کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

آمادگی سریع و آسان آزمون آیلتس با کلاس خصوصی

۴.۶
(۲۶)

آمادگی آزمون آیلتس برای افرادی که تجربه‌ی شرکت در هیچکدام از آزمون‌های زبان انگلیسی را ندارند، ممکن است کمی چالش‌برانگیز به نظر برسد. اما با استفاده از تمام منابع مفید و کمک گرفتن از یک معلم زبان آیلتس،‌ همه‌چیز ممکن می‌شود. اگر شما هم به دنبال آمادگی سریع و آسان آزمون آیلتس هستید،‌ اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را بخوانید.

در ادامه مراحل و مزایای آمادگی برای آیلتس با کلاس خصوصی را به شما معرفی کرده‌ایم و از مزیت‌ها و مشخصات یک معلم زبان خوب گفته‌ایم.


🎧 فایل صوتی این مقاله را بشنوید 🎧

با شنیدن هم می‌توانیم یاد بگیریم! 🙌✨


 

در ادامه می‌خوانید:

 

چطور برای آمادگی سریع و آسان آیلتس برنامه‌ریزی کنیم؟

ممکن است آماده شدن برای آزمون آیلتس برای برخی از افراد کاری دلهره‌آور باشد. گاهی ممکن است در مورد اینکه از کجا و با چه منابعی شروع به مطالعه برای آزمون آیلتس، احساس آشفتگی کنید. برای آنکه در آزمونی مثل آزمون آیلتس موفقیت کسب کنید، لازم است بهترین و سریع‌ترین راه‌های آمادگی برای آن را بشناسیم تا به بهترین نحو برای آمادگی آن برنامه‌ریزی کنید.

چطور برای آمادگی سریع و آسان آیلتس برنامه‌ریزی کنیم؟

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب ها برای شرکت در آزمون آیلتس

در ادامه مهم‌ترین مراحل آمادگی سریع و آسان آیلتس را شرح خواهیم داد؛

 

۱. نوع آزمونی را که می‌خواهید در آن شرکت کنید انتخاب کنید

همانطور که می‌دانید آزمون آیلتس در دو نوع آیلتس آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود. اما برای اینکه بدانید شرکت در کدام آزمون برای شما بهتر است، باید این دو نوع آزمون را بشناسید و تفاوت‌های آن‌ها را بدانید.

به طور کلی اگر قصد مهاجرت تحصیلی را دارید، آزمون آیلتس آکادمیک برای شما انتخاب مناسبی است. اگر هم قصد مهاجرت کاری به کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشید، می‌توانید در آیلتس جنرال شرکت کنید. البته بهتر است تمامی جزئیات درباره‌ی آزمون آکادمیک و جنرال را قبل از ثبت‌نام مطالعه نمایید.

در مرحله‌ی بعدی باید انتخاب کنید که می‌خواهید آزمون آیلتس را به چه صورت بگذرانید. آیلتس در دو نوع نسخه‌ی کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌شود. شما می‌توانید هرکدام از آن‌ها که برایتان راحت‌تر است را اتنخاب کنید.

 

۲. ساختار آزمون آیلتس بشناسید

پیش از آنکه شروع به یادگیری زبان برای شرکت در آزمون آیلتس کنید، باید با قالب آزمون، انواع سوالات، تعداد سوالات، زمان پاسخگویی به هر بخش و… به طور کامل آشنا شوید. به خاطر داشته باشید که رمز موفقیت در هر آزمونی، نه فقط آزمون آیلتس، آشنایی کامل با الگو و قالب آن است.

بیشتر بخوانید: IELTS One Skill Retake: شرکت مجدد در یک مهارت به‌جای تکرار کل آزمون

 

۳. محدودیت‌های زمانی آزمون آیلتس را دریابید

هرچه بهتر ساختار آزمون را درک کنید، توانایی بیشتری در درک زمان‌بندی آزمون نیز خواهید داشت. تلاش کنید تمریناتی که در منزل انجام می‌دهید، تحت شرایط و زمان‌بندی آزمون‌تان باشد. به این ترتیب به سرعت درست پاسخگویی سوالات آزمون عادت می‌کنید و نتیجه‌ی بهتری در روز آزمونتان بدست خواهید آورد.

 

۴. در یک کلاس زبان آیلتس شرکت کنید

شرکت در یک کلاس خصوصی آیلتس به شما کمک می‌کند تا قدم در راه‌هایی بگذارید که نتیجه‌بخش و موثر بوده است. سعی و خطا کردن در این مسیر سرعت شما را کاهش می‌دهد. بنابراین کمک گرفتن از یک معلم آیلتس به شما کمک می‌کند که بهتر و سریع‌تر این مسیر را بپیمایید و به موفقیت دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:  قبولی در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی با بهترین نمره به کمک معلم خصوصی زبان

 

۵. روی مهارت‌های زبانی خود کار کنید

اغلب داوطلبان آزمون آیلتس زمانی که تصمیم به شرکت در این آزمون می‌گیرند، یادگیری زبان انگلیسی را فراموش می‌کنند. در حالی که اگر زبان انگلیسی جنرال را ندانید، شرکت در این آزمون برایتان غیرممکن می‌شود.

بنابراین بهتر است ابتدا سطح زبان خود را بشناسید و سپس به طور کلی روی مهارت‌های زبان انگلیسی خود کار کنید و در کنار آن به انجام تمرینات لازم برای آمادگی آیلتس نیز بپردازید.

بیشتر بخوانید:

 

۶. استراتژی‌های پاسخگویی به سوالات آیلتس را یاد بگیرید

آیلتس آزمونی است که شباهت زیادی به کنکور دارد. ممکن است شما اطلاعات زیاد و خوبی داشته باشید، اما اگر با تکنیک و استراتژی‌های پاسخگویی به سوالات آزمون آیلتس آشنا نباشید، نمره‌ی خوبی در این آزمون بدست نخواهید آورد. از آنجایی که آزمون آیلتس هر ۴ مهارت زبانی شما را می‌سنجد، بهتر است برای هر بخش استراتژی مشخصی داشته باشید.

 

۷. در یک آزمون ماک شرکت کنید

اغلب داوطلبان آزمون آیلتس ترجیح می‌دهند پیش از شرکت در آزمون آیلتس اصلی خود، در یک آزمون تمرینی شرکت کنند تا به خوبی با شرایط واقعی آزمون آشنا شوند. آزمون ماک آزمونی است که در آن فضای آزمون اصلی را برای داوطلبان شبیه‌سازی می‌کنند. با شرکت در یک آزمون ماک آیلتس می‌توانید سطح و نمره‌ی احتمالی خود در آزمون اصلی آیلتس را شناسایی کنید و بر روی نقاط ضعفتان تا زمان آزمون اصلی کار کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های شرکت در آزمون ماک آیلتس رایگان

 

آمادگی برای آیلتس با کلاس خصوصی

پیش از آنکه نوع کلاسی که برای آمادگی آزمون آیلتس نیاز دارید را انتخاب کنید، بهتر است ابتدا بدانید که در کجای مسیر قرار گرفته‌اید. بهتر است میزان دانش خود را از طریق یک سایت یا آزمون تعیین سطح مشخص کنید و انتخاب کنید که می‌خواهید در یک کلاس آیلتس خصوصی شرکت کنید یا گروهی؟ کدام یک برای شما بهتر است؟

آمادگی سریع و آسان آزمون آیلتس با کلاس خصوصی

ثبت‌نام در یک کلاس خصوصی آیلتس مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. شما در یک کلاس خصوصی زبان آیلتس با سرعت بیشتری پیشرفت خواهید کرد و یادگیری موثرتری خواهید داشت. ضمناً علاوه بر اینکه تمامی زمان یک کلاس خصوصی تنها در اختیار شما خواهد بود، می‌توانید زمان کلاستان را به همراه معلم زبانتان و از بین ساعت‌های خالی او مشخص کنید. به طور کلی یک کلاس خصوصی انعطاف بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

اگر به دنبال یادگیری سریع و آسان زبان برای شرکت در آزمون آیلتس هستید، پیشنهاد می‌کنیم در یک کلاس خصوصی شرکت کنید. چرا که در یک کلاس خصوصی تمام توجه مدرس به شما خواهد بود. به همین دلیل امکان سریعاً نقاط قوت و نقاط ضعفتان مشخص می‌شود و امکان پیشرفت و یادگیری سریع‌تر برایتان فراهم می‌شود.

 

معلم خصوصی چگونه به آمادگی برای آیلتس کمک می‌کند؟

داشتن معلم خصوصی میتواند تاثیر زیادی بر آمادگی شما برای آزمون IELTS داشته باشد. اما حتما توجه داشته باشید معلمی که انتخاب می‌کنید، از نیازهای تحصیلی شما آگاه باشد تا بتواند به خوبی به شما برای دستیابی به نمره مدنظرتان کمک کند.

بیشتر بخوانید: حداقل نمره زبان انگلیسی برای مهاجرت چقدر است؟

در ادامه به مزیت های داشتن یک معلم خصوصی برای آزمون آیلتس اشاره می‌کنیم:

 

۱. معلمان آیلتس در این آزمون تخصص دارند

معلم‌های خصوصی معمولاً دارای تخصص در این آزمون هستند و به خوبی با ساختار آزمون IELTS آشنا هستند. آنها می‌توانند شما را به بهترین نحو برای بخش های آزمون آماده کنند.

 

۲. ارزیابی مهارت های شما

معلم خصوصی می‌تواند مهارات شما را ارزیابی کرده و نقاط قوت و ضعف شما را تشخیص دهد. میتواند بر اساس این ارزیابی برای شما برنامه درسی مناسبی بنویسد تا بتوانید بر نقاط ضعفتان غلبه کنید و نقاط قوتتان را تقویت کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه برای شاگرد خود برنامه درسی بنویسم؟

 

۳. تنظیم برنامه مطالعه

معلم می‌تواند به شما راهنمایی کند تا یک برنامه مطالعه منظم و موثر برای آمادگی برای آزمون IELTS ایجاد کنید. این برنامه شامل زمانبندی مطالعه، منابع معتبر، و تمرین‌های مکمل می‌شود. از آنجا که معلمان خصوصی با بهترین منابع آشنا هستند، می‌توانند به شما کمک کنند تا در کمترین زمان و با استفاده از بهترین متودها، مهارت های خودتان را تقویت کنید.

 

۴. استفاده از منابع به روز آیلتس

معلمان آیلتس به ویژه در کلاس‌های خصوصی، معمولاً از جدیدترین منابع و سوالات آیلتس در تدریس استفاده می‌کنند. بسیاری از مدرسان آیلتس هم ساکن کشورهای انگلیسی زبان مثل انگلیس و آمریکا هستند و طبیعتاً دانش بیشتر و به‌روزتری درباره آزمون آیلتس و سوالات آن و نحوه برگزاری هر بخش از آزمون و… دارند.

 

۵. برگزاری کلاس آنلاین و حضوری

شاید در شهری که شما زندگی می‌کنید، کلاس حضوری آمادگی آیلتس وجود ندارد، هزینه آن زیاد است، مدرس تجربه و تسلط کافی ندارد و… . حتی ممکن است خودتان به دلیل مشغله‌های کاری و برنامه فشرده زندگی، نتوانید در ساعت‌های مشخصی در یک مکان برای برگزاری کلاس حضور پیدا کنید.

در پلتفرم هایتاکی شما می‌توانید با دستی باز و از میان گزینه‌های مختلف، بعد از مقایسه توانایی‌ها، دانش، رزومه مدرسان وقیمت کلاس هر کدام از آنها، در کلاس آنلاین آیلتس شرکت کرده و در زمان‌هایی از روز که برای خودتان مناسب‌تر است، برنامه یادگیری‌تان را پیش ببرید.

 

۶. ارائه بازخورد (فیدبک) فوری

هنگام آمادگی برای آزمون آیلتس، شما نیاز دارید تا بازخوردهای فوری دریافت کنید. برای مثال شما به صورت روزانه تمرین رایتینگ دارید و نیاز دارید که به صورت مداوم از اشکالات هر متن خود با خبر شوید تا بتوانید در متن بعدی آنها را اصلاح کنید. معلم خصوصی می‌تواند در این فرآیند با بازخوردهایی که در اختیارتان قرار می‌دهد و نکاتی که منحصر به خودتان بیان میکند، کمک بزرگی به ترقی شما کند.

چطور یک کلاس خصوصی خوب برای آمادگی آیلتس انتخاب کنیم؟

 

۷. تمرین‌های شفاهی

یکی از بخش‌های مهم آزمون IELTS بخش اسپیکینگ است که ما ایرانی ها معمولا در این بخش ضعف داریم، چرا که اکثر ما به واسطخه تماشای فیلم های انگلیسی و خواندن کتابهای زبان و یا شرکت در کلاس های عمومی زبان را یاد گرفته ایم که این باعث شده تا به میزان کافی روی مهارت اسپیکینگ کار نکنیم. معلم خصوصی می‌تواند نقش مکمل شما در تمرین صحبت کردن باشد و به شما کمک کند تا مهارت‌های شفاهی خود را تقویت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت مکالمه (speaking) زبان انگلیسی

 

۸. افزایش اعتماد به نفس

داشتن یک معلم خصوصی که شما را در طی فرآیند آماده‌سازی همراهی می‌کند، می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. شما می‌دانید که مطابق با دستورالعمل درستی پیش می‌روید و نسبت به درستی دانشتان اطمینان دارید. همچنین شما از توجه و راهنمایی فردی بهره‌مند خواهید شد که این خود باعث بهبود اعتماد به نفستان می‌شود.

 

۹. تعهد به مطالعه

داشتن یک معلم خصوصی و برنامه منحصر به فرد خودتان، می‌تواند شما را ترغیب کند تا بهترین تلاش خود را برایآمادگی برای آزمون بکنید و برنامه مطالعه را به دقت دنبال کنید. همچنین در طی پروسه آمادگی برای آزمون که می‌تواند خسته کننده و یا فرسایشی بشود، معلم خصوصی با ارائه راهکارهای جدید مطالعه، انگیزه مطالعه و ادامه دادن را در شما حفظ میکند.

 

چطور یک کلاس خصوصی خوب برای آمادگی آیلتس انتخاب کنیم؟

یک مجموعه‌ی خوب برای آموزش آیلتس، معلمان آموزش دیده و با تجربه‌ای دارد که قادر به ارائه‌ی آموزش‌های با کیفیتی به داوطلبان هستند. داشتن یک برنامه‌ی آموزشی و درسی قوی برای هر ۴ مهارت آزمون آیلتس اهمیت زیادی دارد. چرا که میزان توانایی زبان‌آموزان مختلف در هر مهارت با یکدیگر متفاوت است.

زمانی که می‌خواهید به یک کلاس خصوصی برای آمادگی آیلتس بروید، بهتر است یک مدرس حرفه‌ای با برنامه‌ی تدریس منعطف برای خود انتخاب کنید.

در ضمن از مقایسه کردن مدرسان با هم نترسید! اینگونه می‌توانید نقاط ضعف و قدرت هر مدرس را شناسایی کرده و با معلمی متناسب با نیاز‌ها و سطح خودتان کلاس بردارید. بنابراین یک کلاس خصوصی خوب برای آمادگی آیلتس، کلاسی است که با توجه به نیازها و سطح شما پیش برود و مدرس آن از لحاظ آموزشی از توانایی کافی برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: چطور یک معلم زبان خوب پیدا کنم؟

رزومه و تجربه‌ی مدرس در زمینه‌ی آموزش آیلتس

 

معیارهای انتخاب بهترین استاد آیلتس

 

۱. رزومه و تجربه‌ مدرس در آموزش آیلتس

یکی از نکات مهم در انتخاب یک معلم خوب آیلتس، داشتن سابقه‌ی تدریس در این زمینه است. بسیار دیده شده که افرادی خود را مدرس آیلتس معرفی می‌کنند در حالی که تجربه‌ی تدریس و رزومه‌ای در این زمینه ندارند. بنابراین پیش از انتخاب مدرس مورد نظرتان دقت کافی را داشته باشید و رزومه‌ی وی را به خوبی بررسی نمایید.

بیشتر بخوانید: چگونه مهارت و تجربه یک معلم زبان را بسنجیم؟

 

۲. میزان موفقیت زبان‌آموزان مدرس

از آنجایی که تدریس در زمینه‌ی آیلتس چالش‌های خاص خود را برای مدرسان زبان انگلیسی دارد، پشت سر گذاشتن این چالش‌ها با موفقیت یکی از ویژگی‌هایی مثبت یک مدرس حرفه‌ای آیلتس به حساب می‌آید. شما این حق را دارید که پیش از انتخاب معلم خصوصی آیلتس خود، میزان موفقیت زبان‌آموزان پیشین وی در آزمون آیلتس را به صورت مستند از ایشان بخواهید و بررسی نمایید.

میزان موفقیت زبان‌آموزان مدرس

البته باید توجه داشته باشید که تنها نمره‌ی بالا در آزمون آیلتس معیار نیست. معیار اصلی میزان پیشرفت هر زبان‌آموز نسبت به گذشته‌ی خودش است.

 

۳. به روز بودن اطلاعات مدرس

همانطور که می‌دانید آزمون‌هایی نظیر آزمون آیلتس مرتباً دچار تغییر می‌شوند. بنابراین بهتر است مدرس آیلتسی که انتخاب می‌کنید به روز باشد و از تمامی این تغییرات باخبر باشد. همچنین یک مدرس خوب باید سوالات آزمون‌های جدید را بررسی می‌کند و از آن‌ها برای آمادگی بیشتر زبان‌آموزانش استفاده می‌کند.

 

۴. منظم بودن مدرس در تشکیل کلاس‌ها

داشتن نظم و روتین مشخص برای افرادی که زندگی روزمره‌ی مشخصی داشته باشند، یک ارزش محسوب می‌شود. منظم بودن کلاس‌ها به شما کمک می‌کند که به شکل مستمر و منظم به مطالعه و یادگیری بپردازید.

بیشتر بدانید: برای شرکت در آزمون آیلتس به چند جلسه کلاس خصوصی آیلتس نیاز داریم؟

 

۵. تشکیل کلاس دلخواه شما

زندگی‌های شلوغ امروزی تاثیر بسزایی بر روی سبک زندگی ما دارد. برای فائق آمدن بر این وضعیت یکی از راه‌هایی که پیش پای شماست، تشکیل کلاس آیلتس به صورت آنلاین است. همانطور که می‌دانید کلاس‌های آیلتس به دو صورت آنلاین و حضوری تشکیل می‌شوند. بستگی دارد انتخاب شما کدام باشد.

یکی از پلتفرم‌هایی که برای تشکیل کلاس خصوصی به صورت آنلاین می‌توانید از آن استفاده کنید، پلتفرم هایتاکی است. با ورود به این پلتفرم می‌توانید رزومه‌ی مدسان آیلتس را بررسی نمایید و با مدرس مورد نظر خود یک جلسه‌ی آزمایشی داشته باشید. استفاده از این پلتفرم مزایای زیادی برای داوطلبان آیلتس دارد. برای مثال شما می‌توانید زمان دلخواهتان را برای کلاس انتخاب کنید و همچنین پیش از تشکیل کلاس، نظرات زبان‌اموزان پیشین آن مدرس را نیز مطالعه نمایید.

بیشتر بدانید:

 

۶. مقرون به صرفه بودن

آخرین چیزی که در زمان ثبت‌نام در یک کلاس خصوصی اهمیت دارد، هزینه‌ی کلاس است. اما امروزه با توجه به رقابت شدید در بین مدرسان و موسسات آموزش زبان، گاهاً هزینه‌های یک کلاس خصوصی آیلتس، سر به فلک می‌کشد. دقت کنید که هزینه کردن برای کلاس آیلتس در نهایت به شما سود می‌رساند. اما منطقی بودن آن هزینه اهمیت زیادی دارد.

 

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید که در هر سطحی از زبان انگلیسی که باشید، برای گرفتن نمره‌ی ایده‌آل در آزمون آیلتس نیاز به یک کلاس آیلتس خواهید داشت. چرا که موفقیت در این آزمون بجز دانش بالای زبان انگلیسی، نیازمند تکنیک‌ها و استراتژی‌های پاسخگویی به سوالات آزمون آیلتس نیز هست. بنابراین با شرکت در یک کلاس خصوصی آیلتس، مسیر خود به موفقیت را هموارتر می‌کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۶ / ۵. تعداد نظرات ۲۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *