کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۱۳ نکته خیلی مهم در تدریس خصوصی زبان انگلیسی

۵
(۱۰)

در تدریس خصوصی چون زبان آموزان هزینه بیشتری پرداخت می کنند، انتظار می رود که تفاوت هایی با کلاس های عمومی داشته باشد، هدف این مقاله بررسی ویژگی های تدریس خصوصی و بیان نکات مهم آن است.

 

۱۳ مورد از مهمترین نکات تدریس خصوصی زبان انگلیسی

 

۱- برقراری ارتباط

در کلاس خصوصی زبان انگلیسی برقراری ارتباط بین زبان آموز و مدرس باید بهتر و دوستانه باشد و شاگرد احساس راحتی بیشتری داشته باشد، و چون در کلاس یک و یا تعداد محدودی از افراد حضور دارند، خیلی راحت تر می توانید با زبان آموزان ارتباط برقرار کنید و جو کلاس را لطیف تر نمایید و چون تعداد افراد بسیار کم و اکثر مواقع یک نفر است طوری نباشد که کلاس خسته کننده شود و حوصله زبان آموز سر برود.

برقراری ارتباط

بیشتر بخوانید: چگونه کلاس زبان جذابتری داشته باشیم؟

 

۲- اشتیاق

قطعا رفتار و حال و هوای معلم تاثیر مستقیم روی شاگردان دارد، به عنوان یک معلم خصوصی شما باید وقتی در کلاس حضور می یابید با شور و نشاط باشید و اشتیاق زیادی در کلاس از خود نشان دهید و قطعا این باعث افزایش انرژی مثبت و در نتیجه یادگیری بهتر می شود. بسته به سن زبان آموز می توانید از روش های مختلف برای به شوق آوردن آنها استفاده کنید، مثل بازی کردن، تماشای فیلم های انگلیسی و یا گوش دادن به آهنگ های انگلیسی.

اشتیاق

بیشتر بخوانید:

 

۳- آمادگی

حتما وقتی قرار است سر کلاس حضور یابید آمادگی لازم را از هر جهت داشته باشید و چه از لحاظ دانش زبانی و چه از منظر داشتن وسایل و لوازم کمک آموزشی، این آمادگی شما به شاگردان اطمينان خاطر می دهد که برای آموزش آنها چیزی کم نمی گذارید و بهترین ها را برایشان فراهم می کنید. 

آمادگی

 

۴- داشتن طرح درس

حتما قبل از شروع کلاس برای برنامه درسی که قرار است با زبان آموز خود کار کنید حداقل دو طرح داشته باشید، گاهی اوقات جریان کلاس آن طور که شما پیش بینی کرده اید پیش نمی رود، پس مجبور می شوید روند کلاس را تغییر دهید و از طرح دوم خود کمک بگیرید، در این صورت در کلاس سردرگم نمی شوید و همچنین از وقت خود بهینه استفاده می کنید.

بیشتر بخوانید:

 

۵- تحقیق و بررسی

در کلاس های زبان با افرادی با شغل ها و علایق مختلف روبرو می شوید، وقتی با کسی کلاس خصوصی دارید قبل از شروع جلسه اول در مورد شغل و علایق او سوال کنید، سپس سعی کنید درباره آنها تحقیق و بررسی کنید و اطلاعاتی را جمع‌آوری نمایید ک همچنین لغات و اصطلاحاتی مرتبط با آنها را، وقتی اطلاعات کافی در مورد شغل و علایق فرد دارید می توانید سوالات بیشتری از او بپرسید و در نتیجه زبان آموز به یادگیری ترقیب می شود.

تحقیق و بررسی

 

۶- اختصاص زمان استراحت

گاهی در کلاس خصوصی لازم است چند دقیقه ای را استراحت کنید، قرار نیست چون کلاس به صورت خصوصی برگزار می شود، همه اوقات به درس دادن و تمرین سپری شود. برای اینکه کلاس از یکنواختی درآید و همچنین ذهن زبان آموز بتواند بر روی آنچه آموخته پردازش انجام دهد، نیاز است زمانی برای استراحت در نظر گرفته شود.

 

۷- حوصله

یک نکته بسیار مهم در امر آموزش داشتن صبر و حوصله است، در کلاس های عمومی وقتی یک دانش آموز پاسخ سوالی را نمی داند، یک نفر دیگر جواب را می دهد؛ ولی در کلاس های خصوصی وقتی با یک زبان آموز سر و کار دارید و فقط او در کلاس است، نباید انتظار داشته باشید به تمام سوال هایتان پاسخ داده شود. باید با حوصله نکات را آموزش دهید و در صورت تکرار خطاها آرامش خود را حفظ کنید و مطالب را به روش های مختلف آنقدر تکرار کنید که برای زبان آموز جا بیافتد.

حوصله

 

۸- پایبندی به قوانین

درست که که کلاس خصوصی می باشد ولی این به این نیست که کلاس بدون قانون باشد. حتما در جلسه اول قوانین را برای زبان آموز به طور شفاف و کامل شرح دهید و یادآور شوید که حتما باید پایبند قوانین باشند و به صورت توافقی جریمه هایی را برای تخطی از قوانین در نظر بگیرید تا کلاس جدی گرفته شود.

 

۹- نوآوری

یک اصل بسیار مهم در آموزش نوآوری و خلاقیت است. وقتی یک مدرس زبان خلاق و نوآور باشد بسیار موفق خواهد بود چرا که زبان آموزان مطالب آموزشی را سریع تر و بهتر فرا می گیرند ، چون کلاس از حالت یکنواختی و کسل کنندگی در می آید و شاگردان با اشتیاق بیشتری درس ها را می آموزند؛ همین امر باعث جذب شاگردان بیشتری هم می شود.

نوآوری

 

۱۰- ارزش خود را بدانید

درست است که به تواضع داشتن بسیار سفارش شده است ولی این به معنا نیست که ارزش کار خود را ندانید، در کلاس های خصوصی یک مدرس زبان آنچه را چند جلسه در کلاس های عمومی آموزش داده می شود را در یک جلسه به زبان آموز خود می آموزد پس طبیعی است هزینه کلاس هم افزایش می یابد. پس از همان ابتدا درباره هزینه کلاس ها با شاگردان خود صحبت کنید.

 

۱۱- به دنبال پیشرفت باشید

سعی کنید که همیشه به دنبال پیشرفت باشید و هر روز مطالب جدیدی یاد بگیرید، وقتی با افراد مختلف کلاس دارید، هر کس در حیطه کاری خود از شما سوالاتی می پرسد اگر می خواهید به عنوان یک معلم زبان به سوالات آنها پاسخ دهید باید هر روز دانش خود را ارتقا دهید و به دنبال پیشرفت باشید، به یاد داشته باشید در یادگیری زبان نقطه پایانی وجود ندارد. در کلاس ها به ریز نکات بیشتر دقت کنید، در کلاس های عمومی مدرسان زبان زیاد فرصت نمی کنند که به دانش آموزان نکات ریز و گاهی کلیدی را آموزش دهند، تمرکز روی این نکات کلاس خصوصی را متمایز می کند.

 

۱۲- به روز باشید

دنیا با سرعت در حال تغییر است و تکنولوژی روز به روز پیشرفته تر می شود، آموزش و وسایل کمک آموزشی هم از این روند مستثنی نیستند پس باید در امر آموزش هم به روز باشید و همیشه گوش به زنگ تکنولوژی‌های نوین که دنیای آموزش را دگرگون می کنند باشید و از آنها در کلاس ها بهره ببرید. حتما در کلاس های خصوصی خود از وسایل کمک آموزشی به روز استفاده کنید، گوشی های هوشمند کمک بسیار خوبی هستند و شما می توانید بهترین بهره را از آنها ببرید، مانند استفاده هوش مصنوعی در پیشبرد کلاس ها.

به روز باشید

بیشتر بخوانید: 

 

۱۳- تجربه ای خوشایند برای زبان آموزان

به عنوان یک معلم خصوصی سعی کنید در کلاس هایتان زبان آموزان حسی خوشایند را تجربه کنند، در عین جدی بودن، دلسوز و مهربان باشید و مانند یک مربی عمل کنید، گاهی اوقات چگونگی رفتار و اداره کردن کلاس برای دانش آموزان مهم تر از دانش شماست! پس در کلاس های خصوصی خود طوری رفتار کنید که زبان آموزان هم به حرفتان کاملا گوش دهند و هم شیفته رفتار و برخورد شما شوند.

 

سخن آخر

اکنون با نکات مهمی که در تدریس خصوصی باید به آنها توجه کنید آشنا شدید، با مطالعه دقیق هر نکته و عمل به آنچه گفته شد، جلسات تدریس خصوصی شما مورد استقبال و توجه بسیار قرار خواهد گرفت و قطعا آینده کاری بهتری خواهید داشت.

پلتفرم پر قدرت هایتاکی می تواند به شما بعنوان زبان آموز و یا مدرس زبان کمک بسیار در زمینه آموزش خصوصی بکند، شما می توانید از کلاس های پرکیفیت آن بهره مند شوید.

 

منبع: learn.microsoft.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۱۰

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *