کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

IELTS One Skill Retake: امکان شرکت مجدد در یک مهارت آیلتس به‌جای تکرار کل آزمون در سال ۲۰۲۳

۵
(۴)

شورای بریتانیا (The British Council) به‌تازگی امکانی فوق‌العاده را برای داوطلبان آزمون آیلتس به نام IELTS One Skill Retake معرفی کرده است که به شرکت کنندگان این آزمون اجازه می‌دهد در صورتی که نتوانسته‌اند در یکی از بخش‌های آزمون آیلتس (خواندن، نوشتن، گوش دادن، حرف زدن) نمرۀ مورد نیازشان را کسب کنند، به‌جای تکرار کل آزمون، فقط همان یک مهارت خاص را مجدداً امتحان بدهند.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

به گفته شورای بریتانیا، اجرای سیاست باز پس گیری یک مهارت، با دادن امکان تکرار یک جزء منحصر به فرد از آزمون آیلتس، احتمال موفقیت را برای شرکت کنندگان آزمون افزایش می‌دهد.

 

IELTS One Skill Retake چیست و چگونه کار می کند؟

IELTS One Skill Retake یک ویژگی جدید است که به شما کمک می‌کند تا نمره مهارت مورد نظر خود در آزمون آیلتس را بدون شرکت مجدد در آزمون کامل کسب کنید.

درواقع اگر می‌خواهید نمره خود را در یک مهارت امتحانی بهبود ببخشید، می‌توانید در آزمون یکی از چهار مهارت آیلتس – Listening، Reading، Writing یا Speaking دوباره شرکت کنید.

شرکت کنندگان در آزمون باید ظرف ۶۰ روز پس از گذراندن آزمون اصلی خود، در آزمون IELTS One Skill Retake شرکت کنند.

IELTS One Skill Retake چیست و چگونه کار می کند؟

مقالات مرتبط:

 

IELTS One Skill Retake در کدام کشورها فعال شده است؟

این امکان در حال حاضر در کشورهای مختلفی ازجمله استرالیا، آذربایجان، کامبوج، کانادا، اتیوپی، هنگ کنگ، هند، اندونزی، کنیا، ماکائو، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، رواندا، سنگاپور، تایلند و اوگاندا فعال شده و تا پایان سال ۲۰۲۳ به تدریج در مناطق و کشورهای دیگر در سراسر جهان اجرا خواهد شد.

 

مزایای امتحان IELTS One Skill Retake چیست؟

امکان شرکت به‌صورت مجدد در یکی از بخش‌های مهارتی آزمون آیلتس به‌جای شرکت مجدد در کل آزمون، مزایای زیادی برای داوطلبان خواهد داشت که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

 

تمرکز روی یک مهارت خاص

اگر در آزمون اول نتوانسته‌اید در یکی از مهارت‌ها به نتیجۀ دلخواه خود برسید، One Skill Retake به شما فرصتی دوباره می‌دهد تا سطح انگلیسی خود را نشان دهید و نمره خود را در یک بخش بدون نیاز به شرکت مجدد در آزمون کامل بهبود بخشید و فقط با انجام بخشی از آزمون مربوط به یک مهارت به جای آزمایش مجدد هر چهار مهارت، در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

شما با شرکت در کلاس‌های خصوصی آمادگی برای آزمون آیلتس در هایتاکی می‌توانید روی مهارت مورد نظر خود زمان بیشتری گذاشته و با رفع اشکالات و تقویت مهارت‌هایتان، به نتیجۀ دلخواهتان در آزمون IELTS One Skill Retake برسید.

بیشتر بخوانید: قبولی در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی با بهترین نمره به کمک معلم خصوصی زبان

مزایای امتحان IELTS One Skill Retake چیست؟

بیشتر بخوانید:

 

فرمت و ساختار آزمون مجدد ثابت است

آزمون آیلتس وان از همان فرمت و زمان آزمون آیلتس معمولی پیروی می‌کند. این بدان معنی است که شما قبلاً با آزمون آشنا شده‌اید و لازم نیست نگران آماده شدن برای امتحان جدید و یادگیری انواع کارها و ارتقای مهارت‌ها باشید. سیستم امتیازدهی نیز ثابت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

 

دریافت فرم جدید گزارش آزمون

شما یک فرم جدید گزارش آزمون آیلتس را با نمره آزمون آیلتس وان خود دریافت خواهید کرد. این گزارش همچنین شامل نمرات آزمون اصلی شما و نمره کلی CEFR است.

نتایج آزمون آیلتس شما نیز به مدت دو سال از تاریخ آزمون اصلی معتبر خواهد بود که می‌توانید آن را در فرم گزارش آزمون خود مشاهده کنید.

مزایای شرکت در یکی از مهارت های آزمون آیلتس به صورت مجدد

 

نمرات آزمون اصلی شما ثابت می‌ماند

هیچ تغییری در سایر نمرات شما نسبت به آزمون اصلی شما ایجاد نخواهد شد. هنگامی که نتایج آزمون خود را دریافت کردید، در صورت تمایل می‌توانید از امتیاز اصلی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

 

شرایط رزرو IELTS One Skill Retake

  • اگر به‌تازگی یک آزمون کامل آیلتس کامپیوتری را گذرانده‌اید و در یکی از کشورهایی هستید که این گزینه در آزمون آیلتس آن‌ها فعال شده است، می‌توانید این آزمون را رزرو کنید.
  • همچنین باید نتایج خود را از یک مرکز آزمون که آزمون IELTS One Skill Retake را ارائه می دهد، دریافت کرده باشید.
  • در هر آزمون اصلی فقط یک بار می‌توانید یک مهارت را تکرار کنید، و باید ظرف ۶۰ روز پس از آزمون اصلی خود، در یک مهارت مجدد شرکت کنید.

شرایط رزرو IELTS One Skill Retake

مقالات مرتبط:

تقویت لیسنینگ آیلتس

تقویت رایتینگ آیلتس

تقویت مکالمه آیلتس

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *