کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی در کنار خانواده | یک روش هیجان انگیز! 👨‍👩‍👦‍👦

۴.۶
(۱۰)

شاید تا به حال به این نکته توجه نکرده باشید که بین یادگیری فردی و گروهی زبان انگلیسی از زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد!
مطالعات نشان داده‌اند که یادگیری گروهی زبان انگلیسی می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که تمام اعضا با انگیزه درونی و بیرونی مضاعفی تا پایان مسیر یادگیری در کنار یکدیگر گام بردارند.

حال تصور کنید که اعضای این گروه ارتباط نزدیک‌تری با یکدیگر داشته و یک خانواده باشند. مسلما چنین گروهی با قدرت شگفت‌انگیزی مسیر یادگیری را طی خواهند کرد. آن‌ها کسانی هستند که با عشق و علاقه و کمک کردن واقعی به یکدیگر سبب رشد دیگری می‌شوند.


🎧 فایل صوتی این مقاله را بشنوید 🎧

با شنیدن هم می‌توانیم یاد بگیریم! 🙌✨


 

در ادامه می‌خوانید:

 

اما آیا یادگیری زبان انگلیسی در کنار خانواده شبیه یک کلاس درس معمولی امکان‌پذیر است؟ آیا تفاوت‌های سنی مانع یادگیری دسته جمعی زبان انگلیسی نمی‌شود؟
با ما همراه باشید تا یک روش هیجان‌انگیز را برای یادگیری زبان انگلیسی خانوادگی یاد بگیرید.

 

یادگیری زبان انگلیسی به همراه اعضای خانواده امکان پذیر است؟

مسئله‌ای که در یادگیری زبان انگلیسی با خانواده ممکن است ذهن هرکسی را به خود مشغول کند تفاوت سنی اعضای خانواده با یکدیگر است.

این بدان معناست که در این گروه اعضای می‌توانند در رده سنی ۱۰ ساله، ۳۰ ساله، ۴۰ ساله، ۵۰ ساله و حتی بیش‌تر هم باشند.
شاید باور این موضوع برای عده‌ای دشوار به نظر برسد و طرز فکر آن‌ها این باشد که یادگیری زبان انگلیسی برای افراد در سنین بالا کاری دشوار و حتی غیرممکن است.

یادگیری زبان انگلیسی به همراه اعضای خانواده

درحالی که مطالعات نشان داده‌اند که یادگیری یک زبان جدید در هر سنی به خصوص سنین بالا یک غذای بی‌نظیر برای مغز انسان است و این اقدام هوشمندانه علاوه بر ایجاد انرژی و شور زندگی در افراد می‌تواند از بروز بیماری‌هایی چون آلزایمر جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: چگونه یادگیری یک زبان جدید مغز شما را تغییر می دهد؟

به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که با یادگیری زبان انگلیسی روح و جسم‌ خود و خانواده‌تان را غرق لذت و شادی و سلامتی کنید.

 

بدون معطلی به سراغ معرفی بهترین و هیجان‌انگیزترین شیوه‌های یادگیری زبان انگلیسی در کنار اعضایخانواده می‌رویم! 🤗✌

 

بهترین شیوه‌های یادگیری زبان انگلیسی در کنار خانواده

 

۱. تعیین اهداف

شاید فکر کنید که مهم نیست چگونه و با چه هدفی یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید. ولی اجازه دهید سوالی را از شما بپرسیم:

آیا شما بدون هدف زندگی می‌کنید؟
آیا روزانه بدون هدف از خواب بیدار می‌شوید و بدون هدف به امور روزانه خود می‌پردازید؟
آیا رویایی ندارید؟
کسی هست که بدون هدف کار کند، زندگی کند یا حتی غذا بخورد؟ حتی رویای خرید یک دوچرخه یا حتی یک غذای خوشمزه یک هدف است.

شما به صورت ناخودآگاه هر لحظه در حال تعیین اهداف برای آینده دور یا نزدیک برای خود هستید. پس چگونه می‌توانید بدون هدف یادگیری زبان انگلیسی را آغاز کنید؟

بهترین شیوه‌های یادگیری زبان انگلیسی در کنار خانواده

 

بسیار خوب حال که اهمیت تعیین هدف برای یادگیری زبان انگلیسی برای شما مشخص شد پس با تعیین اهداف در این مسیر موفقیت ارزشمندی را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.
به عنوان مثال شما می‌توانید با اعضای خانواده خود صحبت کنید و تعیین کنید که طی مدت یک ماه قصد دارید تعداد مشخصی واژه را آموخته و گرامر زبان انگلیسی را تا سطح مبتدی پیش ببرید. مطمئن باشید تا پایان ماه متوجه تغییرات شگفت‌انگیز بین اعضای خانواده خواهید شد!

 

۲. طراحی برنامه یادگیری زبان انگلیسی

برای این که تمام اعضای خانواده بتوانند به اهداف تعیین شده دست یابند باید برنامه‌ای طراحی شود. بهتر است اهمیت برنامه‌ریزی را برای شما اینگونه بیان کنیم که بدون برنامه دستیابی به اهداف تعیین شده کاری غیرممکن است.

بنابراین برنامه منطقی و مناسبی برای اعضای خانواده طراحی کنید و به انجام آن پایبند باشید.
لازم نیست که هر روز مانند کلاس درس اعضای خانواده در محیطی مشخص بنشینند و واژگان و گرامر را بخوانند و یاد بگیرند. برتری یادگیری زبان انگلیسی در جمع خانواده در این مرحله خود را نشان می‌دهد.

چگونه؟

شما باید برنامه‌ای طراحی کنید که در طی روز اعضای خانواده بتوانند در کنار هم قرار بگیرند، از طرفی این زمان نباید زمان استراحت اعضای خانواده باشد زیرا می‌تواند نتیجه‌ای عکس به همراه داشته باشد.

طراحی برنامه یادگیری زبان انگلیسی در کنار خانواده

 

پیشنهاد ما به شما این است که در طول روز برای خود و اعضای خانواده یک دورهمی حداکثر ۳۰ دقیقه‌ای تعیین کنید و در طول این زمان یک موضوع را در نظر بگیرید و واژگان مرتبط با آن را پیدا کنید و سعی کنید آن‌ها را با یکدیگر تکرار و تمرین کنید.

همچنین می‌توانید با شروع گرامرهای ساده زبان انگلیسی ساخت جملات را بیاموزید و با ساخت جملات واژگان را در ذهن‌تان ماندگار سازید.

بیشتر بخوانید:

 

۳. انتخاب منابع مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی

منابع زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. لطفا فکر خود را تنها بر روی کتاب‌ها متمرکز نکنید.
شما منابع زیادی چون فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، پادکست‌ها و… در اختیار دارید. با وجود چنین منابع قدرتمندی می‌توانید لحظات یادگیری زبان انگلیسی در کنار خانواده خود را به شیرین‌ترین و هیجان‌انگیزترین لحظات زندگی خود تبدیل کنید.

تعدادی از این منابع عبارتند از:

یاد گرفتن زبان انگلیسی همراه با اعضای خانواده

 

۴. استفاده از بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی روش‌های متعددی دارد. هریک از این روش‌ها براساس نوع منبعی که انتخاب می‌کنید تعیین می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب نوع منبع روش یادگیری زبان انگلیسی مطابق با همان منبع را مشاهده کنید.

به عنوان مثال یادگیری زبان انگلیسی با کمک انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی، یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی در کنار خانواده است. شما می‌توانید با تماشای این آثار، هم لحظات زیبایی برای خود و خانواده‌تان بسازید و هم زبان انگلیسی یاد بگیرید.

برای شروع، می‌توانید سری به این مقاله‌ها بزنید:

فیلم‌ها

سریال‌ها

کارتون‌ها و انیمیشن‌ها

 

۵. بازی‌های هیجان‌انگیز گروهی

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که یادگیری یک زبان جدید در محیطی شاد و مفرح نسبت به محیطی خشک و جدی ساده‌تر انجام می‌شود. اما جالب است بدانید ایجاد یک محیط شاد و سرگرم‌کننده باید بر طبق اصول و مقرراتی انجام بگیرد تا دستیابی به اهداف تعیین شده امکان‌پذیر باشد.

چگونه زبان انگلیسی را به صورت خانوادگی یاد بگیریم؟

 

شما می‌توانید تعدادی از برترین بازی‌هایی که به یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کنند را در مقاله معرفی بازی های مخصوص تدریس زبان انگلیسی در کلاس های بزرگسالان مشاهده کنید و با اجرای آن‌ها در دورهمی‌های خانوادگی لحظات بی‌نظیری را به خود و اعضای خانواده‌تان هدیه دهید درحالی که زبان انگلیسی را نیز می‌آموزید.

 

۶. نوشتن شجره‌نامه خانوادگی به زبان انگلیسی

یکی از شیرین‌ترین قسمت‌های زبان انگلیسی در گروه خانوادگی می‌تواند نوشتن شجره‌نامه به زبان انگلیسی باشد.
این کار به خصوص برای بزرگ‌ترهای خانواده به شدت جالب و نوستالژیک است و می‌تواند حس خوبی را در وجود آن‌ها خلق کند. از طرفی این کار خود به تنهایی باعث می‌شود که طی نوشتن شجره‌نامه اعضای خانواده با ۵۰ کلمه که مربوط به عناوین و نسبت‌های خانوادگی است آشنا شوند و به واسطه نام اعضا، واژگان مربوطه را در حافظه بلندمدت خود ماندگار سازند.

برای به خاطر سپردن لغات و اصطلاحات جدید، می‌توانید از فلش‌کارت‌ها هم کمک بگیرید.

بیشتر بدانید:

 

۷. کمک گرفتن از یک معلم زبان انگلیسی

اگر تمام اعضای خانواده در سطوح مبتدی و متوسط زبان انگلیسی باشند پیشنهاد می‌کنیم که زبان انگلیسی را زیر نظر یک معلم یاد بگیرید، زیرا این احتمال وجود دارد که تجربه کم در این مسیر سبب شود در انتخاب منابع و حتی برنامه‌ریزی دچار سردرگمی و حتی اشتباه شوید.

اما فراموش نکنید که زمان برای همه انسان‌ها همچون طلا ارزشمند است. پس برای وقت خود و خانواده‌تان ارزش قائل شده و این مسیر را به درستی زیر نظر یک معلم با تجربه پیش ببرید.

شما می‌توانید با همه اعضای خانواده و از منزل خودتان به‌صورت آنلاین در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی هایتاکی شرکت و تجربه‌ای بی‌نظیر از یادگیری و آموزش آنلاین کسب کنید.

در هایتاکی بیش از ۲۵۰ معلم کارآزموده و باتجربه زبان انگلیسی وجود دارند که آماده‌اند در مسیر یادگیری زبان انگلیسی، همراه و پشتیبان شما باشند.
شما در مسیر یادگیری زبان انگلیسی تنها نیستید. 🙌😊

معلم خصوصی زبان انگلیسی برای تدریس خانوادگی زبان

 

۸. ادغام زندگی روزانه با زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی در کنار خانواده یک روش فوق‌العاده برای ادغام زبان با زندگی روزمره است.

ایده‌های زیادی برای وارد کردن زبان به زندگی روزمره همه اعضای خانواده وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • پدر و مادرها به‌طور فعال می‌توانند در روند آموزش فرزندانشان شرکت کنند. این اقدام شامل خواندن کتاب‌های انگلیسی برای کودکان در طول روز و به اشتراک گذاری داستان‌های ساده و جذاب با آنهاست.
  • علاوه بر این، یک راه دیگر برای یادگیری موثر زبان انگلیسی، نوشتن معادل انگلیسی نام تمام وسایل خانه و آشپزخانه و… روی برچسب‌های مخصوص و چسباندن آن‌ها روی اشیا مورد نظر است.
    این کار باعث می‌شود که اعضای خانواده به صورت مداوم با لغات انگلیسی در محیط خود آشنا شوند و آن‌ها را به خاطر بسپارند.
  • همچنین، مکالمات کوتاه روزانه به زبان انگلیسی بین اعضای خانواده، گفتگوهایی کوتاه اما موثر هستند که به کودکان و حتی بزرگسالان کمک می‌کند تا از طریق این تبادلات ساده، با ساختار و کاربرد صحیح جملات انگلیسی آشنا شوند و زبان را با تجربه‌های روزمره‌شان ادغام  کنند.

روش های مختلف یادگیری زبان انگلیسی به همراه خانواده

 

شاید در ابتدا برای شما و اعضای خانواده کمی دشوار باشد ولی استفاده از واژگانی که آموخته‌اید در طول روز می‌تواند به نتیجه شگفت‌انگیزی منجر شود. تصور کنید کلمه شیر (MILK) را آموخته‌اید. م
مکن است به خاطر سپردن این واژه برای پدربزرگ شما کمی دشوار باشد. دلسرد نشوید و اجازه ندهید او نیز دلسرد شود. در طول روز مرتبا به او این واژه را یادآوری کنید، به این صورت که به او بگویید: پدربزرگ Milk را از یخچال بیرون بیاور. پدربزرگ Milk را به همراه چه می‌نوشی؟ و… . چنین ترفندهای ساده‌ای می‌توانند نتایج شگفت‌انگیزی برای تمام اعضای خانواده خلق کنند.

بیشتر بخوانید: لیست لغات انگلیسی آسان برای کودکان | First Words for Kids

 

۹. مشخص کردن زمان‌های تمرین زبان انگلیسی

هیچ فعالیت و کاری بدون تمرین ممکن نیست. آیا تا به حال دیده‌اید بگویند فلان شخص به محض تولد فوتبالیست بوده یا فلان شخص از بدو تولد گوینده و یا حتی نویسنده خوبی بوده؟ چنین مواردی ممکن است به استعداد اشخاص ارتباط داشته باشد ولی بدون تمرین هم استعداد شکوفا نمی‌شود.

پس فراموش نکنید که طی برنامه‌ریزی زمان‌هایی را برای تمرین خود و اعضای خانواده در نظر بگیرید. لازم است که آموخته‌هایتان را مرتبا تکرار کنید و بررسی کنید که آیا آن‌ها در ذهن شما ثبت شده‌اند یا خیر.

چطور در کنار خانواده زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

 

۱۰. تعیین جوایز و هدایای گروهی

آخرین مرحله این است که به پایبند بودن به برنامه و پیشبرد اهداف خود و خانواده‌تان هدیه دهید.
ممکن است برخی از اعضای خانواده فعال‌تر باشند؛ می‌توانید برای آن‌ها هدایای مخصوص در نظر بگیرید ولی به یاد داشته باشید که فعالیت گروهی را انتخاب کرده‌اید. موفقیت یکی از اعضا برابر با موفقیت کل اعضاست.

حسن یادگیری زبان انگلیسی به صورت خانوادگی این است که اعضا تلاش می‌کنند یکدیگر را به سمت هدف سوق دهند زیرا آن‌ها به معنای واقعی کلمه یکدیگر را دوست دارند و برای یکدیگر ارزش قائل می‌شوند. بنابراین احتمال این که تمام اعضای خانواده در یک سطح قرار بگیرند بسیار زیاد است.

از این رو بهترین هدیه و جایزه می‌تواند هدیه گروهی باشد. مثل مسافرت خانوادگی،مسافرت‌های خارجی، کنسرت و… .

 

سخن پایانی

یادگیری زبان انگلیسی در کنار خانواده یکی از هیجان‌انگیزترین کارهای دنیاست. زمانی یادگیری زبان نگلیسی هیجان‌انگیزتر می‌شود که بر طبق اصول و مقررات انجام شود، زیرا با این کار برای خود و عزیزان‌تان ارزش قائل خواهید شد. در این متن سعی ما بر این بود که شما و اعضای خانواده‌تان را در مسیر درست قرار دهیم تا بتوانید علاوه بر تجربه لذت‌بخش با هم بودن، شادی و نشاط را به جمع خود بیاورید درحالی که از این لحظات بیش‌ترین بهره را می‌برید و می‌توانید به زبان دیگری جز زبان مادری تسلط پیدا کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۶ / ۵. تعداد نظرات ۱۰

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *