کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۲۸ فیلم نامزد و برنده اسکار ۲۰۲۳ برای یادگیری زبان انگلیسی

۴.۸
(۱۲)

اسکار، جایزه‌ای است که توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک از سال ۱۹۲۸، به صورت هر ساله برای موفقیت در صنعت فیلم در دسته‌های مختلف به فیلم‌ها و افراد مختلف داده می‌شود. دریافت اسکار برای هر یک از این دسته‌ها، نشان‌دهنده اوج موفقیت یک فیلم در صنعت مربوطه است.

اگر از علاقه‌مندان یادگیری زبان با تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها هستید، فیلم‌های موجود در لیست این مقاله را از دست ندهید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

از آنجایی که اسکار یک جایزه بین‌المللی است، تمامی زبان‌های دنیا را پوشش می‌دهد؛ از جمله زبان انگلیسی. اگر طرفدار صنعت فیلم و سینما هستید و به تقویت زبان انگلیسی خود نیز فکر می‌کنید، فیلم های برنده اسکار ۲۰۲۳ برای یادگیری زبان انگلیسی را از دست ندهید. با تماشای این دسته از فیلم‌ها متوجه خواهید شد که در فرهنگ انگلیسی زبانان چه چیزی مورد قدردانی قرار می‌گیرد و چه چیزی بسیار محبوب است. در این مقاله فیلم‌های برنده اسکار در بخش انگلیسی زبان را برای کمک به شما در تقویت زبان انگلیسی‌تان معرفی کرده‌ایم.

 

فیلم های برنده اسکار ۲۰۲۳ برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۱. انیمیشن Pinocchio

انیمیشن Pinocchio

ژانر برنده اسکار در بخش امتیاز IMDb
انیمیشن/ درام/ خانوادگی Best Animated Feature Film  ۵.۱/۱۰

این نسخه تاریک از همان داستان پینوکیوی معروف است. همانطور که اکثر شما می‌دانید، شخصیت اصلی داستان، صداپیشگی دیوید بردلی، در تلاش است تا به خواسته‌های پدرش، ژپتو، عمل کند و در عین حال سعی می‌کند مسیر خود را در زندگی‌اش پیدا کند. فیلم Pinocchio، اثر گیلرمو دل تورو، فیلمی درام و تخیلی از داستانی آشناست که اهمیت توانایی قبول کردن و پذیرش واقعیت مرگ را نه فقط برای خود بلکه برای آدم‌های اطراف‌تان نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

 

۲. فیلم Black Panther: Wakanda Forever

فیلم Black Panther: Wakanda Forever

ژانر برنده اسکار در بخش امتیاز IMDb
درام/ اکشن Best Costume Design
کاندید:
Best Makeup and Hairstyling
۶.۷/۱۰

داستان فیلم Black Panther: Wakanda Forever حول محور ملکه راموندا، شوری، ام باکو، اوکویه و دورا میلاجه می‌چرخد. این افراد برای محافظت از مردم خود در برابر قدرت‌های جهانی دیگر به دنبال مرگ پادشاه قبلی، تچالا، می‌جنگند. در حالی که واکاندان‌ها در تلاش برای پذیرش تغییر شرایط هستند، این قهرمانان باید با ناکیا و اورت راس متحد شوند تا آینده امن‌تری را برای پادشاه خود درست کنند.

شوری، بازیگر نقش اول فیلم، در تمام مدت تلاش می‌کند تا به هدف خود و به آرامش دست پیدا کند. پیام فیلم نیز در همین موضوع نهفته است:

  • غم و اندوه بخشی طبیعی از زندگی هر فردی است.
  • خشم و عصبانیت می‌تواند تمام وجود یک فرد را فرا بگیرد و او را وادار به تصمیم گیری‌های اشتباه کند.
  • در نبود خشم و کنار آمدن با آن به طور صحیح، آینده بهتر و آرام‌تری وجود دارد.

 

۳. فیلم Everything Everywhere All at Once

فیلم Everything Everywhere All at Once

ژانر برنده اسکار در بخش(های) امتیاز IMDb
علمی تخیلی Best Director
Best Original Score
Best Film Editing
Best Picture
Best Original Screenplay
۷.۸/۱۰

فیلم Everything Everywhere All at Once داستان مهاجری چینی را روایت می‌کند که ناخواسته درگیر یک ماجراجویی حماسی می‌شود. او در این ماجراجویی باید نسخه‌های مختلف خود را در جهان موازی به هم مرتبط کند تا جلوی کسی را بگیرد که قصد دارد به جهان چند بعدی آسیب برساند.

به طور کلی، این فیلم که برنده اسکارهای زیادی شده است، می‌خواهد نشان دهد چیزی که زندگی را معنادار می‌کند این است: از آنجایی که هیچ معنای ذاتی در دنیا وجود ندارد، تمامی چیزها و تمامی لحظات به یک اندازه معنادار هستند.

 

۴. فیلم The Whale

فیلم The Whale

ژانر برنده اسکار در بخش امتیاز IMDb
درام Best Makeup and Hairstyling ۷.۷/۱۰

داستان فیلم The Whale، در شهری در آیداهو اتفاق می‌افتد. این فیلم زندگی چارلی، یک معلم انگلیسی منزوی و ناسالم را روایت می‌کند که در آپارتمان خود مخفی شده است و تا سر حد مرگ غذا می‌خورد. او ناامیدانه در انتظار آخرین فرصت برای دیدن دخترش و برقراری ارتباط دوباره با او است.

فیلم نشان دهنده اهمیت رسیدن به رستگاری و تلاش سخت برای رسیدن به آن است. در داستان فیلم شاهد این خواهید بود که رسیدن به این رستگاری نیازمند جبران کردن گذشته‌ها و از خودگذشتگی است. در کنار این‌ها، شاهد این پیام نیز خواهید بود: بدون توجه به نظر دیگران، خودتان باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های انگیزشی جهان به زبان انگلیسی

 

۵. فیلم An Irish Goodbye

فیلم An Irish Goodbye

ژانر  برنده اسکار در بخش امتیاز IMDb
درام Best Live Action Short Film ۷.۲/۱۰

این فیلم کوتاه در مورد دو برادر است که پس از مرگ مادرشان تصمیم می‌گیرند برای همیشه در کنار یکدیگر بمانند. برادر کوچک‌تر، لورکان، که مبتلا به سندروم داون است، توسط برادر بزرگتر به خانه یکی از افراد فامیل در آن سوی ایرلند فرستاده می‌شود و این اتحاد به هم می‌خورد. فیلم An Irish Goodbye به بررسی موضوعاتی مانند سنت، از دست دادن و خانواده می‌پردازد. در این میان، شاهد اهمیت مراقبت از افراد با نیازهای ویژه خواهید بود.

 

۶. فیلم Top Gun: Maverick

فیلم Top Gun: Maverick

ژانر برنده اسکار در بخش امتیاز IMDb
درام/ اکشن Sound
کاندید:
Best Film Editing
Best Picture
Best Adapted Screenplay
 ۸.۳/۱۰

بعد از بیشتر از ۳۰ سال خدمت به عنوان یکی از برترین هوانوردان نیروی دریایی، پیت، شخصیت اصلی داستان، به جایی می‌رسد که باور دارد متعلق به آنجاست. ماوریک (همان پیت) مسئولیت آموزش گروهی از فارغ التحصیلان را برای یک مأموریت خاصبر عهده دارد. او در این مسیر باید با عمیق‌ترین ترس‌های خودش نیز مقابله کند.

فیلم Top Gun Maverick در مورد شایستگی و آنچه رسیدن به این شایسگی از شما طلب می‌کند است. همچنین در طول فیلم شاهد این پیام خواهید بود که افراد متنوع و متضاد می‌توانند هویت خود را در جمع حفظ کنند، یاد بگیرند با هم کار کنند و ماموریت‌های غیر قابل انجام را به انجام برسانند.

 

۷. فیلم Avatar: The Way of Water

فیلم Avatar: The Way of Water

ژانر برنده اسکار در بخش امتیاز IMDb
علمی تخیلی/ اکشن Best Visual Effects
کاندید:
Best Picture
Best Production Design
Sound
۷.۶/۱۰

داستان فیلم Avatar: The Way of Water حول دو شخصیت جیک سالی و نیتیری می‌چرخد که تشکیل خانواده داده‌اند و هر کاری می‌کنند تا با یکدیگر بمانند. با این حال، آن‌ها مجبورند خانه خود را ترک کرده و مناطق پاندورا را بررسی کنند. در این حین، یک تهدید باستانی دوباره ظاهر می‌شود و جیک باید در یک جنگ سخت شرکت کرده و علیه انسان‌ها بجنگد.

این فیلم به وضوح معنای دوست داشتن، چه دوست داشتن یک فرهنگ، یک مکان یا یک شخص و… را به تصویر می‌کشد. شخصیت‌های این فیلم به یکدیگر عشق می‌ورزند و می‌خواهند بدانند که چگونه می‌توانند از راه‌های مختلف از خانواده خود حمایت کرده و آن‌ها را نجات دهند.

بیشتر بخوانید:

 

۸. فیلم Women Talking

فیلم Women Talking

ژانر برنده اسکار در بخش امتیاز IMDb
درام Best Adapted Screenplay
کاندید:
Best Picture
 ۶.۹/۱۰

داستان فیلم در مورد زنان مستعمره‌ای است که رازی را در مورد مردان فاش می‌کنند. در طول Women Talking شما شاهد حقیقتی هستید که این زنان در مورد سو استفاده‌ها، آزار و اذیت‌ها از سوی مردان بیان می‌کنند. پیام این فیلم بسیار واضح است: زنان درباره واقعیت خشونت جنسی در جوامع و فقدان عدالت و پاسخگویی اعتراض می‌کنند. همچنین با تماشای این فیلم متوجه عواقب و گزینه‌های محدود که برای زنانی که چنین خشونتی را تجربه کرده‌اند خواهید شد.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با بهترین فیلم های تاریخی جهان

 

فیلم‌های نامزد اسکار ۲۰۲۳ در بخش زبان انگلیسی

دیدن فیلم‌هایی که در اسکار ۲۰۲۳ در بخش‌های مختلف نیز کاندید شده‌اند نیز بسیار در یادگیری زبان انگلیسی و بهبود مهارت‌های شنیداری زبان انگلیسی‌تان مفید است. در ادامه، به معرفی این فیلم ها میپردازیم تا بتوانید با تماشای آن ها هم لذت ببرید و هم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن | چطور با گوش دادن زبان یاد بگیریم؟

 

۱- فیلم اکشن The Batman

ژانر نامزد اسکار در بخش امتیاز IMDb
درام/ اکشن Best Makeup and Hairstyling
Sound
۷.۸/۱۰

«بتمن» فیلمی ابرقهرمانی است که براساس شخصیت کمیک دی‌سی بتمن ساخته شده است. داستان فیلم در شهر گاتهام و در شب هالووین رخ می‌دهد، جایی که ریدلر، یک قاتل سریالی، شهردار را می‌کشد و تلاش بتمن برای پیدا کردن ریدلر و پاکسازی شهر از فساد را به نمایش میگذارد. اجرای بازیگران، صحنه‌های اکشن و داستان این فیلم که امتیاز ۸۵% را در Rotten Tomatoes و امتیاز ۷۲ از ۱۰۰ را در Metacritic دریافت کرده است، هم از سمت منتقدان و هم مخاطبان ستایش شده است.

 

۲- فیلم The Banshees of Inisherin

ژانر نامزد اسکار در بخش امتیاز IMDb
درام/ کمدی Best Director
Best Film Editing
Best Picture
Best Original Screenplay
 ۷.۷/۱۰

“The Banshees of Inisherin”، داستان دو دوست صمیمی به نام‌های کولم و پادرایک را روایت میکند که در جزیره‌ی اینیشرین در اواخر جنگ داخلی ایرلند در سال ۱۹۲۳ زندگی می‌کنند. کولم ناگهان تصمیم می‌گیرد که دوستی با پادرایک را قطع کند و تنها به حرفه موسیقی خود بپردازد که البته منجر به اختلافاتی میان آن دو می‌شود.

این داستان، نمایشی از دوستی، خشونت، و فرصت‌های از دست رفته است. این فیلم توسط منتقدان بسیار مورد تعریف قرار گرفته و به عنوان یک اثر هنری و جذاب شناخته می‌شود.

 

۳- مستند All The Beauty And The Bloodshed

ژانر نامزد اسکار در بخش امتیاز IMDb
مستند/ درام Best Documentary Feature Film ۷.۵/۱۰

فیلم و مستند “All the Beauty and the Bloodshed” در مورد زندگی عکاسی به نام گلدین است و تلاش‌های او برای متهم کردن شرکت Purdue Pharma  به عنوان مسئول بیماری اپیدمی اوپیوئید را نمایش میدهد. گلدین، در سال ۲۰۱۷ گروهی به نام P.A.I.N. (Prescription Addiction Intervention Now) را تأسیس کرد که موزه ها و موسسات هنری را متهم به همکاری با خانواده ساکلر(مالک شرکت پروکسین فارما) میکنند. این فیلم در هفت بخش، اعتراضات او به همراه P.A.I.N را به تصویر می‌کشد. گلدین به عنوان گوینده اصلی در این مستند حضور دارد. این فیلم توانسته امتیاز بالایی از منتقدان دریافت کند.

 

دیگر فیلم های نامزد اسکار ۲۰۲۳

نام فیلم ژانر کاندید در بخش امتیاز IMDb
Marcel the Shell With Shoes On خانوادگی/ کمدی Best Animated Feature Film  ۷.۷/۱۰
Turning Red خانوادگی/ کمدی Best Animated Feature Film  ۷/۱۰
The Sea Beast خانوادگی/ ماجراجویی Best Animated Feature Film  ۷/۱۰
Puss in Boots: The Last Wish خانوادگی/ ماجراجویی Best Animated Feature Film ۷.۸/۱۰
Empire of Light درام/ عاشقانه Best Cinematography  ۶.۶/۱۰
Tár درام/ موزیکال Best Cinematography
Best Director
Best Film Editing
Best Picture
Best Original Screenplay
۷.۴/۱۰
Babylon درام/ کمدی Best Costume Design
Best Original Score
Best Production Design
۷.۱/۱۰
Mrs. Harris Goes to Paris درام Best Costume Design ۷.۱/۱۰
The Fabelmans درام Best Director
Best Original Score
Best Picture
Best Production Design
Best Original Screenplay
۷.۵/۱۰
Triangle of Sadness درام/ کمدی Best Director
Best Picture
Best Original Screenplay
۷.۳/۱۰
All That Breathes مستند Best Documentary Feature Film ۷/۱۰
How Do You Measure a Year? مستند Best Documentary Short Film  ۶.۹/۱۰
The Martha Mitchell Effect مستند Best Documentary Short Film  ۶.۶/۱۰
Stranger at the Gate مستند Best Documentary Short Film ۶.۶/۱۰
The Flying Sailor انیمیشن کوتاه Best Animated Short Film ۵.۹/۱۰
Glass Onion: A Knives Out Mystery درام/ رمزآلود Best Adapted Screenplay ۷.۱/۱۰
Living درام Best Adapted Screenplay ۷.۲/۱۰

 

اهمیت تماشای فیلم های برنده اسکار ۲۰۲۳ برای یادگیری زبان انگلیسی

تماشای فیلم‌های زبان انگلیسی که برنده اسکار شده‌ یا حتی کاندید این جایزه شده‌اند به شما کمک می‌کند تا بفهمید که در فرهنگ انگلیسی زبان واقعا چه چیزی اهمیت دارد. این امر می‌تواند هنگام مهاجرت به این کشورها در برقراری ارتباط با افراد بومی و کنار آمدن با تغییرات موثر باشد. اگر در سطح پیشرفته زبان انگلیسی قرار دارید، تماشای این فیلم‌ها را از دست ندهید.

اهمیت تماشای فیلم های برنده اسکار 2023 برای یادگیری زبان انگلیسی

 می‌توانید گزینه‌های بیشتری را برای یادگیری انگلیسی در مقالات زیر پیدا کنید:

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی فیلم‌های برنده جایزه اسکار ۲۰۲۳ پرداخیتم. این جایزه اهمیت زیادی در دنیای سینما دارد و مشخص کننده اهمیت و ارزش فیلم است. از این رو این گونه فیلم‌ها مطالب زیادی را برای یاد دادن دارند که برای تمامی افراد مفید خواهد بود؛ مخصوصا افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی و مهاجرت دارند. برای یادگیری و درک عمیق‌تر محتواهای این فیلم‌ها که شامل لهجه، فرهنگ، نوه برقراری ارتباط و… می‌توانید از منابع دیگری مثل کتاب‌های انگلیسی، آهنگ‌ها و یا حتی کلاس خصوصی زبان انگلیسی نیز استفاده کنید.

منبع: oscars.org

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۸ / ۵. تعداد نظرات ۱۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *