کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۲۴ انیمیشن برتر برای یادگیری زبان انگلیسی در سطوح مختلف + لینک دانلود

۴.۳
(۵۲)

شما هم به دنیای انیمیشن‌ها علاقه‌مندید؟ چه انیمیشن هایی برای یادگیری زبان انگلیسی می‌شناسید؟ این روزها انیمیشن ها به دلیل مانور روی موضوعات اجتماعی همچون بلوغ، رشد کردن، ارتباط برقرار کردن و… محبوبیت ویژه ای نزد مردم پیدا کرده اند. استفاده از انیمیشن برای یادگیری زبان انگلیسی برای هر سنی جذاب است. اما متناسب با هر سطح و سنی می‌توانید گروه مشخصی از انیمیشن های زبان انگلیسی را انتخاب کنید.

در برخی از موارد انیمیشن ها از فیلم ها و سریال ها نیز موفق تر عمل کرده اند و توانستند بازار مخاطب گسترده تری اعم از کودک و بزرگسال داشته باشند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چگونه با دیدن انیمیشن مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

دیدن انیمیشن و فیلم مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی ما را در موقعیتی مشابه یک محیط انگلیسی زبان قرار می‌دهد. بنابراین دیدن انیمیشن، مشابه با شنیدن مکالمات روزمره افرادی در یک کشور انگلیسی زبان است، بدون آن که پایتان را از کشور خودتان بیرون گذاشته باشید. برای این که بیشترین بهره را از دیدن انیمیشن ببرید، بهتر است همزمان با تماشای آن چند قدم بردارید:

  • هر انیمیشن را دست کم دو بار ببینید. بار اول بدون زیرنویس و بار دوم با زیرنویس.
  • جمله‌هایی را که در انیمیشن می‌شنوید تکرار کنید.
  • دفترچه‌ای تهیه کنید و واژه‌های جدید را یادداشت کنید.
  • سعی کنید پس از دیدن انیمیشن خلاصه‌ای از آن را بنویسید.

می‌توانید هر انیمیشن زبان انگلیسی را در دو یا سه مرتبه مشاهده کنید. ابتدا یک قسمت را بدون زیرنویس و با دقت تماشا کنید. سپس آن را دوباره با زیرنویس ببینید و هر جایی را که متوجه نشده بودید، ویدئو را متوقف کرده و آن را بررسی کنید. یک انیمیشن پر از واژه های جدید است که شما می‌توانید از هر انیمیشن ۱۰ تا ۱۲ کلمه (اصطلاح، عبارت یا ضرب المثل) که بلد نیستید را در دفترچه‌تان بنویسید و اگر فقط لحن آن را متوجه نشده‌اید، چند بار با صدای بلند آن را تکرار کنید تا در ذهنتان نقش ببندد.

لازم نیست همه جملاتی که می‌شنوید را تکرار کنید. این کار حوصله‌تان را سر خواهد برد. اما حتماً تعدادی از جمله‌هایی که برایتان تازگی دارد را با صدای بلند بگویید. در انتهای داستان نیز سعی کنید خلاصه کوتاهی از آن را بنویسید. در حد چند خط هم که باشد کافی است. اگر تازه این کار را شروع کرده‌اید، نگران نباشید. در قدم‌های اول خلاصه داستان را به زبان فارسی در ذهنتان مرور کنید و سپس آن را به انگلیسی برگردانید. به مرور زمان سعی کنید به صورت بداهه داستان را در چند جمله تعریف کنید. از اشتباه کردن نترسید. این کار موجب تقویت مهارت صحبت کردن در شما می‌شود.

اگر از انیمیشن برای آموزش زبان انگلیسی به کودکتان استفاده می‌کنید، لازم نیست از کودک بخواهید خلاصه داستان را بگوید. همین که بتواند داستان را دنبال کند و آن را به زبان فارسی بازگو کند کافی است. کارتون و انیمیشن، به دلیل این که همزمان ذهن، چشم و گوش کودک را درگیر می‌کند، یادگیری را بالا می‌برد. همین اتفاق برای بزرگسالان نیز می‌افتد.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن

 

یکی دیگر از روش‌هایی که ممکن است به آن بر بخورید، یادگیری زبان انگلیسی از صفر با انیمیشن است. در این روش شما باید ابتدا همه کارتون را به زبان فارسی ببینید، سپس آن را به زبان انگلیسی و با زیرنویس فارسی ببینید و زیرنویس را با مکالمه‌ها تطبیق دهید؛ و در نهایت انیمیشن را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. اما در مجموع می‌توان گفت انیمیشن های یادگیری زبان انگلیسی یک روش کمکی برای تقویت مهارت‌های زبانی هستند. بنابراین برای برداشتن قدم اول یادگیری زبان انگلیسی به صورت اصولی می‌توانید از تدریس خصوصی زبان انگلیسی در هایتاکی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با فیلم ها و آهنگ های دیزنی

 

انیمیشن های سطح مبتدی

انیمیشن های یادگیری زبان انگلیسی که برای کودکان تهیه می‌شوند، آموزش را از سطح مبتدی آغاز می‌کنند. این انیمیشن‌ها علاوه بر کودکان، برای افرادی که به تازگی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده‌اند نیز مناسبند. در این انیمیشن‌ها تلفظ واژگان خیلی واضح است و شخصیت‌ها شمرده صحبت می‌کنند. سرعت مکالمه‌ها کاملاً مناسب است و حتی اغلب روی حرکت دهان آن‌ها نیز کار شده است. بنابراین هنگام تماشای انیمیشن به دهان شخصیت‌ها نیز دقت کنید.

انیمیشن های یادگیری زبان انگلیسی سطح مبتدی، معمولاً از جمله‌های ساده، روزمره و پرکاربرد انگلیسی استفاده می‌کنند. بنابراین با استفاده از آن‌ها می‌توانید مکالمه‌های اولیه را به خوبی بیاموزید. اجازه بدهید چند مورد از انیمیشن های زبان انگلیسی مبتدی را با هم مرور کنیم.

مقاله مرتبط: اپلیکیشن‌ های فوق‌العاده برای یادگیری زبان انگلیسی توسط کودکان

 

۱- Word Party

نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Word Party ۲۰۱۶-۲۰۲۱ ۵/۵ American

مجموعه Word Party همان طور که از نامش پیداست برای آموزش واژه‌های زبان انگلیسی به کودکان ساخته شده است. چند شخصیت به نام‌های کیپ، بِیلی، لولو و فرانی در این انیمیشن نقش ایفا می‌کنند که به مرور با زندگی روزمره و وسیله‌ها روبه‌رو می‌شوند، آن‌ها را بررسی می‌کنند و نامشان را یاد می‌گیرند. این مجموعه در ۵ فصل ساخته شده و در کل ۶۰ قسمت است که هر قسمت آن حدود ۱۳ دقیقه طول می‌کشد.

یک نکته در مورد این انیمیشن و موارد مشابه این است که برای کودکان ساخته شده‌اند و ممکن برای بزرگسالان کمی کسل کننده باشند. این مجموعه را The Jim Henson Company تولید کرده است، به همین دلیل با نام Jim Henson’s Word Party نیز شناخته می‌شود.

انیمیشن یادگیری زبان انگلیسی مبتدی word party

 

۲- ماجراهای دوکی

نام به انگلیسی لینک تماشای آنلاین لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Doki Adventures ۲۰۱۳-۲۰۱۹ ۸/۲ Canadaian

این مجموعه درباره یک سگ ماجراجو و باهوش ۶ ساله به نام دوکی و پنج دوستش است که به مکان‌های متفاوت سفر می‌کنند و تجربه‌های تازه‌ای به دست می‌آورند. آن‌ها به سراسر دنیا سفر می‌کنند تا با مردم و فرهنگ‌هایشان آشنا شوند؛ با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند و آن‌ها را حل می‌کنند. دوکی و دوستانش در طول سفرهایشان با افراد جدیدی دوست می‌شوند و در مورد زندگی یاد می‌گیرند.

ماجراهای دوکی در سه فصل و ۷۶ قسمت منتشر شده است. این مجموعه به ویژه برای کودکانی که قصد یادگیری زبان انگلیسی با لهجه کانادایی را دارند مناسب است.

بیشتر بخوانید: لهجه های مختلف انگلیسی در سراسر جهان

یادگیری زبان انگلیسی سطح مبتدی با انیمیشن دوکی

 

۳- دورا، دختر جهانگرد

نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Dora, the Explorer ۲۰۰۰-۲۰۱۹ ۴/۲ American

دورا یک دختر کنجکاو و ماجراجوست. او یک کوله پشتی سخن‌گوی و یک میمون به نام بوتس دارد که همیشه در سفرها همراهش هستند. آن‌ها با هم از پس مشکلات برمی‌آیند و از موانع می‌گذرند. دورا گاهی هم از بینندگان می‌خواهد که کمکش کنند.

این مجموعه انیمیشن برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح مبتدی کاملاً مناسب است. مکث‌های کافی بین مکالمه‌ها موجب می‌شود که از داستان عقب نمانید. شخصیت‌ها نیز به اندازه کافی شمرده و آرام صحبت می‌کنند. سریال دورا ۸ فصل دارد و در ۱۷۲ قسمت پخش شده است. هر قسمت از این مجموعه حدود ۲۲ دقیقه طول می‌کشد. مجموعه دورا را استودیوی انیمیشن Nickelodeon در آمریکا تولید کرده است و برای تمرین زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی برای کودکان نیز مناسب است.

یادگیری زبان انگلیسی مبتدی با انیمیشن دورا

 

۴- پپا پیگ

نام به انگلیسی لینک دانلود لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Peppa Pig ۲۰۰۴- ادامه دارد ۶/۳ British

انیمیشن پپا پیگ یک مجموعه تلویزیونی بریتانیایی برای کودکان پیش از سن مدرسه است. بنابراین برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح مبتدی بسیار مناسب می‌باشد. در این انیمیشن همه شخصیت‌ها را حیوانات تشکیل می‌دهند و موضوعات آن حول محور زندگی روزمره، خانواده و دوستان شکل می‌گیرد. این انیمیشن می‌تواند به کودکان و افراد سطح مبتدی کمک کند با فعالیت‌های روزمره به زبان انگلیسی آشنا شوند.

جملات زبان انگلیسی که در این انیمیشن به کار می‌رود جمله‌های پایه هستند و مکالمه‌های کوتاه کاربردی زیادی در آن استفاده می‌شود. این انیمیشن به ویژه برای یادگیری زبان انگلیسی با لهجه بریتیش مناسب است. این انیمیشن در ۷ فصل و ۳۶۸ قسمت منتشر شده و هر قسمت آن حدود ۵ دقیقه است.

یادگیری زبان انگلیسی با پپا پیگ

 

به یاد داشته باشید که برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده از انیمیشن کافی نیست. انیمیشن و کارتون برای تمرین و تثبیت یادگیری کمک زیادی به کودکان می‌کند، اما برای یادگیری می‌توانید از معلم خصوصی انگلیسی کودکان کمک بگیرید.

 

انیمیشن های سطح متوسط و فرامتوسط

امروزه انیمیشن ها به دلیل استفاده از تکنیک های جدید کامپیوتری و موضوعات اجتماعی، جایگاه ویژه ای در جامعه بدست آورده اند. از طرفی انیمیشن ها ذهن فرد را به دوران کودکی بر می‌گرداند بنابراین این امکان وجود دارد که توجه بزرگسالان را نیز به خود جلب کنند.

اگر سطح زبان انگلیسی شما فرامتوسط (Upper Intermediate) است، به راحتی می‌توانید انیمیشن‌ها را دنبال و عبارت‌ها و اصطلاحات جدید را پیدا کنید. سعی کنید با کمک انیمیشن‌های زبان انگلیسی به کاربرد واژه‌هایی که می‌شناسید در جمله و در زندگی روزمره به خوبی مسلط شوید.

اگر سطح زبان انگلیسی شما متوسط (Intermediate) باشد، می‌توانید انیمیشن های زبان انگلیسی را کامل ببینید. شاید نیاز داشته باشید گاهی آن را متوقف کنید و به عقب برگردید، یا از زیرنویس استفاده کنید. اما همین فرآیند است که موجب پیشرفت شما و تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی‌تان می‌شود.

بنابراین تمام انیمیشن های یادگیری زبان انگلیسی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای سطح متوسط و بالاتر مناسب هستند.

 

۱- قرمز شدن

نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Turning RED ۲۰۲۲ ۷ American

یکی از جدیدترین محصولات پیکسار و والت دیزنی انیمیشن «قرمز شدن» است. این انیمیشن داستان میلین دختر چینی-کانادایی را روایت می‌کند که وقتی احساسات شدیدی را تجربه می‌کند تبدیل به یک پاندای سرخ بزرگ می‌شود. این اتفاق استعاره‌ای از تجربه‌های دوران بلوغ است.

شاید بخش‌هایی که شامل موسیقی است به شما کمک کند واژه‌ها را بهتر به خاطر بسپارید. از طرفی چون شخصیت اصلی داستان نوجوان است، تجربه‌هایی بین دنیای کودکان و بزرگسالان دارد و طیف وسیعی از واژه‌ها و اصطلاحات زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن قرمز شدن

 

۲- روح

نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Soul ۲۰۲۰ ۸ American

جو گاردنر معلم موسیقی یک دبیرستان در آمریکاست. جو همیشه رؤیای ستاره موسیقی جاز بودن را در سر می‌پرورانده، اما تاکنون فرصت اجرا روی صحنه را پیدا نکرده است. حالا درست وقتی که بر حسب اتفاق در شرایطی قرار می‌گیرد که یک شب همراه یک ستاره جاز روی صحنه برود، قبل از روز اجرا می‌میرد!

روح جو تلاش می‌کند به زمین بازگردد و رؤیای ناتمامش را زندگی کند. در این ماجرا با روح نوزادی که نمی‌خواهد به زمین بیاید همراه می‌شود.

این انیمیشن می‌تواند هم شما را سرگرم کند و هم اصطلاحات جالبی به شما یاد بدهد. در طول ماجراهایی که برای جو و روح نوزاد همراهش اتفاق می‌افتد، با تجربه‌های یک روح وقتی که برای اولین بار وارد یک بدن واقعی می‌شود آشنا می‌شوید. این روح به مرور و بر حسب اتفاق، حواس پنج‌گانه را تجربه می‌کند و شما نیز می‌توانید همراه او واژه‌ها و اصطلاحات متناسب با این موقعیت‌ها را بیاموزید.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن روح

 

۳- به پیش

نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Onward ۲۰۲۰ ۷/۴ American

هزاران سال پیش جادو بخشی از زندگی مردم بود، اما به نظر می‌رسد که در دنیای امروز دیگر جایی ندارد. یک اِلف نوجوان به نام یان در روز تولد شانزده سالگی‌اش یک هدیه خیلی خاص از مادرش دریافت می‌کند؛ یک یادگاری از پدرش شامل یک طلسم و یک عصای جادویی. این طلسم می‌تواند پدر یان را که پیش از تولد او از دنیا رفته است، برای یک روز زنده کند. یان از جادو استفاده می‌کند اما در میانه کار برادرش می‌رسد و تمرکزش قطع می‌شود. جادو نیمه‌کاره عمل می‌کند و این دو برادر فقط پاهای پدرشان را می‌بینند.

آن‌ها تصمیم می‌گیرند جادو را کامل کنند و برای این کار راهی یک سفر ماجراجویانه می‌شوند. اگر بتوانند تا قبل از غروب خورشید کار نیمه‌تمامشان را تمام کنند پدرشان را خواهند دید. در غیر این صورت، این فرصت را برای همیشه از دست می‌دهند.

از این انیمیشن ماجراجویانه و پرهیجان نیز می‌توانید اصطلاحات به‌روز زیادی از زبان انگلیسی آمریکایی را یاد بگیرید. به خصوص به کاربرد فعل‌های دو قسمتی توجه کنید.

انیمیشن به پیش برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۴- داستان اسباب بازی ۴

نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Toy Story 4 ۲۰۱۹ ۷/۷ American

وودی را از داستان اسباب‌بازی ۱ به خاطر دارید؟ حالا اندی اسباب‌بازی‌هایش را به بونی دختر کوچکی هدیه داده که امسال قرار است به مهد کودک برود. بونی نمی‌تواند اسباب‌بازی‌هایش را با خود به مدرسه ببرد. هر چند وودی اسباب‌بازی مورد علاقه بونی نیست اما به شدت نسبت به او احساس مسئولیت می‌کند. در اولین روز مهدکودک بونی با یک قاشق-چنگال یک بار مصرف یک عروسک می‌سازد و آن را خیلی دوست دارد. چنگالک فکر می‌کند زباله است و می‌خواهد به سطل زباله برود. از طرف دیگر وودی در تلاش است از چنگالک مراقبت کند، حتی در سفر.

در این میان وودی در یک مغازه سمساری به یکی از دوستان قدیمی‌اش بر برمی‌خورد و همراه دوستانش درگیر ماجراهایی هیجان‌انگیز و پرحادثه می‌شود. همه اسباب‌بازی‌ها در این انیمیشن با از خود گذشتگی و همدلی در تلاشند از دوستانشان و بونی مراقبت کنند.

داستان اسباب‌بازی پر از لحظه‌های ماجراجویانه و به یادماندنی است. سعی کنید اصطلاحات زبان انگلیسی که برایتان تازگی دارد را درآمیخته با داستان به خاطر بسپارید. با این روش کلمات بهتر در ذهنتان خواهند ماند و موقعیت کاربرد آن‌ها را نیز به خاطر خواهید داشت.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن داستان اسباب بازی 4

 

۵- شگفت انگیزان ۲

نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Incredibles 2 ۲۰۱۸ ۷/۶ American

شگفت‌انگیزها چند ابرقهرمانند که قدرت‌های خاصی دارند. اما دولت استفاده از این قدرت‌ها را ممنوع اعلام کرده است. به همین دلیل خانم و آقای شگفت‌انگیز دوست ندارند سه کودکشان از نیروهای خارق‌العاده‌ای که دارند استفاده کنند. اما در متقاعد کردن آن‌ها چندان موفق نیستند. در قسمت دوم انیمیشن شگفت‌انگیزان، یک خواهر و برادر ثروتمند در تلاشند تا تصویر ابرقهرمانان را در اذهان عمومی بازسازی کنند؛ و برای این کار از خانم شگفت‌انگیز یعنی اِلَستی‌گِرل کمک گرفته‌اند.

در این قسمت با یک ابرشرور جدید هم آشنا می‌شویم که توانایی ذهنی قوی برای ویران‌سازی دارد. این برای خانم شگفت‌انگیز یک چالش تازه ایجاد می‌کند که راز و رمز طرح‌های ویرانگرانه ابرشرور برای جهان را دریابد و آن‌ها را خنثی کند.

اگر به هیجان بیشتری علاقه دارید، شاید این انیمیشن بتواند شما را راضی کند. اما فراموش نکنید که هدفتان یادگیری زبان انگلیسی است. بنابراین خیلی خوب به عبارت‌ها، اصطلاحات و واژه‌ها دقت کنید. در این انیمیشنِ زبان انگلیسی، بیشتر با عبارت‌های دنیای بزرگسالان مواجه می‌شوید.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن شگفت انگیزان 2

 

۶- وقت برف بازی

نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Snowtime ۲۰۱۵ ۶/۱ Canadaian

بچه‌های یک روستای کوچک برای آن که خود را در تعطیلات زمستانی سرگرم کنند، به دو گروه تقسیم می‌شوند و مبارزه‌شان را با گلوله‌های برفی شروع می‌کنند. هر گروهی که بتواند قلعه برفی را تا آخر تعطیلات زمستانی اشغال کند، برنده است. لوک و سوفی که هر دو یازده سال دارند، رهبری دو گروه مقابل هم را به عهده می‌گیرند. بازی بالا می‌گیرد و پرهیجان می‌شود. هر چند اتفاقات تلخی هم در میان بازی برای این دوستان کوچک می‌افتد، اما درس‌های مهمی نیز برایشان دارد.

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی با لهجه کانادایی را تمرین کنید، این انیمیشن گزینه خوبی است. ضمن آن که شما را با اقلیم سردسیر و فرهنگ کانادا نیز آشنا می‌کند.

یادگیری زبان انگلیسی کانادایی با انیمیشن وقت برف بازی

 

۷- کوکو

نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
COCO ۲۰۱۷ ۸/۴ American

میگل پسر نوجوان مکزیکی است که رؤیای نوازنده شدن را در سر می‌پروراند. اما در خانواده آن‌ها موسیقی ممنوع است. هیچ کس هم حاضر نیست توضیح قانع‌کننده‌ای به او بدهد. بنابراین کوکو تصمیم می‌گیرد پنهانی رؤیایش را دنبال کند و راه ستاره موسیقی مورد علاقه‌اش ارنستو دلاکروز را ادامه دهد. میگل در شب جشن مردگان، به طرز عجیبی وارد دنیای مردگان می‌شود و در پی حوادثی که آن‌جا تجربه می‌کند به راز پنهان خانواده‌اش در مورد موسیقی پی می‌برد.

این انیمیشن چند بار شما را غافلگیر خواهد کرد. با این که حوادث آن در مکزیک اتفاق می‌افتد، انیمیشن به زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی و در آمریکا ساخته شده است. بنابراین می‌توانید اصطلاحات زبان انگلیسی آمریکایی را با این انیمیشن بیاموزید.

انیمیشن کوکو به دلایل زیر برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب است:

  • افرادی که در این انیمیشن ایفای نقش می‌کنند، زبان انگلیسی، زبان دومشان است. (زبان انگلیسی را با لهجه مکزیکی بیان می‌کنند)
  • در این انیمیشن سرعت بیان کلمات کند است.
  • عبارات و اصطلاحاتی که در انیمیشن کوکو بیان می‌شوند ساده و راحت‌ هستند.

فیلم هایی زبان انگلیسی که محیط دیگری همچون برزیل، فرانسه، ژاپن و… تولید شده اند، گزینه های مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند.

بیشتر بخوانید: اهنگ های سطح ساده برای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن کوکو

 

۸- در جستجوی دوری

نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Finding Dory ۲۰۱۶ ۷/۳ American

دوری یک ماهی چشم درشت و آبی‌رنگ است که حدود هر ۱۰ ثانیه یک بار حافظه‌اش را از دست می‌دهد! تنها چیزی که در خاطر دوری مانده این است که در کودکی او را از والدینش جدا کرده‌اند. دوری با کمک دوستانش نمو و مارلین وارد یک سفر ماجراجویانه می‌شود تا پدر و مادرش را پیدا کند. در این ماجراجویی آن‌ها وارد یک مؤسسه زندگی دریایی می‌شوند، که در واقع یک آکواریوم بزرگ است که گونه‌های مختلف اقیانوس در آن زندگی می‌کنند.

انیمیشن «در جستجوی دوری» نیز یک گزینه مناسب برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی است.

انیمیشن در جستجوی دوری برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۹- بازگشت به صحرای استرالیا

نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Back to the Outback ۲۰۲۱ ۶/۵ Australian

گروهی از حیوانات باغ وحشی در شهر سیدنی استرالیا تصمیم می‌گیرند به سرزمین اصلی خودشان صحرای استرالیا بازگردند. آن‌ها یک گروه از خزندگان و حشرات بومی و خطرناک استرالیا هستند که توسط انسان‌ها اسیر شده‌اند. حالا می‌خواهند به جایی برگردند که به آن تعلق دارند و کسی آن‌ها را قضاوت نمی‌کند و هیولا نمی‌نامد. اما درست در لحظه فرار یک کوالای منفور و بامزه هم به آن‌ها می‌پیوندد. هر چند این گروه دوستانه علاقه‌ای به این کار ندارند اما مجبور می‌شوند کوالا را نیز با خود ببرند. مسئولین باغ‌وحش به دنبال این گروه فراری می‌افتند و یک تعقیب و گریز خنده‌دار و پرهیجان به جریان می‌افتد.

این کارتون توسط استودیوی انیمیشن Reel FX در استرالیا ساخته شده است. بنابراین اگر می‌خواهید زبان انگلیسی با لهجه استرالیایی را تمرین کنید، آن را از دست ندهید. ضمن آن که شما را با گوشه‌هایی از فرهنگ و اصطلاحات رایج در استرالیا نیز آشنا می‌کند.

یادگیری زبان انگلیسی با لهجه استرالیایی با انیمیشن بازگشت به صحرای استرالیا

 

۱۰- فرار مرغی

نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Chicken Run ۲۰۰۰ ۷/۱ British

گروهی مرغ و خروس و جوجه در یک مزرعه زندگی می‌کنند که توسط آقا و خانم تویدی اداره می‌شود. این مزرعه شبیه اردوگاه کار اجباری است، و هر مرغ و خروسی که دیگر قادر به تخم‌گذاری نباشد کشته می‌شود. خانم تویدی از سود ناچیز مزرعه راضی نیست و ایده تولید غذا با گوشت جوجه را در سر دارد. حالا راکی و جینجر، خروس و مرغی که توانسته‌اند خود را از مرگ حتمی نجات دهند شروع می‌کنند به نقشه کشیدن برای فرار از مزرعه.

این انیمیشن پرهیجان نیز برای تمرین زبان انگلیسی با لهجه بریتیش مناسب است.

انیمیشن فرار مرغی برای یادگیری زبان انگلیسی بریتیش

بیشتر بخوانید: تفاوت های انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتیش

 

۱۱- درون و بیرون

نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر سال ساخت نمره IMDb لهجه
Inside Out ۲۰۱۵ ۸/۲ American

تا به حال فکر کرده‌اید احساسات چطور در ما شکل می‌گیرند؟

انیمیشن درون و بیرون، درون سر رایلی اتفاق می‌افتد؛ از دنیای بیرون تاثیر می‌پذیرد و روی آن اثر می‌گذارد. بزرگ شدن برای همه ما یک سفر پر ماجراست. حالا رایلی در دوران بلوغ مجبور می‌شود به خاطر تغییر شغل پدرش با تغییرات بزرگی مواجه شود. درون سر رایلی، شادی، ترس، خشم، تنفر و غم در تلاشند تا به او کمک کنند با دنیای جدیدش کنار بیاید.

«درون و بیرون» یکی از شاهکارهای پیکسار و والت دیسنی است. اما علاوه بر لذتی که از دیدن آن می‌برید، با اصطلاحات زیادی در مورد احساسات و موقعیت‌های ذهنی و روحی که ممکن است در آن قرار بگیرید آشنا می‌شوید. حتماً یک دفترچه کنار دستتان داشته باشید، زیرا عبارت‌های زیادی در این انیمیشن یاد خواهید گرفت که به شما کمک می‌کند شرایط یا حالتان را توصیف کنید.

یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن درون و بیرون

 

معرفی چند انیمیشن جذاب دیگر

نام به فارسی نام به انگلیسی لینک دانلود رایگان لینک پخش آنلاین تریلر نمره IMDb  سال ساخت
یخ‌زده Frozen ۶.۸ ۲۰۱۵
شرک Shrek ۷.۸ ۲۰۰۱
بامبی Bambi ۷.۳ ۱۹۴۲
موانا Moana ۷.۶ ۲۰۱۶
زوتوپیا Zootopia ۸.۰ ۲۰۱۶
من نفرت انگیز Despicable Me ۷.۶ ۲۰۱۰
چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم How to Train Your Dragon ۸.۱ ۲۰۱۰
وینسنت بامحبت Loving Vincent ۷.۸ ۲۰۱۷
کلاوس Klaus ۸.۲ ۲۰۱۹

 

برای یادگیری زبان انگلیسی چه انیمیشن هایی ببینیم؟

برای انتخاب انیمیشن های یادگیری زبان انگلیسی لازم است، به چند نکته توجه کنیم. در درجه اول سطح زبان انگلیسی‌تان را در نظر بگیرید. انیمیشن‌های سطح مبتدی زبان انگلیسی اغلب برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان ساخته شده‌اند و تعداد آن‌ها محدود است. اگر سطح زبان انگلیسی‌تان متوسط باشد نیز اغلب انیمیشن‌ها را می‌توانید ببینید. فقط ممکن است کمی به زحمت بیفتید. اما اگر سطحتان فرامتوسط و پیشرفته است به راحتی می‌توانید هر انیمیشنی را برای تقویت مهارت شنیدن و صحبت کردن زبان انگلیسی تماشا کنید.

مقالات مرتبط:

یکی دیگر از نکاتی که لازم است به آن توجه کنید، سال ساخت انیمیشن است. هر چه سال ساخت آن نزدیک‌تر باشد، زبان انگلیسی مورد استفاده در انیمیشن به زبان معیار امروز نزدیک‌تر است.

معروف‌ترین انیمیشن‌ها ساخت کشور آمریکا هستند. اما اگر قصد مهاجرت به کشور خاصی را دارید، می‌توانید دنبال انیمیشن‌هایی بگردید که در همان کشور ساخته شده‌اند، تا با لهجه همان منطقه آشنا شوید.

 

سخن پایانی

در این مقاله با انیمیشن های یادگیری زبان انگلیسی با لهجه‌های متفاوت آشنا شدیم. تلاش کردیم موضوعات متنوع را پوشش بدهیم که بتوانید اصطلاحاتی برای موقعیت‌ها و شرایط متفاوت زندگی روزمره یاد بگیرید. حتماً اصطلاحاتی که یاد گرفته‌اید را به کار ببرید و تکرار کنید تا در خاطرتان بمانند. البته پژوهش‌ها در حوزه آموزش نشان می‌دهد که یادگیری زبان انگلیسی همراه با داستان و تصاویر بازده بالاتری دارد. بنابراین شما نیز سعی کنید انیمیشن‌هایی با موضوعات متنوع ببینید.

بعضی از دیالوگ‌ها که برایتان جذاب است را یادداشت و تکرار کنید. این کار اثر فوق‌العاده‌ای بر یادآوری واژه‌ها و کاربرد آن‌ها در جمله دارد.

شما چه انیمیشن‌هایی را برای یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد می‌کنید؟ در دیدگاه‌ها برایمان بنویسید.

مقالات مرتبط:

کارتون های انگلیسی برای تقویت زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۵۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

5 دیدگاه

    1. میتونید اسم کارتون یا انیمشین رو توی سرچ گوگل کپی کنید و در ادامه بنویسید به همراه زیرنویس فارسی یا انگلیسی. تمام سایتهایی که زیرنویس دارن براتون نمایش داده میشن

    1. وقت بخیر. بله چرا که نه. پیشنهاد میشه که چندین بار این کار و کنید تا جایی که خودتون از روی زیرنویس انگلیسی بتونید حدس بزنید فارسیش چی میشه. اونوقت وقتی فارسی رو آوردین با حدستون مقایسه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *