کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

۳.۳
(۷)

هنگام جستجو با قصد پیدا کردن بهترین کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی برای مهاجرت، به طور حتم با گزینه‌های زیادی روبرو خواهید شد که تعداد بالای آن‌ها شما را سردرگم خواهد کرد. در این حالت، یکی از سوالاتی که برای بیشتر افراد پیش می‌آید این است که کدام کتاب برای من مناسب است؟ ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که از این سردرگمی بیرون آمده و به جواب سوال خود برسید. همچنین لیستی از بهترین کتاب‌هایی که می‌توانند برای شما بسیار کمک کننده باشند را در ادامه آورده‌ایم.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

چطور کتاب مناسب خود را پیدا کنید؟

در این مقاله ما تعدادی از کتاب‌هایی را که می‌توانید برای یادگیری زبان انگلیسی مطالعه کنید را پوشش داده‌ایم. اما موضوع مهم‌تر این است که شما خود را به این کتاب‌ها محدود نکرده و کتاب‌های دیگری که مناسب‌تان است را پیدا کرده و از آن‌ها بهره ببرید. اما چگونه می‌توان از بین گزینه‌های متعدد یکی را انتخاب کرد که بهترین انتخاب ممکن باشد؟ خرید کتاب درست باعث می‌شود که در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی زیادی کنید و منابع خود را هدر ندهید.

به منظور انتخاب کتاب مناسبی که بتواند در یادگیری زبان انگلیسی به منظور مهاجرت به شما کمک کند، فاکتورهای زیادی وجود دارد که بهتر است در نظر داشته باشید؛ اما مهمترین فاکتورها شامل چند مورد زیر می‌شود:

 

۱. آزمون تعیین سطح بدهید

برای شروع، پیشنهاد می‌کنیم که سطح زبان انگلیسی خود را مشخص کنید؛ به خصوص اگر قصد مهاجرت تحصیلی را دارید و دریافت مدرکی با یک نمره مشخص برای شما حیاتی است. اگر در زبان انگلیسی مبتدی هستید و یا تازه شروع به یادگیری کرده‌اید، سوالات متنوعی وجود دارد که برای تعیین سطح باید به آن‌ها پاسخ دهید. ما در مقاله بهترین سوالات تعیین سطح برای افراد مبتدی تعدادی از آن‌ها را جهت آشنایی بیشتر آورده‌ایم. همچنین می‌توانید از سایت های تعیین سطح آنلاین زبان انگلیسی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

هر کتابی را که انتخاب می‌کنید باید با سطح مهارت و توانایی فعلی شما مطابقت داشته باشد. اکثر کتاب‌ها در سه سطح مبتدی یا پایه، متوسط ​​و پیشرفته قرار می‌گیرند؛ اگرچه ممکن است برخی از آن‌ها هر سه سطح را به طور جامع در بر داشته باشند؛ مثل کتاب‌هایی که مخصوص افرادی هستند که قصد مهاجرت غیر تحصیلی و غیر کاری را دارند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سطح های زبان انگلیسی به ترتیب استاندارد CEFR

 

۲. هدف خود را مشخص کنید

دومین قدم برای انتخاب کتاب مناسبی که بتواند به یادگیری زبان انگلیسی شما برای مهاجرت کمک کند، در نظر گرفتن و مشخص کردن هدف‌تان از یادگیری و مهاجرت است. شما باید کتابی را هدف قرار دهید که نیازهای زبانی شما را برطرف کند. به عبارت دیگر، باید در نظر داشته باشید که هدف شما صرفاً یادگیری اصول اولیه زبان انگلیسی، سفر تفریحی به یک کشور انگلیسی زبان، مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری است؟ برای هر کدام از اهداف مورد نظر، کتاب‌های متنوع و متفاوتی وجود دارد که در ادامه مقاله به معرفی بهترین کتاب‌های هر حوزه پرداخته‌ایم.

 

۳. نقاط ضعف خود را بشناسید

هنگام خرید کتاب این موضوع را در نظر داشته باشید که با کدام بخش از زبان انگلیسی بیشتر مشکل دارید؟ گرامر؟ مهارت در صحبت كردن؟ یا تمامی حوزه‌ها؟ هنگامی که نقاط ضعف خود را شناسایی کردید، می‌توانید کتابی را انتخاب کنید که نیازهای شما را هدف قرار داده و آن‌ها را رفع کند. از آنجایی که گرامر و دستور زبان نقاط ضعف اکثر زبان آموزان هستند، کتاب‌هایی را برای تقویت مهارت در این زمینه معرفی خواهیم کرد.

 

۴. سبک یادگیری‌تان را مشخص کنید

شما به عنوان یک زبان آموز باید بدانید که با چه روشی مطالب را بهتر یاد می‌گیرید. آیا شما یک یادگیرنده بصری (دیداری) هستید که به خاطر سپردن اطلاعات از طریق تصاویر برای‌تان آسان‌تر است؟ یا ترجیح می دهید به کتاب‌های صوتی گوش دهید؟ شاید هم با آزمون‌ها و تمرین‌های زیاد مطالب را بهتر یاد می‌گیرید. بر این اساس، برای داشتن بازدهی بیشتر هنگام یادگیری باید کتاب‌هایی را در اولویت قرار دهید که با روش‌های یادگیری شما مطابقت دارند.

سبک یادگیری‌تان را مشخص کنید

 

۵. هنگام خرید نظرات مربوط به کتاب را بخوانید

اگر در انتخاب بین چند کتاب مردد هستید، گاهی اوقات خواندن نقد و نظرات کتاب‌های مورد نظر می‌تواند در تصمیم گیری و محدود کردن گزینه‌ها واقعا مفید باشد. توجه داشته باشید نظراتی که می‌خوانید باید دیدگاه صادقانه‌ای را در مورد تجربه کاربران و زبان آموزان دیگر از کتاب و اینکه چگونه به آن‌ها در روند آموزش و مهاجرت کمک کرده ارائه دهند.

 

بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت تحصیلی

اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، حتما می‌دانید که یکی از مهم‌ترین مدارکی که به دانشگاه یا موسسه مورد نظر خود باید تحویل دهید مدرک زبان انگلیسی است. این مدرک که سطح مهارت‌های آکادمیک شما را نشان می‌دهد معمولا نیازمند نمرات بالایی برای مورد قبول شدن توسط مبدا هستند. قابل توجه است که یادگیری زبان انگلیسی به منظور مهاجرت تحصیلی و دریافت مدرک آکادمیک نیازمند زمان زیادی (که معمولا یک تا دو سال طول می‌کشد) می‌باشند. در ادامه کتا‌ب‌هایی را معرفی می‌کنیم که برای مهاجرت تحصیلی مفید بوده و به دلیل زمان زیادی که برای تسلط بر آن‌ها نیز است، توصیه می‌کنیم که هر چه زودتر مطالعه آن‌ها را شروع کنید.

بیشتر بخوانید:

 

کتاب‌های مناسب سطح مبتدی

۱. کتاب English for Everyone Course Book: Level 1 Beginner

این کتاب که یکی از مجموعه کتاب‌های English for everyone می‌باشد، توسط انتشارات معروف DK چاپ و منتشر شده است. این انتشارات معروف، کتاب‌های غیرداستانی و آموزشی زیادی را تا کنون به چاپ رسانده است که شهرت زیادی در سراسر دنیا دارد.

کتاب English for Everyone Course Book: Level 1 Beginner

 

جلد اول این مجموعه، یک کتاب آموزشی فوق‌العاده برای مبتدیان به شمار می‌رود. کتاب English for Everyone Course Book: Level 1 Beginner تمام موضوعات اصلی و پایه انگلیسی از جمله موضوعات مربوط به محل کار، خانه، فعالیت‌های اوقات فراغت و روتین‌های روزانه را پوشش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های مثبت این کتاب می‌توان به برنامه ریزی و طراحی خاص آن برای خودآموزی و آموزش در خانه اشاره کرد. پس اگر کسی هستید که مطالب را با مطالعه خودخوان بهتر یاد می‌گیرید، این کتاب برای شماست.

علاوه بر این‌ها، این کتاب طیف گسترده‌ای مهارت‌های زبان انگلیسی را در بر می‌گیرد که شامل تمام مهارت‌های مهم زبانی می‌شود: صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن. در کنار تمامی این‌ها، این مجموعه کتاب شامل تصاویر و تمرین‌های زیادی است و بر قواعد و دستور زبان نیز تمرکز دارد.

 

۲. کتاب Cutting edge: Elementary

این کتاب نیز یکی از مجموعه کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی Cutting edge می‌باشد که شامل ۵ جلد است که سطوح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهند. جلد Elementary آن می‌تواند یک انتخاب عالی برای مبتدیانی باشد که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. قابل ذکر است که این مجموعه کتاب جهت آماده شدن برای آزمون‌های آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک بسیار مفید می‌باشد. پس اگر برای مهاجرت خود نیاز به دریافت آیلتس با نمره بالایی دارید، از این مجموعه کتاب غافل نشوید.

کتاب Cutting edge: Elementary

 

۳. کتاب Practice Makes Perfect: Basic English

یکی دیگر از کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت، کتاب Practice Makes Perfect است که ۵۳ درس، ۱۲۵ تمرین و ۴۰ تمرین مربوط به تلفظ را شامل می‌شود. این کتاب به دلیل داشتن تمرین‌های زیاد، مانند یک کتاب کار عمل کرده و شما را به یادگیری فعالانه زبان انگلیسی تشویق می‌کند. در طی ۵۳ درس این کتاب، به موضوعاتی مانند زمان افعال، صفت‌های ملکی، حروف اضافه و موارد دیگر پرداخته می‌شود.

هرکدام از این موضوعات در یک درس گنجانده شده است که تمرین و یادگیری آن فقط حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. تمرین‌های هر درس نیز بسیار جذاب و متنوع هستند که به یادگیری عمیق‌تر شما کمک زیادی می‌کنند.

کتاب Practice Makes Perfect: Basic English

 

۴. کتاب English Made Easy: Volume One

این کتاب نیز عضوی از مجموعه‌ای بزرگ‌تر است که اگر با یادگیری بصری ارتباط بهتری برقرار می‌کنید کاملا مناسب شماست. کل فرآیند یادگیری در این کتاب که برای مبتدیان نیز مناسب است، از طریق تصاویر پیش می‌رود؛ به طوری که هر درس حاوی تعدادی تصاویر گرافیکی و عکس‌های زیادی به همراه متن مربوطه در کنار آن‌هاست.

کتاب English Made Easy: Volume One

 

به طور کلی کتاب Practice Makes Perfect: Volume One به ۲۰ واحد تقسیم بندی شده است. شروع هر بخش با لیستی از واژگان و نحوه تلفظ آن‌هاست که در ادامه همان بخش یاد خواهید گرفت. در طی این ۲۰ بخش، موضوعات مربوط به سطح مبتدی مانند نحوه معرفی افراد، شروع گفتگو، بحث در مورد مشاغل، درخواست و نظر دادن، خرید و صحبت در مورد زمان را پوشش می‌دهد؛ موضوعاتی که یادگیری آن‌ها برای مهاجران و برقراری ارتباط با دیگر افراد ضروری است.

در پایان هر بخش نیز یک متن در قالب داستان وجود دارد که تمامی لغات و دستور زبانی که آموخته‌اید را پوشش داده است. این متن‌ها یک راه عالی برای مرور و خلاصه کردن تمامی چیزهایی است که خوانده‌اید و پی بردن به نقاط ضعف و نقاط قوت‌تان است.

 

کتاب‌های مناسب سطح متوسط و پیشرفته

۱. کتاب پرکاربرد American English File: Level 4

اگر در کتاب‌های درسی زبان انگلیسی کمی جستجو کرده باشید، به طور حتم با کتاب‌های مجموعه American English File  آشنا هستید. یکی از جلدهای این کتاب، یعنی American English File: Level 4، به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی برای زبان آموزان سطوح متوسط و پیشرفته به شما می‌رود و طیف گسترده‌ای از موضوعات متنوع مانند نحوه نوشتن ایمیل، برقراری مکالمات متنوع و دستور زبان‌های متفاوت را پوشش می‌دهد.

کتاب پرکاربرد American English File: Level 4

 

هدف اصلی کتاب American English File: Level 4 بهبود مهارت‌های ارتباطی انگلیسی شماست و بخش بزرگی از آن نیز به تمرین و تقویت تلفظ درست کلمات و عبارات اختصاص داده شده است. شما می‌توانید این کتاب و جلدهای دیگر این مجموعه معروف را از طریق لینک زیر به صورت رایگان دانلود کنید.

دانلود رایگان مجموعه کامل کتاب American English File

 

۲. کتاب English Unlimited: Intermediate Coursebook

این کتاب به دلیل تمرکز بر آموزش مهارت‌های ارتباطی و موضوعات بین المللی، به یکی از کتاب‌هایی که بهتر است قبل از مهاجرت خود بخوانید تبدیل شده است. کتاب English Unlimited: Intermediate Coursebook نیز مانند اکثر کتاب‌هایی که در قبل معرفی کردیم، یک عضو از مجموعه‌ای بزرگتر است که در صورت تمایل می‌توانید بقیه را نیز تهیه کنید. اما برای سطح متوسط و پیشرفته، این جلد یک انتخاب بی‌نقص است که ارزش مطالعه کردن را دارد.

کتاب English Unlimited: Intermediate Coursebook

 

۳. کتاب آموزشی Insight: Advanced

کتاب دیگری که برای افرادی با سطح زبان متوسط و پیشرفته که قصد مهاجرت تحصیلی دارند بسیار مناسب می‌باشد، Insight: Advanced است که عضوی از مجموعه کتاب‌هایی به همین اسم (Insight) می‌باشد. این سری از کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی بر روی ترویج و آموزش فرهنگ و ادبیات انگلیسی تمرکز دارند.

کتاب آموزشی Insight: Advanced

 

این کتاب که برای استفاده زبان آموزان سطح پیشرفته یکی از بهترین گزینه‌هاست، پیچیده‌ترین مهارت‌های زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد تا افراد بتوانند بدون کوچک‌ترین مشکل در محیط‌های آکادمیک و حرفه‌ای بهترین عملکرد را داشته باشند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی در مقاطع بالا یا مهاجرت کاری را دارید، مطالعه این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در این کتاب و بقیه کتاب‌های مجموعه، در مورد موضوعات متنوعی مانند اقتصاد، علم، هنر و فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان خواهید خواند که به هر موضوع واژگان مخصوص و جدیدی اختصاص داده شده است. به طور کلی، کتاب Insight: Advanced به ۱۰ درس تقسیم بندی شده است. هر درس دارای یک بخش واژگان و یک بخش بررسی و مرور در پایان است. یک لیست گسترده‌تر و کامل‌تری از لغات نیز در انتهای کتاب وجود دارد.

 

کتاب‌های مناسب یادگیری گرامر

یکی از قسمت‌های مهم آزمون‌های مورد نیاز برای دریافت مدرک جهت مهاجرت تحصیلی، گرامر می‌باشد. همانطور که اشاره کردیم، گرامر یکی از موضوعاتی است که بسیاری از زبان آموزان هنگام یادگیری آن با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند. در ادامه بهترین کتاب‌های تقویت مهارت گرامر انگلیسی را معرفی خواهیم کرد.

 

۱. کتاب گرامر Oxford English Grammar Course

کتاب Oxford English Grammar Course یکی از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی به شمار می‌رود. این کتاب شامل سه جلد است که هر کدام از آن‌ها مخصوص یکی از سطوح پایه، متوسط ​​و پیشرفته می‌باشد. محتویات این کتاب‌های درسی گرامر شامل دستور زبان مورد نیاز برای صحبت کردن (Speaking)، نوشتن (Writing) و خواندن (Reading) می‌شود که برای آموختن آن‌ها از توضیحات کوتاه، مثال‌ها و نمونه‌های واقعی و متعددی استفاده شده است. علاوه بر این‌ها، کتاب Oxford English Grammar Course تعداد زیادی تصاویر و طرح‌های گرافیکی دارد که به یادگیری بصری (دیداری) و پویا بودن فرآیند یادگیری کمک زیادی می‌کند.

کتاب گرامر Oxford English Grammar Course

 

۲. کتاب معروف گرامر English Grammar in Use

این کتاب آموزش گرامر انگلیسی مخصوص زبان آموزان سطح متوسط B1  و B2 طراحی شده است. از جمله مزایای این کتاب می‌توان به توضیحات ساده و نمونه‌های عملی و واقعی متعددی از مفاهیم گرامری اشاره کرد. این کتاب از توضیحات مفاهیم در سمت چپ صفحه و تمرین‌هایی برای آزمایش میزان یادگیری در سمت راست استفاده می‌کند تا یادگیری عمیق‌تر زبان آموزان را تسهیل کند. با مطالعه عمیق این کتاب و کتاب قبلی، می‌توانید نمره قابل قبول و خوبی را در قسمت گرامر آزمون‌ها کسب کرده و شانس پذیرش خود را برای مهاجرت تحصیلی افزایش دهید.

کتاب معروف گرامر English Grammar in Use

 

چهار کتاب یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت کاری

با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن کسب و کارهای بین المللی و اینترنتی، یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت کاری روز به روز ضروری‌تر می‌شود. انتخاب کتابی که به شما زبان تخصصی مورد نیاز برای مهاجرت را بیاموزد، اولین قدم برای آماده کردن خود به منظور گسترش فرصت‌های کاری است. مجموعه های کتاب یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت کاری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تکنیک‌ها و اصطلاحاتی را که برای موقعیت‌های خاص کاری و حرفه‌ای نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهند. در ادامه بهترین کتاب‌ها در این حوزه را معرفی خواهیم کرد.

 

۱. کتاب English for Everyone: Bussiness English Course Book

این کتاب را می‌توان به عنوان یک راهنمای کامل خودآموز و یکی از بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی تجاری به منظور مهاجرت کاری در نظر گرفت. در کتاب English for Everyone: Bussiness English Course Book از راهنماهای بصری و تصاویر زیادی استفاده شده است که یادگیری را پویا و جذاب می‌کنند. حوزه‌های زیادی توسط این کتاب پوشش داده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به کلمات و عبارات رایج و دستور زبان مربوط به محیط‌های کاری اشاره کرد.

علاوه بر این در کتاب با تمرینات زیادی مواجه خواهید شد که با یادگیری عمیق‌تر شما در مهارت‌های گوش دادن، نوشتن و خواندن کمک می‌کند. موضوعات تحت پوشش این کتاب عبارتند از: نحوه نوشتن و پاسخ دادن به ایمیل‌های کاری، مذاکره و مصاحبه کاری و نحوه درخواست برای موقعیت‌های شغلی.

بیشتر بخوانید:

کتاب English for Everyone: Bussiness English Course Book

 

۲. کتاب آموزشی ESL Business English

این کتاب به شما در تسلط  پیدا کردن به تمامی حوزه‌های مربوط به تجارت و کار زبان انگلیسی کمک زیادی می‌کند. شما برای مهاجرت کاری خود نیاز دارید که بتوانید ارتباطات خود با همکاران و افراد دیگر به طور روان و واضح برقرار کنید و برای این کار به مطالعه این کتاب نیاز دارید. این کتاب شامل تمامی حوزه‌های کاری مانند نحوه برقراری ارتباطات تلفنی حرفه‌ای، نحوه نوشتن ایمیل‌ها و یادداشت‌های کاری، شروع و برقراری گفتگوهای کوچک، سخنرانی‌ها و بسیاری موارد دیگر است.

کتاب آموزشی ESL Business English

 

۳. کتاب تقویت گرامر Grammar for Bussiness

شما نمی‌توانید یک مکالمه حرفه‌ای و بی‌نقص را بدون تسلط بر گرامر با افراد دیگر برقرار کنید. کتاب Grammar for Bussiness تمامی گرامرهای مورد نیاز شما برای مهاجرت کاری را پوشش می‌دهد؛ به طوری که با مطالعه آن تمامی چیزهایی که برای برقراری ارتباط حرفه‌ای در محیط کاری نیاز دارید را یاد می‌گیرید. این کتاب تمرینات و مثال‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و علاوه بر این‌‌ها، توصیه و نکات فراوانی را برای به کار گیری آموخته‌هایتان در شرایط مختلف ارائه می‌دهد.

توجه داشته باشید که گرامر بخش بسیار مهم و حیاتی زبان انگلیسی برای مهاجرت کاری است؛ زیرا داشتن مهارت در گرامر یک تصویر حرفه‌ای‌تری از شما در ذهن همکارانتان ایجاد می‌کند.

کتاب تقویت گرامر Grammar for Bussiness

 

۴. کتاب تقویت واژگان Bussiness Vocabulary in Use

کتاب Bussiness Vocabulary in Use که توسط کمبریج منتشر شده است به شما نشان می‌دهد که چگونه واژگان انگلیسی تجاری در محیط‌های واقعی استفاده می‌شوند. علاوه بر آموختن واژه‌ها، این کتاب تمرینات زیادی را برای عمیق‌تر کردن یادگیری به شما ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کلمات را به خوبی در ذهنتان تثبیت کنید.

کتاب تقویت واژگان Bussiness Vocabulary in Use

 

بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی برای سفر

اگر قصد شما از مهاجرت کاری یا تحصیلی نیست، یعنی برای مسافرت، ملاقات فردی دیگر و از این قبیل دلایل می‌خواهید مهاجرت کنید، بهترین کاری که برای تقویت زبان خود می‌توانید انجام دهید تمرکز بر یادگیری و پیشرفت در مهارت مکالمه انگلیسی و یادگیری اصطلاحات رایج انگلیسی است که به طور روزمره در بین مردم بومی استفاده می‌شوند. به این منظور به دنبال بهترین کتاب‌های انگلیسی زبانی باشید که مکالمه را در کمترین زمان ممکن آموزش می‌دهند.

علاوه بر کتاب، شما می‌توانید با تماشای فیلم‌های انگلیسی، گوش کردن به پادکست و یا آهنگ‌های انگلیسی نیز این مهارت را در خود تقویت کنید. اما در ادامه ما تنها به بررسی و معرفی کتاب‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی پرداخته‌ایم و شما می‌توانید برای اطلاع از منابع بیشتر یادگیری مقالات زیر را مطالعه کنید.

 

۱. کتاب تمرین مکالمه Practice Makes Perfect

اگر می‌خواهید توانایی این را داشته باشید که با دوستان، همکاران یا حتی مردم بومی یک کشور انگلیسی زبان به راحتی صحبت کرده و منظور خود را به راحتی منتقل کنید، کتاب Practice Makes Perfect بهترین گزینه برای استفاده است. در این کتاب اصطلاحات، عبارات رایج، مکالمات پرتکرار، توضیحات مفصل و تمرین‌هایی برای موقعیت‌های زیادی آورده شده است. از جمله این موقعیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرفی خود و آشنایی اولیه
  • بیان افکار، علایق و نظرات
  • بیان خواسته‌ها و نیازها
  • تعریف داستان و خاطره برای افراد

کتاب تمرین مکالمه Practice Makes Perfect

 

۲. کتاب The Quick & Easy Way to Effective Speaking

این کتاب یک راه سریع و آسان را برای تقویت مکالمه به زبان انگلیسی را پیش روی شما قرار می‌دهد. پس اگر تاریخ سفر شما نزدیک است و زمان زیادی برای یادگیر زبان انگلیسی برای مهاجرت ندارید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب به طور واضح و با کمترین پیچیدگی تمام چیزی که برای مکالمه آسان و روان نیاز دارید را به شما می‌آموزد.

کتاب The Quick & Easy Way to Effective Speaking

 

۳. کتاب تقویت مکالمه انگلیسی در سفر

حتی اگر یک بار هم به کتابفروشی‌ها رفته باشید، این کتاب را در قفسه‌ها دیده‌اید و باید بگوییم که یکی از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت مکالمه برای سفر به کشورهای انگلیسی زبان است؛ همانطور که از اسمش پیداست. این کتاب شامل تعداد زیادی اصطلاحات، مکالمات و سوال‌های رایج انگلیسی است که برای یادگیری بهتر ترجمه و نحوه تلفظ آن‌ها نیز به زبان فارسی در کنارشان آمده است.

کتاب تقویت مکالمه انگلیسی در سفر

 

۴. کتاب یادگیری اصطلاحات English Collocation in Use

اگر با صحبت کردن به صورت بومی و خارج از چارچوب آکادمیک مشکل دارید، مطالعه کتاب English Collocation in Use می‌تواند برای رفع این مشکل کمک زیادی بکند. هدف این کتاب طبیعی‌تر کردن مهارت‌های زبان انگلیسی شما با استفاده از آموزش عبارات و اصطلاحات زیادی است که مردم بومی انگلیسی زبان از آن‌ها استفاده می‌کنند. برای کمک به شما در بهبود زبان نوشتاری (Writing) و گفتاری انگلیسی (Speaking)، این کتاب صدها ترکیب متنوع را که در موقعیت‌های مختلف به کار می‌روند آموزش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کالوکیشن های زمان در انگلیسی

English Collocation in Use

 

سخن پایانی

سال‌های زیادی است که زبان انگلیسی به زبانی بین المللی تبدیل شده است. به طوری که اگر قصد مهاجرت به هر کشوری داشته باشید، بسته به مقصد مورد نظرتان، یکی از مدارک آزمون زبان انگلیسی را از شما تقاضا خواهند کرد. به همین دلیل انتخاب بهترین کتاب یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت و گرفتن مدرک زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد. اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت هستید، منابع زیادی در دسترس است که انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها می‌تواند بسیار سخت باشد.

ما در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب‌ها را لیست کردیم که می‌تواند برای هر نوع زبان آموزی با هر سطح و هدفی مفید باشد. قطعا چیزی که نیاز دارید را در این لیست خواهید یافت. همچنین کتاب‌های معرفی شده بسیار راحت و قابل فهم برای مطالعه به صورت خودخوان هستند. از طرفی دیگر، به شما توصیه می‌کنیم برای یادگیری عمیق‌تر و باکیفیت‌تر، در کنار مطالعه کتاب‌ها معرفی شده در کلاس خصوصی زبان انگلیسی شرکت کنید. شرکت در این کلاس‌ها باعث می‌شود که شخصی باتجربه را در کنار خود داشته باشید تا هرگاه به مشکلی برخوردید یا سوالی برایتان پیش آمد، بتوانید بدون مشکل و سردرگمی به پاسخ و راه حل درست دست پیدا کنید.

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۳ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *