کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

TED Talks چیست؟ سخنرانی های TED برای یادگیری زبان انگلیسی

۳.۴
(۵)

آیا تا کنون به مشاهده TED Talks برای یادگیری زبان انگلیسی فکر کرده‌اید؟ سالیان قبل افراد برای یادگیری زبان انگلیسی باید به آموزشگاه‌های تخصصی مراجعه می‌کردند. امروزه با تغییرات شرایط زندگی و رشد تکنولوژی و همه‌گیری اینترنت، نحوه آموزش هم دست خوش تغییرات زیادی شده است. در حال حاضر افراد می‌توانند به‌ صورت خود خوان، با استفاده از اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی، مشاهده سخنرانی های TED و… سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا دهند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

در این میان سخنرانی های TED یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان به شمار می‌روند؛ زیرا می‌توانند چندین مهارت شما را هم‌زمان بهبود بخشند. در این مقاله از های‌تاکی با نحوه یادگیری زبان انگلیسی از طریق سخنرانی های TED Talks و مزایای آن آشنا می‌شوید.

 

TED Talks چیست؟

TED Talks چیست

 

تد تاک‌ ها در موضوعات مختلفی از جمله فناوری، علم، روان‌شناسی، هنر، طراحی، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، زندگی شخصی و بسیاری موضوعات دیگر برگزار می‌شوند. این رویدادها به‌ عنوان یک منبع برای آموزش و تحول در جامعه شناخته‌ شده‌اند و هرساله میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به آن‌ها دسترسی دارند. سخنرانی های TED در دنیای امروز شهرت و محبوبیت بسیاری به دست آورده‌اند و در بیش از ۱۰۰ زبان و بیش از ۱۰۰۰۰ عنوان ویدیویی در دسترس همگان قرار دارند. این سخنرانی‌ها از محتوای بسیار متنوع، کیفیت و اهمیت بالایی برخوردار هستند.

TED Talks ها به‌ عنوان یکی از بهترین و منحصربه‌فردترین روش‌های آموزشی و اطلاع‌ رسانی در دنیای امروز، برای افرادی که به دنبال یادگیری و توسعه شخصی هستند، بسیار مفید هستند. همچنین، تد تاک‌ ها به‌ عنوان یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی برای شرکت‌های بزرگ و کوچک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. سخنرانان TED Talks معمولاً افراد مطرح، خلاق و موفق از سراسر جهان هستند که در مورد مسائل پیچیده و مهمی که بر جامعه و دنیا تأثیر می‌گذارد، صحبت می‌کنند. این سخنرانی‌ها با ترکیبی از روایت‌های قوی، تحلیل‌های عمیق، تصاویر جذاب و فیلم‌های آموزشی، مخاطبان را به قلب یک ماجرای جذاب و هیجان‌انگیز دعوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نکات ارائه سخنرانی به زبان انگلیسی

 

تاریخچه سخنرانی های TED

واژه TED مختصر شده‌ی کلمات Technology, Entertainment, Design، به معنای تکنولوژی، سرگرمی و طراحی است. TED یک سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی است که به اشتراک گذاشتن ایده‌های نوین و ارزشمند با جهان را به‌ عنوان مأموریت خود اعلام کرده است. این سازمان در سال ۱۹۸۴ توسط ریچارد استولمن تأسیس شد و در آن زمان فقط یک کنفرانس بود. TED Talks نیز یکی از بخش‌های اصلی سازمان تد است که در آن افراد موفق و متخصص برای گفتگو در مورد ایده‌های خلاقانه و موضوعات مختلف دعوت می‌شوند. این برنامه از سال ۲۰۰۶ شروع شد و این رویداد به‌ تدریج به یکی از پرطرفدارترین رویدادهای جهانی تبدیل شد. امروزه تد تاک شامل کنفرانس‌ها، ویدئوها، پادکست‌ها، وب‌سایت، کتاب‌ها و بسیاری دیگر است.

بیشتر بخوانید:

 

یادگیری زبان انگلیسی با TED Talks

تد تاک‌ ها به‌ عنوان یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی شناخته‌ شده‌اند. سخنرانان در TED Talks ها، عموماً از زبان انگلیسی به‌ عنوان زبان‌ اصلی خود استفاده می‌کنند و با ارائه مطالب جذاب و مفید، به کاربران امکان می‌دهند تا زبان انگلیسی را با تمرین و گوش دادن به سخنرانی‌های آن‌ها بهبود بخشند. به‌ علاوه، بسیاری از سخنرانی های TED دارای زیرنویس هستند که به کاربران غیربومی زبان انگلیسی کمک می‌کند تا لغات و عبارات جدید را درک کرده و به ذهن بسپارند.

یادگیری زبان انگلیسی با TED Talks

 

 همچنین، برخی از تد تاک‌ها به‌ صورت ویژه برای آموزش زبان انگلیسی طراحی‌ شده‌اند و به کاربران با سطوح مختلف زبان انگلیسی کمک می‌کنند تا مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتاری و صحبت کردن خود را بهبود بخشند. یادگیری زبان انگلیسی با TED Talks برای افراد جذاب‌تر از سایر روش‌ها است و با تمرکز بیشتری آن را دنبال می‌کنند. به‌ این‌ ترتیب، تد تاک‌ ها به‌ عنوان یکی از بهترین و منحصربه‌فردترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی به شمار می‌روند. در ادامه به دلایل افزایش علاقه عمومی به سخنرانی های TED برای یادگیری زبان انگلیسی اشاره خواهیم کرد.

 

مزایای تد تاک

یادگیری زبان انگلیسی با TED Talks مزایای شگفت‌انگیزی دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید؛

۱- تقویت مهارت شنیداری: یکی از مهم‌ترین مزایای یادگیری زبان انگلیسی با کمک سخنرانی های TED بهبود مهارت شنیداری انگلیسی است. با گوش دادن به سخنرانی‌های تد تاک، با لهجه‌ها و فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شوید و می‌توانید مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن | چطور با گوش دادن زبان یاد بگیریم؟

 

۲- تقویت دایره لغات: در TED Talks ها، سخنرانان از لغات پیشرفته و عبارات جدید استفاده می‌کنند که می‌تواند به تقویت دایره لغات شنوندگان کمک کند. همچنین گوش کردن به سخنرانی‌های مختلف شما را با دایره لغات افراد جدید آشنا می‌کند.

 

۳- بهبود مهارت خواندن: سخنرانی های TED معمولاً دارای زیرنویس به زبان‌های مختلف هستند، اما شما می‌توانید با تماشای زیرنویس انگلیسی مهارت‌های ریدینگ زبان انگلیسی (Reading) خود را افزایش دهید زیرنویس‌ها به شما کمک می‌کند تا لغات و عبارات جدید را درک کنید.

 

۴- تقویت مهارت نوشتاری: اگرچه تقویت مهارت نوشتاری زبان انگلیسی جزو مزایای اصلی یادگیری زبان با استفاده از TED Talks نیست.  اما گاهی شما قصد خلاصه‌برداری از سخنرانی های TED را دارید که در این شرایط می‌توانید مهارت نوشتن خود را نیز تقویت کنید.

 

۵- افزایش اطلاعات عمومی: تد تاک‌ ها در موضوعات مختلف از جمله فرهنگ، تاریخ، علم، هنر و غیره صحبت می‌کنند که به افراد کمک می‌کند تا با فرهنگ و تاریخ جهان آشنا شوند. TED Talks ها معمولاً با موضوعات جذاب و جالبی همراه هستند و این باعث می‌شود که یادگیری زبان انگلیسی با کمک آنها برای شنوندگان جذاب‌تر و هیجان‌انگیز‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: نقش فرهنگ در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

 

۶- دسترسی ساده: یکی از مزیت‌های اساسی سخنرانی های TED دسترسی آسان آنها است. TED Talks ها به‌ راحتی در دسترس همه‌ی افراد در سراسر جهان قرار دارند و می‌توانید به‌ سادگی از طریق اینترنت به هر سخنرانی‌ای که می‌خواهید دسترسی داشته باشید. این در حالی است که امروزه برای شرکت در یک همایش، باید چندین ساعت در ترافیک باشید و زمان و هزینه خود را هدر دهید، اما با مشاهده سخنرانی های TED می‌توانید به‌ سادگی از محتوای آن بهره‌مند شوید.

 

TED Talks مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی

در این بخش برای سهولت یادگیری زبان انگلیسی با TED Talks، پنج مورد از معروف‌ترین سخنرانی های TED معرفی می‌شوند.

 

The surprising habits of original thinkers با سخنرانی Adam Grant

TED Talks مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی

 

در این سخنرانی، آدام گرانت به تحلیل رفتارهای افراد خلاق می‌پردازد. او نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید خلاقیت خود را روی کار بیاورید و به‌ عنوان یک فرد خلاق بهتر از زبان انگلیسی استفاده کنید. مشاهده این سخنرانی نه تنها برای آموزش زبان انگلیسی کمک بزرگی به شما می‌کند، بلکه می‌تواند برای سایر جنبه‌های زندگی شما نیز مفید باشد.

 

The power of vulnerability با سخنرانی Brené Brown

The power of vulnerability با سخنرانی Brené Brown

 

«قدرتِ آسیب‌پذیری» عنوان جذاب و درگیرکننده‌ای است که برنه براون برای TED Talks خود انتخاب کرده است. او در این مجموعه به بررسی اهمیت و شکل‌گیری شخصیت و چگونگی بهبود روابط شخصی و ارتباطات انسانی می‌پردازد. و این همان چیزی است که نه تنها برای آموزش زبان انگلیسی بلکه برای توسعه و بهبود روابط شخصی ما نیز ضروری است. در این مجموعه که بهترین سخنرانی های TED برای آموزش زبان انگلیسی به شمار می‌رود، شنوندگان می‌توانند با یادگیری لغات و اصطلاحات جدید انگلیسی، مهارت‌های خود را نیز بهبود بخشند.

 

“How to speak so that people want to listen” با سخنرانی Julian Treasure

«چگونه آن طور که مردم دوست دارند بشنوند صحبت کنیم» عنوانی است که ژولین ترژر برای سخنرانی جذاب خود انتخاب کرده است. او در این سخنرانی به اهمیت چگونگی ارتباط برقرار کردن با مخاطبان و جذب توجه آن‌ها می‌پردازد. این مورد هم از آن TED Talks هایی است که به همه افراد توصیه می‌شود.

 

TED Talks مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی؛ سخنرانی “The art of misdirection” با اجرای Apollo Robbins

«هنر گمراهی یا هدایت اشتباه» نام عجیب و غریبی است که آپولو رابینز برای سخنرانی خود برگزیده است. آپولو رابینز در ویکی پدیا انگلیسی به عنوان یک هنرمند تیزبین آمریکایی، مشاور امنیتی، دزد و متخصص فریبکاری معرفی شده است! همین معرفی جذاب کافی است تا همین الان مویابل خود را به اینترنت متصل کرده و این سخنرانی جذاب را تماشا کنید.

آپولو در این سخنرانی، به تفکر خلاق و روش‌های جالب غرورآمیز برای جلب‌ توجه و کنترل مخاطبان پرداخته است. با مشاهده این TED Talks فوق‌العاده، علاوه بر اینکه لحظات مفرح و جذابی را سپری خواهید کرد، بلکه مهارت‌های لیسنینگ و درک مطلب خودتان در زبان انگلیسی را نیز تقویت می‌کنید

سخنرانی "The art of misdirection" با اجرای Apollo Robbins

 

“How to learn any language in six months” با سخنرانی Chris Lonsdale

این TED Talks دیگر اصل جنس است؛ «چگونه هر زبانی را در طول شش ماه یاد بگیریم؟». در این سخنرانی، کریس لانسدیل به روش‌هایی برای یادگیری زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها در کمترین زمان ممکن پرداخته است.

این تد تاک‌ ها تنها بخش کوچکی از منابع آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق سخنرانی های TED هستند. فراموش نکنید که مجموعه‌ی بسیار گسترده‌ای از سخنرانی‌های دیگر در این حوزه وجود دارد که با کمی جستجو در اینترنت به همه آنها دسترسی خواهید داشت.

 

آیا TED Talks ها برای سطوح مبتدی هم مناسب هستند؟

تد تاک‌ها در موضوعات مختلفی از جمله فرهنگ، تاریخ، علم، هنر و غیره صحبت می‌کنند و معمولاً با لهجه‌های انگلیسی مختلف همراه هستند که می‌تواند برای شنوندگان غیربومی زبان انگلیسی کمی چالش‌برانگیز باشد. با این‌ حال، بسیاری از سخنرانی های TED دارای زیرنویس هستند که به شنوندگان کمک می‌کند تا لغات و عبارات جدید را درک کرده و فرا بگیرند.

اگر شما یک فرد مبتدی هستید و قصد یادگیری زبان انگلیسی با TED Talks را دارید، بهتر است با موضوعات ساده‌تر شروع کنید. به‌ عنوان‌ مثال، می‌توانید به دنبال تد تاک‌ هایی با موضوعاتی مثل خانواده، دوستان، خرید و مسافرت بگردید که به شما کمک کند تا لغات و عبارات ساده‌تر را فرا بگیرید.

همچنین می‌توانید از آن دسته از سخنرانی های TED که با کوتاه‌تر هستند شروع کنید و سعی کنید به‌ طور مکرر به آنها گوش دهید تا به‌ تدریج با لهجه و سرعت صحبت کردن سخنرانان TED Talks ها آشنا شوید. در کل، تد تاک‌ ها برای تمامی سطوح زبان‌آموزان مفید هستند و بهتر است با توجه به پیشرفت خود، به‌ تدریج به سخنرانی‌های پیشرفته‌تر گوش دهید.

 

چند نکته برای آموزش زبان انگلیسی با استفاده از TED Talks

در ادامه نکاتی را با شما در میان خواهیم گذاشت تا برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق سخنرانی های TED بیشترین بازدهی را داشته باشید؛

۱- هنگام گوش دادن به TED Talks ها، تمرکز خود را بر روی تفهیم مطلب قرار دهید. ابتدا سعی کنید مفهوم کلی سخنرانی را متوجه شوید، سپس به جزئیات بپردازید. با تمرین این کار، مهارت شنیداری خود را بهبود خواهید داد.

۲- بعد از گوش دادن به تد تاک، سعی کنید خلاصه‌ای از آن مطلب را بنویسید. این تمرین به شما کمک می‌کند تا مهارت نوشتاری خود را نیز بهبود بخشیده و دایره واژگان‌تان را افزایش دهید.

۳- بعد از مشاهده سخنرانی های TED، تلاش کنید تا مانند سخنران صحبت کنید. سعی کنید نوع تلفظ و لهجه سخنران را تقلید کنید.

۴- با تکرار گوش دادن به TED Talks ها، می‌توانید دایره واژگان خود را افزایش داده و مهارت شنیداری خود را بهبود بخشید. سعی کنید به‌ تدریج با لهجه و سرعت صحبت کردن سخنرانان تد تاک‌ ها آشنا شوید.

۵- برای تثبیت یادگیری زبان انگلیسی از طریق تد تاک با دوستان خود درباره مطالبی که شنیده‌اید، صحبت کرده و سعی کنید از لغات و عبارات جدیدی که یاد گرفته‌اید استفاده کنید. این تمرین به شما کمک می‌کند تا در کنار لیسنینگ، مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی خود را نیز بهبود بخشید.

۶- سعی کنید در موضوعات مختلفی از جمله فرهنگ، تاریخ، علم، هنر و غیره TED Talks ها را گوش بدهید تا دایره واژگان خود را بیشتر کنید و با مباحث مختلف آشنا شوید. این روش همچنین از تکراری شدن مباحث جلوگیری کرده و انگیزه شما را برای آموزش زبان انگلیسی تقویت می‌کند.

چند نکته برای آموزش زبان انگلیسی با استفاده از TED Talks

 

سخن پایانی

طبق تحقیقات انجام‌ شده، نشان داده شده است که مشاهده TED Talks می‌تواند به بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی کمک کند. از آنجا که سخنرانان در تد تاک از کلمات و عبارات پیچیده استفاده می‌کنند، تماشای این سخنرانی‌ها می‌تواند به بهبود دایره لغات و افزایش فهم بیشتر محتوای زبان انگلیسی کمک کند. همچنین، تمرین شنیداری با تماشای سخنرانی های TED می‌تواند به بهبود مهارت‌های شنیداری و تلفظ شما نیز کمک کند. به طور کلی می‌توان گفت که یادگیری زبان انگلیسی با TED Talks بسیار رایج است و به یک روش جذاب و مؤثر برای تقویت مهارت‌های زبانی تبدیل شده است.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۴ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *