کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

چگونه در تدریس خصوصی زبان حرفه ای و موثرتر عمل کنیم؟

۵
(۵)

تدریس خصوصی زبان حرفه‌ای هم برای زبان آموزان و هم برای معلمان ضروری است. به منظور ایجاد یک محیط مثبت، معلمان باید اقدامات مختلفی از جمله ایجاد جو مثبت و فرصت‌هایی برای افزایش اعتماد به نفس زبان آموز انجام دهند. از طرفی، محیط برای یادگیری اهمیت زیادی دارد و می‌تواند بر انگیزه و تمرکز تأثیر بگذارد.

هنگامی که شما یک روش تدریس مناسب و حرفه‌ای برای زبان آموز ایجاد کنید، او می‌تواند بهتر یاد بگیرد، زیرا این کلید موفقیت تحصیلی، عاطفی و اجتماعی زبان آموز در کلاس است. پس، در این مقاله، روش‌های تدریس خصوصی زبان به صورت حرفه ای و موثرتر و ایجاد یک محیط یادگیری مثبت برای زبان آموزان را معرفی می‌کنیم.

 

روش‌های موثر برای تدریس خصوصی زبان به صورت حرفه ای و موثرتر

 

۱. سوال بپرسید و نظر زبان آموزان خود را جویا شوید

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش مشارکت زبان آموزان این است که در بخش‌هایی مانند مکالمه و شنیداری از آن‌ها بخواهید که صحبت کنند و ایده و نظر خود را به اشتراک بگذارند. این یک راه عالی برای متمرکز کردن ذهن زبان آموزان است. با این حال، محتاط باشید، برخی از زبان آموزان ممکن است هنگام مشارکت در بحث‌های کلاس خجالتی باشند. برای مقابله با این، سعی کنید فضایی ایجاد کنید که در آن افرادی که حتی اشتباه می‌گویند نیز تشویق شوند.

یشتر بخوانید:

 

۲. سطح دانش را مطابق با سطح زبان زبان آموزان در نظر بگیرید

اگر مطالب شما برای تدریس خیلی ابتدایی یا بسیار سخت باشد، زبان آموزان به سرعت بی حوصله می‌شوند. با تعیین سطح کلی کلاس، کلاس جذاب تری ایجاد می‌کنید. به عنوان مثال، این کار را می‌توان با واداشتن زبان آموزان خود به انجام یک مسابقه مقدماتی کوتاه قبل از اولین جلسه کلاس اول انجام داد.

 

 

۳. زبان آموز را وادار کنید تا خودش نیز ارائه دهند

گفته می‌شود که یکی از بهترین راه‌ها برای درک مطلب، آموزش آن است و می‌توانید از آن برای یادگیری دانش‌آموزان خود استفاده کنید. گنجاندن ارائه های زبان آموزی برای مباحثی که امکان ارائه زبان آموز وجود دارد، گزینه مناسبی است.

 

 

۴. در کلاس‌های خصوصی گروهی زبان آموزان را تشویق به بحث گروهی کنید

اگر کلاس‌های گروهی خصوصی دارید، می‌توانید اعضای کلاس را به گروه‌های کوچک ۳-۶ نفری تقسیم کنید و برای هر گروه یک موضوع قابل بحث ارائه دهید تا به آن زبان با یک دیگر بحث کنند و سپس هر گروه نتیجه بحث خود را برای کل کلاس به اشتراک بگذارند.

 

 

۵. از تکنولوژی استفاده کنید

به منظور ایجاد یک محیط کلاس حرفه‌ای و موثر، استفاده از ابزارهای فناورانه موثر ضروری است. با استفاده از فناوری به شیوه‌ای مناسب، معلمان می‌توانند به زبان آموزان کمک کنند تا در کلاس‌های درس مشارکت بیشتری داشته باشند و به طور مؤثرتری بیاموزند.

بیشتر بخوانید:

 

۶. کلاس درس، مرتب و منظم باشد

یک کلاس درس به هم ریخته می‌تواند منجر به ایجاد هرج و مرج و محیط منفی شود. محیط کلاس درس مثبت کلید موفقیت تدریس خصوصی زبان های خارجی است. هیچ چیز بدتر از شرکت در کلاس درس نامرتب نیست. واقعاً به آرامش و تمرکز کمکی نمی‌کند. بنابراین، معلم باید قبل از شروع کلاس مطمئن شود که کلاس درس همیشه خوب و مرتب باشد. همچنین از زبان آموزان خود بخواهد که در حفط نظم کلاس به او کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

 

۷. ایجاد انگیزه در زبان آموزان

این یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد یک محیط تدریس حرفه‌ای و موثر برای زبان آموزان است. انگیزه عامل مهمی در ایجاد فضای یادگیری مثبت برای زبان آموزان است. جدای از این، اگر به زبان آموزان آموزش داده شود که افکار منفی خود را به سمت اقدامات مثبت هدایت کنند تا از درون احساس خوبی داشته باشند، این کار،  پیشرفت همه جانبه زبان آموز را بهبود می‌بخشد.

 

 

۸. نمودار پیشرفت زبان آموز را به او نشان دهید

یکی از کارهایی که یک معلم خصوصی باید انجام دهد این است که سطح مهارت‌های زبان آموز را یادداشت کند و پس از گذشت یک ماه، نمودار پیشرفتی تهیه کرده و به زبان آموز نشان دهد. این کار حس خوبی را برای زبان آموز به وجود می آورد و باعث می‌شود که به پیشرفت خود ادامه دهد.

 

 

۹. همیشه مثبت و حرفه‌ای پاسخ دهید

مثبت اندیشی یک عنصر کلیدی برای ایجاد یک محیط یادگیری مثبت و موثر است. برقراری ارتباط مثبت با زبان آموز، نشان دادن رفتارهای مثبت و مدیریت نگرش مثبت یکی از مهم‌ترین گام ها برای تدریس حرفه‌ای و موثر است.

 

 

۱۰. از زبان آموز خود تعریف کنید

تعریف کردن از زبان آموز می‌تواند به ایجاد یک محیط کلاسی مثبت‌تر کمک کند. وقتی بتوانید به شیوه‌ای صمیمانه از آنها تعریف کنید، نشان می‌دهد که برای آنها ارزش قائل هستید و آنها را تشویق می‌کنید که به یادگیری ادامه دهند و بهترین تلاش خود را در کلاس انجام دهد.

 

 

۱۱. صبور باشید و آن را به شاگرد خود بیاموزید

وقتی صحبت از داشتن یک محیط کلاس درس مثبت به میان می‌آید، صبر اهمیت زیادی پیدا می‌کند. هرچه صبر و حوصله بیشتری داشته باشید، ایجاد یک محیط یادگیری موثر که در آن زبان آموز بتواند به خوبی زبان یاد بگیرد، آسان‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چگونه موقع یادگیری زبان صبور بمانیم و جا نزنیم؟

 

۱۲. موفقیت زبان آموز خود را جشن بگیرید

برخی از مربیان بر این باورند که جشن گرفتن موفقیت‌های کوچک و بزرگ، کمک زیادی به ایجاد یک محیط مثبت و حرفه‌ای می‌کند. وقتی زبان آموز احساس کند که به خاطر تلاشش از او قدردانی می‌شود، احتمالاً بهترین عملکرد خود را برای یادگیری به کار می‌گیرد.

 

 

۱۳. الگو باشید

الگوسازی یک ابزار قدرتمند برای ایجاد یک محیط کلاس خصوصی حرفه‌ای و موثر  است. مدرس خصوصی زبان، به عنوان یک الگو، می‌تواند زبان آموز خود را حمایت و تشویق کند و به او کمک کند تا سریع یاد بگیرد. الگو برای رشد اعتماد به نفس مهم است. یک الگو می‌تواند زبان آموز را تشویق کنند تا مستقل‌تر، مسئولیت پذیرتر و متکی به خود باشد.

 

 

۱۴. یادگیری را سرگرم کننده کنید

یادگیری می‌تواند سرگرم کننده باشد. بنابراین، گنجاندن بازی‌ها و فعالیت‌های مختلف در تدریس شما می‌تواند به ایجاد یک محیط کلاس حرفه‌ای کمک کند. مطالعات نشان داده است که وقتی زبان آموزان در حین یادگیری سرگرم می‌شوند، احتمالاً اطلاعاتی را که یاد می‌گیرند حفظ می‌کنند. به طور مثال، از زبان آموز بخواهید که داستانی بنویسد، گزارشی درباره چیزهایی که در مورد یک موضوع خاص یاد گرفته‌ تهیه کند یا یک اینفوگرافیک ایجاد کند.

 

 

۱۵. برای تدریس خود برنامه ریزی داشته باشید

زمانی که یک معلم، برای تدریس خود برنامه دارد، یک کلاس درس حرفه‌ای و موثر برای زبان آموز ایجاد می‌شود. در واقع، با صرف زمان برای فکر کردن در مورد آنچه می‌خواهید آموزش دهید، می‌توانید یک برنامه درسی موثر ایجاد کنید که زبان آموز را درگیر کند و به او کمک کند تا یاد بگیرد. بنابراین، اهداف درس را مشخص کنید و برنامه‌ای برای تدریس خود تنظیم کنید. این کار اطمینان حاصل می‌کند که زمان کافی برای یادگیری آنچه باید بدانید دارید.

بیشتر بخوانید:

 

۱۶. از تنبیه بپرهیزید

بسیاری از معلمان می‌خواهند یک محیط کلاس مثبت برای زبان آموز خود ایجاد کنند. یکی از راه‌های انجام این کار، اجتناب از تنبیه است. تنبیه می‌تواند باعث شود زبان آموز شما احساس استرس و عصبانیت کند. با اجتناب از تنبیه، می‌توان به زبان آموز خود کمک کرد تا احساس راحتی بیشتری کند. این کار منجر به عملکرد بهتر و به طور کلی ایجاد یک محیط مثبت‌تر خواهد شد.

 

 

۱۷. استفاده از تکنولوژی بروز مانند هوش مصنوعی

این روزها که بحث هوش مصنوعی بسیار داغ شده است، بهتر است که یک معلم نیز بتواند از آن برای ارتقا دانش خود استفاده کند. شاید بسیاری از معلمان گمان کنند که کار با این ابزار سخت باشد اما با توجه به آموزش‌های متعددی که در یوتیوب و وب‌سایت های مختلف وجود دارد به راحتی می‌توان دانش خود را با هوش مصنوعی ارتقا داد.همچنین، مطالعه مقالات بروز و جدید نیز نقش بسزایی در ارتقا دانش تدریس شما دارد.

بیشتر بخوانید:

 

۱۸. شرکت در ورکشاپ‌های مختلف

همانطور که می‌دانید ورکشاپ‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی برای تبادل اطلاعات و بروز کردن دانش معلمان هم در داخل و هم به صورت بین المللی برگزار می‌شود. یک معلم خصوصی می‌تواند با شرکت در این ورکشاپ‌ها و دوره‌های مختلف با بزرگان حرفه خود آشنا شده و از تجربیات آن‌ها استفاده کند. همچنین، در این دوره‌های آموزشی دانش زیادی کسب می کند.

 

 

سخن پایانی

ایجاد یک محیط تدریسی موثر و حرفه‎ای هم برای زبان آموز و هم برای معلم مهم است. ممکن است برای درست کردن آن زمان و تلاش لازم باشد، اما در نهایت ارزشش را دارد. زبان آموز از نظر تحصیلی بهتر عمل می‌کند و در یک کلاس درس مثبت احساس شادی می‌کند، در حالی که معلم نیز استرس کمتری دارد و زمانی که محیط خوب است تدریس بهتری انجام می‌دهد.

شما می‌توانید با ثبت نام به عنوان معلم زبان در پلتفرم هایتاکی، با توجه به ساعات مد نظر خودتان و با هزینه مورد نظرتان به عنوان معلم زبان شروع به فعالیت کنید. همچنین میتوانید با سر زدن به وبلاگ هایتاکی از دیگر مقالات نیز برای بهبود تدریس خود استفاده کنید. موفق باشید.😀

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *