کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین اپلیکیشن های بازی برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان + لینک دانلود

۵
(۳)

با پیشرفت تکنولوژی و ساخته شدن اپلیکیشن‌ها، روش جدیدی از سرگرمی نیز به برنامه روزانه ما وارد شد: اپلیکیشن‌های بازی که تنوع بسیار زیادی دارند و تقریبا برای تمامی افراد در دسترس است. اما چگونه می‌توان از این اپلیکیشن‌ها برای جذاب‌تر کردن روند آموزش و یادگیری کودکان استفاده کرد؟ با یک جستجوی ساده برای نصب بازی‌ها، به احتمال زیاد با گزینه‌هایی که آموزش را در کنار بازی ارائه می‌دهند برخورد کرده‌اید که طیف زیادی از این نوع اپلیکیشن‌ها مربوط به کودکان بوده است.

 

در ادامه بخوانید:

 

ارائه آموزش در کنار بازی برای کودکان، یکی از زیرکانه‌ترین کارهایی است که می‌توانید  انجام دهید و این آموزش‌ها شامل یادگیری و آموزش مهارت‌های مربوط به یک زبان جدید نیز می‌شود. اگر کودک شما به بهترین سن شروع یادگیری زبان انگلیسی رسیده است و می‌خواهید بدانید که بهترین بازی های موبایل برای یادگیری زبان انگلیسی برایکودکان کدامند، به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

 

مزایای استفاده از اپلیکیشن‌های بازی برای یادگیری زبان انگلیسی

امروزه تمامی کودکان به گوشی‌های موبایل یا تبلت دسترسی دارند که می‌توانند از طریق آن‌ها به منابع آموزشی زیادی دسترسی داشته باشند که این منابع شامل اپلیکیشن‌های بازی نیز می‌شود. این نوع از اپلیکیشن‌ها، کاربرد و مزایای زیادی را به همراه داشته و کمک بزرگی به کودکان در روند یادگیری زبان انگلیسی خواهند کرد. قبل از معرفی بهترین اپلیکیشن‌ها بهتر است ابتدا به بررسی مزایای استفاده از آن‌ها بپردازیم تا دلیل استفاده از اپلیکیشن‌های بازی به منظور یادگیری زبان برای شما شفاف‌تر شود.

 

۱- طراحی و استفاده از اپلیکیشن‌های بازی جذاب است

اغلب اپلیکیشن‌های بازی که برای یادگیری کودکان استفاده می‌شود، دارای منوهای بصری و صداهای بچگانه جذابی هستند که یکی از روش‌های کارآمد برای تدریس زبان انگلیسی به کودکان به شمار می‌رود. با استفاده از این ویژگی، کودک به یادگیری ترغیب شده و آموخته‌ها بیشتر در ذهن او می‌مانند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

یادگیری زبان با اپلیکیشن بازی

 

۲- روند یادگیری با اپلیکیشن‌های بازی بسیار انعطاف پذیر است

استفاده از اپلیکیشن‌های بازی برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان به آن‌ها این امکان را می‌دهد که با سرعت دلخواه و مناسب خود و در هر ساعتی از شبانه روز که دوست دارند به یادگیری بپردازند. همچنین در برخی از اپلیکیشن‌ها این امکان وجود دارد که خودشان انتخاب کنند چه چیزی را می‌خواهند یاد بگیرند و با توجه به سطح مهارت خود آموزش را شروع می‌کنند. اکثر کودکان دوست دارند که تا حد امکان مستقل باشند و اگر حس کنند که می‌توانند بر روند یادگیری خود کنترل داشته باشند، بیشتر به استفاده از اپلیکیشن‌های بازی و برنامه‌های آموزشی ترغیب می‌شوند.

 

۱۴ بازی موبایل برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

اصول اولیه یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان و بزرگسالان تفاوتی ندارد؛ اما یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان باید تا حد زیادی سرگرم کننده باشد که حتی متوجه نشوند که در حال فرا گرفتن یک زبان جدید هستند تا بیشتر به یادگیری ترغیب شده و این مسیر را ادامه دهند. در ادامه چند عدد از بهترین اپلیکیشن‌های بازی را که می‌توانید از طریق آن‌ها به کودک خود زبان انگلیسی را یاد بدهید معرفی خواهیم کرد.

 

۱. اپلیکیشن Lingokids

اپلیکیشن یادگیری زبان Lingokids یکی از برنامه‌های رایگان و محبوب یادگیری انگلیسی برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله است که می‌توانند از طریق بازی‌ها و فعالیت‌های جذاب آن مسیر یادگیری خود را شروع کنند. این اپلیکیشن تعداد زیادی آهنگ، داستان، فیلم، تمرین، نکات مربوط به گرامر و بازی‌ها با کلمات را در بر دارد که به کودکان کمک می‌کند در کنار بازی، به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند.

بیشتر بخوانید: شادترین شعرهای انگلیسی برای مدرسه+ متن، ترجمه و کلیپ

اپلیکیشن Lingokids

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

همچنین برنامه Lingokids دارای یک بخش پشتیبانی برای والدین به همراه یک تالار گفتگو و مشاوره است که می‌توانید در آن در مورد مسائلی مانند اینکه چگونه می‌توانید به فرزندان خود در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنید با دیگران مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:

 

۲. اپلیکیشن Novakin English School

اپلیکیشن Novakid English School سرشار از آموزش‌های ویدئویی برای کودکان ۷ تا ۸ ساله است که هدف آن‌ها بهبود و تقویت لغات، گرامر، تلفظ لغات، خواندن، نوشتن و به خصوص مهارت‌های گفتاری است. علاوه بر این‌ها، بخش Novakid Game World یک دنیا پر از بازی‌های آموزشی منحصر به فرد می‌باشد که در آن کودکان با انجام بازی‌ها ستاره به دست می‌آورند که بعدها می‌توانند با این ستاره‌ها برای خود شخصیت‌های کارتونی بخرند. این فرآیند به ترغیب کودکان برای ادامه یادگیری بسیار کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: لیست لغات انگلیسی آسان برای کودکان | First Words for Kids

اپلیکیشن Novakin English School

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۳. برنامه جذاب Fun English

اگر کودک شما در حین یادگیری و آموزش دیدن از صحبت کردن لذت می‌برد و از طریق این کار بهتر یاد می‌گیرد، ممکن است استفاده از برنامه Fun English برای یادگیری زبان انگلیسی یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. درس‌های ارائه شده در این اپلیکیشن بر اساس موضوعات مختلف دسته بندی شده‌اند که بر روی مهارت صحبت کردن و تلفط کلمات تمرکز دارد. یکی از مزیت‌های دیگری که برنامه Fun English نسبت به برنامه‌های دیگر دارد، قابلیت بازی‌های چند نفره در آن است. کودکان هنگامی که در تماس با همسن و سالان خود باشند بهتر یاد می‌گیرند و این قابلیت نیز بر همین اساس طراحی شده است.

برنامه جذاب Fun English

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS

 

۴. اپلیکیشن بازی EWA Kids

EWA Kids یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان است که این زبان را از طریق بازی‌های مختلف به کودکان آموزش می‌دهد. بازی‌هایی که در این برنامه ارائه شده‌اند به چهار گروه Flashcard ،Sentence Games ،Word Games ،Sentence تقسیم بندی می‌شوند. در طی این بازی‌ها، کودکان مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی را با ساده‌ترین روش ممکن یاد خواهند گرفت. رابط کاربری اپلیکیشن EWA Kids بسیار ساده و جذاب است به طوری کودکان می‌توانند بدون کمک بزرگ‌ترها به یادگیری بپردازند.

اپلیکیشن بازی EWA Kids

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۵. برنامه Timmys Learning New Skills

اپلیکیشن یادگیری Timmys Learning New Skills توسط شورای بریتانیا طراحی شده که مناسب کودکانی می‌باشد که در بازه سنی ۳ تا ۶ سال قرار دارند. این برنامه به کودک کمک می‌کند تا زبان انگلیسی را از طریق بازی‌های متعدد هیجان انگیز همراه با یکی از شخصیت‌های کارتونی بره ناقلا یاد بگیرند. یکی از این بازی‌هایی که در این برنامه ارائه می‌شود، NEW I-Spy است که هدف آن آموزش لغات جدید و اسامی اشیاء مختلف به کودکان است.

بازی دیگری که Magic Box نام دارد، از بچه‌ها می‌خواهد که اشیاء را بر اساس شکل و رنگ در جعبه‌ها مختلف قرار دهند. از جمله بازی‌های دیگر می‌توان به Rub-a-Dub اشاره کرد که کودکان همراه با یک صدای راهنما که به آن‌ها می‌گوید دنبال چه چیزی بگردند، نام رنگ‌ها و اشیاء مختلف را یاد خواهند گرفت.

برنامه Timmys Learning New Skills

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۶. اپلیکیشن بازی انگلیسی Lingumi

اپلیکیشن یادگیری Lingumi که توسط یک معلم زبان انگلیسی طراحی شده که در آن درس‌های متعددی که برای یادگیری زبان انگلیسی واجب می‌باشد را به صورت بازی در آورده است. این اپلیکیشن تمرکز خود را بر روی یادگیری دستور زبان، واژگان و عبارات گذاشته است. به والدین نیز این امکان را می‌دهد که پیشرفت کودک را ارزیابی کنند. از مزیت دیگر Lungumi می‌توان به این قابلیت اشاره کرد که کودکان می‌توانند خودشان تصمیم بگیرند که روی چه چیزی می‌خواهند تمرکز کنند.

اپلیکیشن بازی انگلیسی Lingumi

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۷. بازی Crayola Create and Play

اپلیکیشن Crayola Create and Play شامل بازی‌های سرگرم کننده و آموزشی برای کودکان است که بازی‌های متنوعی را برای الهام بخشیدن به خلاقیت، تخیل و رشد کودکان در بر دارد. از دیگر مزیت‌های این بازی می‌توان به اضافه شدن محتوای جدید به آن به صورت ماهانه اشاره کرد؛ با این کار، کودک شما هیچوقت از بازی و یادگیری خسته نخواهد شد. این برنامه علاوه بر اینکه با کودکان با زبان انگلیسی ارتباط برقرار می‌کند و باعث یادگیری این زبان می‌شود، منطق، خلاقیت و قدرت بیان کودک را نیز با استفاده از بازی رشد می‌دهد.

بازی Crayola Create and Play

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۸. اپلیکیشن Bimi Boo Kids Academy

Bimi Boo Kids Academy نیز یک اپلیکیشن بازی دیگر برای کودکان است که بیش از ۱۷۰۰ بازی فکری منحصر به فرد و پازل را شامل می‌شود. این بازی‌ها طوری دسته بندی شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که کودک هنگام بازی احساس خستگی نکرده و در کنار یادگیری زبان انگلیسی، مهارت‌های ارزشمند دیگری مانند تفکر منطقی و حل مسئله را نیز گام به گام به دست آورد. بازی‌های اپلیکیشن Bimi Boo Kids Academy شامل موضوعاتی مانند مسائل ریاضی، تفکر فضایی، مسائل منطقی، شمارش، حافظه و غیره می‌باشد.

اپلیکیشن Bimi Boo Kids Academy

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۹. بازی یادگیری COCO THINKS and COCO MOVES

اپلیکیشن COCO THINKS and COCO MOVES یکی از بهترین برنامه‌های بازی و آموزشی برای کودکان است که در آن بچه‌ها با پازل‌ها و بازی‌های مربوط به حافظه روبرو خواهند شد. در این اپلیکیشن، کودکان با فعالیت‌هایی مثل دویدن، پرواز کردن، پریدن در کنار یادگیری زبان انگلیسی، خلاقیت، رشد شناختی، تفکر و استدلال را نیز به صورت تعاملی بهبود می‌بخشد.

طراحی و جلوه‌های بصری COCO THINKS and COCO MOVES بسیار دوست داشتنی هستند که درکنار جلوه‌های صوتی، یک محیط آموزشی بسیار جذاب و عالی را برای کودک فراهم می‌کند. این بازی به کودکان یاد می‌دهد تا اعداد و حروف اصلی زبان انگلیسی را تشخیص دهند و علاوه بر این، در مورد رنگ‌ها، کلمات، اشکال و حتی اولین صداهای این زبان نیز چیزی یاد بگیرند.

بازی یادگیری COCO THINKS and COCO MOVES

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۱۰. اپلیکیشن Curious World: Play Learn Grow

برنامه Curious World: Play Learn Grow از طریق صدها کتاب زبان انگلیسی برای کودکان، بازی و ویدیو به کودکان علاوه بر زبان انگلیسی یاد می‌دهد که چگونه علاقه‌های خود را کشف کنند و اعتماد به نفس خود را نیز افزایش دهند. این اپلیکیشن بازی که شامل تعداد متنوعی از ویدئوها، بازی‌ها، کتاب‌ها، آهنگ‌ها و فعالیت‌های عملی، از جمله ساخت کاردستی و آزمایش‌های علمی می‌باشد، منبعی عالی برای یادگیری را در اختیار کودکان قرار می‌دهد.

اپلیکیشن Curious World: Play Learn Grow

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS

 

۱۱. اپلیکیشن بازی یادگیری Thinkrolls

اپلیکیشن بازی Thinkrolls شامل تعداد زیاد و متنوعی پازل است که برای کودکان خردسال طراحی شده است. در این بازی، کودک به عنوان یک شخصیت زیبا و انیمیشنی به ماجراجویی می‌پردازد که با ادامه دادن به بازی می‌تواند شخصیت خود را بین ۱۸ گزینه که بعدها قفلشان باز می‌شود انتخاب کند. این برنامه باعث می‌شود تا کودکان خلاقیت و تفکر انتقادی را در حین یادگیری زبان انگلیسی پرورش دهند.

اپلیکیشن بازی یادگیری Thinkrolls

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۱۲. اپلیکیشن My Very Hungry Caterpillar

برنامه My Very Hungry Caterpillar یک اپلیکیشن بازی تعاملی مخصوص کودکان می‌باشد که دارای شخصیت‌های بسیار دوست داشتنی است. این اپلیکیشن شامل تعداد زیادی بازی و پازل متنوع است که می‌تواند به کودکان کمک کند تا در کنار یادگیری ابتدایی زبان انگلیسی، نحوه شمارش به انگلیسی، مرتب سازی اشیاء و فعالیت‌هایی برای تقویت حافظه را نیز تمرین کنند. علاوه بر این‌ها، My Very Hungry Caterpillar به کودکان کمک خواهد کرد تا در مورد کرم‌ها و سایر حیوانات و تغذیه سالم مطالب زیادی یاد بگیرند. تصاویر زیبا و جایزه‌هایی که در طول بازی به کودکان داده می‌شود آن‌ها جذب کرده و باعث می‌شوند که کودکان به بازی کردن و یادگیری ادامه دهند.

اپلیکیشن My Very Hungry Caterpillar

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۱۳. اپلیکیشن بازی My PlayHome Doll House

اپلیکیشن My PlayHome Doll House شامل بازی‌های تعاملی زیادی به سبک خانه داری بچگانه برای کودکان است که در آن می‌توانند از میان پنج شخصیت با ملیت‌های متفاوت (سفید پوست، آسیایی، آفریقایی-آمریکایی و…) کاراکتر خود را انتخاب کنند. شخصیت انتخابی می‌تواند در نقش مادر، پدر، پسر، دختر و نوزاد باشد.

حین بازی علاوه بر اینکه کودک اسامی افراد در خانه و نثش آن‌ها را به زبان انگلیسی یاد می‌گیرد، احساس و مسئولیت و خلاقیت خود را نیز افزایش می‌دهد. به طور کلی اپلیکیشن My PlayHome Doll House یک برنامه عالی برای تقویت تخیلای و مهارت داستان سرایی کودکان است.

اپلیکیشن بازی My PlayHome Doll House

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۱۴. اپلیکیشن بازی یادگیری Draw It

اپلیکیشن Draw It یک بازی نقاشی و رنگ آمیزی سرگرم کننده و اعتیاد آور است که علاوه بر آموزش رنگ‌ها به انگلیسی به کودکان، به آن‌ها در مورد مخلوط کردن رنگ‌ها و درست کردن رنگ‌های ترکیبی نیز آموزش می‌دهد. این برنامه یک گزینه عالی برای تقویت مهارت‌های هنری و خلاقیت در کودکان است. در Draw It بچه‌ها می‌توانند با ابزارهای متنوعی مثل قلمو، مداد رنگی و ماژیک اشکال مختلف را رنگ کنند و به یادگیری بپردازند.

اپلیکیشن بازی یادگیری Draw It

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

سخن پایانی

اپلیکیشن‌های بازی زیادی برای یاگیری زبان انگلیسی کودکان وجود دارد؛ اما انتخاب بهترین آن‌ها برای آموزش این زبان بین المللی به کودکان بسیار مهم است. ما در این مقاله بهترین انتخاب‌های موجود را به شما معرفی کردیم. همچنین شما می‌توانید برای پیشرفت و یادگیری سریع‌تر، کودک را در کلاس خصوصی زبان انگلیسی کودک ثبت نام کنید تا با توجه به سطح مهارت خودش، به ادامه یادگیری و تقویت مهارت‌های خود بپردازد.

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *