کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

لیست فیلم های طنز برای یادگیری زبان انگلیسی (۳۰ فیلم برتر)

۴.۵
(۸)

یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم در کنار مطالعه کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند کمی هیجان و حس و حال به روند آموزشی شما ببخشد. از طرفی دیگر، تماشای فیلم، مخصوصا فیلم‌های طنز، بسیار سرگرم کننده‌تر بوده و به اندازه مطالعه کتاب‌های آکادمیک می‌تواند به شما موضوعات و لغات جدیدی یاد بدهد.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

از دیگر مزایای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم‌های طنز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با تماشای فیلم‌های انگلیسی زبان با نحوه تلفظ واقعی و بومی کلمات و عبارات انگلیسی آشنا می‌شوید. این فرآیند به شما کمک می‌کند تا انگلیسی مدرن و جدید را یاد گرفته و بیشتر شبیه فردی به نظر برسید که زبان مادری‌اش انگلیسی بوده است.
  • هنگامی که انگلیسی را از روی کتاب‌ها مطالعه می‌کنید، بسیار سخت است که بفهمید در چه مواقعی باید تن صدای خود را تغییر دهید تا مطلبی که می‌خواهید را به طور صحیح به مخاطب خود انتقال دهید. شنیدن مکالماتی که در فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی به کار می‌رود نمونه خوبی برای فهمیدن چگونگی تغییر تن و آوا هنگام برقراری مکالمات مختلف است.
  • فراموش کردن معانی لغات و کاربرد اصطلاحات و عباراتی که تازه یاد گرفته‌اید، امری بسیار طبیعی است. تماشای فیلم‌های طنز انگلیسی به شما کمک می‌کند تا معانی و کاربردهای لفات و اصطلاحات مختلف را با صحنه‌های جالب و خنده‌دار پیوند داده و بعدا آن‌ها را بسیار راحت‌تر به یاد آورید.

بیشتر بدانید: اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی در فیلم ها و سریال ها

  • در کشورهای انگلیسی زبان، لهجه‌های مختلفی به کار می‌رود که شما با مطالعه کتاب‌های درسی زبان انگلیسی هیچوقت نمی‌توانید به آن‌ها پی ببرید. هنگام تماشای فیلم، شما با لهجه‌های بومی مختلفی روبرو خواهید شد که به تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.
  • همانطور که در مقالات قبل هم اشاره کردیم، زبان و فرهنگ ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند؛ به طوری که هنگام مطالعه یک زبان جدید، شما یک فرهنگ جدیدی را نیز مطالعه می‌کنید. هنگام تماشای فیلم‌های طنز زبان انگلیسی، علاوه بر یادگیری مهارت‌های مختلف زبان (گفتاری، شنیداری و…) شما با فرهنگ رایج در بین عامه مردم نیز آشنا خواهید شد که اگر قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان دارید، این امر برای شما بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نقش فرهنگ در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

بهترین فیلم‌های طنز انگلیسی برای یادگیری

 

بهترین فیلم های کمدی برای یادگیری زبان انگلیسی برای سطح مبتدی

 

۱. فیلم طنز و عاشقانه ۵۰۰Days of Summer

500Days of Summer

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb
۲۰۰۹  ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه کمدی / عاشقانه ۷.۷/۱۰

فیلم طنز (۵۰۰) Days of Summer داستان معمار جوانی به نام تام هانسن (با بازی جوزف گوردون-لویت) را روایت می‌کند که بعد از ملاقات با سامر فین (با بازی زویی دشانل) بلافاصله عاشق او می‌شود. بعد از این اتفاق و تا چند ماه بعد، این دو نفر زمان زیادی را بایکدیگر می‌گذرانند؛ حتی با وجود این که سامر به تام می‌گوید که به عشق کوچکترین اعتقادی نداشته و هیچ حسی به او ندارد. چند سال بعد از جدایی، آن‌ها دوباره یکدیگر را ملاقات می‌کنند اما با یک تفاوت بزرگ؛ سامر اعتراف می‌کند که تام در مورد عشق درست می‌گفت و حالا او با شخص دیگری آشنا شده و عاشقش است.

درک زبان انگلیسی به کار رفته در این فیلم بسیار آسان است و به همین دلیل انتخاب خوبی برای زبان آموزان سطح مبتدی می‌باشد. از آنجایی که داستان فیلم نیز فقط از دیدگاه یک فرد روایت می‌شود، دنبال کردن و فهم داستان نیز ساده‌تر می‌شود.

 

۲. فیلم درام و طنز Bad Trip

Bad Trip

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb
۲۰۲۱  ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه کمدی ۶.۵/۱۰

خط داستان فیلم طنز Bad Trip از زاویه دید دوربین‌های مخفی دو دوست صمیمی پیش می‌رود. این دو دوست با فیلم گرفتن از شوخی‌های خنده‌دار و مبتکرانه‌ای که با مردم انجام می‌دهند، یک فیلم کمدی را درست کرده‌اند. ناآگاه بودن مردم از قصد و هدف آن‌ها باعث می‌شود که واکنش‌ها طبیعی‌تر بوده و شما تعامل بین مردم را در زندگی روزمره مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: برترین فیلم های درام برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی

 

۳. فیلم طنز و رمانتیک Love Actually

Love Actually

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۰۳  ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه کمدی / عاشقانه ۷.۶/۱۰ ۶۴%

بسیاری از مردم انگلیسی زبان فیلم Love Actually را در زمستان تماشا می‌کنند؛ زیرا یک فیلم کریسمسی است. این فیلم هشت داستان مختلف را درباره هشت فرد متفاوت به تصویر می‌کشد که در لندن اتفاق می‌افتند و تمامی آن‌ها درباره عشق هستند.

می‌توان گفت که این فیلم ۸ شخصیت اصلی دارد که برای یادگیری لهجه‌های مختلف به شما کمک بسیاری می‌کند؛ از طرفی دیگر با وجود لهجه‌های متفاوت و به دلیل زبان ساده‌ای که در طی فیلم به کار می‌رود، فهم و درک آن برای افراد مبتدی بسیار آسان است.

بیشتر ببینید: سریال های عالی با لهجه بریتیش برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۴. فیلم جنایی و طنز Pulp Fiction

Pulp Fiction

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۱۹۹۴  ۲ ساعت و ۳۴ دقیقه درام / کمدی / جنایی ۸.۹/۱۰ ۹۲%

فیلم Pulp Fiction را کوئنتین تارانتینو کارگردانی کرده است؛ یکی از معروف‌ترین کارگردانانی که فیلم‌های او به دلیل خلاقیت، غیرمعمول و خشونت آمیز بودن محبوب هستند. این فیلم داستان چند جنایتکار در آمریکا را از دید خودشان روایت می‌کند و بسیاری از مردم نیز این فیلم را یک شاهکار سینمایی مدرن به حساب می‌آورند.

Pulp Fiction فیلم خوبی برای بهبود و تقویت زبان انگلیسی برای افراد مبتدی است. دیالوگ‌های خنده دار و جالب زیادی بین شخصیت‌ها رد و بدل می‌شود؛ پس سعی کنید این فیلم را با زیرنویس تماشا کنید. هر موقع که به دیالوگ جالب یا یک عبارت غیررسمی جدید رسیدید فیلم را متوقف کرده و آن را یادداشت کنید.

 

۵. فیلم عاشقانه و طنز La La Land

lalaland

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۶  ۲ ساعت و ۸ دقیقه کمدی / عاشقانه / موزیکال ۸/۱۰ ۹۱%

این فیلم موزیکال مدرن و معروف، داستان دو هنرمند در لس آنجلس را روایت می‌کند که بعد از ملاقات با یکدیگر، عاشق می‌شوند. La La Land یک فیلم عالی برای یادگیری زبان انگلیسی توسط افراد مبتدی است؛ زیرا علاوه بر به کار بردن آهنگ‌هایی با متن ساده و آرام که دیدن فیلم را جذاب‌تر می‌کنند، دیالوگ‌های طنز و جذاب را نیز در بر دارد. با تماشای این فیلم می‌توانید انتظار داشته باشید که بهبودی در درک خود از زبان انگلیسی، واژگان و موسیقی مشاهده کنید.

 

۶. فیلم طنز و اکشن ۲۱ Jump Street

21 Jump Street

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۲  ۱ ساعت و ۴۹ دقیقه اکشن / کمدی ۷.۲/۱۰ ۸۵%

داستان فیلم معروف ۲۱ Jump Street از جایی شروع می‌شود که دو پلیس به نام‌های اشمیت (با بازی جونا هیل) و جنکو (با بازی چنینگ تیتوم) به گروه پلیس مخفی جامپ استریت اضافه می‌شوند تا از ظاهر جوان‌شان استفاده کرده و به‌عنوان دانش‌آموزان دبیرستانی به عملیات بروند.

آن‌ها اسلحه‌ها و نشان‌های پلیس خود را با کوله پشتی تعویض کرده و می‌خواهند که یک گروه خرید و فروش مواد مخدر را در دبیرستان راه بیندازند. اما بعد از ورود به دبیرستان و با گذشت زمان، اشمیت و جنکو متوجه می‌شوند که دبیرستان‌های امروزی اصلا شبیه چند سال قبل نیست و آن‌ها باید دوباره با وحشت و اضطراب دوران نوجوانی مقابله کنند.

 

۷. انیمیشن اکشن و طنز Spider-Man: Into the Spider-Verse

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۸  ۲ ساعت و ۱۶ دقیقه اکشن / ماجراجویی / کمدی ۹/۱۰ ۹۶%

تمامی شما به احتمال زیاد با مرد عنکبوتی آشنا هستید. این انیمیشن نیز یکی دیگر از نسخه‌های بسیار زیادی می‌باشد که درباره این شخصیت تولید شده است. در Spider-Man: Into the Spider-Verse داستان در مورد پسر جوانی است که تبدیل به مرد عنکبوتی شده و در طول فیلم با نسخه‌های دیگر ابرقهرمانان از ابعاد و جهان‌های مختلف آشنا می‌شود. انگلیسی معمولی و عامیانه مدرن به کار رفته در فیلم، به همراه دیالوگ‌های طنزی که این پسر نوجوان بیان می‌کند، آن را به فیلمی طنز و جذاب به منظور یادگیری زبان انگلیسی برای افراد مبتدی در کنار برانگیختن هیجان بیننده تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: جملات ساده و کاربردی روزمره برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۸. فیلم طنز و درام BlackKkKlansman

BlackKkKlansman

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۰۳  ۲ ساعت و ۱۴ دقیقه جنایی / درام / کمدی ۷.۵/۱۰ ۹۶%

BlackKkKlansman یک درام جنایی و بیوگرافی به همراه کمی طنز است که داستان یک کارآگاه سیاه پوست را روایت می‌کند استفاده از زبان انگلیسی رسمی به همراه زمینه تاریخی فیلم، آن را به انتخابی عالی برای زبان آموزان انگلیسی مبتدی و علاقه‌مند به تاریخ آمریکا و حقوق مدنی تبدیل کرده است. از آن‌جایی که BlackKkKlansman بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، فرصتی بسیار خوب برای یادگیری واژگان و عبارات جدید در یک محیط واقعی را برای افرادی که تازه یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده‌اند فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با بهترین فیلم های تاریخی جهان

 

بهترین فیلم های کمدی برای یادگیری زبان انگلیسی برای سطح متوسط

 

۱. فیلم طنز The Hangover

The Hangover

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۰۹  ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه  کمدی ۷.۷/۱۰ ۷۹%

داستان فیلم The Hangover در مورد چهار دوست است که چند روز قبل از عروسی دوستشان برای یک مهمانی مجردی به لاس وگاس می‌روند. در طول این سفر، آن‌ها با دردسرهای زیادی روبرو می‌شوند و مطمئن نیستند که آیا اصلا می‌توانند خود را به زمان عروسی برسانند یا خیر. در طول فیلم شما با تلاش‌های زیادی که این چهار دوست می‌کنند تا به عروسی برسند مواجه خواهید شد. در این فیلم صحنه‌ها و دیالوگ‌های طنز زیادی به کار رفته و واقعا خنده دار است؛ اما توصیه می‌کنیم که فقط بزرگسالان آن را تماشا کنند زیرا طنز به کار رفته برای افراد با سن پایین‌تر کمی نامناسب است.

طنزی که در این فیلم به کار رفته با جلوه‌های بصری ترکیب شده و درک محتوای فیلم را ساده‌تر می‌کند و به همین دلیل برای افراد سطح متوسط مناسب است. تمامی شخصیت‌ها از انگلیسی عامیانه و غیررسمی استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل تماشای The Hangover راهی عالی برای یادگیری و تقویت مهارت مکالمه غیررسمی زبان آموزان خواهد بود.

 

۲. فیلم طنز عاشقانه The Break-up

The Break-up

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۰۹  ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه  کمدی ۷.۷/۱۰ ۷۹%

در طی داستان فیلم The Break-up دو شخصیت به نام‌های گری (با بازی وینس وان) و بروک (با بازی جنیفر آنیستون) در یک بازی شیکاگو کابز با هم آشنا می‌شوند. بلافاصله بعد از این آشنایی آن‌ها جذب یکدیگر می‌شوند. یکی از دلایلی که بروک عاشق گری می‌شود، شوخ طبعی و طنزی است که او به کار می‌برد و شما هم به احتمال زیاد آن را دوست خواهید داشت. بعد از چندین ملاقات، آن‌ها تصمیم می‌گیرند که بایکدیگر ازدواج کنند. اما به دلیل پیشینه متفاوتی که دارند، بعد از چند وقت زندگی مشترک تصمیم به جدایی می‌گیرند. ولی همچنان به عنوان هم اتاقی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

دیالوگ‌های فیلم The Break-up بسیار عامیانه و روزمره هستند که در موقعیت‌های اجتماعی متفاوت بسیار پرکاربرد می‌باشند. به دلیل تنوع زیاد در دیالوگ‌ها این فیلم گزینه خوبی برای تقویت و بهبود زبان انگلیسی عامیانه برای زبان آموزان سطح متوسط به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: بهترین موضوعات برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در سطح متوسط

 

۳. فیلم درام و طنز Forrest Gump

Forrest Gump

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۱۹۹۴  ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه عاشقانه / درام / کمدی ۸.۸/۱۰ ۷۱%

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که فارست گامپ (با بازی تام هنکس) در ایستگاه اتوبوس ایستاده و شروع به گفتن داستان گذشته خود برای غریبه‌هایی می‌کند که آن‌جا منتظر اتوبوس هستند. داستانForrest Gump از کودکی شخصیتی به همین اسم شروع می‌شود؛ زمانی که پای او مشکل داشت و مجبور به کمک گرفتن از بریس شد. یک روز در مدرسه از بچه‌های دیگر که به زور می‌گفتند فرار می‌کرد، متوجه شد که در دویدن بسیار سریع است. همین توانایی او باعث می‌شود که بورس تحصیلی کالج را به دست آورد و اتفاقات جالب، دیوانه‌وار و هیجان انگیزی برای او رخ دهد.

این یک فیلم عالی برای افراد مبتدی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند به شمار می‌رود؛ زیرا به دلیل مشکلات ذهنی فارست گامپ، گفتار و دیالوگ او بسیار کند بوده و فهم آن بسیار ساده است. اما چیزی که باعث می‌شود این فیلم برای زبان آموزان سطح متوسط نیز مناسب باشد، استفاده از زبان عامیانه آمریکایی توسط شخصیت داستان است.

 

۴. فیلم طنز Girls Trip

Girls Trip

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۷  ۲ ساعت و ۲ دقیقه کمدی ۶.۲/۱۰ ۹۲%

داستان فیلم Girls Trip ماجراهای زندگی چهار دوست صمیمی که با نام Flossy Posse شناخته می‌شوند را دنبال می‌کند. این چهار دوست که با گذشت سال‌ها از یکدیگر جدا شده‌اند، پیش هم برمی‌گردند. این اتفاق به این دلیل می‌افتد که یکی از آن‌ها به عنوان سخنران اصلی در یک جشنواره موسیقی در نیواورلئان انتخاب شده و تصمیم گرفته است که دوستان قدیمی خود را نیز دعوت کند. در طول مسیر این سفر و تعطیلاتی که به دنبال آن خواهد آمد، شاهد اتفاقات زیادی از جمله رقص، نوشیدن، دعوا و اتفاقات عاشقانه خواهید بود.

به دلیل اینکه فیلم Girls Trip جنبه‌های مختلف زندگی روزمره جوانان در کشورهای انگلیسی زبان را به تصویر می‌کشد، با تماشای آن می‌توانید به نحوه تعامل بین آن‌ها و فرهنگ غالب در این گروه سنی پی ببرید.

 

۵. فیلم معروف ماجراجویی Pirates of the Caribbean

Pirates of the Caribbean

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۰۳  ۲ ساعت و ۲۳ دقیقه اکشن / ماجراجویی / کمدی ۸.۱/۱۰ ۸۰%

اگر طرفدار فیلم‌های سینمایی باشید، حداقل نام سری فیلم‌های Pirates of the Caribbean (دزدان دریایی کارائیب) را شنیده‌اید. هر فیلم از این مجموعه ماجراهای جک اسپارو، ناخدای مروارید سیاه (نام کشتی جک اسپارو) را دنبال می‌کند. اولین فیلم با به تصویر کشیدن تلاش‌های جک اسپارو برای پس گرفتن کشتی خود که از او دزدیده شده بود شروع می‌شود.

زبان آموزان سطح متوسط ​​و پیشرفته می‌توانند بیشترین بهره را از تماشای فیلم‌های سری ببرد؛ زیرا دارای شخصیت‌هایی با لهجه‌های مختلف است و بینندگان را با زبان عامیانه و غیررسمی آشنا می‌کند. دزدان دریایی کارائیب یکی از بهترین فیلم‌های طنز برای تقویت مهارت گفتاری زبان انگلیسی است.

 

۶. فیلم درام و طنز Four Lions

Four Lions

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۰  ۱ ساعت و ۳۷ دقیقه درام / کمدی ۷.۳/۱۰ ۸۳%

داستان فیلم Four Lions درباره گروهی از مردان جوان مسلمان ساکن شفیلد است که تصمیم به شورش و جهاد می‌گیرند. برای این کار، آن‌ها نقشه‌های نادرست و احمقانه‌ای را طراحی می‌کنند که از جمله این نقشه‌ها می‌توان به تلاش برای تبدیل شدن بمب‌گذاران انتحاری اشاره کرد. در این فیلم طنز، عمر (با بازی ریز احمد) و واج (با بازی کیوان نواک) در یک کمپ آموزشی پاکستان آموزش می‌بینند و به‌طور فاجعه‌باری در دویدن افتضاح هستند. از طرفی دیگر، فیصل (با بازی عادل اختر) تلاش می‌کند تا پرندگان را برای حمل بمب آموزش دهد. تلاش‌های آن‌ها همراه با لباس‌های عجیب و غریبی که می‌پوشند خنده‌دارتر به نظر می‌رسد.

داستان این فیلم بی‌نظیر طوری نوشته شده است که می‌تواند همزمان شما را بخنداند و بگریاند. به دلیل به کار بردن اصطلاحات مربوط به جنگ و عملیات‌های جنگی، این فیلم برای افراد سطح مبتدی مناسب نیست و توصیه می‌کنیم زبان آموزان سطح متوسطی که می‌‌خواهند دایره لغات تخصصی خود را گسترش بدهند تماشا کنند.

 

۷. فیلم طنز Elf

Elf

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۰  ۱ ساعت و ۳۷ دقیقه درام / کمدی ۷.۳/۱۰ ۸۳%

فیلم طنز Elf حول محور شخصیتی به نام بادی (با بازی ویل فرل) می‌گردد که در کودکی به طور تصادفی به قطب شمال منتقل شده و در میان الف‌های بابانوئل به سن بزرگسالی رسید. اما هرچه که زمان بیشتر می‌گذشت، بادی بیشتر احساس می‌کرد که به این جامعه تعلق ندارد و به همین دلیل شروع به جست‌وجوی پدر واقعی‌اش می‌کند. او جست‌وجوی خود را از نیویورک شروع می‌کند؛ در حالی که هنوز لباس‌های الفی بابانوئلی خود را بر تن دارد.

داستان فیلم Elf یک داستان شیرین و خانواده پسند است که با تماشای آن می‌توانید اصطلاحات مربوط به کریسمس و فرهنگ مربوط به آن را یاد بگیرید.

 

۸. فیلم اکشن و کمدی HOT FUZZ

HOT FUZZ

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۰۷  ۲ ساعت و ۱ دقیقه اکشن / کمدی ۷.۸/۱۰ ۹۱%

داستان فیلم HOT FUZZ از جایی شروع می‌شود که ساکنان دهکده‌ای به نام سامرست در یک اتفاق تصادفی وحشتناک جان خود را از دست می‌دهند. شخصیت اصلی فیلم، افسر پلیس نیکلاس آنجل، متوجه بودار بودن قضیه می‌شود و تلاش می‌کند تا اصل قضیه را کشف کند. در این فرآیند، او باید با دانی باترمن، یک دستفروش محلی، همکاری کند که این امر باعث به وجود آمدن صحنه‌های طنز و خنده‌داری می‌شود.

در این فیلم متوجه تفاوت‌های فرهنگی در محیط‌های شهری و روستایی خواهید شد و این تفاوت‌ها ممکن است برای شما کمی غافلگیرکننده باشد. این فیلم به دلیل وجود تضادهای موجود، بسیار خنده‌دار است.

 

۹. فیلم اکشن MacGruber

MacGruber

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۰  ۱ ساعت و ۳۹ دقیقه اکشن / کمدی ۵.۶/۱۰ ۴۷%

فیلم MacGruber داستان زندگی مک گروبر، سربازی ثروتمند، را روایت می‌کند که پس از کشته شدن همسرش خود را بازنشسته انجام کارهای خشونت آمیز اجتناب کرد. هیجان فیلم از جایی شروع می‌شود که مک می‌فهمد قاتل همسرش دیتر فون کانث، که فروشنده اسلحه بود یک کلاهک هسته‌ای را دزدیده است. به همین دلیل قهرمان داستان دوباره وارد عمل شده و تیمی را گردهم می‌آورد تا برای متوقف کردن این دشمن که قصد نابود کردن واشنگتن دی سی را دارد متوقف کنند.

به دلیل سرعت دیالوگ‌های شخصیت‌ها فیلم، لحن و تن صداهای آن‌ها و همچنین به دلیل آهنگ‌هایی که در طول فیلم پخش می‌شود،MacGruber به یکی از بهترین فیلم‌های طنز برای یادگیری زبان انگلیسی افراد سطح متوسط تبدیل شده است.

 

۱۰. فیلم موزیکال Walk Hard: The Dewey Cox Story

Walk Hard: The Dewey Cox Story

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۰  ۱ ساعت و ۳۹ دقیقه اکشن / کمدی ۵.۶/۱۰ ۴۷%

یک اتفاق تراژدیک در دوران کودکی شخصیت اصلی فیلم Walk Hard: The Dewey Cox Story، دیوی کاکس (با بازی جان سی ریلی) رخ می‌دهد. پس از این اتفاق، دیوی راهی طولانی و پر پیچ و خم را به سمت ستاره موسیقی شدن شروع می‌کند. در این مسیر دیویی در مقابل اتفاقات زیادی مقاومت می‌کند، از جمله تغییر سبک موسیقی، اعتیاد به مواد مخدر و…. در آخر او با کسی آشنا می‌شود و داستان زندگی او دچار تغییراتی می‌شود.

این فیلم دارای طنزهایی می‌باشد که در بین جوامع نوجوانان بسیار رایج است. علاوه بر یادگیری فرهنگ نوجوانان انگلیسی زبان، شما با اصطلاحات مربوط به مواد مخدر، موسیقی و اتفاقات عاشقانه نیز آشنا خواهید شد.

 

۱۱. فیلم عاشقانه و طنز The Lobster

The Lobster

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۵  ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه عاشقانه / درام / کمدی ۷.۱/۱۰ ۸۷%

داستان فیلم The Lobster در یک جامعه دیستوپیایی رخ می‌دهد. شخصیت اصلی فیلم، دیوید، که همسرش به تازگی او را ترک کرده است به هتلی فرستاده می‌شود که قوانین سختگیرانه‌ای دارد. هدف اصلی این هتل تقویت عشق است، به طوری که هر کسی که به آنجا آورده می‌شود، ظرف ۴۵ روز باید جفتی برای خود پیدا کند. اگر دیوید نتواند در طی این ۴۵ روز فردی را پیدا کرده و عاشقش شود، با عمل جراحی به حیوان تبدیل می‌شود تا فرصتی دیگر به عنوان گونه‌ای متفاوت برای پیدا کردن جفت داشته باشد.

دیوید به انتخاب خودش به خرچنگ تبدیل می‌شود؛ اما بعدا متوجه می‌شود که برنامه‌ریزی‌هایی بین افراد هتل هنگام ورود رخ می‌داده که او از آن‌ها کاملا بی‌خبر بوده است. همچنین از وجود گروهی آنارشیست در خارج از هتل نیز باخبر می‌شود.

به دلیل تفاوت زاویه دید و خط داستانی فیلم  تماشای آن را به افراد سطح متوسط برای یادگیری زبان انگلیسی توصیه می‌کنیم.

 

۱۲. فیلم طنز Superbad

Superbad

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۰۷  ۱ ساعت و ۵۹ دقیقه  کمدی ۷.۶/۱۰ ۹۶%

داستان فیلم Superbad حول محور دو دوست صمیمی جدا نشدنی می‌چرخد. این دو دوست که تمامی آخر هفته‌ها را بایکدیگر می‌گذرانند، به یک مهمانی بزرگ در خانه دعوت می‌شوند. آن‌ها به همراه یکی دیگر از دوستان خود که بداخلاق است، یک روز طولانی را صرف تلاش برای به پیدا کردن الکل برای مهمانی بزرگی که در پیش دارند می‌کنند. در پی این جستجوها، اتفاقات خنده‌داری رخ می‌دهد که فیلم را برای بینندگان بسیار جذاب می‌کند.

 

۱۳. فیلم اکشن و طنز Team America: World Police

Team America: World Police

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۰۴  ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه اکشن / کمدی ۷.۲/۱۰ ۷۷%

حاکم کره شمالی، کیم جونگ ایل (با بازی تری پارکر) در فیلم Team America: World Police با تولید و انتشار سلاح‌های کشتار دسته جمعی یک توطئه تروریستی جهانی را برنامه ریزی می‌کند. جلوگیری از این توطئه و نجات جهان برعهده تیم پلیس بین المللی قرار دارد که بسیار مسلح و متخصص هستند.

Team America: World Police یکی از بهترین فیلم‌های طنز سیاسی است که زبان آموزان سطح متوسط می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

بهترین فیلم های کمدی برای یادگیری زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته

 

۱. فیلم اکشن و ماجراجویی Thor: Ragnarok

Thor: Ragnarok

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۷  ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه اکشن / کمدی / ماجراجویی ۷.۹/۱۰ ۹۳%

اگر علاقه بسیاری به جلوه‌های ویژه، سوپرپاورها، صحنه‌های اکشن و ابرقهرمان‌ها دارید، دیدن این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. محور اصلی فیلم بر روی ثور، خدایی از اساطیر نورس می‌چرخد. او پس از مدت‌ها به زادگاه‌ش برگشته و متوجه می‌شود که پدرش مرده و خواهرش، هلا، نیز برای حکومت بر شهر آمده است. او با کمک گرفتن از سایر ابرقهرمانان معروف مثل هالک و دکتر استرنج، باید با خواهرش مبارزه کند.

برخی از بازیگران این فیلم با لهجه نیوزیلندی صحبت می‌کنند که باعث بالا رفتن سطح طنز می‌شود. علاوه بر این، با تماشای این فیلم می‌توانید به نوع طنز محبوب در بین مردم انگلیسی زبان پی ببرید.

 

۲. فیلم عاشقانه و کمدی Big Sick

Big Sick

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۷  ۲ ساعت عاشقانه / کمدی ۷.۵/۱۰ ۹۸%

داستان فیلم Big Sick در مورد کمیل نانجیانی، یک کمدین اهل پاکستان است که عاشق امیلی گاردنر، یک دانشجوی کالج در ایالات متحده می‌شود. بیمار شدن امیلی باعث می‌شود کمیل با والدین او پیوندی غیرمنتظره برقرار کند.

با مشاهده فیلم Big Sick می‌توانید با تضاد بین فرهنگ پاکستان و آمریکا آشنا شوید. از آنجایی که آمریکایی‌های پاکستانی در فیلم مهاجر هستند، سفری را برای آشنایی با فرهنگ آمریکا طی می‌کنند که با آن‌ها همراه می‌شوید. می‌توانید تفاوت بین نحوه صحبت خانواده‌ها، ریتم، لحن، سرعت و واژگان افراد بومی و غیر بومی را به خوبی مقایسه کنید.

 

۳. فیلم درام و طنز Tony Erdmann

Tony Erdmann

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۶  ۲ ساعت و ۴۲ دقیقه درام / کمدی ۷.۳/۱۰ ۹۳%

در طی داستان فیلم Tony Erdmann زنی سخت‌کوش با اکراه موافقت می‌کند تا زمانی نامعلوم را با پدرش که در گذشته از او جدا شده بود و الان به طور غیرمنتظره‌ای از راه رسیده است بگذراند. پدر برای نزدیک شدن و برقراری ارتباط صمیمانه با دخترش تمام تلاش خود را می‌کند تا با حرکات خنده‌دار تظاهر به مربی بودن برای زندگی دخترش کند.

 

۴. فیلم کمدی ترسناک Shaun of the Dead

Shaun of the Dead

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۰۴  ۱ ساعت و ۳۷ دقیقه ترسناک / کمدی ۷.۹/۱۰ ۹۲%

شخصیت اصلی فیلم Shaun of the Dead، شان، مردی ۳۰ ساله است که از کار اخراج شده و با دوست خود، اد، در یک آپارتمان کوچک در حومه لندن زندگی می‌کند. دوست دختر شان، لیز، در اکثر مواقع آرزو می‌کند که شان بزرگ شود و مانند یک مرد واقعی رفتار کند. هنگامی که شهر به طور وحشتناکی توسط زامبی‌ها تسخیر می‌شود، شان این وظیفه را دارد که از لیز و مادرش محافظت کند.

فیلم با ترکیب صحنه‌های ترسناک و خنده‌دار می‌تواند برای زبان آموزان سطح متوسط به منظور یادگیری تفاوت لحن و نحوه صحبت در شرایط مختلف آشنا کند.

 

۵. فیلم طنز Best in Show

Best in Show

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۰۰  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه کمدی ۷.۴/۱۰ ۹۳%

تنش و هیجان فیلم Best in Show به قدری است که می‌توانید آن را در وجود خودتان حس کنید. رقابت شدیدی در این فیلم شکل می‌گیرد؛ زیرا شرکت‌کنندگان زیادی از سراسر آمریکا برای مسابقه‌ای بزرگ در حال آماده شدن هستند. مسابقه‌ای که شرکت‌کنندگانی با ملیت‌ها و لهجه‌‌های مختلف داشته و باعث آشنایی بینندگان با این تفاوت‌ها می‌شود.

 

۶. فیلم درام و طنز Force Majeure

Force Majeure

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۴  ۲ ساعت درام / کمدی ۷.۲/۱۰ ۹۳%

داستان فیلم Force Majeure در مورد فردی خودخواه به نام توماس است که در طول تعطیلات به کوه‌های آلپ فرانسه فرار می‌کند و همسرش و فرزندانش را رها می‌کند. اما در جریان فرارش در کوهستان بهمن می‌آید و تمام زندگی فعلی او، از جمله روابطش با همسر و فرزندانش را تهدید کرده و باعث به وجود آمدن شکافی بزرگ میان آن‌ها می‌شود.

 

۷. فیلم اکشن Anchorman: The Legend of Ron Burgundy

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۰۴  ۱ ساعت و ۳۴ دقیقه اکشن / کمدی ۷.۱/۱۰ ۶۶%

فیلم Anchorman: The Legend of Ron Burgundy از جایی شروع می‌شود که ران بورگوندی (با بازی ویل فرل)، مجری برنامه تلویزیونی هات شات، از گزارشگری تازه‌کار، ورونیکا کورنینگ استون (با بازی کریستینا اپلگیت) استقبال می‌کند. این اتفاقات در دهه ۱۹۷۰ رخ می‌دهند در حالی که دنیای اخبار کاملا مردانه است. که روزنامه نگار زن با استعداد وصف نشدنی‌اش شروع به پیشرفت می‌کند، ران بورگوندی به او حسادت کرده و با او دشمن می‌شود.

فیلم Anchorman: The Legend of Ron Burgundy به دلیل تمرکز برروی دنیای اخبار و رسانه، اصطلاحات تخصصی زیادی را به زبان آموزان سطح پیشرفته آموزش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین موضوعات برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در سطح پیشرفته

 

۸. فیلم طنز The Death of Stalin

The Death of Stalin

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۱۷  ۱ ساعت و ۴۶ دقیقه کمدی ۷.۲/۱۰ ۹۴%

داستان فیلم The Death of Stalin در مورد زمانی است که دیکتاتور ظالم، جوزف استالین، در سال ۱۹۵۳ می‌میرد. بعد از آن مبارزه دیوانه کننده‌ای بر سر قدرت و جانشینی او به عنوان رهبر بعدی شوروی در بین دوستانش رخ می‌دهد. اما سوالی که در اینجا به وجود می‌آید این است: در حالی که این افراد در حال مبارزه با یکدیگر هستند چه کسی در حال اداره کشور است؟

 

۹. فیلم عاشقانه و کمدی Along Came Polly

Along Came Polly

سال ساخت زمان فیلم ژانر امتیاز IMDb امتیاز Rotten Tomatoes
۲۰۰۴  ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه عاشقانه / کمدی ۷.۵/۱۰ ۲۷%

داستان عاشقانه فیلم Along Came Polly در مورد آکچوئر روبن ففر (با بازی بن استیلر) است. این مرد به قدری از خطرات احتمالی در همه موقعیت‌ها آگاه است که به هیچ وجه قادر به ریسک کردن در چیزی نیست.

نامزد او، لیزا کرامر (با بازی دبرا مسینگ)، درحالی که در ابتدا همه چیز تمام و عالی به نظر می‌رسد، در ماه عسل به او خیانت می‌کند. بهترین دوست آکچوئر، هنگامی که او در راه بازگشت به خانه‌اش در نیویورک است از او دعوت می‌کند تا در یک مهمانی شرکت کند. آکچوئر در مهمانی با یکی از همکلاسی‌های سابقش به نام پولی پرینس (با بازی جنیفر آنیستون) ملاقات می‌کند. این دیدار مسیر زندگی آکچوئر را دوباره تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه برای یادگیری زبان انگلیسی

 

نکاتی برای یادگیری از طریق فیلم‌های طنز زبان انگلیسی

نکاتی برای یادگیری از طریق فیلم‌های طنز زبان انگلیسی

 

۱. از فیلم‌های جذاب و پرطرفدار شروع کنید

مهمترین چیزی که هنگام استفاده از فیلم‌های زبان انگلیسی برای یادگیری باید در نظر داشته باشید، میزان محبوبیت و جذابیت آن فیلم است؛ بدیهی است اگر تعداد زیادی از افراد فیلم طنزی را دوست داشته باشند، قطعا فیلم خوب و سرگرم‌کننده‌ای خواهد بود. اگر یادگیری خود را با فیلم‌های خسته‌کننده شروع کنید، خیلی زود از ادامه یادگیری با فیلم‌های طنز انگلیسی ناامید و دلسرد خواهید شد و حتی ممکن است علاقه خود را نسبت به آن زبان از دست بدهید.

برای پیدا کردن فیلم‌هایی که برای شما جالب باشد، می‌توانید بر اساس ژانر، عنوان، بازیگران یا تاریخ اکران به دنبال فیلم‌های بیشتر باشید. یکی از مکان‌هایی که می‌توانید میزان محبوبیت یک فیلم را ببینید، سایت IMDB است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی انگلیسی برای یادگیری زبان (سطح مبتدی تا پیشرفته)

 

۲. از فیلم‌های مناسب سطح خود شروع کنید

هنگامی که در حال تماشای یک فیلم طنز انگلیسی برای یادگیری هستید، این نکته نیز مهم است که به اندازه کافی بتوانید داستان فیلم را بفهمید تا به ادامه تماشای آن ترغیب شوید. به همین دلیل سعی کنید فیلمی را انتخاب کنید که با سطح فعلی انگلیسی شما مناسب باشد. اگر مبتدی هستید، علاوه بر فیلم‌هایی که در بالا معرفی کردیم، می‌توانید با انیمیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی نیز شروع کنید؛ زیرا انیمیشن‌ها لهجه خاصی نداشته و در اکثر موارد از کلمات و عبارات پیچیده‌ای استفاده نمی‌کنند.

از فیلم‌های مناسب سطح خود شروع کنید

 

۳. دیالوگ‌های مورد علاقه خود را یادداشت کنید

گاهی اوقات، عباراتی را در طول تماشای فیلم‌های طنز زبان انگلیسی می‌شنوید که در انگلیسی روزمره بسیار پرکاربرد هستند اما به دلیل غیررسمی بودن، معمولا کتاب‌های درسی آن‌ها را آموزش نمی‌دهند؛ مگر اینکه هنگام تماشای فیلم‌ها بسیار حواس خود را جمع کنید یا با ثبت نام در کلاس خصوصی زبان انگلیسی آن‌ها را یاد بگیرید. هنگامی که دیالوگ یا عبارتی را شنیدید که به نظرتان جالب آمد، آن را بنویسید تا بعدا آن را مرور کرده و وارد مکالمات روزمره خود کنید. اگر مرور کردن عبارات و اصطلاحات را با صدای بلند انجام دهید، آن را به طور موثرتری یاد می‌گیرید و بعدا راحت‌تر آن را به یاد خواهید آورد.

بیشتر بدانید: بهترین و ماندگارترین دیالوگ های فیلم های هالیوودی

 

۴. از زیرنویس به طور موثر استفاده کنید

وقتی در حال تماشای فیلم‌های طنز انگلیسی هستید، استفاده از زیرنویس می‌تواند در یادگیری شما بسیار موثر باشد. زیرنویس را می‌توانید با استفاده از پخش‌کننده‌های ویدئو مختلفی مثل VLC Player و KM Player به فیلم اضافه کنید. اگر فیلمی را برای بار اول نگاه کردید و بسیار دوست داشتید، می‌توانید یک بار دیگر آن را بدون زیرنویس تماشا کنید تا میزان یادگیر خودتان را بسنجید.

با پخش‌کننده ویدئو VLC می‌توانید زیرنویس را با ۱ الی ۲ ثانیه تاخیر مشاهده کنید. با این کار شما ابتدا با گوش دادن به مکالمات و حدس زدن معنی آن‌ها و سپس دیدن ترجمه آن به طور موثرتری از فیلم‌ها یاد خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن | چطور با گوش دادن زبان یاد بگیریم؟

 

سخن پایانی

تماشای فیلم‌های طنز راهی هوشمندانه و لذت بخش برای یادگیری زبان انگلیسی است. چه در سطح مبتدی یا پیشرفته باشید، فیلم‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در گسترش و تقویت دایره لغات، درک و فهم‌تان از زبان انگلیسی کمک کنند؛ ما در این مقاله فقط برخی از بهترین‌های آن‌ها را معرفی کردیم. با درگیر شدن فعالانه با داستان فیلم و دیالوگ‌های بازیگران، یادداشت برداری و بحث درباره فیلم با دیگران، می‌توانید از تماشای فیلم‌ها حداکثر بهره را ببرید. پس همین الان خوراکی‌های مورد علاقه خود را بیاورید، فیلم مورد نظر خود را دانلود کرده و به یادگیری بپردازید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۵ / ۵. تعداد نظرات ۸

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *