کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

آزمون آیلتس چقدر طول می کشد؟ مدت زمان آزمون آیلتس

۳.۵
(۸)

همان‌طور که می‌دانید، آزمون آیلتس از ۴ بخش مختلف شامل Listening یا شنیدن، Reading یا خواندن، Writing یا نوشتن و در نهایت Speaking یا همان صحبت کردن، تشکیل شده است. هر کدام از بخش‌ها زمان متفاوتی دارند، اما به طور کلی مدت زمان آزمون آیلتس، حدود ۲ ساعت و ۵۵ دقیقه به طول می‌انجامد. این مدت زمان در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال یکسان است. اما هر کدام از بخش‌های آزمون آیلتس چقدر طول می‌کشند؟

 

در ادامه می‌خوانید:

 

مدت زمان آزمون آیلتس بخش Listening

مدت زمان ازمون آیلتس بخش لیسنینگ

 

در بخش Listening، چهار فایل صوتی شامل ۲ مکالمه و ۲ مونولوگ برای داوطلبان پخش شده و از این ۴ فایل، ۴۰ سوال نیز طرح می‌گردد. داوطلبان ۳۰ دقیقه زمان خواهند داشت تا به این فایل‌ها گوش داده و از محتوای آن یادداشت برداری کنند. علاوه بر این، با پایان فایل‌های صوتی، ۱۰ دقیقه زمان اضافی در اختیار داوطلبان قرار داده می‌شود تا یادداشت‌های خود را به پاسخنامه انتقال دهند. در مجموع بخش Listening آزمون آیلتس ۴۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

 

مدت زمان آزمون Reading آیلتس

اگرچه محتوای بخش خواندن، در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال متفاوت است، اما زمان در نظر گرفته شده برای این دو آزمون یکسان و معادل ۶۰ دقیقه است. در این ۶۰ دقیقه، داوطلبان باید تعدادی متن را مطالعه کرده و به ۴۰ سوالی که از این متون طرح شده‌اند پاسخ دهند. بخش Reading در آیلتس جنرال از ۱ متن بلند و ۴ الی ۵ متن نسبتا کوتاه تشکیل شده است. در حالی که سوالات بخش Reading آزمون آکادمیک، از ۳ متن نسبتا بلند طرح می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌ های تقویت مهارت ریدینگ آیلتس 

مدت زمان بخش ریدینگ

 

مدت زمان آزمون Writing آیلتس

در بخش نوشتن که کمی در آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک متفاوت است، داوطلبان ۶۰ دقیقه زمان خواهند داشت تا ۲ متن با موضوعات ارائه شده نگارش کنند. متن اول باید در حداکثر ۱۵۰ کلمه و متن دوم در حداکثر ۲۵۰ کلمه نوشته شود.

مدت زمان بخش رایتینگ

 

مدت زمان آزمون Speaking آیلتس

بخش صحبت کردن یا Speaking تنها قسمتی از آزمون آیلتس است که به صورت حضوری برگزار می‌شود. این بخش از ۳ مرحله تشکیل شده است و مجموعاً بین ۱۱ الی ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد. مرحله اول حداکثر ۵ دقیقه طول می‌کشد و به گفتگو با اگزمینر یا ممتحن در خصوص موضوعات شخصی، طرز فکر و سبک زندگی داوطلب اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: IELTS One Skill Retake: امکان شرکت مجدد در یک مهارت آیلتس به‌جای تکرار کل آزمون

مدت زمان بخش اسپیکینگ

 

 در مرحله دوم، یک کارت به داوطلب داده می‌شود که روی آن موضوع خاصی نوشته شده است. در این مرحله داوطلبان ۱ دقیقه فرصت دارند فکر کنند و سپس ۲ دقیقه در خصوص موضوع مربوطه صحبت و اظهار نظر کنند. در پایان مرحله سوم آزمون Speaking به بسط و گسترش موضوع مرحله دوم از طریق گفتگو با ممتحن اختصاص می‌یابد که حداکثر ۵ دقیقه به طول می‌انجامد.

 

سخن پایانی

مدت زمان بخش های ازمون ایلتس

 

همان طور که دیدید، تمامی مراحل آزمون ایلتس حداکثر ۲ ساعت و ۵۵ دقیقه به طول می‌انجامند. حدود ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه از این زمان به آزمون کتبی، و حدود ۱۵ دقیقه از آن نیز به آزمون شفاهی یا همان Speaking اختصاص دارد. هایتاکی امیدوار است با برنامه ریزی مناسب و البته با کمک گرفتن از یک مدرس زبان انگلیسی آیلتس، بتوانید در این آزمون مهم نمره بالایی کسب کرده و شانس خود را برای مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور افزایش دهید.

 

منبع: cambridgeenglish.org

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۵ / ۵. تعداد نظرات ۸

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *