کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

مراحل و نکات انتخاب مدرس و رزرو کلاس زبان در هایتاکی

۵
(۴)

هایتاکی یک پلتفرم تدریس خصوصی زبان خارجی است که امکان شرکت در کلاس‌های آنلاین و حضوری باکیفیت را برای شما فراهم می‌کند. برای رزرو کلاس زبان در هایتاکی کافی است چند مرحله ساده را بگذرانید. گام به گام این مراحل را در ادامه با هم می‌بینیم؛ و نکاتی که به شما کمک می‌کند بهترین معلم خصوصی زبان را در هایتاکی انتخاب کنید بررسی می‌کنیم.

 

فهرست محتوا:

 

گام به گام رزرو کلاس زبان در هایتاکی

اگر قصد یادگیری یک زبان خارجی جدید را دارید، پلتفرم هایتاکی به شما کمک می‌کند به آسانی معلم خصوصی زبان خود را در ۱۵ زبان متنوع انتخاب و کلاس خصوصی آنلاین یا حضوری خود را رزرو کنید. این مسیر ساده است و می‌توانید آن را در یک نگاه در تصویر زیر ببینید.

اینفوگرافیک

اما اجازه بدهید جزئیاتی که در هر گام لازم است به آن توجه کنید را به طور خلاصه با هم مرور کنیم.

 

۱. وارد سایت شوید

نام هایتاکی را در گوگل جستجو کنید، یا لینک hitalki.org را باز کنید. حالا مستقیم وارد صفحه اصلی سایت می‌شوید. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، گزینه «زبان‌آموز هستم» و سپس نوع کلاس خود را انتخاب کنید: آنلاین یا حضوری.

رزرو کلاس زبان در هایتاکی - انتخاب کلاس

 

۲. زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید

در پلتفرم هایتاکی می‌توانید برای ۱۵ زبان متنوع معلم زبان پیدا کنید. در این مرحله زبانی را مشخص نمایید که قصد یادگیری آن را دارید. برای مثال در تصویر زیر من زبان انگلیسی را انتخاب کرده‌ام و به صفحه انتخاب استاد هدایت شده‌ام.

رزرو کلاس زبان در هایتاکی - انتخاب زبان

 

۳. مدرس را انتخاب کنید

در این مرحله می‌توانید مدرس‌های متفاوتی که زبان مورد نظر شما را تدریس می‌کنند ببینید. هنگام انتخاب مدرس مهم است توجه کنید که هدف شما از یادگیری این زبان چیست؟ و آیا مدرس مورد نظر شما می‌تواند در یادگیری مهارت مورد نظر به شما کمک کند.

برای آن که کار شما ساده‌تر شود، می‌توانید از فیلترها کمک بگیرید. با توجه به تصویر زیر، اگر در بالای صفحه گزینه فیلترها را انتخاب کنید، می‌توانید موارد زیر را محدود کنید:

  1. مهارت مورد نظرتان: گرامر، مکالمه، زبان عمومی، تجاری، لهجه خاص، آمادگی برای آزمون‌های داخلی یا بین‌المللی، امتحانات و …
  2. سطح تدریس: مبتدی، متوسط و حرفه‌ای
  3. گروه سنی: کودک، نوجوان و بزرگسال
  4. جنسیت مدرس
  5. و در نهایت اگر قصد دارید با اساتید حرفه‌ای یا Native کلاس بگیرید، گزینه‌های آخر را روشن کنید.

رزرو کلاس زبان در هایتاکی - اعمال فیلتر

 

در نهایت یادتان باشد که دکمه اعمال را بزنید. حالا می‌توانید اساتید زبانی را ببینید که بر مبنای نیاز شما کلاس خصوصی آنلاین یا حضوری برگزار می‌کنند.

 

آشنایی بیشتر با مدرس

برای شناخت بهتر مدرس می‌توانید رزومه و ویدیوی او را مشاهده کنید. هر مدرس در پلتفرم هایتاکی یک پروفایل دارد که در آن یک ویدیو برای معرفی خودش قرار می‌دهد.

رزرو کلاس در هایتاکی - آشنایی با مدرس

 

در پروفایل مدرس شما می‌توانید رزومه او، زمان‌های خالی‌اش و نظرات زبان‌آموزانش را ببینید.

رزرو کلاس زبان در هایتاکی - پروفایل مدرس

 

۴. کلاستان را رزرو کنید

وقتی مدرس مورد نظرتان را انتخاب کردید، می‌توانید فرآیند رزرو کلاس در هایتاکی را شروع کنید. این کار را می‌توانید به آسانی و در چند مرحله مشخص انجام دهید. اگر با مدرس زبانی که انتخاب کرده‌اید آشنا نیستید، می‌توانید ابتدا یک جلسه آزمایشی رزرو کنید.

بیشتر بخوانید: رزرو کلاس خصوصی و دوره های زبان از خارج از ایران

در جلسه آزمایشی با معلم زبانتان و روش تدریس او آشنا می‌شوید؛ و می‌توانید سوالات خود را از او بپرسید. فرآیند رزرو جلسه آزمایشی یا کلاس خصوصی مشابه است. پس از انتخاب گزینه «رزرو کلاس» یا «رزرو جلسه آزمایشی» باید نوع کلاستان (آنلاین یا حضوری) و تعداد جلسات آن را انتخاب نمایید.

رزرو کلاس زبان در هایتاکی - انتخاب نوع و تعداد جلسات

 

سپس زمان کلاستان را مشخص کنید و اگر لازم می‌دانید توضیحی برای استاد بنویسید.

رزرو کلاس زبان در هایتاکی - انتخاب زمان و توضیحات

 

شما با رزرو همزمان ۵ یا ۱۰ جلسه کلاس در هایتاکی مشمول تخفیف خواهید بود.

 

۵. عضویت در سایت هایتاکی

اگر قبلاً در سایت هایتاکی ثبت نام نکرده باشید، یا به حساب کاربری خود وارد نشده باشید، در این مرحله باید این کار را انجام دهید. عضویت در سایت بسیار ساده و واضح است:

  • شماره تلفن خود را وارد کنید؛
  • کدی که برای شما پیامک شده را وارد نمایید؛
  • نام و نام خانوادگی، و جنسیت خود را مشخص کنید؛
  • و دکمه ثبت اطلاعات را بزنید.

رزرو کلاس زبان در هایتاکی - عضویت

 

۶. پرداخت و تکمیل ثبت نام

اگر در حال رزرو جلسه آزمایشی باشید، با تایید نهایی کلاس زبان شما در هایتاکی رزرو خواهد شد. اگر بخواهید یک یا چند جلسه کلاس زبان رزرو کنید، وارد مرحله پرداخت و نهایی کردن رزرو خود می‌شود.

رزرو کلاس زبان در هایتاکی - پرداخت نهایی

 

همان‌طور که می‌بینید شما راه‌های متنوعی برای پرداخت هزینه کلاس دارید. پیش از پرداخت نهایی یک بار مشخصات کلاسی که انتخاب کرده‌اید را مرور کنید، قوانین و مقررات را بخوانید و سپس ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

پس از تکمیل ثبت نام باید منتظر تایید نهایی توسط مدرس باشید.

 

امکانات و محیط کاربری شما در هایتاکی

هایتاکی امکان رزرو کلاس زبان آنلاین یا حضوری را برای شما فراهم می‌کند. اما علاوه بر آن شما می‌توانید از طریق حساب کاربری خود، کلاستان را تغییر دهید یا لغو کنید. هم‌چنین امکان ارتباط با مدرس نیز برای شما فراهم است.

بهتر است پیش از شرکت در کلاس، راهنمای زبان‌آموزان را مطالعه کنید. اگر هنوز هم در مورد چیزی ابهام داشتید، می‌توانید با پشتیبانی هایتاکی در تماس باشید.

 

داشبورد زبان آموزان در هایتاکی

اجازه بدهید نگاهی به پنل کاربری زبان‌آموزان در پلتفرم هایتاکی بیندازیم.

رزرو کلاس زبان در هایتاکی - پنل کاربری زبان آموز

 

همان‌طور که در تصویر پیداست، شما می‌توانید در پنل کاربری خود درخواست‌هایتان برای رزرو کلاس در هایتاکی، کلاس‌های رزرو شده و برگزار شده را ببینید.

خلاصه‌ای از کلاس‌های پیش رو، درخواست‌های در انتظار تایید و برگزار شده و وضعیت کیف پول شما در صفحه داشبورد در دسترس است.

کلاس‌های آنلاین زبان در هایتاکی، در بستر اسکای‌روم برگزار می‌شود. اما شما بنا بر توافق با مدرس و هماهنگی با هایتاکی می‌توانید در بستر دیگری نیز کلاس‌های خود را بگذرانید.

 

ارتباط با مدرس و پشتیبانی

شما از طریق پنل کاربری، در قسمت درخواست‌های من، می‌توانید به مدرس مورد نظرتان پیام بدهید و اگر توضیحی لازم است برای او بفرستید.

هر زمانی که به کمک نیاز داشتید هم پشتیبانی هایتاکی شما را همراهی می‌کند تا تجربه خوبی از کلاس زبان خود داشته باشید. در هر مرحله‌ای از فرآیند رزرو کلاس زبان یا حضور در کلاس می‌توانید از طریق چت آنلاین یا تلفن (ساعت ۹ تا ۱۸ – روزهای کاری) با پشتیبانی هایتاکی در تماس باشید. پیش از تماس با پشتیبانی می‌توانید نگاهی به سوالات متداول بیندازید، شاید پاسخ خود را پیدا کنید.

به همین سادگی می‌توانید اولین جلسه کلاس زبان خود را رزرو و یادگیری یک زبان جدید را آغاز کنید. شاید چند راهنمایی برای در نظر گرفتن معیارهای انتخاب معلم زبان مناسب نیز کمک کند از کلاس خود رضایت بیشتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چطور یک معلم زبان خوب پیدا کنم؟

 

معیارهای مهم انتخاب مدرس زبان

همیشه تنها عاملی که موجب می‌شود شما آسان‌تر و سریع‌تر به هدف خود برسید، انتخاب معروف‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مدرس زبان نیست. درست است که تخصص و تکنیک معلم زبان در اداره کلاس، برنامه‌ریزی مطالعاتی و در نهایت پیشرفت شما اثر مهمی دارد. اما این که تخصص و تجربه استاد زبانی که انتخاب می‌کنید، مطابق با هدف و خواسته شما باشد نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

علاوه بر این، عوامل دیگری نیز وجود دارد که روی اولویت شما برای انتخاب و رزرو کلاس اثر می‌گذارد، از جمله: هزینه کلاس، آنلاین یا حضوری بودن، شرایط برگزاری و …

بنابراین در نظر گرفتن چند فاکتور هنگام انتخاب مدرس زبان از هایتاکی می‌تواند بر رضایت و پیشرفت شما موثر باشد.

– هدف و تخصص مورد نظر شما چیست؟

به چه دلیل می‌خواهید یک کلاس زبان رزرو کنید؟

قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان مثل تافل، آیلتس، پی تی ای، دی اس اچ، دِلف و… را دارید؟ مدرسی انتخاب کنید که در این زمینه‌ها تجربه داشته باشد.

رزرو کلاس در هایتاکی

 

می‌خواهید به مکالمه مسلط شوید؟ حتمن موضوع را با معلم زبان خود در میان بگذارید.

هدف شما از شرکت در کلاس زبان، روشن می‌کند که کدام معلم زبان و با چه تخصصی، بهتر می‌تواند به شما کمک کند.

– چقدر می‌توانید برای کلاس زبان هزینه کنید؟

یادگیری زبان نیاز به استمرار دارد. بنابراین هزینه کلاس می‌تواند در تصمیم شما برای رزرو آن تاثیر زیادی داشته باشد. بودجه خود را چک کنید و سپس از بین مدرسانی که با شرایط شما هماهنگ هستند انتخاب نمایید.

اختلاف قیمت کلاس‌ها برای مدرس‌های متفاوت ممکن است دلایل متنوعی داشته باشد. دقت کنید که اغلب هزینه کلاس، ارتباطی با تخصص و مهارت مدرس ندارد.

بیشتر بخوانید: چگونه مهارت و تجربه یک معلم زبان را بسنجیم؟

– آیا مدرسی که انتخاب کرده‌اید از منابع به‌روز معتبر استفاده می‌کند؟

مهم است که برای یادگیری یک زبان جدید، حتماً منابع به‌روز و جدید را نیز ببینید. البته ممکن است شما برای بخشی از یادگیری از منابع معتبر و مهمی استفاده کنید که کمی قدیمی‌ترند. اما در کنار آن‌ها مطالعه منابع به‌روز شما را برای ارتباط با مردم دنیا آماده می‌کند. بنابراین بهتر است مدرس زبان شما، منابع به‌روز را نیز بشناسد و برخی از آن‌ها را به کار ببرد.

رزرو کلاس زبان در هایتاکی و مدرسی با منابع به روز

 

– نگاهی به رزومه استاد زبان مورد نظرتان بیندازید.

در رزومه هر مدرس زبان در هایتاکی می‌توانید تخصص او، هزینه کلاس، سطح تدریس و سوابق او را ببینید. مطمئن شوید شرایط شما با استاد زبانی که انتخاب می‌کنید هماهنگ است.

– تجربه زبان‌آموزان دیگر چگونه است؟

شاید استناد به تجربه‌های دیگران معیار دقیقی نباشد. اما به طور معمول می‌توانید در بخش نظرات هر استاد زبان، نکاتی در مورد روش‌ها و تعاملات او بخوانید. شاید این نکات بتواند به شما کمک کند انتخاب بهتری داشته باشید.

– نگران تغییر نباشید.

زمانی که قصد دارید برای یک دروه مشخص با یک استاد زبان در ارتباط باشید، فقط تخصص و مهارت استاد نیست که می‌تواند تجربه خوبی برای شما رقم بزند. ارتباط شما با معلم زبانتان نیز اهمیت زیادی دارد. بنابراین اگر احساس کردید به هر دلیلی از کلاس خود راضی نیستید، از تغییر دادن استاد زبان خود نترسید. قرار نیست چیزی را از اول شروع کنید. بهتر است شانس خود را با یک مدرس حرفه‌ای دیگر نیز امتحان کنید.

– پیش زمینه‌ای از خودتان به معلم زبانتان بدهید.

کمی از سابقه خودتان در زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید به مدرس مورد نظرتان بگویید.

  • چقدر با این زبان آشنا هستید (سطح شما)؟
  • نقاط ضعف یا قوت خودتان را می‌دانید؟
  • هدف شما از یادگیری این زبان چیست؟
  • چقدر می‌توانید برای یادگیری زبان وقت بگذارید؟
  • کمی از علاقه‌مندی‌ها و عادت‌هایتان می‌تواند کمک کند تمرین‌های جذاب‌تری داشته باشید.

 

سخن پایانی

اگر قصد یادگیری یک زبان جدید را دارید، یا می‌خواهید زبانی که تا حدی بلدید را تخصصی‌تر یاد بگیرید، قطعاً با راهنمایی یک استاد زبان حرفه‌ای سریع‌تر و بهتر پیشرفت خواهید کرد. به ویژه اگر قصد شرکت در یک آزمون زبان تخصصی را دارید کمک یک مدرس آشنا با آن آزمون کمک زیادی به موفقیت شما می‌کند.

در چند گام ساده کلاس زبان مورد نظرتان را در هایتاکی رزرو کنید و هر چه زودتر در مسیر یادگیری و پیشرفت قرار بگیرید.

موفق باشید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *