس رضایت بیشتری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

 

۸. کتاب، مقالات و متون انگلیسی مورد علاقه خود را بخوانید

در فرآیند یادگیری زبان انگلیسی، خواندن به همان اندازه‌ای که گوش دادن مهم است. خواندن و گوش دادن هر دو به شما کمک می‌کنند ذهنتان را تندتر کنند و شما را در آموختن تفکر به زبان انگلیسی آموزش می‌دهند. برای زبان آموزان، لازم است زبان انگلیسی را در ذهن خود ترجمه کنند که اینکار باعث تاخیر در پاسخگویی می‌شود. اما اگر ذهنتان به تفکر به زبان انگلیسی آموزش داده شود، درک و صحبت کردن به زبان انگلیسی آسان‌تر خواهد بود.

هر چه بیشتر مطالبی با جملات انگلیسی بخوانید، با واژگان جدید و الگوهای گفتاری رسمی و غیررسمی بیشتر برخورد خواهید کرد. این به این معنی است که وقتی شما شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌کنید، جملات و عبارات زیادی برای انتخاب دارید.

 

اینترنت منبع بی‌نهایتی از کتاب‌های الکترونیکی، مقالات و مجلات انگلیسی را در اختیارتان قرار می‌دهد. به دنبال منبعی با موضوعی که واقعا به آن علاقه‌مند هستید بگردید.
آیا علاقه‌مند به آشپزی، باغبانی یا مطالعه در مورد روابط هستید؟

شما می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید بخوانید، زیرا هر کلمه‌ی جدیدی که یاد می‌گیرید یا حتی کلمه‌ای که قبلا یاد گرفته‌اید، به دانش و تمرین شما اضافه می‌کند.

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از کتاب و کتابهای داستان یک روش مؤثر و لذت‌بخش برای بهبود مهارت‌های زبانی است. کتاب‌ها به شما امکان می‌دهند در یک محیط بی‌فشار و خلاقانه از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید. از کتابهایی که با سطح شما هماهنگ هستند شروع کنید. انتخاب کتابهایی که به طور کلی برای سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته وجود دارند. این کتاب‌ها شامل داستان ها و رمان‌های انگلیسی ساده تا پیچیده‌تر، داستان‌های کودکانه، رمان‌ها و کلاسیک‌های ادبیات می‌شوند.

همچنین با انتخاب موضوعاتی که شما را جذب می‌کنند، انگیزه خواندن و یادگیری را افزایش دهید. هنگام خواندن کتابها، لغات جدید را یادداشت کنید و در دیکشنری یا برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی بررسی کنید. سعی کنید از این لغات در جملات و متن‌های خود استفاده کنید تا آنها را درک بهتری داشته باشید.

و در نهایت تلاش کنید مفهوم داستان را بدون ترجمه به زبان خودتان فهمیده و تصویرسازی کنید. بدون وابستگی به ترجمه، درک مستقیم از زبان انگلیسی را تقویت کنید.

 

۹. در مورد چیزی که به آن فکر می‌کنید بنویسید

شما باید آنچه را که از طریق خودآموزی یاد گرفته‌اید، در عمل به کار ببندید. یک راه عالی برای شروع این کار نوشتن است. نیازی نیست که مقاله‌ای را آنلاین منتشر کنید، می‌توانید به سادگی با یک یادداشت شخصی شروع کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا تمام آموخته‌هایتان را، اعم از میزان دانشتان در مورد دستور زبان انگلیسی، واژگان و درک کلی مطالب کنار هم بگذارید.

 

پس از نوشتن، به راحتی کارتان را برای هر گونه خطا بررسی کنید. برای این کار، مناسب است نوشته خود را در یک فایل قرار داده تا بتوانید از برنامه‌های جستجوگر گرامری برای یافتن اشتباهات و خطاهای کارتان استفاده کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که این برنامه ها نمی توانند بصورت صد درصد صحیح عمل کنند.

 

۱۰ . به وب سایت‌های تبادل زبان به صورت آنلاین بپیوندید

بهتر است به وب سایت‌های تبادل زبان آنلاین بپیوندید. این وب سایت‌ها برای زبان آموزان انگلیسی که می‌خواهند با زبان آموزان دیگر انگلیسی زبان صحبت کنند، بسیار مناسب هستند. شما می‌توانید با سایر اعضای خودآموز مانند شما ارتباط برقرار کرده و تمرین کنید.

یکی از وب سایت‌هایی که می‌توانید امتحان کنید، Speaky است. این سایت به شما امکان می‌دهد با افرادی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان مادری دارند، آشنا شوید و با آن‌ها صحبت کنید. آنها با خوشحالی به شما کمک خواهند کرد و شما می‌توانید تمرین کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین وب سایت های یادگیری زبان انگلیسی

 

۱۱- انگلیسی صحبت کنید

یادگیری زبان انگلیسی نباید منحصر به خانه یا با افرادی که می‌شناسید باشد. برای تقویت مهارت‌های زبانی خود، می‌توانید در موقعیت‌های واقعی زبان انگلیسی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در یک کشور انگلیسی زبان هستید و به مرکز خرید می‌روید تلاش کنید با فروشنده به زبان انگلیسی صحبت کنید و عصبانی نشوید! قبل از خروج از خانه، لغات مورد نیاز برای پرسش و خرید را مرور کنید. این کمک می‌کند تا بتوانید نیازهای خود را توضیح دهید و همچنین پاسخ‌هایی را که می‌شنوید درک کنید.

بیشتر بخوانید: کتاب های یادگیری زبان انگلیسی برای سفر

همچنین، اگر با استفاده از تلفن درباره خدمات یا محصولی سؤال می‌کنید، باید به زبان انگلیسی صحبت کنید. تا جایی که ممکن است، سعی کنید در هر مکانی که هستید و با هر کسی که هستید به زبان انگلیسی صحبت کنید، حتی اگر طرف مقابل شما به طور کامل آشنا نیست. ارتباط برقرار کردن در هر شرایطی مهم است!

دوره‌های آموزشی خودآموزی زبان انگلیسی شما باید بدانید که خودآموزی زبان انگلیسی آسان نیست، اما قطعاً امکان‌پذیر است. با تلاش و اراده، می‌توانید این چالش را پشت سر بگذارید. شما باید همیشه انگیزه خود را حفظ و از خودتان حمایت کنید و به خود یادآوری کنید که چرا می‌خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید. علاوه بر این، تعیین هدف ذهن شما را پیش می‌برد.

می‌توانید هدف‌های هفتگی برای خود تعیین کنید، مانند یادگیری ۲۰ واژه جدید در هفته یا انجام یک مکالمه به زبان انگلیسی خالص با یک دوست. این باید به شما کمک کند تا با انگیزه باقی بمانید.

اگر می‌خواهید به مطالعه شخصی خود کمک کنید، برخی از این گزینه‌ها را امتحان کنید. همچنین، همراهی دوستان در سفرهای یادگیری زبان انگلیسی و یافتن روش‌های سرگرم‌کننده برای یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد. اما در پایان روز، انگیزه باید همیشه از شما نشات بگیرد.

 

۱۲. پیشرفت زبان انگلیسی خود را اندازه گیری کنید

 

برای انجام این کار، باید پیشرفت خود را اندازه‌گیری کنید و بررسی کنید که آیا در حال بهبود هستید یا خیر. روش‌های متعددی برای اندازه‌گیری پیشرفت شما در زبان انگلیسی وجود دارد. در ادامه چند ایده آمده است:

  • داشتن یک مجله روزانه به زبان انگلیسی: می‌توانید درباره کارهایی که در طول روز انجام داده‌اید، برنامه‌های تحصیلی، دوستان یا مدرسه/شغل خود بنویسید. درباره هر چیزی که می‌خواهید بنویسید، اما به شرطی که به زبان انگلیسی باشد! با گذشت زمان، خواهید فهمید که از واژگان و دستور زبان پیچیده‌تری استفاده می‌کنید.
  • ضبط صدای خود در حین صحبت به زبان انگلیسی: اگر نمی‌خواهید درباره هیچ موضوع خاصی بنویسید، به جای آن می‌توانید در مورد آنها صحبت کنید! از یک برنامه تلفظ انگلیسی استفاده کنید تا مطمئن شوید مطالب را به درستی می‌کنید. وقتی بعداً به ضبط‌های خود گوش می‌دهید، می‌توانید پیشرفت خود را بشنوید. از واژگان بهتری استفاده خواهید کرد و صحبت‌های خود را به صورت واضح‌تر و مطمئن‌تر انجام خواهید داد.
  • شرکت منظم در آزمون‌های انگلیسی: ممکن است مواد آموزشی شما قبلاً تست‌هایی را شامل شده باشد که باید در آنها شرکت کنید. بسیاری از برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی و کتاب‌های درسی به شما کمک خواهند کرد تا پیشرفت خود را بررسی کنید.
  • آزمون گرفتن از خود: می‌توانید یک متن را بخوانید و ببینید چند کلمه را نمی‌دانید. سپس بعداً همان متن را دوباره بخوانید و بررسی کنید که تعداد کلماتی که نمی‌دانید، کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: متون ساده زبان انگلیسی برای سطح مبتدی

 

۱۳- با انگیزه بمانید

برای دستیابی به موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی، باید مدت‌ها یا سال‌ها درس خواندن و تمرین کردن زبان را در نظر بگیرید. اگر علاقه‌ای به درس خواندن ندارید، احساس خستگی و ناامیدی ممکن است پیش بیاید. اما ترک مطالعه آسان است، به خصوص زمانی که خودتان به تنهایی مطالعه می‌کنید.

بنابراین، چگونه می‌توانید انگیزه خود را حفظ کنید؟

ابتدا، برنامه مطالعه خود را پیگیری کنید. برنامه مطالعه شما باید هر هفته تغییر کند، اما هنوز باید زمانی مخصوص فقط برای مطالعه زبان انگلیسی در نظر بگیرید. به عنوان یک نکته، به جای یک جلسه طولانی، بهتر است در بسیاری از جلسات کوتاه مطالعه کنید.

سپس، از زمان استراحت خود برای مطالعه زبان انگلیسی استفاده کنید. زمان استراحت زمانی است که در طول روز کار نمی‌کنید، مطالعه نمی‌کنید یا وقتی را با خانواده و دوستانتان سپری می‌کنید. به عنوان مثال، شاید هر شب بعد از شام دو ساعت تلویزیون تماشا کنید. در عوض، می‌توانید از آن زمان برای مطالعه زبان انگلیسی استفاده کنید.

در نهایت، از بسیاری منابع آموزشی مختلف استفاده کنید. از کتاب‌ها، ویدیوها در یوتیوب، فیلم‌ها، بازی‌ها، مکالمه و سایر منابع استفاده کنید. فعالیت در زمینه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا حوصله‌تان سر نرود.

وقتی یادگیری جذاب و سرگرم‌کننده باشد، انگیزه بیشتری در یادگیری زبان انگلیسی خواهید داشت.

 

نگاهی به نکات مهم این مقاله

در این بحث، به روش‌های یادگیری و خودآموزی زبان انگلیسی پرداختیم. مهمترین نکاتی که می‌توان از این بحث استخراج کرد عبارتند از:

  1. تعیین اهداف: ابتدا باید اهداف خود را در یادگیری زبان تعیین کنید و به آنها پایبند باشید.
  2. برنامه‌ریزی: تنظیم برنامه‌های مطالعه و تمرین منظم برای خود با رعایت زمان مناسب و تنوع در فعالیت‌ها.
  3. استفاده از منابع متنوع: استفاده از کتاب‌ها، فیلم‌ها، موسیقی، برنامه‌های آموزشی، نرم‌افزارها و منابع آنلاین برای تقویت مهارت‌های مختلف زبانی.
  4. تمرین مهارت‌های مختلف: تمرین گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن به صورت منظم و هماهنگ با هم.
  5. استفاده از ابزارهای خودآموز: استفاده از نرم‌افزارها، فایل‌های صوتی، دیکشنری‌ها و لغت‌نامه‌ها برای تقویت مهارت‌های خود.
  6. پیوستگی و استمرار: مهمترین عامل در یادگیری زبان استمرار و پیوستگی در تمرین و مطالعه منظم است.

با اجرای این روش‌ها و پیروی از اصول مطرح شده، می‌توانید در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کنید و به موفقیت‌های بزرگ‌تر دست یابید. موفق باشید!

 

سخن آخر

یادگیری زبان انگلیسی یک سفر جالب و هیجان انگیز است. امیدوارم با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌هایی که برای یادگیری زبان انگلیسی ارائه داده شد، بتوانید به موفقیت‌های بزرگی دست یابید. همیشه به خودتان اعتماد کنید و پیشرفت خود را بررسی کنید. هر روز تلاش کنید تا یک قدم جلوتر بروید و به هدفتان نزدیک‌تر شوید. یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند در باز شدن درب‌های جدیدی برای شما در دنیای شغلی، تحصیلی و فرهنگی کمک کند. پس با انگیزه و اشتیاق به سمت یادگیری زبان انگلیسی پیش بروید و از این سفر لذت ببرید.

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۶ / ۵. تعداد نظرات ۱۰

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *