کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۱۲ اپلیکیشن‌ فوق العاده برای یادگیری زبان انگلیسی توسط کودکان

۴
(۱۸)

امروزه راه‌های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی به بچه‌ها وجود دارد که از جملۀ آن‌ها می‌توان به کمک گرفتن از معلم خصوصی کودکان، شرکت در کلاس‌های عمومی، تماشای فیلم و انیمیشن های انگلیسی در اوقات فراغت و… اشاره کرد. درواقع فرایند یادگیری زبان انگلیسی در کودکان و بزرگسالان تفاوت زیادی ندارد، جز اینکه آموزش زبان به کودکان باید آنقدر مفرّح و سرگرم‌کننده باشد که حتی متوجه نشوند که در حال یادگیری زبان جدیدی هستند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

با توجه به گسترش استفاده از گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها از سوی کودکان، یکی از بهترین و در دسترس‌ترین راه‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان هم می‌تواند استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف یادگیری زبان انگلیسی باشد. اپلیکیشن‌های جذاب و متنوع زیادی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان در سطوح و سنین مختلف وجود دارد. در این مقاله قصد داریم بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان را معرفی کرده و با ویژگی‌ها و امکانات هر کدام از آن‌ها آشنا شویم.

بیشتر بخوانید:

 

مزایای استفاده از اپلیکیشن‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان مزایای زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهد شد:

 

تنوع مطالب

در بیشتر اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی، تصاویر، فیلم‌ها و آهنگ‌های متنوع، شاد و جذاب وجود دارد. درواقع یادگیری زبان انگلیسی در این برنامه‌ها محدود به کتاب‌های درسی خسته‌کننده با جمله‌های چاپی و بی‌روح نیست.

بیشتر بخوانید: شادترین شعرهای انگلیسی برای مدرسه+ متن، ترجمه و کلیپ

این تنوع مطالب موجب می‌شود که کودکان فرایند یادگیری را با شور و اشتیاق دنبال کنند و مطالب را زودتر و بهتر یاد بگیرند.

مقالات مرتبط:

 

یادگیری و بازی به‌صورت هم‌زمان

بیشتر این اپلیکیشن‌ها نه‌تنها به کودکان کمک می‌کنند که واژگان و الگوهای جملات انگلیسی را به‌صورت مؤثر یاد بگیرند، بلکه این امکان را برایشان فراهم می‌کنند که از دانش و آموخته‌های خود در عمل هم استفاده کنند. ‌این برنامه‌ها معمولاً برای مرور درس‌ها از تکنیک‌های خلاقانه که شامل بازی‌ها و فعالیت‌های مفرح دیگر است، استفاده می‌کنند. درنتیجه بچه‌ها می‌توانند لغات و الگوهای زبانی بیشتری را خیلی بهتر در ذهنشان ثبت کنند.

بیشتر بخوانید:

 

انعطاف‌پذیری ساعت‌های یادگیری

معمولاً حضور در کلاس‌های فشردۀ آموزش زبان انگلیسی برای کودکان چندان خوشایند نیست و از آن فرار می‌کنند. با استفاده از اپلیکیشن‌ها بچه‌ها آزاد خواهند بود که خودشان مناسب‌ترین زمان برای یادگیری و شروع درس‌ها را انتخاب کنند.

انعطاف‌پذیری ساعت‌های یادگیری

 

افزایش تعامل کودکان با یکدیگر و با والدین

اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان کمک می‌کنند تا با بچه‌های دیگر و همچنین والدین خود تعامل بیشتری داشته باشند. اگر می‌خواهید فرزندتان بیشترین یادگیری را با این اپلیکیشن‌ها داشته باشد، سعی کنید در زمان کار با این برنامه‌ها شما هم در کنار آن‌ها باشید و همراهی‌شان کنید. درواقع توصیه می‌شود والدین در فرایند یادگیری فرزندشان را همراهی کنند تا تجربۀ لذت‌بخش و آسانی از یادگیری یک زبان خارجی را برای او بسازند.

برای این کار می‌توانید بعضی از درس‌ها را با همدیگر انجام دهید یا در حین یادگیری از کودک خود سؤالاتی بپرسید.

 

ارزان و به‌صرفه بودن

اغلب اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان ارزان و در دسترس هستند. به همین دلیل هم استفاده از آن‌ها برای خانواده‌ها می‌تواند به‌صرفه‌ و مفرح‌تر از ثبت نام فرزندشان در کنار کلاس‌های خصوصی یا عمومی زبان انگلیسی باشد. حتی برنامه‌های کاملاً رایگان زیادی هم وجود دارد که قابل دانلود و استفاده هستند و در ادامه معرفی خواهند شد.

 

بهترین اپلیکیش‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان

تعداد اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان زیاد است که در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

 

۱. Lingokids

دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل: Android / IOS

قیمت: چند درس اول رایگان است.

گروه سنی: ۵ تا ۱۲ سال

بیش از ۱۰ میلیون نصب در گوگل پلی با میانگین امتیاز ۴.۷ و بیش از ۱۰۰۰ نصب در اپ استور با میانگین امتیاز ۴.۵

Lingokids اپلیکیشنی بسیار محبوب برای آموزش زبان انگلیسی با بازی و فعالیت‌های جذاب دیگر به کودکان است. برای استفاده از این اپلیکیشن هیچ دانش قبلی لازم نیست و کودکان می‌توانند به کمک آن اعداد، کلمات، گرامر و نوشتن و گوش دادن به انگلیسی را از سنین قبل از مدرسه یاد بگیرند.

اپلیکیشن لینگوکیدز

 

این برنامه یک بخش پشتیبانی برای والدین به همراه یک تالار گفتگو و مشاوره هم دارد که در آن پدر و مادرها مهارت‌های زیادی دربارۀ آموزش زبان انگلیسی به فرزندانشان خواهند آموخت.

مزایا:

  • این اپلیکیشن منبع آموزشی عالی با محتواهای متنوع است. همۀ این درس‌ها برای برآوردن نیازهای مختلف زبان آموزان در طول دورۀ یادگیری طراحی شده‌اند.
  • این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که مهارت‌های شنیداری، خواندن و گوش دادن را به‌صورت هم‌زمان ارتقا دهد.

معایب:

  • دورۀ رایگان آموزشی در این اپلیکیشن کوتاه (۲ درس) است و کاربران برای ادامۀ استفاده از آن باید برنامه را به نسخۀ پرمیوم ارتقا دهند. تمام گزینه‌های پرداخت هم سالانه هستند و هیچ گزینه‌ای برای پرداخت ماهانه در این برنامه وجود ندارد.
  • در لینگوکیدز برای تمرین تلفظ و املا تمرینی وجود ندارد و والدین اگر می‌خواهند این مهارت‌ها را هم در کودکان خود ارتقا دهند، باید از سایر اپلیکیشن‌های آموزشی نیز در کنار آن استفاده کنند.

 

۲. English for Kids

دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل: Android / IOS

قیمت: رایگان

بیش از یک میلیون نصب و امتیاز ۴.۷ در گوگل پلی

این برنامه برای پرورش مهارت‌های واژگان، گوش دادن و خواندن در کودکان طراحی شده است. در این برنامه هم، تمرکز اصلی سازندگان بر روی آموزش زبان به کودکان ازطریق بازی‌های مختلف و جذاب است تا فرایند یادگیری را برای آن‌ها خسته‌کننده نکند. ازجمله بازی‌های English for Kids می‌توان به بازی ABC و بازی واژگان اشاره کرد.

اپلیکیشن های آموزش انگلیسی به کودکان

 

مزایا:

  • این برنامه کاملاً رایگان است.
  • موضوعات درس‌ها در این برنامه بسیار متنوع هستند و کودکان می‌توانند براساس علاقه و خواست خودشان، موضوع و بازی‌ها را انتخاب کنند.
  • تمرکز این برنامه روی پرورش مهارت‌های شنیداری و نوشتاری کودکان است و بچه‌ها هم‌زمان با استفاده از این اپلیکیشن کلمات و الگوهای جملات زیادی را خواهند آموخت.

معایب:

  • این برنامه تمرکز چندانی روی پرورش مهارت‌های تلفظ و گفتار کودکان ندارد. به همین دلیل بهتر است در کنار استفاده از آن، از برنامه‌های دیگری که این مهارت‌ها را هم ارتقا می‌دهند استفاده شود.
  • تمام تصاویر موجود در این اپلیکیشن متحرک نیستند. بنابراین ممکن است کودکان معنای کامل و دقیق کلماتی را که یاد می‌گیرند با آن تصاویر درک نکنند. به‌عنوان مثال در زمان یادگیری جملۀ ” catch the ball” (توپ را بگیر)، بچه‌ها فقط تصویر پسری را می‌بینند که توپی در دست دارد. بنابراین احتمالاً درک چگونگی گرفتن توپ توسط پسر (catch) برایشان دشوار خواهد بود.

 

۳. Monkey Junior

دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل: Android / IOS

قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

بیش از یک میلیون نصب در گوگل پلی با میانگین امتیاز ۴.۵

این برنامه هم یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان است که بیش از ۳ هزار درس با تمرکز بر روی یادگیری واژگان جدید و تلفظ کلمات انگلیسی است.

محتوای این درس‌ها در سه سطح ساده، متوسط و پیشرفته ارائه می‌شود که عبارتند از:

Easy(ساده): ۳۶۰ درس

Medium (متوسط): ۳۱۰ درس

Advanced (پیشرفته): ۳۱۰ درس

در این اپلیکیشن از تصاویر واقعی برای نشان دادن محتوای درس‌ها استفاده می‌شود. به این ترتیب بچه‌ها انگلیسی را با اشیایی که معمولاً در زندگی روزمرۀ خود می‌بینند و حتی از آن‌ها استفاده می‌کنند یاد خواهند گرفت.

برنامه های آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 

مزایا:

  • این برنامه تعداد زیادی درس با محتوای متنوع را در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد.
  • کودکان با استفاده از این اپلیکیشن به‌خوبی با آوا و تلفظ کلمات انگلیسی و علائم فونتیکی آن آشنا می‌شوند و از این طریق مهارت‌های گوش دادن و تشخیص کلمات نیز در آن‌ها تقویت خواهد شد.
  • درس‌ها را می‌توانید به‌راحتی برای مطالعه و مراجعۀ مجدد به‌صورت شخصی‌ سازی شده ذخیره کنید. در زمان مراجعۀ بعدی کافی است کودکان روی دکمۀ «ادامه» کلیک کنند تا درس را از همان جایی که باقی مانده بود، ادامه دهند.

معایب:

  • این اپلیکیشن درس‌ها را به‌صورت رندوم و تصادفی انتخاب می‌کند و این یعنی بچه‌‌ها نمی‌توانند خودشان درس‌های مورد علاقه‌شان برای آموزش را انتخاب کنند.
  • گزینه‌های پرداخت در این برنامه فقط سالانه هستند (یک، دو یا سه ساله) و گزینۀ پرداخت ماهانه وجود ندارد.
  • برای تقویت مهارت‌های نوشتاری و گفتاری درس‌ها و تمرین‌های چندانی در آن گنجانده نشده است.

 

۴. Fun English

دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل: Android / IOS

قیمت: رایگان

بیش از یک میلیون نصب در گوگل پلی با میانگین امتیاز ۳.۸

Fun English یک برنامه یادگیری تعاملی دیگر برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است.

اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به بچه‌ها

 

در این برنامه کودکان بیش از ۳۰۰ کلمه و عبارت انگلیسی را می‌آموزند و هم‌زمان مهارت‌های درک مطلب، خواندن و گوش دادن نیز در آن‌ها تقویت می‌شود.

موضوعات در این برنامۀ آموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار متنوع بوده که محبوب‌ترین آن‌ها مسائل مربوط به رنگ‌ها، شماره‌ها، حیوانات، مواد غذایی، میوه‌ها، لباس‌ها و… است که کودکان بسته به علاقۀ خود می‌توانند هر کدامشان را انتخاب و درس‌های مربوط به آن‌ها را بگذرانند. هر موضوعی بازی‌های طراحی شدۀ مخصوص به خود را دارد و بچه‌ها می‌توانند بازی‌های مورد علاقۀ خود را هم انتخاب کنند. علاوه بر این گزینه‌ای به نام «بازی امروز» هم در این اپلیکیشن وجود دارد که بازی‌های گوناگونی را در موضوعات تصادفی با هدف جلوگیری از یکنواخت شدن فرایند یادگیری و افزایش کنجکاوی در کودکان ارائه می‌کند.

مزایا:

  • این اپلیکیشن تعداد زیادی درس به همراه بازی‌های متنوع و رایگان دارد و علاوه بر این والدین می‌توانند هر زمان که بخواهند، درس‌های بیشتری را نیز خریداری کنند. انتخاب موضوعات دروس برای خرید نیز کاملاً به تقاضا و علاقۀ زبان‌آموزان بستگی دارد.
  • با استفاده از این اپلیکیشن مهارت‌های شنیداری و گفتاری در کودکان به‌خوبی تقویت خواهد شد.

معایب:

  • سرعت بازی‌ها در این برنامه خیلی بالاست و به همین دلیل عکس‌العمل کودکان و والدین آن‌ها در زمان بازی باید سریع باشد تا بتوانند امتیازهای بیشتری بگیرند.
  • این اپلیکیشن ممکن است فقط برای کودکان ۵ تا ۱۰ ساله مناسب باشد.
  • با این که این اپلیکیشن امکان ضبط صدای کودکان در زمان تلفظ کلمات را دارد، در نهایت مشخص نمی‌کند که این تلفظ چقدر صحیح بوده و چه بخش‌هایی نیاز به اصلاح و تمرین بیشتر دارند.

 

۵. Learn English Kids: Playtime

دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل: Android / IOS

قیمت: رایگان با امکان پرداخت درون برنامه‌ای

بیش از ۱۰۰ هزار نصب با میانگین امتیاز ۴.۴ در گوگل پلی

در این اپلیکیشن، آموزش زبان انگلیسی به کودکان با استفاده از فایل‌های متنوع ویدئویی داستان و موسیقی‌های سرگرم‌کننده و تصاویر جذاب انجام می‌شود. موضوعات ویدئوها حدوداً در ۲۰ دسته‌بندی ارائه و توسط افراد بومی انگلیسی زبان تولید و ضبط شده است. بنابراین بچه‌ها در زمان یادگیری، با تلفظ و لحن‌های طبیعی کلمات و عبارات نیز آشنا خواهند شد. 

برنامه آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 

مزایا:

  • در این اپلیکیشن کودکان نه‌تنها واژگان جدید و الگوی جملات انگلیسی را یاد می‌گیرند، بلکه اطلاعات مفید و آموزنده‌ای هم دربارۀ تاریخ، فرهنگ و… می‌آموزند که برای توسعه و رشد کلی شخصیت آن‌ها هم مفید است.
  • محیط و فضای کاربری این اپلیکیشن بسیار جذاب و دوست‌داشتنی و رنگارنگ است.

معایب:

  • با اینکه تمام ویدئوهای این اپلیکیشن زیرنویس انگلیسی دارند، اما امکانی برای جستجوی معنی کلمات و ذخیرۀ آن‌ها در آن تعبیه نشده است. به همین دلیل درک و به خاطر سپردن کلمات جدید و معنای آن‌ها برای بچه‌ها سخت‌تر خواهد شد.
  • در این برنامه امکانی برای تقویت مهارت‌های گفتاری و بهبود تلفظ در نظر گرفته نشده است. بنابراین والدین برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود و تقویت این دو مهارت، باید از اپلیکیشن‌های مکمل نیز کمک بگیرند.
  • گزارش پیشرفت تحصیلی نیز در این اپلیکیشن ارائه نمی‌شود.

 

۶. English with Lingualeo

دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل: Android / IOS

قیمت: رایگان با امکان پرداخت درون برنامه‌ای

بیش از ۱۰ میلیون نصب در گوگل پلی با میانگین امتیاز ۴.۶

Lingualeo اپلیکیشنی است که توسط متخصصان زبان‌شناسی کودکان برای یادگیری زبان‌هایی مثل انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی، ژاپنی، ترکی، آلمانی، فرانسوی و… طراحی شده و برای همۀ گروه‌های سنی مناسب است. در این برنامه برای جذاب‌تر شدن فرایند یادگیری، امکانات زیادی مانند، متن‌های جذاب، تصاویر زیبا و پادکست‌های سرگرم‌کننده در نظر گرفته شده است. درس‌ها در Lingualeo به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مهارت‌های خواندن و درک مطلب انگلیسی، نوشتن و گوش دادن را به‌طور هم‌زمان پرورش خواهند داد. فرزند شما در ابتدا و پیش از شروع کار با اپلیکیشن، می‌تواند در آزمون تعیین سطح آن شرکت کند.

بیشتر بخوانید:

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با اپلیکیشن

 

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • داشتن بیش از ۱۲ دورۀ آموزشی لغت
  • – امکان تمرین گرامر
  • دارای دوره‌های موضوعی و مقالات و کتاب‌های انگلیسی
  • امکان رقابت با سایر کاربران در فرایند یادگیری
  • دارای فیلم‌های آموزشی
  • امکان نظارت بر پیشرفت مهارت‌های مختلف

بیشتر بخوانید:

 

۷. Kids Learn Languages by Mondly

دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل: Android / IOS

قیمت: رایگان با امکان پرداخت درون برنامه‌ای

بیش از صد هزار نصب در گوگل پلی با میانگین امتیاز ۴.۷

Mondly یک اپلیکیشن فوق العاده سرگرم‌کننده و جذاب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان در سنین مهدکودک یا سال‌های اول دبستان است. این برنامه علاوه بر انگلیسی، از حدود ۳۰ زبان دیگر نیز پشتیبانی کرده و آن‌ها را آموزش می‌دهد. در این اپلیکیشن تم‌های موضوعی مختلفی مانند حیوانات، طبیعت، ورزش، خانواده، غذا و… وجود دارد و تمام درس‌های آن توسط گویندگان بومی (نیتیو) ضبط و تولید شده‌اند. همچنین تمرین‌های روزانه و آزمون‌های سرگرم‌کنندۀ زیادی در این اپلیکیشن وجود دارد.

یادگیری زبان انگلیسی در کودکان و نقش والدین

 

۸. Khan Academy Kids

دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل: Android / IOS

قیمت: رایگان

بیش از یک میلیون نصب در گوگل پلی با میانگین امتیاز ۴.۷

آکادمی خان که توسط مربیان متخصص یادگیری ایجاد شده، یک سازمان غیرانتفاعی است که مأموریت آن ارائه آموزش در سطح جهانی برای هر کسی در هر کجاست. در این اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی به کودکان والدین می‌توانند با دسترسی به گسترۀ وسیعی از بازی‌های آموزشی قوی، آهنگ‌ها، کتاب‌ها و فعالیت‌های تعاملی در خواندن و نوشتن، زبان و حتی ریاضی، تجربۀ یادگیری فرزندان خود را شخصی‌سازی کنند.

اگر به دنبال یک اپلیکیشن کاملاً رایگان، بدون تبلیغات و در عین حال فوق‌العاده برای کودکان‌ خود می‌گردید، به شما توصیه می‌کنیم حتماً این اپلیکیشن را دانلود کنید. دروس اپلیکیشن خان آکادمی که با همکاری متخصصان دانشگاه استنفورد طراحی شده است، از بازی‌های جذابی برای آموزش کودکان استفاده می‌کند که در کنار یادگیری زبان انگلیسی، مدت‌ها کودکان‌تان را سرگرم نگه خواهد داشت.

اپلیکیشن Khan Academy Kids برای کودکان ۲ تا ۸ سال مناسب است. در این نرم‌افزار کتابخانه‌ای از داستان‌های جذاب تصویری و صوتی برای کودکان وجود دارد که تعداد داستان‌های آن به بیش از صد عدد می‌رسد.

آموزش زبان به کودکان با اپلیکیشن خان آکادمی

 

در کنار داستان‌ها، بخش‌هایی اختصاصی برای یادگیری حروف الفبای انگلیسی، اعداد انگلیسی، ویدئوها، نقاشی و… برای کودکان نیز وجود دارد که عملاً آن‌ها را از استفادۀ اپلیکیشن دیگری بی‌نیاز می‌کند.

والدین نیز به‌راحتی می‌توانند با استفاده از بخشی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، دسترسی‌های کودک خود را تغییر دهند و روند یادگیری‌اش را زیر نظر داشته باشند.

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • دارای محیط کاربری بسیار جذاب برای کودکان
  • دارای هزاران مطلب، فعالیت و کتاب متنوع مخصوص کودکان مستعد
  • تشویق به یادگیری و جلوگیری از خستگی فرزندتان
  • داشتن بازی‌ها و فعالیت‌های بسیار تعاملی
  • مشارکت والدین در آموزش‌ها و افزایش ارتباط کودک با والدین خود
  • کشف استعدادها و شکوفا کردن توانایی‌های مختلف کودکان

 

۹. Studycat

دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل: Android / IOS

قیمت: رایگان با امکان پرداخت درون برنامه‌ای

بیش از ۱۰ هزار نصب در گوگلی پلی با میانگین امتیاز ۴.۵ از ۵

این اپلیکیشن علاوه بر آموزش زبان انگلیسی به کودکان ، از زبان‌های اسپانیایی، آلمانی، چینی و فرانسوی هم پشتیبانی می‌کند. دورۀ آموزش زبان انگلیسی این برنامه ۵۶۹ کلمه و عبارت انگلیسی را طی ۱۹۱ درس به کودکان آموزش می‌دهد. در طول این درس‌ها ۳۸ آهنگ انگلیسی نیز گنجانده شده که فرایند یادگیری را برای کودکان جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند. نسخۀ رایگان این برنامه ۴۰ کلمه و ۴ آهنگ دارد.

آموزش آفلاین زبان انگلیسی با اپلیکیشن

 

۱۰. Babbel

دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل: Android / IOS

قیمت: رایگان با امکان پرداخت درون برنامه‌ای

بیش از ۵۰ میلیون نصب در گوگل پلی با میانگین امتیاز ۴.۶

استفاده از Babbel برای آموزش زبان به کودکان بالای ۱۲ سال توصیه می‌شود. بعد از نصب برنامه، کاربران می‌توانند انگیزۀ اصلی خود از یادگیری زبان را انتخاب کنند که از جملۀ آن‌ها می‌توان به سفر و مهاجرت، ادامه تحصیل، معاشرت با دوستان و… اشاره کرد. تکیۀ این اپلیکیشن بر آموزش کلمات و گرامر ازطریق تصاویر جذاب و با استفاده از شیوه‌های تعاملی یادگیری است.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن های آموزش زبان به کودکان

 

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • کوتاه و مؤثر و جذاب بودن درس‌ها
  • دارای تمرینات و درس‌های متنوع برای تقویت مهارت‌های گوش کردن، صحبت کردن و نوشتن
  • دارای تمرینات خوب برای تقویت تلفظ
  • مجهز به فناوری پیشرفتۀ تشخیص گفتار
  • یادگیری گرامر ازطریق خواندن متون مختلف
  • دارای حالت آفلاین برای دانلود درس‌ها و تماشای آن‌ها در وقتی دیگر

مقالات مرتبط:

علاوه بر این اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان، چند اپلیکیشن خوب ایرانی هم داریم که در این زمینه فعال هستند و از جملۀ آن‌ها می‌توان به این اپ‌ها اشاره کرد:

 

نصرت

دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل: Android

قیمت: ۱۶۵ هزار تومان

گروه آموزشی نصرت، این اپلیکیشن را که مبتنی بر تصویر و ویدئو است برای کودکان طراحی و تولید کرده است. برنامۀ نصرت از زمان فعال‌سازی به مدت یک سال گارانتی دارد و مهم‌ترین ویژگی‌های آن عبارت است از:

  • تقویت حافظه در حین آموزش زبان انگلیسی به کودکان
  • نمایش هم‌زمان مکالمه‌های صوتی به همراه متن آن‌ها
  • بیش از ۱۴ ساعت آموزش مکالمه به‌صورت ویدئویی و تصویری
  • آموزش زبان انگلیسی به شیوۀ نوین فونیکس

 

Papita .12| پاپیتا

دانلود اپلیکیشن برای سیستم عامل: Android / IOS

قیمت: رایگان با امکان پرداخت درون برنامه‌ای

بیش از ۱۰۰ هزار نصب در گوگل پلی با میانگین امتیاز ۳.۶

اپلیکیشن پاپیتا با دغدغۀ آموزش زبان انگلیسی به کودکان به شیوه‌های مؤثر و با کمک جلوه‌های صوتی و بصری جذاب طراحی شده است. این برنامه بازی‌ها، موسیقی‌ها و انیمیشن‌های جذابی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد و فرایند آموزش زبان انگلیسی را برای آن‌ها سرگرم‌کننده و جذاب می‌کنند.

معرفی اپلیکیشن پاپیتا

 

مهم‌ترین ویژگی‌ها:

  • آموزش لغات و عبارات جدید به کمک موسیقی‌ها و انیمیشن‌ها
  • تقویت و افزایش اعتماد به نفس کودکان
  • دارای رابط کاربری ساده و جذاب برای کودکان
  • افزایش خلاقیت در کودکان با کمک بازی‌ها، انیمیشن‌سازی، مسابقات جذاب و…

 

آیا استفاده از اپلیکیشن‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان همیشه بهترین روش است؟

همان‌طور که در این مقاله هم دیدید، اپلیکیشن‌های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان وجود دارد. با این حال استفاده از این برنامه‌ها را معمولاً برای کودکانی که در سنین پیش‌دبستانی و پایین‌تر از آن هستند توصیه نمی‌کنند؛ زیرا کودکان در این سن رشد جسمی زیادی دارند و استفادۀ زیاد از تبلت و موبایل و بیش از اندازه یک جا نشستن ممکن است تأثیرات جسمی و ذهنی منفی بر روند رشد آن‌ها بگذارد. استفادۀ بیش از حد از وسایل الکترونیکی در سنین پیش از دبستان برای کودکان، ممکن است این عوارض را در پی داشته باشد:

  • ضعف بینایی به دلیل خیره شدن بیش از اندازه به صفحه نمایش بدون استراحت دادن به چشم‌ها
  • کاهش تحرک بدنی و اعتیاد به استفاده از وسایل الکترونیکی
  • تعادل نداشتن در فعالیت‌های مختلف زندگی روزمره مانند خوردن و خوابیدن
اما در سنین بعد از ۶ سالگی، والدین می‌توانند برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان از این اپلیکیشن‌ها به‌عنوان یک منبع خوب و کم‌هزینه و حتی مکمل استفاده کنند؛ به شرطی که خودشان هم به‌صورت مستمر بر روند یادگیری کودک و نحوۀ فعالیت او در این برنامه‌ها نظارت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی در کودک

 

آموزش زبان انگلیسی به کودکان: سخن پایانی

آموزش زبان انگلیسی به کودکان از سنین کم در دنیای امروز، یکی از مهارت‌هایی است که بهتر است والدین هر چه زودتر به فرزندانشان بیاموزند. هرچقدر که از سنین کمتر فرایند یادگیری زبان دوم برای کودکان آغاز شود، نتیجۀ بهتر و سریع‌تری خواهد داشت. اگر شرایط ثبت نام فرزند خود در کلاس‌های حضوری زبان انگلیسی را ندارید یا کودک شما تمایل زیادی به شرکت در این کلاس‌ها ندارد، اپلیکیشن‌های آموزشی زیاد و استانداردی برای این کار طراحی شده که ما هم در این مقاله به تعدادی از محبوب‌ترین‌هایشان اشاره و ویژگی‌ها، مزایای و معایب هر کدام را بررسی کردیم. امیدواریم که مطالب گفته شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ / ۵. تعداد نظرات ۱۸

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *