کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

چگونه معلم خصوصی آیلتس شویم؟ | ۹ ویژگی‌ استاد خوب زبان انگلیسی

۴.۲
(۹)

روز به روز اهمیت آزمون آیلتس و گرفتن Band Score بالا در آن افزایش پیدا می‌کند.
افراد مختلف با هدف‌های متفاوتی در این آزمون ثبت نام می‌کنند. از جمله این اهداف می‌توان به مهاجرت کاری، تحصیلی و… اشاره کرد. طبیعتاً با افزایش متقاضیان آیلتس، نیاز به معلم خصوصی آیلتس نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

اینجاست که آشنا بودن با ساختار و جزئیات IELTS در کنار داشتن ویژگی‌های یک استاد خوب زبان انگلیسی می‌تواند شما را از دیگر مدرسین متمایز کند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

شرایط لازم برای تبدیل شدن به معلم خصوصی آیلتس

به طور کلی، برای اینکه بتوانید یک معلم خصوصی زبان انگلیسی آیلتس شوید نیازی به گرفتن مدرک و یا شرکت در دوره خاصی ندارید؛ اما در برخی مواقع ممکن است هنگام شروع کار در مراکز و موسسات مختلف یک یا چند تا از مدارک زیر را از شما بخواهند:

  • لیسانس یا کارشناسی ارشد در رشته‌های زبان انگلیسی
  • مدرک CELTA
  • مدرک DELTA
  • گواهینامه TEFL 120 ساعته

بیشتر بخوانید: گواهینامه ها و مدارک مورد نیاز برای معلم زبان انگلیسی شدن

لازم به ذکر است که هیچ مدرکی تحت عنوان “مدرک تدریس آیلتس” که رسمی باشد وجود ندارد.

شرایط لازم برای تبدیل شدن به معلم خصوصی آیلتس

 

۱. داشتن آشنایی و درک کامل از آزمون آیلتس

اول از هر چیز شما باید به خوبی بر زبان انگلیسی آیلتس تسلط داشته باشید؛ به طوری که اگر خودتان در این آزمون شرکت کنید، بتوانید در هر مهارت حداقل نمره ۶.۵ و حداکثر ۸.۵ را کسب کنید.
متاسفانه معلمان زیادی وجود دارند که برای این کار صلاحیت کافی را نداشته و باعث به هدر رفتن منابع مالی و زمانی زبان آموز می‌شوند.

 

چگونه به شناخت کاملی از آزمون آیلتس برسیم؟

برای این کار، توصیه می‌کنیم که مجموعه‌ای از نمونه سوالات آزمون آیلتس را تهیه کرده و خود را امتحان کنید. همچنین با مطالعه مقالات و کتاب‌های مرتبط با این آزمون می‌توانید به چشم انداز و ایده‌های خوبی از IELTS دست پیدا کنید.

برای آشنایی با ساختار و جزئیات آزمون آیلتس می‌توانید به مقالات زیر سر بزنید:

 

۲. شناختن مهم‌ترین و بهترین منابع آزمون آیلتس

برای تدریس مطالب مرتبط با آزمون آیلتس، منابع زیادی از جمله فیلم‌ها، کتاب‌ها و… وجود دارد که می‌تواند بسیار مفید باشد، اما آگاه بودن به اینکه کدام یک از این‌ها می‌تواند واقعا به شما کمک کند و تاثیر مطلوبی بر پیشرفت زبان آموز داشته باشد، ممکن است کاری دشوار و زمان‌بر باشد.

چطور معلم خصوصی آیلتس شویم؟

 

به همین دلیل برای راحت‌تر شدن کار شما، در مقالات زیر بهترین منابعی که برای تدریس هر یک از مهارت‌های آیلتس وجود دارد را بررسی کرده‌ایم:

 

مقالات مرتبط با مهارت شنیداری یا لیسنینگ (Listening):

 

مقالات مرتبط با مهارت مکالمه یا اسپیکینگ (Speaking):

 

مقالات مرتبط با مهارت نوشتاری یا رایتینگ (Writing):

چطور آیلتس تدریس کنیم؟

 

تدریس خصوصی آزمون آیلتس: کجا تدریس کنم؟

اکنون که با نحوه و پیش نیازهای شروع کار به عنوان معلم خصوصی آیلتس آشنا شدید، آنچه نیاز دارید آگاهی به راه‌های تدریس است.
چندین راه متفاوت برای اینکه بتوانید به تدریس آزمون آیلتس بپردازید وجود دارد:

 

۱. تدریس آنلاین آزمون آیلتس

با توجه به پیشرفت و فراگیر شدن امکانات مرتبط با آموزش از راه دور، آموزش آنلاین زبان انگلیسی آیلتس می‌تواند یکی از کم هزینه‌ترین و بهترین گزینه‌ها باشد.

اگر تازه شروع به کار کرده‌اید و هیچ ایده‌ای در مورد نحوه پیدا کردن زبان آموز ندارید، ما به شما ثبت نام در پلتفرم هایتاکی به عنوان مدرس آیلتس را پیشنهاد می‌‌کنیم.
با ثبت نام در این پلتفرم شما می‌توانید بر اساس ساعت و روزهای دلخواه خود کلاس‌های خصوصی آیلتس برگزار کرده و از این راه درآمد و تجربه کسب کنید.

بیشتر بخوانید:

تدریس آنلاین تافل

 

یکی دیگر از نکاتی که باعث جذب زبان آموزان می‌شود، برگزاری کلاس‌ها و جلسات آزمایشی رایگان است.

با توجه به این امر، در پلتفرم هایتاکی این امکان برای شما وجود دارد که در صورت تمایل برای نشان دادن نحوه تدریس خود به متقاضیان و جلب رضایت آن‌ها، بتوانید یک جلسه آزمایشی رایگان با هر زبان‌آموز برگزار کنید.
بعد از جلسه رایگان و آزمایشی می‌توانید نرخ و قیمت هر جلسه را خودتان تعیین کنید.

 

۲. تدریس حضوری آزمون آیلتس

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید به تدریس خصوصی آیلتس بپردازید، آموزش حضوری است. این گزینه برای تدریس به افرادی که با تعامل‌های رو در رو و ارتباط مستقیم بهتر یاد می‌گیرند بهترین گزینه است.

هر کدام از راه‌های تدریس خصوصی و آنلاین مزیت‌ها و معایب خود را دارند. برای اینکه بتوانید بین این دو مناسب‌ترین راه را انتخاب کنید، می‌توانید مقاله زیر را بررسی کنید:

تدریس حضوری آزمون آیلتس

 

ویژگی‌های استاد خوب زبان انگلیسی برای آمادگی آیلتس

برخی اوقات، زبان آموزان با شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی احساس می‌کنند که وقت خود را تلف کرده‌اند یا هیچ پیشرفتی ندارند.
این مشکل و بسیاری موضوعات دیگر مرتبط با آن به دلیل خوب نبودن معلم زبان انگلیسی است. بنابراین دانستن ویژگی‌های یک استاد خوب زبان انگلیسی بسیار مهم است.

بخشی از این ویژگی‌ها در حوزه مهارت‌های نرم و برخی دیگر در حوزه تحصیلات آکادمیک قرار می‌گیرد.
از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به مهارت‌های ارتباطی خوب با زبان آموز، داشتن اعتماد به نفس، آشنا بودن با طرح و جزئیات آزمون آیلتس، داشتن همدلی و صبر اشاره کرد.

مقالات مرتبط:

پس اگر می‌خواهید به عنوان یک معلم آیلتس خوب شناخته شوید، توصیه می‌کنیم با تمام ویژگی‌ها و مهارت‌های مهمی که نیاز دارید آشنا باشید. در ادامه چندین مورد از این ویژگی‌ها را لیست کرده‌ایم:

 

۱. داشتن مهارت‌های زبانی عالی

این قضیه بسیار بدیهی است که هنگام شروع تدریس به عنوان معلم خصوصی آیلتس، باید به مهارت‌های زبانی مختلف از جمله شنیداری، خواندن، نوشتاری، مکالمه، دستور زبان و… مسلط باشید.
همچنین زبان آموز باید بتواند مطالبی که تدریس می‌کنید را درک کنند و در صورت ایجاد ابهام نیز شما باید آن‌قدر دانش و اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید به سوالاتشان پاسخ دهید.

معلم خصوصی آزمون آیلتس

 

۲. سازگاری و انعطاف پذیری

سازگار و انعطاف پذیر بودن به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌راحتی از نظریه‌ها و شیوه‌های مختلف آموزشی استفاده کنید تا بهترین تجربه را برای زبان آموز ایجاد کنید. شما به عنوان معلم خصوصی آیلتس باید بتوانید در محیطی پویا و در حال تحول دائمی کار کرده و روش تدریس خود را بر اساس متغیرهای مختلف تغییر دهید. مهمترین و رایج‌ترین این متغیرهای عبارتند از:

  • سن زبان آموزان
  • منابع مورد استفاده
  • هدف زبان آموزان از شرکت در کلاس
  • سطح زبان انگلیسی زبان آموزان
  • سبک یادگیری افراد متفاوت

بیشتر بخوانید: چطور آیلتس تدریس کنیم؟ روش‌های فوق العاده تدریس IELTS

 

۳. صبور و باحوصله بودن

صبر و شکیبایی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که لازم است هر معلم زبان انگلیسی داشته باشد.

تمرین صبور بودن باعث می‌شود که بتوانید در برابر چالش‌ها و مشکلاتی که حین تدریس پیش می‌آید بهترین و مناسب‌ترین واکنش را نشان دهید. همچنین بهره‌مندی از این ویژگی هنگام انتقال مطالب سخت و مهم، باعث می‌شود زبان آموز در مقابل شما دچار استرس نشده و آن‌ها را آسان‌تر درک کند.
یادگیری زبان دشوار است و با نشان دادن صبر به زبان آموزان به آن‌ها احساس درک شدن را منتقل می‌کنید.

بیشتر بخوانید: چالش ها و مشکلات یک معلم زبان و شغلش

 

۴. داشتن روحیه همدلی

همدلی به معنای درک احساسات یا تجربه‌های فرد دیگر است. به زبان ساده، با داشتن روحیه همدلی شما می‌توانید خود را به جای شخص دیگری قرار دهید.

بهترین ویژگی‌های معلم خصوصی آیلتس چیست؟

 

همدلی و درک کردن نه تنها می‌تواند به شما در جایگاه معلم خصوصی کمک کند تا بتوانید با دانش آموز ارتباط برقرار کنید، بلکه به طور مستقیم بر یادگیری عمیق‌تر و موثرتر زبان آموز نیز تأثیر می‌گذارد.
با همدلی و فهم این موضوع که هر شخصی به طور متفاوتی مطالب را یاد می‌گیرد، می‌توانید خود را با توانایی‌ها آن‌ها سازگار کرده و ارتباط خوبی یا یکدیگر برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: نکات خیلی مهم در تدریس خصوصی زبان انگلیسی

 

۵. گوش دادن فعالانه

اگر دوست دارید که بتوانید به طور موثر با مشکلات و چالش‌های منحصر به فرد زبان آموزان مختلف روبرو شوید، باید گوش دادن فعال را یاد بگیرید. برای تمرین این مهارت می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • در طول جلسات به دنبال بازخورد باشید.
  • از زبان آموز بخواهید با شما صادق باشد (صداقت را تشویق کنید).
  • راه‌های ارتباطی را برای زبان آموز باز بگذارید (در دسترس باشید).
  • از زبان بدن حین برقراری ارتباط استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه در تدریس خصوصی زبان حرفه ای و موثرتر عمل کنیم؟

 

۶. داشتن خلاقیت

خلاقیت و سازگاری در اغلب موارد با یکدیگر همراه هستند. چه به افرادی آموزش می‌دهید که سطح خوبی از زبان ندارند و یا افرادی که چندین سال این زبان انگلیسی را مطالعه کرده‌اند، باید حین تدریس به آن‌ها خلاقیت داشته باشید.

معلم خصوصی برای آمادگی آزمون آیلتس

 

خلاقیت می‌تواند به معنی داشتن توانایی نوآوری، تفکر خارج از چارچوب و یافتن راه حل‌های جدید برای چالش‌ها و مشکلات مختلف باشد.
این توانایی به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید سازگاری بیشتری داشته و  طیف وسیع‌تری از زبان آموزان را در کلاس‌های خود جای دهید.

 

۷. داشتن توانایی درک شرایط مختلف

بدیهی است که زبان آموزان درگیر مسائلی فراتر از زبان انگلیسی در زندگی روزمره خود هستند. به خصوص اکثر زبان آموزان بزرگسال که شبکه پیچیده‌ای از کار، خانواده، زندگی اجتماعی، مسئولیت‌ها و… را دارند. درک این قضیه و شرایط مختلفی که برای آن‌ها در خارج از کلاس پیش می‌آید، می‌تواند بر رابطه شما تاثیرگذار باشد.

مواقعی وجود دارد که زبان آموزان به دلیل این درگیری‌ها امکان انجام دادن تکلیف و یا خواندن درسی را ندارند و از برنامه عقب می‌افتند. با درک آن‌ها، قبل از اینکه واکنشی نسبت به عدم تعهد و یا بی‌علاقگی آن‌ها نشان دهید، شرایط مختلف زندگی‌شان را در نظر بگیرید و با آن‌ها همدلی کنید.

 

۸. انگیزه دادن

یادگیری زبان دوم کاری چالش برانگیز و پراسترس است، به خصوص اگر بخواهید آن را برای شرکت در یک آزمون مهم یاد بگیرید.

روند یادگیری می‌تواند پر از پستی و بلندی‌های بسیار باشد. گاهی اوقات این چالش‌ها و مشکلات زبان آموزان را ناامید کنند. اینجاست که داشتن توانایی ایجاد انگیزه در آن‌ها بسیار مهم است. به عنوان معلم خصوصی زبان انگلیسی آیلتس باید بتوانید مشوق خوبی برای زبان آموزان باشید و هنگام احساس ناامیدی به آن‌ها یادآوری کنید که تا چه اندازه پیشرفت کرده‌اند.

چطور معلم خصوصی آیلتس خوبی باشیم؟

 

۹. متوقف نکردن فرایند یادگیری و همیشه به‌روز بودن

اگر می‌خواهید به یکی از بهترین مدرسین خصوصی زبان انگلیسی آیلتس تبدیل شوید، علاقه به تدریس کافی نیست. شما باید همواره مشتاق یادگیری مطالب، روش‌ها، رویکردها و تمام موارد مرتبط با این آزمون باشید. یادگیری مداوم و توسعه دانش خود باعث می‌شود که در کار خود حرفه‌ای‌تر باشید.

از طرفی دیگر، شما با به‌روزرسانی اطالاعات خود با چالش‌هایی زبان آموزان با آن‌ها روبرو هستند آشنا می‌شوید و فرصت بیشتری برای همراهی با آن‌ها خواهید داشت. به منظور یادگیری بیشتر سعی کنید از هر منبع معتبر و هر شخص باتجربه‌ای در این حوزه چیزی یاد بگیرید.

 

دورنما و آینده آزمون آیلتس چگونه است؟

با توجه به آمار شرکت کنندگان و متقاضیان آزمون IELTS در سال‌های گذشته می‌توان گفت در سال‌های بعد نیز افراد بیشتری در این آزمون شرکت خواهند کرد. به همین دلیل می‌توانید اطمینان داشته باشید که بازار خوبی برای معلمان آیلتس در آینده نیز وجود خواهد داشت.

 

تدریس خصوصی آزمون آیلتس

سخن پایانی

امروزه فرصت‌های زیادی برای کار به عنوان مدرس خصوصی آزمون آیلتس وجود دارد.
شما می‌توانید به دو روش آنلاین و حضوری این کار را انجام دهید. اما قبل از شروع به تدریس مطمئن شوید که با این آزمون آشنایی کامل دارید، نیازهای زبان آموزان مختلف را می‌شناسید و می‌توانید جلسات را به بهترین نحو پیش ببرید.

ناگفته نماند که علاوه بر مهارت‌های آکادمیک شما به ویژگی‌های شخصی دیگری مانند احساس مسئولیت، صبر، مهارت‌های ارتباطی و غیره نیز نیاز دارید.

اگر فکر می‌کنید که واجد شرایط تدریس خصوصی آزمون آیلتس هستید، پلتفرم هایتاکی یکی از بهترین مکان‌ها برای نشان دادن مهارت‌هایتان به متقاضیان IELTS است!

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۲ / ۵. تعداد نظرات ۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *