کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

قوی ترین شبکه های اجتماعی برای یادگیری زبان

۵
(۶)

آیا معلم هستید و به دنبال روش‌هایی می‌گردید تا بتوانید به زبان آموزان خود آموزش کاملی از زبان خارجی را ارائه کنید؟ آیا زبان آموز هستید و هنوز کابوس‌ کتاب‌های درسی و کلاس‌های زبان ضعیفی را که در مدرسه پشت سر گذاشته‌اید، را می‌بینید؟ دیگر وقت آن رسیده که ترس و اضطراب را کنار بگذارید. به لطف اینترنت، یادگیری یک زبان جدید این روزها می‌تواند هم سرگرم‌کننده باشد و هم در هر مکانی در دسترس. شبکه های اجتماعی برای یادگیری زبان‌های جدید به میلیون‌ها زبان آموز در سراسر جهان کمک می‌کنند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

این مقاله صرف نظر از اینکه شما در کجای دنیا زندگی میکنید قصد دارد به شما بگوید که با امکاناتی که در دست دارید میتوانید هر زبانی را که میخواهید یاد بگیرید. شاید شبکه های اجتماعی گاهی ناپسند یا وقت‌گیر و بی‌بهره تلقی شوند اما بدون شک این هدف ما از استفاده از آنهاست که جهت کارآیی آنها را تعیین میکند.

چه در حال یادگیری زبان محبوبی مانند زبان آلمانی و انگلیسی باشید و چه در حال یادگیری زبان مبهمی مانند زبان فاروئی! قصد داریم شما را با طیف گسترده‌ای از منابع قدرتمند که می‌توانند در این مسیر پر چالش، شما را یاری دهند؛ آشنا سازیم و این نوید را به شما بدهیم که اگر چگونگی استفاده از این رسانه‌ها را یاد بگیرید دیگر هیچ عاملی نمی‌تواند شما را از ادامه این مسیر یعنی یادگیری هر نوع زبان خارجی باز دارد. پس پیش به سوی موفقیت!

بیشتر بخوانید: مزایای یاد گرفتن یک زبان جدید چیست؟

 

چه عاملی باعث می‌شود برای یادگیری زبان‌های خارجی به سراغ شبکه‌های اجتماعی برویم؟

شاید برای‌تان جالب باشد که در مورد تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر یادگیری انواع زبان‌های زنده دنیا یک آمار عجیبی را به شما اعلام کنیم. طبق تحقیقات صورت گرفته نتایج بسیار جالبی در مورد تاثیر شبکه‌های  اجتماعی در یادگیری انواع زبان‌های خارجی به دست آمده است. نتایج بررسی‌ها از آمار بسیار بالایی از کاربران فعال در این حوزه پرده برداشته؛ این آمار عجیب و به مراتب بالا نشان می‌دهد در حدود ۳/۹۶ میلیارد کاربر  از سراسر جهان در شبکه‌های اجتماعی ثبت نام کرده و با کمک این شبکه‌های قدرتمند به یادگیری انواع زبان‌های خارجی پرداخته‌اند .

از جمله قدرتمندترین بسترهای آموزشی برای یادگیری انواع زبان‌های خارجی می‌توان به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی که در دسته میکروبلاگ‌ها قرار دارند مانند توییتر اشاره کرد، همچنین می‌توان سایت‌ها و برنامه‌هایی مانند فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام، تیک تاک، لینکدین، اسنپ چت و حتی پیام‌رسان‌های قدرتمندی مثل واتساپ، تلگرام و ClubHouse را در این دسته از ابزار قدرتمند جای داد. ناگفته نماند که شبکه‌های اجتماعی داخلی ایران هم در مسیر یادگیری زبان‌های خارجی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند؛ مثل روبیکا، ایتا، imo، سروش پلاس و آی گپ.

شبکه های اجتماعی

هر یک از این شبکه‌های اجتماعی می‌توانند بر جنبه‌های مختلف زندگی افراد تاثیر بسزایی داشته باشند. بنابراین با کمک این شبکه‌های اجتماعی نه تنها می‌توانید از موقعیت‌های بی‌نظیری برای یادگیری زبان‌های خارجی استفاده کنید بلکه می‌توانید از لحاظ فرهنگی و اجتماعی با زبان مورد نظرتان ارتباط بیش‌تری برقرار کنید. شاید بتوان بزرگ‌ترین امتیاز شبکه‌های اجتماعی در یادگیری زبان‌های خارجی را همین موضوع دانست؛ که زبان آموز تحت شرایط آموزش همه جانبه و فوق العاده پیشرفته‌ای قرار می‌گیرد و علاوه بریادگیری زبان می‌تواند با فرهنگ مردم آن زبان به صورت کامل آشنا شود.

این روزها نحوه ارتباطات عمیقا فرق کرده و گفتگوها به صورت آنلاین چه به صورت شفاهی و چه به صورت نوشتاری جایگزین گفتگوهای رو‌در‌رو و معمولی شده که منجر به تغییرات اساسی در زبان و مهارت‌های زبانی روزانه مردم شده است.

قرار گرفتن در معرض فناوری‌های جدید قطعا بر نحوه درک زبان آموزان در سراسر جهان تاثیر شگفت‌انگیزی از خود بر جای گذاشته و شاید به همین خاطر بتوان گفت که نحوه یادگیری زبان‌های خارجی نسبت به سال‌های گذشته دچار تحول اساسی شده است.

بیشتر بخوانید: از دست ندادن انگیزه در زمان یادگیری زبان | چگونه انگیزه مان را حفظ کنیم؟

تا این جا شما را با هدف اصلی این متن یعنی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روند آموزشی انواع زبان‌های خارجی آشنا کردیم. اما به نظر شما تنها اطلاع داشتن از نام این شبکه‌های اجتماعی کافی است؟ مسلما خیر. پس به سراغ معرفی این شبکه‌ها و نحوه استفاده صحیح آن‌ها می‌رویم تا بتوانیم در کم‌ترین زمان به بالاترین سطح از موفقیت برسیم.

 

از شبکه های اجتماعی چه می‌دانید؟

اما واقعا این شبکه‌های اجتماعی چه هستند؟ آیا هرکسی می‌تواند از آن‌ها به سادگی در یاد گرفتن زبان های خارجی کمک بگیرد؟

شبکه‌های اجتماعی به وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، چت‌‎ها و برنامه‌های رایانه‌ای گفته می‌شود که به کاربران فرصت ایجاد تولید محتواهای الکترونیکی را می‌دهند؛ این بسترهای قدرتمند این فرصت را به افراد در سراسر این کره خاکی می‌دهند که در هر فاصله‌ای از یکدیگر اطلاعات نوشتاری، تصویری و حتی صوتی خود را  به اشتراک بگذارند.

در ادامه ما انواع شبکه‌های اجتماعی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید به سادگی مسیر یادگیری زبان‌های خارجی را پشت سر بگذارید.

به یاد داشته باشید تنها آشنا شدن با شبکه‌های اجتماعی اهمیت ندارد. در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر روز ابزار جدیدی برای گسترش مهارت‌های فردی ارائه می‌شود؛ بنابراین صرفا شناخت این ابزار راه حل شما نیست.

راه حل پیشنهادی ما به شما این است که ضمن آشنایی با روند پیدا کردن شبکه‌های اجتماعی موثر، نحوه کار کردن صحیح با آن‌ها را نیز بیاموزید. این روشی بسیار هوشمندانه است که نه تنها با کمک آن می‌توانید به یادگیری زبان‌های خارجی جدید بپردازید بلکه می‌توانید مهارت‌های مختلف را زیر نظر برترین اساتید جهان بیاموزید.

 

قدرتمندترین شبکه های اجتماعی برای یادگیری زبان

 

۱- فیسبوک (facebook)

یکی از برترین و قدرتمندترین شبکه‌های اجتماعی فیسبوک است. شاید باور این موضوع برای شما دشوار باشد که فیسبوک برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی در بین مردم شناخته شده‌تر است. در حقیقت حضور سه میلیارد کاربر فعال در ماه این موضوع را اثبات می‌کند. علی رغم این که استفاده از چنین فضایی برای ما ایرانیان پستی و بلندی‌هایی را به همراه دارد ولی می‌تواند از جمله قوی‌ترین منابع برای یادگیری زبان‌های خارجی محسوب شود.
صفحات زیادی در فیسبوک هستند که می توانید با کمک آن ها مهارت‌های زبانی خود را به طرز شگفت‌انگیزی بهبود ببخشید.

شبکه اجتماعی فیسبوک برای یادگیری انواع زبان های خارجی

این‌ها تعریف‌های پوچ و توخالی نیستند که بخواهیم شما را سرگرم کنیم، ارتباط با قوی‌ترین افراد در حوزه‌های آموزش و یادگیری زبان گفته‌های ما را تایید می‌کنند. شما با قرار گرفتن در چنین محیطی نه تنها در بیداری به زبان مورد نظرتان مسلط می‌شوید بلکه در رویاهای خود نیز به زبان مورد نظرتان صحبت می‌کنید!

 

نحوه استفاده از فیسبوک در یادگیری زبان های خارجی:

چند راه موثر وجود دارد که می‌تواند شما را در استفاده صحیح از فیسبوک در یادگیری زبان‌های خارجی یاری دهد. آن راه‌های طلایی عبارتند از:

 

۱- به گروه‌های یادگیری زبان بپیوندید.

فیسبوک یک شبکه اجتماعی بسیار خوب برای افرادی با علایق مشابه است تا یکدیگر را بیابند، تعامل کنند و در نهایت به یک جامعه تبدیل شوند. صدها یا حتی هزاران گروه در فیسبوک وجود دارند که به زبان آموزان کمک می‌کنند تا در این مسیر علاوه بر لذت بردن از تک تک لحظات به هدف خود که یادگیری زبان‌های خارجی است؛ دست یابند. می‌توانید به گروه‌های زبانی عمومی بپیوندید که در آن‌ها از هر شخصی با هر زبانی با آغوشی باز استقبال کرده و مسیر یادگیری زبان را برای او هموار می‌سازند.

برای یافتن این جوامع یادگیری، کافی است به نوار جستجو بروید و از عبارات جستجو مانند «گروه‌های یادگیری زبان [فرانسوی، اسپانیایی، و غیره]» استفاده کنید. این کار نتایج مرتبطی را برای گروه‌هایی که می‌توانید فوراً به آن‌ها ملحق شوید به شما نشان می‌دهد.

می‌توانید برای وارد شدن سریع‌تر به مسیر یادگیری حضور خود را به عنوان عضو جدید اعلام کنید و با افراد فعال و توانمند گروه صحبت کنید. این فرصتی بی‌نظیر برای شما است تا بتوانید هم زبان جدیدی را بیاموزید، هم از برترین اساتید کمک بگیرید و همچنین بهترین منابع را بشناسید؛ منابعی که حتی ممکن است تا به حال اسم آن‌ها به گوش شما نخورده باشد و از همه مهم‌تر می‌توانید در این مسیر دوستانی نیز پیدا کنید.

 

۲-  صفحات مربوط به زبان مد نظرتان را لایک کنید

آیا می‌دانستید صفحه فیسبوک‌تان را می‌توانید به گونه‌ای تنظیم کنید که صفحات مد نظر شما را پیدا کرده و به شما نمایش دهد؟ تنها کافی است که پست‌ها و صفحاتی که به هدف شما نزدیک هستند را «لایک» کنید. اما فیسبوک که از اول نمی‌داند شما به دنبال چه صفحات یا اشخاصی می‌گردید؛ پس چه کار باید کرد؟

اول از همه از فیسبوک خارج شوید و صفحه موتور جست‌و‌جوی گوگل را باز کنید. به عنوان مثال شما به دنبال صفحاتی می‌گردید که روزنامه‌های ایتالیایی را پست می‌کنند. حالا باید در گوگل این عبارت را جست‌و‌جو کنید: «روزنامه‌های ایتالیایی». گوگل برای پاسخ به شما لیستی را ارائه می‌کند که نام روزنامه‌های ایتالیایی در آن آورده شده است. حالا شما بر عنوان مثال یکی از آن نتایج پیدا شده را انتخاب می‌کنید؛ مثل «Corriere della Sera (پیک عصر)» . روی آن کلیک کرده و نام آن را کپی کنید.

مجددا صفحه فیسبوک‌تان را باز کرده و نام روزنامه مورد نظرتان را در نوار جست‌و‌جوی فیسبوک قرار دهید. این اقدم شما به فیسبوک اعلام می‌کند که شما به دنبال صفحاتی هستید که این محتوا را منتشر می‌کنند. به همین ترتیب شما از آن پس از طرف فیسبوک پیشنهاداتی را برای یافتن نتایجی حاوی آن روزنامه ایتالیایی دریافت خواهید کرد. همچنین با لایک کردن آن پست‌ها  به صورت مرتب نتایج مشابه به شما ارائه می‌گردد.

به نظر شما آیا فیسبوک ارزش فعالیت مستمر را ندارد؟

 

۳- ویدئوهایی را تماشا کنید که به زبان خارجی مد نظر شما باشند

یکی از فعالیت‌های مستمر شما در فضای فیسبوک این است که از دیدن ویدئوهای جذاب لذت ببرید. ولی شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. می‌توانید با دیدن ویدئوهایی به زبانی که قصد یادگیری آن را دارید نه تنها از تماشای آن لذت ببرید بلکه زبان مورد نظرتان را تقویت کنید. معمولا ویدئوهای فیسبوک به صورتی ساخته می‌شوند که اصطلاحا کاربر پسند هستند. بنابراین شما این شانس را دارید که زبان و نحوه بیان دیالوگ‌ها را به زیباترین بیان به صورت همیشگی به ذهن خود بسپارید.

ویدئوهایی را تماشا کنید که به زبان خارجی مد نظر شما باشند

برای یافتن ویدئوهای جذاب، دوباره بهتر است از طریق گوگل جست‌وجو کنید.برای مثال، «ویدئوهای اسپانیایی فیسبوک» را در گوگل تایپ کنید و به جست‌و‌جو بپردازید. لیستی به شما نمایش داده می‌شود که شامل ویدئوهای متنوعی است که در انتظار نگاه زیبای شما هستند. این ویدئوها می‌توانند با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود مانند حس طنز درونی‌شان، حالت الهام بخش بودن‌شان، برتر بودن‌شان یا حتی شگفت‌انگیز بودن‌شان دیالوگ‌ها و جملات را به همراه تصاویرشان در ذهن شما به صورت همیشگی ماندگار سازند.

بیشتر بخوانید: روش‌های استفاده از تصویر و عکس در کلاس زبان انگلیسی

این روش می‌تواند شما را به بهترین صفحاتی که شامل ویدئوها و تصاویر هستند؛ هدایت کند. برای مثال، زبان‌آموزان اسپانیایی می‌توانند به صفحاتی مانند ویدیوهای خنده‌دار مکزیکی که محتوای طنز در آن‌ها قابل مشاهده است؛ دسترسی پیدا کنند. در آن جا، ویدئوهایی مانند «لا جفا (رئیس) را خواهید دید که مادری را نشان می‌دهد که به پسرش می‌گوید خانه را تمیز کند، در غیر این صورت با عواقب وحشتناکی روبرو می‌شود!

فراموش نکنید که صفحات یا حساب‌های حاوی ویدیوها را لایک کنید تا به‌روزرسانی‌های آن‌ها در فید فیسبوک شما قفل شود.

 

۴-  سخنرانان بومی را به لیست «دوستان» خود اضافه کنید.

افراد بومی هر زبان می‌توانند قدرتمندترین اساتید آموزش زبان مادری خود باشند. شما از چنین افرادی می‌توانید نکاتی را بیاموزید که در هیچ کتابی یافت نمی‌شوند. برای درک این موضوع تنها کافی است که چند دقیقه تصور کنید یک فرد خارجی از شما بخواهد در مورد نکات دستوری یک فعل خاص اطلاعات بیش‌تری را به دست آورد و از شما می‌خواهد که این موضوع را برای او توضیح دهید!

نکته بسیار جالب این است که شما وقتی با یک فرد بومی آشنا می‌شوید و سعی می‌کنید که از او زبان مادری‌اش را بیاموزید؛ ناخودآگاه با افراد مرتبط با او نیز آشنا می‌شوید.

معمولا برای پیدا کردن اشخاصی بومی که بتوانید اشکالات و سوالات خود را به راحتی از آن‌ها بپرسید؛ می‌توانید به گروه‌های عمومی که قبلا گفته شد مراجعه کرده و پیام‌های آن‌ها را بررسی کنید. در پیام‌ها خیلی از اوقات افراد یک سوالی می‌پرسند و شخصی که بومی آن زبان است پاسخ صحیح را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید علاوه بر استفاده موثر از این گفتگوها یک شخص بومی را پیدا کرده که در یادگیری زبان خارجی به شما کمک کند. آن شخص را به لیست دوستان خود اضافه کرده و یادگیری زبان خود را آغاز کنید.

 

۵- پست‌های جدید و به روز شده دوستان خود را مطالعه کرده و به آن‌ها پاسخ دهید

یکی از بهترین منابع یادگیری زبان استفاده از پست‌های افرادی است که شما آن‌ها را در لیست دوستان خود افزوده‌اید. این یکی از راحت‌ترین و معتبرترین منابع یادگیری زبان‌های خارجی به شمار می‌رود.

اگر بخواهیم از زاویه‌ای درست به این مورد نگاه کنیم در حقیقت هریک از پست‌های منتشر شده این افراد می‌توانند یک درس برای شما باشند. هر یک از دوستان شما می‌توانند درس های روزانه‌ای به شما ارائه کنند.
پس هر روز پیگیر درس‌های اساتید خود باشید و سعی کنید آن‌ها را به درستی بیاموزید.

 

۶- نظرات را بخوانید و پاسخ دهید

بخش نظرات گنجینه‌ای از جواهرات زبان هستند که در انتظار کشف شدن  شما نشسته‌اند. آن‌ها می‌توانند از حجم پست‌ها طولانی‌تر بوده و جزئیات بیش‌تری نسبت به پست‌ها و به روزرسانی‌ها را در دل خود جای دهند. شما در نظرات معمولا می‌توانید نکات آموزشی فراوانی را در مورد واژگان، عبارت‌های رایج، نکات ساخت جمله و اصطلاحات یاد بگیرید.

نظرات را بخوانید و پاسخ دهید

 

۷- صفحات سایر زبان آموزان را نیز بررسی کنید

قبلاً در مورد گروه‌های زبان آموزی صحبت کردیم. در فیسبوک صفحات و حساب‌هایی پیدا می‌شوند که توسط زبان آموزان در سطح مقدماتی تا پیشرفته، همچنین وبلاگ نویسان و موسسه های آموزشی زبان های خارجی  ساخته و اداره می‌شوند. این صفحات پر از درس‌های رایگان برای شما زبان آموزان است.

بنابریان بهانه «گران بودن هزینه های آموزشی» برای یادگیری زبان های خارجی هیچ چیز جز بهانه نمی‌تواند باشد. بهانه تراشی‌های خود را کنار بگذارید و یادگیری زبان خارجی در این شبکه اجتماعی قدرتمند را هرچه سریع‌تر آغاز کنید.

 

۸- سرگرمی‌ها و علایق خود را به زبان مد نظرتان دنبال کنید

شما معمولا در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک به دنبال پیدا کردن صفحاتی هستید که علایق و سرگرمی‌های شما را به اشتراک گذاشته‌اند. پس این نیز خود یک روش دیگر برای یادگیری زبان‌های خارجی برای شما است.
از آنجا که فیسبوک یک برند بین‌المللی است، مردم در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. آن‌ها تمام علایق و سرگرمی‌های خود را به زبان مادری خود در فیسبوک منتشر می‌کنند.

دیگر از فیسبوک چه می خواهید؟ فیسبوک هم سرگرمی است و هم کلاس آموزشی!

 

۹- چند پخش زنده را به زبان مقصد خود تماشا کنید

فیسبوک قابلیت‌های پخش زنده را روی پلتفرم خود راه‌اندازی کرده است، این قابلیت فوق‌العاده به این معنا است که شما فرصت یادگیری زبان مقصد خود را در همان لحظه ارائه خواهید داشت. این فرصت بی‌نظیری برای افرادی است که می‌خواهند در همان زمان مانند یک کلاس آموزشی گفته‌های استاد خود را شنیده و اشکالات خود را از او بپرسند.

 

۱۰- زبان فیسبوک خود را به زبان مقصد خود تنظیم کنید.

و در آخر نکته‌ای بسیار مهم را نباید فراموش کنید. اگر قصد دارید به زبان مقصد خود تسلط کامل پیدا کنید؛ باید زبان فیسبوک را به زبان مقصد تغییر دهید.

برای این کار به قسمت تنظیمات رفته و روی دکمه زبان کلیک کنید. با انتخاب زبان مورد نظرتان از قسمت «به چه زبانی می خواهید از فیسبوک استفاده کنید» زبان فیسبوک‌تان را تغییر داده و خود را به چالش بکشانید. در این صورت می‌توانید همچون یک فرد بومی به زبان مقصد خود تسلط پیدا کنید.

این ۱۰ مورد آموزشی برای استفاده موثر از فیسبوک را می‌توانید برای سایر شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنید. به همین راحتی می توانید یک سایت را به کلاس آموزشی خود تبدیل نمایید.

 

۲- توییتر (twitter)

دبیران زبان همیشه به دنبال راه‌های نوآورانه برای افزایش مهارت زبان‌های خارجی زبان آموزان خود هستند. استفاده از شبکه‌های اجتماعی در آموزش زبان فواید متعددی برای زبان آموزان دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند  توییتر می‌تواند ورودی زبانی، یادگیری غیررسمی و فرصت‌هایی را برای تعامل در دنیای واقعی در زبان مقصد برای زبان آموز فراهم کند.

شبکه اجتماعی توییتر برای یادگیری زبان های خارجی

هدف و کاربرد توییتر در کلاس درس

یکی از پلتفرم‌هایی که می‌تواند به ما در رسیدن به این اهداف کمک کند، توییتر است. توییتر یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های کوتاهی به نام «توییت» را به اشتراک بگذارند و به دلایل مختلفی می‌تواند منبع ارزشمندی برای کلاس‌های زبان شود.

استفاده از توییتر به‌عنوان ابزاری در کلاس زبان می‌تواند به دانش‌آموزان ما کمک کند تا در زبان مقصد خود مهارت و اعتماد به نفس بیش‌تری پیدا کنند. همچنین فرصت‌هایی را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا با استفاده از رسانه‌ها با دنیای خارج تعامل کنند. با پذیرش فناوری، می‌توانیم کلاس زبان خود را جذاب، مرتبط و به روز نگه داریم.

بیشتر بخوانید: چگونه کلاس زبان جذابتری داشته باشیم؟

 

۳- اینستاگرام (instagram)

اینستاگرام برنامه محبوب در بین رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر تصویر است که بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد که ۸۰ درصد از این کاربران در خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنند. بنابراین، جای تعجب نیست که مردم از این فضای بی‌نظیر برای ارتباط با دیگران در سراسر جهان استفاده می‌کنند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت گسترده آن این است که به کاربران اجازه می‌دهد با مردم در سراسر جهان؛ حتی کسانی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: نقش ارتباطات در یادگیری زبان

اینستاگرام برای یادگیری زبان های خارجی

گزارشاتی جالب براساس بررسی‌های صورت گرفته ارائه شده است، مبنی بر این که: «چندین کاربر اینستاگرام به آموزش زبان مادری خود (یا زبان دیگری که یاد گرفته‌اند) پرداخته‌اند. آن‌ها به دلیل داشتن تخصص ویژه در این حوزه توانسته‌اند نظرات بسیاری از کاربران را به سوی خود جذب کنند. به همین جهت افراد توانمند با ایجاد حساب‌هایی در اینستاگرام موفق شده‌اند که هم در ایجاد سرگرمی برای مردم جهان و هم در حوزه آموزشی  فالوورهای  قابل توجهی به دست آورند.

این حساب‌ها از قابلیت ترجمه اینستاگرام بهره می‌برند و از پاسخ‌گویی بصری شبکه رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای تعامل و آموزش واژگان اولیه به افراد غیر هم‌زبان خود استفاده می‌کنند.»

با توجه به محبوبیت و ماهیت برنامه، این یک راه سرگرم‌کننده برای یادگیری یک زبان خارجی است. ما امروز اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم از طریق اصول استفاده صحیح از اینستاگرام به راحتی هر زبان خارجی که مد نظر دارید؛ را بیاموزید.

 

نحوه استفاده از اینستاگرام در یادگیری زبان های خارجی:

 

۱. یک حساب راه اندازی کنید

ابتدا، اگر حساب اینستاگرام ندارید، باید برای آن ثبت نام کنید. اگر هم از قبل یک حساب کاربری دارید می‌توانید از آن برای یادگیری زبان های خارجی استفاده کنید. ولی پیشنهاد ما به شما این است که یک حساب مجزا برای خود باز کنید که فقط مخصوص یادگیری زبان باشد.

 

۲. در شروع کار کمی تحقیق کنید

بعد از راه‌اندازی حساب، شما باید کمی در زمینه یادگیری زبان‌های خارجی تحقیق کنید. شما باید به دنبال حساب‌های در اینستاگرام بگردید که در حوزه آموزش زبان‌های خارجی جزء برترین‌ها باشند؛ چه زیر نظر یک شخص و چه زیر نظر یک موسسه.

به عنوان مثال، دانشجویانی که در واشنگتن دی سی انگلیسی می‌خوانند، می‌توانند @inlinguadc را دنبال کنند. یا به عنوان مثال افرادی که در ایران به دنبال برترین اساتید زبان‌های خارجی می‌گردند و قصد دارند مهارت اساتید را بررسی نمایند می‌توانند به حساب @hitalki_org مراجعه کنند.
این نوع بررسی می‌تواند در شروع کار مسیر صحیح را به شما به عنوان زبان آموز نشان دهد؛ چرا که با کمک حساب‌های معتبر شما می‌توانید زیر نظر برترین اساتید به هر زبان زنده دنیا مسلط شوید.

از اینستاگرام هایتاکی دیدن کنید.

 

۳. اکانت‌های محبوب را به زبانی که می خواهید یاد بگیرید، پیدا کنید

برای یادگیری زبان خارجی نیازی نیست در یک فضای خشک و جدی خود را محصور کنید؛ می‌توانید خود را با اینستاگرام سرگرم سازید. بنابراین، کافی است حساب‌هایی را پیدا کنید که به زبان خارجی مد نظر شما تولید محتوا انجام می‌دهند و لحظاتی بی‌نظیر را به مخاطب خود هدیه می‌کنند.
به عنوان مثال، به دنبال حساب‌های افراد مشهور در زمینه آموزش زبان‌های خارجی باشید که در آن صاحب حساب مرتبا محتواها یا استوری‌هایی به زبان مد نظر شما را ارائه می‌کند. این خود یک اقدام کوچک ولی بسیار موثر برای تقویت مهارت شنیداری و نوشتاری در مسیر یادگیری زبان خارجی است.  

 

۴. حساب های یادگیری زبان را پیدا کنید

اکنون زمان جست‌و‌جوی حساب‌های یادگیری زبان است. به عنوان مثال، اگر به سادگی «Instagram Learn English» را جست‌و‌جو کنید، حساب‌های زیادی را در موتور جست‌و‌جو  پیدا خواهید کرد. ولی برای این که به نتیجه درستی در انتخاب خود برسید بهتر است نظرات کاربران را در زیر پست‌ها مطالعه کنید. همچنین به مدت چند روز روند تولید محتوای آن حساب را زیر نظر گرفته و کیفیت محتواهای تولید شده آن‌ها را به عنوان شاخصه اصلی بررسی نمایید.

 

۵. هشتگ‌های مناسب را دنبال کنید

استفاده از هشتگ ها به شما کمک می کنند که در بین ۸۰۰ میلیون کاربر فعال به جست و جوی دقیقی بپردازید. هشتگ ها نیز این امتیاز را به شما می دهند که در وقت خود صرف جویی کرده و در بین تعداد محدودی به جست و جو بپردازید.

 

۶. استوری های اینستاگرام را تماشا کنید

یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد اینستاگرام استوری است. استوری‌ها این فرصت را به شما می‌دهند که با کاربران دیگر تعامل داشته باشید. استوری‌ها تنها به مدت ۲۴ ساعت فعال هستند و می‌توانند با موضوعات سرگرم‌کننده‌ای وقت شما را پر کنند. همچنین اگر حساب‌های آموزشی زبان های‌خارجی باشند؛ شامل خلاصه نکات درس‌های روزانه شما هستند.

استوری های اینستاگرام را تماشا کنید

 

۷. نظر دهید و با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید
اگر می‌خواهید مهارتی را یاد بگیرید، هیچ وقت منتظر نباشید و کمین نکنید؛ تا شاید فرصتی پیش آید که بتوانید هدف خود را شکار کنید!

این جمله پرمعنا این موضوع را به شما یادآوری می‌کند که قدر لحظات خود را داشته باشید و با تمرین و تکرار بیش‌تر مهارت‌های خود را بهبود ببخشید. ولی با اینستاگرام چگونه می‌توان تمرین بیش‌تری داشت؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. شما می‌توانید در بخش نظرات با سایر کاربران در تعامل باشید تا بتوانید مهارت‌های خود را به طرز شگفت‌انگیزی بهبود ببخشید. گاهی حتی یک جمله ساده می‌تواند شما را از اشتباه درباره برخی نکات دستوری خارج کند!

 

۸. از ویژگی «مشاهده ترجمه» استفاده کنید

یکی از مزایای اصلی استفاده از اینستاگرام برای ارتباط با افرادی که به زبان دیگری صحبت می‌کنند، استفاده از ویژگی «See translation» است. در اینستاگرام افراد نه تنها می‌توانند زبان این شبکه اجتماعی را مناسب خود تنظیم کنند؛ بلکه می‌توانند از قابلیت «مشاهده ترجمه» برای درک زیرنویس‌ها و نظرات کاربران بهره بجویند.

 

۴- یوتیوب (youtube)

یوتیوب برای یادگیری زبان های خارجی

یوتیوب یکی از برترین و البته قدرتمندترین شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک گذاری ویدئوهاست. حتما تا به حال به گوش‌تان نام «دانشگاه رایگان دنیا» خورده است. بله منظور از دانشگاه رایگان همان یوتیوب است؛ چرا که شما برای یادگیری هر مهارتی بدون پرداخت هزینه می‌توانید از آن استفاده کنید. یوتیوب توانسته رویای غیرممکن هر دانش آموز، دانشجو یا حتی زبان آموزی را را محقق کند.

با یوتیوب، می‌توانید هر زبانی را که فکرش را بکنید یاد بگیرید. می‌توانید  انگلیسی یاد بگیرید، کانال هایی برای یادگیری اسپانیایی وجود دارد، می‌توانید به زبان آلمانی مسلط شوید، فرانسوی  را تمرین کنید یا ایتالیایی را یاد بگیرید. حتی می‌توانید برای یادگیری چندین زبان با  کانال‌های چند زبانه به هدف‌های چندگانه خود برسید. ولی فراموش نکنید:

همیشه یک هدف را به پایان برسانید؛ سپس به سراغ اهداف بالاتر بروید. این هشدار کوتاه می‌تواند سبب شود شما در حوزه خود تبدیل به یک متخصص شوید.

 

انواع کانال‌هایی که می‌توانید برای یادگیری زبان در یوتیوب از آن‌ها استفاده کنید

هر زمان که قصد دارید از  YouTube استفاده کنید، گزینه‌هایی متعددی برای استفاده پیش روی خود دارید. در ادامه برخی از بهترین انواع کانال‌ها برای زبان آموزان در یوتیوب آورده شده است (در ابتدا شما را با انواع کانال های یوتیوب آشنا کرده و سپس برخی از قوی‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. در این مسیر نحوه پیدا کردن کانال ها از نام کانال‌ها اهمیت بیش تری دارد؛ چرا که هر روز از سراسر دنیا افراد توانمندی در این شبکه اجتماعی ثبت نام کرده و مهارت‌های خود را به سایرین می‌آموزند).

  • یکی از انواع محبوب کانال‌های زبانی کانالی است که صرفا جهت آموزش به زبان آموزان فعالیت می‌کنند. این نوع کانال‌ها بر آموزش قواعد و واژگان گرامر خاص به زبان آموزان تمرکز دارند.
  • اگر به دنبال یادگیری زبان از صفر هستید، کانال‌های یادگیری زبان شما را در این سفر راهنمایی می‌کنند. دانش‌ آموزان پیشرفته‌تر می‌توانند از درس‌های دستور زبان هدفمند، فهرست‌های واژگان موضوعی و فعالیت‌های شنیداری بهره‌مند شوند.
  • کانال‌های دیگری که برای زبان آموزان عالی محسوب می‌شوند،  کانال هایی هستند که فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به همراه زیرنویس را به زبان مورد نظر شما ارائه می‌دهند. این کانال‌ها ویدئوهای واقعی با پشتیبانی خود را در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهند. این‌ها برای زبان آموزان متوسط ​​که به دنبال بهبود مهارت‌های خود هستند،  انتخاب‌های بی‌نظیری به شمار می‌روند.
  • نوع نهایی کانال یوتیوب که برای زبان آموزان عالی است کانال‌های بومی هستند. کانال‌هایی که توسط افراد بومی زبان مقصد شما تولید محتوا می‌کنند (و لزوماً روی موضوعات زبان متمرکز نیستند) ابزار مفیدی برای زبان آموزان سطوح پیشرفته محسوب می‌شوند که می‌خواهند مهارت‌های خود را با محتوای معتبر تکمیل کنند.

 

 برخی از برترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری زبان‌های خارجی 

 

۱- زبان نوآورانه

Innovative Language کانال‌های متعددی را ارائه می‌کند که چندین زبان را پوشش می‌دهند و اغلب مطالب خود را به‌روزرسانی می‌‌کند. در این کانال دروس ابتدایی به شما اصول اولیه مانند الفبا و نحوه معرفی خود را می‌آموزد. سایر ویدئوها واژگانی با گروه‌بندی موضوعی را به شما ارائه می‌دهد. همچنین ویدئوهای مربوط به گرامر و تمرین گوش دادن، تجربه زبان شما را کامل می‌کنند.

 

۲- زبان ها را یاد بگیرید

Learn Languages ​​ویدیوهای واژگانی‌ای را ارائه می‌دهد که بر کلمات گروه‌بندی موضوعی تمرکز دارند. موضوعات معمولاً بسیار خاص هستند و شامل مواردی مانند لباس‌های ضد آب، انواع چوب و خدمات موزه می‌شوند. از آنجایی که بسیاری از کانال‌های YouTube عمدتاً بر روی اصطلاحات کلی  تمرکز می‌کنند، Learn Languages ​​منبع فوق‌العاده‌ای برای دانش‌ آموزان پیشرفته‌تر است که به دنبال گسترش واژگان خود به حوزه‌های تخصصی‌تر و منحصربه‌فرد هستند.

 

۳- زبان های آسان

Easy Languages ​​ویدیوهای مفیدی را برای کمک به مبتدیان در یادگیری زبان و کمک به دانش آموزان متوسط ​​و پیشرفته ارائه می‌دهد تا مهارت‌های خود را کامل کنند. Easy Languages ​​دارای چندین نوع مختلف ویدئو است. برخی برای معرفی الفبا، تلفظ و کلمات و عبارات اساسی تمرکز می کنند و برخی دیگر به محل‌های مختلف. این ویدئوها موضوعاتی مانند رویدادهای خاص و فعالیت‌های روزمره را مورد بحث قرار می‌دهند.

فیلم‌ها به زبان مقصد و به زبان انگلیسی در دسترس مخاطبان هستند. علاوه بر این، گوینده‌ها به آرامی و واضح صحبت می‌کنند. این باعث می‌شود Easy Languages ​​برای زبان آموزان در هر سطحی مفید باشد.

 

۴- زبانشناس سفر

هدف کانال Travel Linguist برای تقویت زبان افرادی است که قصد سفر داشته و تمایل دارند ضروری‌ترین واژگان را بیاموزند. اکثر ویدئوها بسیار مختصر هستند و هر ویدئو بر روی یک کلمه تمرکز دارد.

 

از مشاهده ویدوئوهای یوتیوب هم لذت ببرید و هم زبان های خارجی را بیاموزید.

 

۵ نکته برای یادگیری زبان در یوتیوب

 

۱. یک کانال با کیفیت انتخاب کنید

همه کانال‌ها با یک هدف یکسان ایجاد نمی‌شوند. اگر می‌خواهید برای یادگیری زبان در یوتیوب وقت بگذارید، پس باید بهترین‌ها را پیدا کنید یا از قبل آن‌ها را بشناسید.

برای تعیین اینکه آیا یک کانال با کیفیت است یا خیر، باید:

  • به نظرات و رتبه‌بندی‌ها نگاه کنید. یوتیوب‌برها می‌توانند بسیار پر سر و صدا باشند، بنابراین اگر مشکلی در یک ویدئو وجود داشته باشد، این احتمال وجود دارد که کاربران در مورد آن در بخش نظرات صحبت کنند.
  • به تعداد بازدید کنندگان کانال‌هایی که پیدا می‌کنید؛ توجه کنید. کانال هایی که محتوای عالی تولید کنند بدون شک تعداد بازدیدهای بسیار بالایی خواهند داشت. 

 

۲. در برنامه یادگیری خود چندین کانال قدرتمند را قرار دهید

تماشای چندین کانال شما را در معرض لهجه‌های متفاوتی از زبان مقصد قرار می‌دهد. این موضوع خود یکی از برترین امتیازهای یوتیوب است که شما همزمان زیر نظر چندین استاد به یادگیری زبان مد نظر خودتان بپردازید.
علاوه‌بر‌این، هر کانال رویکرد متفاوتی را ارائه می‌کند و موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهد، بنابراین کانال‌ها اغلب به جای رقابت، مکمل یکدیگر هستند.

 

۳. ویدئوهایی را که دستور زبان، واژگان و تلفظ درست دارند ببینید

در یادگیری زبان، تعادل یک نکته کلیدی است. عادت کردن به تماشای تنها یک نوع ویدئو کار آسانی است، اما انجام این کار یادگیری شما را تقویت و تکمیل می‌کند.

 

۴. همراه با تماشای ویدئو صحبت کنید

صحبت کردن همزمان با یک ویدئو ممکن است احساس ناخوشایندی در شما به وجود آورد؛ اما فراموش نکنید تا زمانی که صحبت نکنید متوجه نمی‌شوید که آموزش‌ها به چه میزان برای شما تاثیرگذار بوده است. یکی از مشکلات ویدئوهای یوتیوب این است که همیشه به شما کمک نمی‌کنند مهارت‌های گفتاری خود را تمرین کنید. ولی شما می‌توانید این خلا را با صحبت کردن همزمان با ویدئو جبران کنید.

برای بهره بردن از قدرت ویدئوهای واژگان و دستور زبان، حتماً آنچه را که گوینده می‌گوید تکرار کنید. اگر از صحبت کردن همراه با ویدیو اذیت می‌شوید، می‌توانید پس از پایان ویدئو  این کار را انجام دهید. در هر صورت این فرصت بی‌نظیر را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید: چگونه از ویدیو در تدریس زبان استفاده کنیم؟

 

۵. در بخش نظرات شرکت کنید

نوشتن، مهارت دیگری است که یوتیوب نمی‌تواند آن را در اختیار شما بگذارد. بنابراین با نوشتن و ثبت نظرات خود یا هر موضوعی می‌توانید نوشتن خود را زیر نظر همان استاد بهبود ببخشید. درگیر شدن در بخش نظرات نه تنها می‌تواند به شما در تمرین نوشتن در زبان مقصد کمک کند، بلکه می‌تواند به شما در ارتباط با سایر زبان آموزان نیز کمک کند. بنابراین شرکت در بخش نظرات یک اقدام برد – برد است.

 

۵- لینکدین (linkedin)

ممکن است نام لینکدین را در مواردی شنیده باشید که نیاز است برای خود رزومه کاری قدرتمندی آماده کنید و یا حتی ممکن است در جست‌و‌جوی کار باشید. این شنیده شما کاملا درست است ولی این که لینکدین چگونه می‌تواند در یادگیری زبان‌های خارجی موثر باشد نکته‌ای است که نیاز به بررسی بیش‌تر دارد.

شبکه اجتماعی لینکدین برای یادگیری انواع زبان های خارجی

هر شخص یا موسسه‌ای می‌تواند در لینکدین محتوایی را به زبان خود (یا به زبان مورد نظر مخاطب خود) منتشر کند. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که لینکدین از تعداد بیشماری زبان در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند. این ویژگی منحصر‌به‌فرد آن سبب شده که افراد در سراسر جهان بتوانند مهارت‌ها و اطلاعات خاص خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

مثلا اگر شما استاد یک زبان خارجی باشید می‌توانید به زبانی که بر آن مسلط هستید محتوایی را منتشر کنید؛ که می‌تواند برای زبان آموزان شما مفید باشد. یا اینکه زبان آموز باشید و با دنبال کردن افراد شبیه خود یا اساتید یا موسسه‌های آموزشی سطح زبان خود را ارتقا دهید.

به عنوان مثال شما می‌توانید زبان مقصد خود را در کادر جست‌و‌جو تایپ کنید؛ آنگاه خواهید دید به محتواهایی دسترسی پیدا می‌کنید که مربوط به زبان آموزان، اشخاص بومی، موسسه‌های آموزشی زبان و … است. پست‌های اشتراکی در لینکدین شبیه درس‌های دبیران در هرجلسه از کلاس هستند که با بررسی و یادگیری آن‌ها قادر خواهید بود روز به روز سطح زبانی خود را ارتقا دهید.

 

۶- تیک تاک (TikTok)

شاید برای‌تان سوال باشد که برنامه‌ای که محتوای آن موسیقی‌ها و ویدئوهایی است که کاربران روی موسیقی‌های مختلف لبخوانی می‌کنند؛ چه ارتباطی با یادگیری زبان‌های خارجی دارد؟ پس از دوران کرونا دنیای مجازی قدرت شگفت انگیز خود را به مردم جهان نشان داد.

تیک تاک نشان داد که می‌تواند همچون یک کلاس درس برای مخاطب مفید باشد. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید بسیاری از اساتید به جای تشکیل دوره‌های حضوری به اشتراک‌گذاری موضوعات آموزشی در چنین محیطی روی آوردند. از آن جالب‌تر این بود که زبان آموزان با تکرارهای مدام توانستند سطح زبان خود را به طرز شگفت انگیزی ارتقا دهند. پس شاید بد نباشد طرز استفاده از چنین شبکه‌های اجتماعی را برای چنین مقاصدی یاد بگیریم!

تیک تاک یکی از برترین شبکه‌های اجتماعی برای یادگیری زبان های خارجی

 

۷- تلگرام (Telegram)

از جمله شناخته شده‌ترین شبکه اجتماعی در بین کاربران فضای مجازی تلگرام است. تلگرام با امکانات منحصر‌به‌فرد خود پس از سال‌ها هنوز هم مورد استفاده اکثر کاربران قرار می‌گیرد. تلگرام با داشتن فضای لازم برای ساخت گروه‌ها و کانال‌ها موقعیتی عالی برای تقویت مهارت‌های شنیداری و نوشتاری زبان آموزان محسوب می‌شود.

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای یادگیری زبان های خارجی

 

۸- واتساپ (whatsapp)

آیا می‌دانستید که روزانه بیش از ۵۵ میلیارد پیام با استفاده از واتس اپ ارسال می‌شود؟ آیا می‌دانستید در حدود  ۱/۳ میلیارد نفر در هر ماه از پیام‌رسان استفاده می کنند؟ این عدد تقریباً برابر با جمعیت هند است! واتس اپ یک ابزار همه کاره و فوری برای برقراری ارتباط با مردم در سراسر جهان است.

استفاده از واتس اپ یک راه سریع و مطمئن برای افرادی است که قصد دارند با مردمی که که به زبان مورد نظرشان صحبت می‌کنند؛ ارتباط برقرار کرده و مهارت‌های زبانی خود را بهبود ببخشند. این یک راه قدرتمند و سرگرم‌کننده برای پیشرفت سریع در یک زبان است.

بیشتر بخوانید: یادگیری سریع زبان با تکنیک های طلایی

واتساپ یک شبکه اجتماعی برای یادگیری انواع زبان های خارجی

 

اصول استفاده از WhatsApp

با کمک این پیام‌رسان می‌توانید مخاطبان خود را به لیست مخاطبان واتساپ خود اضافه کنید. واتس‌اپ به عنوان یک پیام‌رسان قدرتمند امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا آن‌ها علاوه بر امکانات ارتباطی بتوانند به یادگیری مهارت‌هایی از جمله یادگیری زبان‌های خارجی بپردازند. برخی از این امکانات منحصر به فرد عبارتند از:

  • ارسال پیامک با زبان مقصد (تقویت مهارت نوشتاری)
  • اشتراک‌گذاری فیلم و عکس (تقویت مهارت  گوش دادن)
  • استفاده از ایموجی‌ها و گیف‌ها (جذاب تر کردن محتوای به اشتراک گذاشته شده)
  • ارسال پیام‌های صوتی (تقویت مهارت مکالمه و صحبت کردن)
  • برقراری تماس‌های صوتی و تصویری (برقراری ارتباط با شخص بومی زبان مقصد و تقویت کلیه مهارت های زبانی)
  • چت‌های گروهی (برقراری ارتباط با سایر زبان آموزان و افراد بومی برای رفع اشکال و تقویت مهارت های مختلف)

 

۹- آی گپ (igap)

شبکه اجتماعی آی گپ علاوه بر داشتن امکانات عالی برای پیام رسانی قابلیت گوش دادن به پادکست و کتاب صوتی را ضمیمه امکانات خود کرده و توانسته رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند. با گوش کردن به پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی مهارت‌های شنیداری شما در زبان‌های خارجی به طرز شگفت‌انگیزی تقویت می‌شوند.

آی گپ برای شرکت در گروه های آکوزشی یادگیری زبان های خارجی

۱۰- سروش پلاس (splus)

شبکه اجتماعی سروش پلاس یکی از شبکه‌های اجتماعی قدرتمند برای کاربرانی است که قصد دارند با حضور در چت‌ها همراهانی برای ادامه مسیر خود بیایند. با کمک این شبکه اجتماهی زبان آموزان می‌توانند یکدیگر را پیدا کرده و پا به پای هم به سطوح بالایی از مهارت‌های زبانی دست پیدا کنند.

سروش پلاس برای یادگیری زبان های خارجی

 

۱۱- ایمو (imo)

یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین شبکه‌های اجتماعی imo است که زبان آموزان می‌توانند با شرکت در گروه‌های آموزشی و همچنین کلاس‌های آنلاین به صورت تماس‌های دسته جمعی به یادگیری زبان‌های خارجی بپردازند.

ایمو شبکه اجتماعی برای یادگیری زبان های خارجی

 

۱۲- ایتا (eitaa)

ایتا هم یکی از پیام‌رسان‌های  امن و سریع ایرانی است که با ایجاد شرایط برای تشکیل گروه و کانال این فرصت را به زبان آموزان داده که بتوانند در کلاس‌های آنلاین زیر نظر اساتید خود آموزش‌های بی‌نظیری را فرا بگیرند. ایتا همچنین به زبان آموز این فرصت را می‌دهد که با اساتید خود به صورت مستقیم در ارتباط بوده و اشکالات خود را بر طرف سازند. همچنین فرصت نوشتن و صحبت کردن به زبان آموز از دیگر امتیازهای این پیام‌رسان به شمار می‌روند.

ایتا فرصتی برای یادگیری زبان های خارجی

 

۱۳- روبیکا (rubika)

روبیکا یکی از قدرتمندترین پیام رسان‌های ایرانی است که علاوه بر امکانات بی‌نظیر توانسته به عنوان یکی از منابع قدرتمند آموزش انواع مهارت‌ها، به داد زبان آموزان ایرانی برسد. این پیام‌رسان با داشتن امکانات لازم توانسته به دبیران محترم نیز کمک کند تا بتوانند در روند آموزشی به زبان آموزان خود کمک شایانی ارائه دهند.

همچنین با داشتن فیلم‌ها و انیمیشن‌ها فرصت بی‌نظیری را به زبان آموزان داده تا آن‌ها بتوانند مهارت‌های زبانی خود را بهبود ببخشد؛ چون در بسیاری از موارد دیده شده که زبان آموزان نمی‌توانند برای تمرین بیش‌تر به فیلم‌ها یا انیمیشن‌هایی با کیفیت خوب دسترسی پیدا کنند. روبیکا این مشکل را به سادگی حل کرده است. اما این نکته را از یاد نبرید که با کمک روبیکا دیگر شاهد از بین رفتن حجم اینترنت خود در کم‌ترین زمان نخواهید بود!

روبیکا یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی ایرانی برای یادگیری زبان های خارجی

 

۱۴- آپارات (aparat)

آیا از آن دسته کاربرانی هستید که آپارات را فقط به عنوان کوچک‌ترین فرزند یوتیوب و با امکانات محدود تصور می‌کند؟ امیدواریم که از آن دست از کاربران نباشید چرا که با این تصورات اشتباه از بسیاری از منابع خود را محروم ساخته‌اید. شما با آپارات نه تنها می‌توانید مهارت‌ها متعددی را بیاموزید بلکه به یادگیری زبان‌های خارجی نیز بپردازید. بسیاری از اساتید برای رفاه حال زبان آموزان آموزش‌های خود را درون آپارات آپلود می‌کنند.

آپارات موقعیتی عالی برای یادگیری زبان های خارجی

 

سخن پایانی

سعی ما در این متن این بود که به صورت جامع و کامل شما زبان آموزان عزیز را با انواع شبکه‌های اجتماعی که می‌توانید با کمک آن به یادگیری انواع زبان‌های خارجی بپردازید؛ آشنا کنیم. مطمئنا تنها شبکه‌های اجتماعی که می‌توانند در مسیر یادگیری به شما کمک کنند صرفا این چند مورد نیستند. هر روز فناوری‌های جدید و امکانات بیش‌تر برای کاربران در سراسر جهان ارائه می‌شود؛ مثل هوش‌های مصنوعی که جدیدا با ظهور خود کلیه شبکه‌های اجتماعی را پشت سر گذاشته‌اند.

ما در این متن علاوه بر معرفی شبکه‌های قدرتمند اجتماعی نحوه استفاده از آن‌ها را نیز به شما ارائه دادیم. پس نگران تکنولوژی‌های جدیدی که وارد بازار می‌شوند نباشید؛ چرا که شما در حال حاضر توانایی استفاده از جدیدترین امکانات یادگیری را آموخته‌اید. پس دست از بهانه‌جویی‌های خود بردارید و با گام‌های قدرتمند به قله موفقیت برسید. منتظر شنیدن موفقیت‌های شما در این مسیر هیجان‌انگیز هستیم!

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *