کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین کانال‌های یوتیوبی برای آمادگی آزمون تافل

۵
(۵)

آماده شدن برای تافل با استفاده از منابع متعدد آزمون تافل می‌تواند گرفتن نمره بالا در این آزمون را تضمین کند. در کنار کتاب‌های تافل، پادکست‌های آزمون تافل و… ، یکی از این منابع مفید، کانال‌های یوتیوب هستند که با استفاده از محتوای آن‌ها می‌توانید به منبع اطلاعات و دانش گسترده‌ای برای بهبود مهارت‌ها و دانش خود در این حوزه دست پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که در کنار این ویدئوها از تست‌های تمرینی، کتاب‌ها و منابع دیگر نیز استفاده کنید. علاوه بر آن، تمرین مداوم و رعایت برخی نکات که در آخر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد نیز به موفقیت شما در آزمون تافل کمک زیادی خواهد کرد.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

معرفی بهترین کانال‌های یوتیوب برای آمادگی آزمون تافل

ادامه چندین کانال یوتیوب مناسب آمادگی تافل را به همراه ویژگی‌های کلیدی آن‌ها آورده‌ایم. ویدئوهای این کانال را با منابع و تمرینات دیگر ترکیب کنید تا بهترین نتیجه را ببینید.

 

کانال TOEFL TV

معرفی کانال

این کانال به طور رسمی و ویژه برای داوطلبان آزمون تافل تولید محتوا می‌کند.ویژگی‌های کلیدی کانال TOEFL TV:✅ پوشش و ارائه اطلاعات معتبر و رسمی درباره آزمون تافل
✅ ارائه نکات، راهبردها و استراتژی‌های کارآمد برای هر یک از بخش‌های آزمون (Listening, writing, speaking و Reading )
✅ داری نمونه سوالات و تمرینات متنوع به همراه توضیحات
کانال Magoosh TOEFL

معرفی کانال

پلتفرم Mangoosh یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین منابع آنلاین برای آمادگی آزمون‌های مختلف است که کانال یوتیوبی آن با عنوان Magoosh TOEFL بر روی استانداردهای تافل متمرکز است.ویژگی‌های کلیدی:✅ ارائه دروس ویدئویی جامع و متنوع برای هر بخش از آزمون تافل
✅ ارائه نکاتی برای نحوه مدیریت بهینه زمان آزمون
✅ ارائه راهبردهای و استراتژی‌های کارآمد برای شرکت در آزمون تافل
✅ دارای سوالات تمرینی متنوع به همراه پاسخ و توضیحات
کانال ETS –TOEFL

معرفی کانال

سازمان ETS، همان سازمانی است که مسئولیت برگزاری و اجرای آزمون TOFEL را بر عهده دارد.ویژگی‌های کلیدی کانال:✅ ارائه محتواهای دربردارنده اطلاعات و نکات رسمی درباره آزمون تافل
✅ آموزش روند ثبت نام در آزمون تافل ارائه نکاتی برای روز برگزاری آزمون تافل
✅ارائه پیش زمینه در مورد نحوه نمره‌دهی آزمون و موارد مورد انتظار
کانال English with Lucy

معرفی کانال

صاحب این کانال یوتیوبی، Lucy، یک معلم زبان انگلیسی است که موارد متنوعی را در ویدئوهای خود پوشش می‌دهد؛ ازجمله نکاتی برای آمادگی آزمون تافل.ویژگی‌های کلیدی کانال:✅ دارای محتواهای ویدئویی جذاب در حوزه واژگان و دستور زبان
✅ ارائه نکاتی برای بهبود و تقویت مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی
✅پوشش و ارائه راهبردها و استراتژی‌های عمومی در مسیر یادگیری
کانال TOEFLResources
کانال یوتیوبی TOEFLResources

معرفی کانال

یکی دیگر از کانال‌های یوتیوب که برای آمادگی آزمون تافل به شما کمک می‌کند، TOEFLResources است که به طور اختصاصی به ارائه نکات و معرفی منابع مفید در مورد این آزمون می‌پردازد.ویژگی‌های کلیدی کانال:✅ ویدئوهای مرتبط با تجزیه و تحلیل بخش‌های مختلف آزمون تافل
✅ ارائه نکات و استراتژی‌های مخصوص به هر بخش از آزمون
✅ آموزش واژگان متداول و پرکاردبرد در تافل
✅ ارائه مثال‌ها و پاسخ‌های متنوع و تمرینی برای بخش‌های Speaking و Writing
کانال TST Prep

معرفی کانال

این کانال یوتیوبی به طور کلی در مورد آزمون‌های مختلف و معروف زبان انگلیسی تولید محتوا می‌کند؛ از جمله آزمون تافل.ویژگی‌های کلیدی کانال:✅ ارائه دروس اختصاصی برای هر بخش از آزمون تافل
✅ دارای تمرین‌های متنوع برای بخش‌های Listening، Reading، Speaking و Writing
✅ آموزش و ارائه نکات موثر به منظور برنامه ریزی برای مطالعه و آمادگی آزمون تافل
کانال Write to Top
کانال یوتیوبی تافل

معرفی کانال

کانال یوتیوبی Write to Top به طور اختصاصی بر روی تقویت و بهبود مهارت‌های نوشتاری زبان انگلیسی تمرکز دارد؛ بخشی که یکی از اجزای حیاتی آزمون TOFEL به شما می‌رود.ویژگی‌های کلیدی کانال:✅ آموزش نکات و تکنیک‌های مرتبط با تقویت مهارت نوشتاری (Writing)
✅ بررسی و توضیح نکات مرتبط با نوشته‌ها و
✅ مقالات متنوع دارای نمونه متن‌ها و مقالات تمرینی مختلف
کانال Adam’s English Lessons

معرفی کانال

این کانال دروس انگلیسی متفاوتی را ارائه می‌دهد که بر روی تقویت گرامر، واژگان و مهارت‌های زبانی شما کار می‌کنند.ویژگی‌های کلیدی کانال:✅ ارائه دروس و ویدئوهای مرتبط با دستور زبان پیشرفته انگلیسی
✅ پوشش و ارائه نکاتی برای تقویت دایره لغات انگلیسی
✅ ارائه نکاتی برای برقراری ارتباط موثر
کانال NoteFull TOEFL Mastery

معرفی کانال

کانال NoteFull TOEFL Mastry نیز به طور اختصاصی در جهت آمادگی داوطلبان آزمون تافل تولید محتوا می‌کند.ویژگی‌های کلیدی کانال:✅ ارائه استراتژی‌های مفید و کلی برای آمادگی تمامی بخش‌های آزمون
✅ دارای راهنمایی جامع و گام به گام به منظور آمادگی برای مهارت‎‌های Speaking و Writing
✅ ارائه تمرینات به همراه برنامه‌های پیشنهادی مطالعه برای آزمون تافل
کانال TOEFL Success

معرفی کانال

این کانال مجموعه‌ای از منابع مورد نیاز برای آماده شدن برای TOEFL را جمع آوری کرده است.ویژگی‌های کلیدی کانال:✅ ارائه نکات مفید برای یادگیری مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی
✅ پوشش تمرینات برای تمامی مهارت‌ها (Listening، Reading، Speaking و Writing)
✅ارائه استراتژی‌ها و مشاوره‌هایی مرتبط با روز آزمون
کانال Learn English with Emma

معرفی کانال

این کانال دروسی را به شما ارائه می‌دهد که برای آمادگی آزمون تافل بسیار مفید هستند.ویژگی‌های کلیدی کانال:✅ ارائه راهنمایی‌هایی برای تلفظ و لهجه بهتر هنگام صحبت کردن
✅ آموزش واژگان پرکاربرد تافل به همراه مثال‌های واقعی و روزمره
✅ پوشش اصطلاحات پرکاربرد روزمره برای برقراری ارتباط و مکالمه

 

دیگر کانال‌های یوتیوب برای آمادگی آزمون تافل

Jaime Miller Advising

Jaime Miller Advising youtube channel

TOEFL Land

TOEFL Land youtube channel

linguamarina

linguamarina youtube channel

TEST success

TEST successyoutube channel

 

The 7-Step System to Pass the TOEFL iBT

IELTS and TOEFL with Juva

IELTS and TOEFL with Juva youtube channel

E2 TOEFL

E2 TOEFL youtube channel

Sybil Wang

Sybil Wang youtube channel

William Hearn

William Hearn youtube channel

Kathy TOEFL Teacher

TakeToefl

TakeToefl youtube channel

Mr. H’s Lunch TOEFL Classroom

Learn English With Dan

PrepScholar TOEFL

TOEFL BOOKS

TOEFL Excellence

Elite TOEFL Prep

Elite TOEFL Prep

TOEFL with Teacher Luke

ForeignAdmits

ForeignAdmits youtube channel

Tutor Nadeen

 

چگونه بهترین کانال‌های یوتیوب آمادگی تافل را انتخاب کنیم؟

در انتخاب کانال‌ها حتماً به این موارد توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین استفاده را از محتواها و ویدئوهای آموزشی بکنید:

۱ معتبر بودن کانال‌های معتبر یوتیوبی را انتخاب کنید که از اطلاعات دقیق و قابل اعتماد برای آمادگی تافل به عنوان منبع استفاده می‌کنند. در اغلب موارد، کانال‌های مرتبط با منابع رسمی تافل یا اساتید با تجربه معتبر و قابل اعتماد هستند.
۲ پوشش کامل مطالب کانال‌هایی را انتخاب کنید که طیف وسیعی از مطالب مرتبط با آزمون تافل را پوشش می‌دهند؛ ازجمله استراتژی‌های مفید برای رسیدن به بهترین نمره در هر بخش (خواندن، شنیدن، صحبت کردن، نوشتن) گرفته تا ارائه سوالات تمرینی و توضیحات تکمیلی برای سوالات.
۳ اولویت دادن به یادگیری تعاملی کانال‌هایی را در اولویت قرار دهید که گزینه‌ها و فرصت‌هایی را برای یادگیری تعاملی اختصاص داده‌اند.
یادگیری تعاملی در کانال‌های یوتیوب با آزمون‌های تمرینی، ویدئوهای پخش زنده یا برگزاری جلسه‌های پرسش و پاسخ زنده برای کاربران امکان پذیر است. محتوای تعاملی درک و دریافت شما از مطالب را عمیق‌تر و موثرتر می‌کند.
۴ دارای دروس ساختاریافته کانال‌هایی که برای هر یک از مهارت‌های تافل بخش اختصاصی، برنامه‌های منظم و دروس ساختار یافته دارند را در ابتدای لیست خود قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا یک برنامه منظم و قابل اعتماد برای آمادگی آزمون تافل داشته باشید و در عین حال تمامی مهارت‌های مورد نیاز را تمرین کنید.
۵ استفاده از نمونه‌ها و تمرینات واقعی تافل یادگیری خود را با کانال‌هایی شروع کرده و ادامه دهید که از نمونه سوالات و تمرینات مشابه و واقعی مرتبط با آزمون تافل استفاده می‌کنند.
یادگیری و تمرین با مطالبی که بسیار به محتوای آزمون نزدیک باشد به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین نحوه پاسخگویی را تمرین کرده و برای تمامی موضوعات احتمالی آماده باشید.
۶ ارائه تمرینات منظم کانال‌هایی را در اولویت خود قرار دهید که به طور مداوم و منظم تمریناتی برای ارزیابی دانسته‌هایتان ارائه می‌دهند. این تمرینات می‌تواند شامل نمونه سوالات مشابه آزمون واقعی، تمرینات شنیداری (Listening)، تمرینات صحبت کردن (Speaking) و تمرینات نوشتاری (Writing) باشد.
۷ ارائه نکات مدیریت زمان مدیریت زمان یکی از حیاتی‌ترین مهارت‌هایی است که در روز آزمون به کارتان خواهد آمد. پس مطمئن شوید کانال‌هایی را انتخاب می‌کنید که نکات و استراتژی‌های مرتبط با این مورد را در اختیار شما قرار می‌دهند.
۸ تمرکز بر مهارت‌های گوش دادن و تلفظ کانال‌های یوتیوبی را در اول لیست خود قرار دهید که تمرکز ویژه‌ای بر روی مهارت‌های گوش دادن و صحبت کردن دارند. همانطور که اشاره کردیم، این مهارت‌ها برای بخش‌های شنیدن و صحبت کردن تافل بسیار مهم هستند.

 

توصیه‌های مهم برای آمادگی آزمون تافل

۱ آشنایی با ساختار آزمون با قالب آزمون تافل، از جمله تعداد سوالات و موضوع آن‌ها در چهار مهارت خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن، نحوه مدیریت زمان برای هر بخش و نحوه پاسخگویی بهینه آشنا شوید.
۲ استفاده از منابع رسمی آزمون تافل در کنار کانال‌های یوتیوبی، از منابع رسمی تافل و تست‌های تمرینی نیز استفاده کنید. سازمان ETS یک سری راهنماهای رسمی و نمونه سوالاتی را به داوطلبان ارائه داده است که به سوالات آزمون واقعی بسیار نزدیک هستند؛ از آن‌ها بهره ببرید.
۳ ایجاد برنامه مطالعاتی برای مسیر خود یک برنامه آماده کنید که در آن آمادگی برای تمامی بخش‌های آزمون تافل پوشش داده شود. زمان بندی را در این برنامه در نظر داشته باشید. همچنین سعی کنید جایی برای تقویت نقاط ضعف خود نیز داشته باشید.
۴ تمرین مداوم و منظم تمرین مداوم و منظم یکی از فاکتورهای پایه و اساسی هنگام یادگیری است. بنابراین در نظر داشته باشید که هر روز و به طور مداوم بر روی تست‌های تمرینی کار کنید، مطالعه کنید و مهارت‌های خود را بهبود دهید.

بیشتر بدانید: اهمیت استمرار و پیوستگی در فرایند یادگیری زبان جدید

۵ تمرین و تقویت مهارت نوشتن (Writing) مهارت‌های نوشتن در آزمون تافل یکی از موثرترین بخش‌هاست که به بالا بردن نمره نهایی شما کمک زیادی می‌کند. در عین حال یکی از چالش برانگیزترین مهارت‌های آزمون نیز به شمار می‌رود. به یاد داشته باشید تا زمان مناسبی را در برنامه خود برای تمرین و توسعه این مهارت اختصاص دهید.

بیشتر بدانید: بهترین روش‌های تقویت رایتینگ زبان انگلیسی

۶ تمرین و تقویت مهارت صحبت کردن (Speaking) مهارت صحبت کردن نیز یکی دیگر از مهم‌ترین و در عین حال چالش برانگیزترین قسمت آزمون تافل است. تمریناتی برای بهبود تلفظ، تنظیم تن صدا و مکالمه روان مرتبط با این مهارت هستند. همچنین توصیه می‌کنیم برای ارزیابی پیشرفت خود، صدایتان را ضبط کنید.

مقالات مرتبط:

۷ تسلط بر استراتژی‌‌های آزمون تافل آشنا بودن با استراتژی‌های بخش‌های مختلف آزمون تافل می‌تواند در کاهش اضطراب و استرس در روز آزمون و در نهایت به مدیریت بهتر زمان کمک کند. انواع سوالاتی که در تافل طرح می‌شوند را بدانید و نحوه برخورد و پاسخ دادن مناسب به آن‌ها را تمرین کنید.
۸ شبیه‌سازی شرایط آزمون تافل در بازه‌های زمانی منظم، آزمون تافل را برای خود در خانه شبیه سازی کنید. ی
ک سری از سوالاتی که به آزمون واقعی نزدیک هستند را انتخاب کرده و سعی کنید در زمانی مشابه با زمان آزمون به آن‌ها پاسخ دهید. شبیه‌سازی محیط آزمون به شما کمک می‌کند تا با فشار، اتفاقات احتمالی و محدودیت‌های زمانی آشنا شده و نحوه برخورد موثر را یاد بگیرید.
۹ مرور، تجزیه و تحلیل اشتباهات یکی از مهمترین کارهایی که بعد از شبیه سازی آزمون‌ها باید انجام دهید یاد گرفتن از اشتباهات است. پس مرور، تجزیه و تحلیل سوالات غلط و سوالاتی که نتوانستید به آن‌ها پاسخ دهید را فراموش نکنید.
۱۰ درخواست بازخورد از دیگران از دیگران بخواهید به شما در مورد مهارتهایتان بازخورد بدهند؛ به خصوص مهارت‌های نوشتن و صحبت کردن. می‌توانید این بازخورد را از دوستان، خانواده و یا حتی معلم خصوصی زبان انگلیسی دریافت کنید. بازخورد سازنده می‌تواند به شما کمک کند تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و برای بهبود آن را برنامه‌ای بچینید.
۱۱ تمرین مدیریت اضطراب و استرس مدیریت اضطراب و استرس در طول آزمون و خونسرد ماندن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در نمره نهایی شماد داشته باشد. پس به یاد داشته باشید که تکنیک‌های مدیریت استرس و آرام ماندن را تمرین کنید.

 

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که استفاده از کانال‌های یوتیوبی برای آمادگی برای تافل، در صورتی که با منابع دیگر ترکیب شود می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در پیشرفت شما داشته باشد. استفاده از این منابع به صورت برنامه ریزی شده و منظم به شما کمک می‌کند تا به بالاترین نمره در آزمون تافل برسید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *