کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

روش های مهم و کارآمد یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

۵
(۸)

در کشورهایی که انگلیسی زبان اول نیست، والدین با توجه به اهمیت این زبان در حوزه‌های تحصیلی و شغلی، مایل هستند فرایند یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان خود را هر چه زودتر شروع کنند.

آن‌ها می‌دانند که یادگیری زبان انگلیسی در سنین پایین، مزایای زیادی دارد و ساده‌تر هم هست، اما نمی‌دانند که باید از کجا و چگونه شروع کنند. آیا باید به سراغ معلم‌های خصوصی زبان انگلیسی کودکان بروند یا کلاس‌های عمومی مناسب‌تر هستند؟ آیا لازم است خودشان هم در این فرایند در کنار فرزندانشان باشند؟


🎧 فایل صوتی این مقاله را بشنوید 🎧

با شنیدن هم می‌توانیم یاد بگیریم! 🙌✨


 

در ادامه می‌خوانید:

 

شیوه‌های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان و بزرگسالان با یکدیگر متفاوت است، اما مهم‌ترین عامل در یادگیری زبان برای بچه‌ها، علاقه و تشویق والدینشان است. وقتی معلم‌ها و والدین در فرایند آموزش زبان انگلیسی با هم همکاری کنند، کودکان شانس بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری خواهند داشت. اما وظایف هر کدام از آن‌ها چیست و چه کارهایی باید انجام دهند؟ در این مقاله قرار است تکنیک‌های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان در کلاس درس و همچنین در خانه و به کمک والدین را معرفی کنیم.

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان چیست؟

شاید بعضی‌ها فکر کنند که بیشتر بچه‌ها به هر حال در مدرسه زبان انگلیسی را یاد خواهند گرفت. پس اهمیت یادگیری این زبان در سنین کمتر و قبل از مدرسه چیست؟

به یاد دارید که ما چطور به زبان مادری‌مان تسلط پیدا کردیم؟ بله، درست است. از کودکی در محیطی قرار داریم که از آن زبان استفاده و به آن زبان صحبت می‌کنند و ما هم ناخودآگاه و بدون اطلاع از قوانین واژگانی یا دستوری پیچیده، این زبان را خیلی خوب یاد می‌گیریم و به آن حرف می‌زنیم. زبان انگلیسی را هم بهتر است به همین شیوه و از کودکی به بچه‌ها آموزش داد تا بتوانند با تمرین کافی و به‌صورت ناخودآگاه و ساده، آن را یاد بگیرند.

بیشتر کودکان زبان انگلیسی را در مدرسه و در محیطی رسمی، بین سنین ۱۰ تا ۱۴ سالگی می‌آموزند و گرفتن نمره‌های خوب، معمولاً تنها محرک آن‌ها برای یادگیری این زبان است. تکالیف زیاد و سخت، تست‌ها و امتحان‌های مختلف و درواقع وابسته بودن بیش از اندازه به نتایج به‌جای توجه به فرایند و کیفیت، کودکان را نسبت به یادگیری زبان بی‌علاقه می‌کند. کلاس‌های درس در اغلب مواقع محدود به یک یا دو سبک یادگیری هستند. واضح است که همۀ کودکان نمی‌توانند با این روش‌های محدود زبان یاد بگیرند و خواه ناخواه از زبان زده شده و هیچ بهره‌ای هم از آن نخواهند برد.

بیشتر بخوانید: لیست لغات انگلیسی آسان برای کودکان | First Words for Kids

اینجاست که اهمیت شروع زودهنگام یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان پیش از سال‌های مدرسه مشخص می‌شود. وقتی بچه‌ها قبل از مدرسه زبان انگلیسی را ازطریق بازی، موسیقی، تماشای فیلم و سریال و در محیطی صمیمی، بدون فشار و استرس یاد گرفته باشند، به این زبان علاقه‌مند شده و کنجکاو می‌شوند که هر چه بیشتر دربارۀ زبان انگلیسی یاد بگیرند.

بیشتر بخوانید:

یادگیری زبان دوم برای کودکان

کودکانی که زبان دوم می‌دانند، در مقایسه با بچه‌هایی که فقط به زبان مادری‌شان صحبت می‌کنند، دامنۀ توجه طولانی‌تری دارند و در زمان یادگیری، حواسشان به‌سادگی پرت نمی‌شود. این کودکان همچنین به‌واسطۀ زبان دوم، با افراد و فرهنگ‌های بیشتری آشنا شده و دید وسیع‌تری به دنیا و محیط پیرامون خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: نقش فرهنگ در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

داشتن چنین مهارت‌هایی هم در زمان مدرسه و هم در طول زندگی آینده، بسیار به آن‌ها کمک کرده و پیشرفت‌های تحصیلی و شغلی زیادی در اختیارشان قرار خواهد داد.

 

بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

اغلب کارشناسان آموزش زبان معتقدند که فرایند یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان هر چه زودتر شروع شود، بهتر و مؤثرتر خواهد بود. براساس نتایج مطالعاتی در دانشگاه واشنگتن، نوزادان در مقایسه با بزرگسالان می‌توانند تمایز بیشتری بین صداهای مختلف قائل شوند. بنابراین در صورتی که از همان زمان علاوه بر زبان مادری، در معرض یک زبان دیگر هم قرار بگیرند، احتمالاً می‌توانند در سال‌های آینده درست مانند یک فرد بومی و نیتیو، به آن زبان هم صحبت کنند.

به‌طور کلی، قدرت یادگیری کودکان در سنین پایین‌تر خیلی زیاد است و اطلاعات را به‌آسانی جذب کرده و درک می‌کنند.

بچه‌ها در سنین قبل از مدرسه، کنجکاوتر هستند و انگیزۀ زیادی برای یاد گرفتن چیزهای جدید بیشتری دارند. این انگیزه وقتی با تمرین و تکرار مداوم مهارت‌های زبانی ترکیب شود، آن‌ها می‌توانند به‌سرعت زبان انگلیسی را به کمک موسیقی، داستان، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، اپلیکیشن‌ها، پادکست‌ها و انیمیشن‌های انگلیسی و… یاد بگیرند و از فرایند آن هم لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای جذب کودکان بدون انگیزه در کلاس زبان

 

استراتژی‌های کاربردی آموزش زبان انگلیسی به کودکان برای معلم‌ها

معلم‌ خصوصی زبان انگلیسی می‌توانند با چند تکنیک ساده، کلاس‌های درس را برای زبان‌آموزان کم سن و سال خود جذب و دوست‌داشتنی کنند. تعدادی از این ترفندها عبارتند از:

 

۱. سرگرم‌کننده کردن فرایند یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

تفریح و سرگرمی در هر حالت و موقعیتی برای بچه‌ها مهم است؛ چه در زمان بازی و چه در کلاس درس و موقع یادگیری. اما معلم‌ها چطور می‌توانند کلاسی سرگرم کننده و شاد به همراه آموزش نکات مهم زبان انگلیسی داشته باشند؟ اگر شما هم معلم هستید، می‌توانید از این تکنیک‌ها برای داشتن یک کلاس فوق‌العاده ایده بگیرید:

 

آموزش به کمک بازی

بازی‌ها راهی عالی برای سرگرم کردن کودکان و جلب توجه آن‌ها به مسائل آموزشی هستند. وقتی بچه‌ها بازی می‌کنند، علاوه بر داشتن یک رقابت سالم با یکدیگر، بعد از برنده شدن، حس خوب موفقیت را هم تجربه خواهند کرد.

یادگیری زبان انگلیسی با بازی

برای این کار کافی است اسم یک کلمه را روی یک کارت مقوایی بنویسید و تصویر معنی آن یا معانی متضاد آن را روی کارت‌های مختلف بنویسید. در مرحلۀ بعد همۀ کارت‌ها را روی میز بگذارید و از آن‌ها بخواهید که تصاویر مربوط به آن کلمه را پیدا کنند. هر کدام از بچه‌ها که زودتر بتوانند این کار را انجام دهند، برنده خواهند شد.

 

خلاق بودن

انجام هر روزۀ چند کار مشخص و تکراری برای بچه‌ها خسته‌کننده است و آن‌ها را نسبت به یادگیری بی‌علاقه می‌کند. پس بهتر است در برنامه‌های کلاسی‌تان خلاق باشید و هر روز چند کار جدید انجام دهید.

این خلاقیت فقط منحصر به شیوه‌های آموزش نمی‌شود. حتی ایجاد تغییراتی مثل جابجا کردن میز و صندلی‌های کلاس، نصب تابلوهای مختلف، برنامه‌های فوق برنامه مثل جلسات داستان‌خوانی و… هم می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.

در این زمینه می‌توانید از خود بچه‌ها هم کمک بگیرید. کودکان معمولاً ایده‌های خلاقانه‌ای برای خوش‌گذرانی‌های بیشتر و مفرح دارند.

 

۲. راحت و آزاد گذاشتن بچه‌ها در فرایند یادگیری زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بهتر است معلمان در زمان آموزش هر مهارتی به کودکان به خاطر داشته باشند این است که هیچ فشاری به آن‌ها نیاورند. آموزش زبان انگلیسی به کودکان هم از این قاعده مستثنی نیست. برای افزایش کیفیت روند یادگیری، کافی است به کلاس درس و مطالب و فضای آن علاقه‌مند باشند و در آن لذت ببرند. با این کار فرایند یادگیری اصولی خودبه‌خود اتفاق خواهد افتاد.

تکنیک‌های آموزش زبان به کودکان

بیشتر بخوانید:

با رعایت این نکات، مسیر یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان حاضر در کلاس شما بدون هیچ فشاری طی خواهد شد:

  • وقتی دانش‌آموزی ساختار زبانی یا کلمه‌ای را اشتباه بیان می‌کند، شما می‌توانید بدون اشارۀ مستقیم به اشتباه او، بعد از چند دقیقه و در میان صحبت‌هایتان، از معادل درست آن استفاده کنید. در این صورت آن زبان‌آموز و دیگر هم‌کلاسی‌هایش هم به‌سرعت متوجه اشتباهشان خواهند شد.
  • گاهی اوقات نیازی نیست که معلم‌ها به همه چیز نمره بدهند. کافی است که در کنار کودکان، پاسخ‌های درست را مرور کنند و از آن‌ها بخواهند که دربارۀ بعضی از تمرین‌ها با یکدیگر بیشتر بحث داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

 

والدین چگونه می توانند در یادگیری زبان انگلیسی به فرزندانشان کمک کنند؟

بسیاری از والدین دوست دارند که در خانه به کودکان خود زبان انگلیسی را آموزش بدهند، اما نمی‌دانند که این کار را چگونه و از کجا شروع کنند. آموزش دادن به کودکان، خصوصآً در سنین پایین‌تر، چالش‌های مخصوص خود را دارد.

کودکان معمولاً به شیوه‌های معمول و مثل بزرگ‌ترها یاد نمی‌گیرند. برای آن‌ها کسل‌کننده خواهد بود اگر صرفاً یک جا بنشینند و گرامر یا واژگان جدید یک زبان را از روی کتاب بخوانند. بنابراین مهم‌ترین کاری که والدین بهتر است در فرایند یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان خود انجام دهند این است که با استفاده از تکنیک‌هایی خاص، مسیر یادگیری زبان را برای آن‌ها جذاب، سرگرم‌کننده و تعاملی کنند.

در ادامه به شیوه‌ها و ترفندهایی اشاره شده که با ایده گرفتن از آن‌ها می‌توانید فرزند خود را در تمام مراحل یادگیری زبان انگلیسی همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم تدریس زبان به کودکان توسط والدین در خانه

 

۱. خودتان هم شروع به یادگیری کنید.

بچه‌ها همیشه از رفتارها و کارهای پدر و مادرشان الگوبرداری می‌کنند. پس وقتی ببینند که شما هم علاقه‌مند به یادگیری زبان جدید هستند، مشتاق خواهند شد همراه شما یادگیری خود را ادامه دهند. اگر فرزندتان را به کلاس زبان انگلیسی می‌فرستید، بهتر است خود را نسبت به مطالب جدیدی که او یاد گرفته مشتاق نشان دهید و بخواهید که هر چیزی یاد می‌گیرد به شما هم یاد بدهد. حتی اگر مطالبی که می‌گوید برایتان تکراری است، با علاقه به حرف‌هایش گوش کنید تا انگیزۀ فرزندتان برای تعامل با زبان جدیدی را که در حال یادگیری آن است افزایش دهید. یادگیری زبان در کنار فرزندتان یکی از بهترین راه‌ها برای وقت گذراندن با او و ایجاد نگرش مثبت در او نسبت به زبان انگلیسی است.

 

۲. داشتن یک برنامه منظم در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

تکرار، رمز یادگیری اصولی و دائمی است. توصیه می‌شود که روزانه چند جلسۀ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای را در خانه برای یاد گرفتن زبان انگلیسی به همراه فرزندتان اختصاص دهید. بهتر است زمان این جلسات خیلی طولانی نباشد تا اشتیاق بچه‌ها برای یادگیری حفظ و تقویت شود.

طبیعتاً ایجاد یک روتین برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه، دشوارتر از حضور در کلاس‌های درس است؛ زیرا کودکان انتظار دارند در کلاس درس مطالب جدید یاد بگیرند، اما خانه برایشان محلی برای استراحت، تفریح و بازی است. پس خیلی سخت نگیرید. شما هم می‌توانید محتوای این جلسات کوتاه را طوری تنظیم کنید که بیشتر شامل بازی و فعالیت‌های مفرح دیگر باشد.

والدین و آموزش زبان انگلیسی به کودکان

 

۳. استفاده از موقعیت‌های روزمره

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه این است که می‌توانید از اشیاء و موقعیت‌های روزمره پیرامون خود برای یادگیری و تمرین زبان استفاده کنید. ادغام کردن زبان انگلیسی با موقعیت‌های روزانه و کارهای تکراری می‌تواند واقعاً مفید باشد:

-وقتی فرزندتان لباس می‌پوشد یا در حال مرتب کردن لباس‌ها هستید، می‌توانید دربارۀ آن‌ها با یکدیگر به انگلیسی صحبت کنید. به او پیشنهاد کنید که جوراب‌های آبی‌اش را بپوشد:

«Let’s put on your blue socks».

-در زمان مرتب کردن اتاق فرزندتان، نام اسباب‌بازی‌ها و دیگر لوازم موجود در اتاق را با گفتن جمله‌های کوتاهی مثل:

?Where is the blue car (ماشین آبی کجاست؟) تمرین کنید.

بیشتر بخوانید: جملات ساده و کاربردی روزمره برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۴. آموزش ازطریق بازی

کودکان به‌طور طبیعی در حال یادگیری تمام چیزهای پیرامون خود هستند و این یادگیری معمولاً بدون نیاز به مداخلۀ بزرگسالان انجام می‌شود. یادگیری در کودکان ازطریق آزمون و خطا و اشتباهات زیادی که می‌کنند اتفاق می‌افتد. بنابراین بهتر است برای لذت بخش‌شدن فرایند یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان، آن‌ها را ترغیب کنید که به این زبان بازی کنند. درواقع از این طریق، آن‌ها انگلیسی را به همان روشی که در حال یادگیری زبان اول خود هستند خواهند آموخت.

بازی‌های سادۀ زیادی وجود دارند که انجام آن‌ها علاوه بر لذت‌بخش بودن برای کودکان، مهارت‌های زبانی‌شان را هم تقویت خواهند کرد.

چند نمونه از این بازی‌ها در ادامه معرفی شده‌اند:

 

بازی شکار کلمه

این بازی برای کودکان در سنین پیش‌دبستانی مناسب است و لوازم مورد نیاز برای انجام آن یک ورقۀ بزرگ مقوایی، مجله‌های مخصوص کودکان، قیچی، چسب و ماژیک است.

شیوۀ بازی:

ورقه‌های مقوایی را به قسمت‌های کوچک‌تر مستطیل شکل برش دهید و از کودک بخواهید که تمام حروف الفبا را در سمت چپ ورقه‌ها به‌صورت عمودی بنویسد. در ادامه از کودک بخواهید تا در مجله‌ای که به او داده‌اید، به دنبال کلمه‌‌هایی بگردد که با حرف A شروع شده‌اند. او باید این کلمات را بریده و با چسب به مقوایی که نام حرف A را روی آن نوشته بود بچسباند.

آموزش انگلیسی با بازی

 

در ادامه می‌توانید این کار را به مرور و در روزهای مختلف برای تمام حروف بزرگ و کوچک انگلیسی انجام دهید.

 

بازی جستجوی گنج

این بازی یکی از بهترین شیوه‌ها برای ارتقای درک و تفسیر کودکان از زبان طی یک ماجراجویی هیجان‌انگیز است. در این بازی شما گنج‌هایی را که می‌توانند خوراکی، اسباب‌بازی و… باشند، در جایی از خانه پنهان می‌کنید و روی تکه کاغذهایی که در قسمت‌های مختلف خانه قرار داده‌اید، کلمات یا جمله‌هایی می‌نویسید که درواقع سرنخ‌هایی برای رسیدن به گنج هستند.

سطح دشواری فهم سرنخ‌ها در این بازی معمولاً براساس سن کودکان تعیین می‌شود.

تکنیک‌های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

 

۵. خواندن شعر و داستان

یکی از بهترین موقعیت‌هایی که می‌توانید برای فرزندتان شعر و رمان انگلیسی بخوانید، شب‌ها قبل از خواب است. بچه‌ها عاشق شنیدن قصه قبل از خواب هستند و شما می‌توانید به‌راحتی از این فرصت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: جذابترین رمان های یادگیری انگلیسی برای کودکان

در این مسیر کتاب‌های مصور و تصویری هم می‌توانند بسیار کمک کننده باشند؛ چون در هر صفحه علاوه بر متن، تصاویری هم برای ارتقای درک و میزان یادگیری و فهم کودکان گنجانده شده است. زبان این کتاب‌ها معمولاً بسیار ساده و آهنگین است و جمله‌های کوتاهی دارد. بنابراین هم دایرۀ واژگان کودکان را ارتقا می‌دهند و هم به‌گونه‌ای نوشته شده‌اند که کودکان را تشویق به پرسیدن سؤال دربارۀ روند داستان و شخصیت‌ها کنند. همۀ این تعامل‌ها در نهایت منجر به افزایش کیفیت یادگیری در آن‌ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: شادترین شعرهای انگلیسی برای مدرسه+ متن، ترجمه و کلیپ

اگر خودتان نمی‌توانید به دلایلی هر شب برای بچه‌ها داستان یا شعر بخوانید، می‌توانید از کتاب‌های صوتی هم کمک بگیرید.

کتاب صوتی انگلیسی برای کودکان

 

۶. گوش دادن به پادکست

ارتباط مستقیمی بین یادگیری یک زبان و قرار گرفتن در معرض آن وجود دارد. اولین چیزی که با شنیدن عبارت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان به ذهنمان می‌رسد، شرکت در کلاس‌های آموزشی و فوق برنامه است. حضور در این کلاس‌ها بسیار مؤثر و کمک‌کننده است، اما مهم‌تر از کتاب‌های درسی و یاد گرفتن گرامر زبان و کلمات، قرار گرفتن در معرض صداها و ریتم‌های یک زبان جدید در سال‌های اولیۀ زندگی است.

بیشتر بخوانید:

کودکان زبان اول خود را هم صرفاً با گوش کردن و حضور در محیط یاد می‌گیرند. آن‌ها به‌محض شنیدن یک کلمه تکرارش نمی‌کنند، اما در حال جمع‌آوری اطلاعات زبانی از محیطشان هستند و هر بار کلمه‌ای را از زبان افراد مختلف و با لحن‌های گوناگون می‌شوند و به مرور یاد می‌گیرند که خودشان هم به زبان مادری‌شان صحبت کنند.

از همین شیوۀ یادگیری، می‌توان برای آموزش زبان دوم به آن‌ها هم استفاده کرد.

گوش دادن به رادیو، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی سطح‌بندی شده یا موسیقی های انگلیسی، به کودک کمک می‌کند که جملات و کلمات زبان انگلیسی را در موقعیت‌های گوناگون و از زبان افراد مختلف با لهجه‌های متفاوت بشنود و در معرض زبان باشد.

وقتی کودک بازی یا حتی استراحت می‌کند، یک پادکست، موسیقی یا کتاب صوتی برایش پلی کنید.

 

۷. استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

این روزها تقریباً تمامی کودکان از فناوری‌هایی مثل لپ تاپ، تبلت و گوشی موبایل استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و با نصب چند اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی، روزانه چند دقیقه را همراه یکدیگر صرف یادگیری زبان کنید. ما در مقالۀ اپلیکیشن‌ های فوق العاده برای یادگیری زبان انگلیسی توسط کودکان بهترین اپلیکیشن‌های آموزشی در این زمینه را به‌طور کامل معرفی کرده‌ایم.

در انتخاب اپلیکیشن، به سن و علاقۀ کودک توجه داشته باشید.

 

۸. کمک گرفتن از فعالیت‌های هنری

بچه‌ها به انجام دادن کارهای هنری مثل درست کردن کاردستی، کشیدن نقاشی و یا حتی آشپزی علاقۀ زیادی دارند. شما می‌توانید از آن‌ها بخواهید یک کاردستی درست کنند یا یک نقاشی بکشند و دربارۀ کارشان به زبان فارسی توضیحاتی به شما بدهند. در ادامه بهتر است سؤالات کوتاهی دربارۀ توضیحاتشان به زبان انگلیسی از آن‌ها بپرسید. سؤالاتی مثل:

?Why is the color of the house orange (چرا رنگ خانه نارنجی است؟)

یا

?What is the name of that flower (اسم آن گل چیست؟) و… .

همچنین می‌توانید غذای مورد علاقۀ کودکتان را به همراه خودش درست کنید و هم‌زمان با آماده کردن وسایل مورد نیاز، نام هر کدام از مواد را به انگلیسی به او بگویید تا تکرار کند.

بیشتر بخوانید:

روش‌های خلاقانه آموزش زبان به کودکان

 

۹. توجه به علایق کودکان

یکی از راه‌های علاقه‌مند کردن کودکان به یادگیری زبان انگلیسی، استفاده از موضوعات مورد علاقۀ آن‌ها در فرایند آموزش است. اگر فرزند شما کتاب خواندن را دوست دارد، بهتر است هر روز به همراه او چند صفحه کتاب انگلیسی بخوانید. در صورتی که علاقه‌مند به هنر و کارهای هنری هستند، می‌توانید دربارۀ چند هنرمند محبوب و آثار آن‌ها تحقیق کرده و با هم در این زمینه صحبت و آثار هنری آن‌ها را تماشا و تحلیل کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته

مهم‌ترین نکته این است که بین علایق کودک و موادی که از آن برای آموزش زبان انگلیسی به او استفاده می‌کنید، یک ارتباط قوی وجود داشته باشد.

توجه به علایق کودک در فرایند یادگیری زبان انگلیسی

 

۱۰. صبور بودن و تشویق کردن کودکان

یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان مستلزم صبر و حوصله و تکرار و تمرین‌های بسیار است. بنابراین اگر فرزندتان در فرایند آموزش مرتکب اشتباهاتی شد یا بلافاصله صحبت کردن به زبان انگلیسی را شروع نکرد، نگران نشوید. تولید جملات به یک زبان جدید معمولاً کاری زمان‌بر است و بعد از یک دورۀ نسبتاً طولانی حضور در محیط، گوش دادن و فکر کردن به آن زبان اتفاق می‌افتد. بنابراین بهتر است به بهانه‌های مختلف فرزندتان را تشویق کرده، به او روحیه بدهید و بگویید که کارش در یاد گرفتن زبان عالی است.

مقالات مرتبط: راهنمای کامل یادگیری زبان انگلیسی: بهترین روش‌ها و ترفندها

یادگیری زبان انگلیسی با تمرین و تکرار برای کودکان

 

سخن پایانی

در این مقاله به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان از سنین پایین و کارهایی که توصیه می‌شود معلم‌ها و والدین برای لذت‌بخش کردن فرایند این یادگیری انجام دهند پرداختیم. توجه داشته باشید که اجرای تمام تکنیک‌های اشاره شده در این مقاله برای یادگیری زبان ضروری نیست. کافی است یک یا چند روش را که می‌دانید کودکتان دوست خواهد داشت انتخاب کنید و به آرامی در این مسیر لذت‌بخش پابه‌پای او پیش بروید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۸

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *