کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

درآمد معلم خصوصی آیلتس + ۵ نکته کاربردی برای افزایش درآمد

۵
(۵)

با توجه به محبوبیت آزمون آیلتس در میان آزمون های بین المللی زبان انگلیسی و تعداد زیاد متقاضیان دریافت مدرک تافل به قصد مهاجرت‌های تحصیلی و کاری، می‌توان گفت که تدریس خصوصی آیلتس یک بازار داغ برای تمام مدرسینی است که در حوزه آموزش مهارت‌های زبان انگلیسی و آمادگی برای آزمون آیلتس کار می کنند.

اما در آمد معلم خصوصی آیلتس چقدر است؟ آیا می‌توان روی درآمد آن برای گذران زندگی حساب باز کرد؟ شاگردان خصوصی خود را از کجا پیدا کنیم؟
در این مقاله به پاسخ تمام این سوالات خود خواهید رسید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

۳ نکته مهم برای معلمان خصوصی آیلتس

 

۱. روی تقویت مهارت‌هایتان تمرکز کنید.

تقویت مهارت ها برای تدریس خصوصی آیلتسروی مهارت‌های خود بسیار تمرکز کنید. تدریس زبان انگلیسی آیلتس کمی با تدریس معمولی شما متفاوت خواهد بود. برای تدریس مهارتهای آیلتس باید مهارتهای بیشتری کسب کنید.

مثلا لیسنینگ آزمون آیتلس تلفیقی از لهجه های مختلفی نظیر انگلیسی آمریکایی، انگلیسی بریتیش، انگلیسی استرالیایی و غیره خواهد بود.
برای اینکه لیسنینگ را آموزش دهید ابتدا باید خودتان در این لهجه ها به مهارت برسید. شاید نیاز نباشد که لهجه اصلی شما بریتیش باشد، اما دانستن این لهجه کمک بسیار زیادی به تدریس آیلتسی شما می‌کند.

مقالات مرتبط:

 

۲. اطلاعات و دانش خود را به‌روز نگه دارید.

ضرورت به روز نگه داشتن دانش و اطلاعات برای مدرسان خصوصی آیلتسدر آزمون بین المللی آیلتس مهمترین عامل که می‌تواند شما را از بقیه متمایز کند دانش به روز شماست.

تفاوت یک معلم زبان آیتلس با یک معلم زبان انگلیسی معمولی در به روز بودن اطلاعات , اطلاع از آخرین تغییرات و سوالات هر ساله و هر ماهه است.

مقالات مرتبط:

 

۳. صبور و باحوصله بمانید.

تدریس آیلتسی برخلاف یک تدریس معمولی بیشتر از صبوری شما برنامه ریزی‌تان را میطلبد.

به طور حتم بسیار شنیده‌اید که برای معلم زبان انگلیسی بودن باید صبور بود.
اما اکنون وقتی تصمیم می‌گیرید که مدرس آیلتس شوید باید بدانید که صبرتان کار به جایی نمی‌برد؛ چرا که اکثر زبان آموزان در مدت زمان محدودی می‌خواهند این آزمون را بدهند و به منظوری از کشور خارج شوند یا ارتقا شغلی خاصی در کشور و کسب و کار خود بگیرند.
پس زمان حرف اول را میزند که شما به عنوان مدرس آیلتس بتوانید برنامه ریزی خوبی رویش داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه معلم خصوصی آیلتس شویم؟ | ویژگی‌‌های استاد خوب زبان انگلیسی

 

✅ تا اینجا متوجه شدیم که مسئولیت خطیر تری نسبت به یک مدرس معمولی زبان انگلیسی دارید از سختی های راه گفتیم حال وقت آن است که از شیرینی های مسیر هم حرفی بزنیم.

قسمت جذاب این مسیر, درآمدزایی شماست.

 

درآمد معلم خصوصی آیلتس چقدر است؟

درآمد معلم های خصوصی آیلتسبسته به جایی که قرار است تدریس کنید سطح درآمدی متفاوتی خواهید داشت. ابتدا برای خود مشخص کنید که:

  • می‌خواهید چطور کار کنید؟ به‌صورت ثابت و تمام‌وقت یا پاره‌وقت؟
  • کجا قرار است مشغول به کار شوید؟ در آموزشگاه‌های زبان انگلیسی یا در منزل؟
  • آیا می‌خواهید در پلتفرم‌های آنلاین هم کار کنید؟
  • آیا آنقدر مهارت دارید که به‌صورت پاره وقت در پلتفرم‌های آنلاین خارجی هم تدریس کنید؟ 

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های تدریس زبان برای درآمد دلاری

پاسخ به هر کدام از سوالات برای شما محدوده درآمدی مشخصی را تعیین می‌کند. با توجه به تجربه و مهارت تدریس شما و سابقه کاری که در آزمون آیلتس داشته‌اید و زمانی که به کار کردن در این زمینه اختصاص می‌دهید، می‌توانید درآمدی قابل قبولی داشته باشید.

 

عوامل موثر بر افزایش درآمد مدرس خصوصی آیلتس چیست؟

 

۱. دانش و مهارت 

مهم ترین مهارت های معلم آیلتسفقط داشتن مدرک بالا مثل دکتری زبان انگلیسی یا نمره بالا در آزمون آیلتس یا حتی نیتیو بودن شما در زبان انگلیسی نمی تواند نشانگر خوب بودن شما در تدریس آزمون آیلتس باشد. هر چه مهارت و تجربه بیشتری در این آزمون داشته باشید میتوانید موفقیت زبان آموزانتان را به عنوان شاهدان عینی در پروفایل خود داشته باشید و بر همین اساس قیمت کلاس های خود را تعیین کنید.

مثلا «من مدرسی هستم که ۹۵ درصد آمار قبولی نمره ۷ به بالا در کارنامه‌ام دارم.»
برای این کار می‌توانید همیشه به زبان‌آموزانتان بگویید که پس از کسب نمره مورد نظر در آزمون آیلتس تصویر آن را برای شما ارسال کنند تا دستتان پر از مثال های این چنینی باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین ویژگی‌ ها و مهارت های یک معلم زبان چیست؟

 

۲. شهرت

آوازه و شهرت در کسب درآمد به عنوان مدرس آزمون آیلتس بسیار مهم است. هر چه تعداد زبان آموزان بیشتری داشته باشید و برای هدف‌های مختلفی آن‌ها را آماده کرده باشید، این تعداد سبب جذب تعداد بیشتر زبان آموز می شود.

پس به شهرتتان که من مدرس آیلتس هستم بسیار دقت کنید و برای کسب شهرت تلاش کنید.

 

۳. تبلیغات 

وقتی شما تصمیم می‌گیرید که در حوزه خاصی فعالیت کنید، نیاز دارید که خود را از بقیه مدرس‌های زبان انگلیسی متمایز نمایید و برای این کسب و کار یا به‌عبارتی بیزینستان تبلیغ کنید.

تدریس در شبکه‌های اجتماعی مجازی مثل یوتوب، فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام می‌توانید شبکه‌ای از زبان‌آموزان را در این پلتفرم‌ها ایجاد کنید. 
می‌توانید در ابتدا چند جلسه رایگان آیلتس را تدریس کنید و بعد به صورت خصوصی برایشان کلاس بگذارید.

اگر جزو ۲۵۰ مدرس برتر زبان انگلیسی در هایتاکی باشید، پلتفرم هایتاکی کار تبلیغ و معرفی پروفایل شما به دیگر زبان‌آموزان را به‌صورت رایگان برایتان انجام خواهد داد.

تعداد تمام کلاس‌های برگزار شدۀ شما هم در پروفایلتان ثبت می‌شود و زبان‌آموزان با دیدن رزومۀ آنلاین شما، ترغیب می‌شوند که کلاس‌های بیشتر با مبالغ بالاتر با شما داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

 

۴. تعیین ساعات تدریس

اینکه کار تدریس برای شما یک کار فوق برنامه است یا یک کار اصلی در درآمد شما تاثیر به‌سزایی دارد.
کسانی که تدریس زبان را به عنوان کار اصلی در نظر می‌گیرند، بسته به ساعاتی که درس می‌دهند در پایان ماه درآمد کسب می‌کنند.

اگر آنلاین کار کنید که ساعات شما دست خودتان است و می‌توانید یک روز ۵ کلاس داشته باشید و روز دیگر ۲ کلاس. با افزایش تجربه و مهارت شما در تدریس آیلتس کم کم می‌توانید حتی تعداد محدودی کلاس با هزینه بالاتر هم از زبان آموزانتان بخواهید.

بیشتر بخوانید:

 

راه‌های افزایش درآمد معلمان خصوصی آیلتس چیست؟

 

۱. به دنبال پردرآمدترین موسسات تدریس خصوصی آنلاین باشید.

این کار هم به شهرتتان در بین زبان آموزان هم به افزایش درآمدتان کمک می‌کند.

 

۲. با چندین مجموعه همکاری کنید.

در ابتدای راه شما نیاز دارید تا دیگران را تا آنجا که ممکن است تحت تاثیر قرار دهید. پس برای این کار با مجموعه‌های مختلف و سیستم‌های آموزشی متفاوت کار کنید تا از تجربه غنی شوید.

راه‌های افزایش درآمد معلمان خصوصی آیلتس چیست؟

 

۳. بیزینس خودتان را شروع کنید.

بعد از کسب دانش در امر تدریس و رساندن نام خود به شهرتی معقول، خودتان دست به کار شوید و بیزینس خودتان را شروع کنید. شما می‌توانید دیگر برای هیچ موسسه‌ای کار نکنید و به‌جای آن در این مقطع شریک تجاری بگیرید.

هایتاکی شریک تجاری بسیاری از مدرسینی است که می‌خواهند در آن واحد هم بازدید زیاد داشته باشند و هم در هزینه‌های تبلیغات خود صرفه جویی کنند.

 

۴. کار با پلتفرم‌های خارجی و داشتن درآمد دلاری

چنانچه دانش و مهارت کافی در زبان انگلیسی پیدا کرده‌اید و همچنین تجربه چندین دوره تدریس آیلتس را چه به صورت حضوری چه به آنلاین داشته‌اید و می‌دانید چه مواردی را باید تاکید و تدریس کرد، می‌توانید به فکر درآمد دلاری هم باشید.

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، بازار آزمون‌های بین‌المللی مثل آیلتس در کل دنیا داغ است و هر ساله میلیون‌ها نفر متقاضی شرکت در این آزمون‌ها از سراسر جهان هستند.
پس تدریس فرصتی است که هرگز تمام شدنی نیست.
شما می توانید در یک یا چند پلتفرم آنلاین خارجی مثل italki  ، preply و… با توجه به شرایط آن‌ها ثبت نام کرده و به عنوان مدرس آیلتس مشغول به تدریس شوید. حال دیگر درآمد شما دلاری خواهد بود و طبق تعرفه پلتفرم محاسبه می‌شود. درآمد شما در این مرحله هم بسته به تعداد ساعات و میزان مهارت شما در جذب زبان آموزان متغییر خواهد بود.

درآمد معلمان خصوصی آیلتس از تدریس آنلاین و حضوری

 

۵. فروش پکیج آیلتس

 شما می توانید خودتان به‌صورت حضوری کلاس آیلتس برگزار کنید؛ هر جلسه نکات و موارد مهم امتحان را بررسی کنید و از خودتان فیلم گرفته و آن را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کرده و بفروشید.

 

سخن پایانی

برای کسب درآمد بیشتر از تدریس خصوصی:

  • سعی کنید در ساعات شلوغ و تعطیلات کلاس بیشتری بر دارید. در این ساعات غالب مدرسان یا زمان کافی ندارند یا خود در تعطیلات هستند پس شانس بیشتری برای افزایش درآمد دارید.
  • نیاز روز جامعه خود را بشناسید و در آن خود را تقویت کنید .مثلا وقتی بحث مهاجرت پیش میاید قطعا اکثر افراد دنبال آزمون آیلتس یا تافل هستند. پس فرصت مناسبی است که در این مقاطع فعال شوید.

داشتن تعهد در تدریس با اینکه شاید ساده به نظر برسد، ولی واقعا نکته مهمی است وقتی شما به کار تدریس خود و به زمانبندی کاری خود متعهد باشید، قطعا اعتماد و اطمینان زبان آموزان خود را جلب خواهید کرد و همین باعث افزایش تعداد آنها و در نتیجه رشد درآمد شما خواهد شد.  

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *