کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین فیلم های انگیزشی جهان به زبان انگلیسی؛ ۴۴ فیلم جذاب در ژانرهای مختلف

۴.۳
(۱۲)

یکی از مهم‌ترین محرک‌های ما برای رسیدن به هدف‌ها و رؤیاهایمان در زندگی انگیزه است. چه چیزی به شما انگیزه می‌دهد که گامی در جهت آرزوهایتان بردارید؟ در مسیر پیشرفت و رسیدن به موفقیت چطور انگیزه خود را بالا می‌برید؟ تا به حال تماشای فیلم های انگیزشی جهان، شما را به حرکت به سوی رؤیایتان واداشته است؟

می‌دانید که در طول تاریخ داستان‌ها و روایت‌ها، انسان‌ها را تشویق کرده‌اند که گامی در جهت بهبود شرایط و زندگی خودشان و دیگران بردارند؟ فیلم‌ها با روایت زنده‌ای از زندگی‌های فرضی یا واقعی راهی برای روبه‌رو شدن با چالش‌ها و انگیزه‌ای برای ایستادن پای هدف‌ها و خواسته‌هایمان پیش روی ما قرار می‌دهند.

اگر از علاقه‌مندان یادگیری و تقویت زبان با تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها هستید، این مقاله برایتان بسیار لذت‌بخش و آموزنده خواهد بود.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

در ادامه نگاهی می‌کنیم به تعدادی از مهم‌ترین فیلم های انگیزشی جهان به زبان انگلیسی که الهام‌بخش بسیاری از آدم‌ها بوده‌اند. این فیلم‌ها به ما نشان می‌دهد انسان‌های معمولی، آدم‌هایی که درست مثل ما از پوست و خون ساخته شده‌اند، چگونه با چالش‌های سخت و لحظه‌های دشوار زندگی کنار می‌آیند؛ نشانمان می‌دهد که چطور آدم‌ها پس از زمین خوردن، بلند می‌شوند و دوباره ادامه می‌دهند.

 

بهترین فیلم های انگیزشی جهان که همه باید ببینند

اغلب ما لحظه‌هایی را تجربه کرده‌ایم که گویا دیگر توانی برای ادامه راه نداریم. مهم نیست در چه مسیری باشیم؛ کار، زندگی شخصی، تحصیل، یا زندگی اجتماعی. شرایط زندگی و حوادث پیش‌بینی نشده می‌تواند سطح انرژی ما را به صفر برساند.

درست در همین زمان‌هاست که نیاز داریم کسی دستمان را بگیرد و از سکون و روزمرگی بیرون بکشد. دیدن یک فیلم انگیزشی خوب نیز می‌تواند جرقه‌ای را در دلمان روشن کند و همین جرقه می‌تواند سرآغاز مسیری به سوی آرزوهایمان باشد.

 

۱. فیلم The Shawshank Redemption

فیلم معروف رستگاری در شاوشنگ به بهترین شکل قدرت امید را در روزهای سخت زندگی و در شرایط ناعادلانه به تصویر کشیده است. بازی بی‌نظیر تیم رابینز و مورگان فریمن نیز به این فیلم جان می‌بخشد.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۱۹۹۴ ۹/۳ ایالات متحده آمریکا درام

فیلم انگیزشی رستگاری در شاوشنگ

 

اندی دوفرین با بازی تیم رابینز، بانکدار موفقی است که حالا به جرم قتل همسرش و معشوقه‌ی او محکومیتش را در زندان شاوشنگ می‌گذراند. اندی محکوم به حبس ابد است و پس از چندین سال حبس دوستی عمیقی بین او و یکی دیگر از زندانیان شکل می‌گیرد.
اندی در طول این سال‌ها سختی‌های زیادی را از جانب زندانیان و زندانبانان تجربه می‌کند. اما در نهایت می‌تواند در کنار دوست جدیدش شرایط خود و دیگران را تغییر دهد.

این فیلم داستان رسیدن به تسلی خاطر و رستگاری را روایت می‌کند که نتیجه شفقت است.

بیشتر بخوانید: برترین فیلم های درام برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی

 

۲. فیلم Into the Wild

فیلم به سوی طبیعت وحشی بر اساس زندگی واقعی کریستوفر مک‌کندلس ساخته شده است. کریستوفر مک‌کندلس در دهه ۹۰ میلادی، زندگی آرام و شهری خود را رها می‌کند، و عازم سفری ماجراجویانه در دل طبیعت می‌شود. او می‌خواهد اصالت و زیبایی طبیعت را تجربه کند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۰۷ ۸/۱ ایالات متحده آمریکا درام – زندگی‌نامه

فیلم انگیزشی به سوی طبیعت وحشی

 

کریستوفر سراسر آمریکای شمالی و آلاسکا را با یک اتوبوس می‌پیماید. در این سفر او با افراد زیاد و چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود که به زندگی او عمق و معنا می‌دهند.

تماشای این فیلم برای هر فردی که دوست دارد از پنجره تازه‌ای به دنیا بنگرد الهام‌بخش و به یاد ماندنی خواهد بود.

 

۳. فیلم Forrest Gump

فارست گامپ بدون شک نه تنها یکی از بهترین فیلم‌های انگیزشی دنیا، که یکی از فیلم‌های بی‌نظیر در تاریخ سینما به شمار می‌رود.
بازی به یاد ماندنی تام هنکس در نقش فارست نیز به جذابیت این فیلم افزوده است.

فارست گامپ پسر ساده و مهربانی است که علی‌رغم معلولیت و محدودیت‌هایی که دارد تلاشش را برای به دست آوردن آن‌چه می‌خواهد می‌کند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۱۹۹۴ ۸/۸ ایالات متحده آمریکا کمدی درام

فارست گامپ یکی از بهترین فیلم های انگیزشی جهان

 

فارست گامپ در کنار داستان بی‌نظیر و خوش‌ساختش، گوشه‌هایی از تاریخ آمریکا را نیز روایت می‌کند.

 

۴. فیلم The Secret Life of Walter Mitty

تا به حال حس کرده‌اید زندگی حرفه‌ای و شخصی‌تان غرق در سکون و تکرار شده، و دلتان می‌خواهد ناگهان همه چیز را رها کنید و به دنبال بزرگ‌ترین رویایتان بروید؟

والتر میتی زندگی ساده‌ای دارد و در یک شغل معمولی مشغول است. اما انسان خیال‌پردازی هم هست. یک روز یک اتفاق ساده او را برمی‌انگیزد که زندگی‌اش را متحول کند و قدم در یک ماجراجویی بزرگ بگذارد.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۳ ۷/۳ ایالات متحده آمریکا کمدی ماجراجویی

فیلم انگیزشی زندگی پنهان والتر میتی

 

اگر برای رفتن به دنبال آرزوهایتان نیاز به انگیزه دارید، یا زندگی به نظرتان کسل‌کننده شده، تماشای فیلم انگیزشی زندگی پنهان والتر میتی حتماً برایتان الهام‌بخش است.

دیالوگ ماندگاری از والتر:

دیدن دنیا، رسیدن به چیزهای خطرناکی که می‌توان به آن‌ها رسید، دیدن پشت دیوارها، نزدیک شدن، پیدا کردن یکدیگر و احساس کردن. هدف از زندگی همین است.

 

نکته مهم:

فیلم‌های انگیزشی که در ادامه آمده است به صورت موضوعی دسته‌بندی شده است. اما فراموش نکنیم که موضوع اغلب این فیلم‌ها تلاش برای رسیدن به یک رؤیاست؛ رؤیایی که به زندگی ما معنا می‌دهد. بنابراین در هر مرحله از زندگی که هستید و فارغ از این که شغل با موقعیتتان چیست، تماشای این فیلم‌ها می‌تواند انگیزه‌بخشِ ادامه راه یا برداشتن اولین گام‌ها باشد.

در هر موقعیتی که هستید، با هر امکاناتی که دارید، رؤیایتان را زندگی کنید. اولین گام را بردارید، حتی اگر کوچک باشد.

 

بهترین فیلم های انگیزشی برای کارآفرینان

کارآفرینی کار ساده‌ای نیست. نیاز به خلاقیت، انعطاف و صبوری زیادی دارد. علاوه بر آن هر کارآفرین یا صاحب کسب‌وکاری باید مهارت‌های تخصصی مشخصی نیز داشته باشد. و در کنار همه این‌ها مهم‌ترین محرک هر کارآفرین انگیزه است. هیچ کس بدون انگیزه و برنامه نمی‌تواند یک کسب‌وکار را راه‌اندازی یا مدیریت کند.

دیدن فیلم‌هایی که سرگذشت کارآفرینان و صاحبان بزرگ کسب‌وکار را روایت می‌کنند، می‌تواند به شما کمک کند انگیزه‌تان را بالا نگاه دارید. و تکنیک‌هایی برای رویارویی با چالش‌ها بیابید.

در دنیای امروز دانستن زبان انگلیسی نیز برای گسترش هر ایده‌ای بسیار کلیدی و مهم است. به ویژه اگر در حوزه تجارت فعالید، یادگیری زبان انگلیسی تجاری می‌تواند تاثیر مهمی بر پیشرفت شما داشته باشد.

 

۵. فیلم The Pursuit of Happyness

فیلم زیبای در جستجوی خوشبختی با بازی درخشان ویل اسمیت، براساس داستان واقعی زندگی مردی به نام کریس گاردنر ساخته شده است.

کریس تمام پس‌انداز خود را روی نوعی از اسکنرهای تراکم استخوان سرمایه‌گذاری می‌کند. مسائل اقتصادی و چالش‌های خانوادگی روابط او را با همسرش تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۰۶ ۸ ایالات متحده آمریکا درام – زندگی‌نامه

فیلم انگیزشی در جستجوی خوشبختی

 

کریس همزمان با تلاش در شغل جدید باید از پسر کوچکش هم مراقبت کند.
این مسئولیت‌ها در عین لذت‌بخش بودن سنگین و پرچالش‌اند؛ و می‌توانند برای هر کسی در موقعیت‌های بحرانی زندگی الهام‌بخش باشند. به ویژه اگر نیاز دارید همزمان با مدیریت شغلتان، به خانواده‌تان نیز توجه کافی داشته باشید.

دیالوگ ماندگاری از کریس:

هرگز به کسی اجازه ندهید به شما بگوید نمی‌توانید کاری را انجام دهید؛ حتی به من. شما رؤیایی دارید و باید از آن مراقبت کنید.

 

۶. فیلم Glengarry Glen Ross

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر شغل و کسب‌وکاری فروش است. در فیلم گلن‌گری گلن راس شما می‌توانید ظرافت کار یک فروشنده خوب را از نزدیک ببینید. موقعیت شغلی ۴ فروشنده املاک و مستغلات در تهدید است. مدیر دفتر به آن‌ها گفته هر کدام که طی دو روز چیزی نفروشند، اخراج خواهد شد.

بنابراین شما شاهد تلاش‌های سخت فروشنده‌ها هستید که می‌خواهند به هر قیمتی شده، زندگی حرفه‌ای‌شان را نجات دهند. و در این مسیر با چالش‌ها و تعارض‌هایی جدی روبه‌رو می‌شوند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۱۹۹۲ ۷/۷ ایالات متحده آمریکا درام جنایی

فیلم انگیزشی Glengarry Glen Ross

 

فیلم گلن‌گری گلن راس به خوبی مدل AIDA در فروش و تبلیغات را به تصویر کشیده است. این مدل ۴ مرحله پشت سر هم دارد که مشتری را متقاعد به خرید می‌کند: توجه، علاقه‌مندی، تمایل و اقدام (کلمه آیدا از حروف اول همین کلمات به زبان انگلیسی گرفته شده است).

نقش این ۴ فروشنده را چهار بازیگر درخشان سینما یعنی، آل پاچینو، جک لمون، اد هریس و آلن آرکین بازی کرده‌اند؛ و کوین اسپیسی در نقش سرپرست دفتر هنرنمایی می‌کند.

 

۷. فیلم Steve Jobs

استیو جابز را همه می‌شناسیم و به طور حتم نگاهی به زندگی حرفه‌ای کسی که دنیا را تا این حد تحت تاثیر قرار داده است، برای هر مدیر، کارآفرین یا صاحب کسب‌وکاری جذاب است.

فیلم استیو جابز ما را به تماشای پشت صحنه و چالش‌های سه محصول مهم شرکت اپل می‌برد؛ محصولاتی که تولید آن‌ها انقلابی را در صنعت دیجیتال رقم زد.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۵ ۷/۲ ایالات متحده آمریکا و انگلیس درام – زندگی‌نامه

فیلم انگیزشی کارآفرینی و کسب و کار استیو جابز

 

با تماشای این فیلم به روشنی خواهید دید که یک کارآفرین باهوش چگونه با شکست‌ها، انتقادات و چالش‌ها روبه‌رو می‌شود و چطور از هر شکست برای پیروزی‌های بعدی درس می‌گیرد.

 

۸. فیلم Joy

فیلم جوی براساس زندگی واقعی جوی مانگانو، کارآفرین سرشناس آمریکایی ساخته شده است.
زن بودن در دنیای کارآفرینی و کسب‌وکار اصلاً ساده نیست، اما جوی از پس چالش‌های جدی و مهمی که پیش رو دارد به خوبی برمی‌آید. او همزمان یک مادر و یک کارآفرین است و هر دو را به خوبی مدیریت می‌کند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۵ ۶/۶ ایالات متحده آمریکا درام – زندگی‌نامه

فیلم انگیزشی کسب و کار Joy

 

یکی از مهم‌ترین نکات در کارآفرینی این است که بدانید: نیاز واقعی مردم چیست؟ مشکل آن‌ها ریشه در چه چیزی دارد؟ و بعد راه‌حلی خلاقانه برای آن بیابید؛ یعنی دقیقاً همان کاری که جوی مانگانو انجام داد. تیِ شگفت‌انگیز جوی مشکل افراد زیادی را حل کرد.

جوی بیش از ۱۰۰ اختراع ثبت شده دارد و می‌تواند الهام‌بخش شما باشد تا خلاقیتتان را به کار بیندازید و زندگی حرفه‌ای و شخصی خود را دگرگون کنید.

دیالوگ ماندگاری از جوی:

ما با سخت‌کوشی، صبوری و فروتنی به اینجا رسیدیم. فکر نکنید دنیا چیزی به شما مدیون است؛ زیرا در واقع این طور نیست.

 

۹. فیلم The Founder

امروز اغلب افراد در سراسر دنیا نام مک دونالد را شنیده‌اند؛ فست فود پرطرفدار زنجیره‌ای که حالا در سرتاسر آمریکا شعبه دارد.
ریچارد و مریس مک دونالد دو برادرند که کار خود را با یک غرفه شروع کردند. آن‌ها در غرفۀ خود برگر می‌فروختند. اما مک دونالد به سادگی و شانسی تا این حد معروف و بزرگ نشد.

در حقیقت آن‌چه که موجب رشد مک دونالد شد حضور ری کراک کارآفرین آمریکایی بود.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۶ ۷/۲ ایالات متحده آمریکا درام تاریخی

فیلم انگیزیشی کارآفرینی بنیانگذار

 

این فیلم می‌تواند الهام‌بخش شما باشد تا ایده‌های خود را جدی بگیرید و آن‌ها را به یک کار بزرگ تبدیل کنید. با تماشای فیلم بنیان‌گذار درس‌های خوبی برای مذاکره و تعیین شرایط قرارداد یاد خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با بهترین فیلم های تاریخی جهان

 

۱۰. فیلم The Wolf of Wall Street

یکی از مهم‌ترین فیلم‌های حوزه کارآفرینی فیلم گرگ وال استریت است. این فیلم زندگی حرفه‌ای جردن بلفورت و اوج گرفتن او را روایت می‌کند. پشتکار جردن بلفورت و مهارت او در بازاریابی می‌تواند برای هر کارآفرینی الهام‌بخش باشد. اما به طور همزمان می‌توانید ببینید که چطور ضعف‌های شخصیتی می‌تواند زمینه‌ساز فساد و شکست شود.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۳ ۸/۲ ایالات متحده آمریکا درام جنایی – زندگی‌نامه

بهترین فیلم انگیزیشی کارآفرینی و کسب و کار - گرگ وال استریت

 

این فیلم درحقیقت کارآفرینی را به تصویر می‌کشد که حاضر است به هر قیمتی پول به دست آورد. او ازطریق کلاهبرداری و روش‌های غیرقانونی در بازار بورس ثروتمند می‌شود؛ اما بالاخره گیر مقامات قضایی می‌افتد.

با تماشای این فیلم قطعاً تکنیک‌ها و شگردهای خوبی برای فروش و تجارت خواهیم آموخت. همزمان می‌بینیم که چطور حرص و طمع، در کنار فقدان همدلی، می‌تواند از انسان‌ها هیولا بسازد. و چطور همین موضوع می‌تواند منجر به شکست شود.

 

۱۱. فیلم Nightcrawler

همیشه پیدا کردن یک شغل در نتیجۀ سال‌ها فکر و برنامه‌ریزی اتفاق نمی‌افتد. حتی اگر زندگی ساده‌ای داشته باشید، جدی گرفتن یک جرقه ذهنی یا ایده عجیب می‌تواند زندگی شما را متحول کند.

لو (لوئیس بلوم) شخصیت اصلی فیلم، یک دزد ساده است که با دزدی‌های کوچک اموراتش را می‌گذراند. یک شب در مسیر خود ناگهان متوجه گروهی از عکاسان آزاد می‌شود که در حال فیلمبرداری از یک صحنه تصادف هستند. لو می‌شنود که آن‌ها فیلم‌ها و عکس‌های خود را به شبکه‌های خبری می‌فروشند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۴ ۷/۸ ایالات متحده آمریکا درام جنایی – نئو نوآر

فیلم انگیزشی شبگرد

 

لو از این ایده ساده استفاده می‌کند. چیزهایی می‌دزدد و با فروش آن‌ها پول لازم برای تهیه یک دوربین فیلمبرداری را به دست می‌آورد. بعد هم دست به کار می‌شود. تقاضا برای محصول او کم کم زیاد می‌شود و او می‌تواند کارش را گسترش دهد.

این فیلم به طور همزمان لحظات دلهره‌آوری را نیز به تصویر می‌کشد و ابعاد روانشناختی جالبی دارد.

 

۱۲. فیلم Ford v Ferrari

فورد در برابر فراری براساس وقایع تاریخی رقابت شرکت فورد با فراری ساخته شده است.
در دهه ۶۰ میلادی شرکت فورد دو راننده مسابقات اتومبیل‌رانی را استخدام می‌کند تا یک ماشین مسابقه قدرتمند بسازد و از شرکت فراری پیشی بگیرد. کن مایلز مهندس مسابقات اتومبیل‌رانی و کرول شلبی مهندس خودرو و دو دوست هستند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۹ ۸/۱ ایالات متحده آمریکا درام ورزشی – زندگی نامه

فیلم انگیزشی در زمینه ورزش و کسب و کار Ford v Ferrari

 

رقابت در دنیای کسب‌وکار گاهی شبیه یک جنگ است. باید برای روبه‌رو شدن با حریف استراتژی درستی داشته باشی، تیم خود را بسازی و سپس بدون توقف پیش بروی.

بیشتر بخوانید: بهترین مستندهای انگیزشی جهان برای یادگیری زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

 

بهترین فیلم های انگیزشی درباره روابط عاطفی

روابط عاطفی ما از ارتباط با خانواده و دوستان تا رابطه عاشقانه، حساس و نیازمند توجه‌اند. توجهی ظریف و صبورانه می‌تواند ما را به انسان‌هایی دوست‌داشتنی بدل کند، و روابط ما را عمق ببخشد.

فیلم‌های انگیزشی عاشقانه و عاطفی نیز به ظرافت‌های روابط به خوبی توجه می‌کنند. بنابراین دیدن این فیلم‌ها می‌تواند به ما یادآوری کند که لازم است در چه موقعیت‌هایی توجه و شفقت بیشتری به خرج دهیم.

 

۱۳. فیلم The Notebook

یکی از پراحساس‌ترین فیلم‌های عاشقانه زبان انگلیسی فیلم دفترچه خاطرات است.
نوا و اَلی عاشق هم می‌شوند، اما کارشکنی‌هایی از سوی دیگران موجب سوء برداشت‌هایی در رابطه آن‌ها می‌شود و همین موضوع آن دو را از هم دور می‌کند.
مدت‌ها بعد وقتی که اَلی در شرف ازدواج با مرد دیگری است، نشانه‌هایی از نوا می‌یابد و دیدار دوباره این دو عاشق جوان، آتش عشق را دوباره در دلشان زنده می‌کند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۰۴ ۷/۸ ایالات متحده آمریکا درام عاشقانه

فیلم انگیزشی عاشقانه دفترچه خاطرات

 

عشق و رابطه نیاز به مراقبت دارند، و این فیلم می‌تواند الهام‌بخش شما باشد تا از عشقتان محافظت کنید.

 

۱۳. فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind

گاهی عشق قدرتمندتر از چیزی است که انتظار داریم.
در فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک تصویر پایدار و پرقدرت عشق به زیبایی به تصویر کشیده شده است. وقتی جول و کلمنتاین یکدیگر را ملاقات می‌کنند به نظر می‌رسد از مدت‌ها پیش یکدیگر را می‌شناسند و عاشق هم بوده‌اند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۰۴ ۸/۳ ایالات متحده آمریکا علمی-تخیلی عاشقانه

فیلم انگیزشی درخشش ابدی یک ذهن پاک

 

فیلم بر مبنای یک واقعیت علمی-تخیلی ساخته شده که در آن کلینیکی برای پاک کردن خاطرات وجود دارد.
جول و کلمنتاین آگاهانه خاطرات یکدیگر را پس از به هم خوردن رابطه‌شان پاک کرده‌اند. اما سرنوشت یا اتفاق آن‌ها را دوباره کنار هم قرار می‌دهد؛ و هر چند آن‌ها مغزهایشان را از خاطره یکدیگر پاک کرده‌اند، قلب‌هایشان هنوز به هم گره خورده است.

 

۱۴. فیلم Beginners

الیور طراح گرافیک جوانی است که به‌تازگی پدرش را بر اثر سرطان ریه از دست داده است. او روابط پیچیده‌ای با پدرش داشته و به شدت تحت تاثیر رابطه عاشقانه والدینش است. بنابراین حاضر نیست به سادگی به رابطه‌ای عاشقانه تن بدهد. اما ملاقات با آنا او را در دام عشق گرفتار می‌کند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۰ ۷/۲ ایالات متحده آمریکا درام عاشقانه

فیلم انگیزشی تازه کارها

 

با این که الیور و آنا یکدیگر را دوست دارند، اما نمی‌توانند از عشقشان به خوبی مراقبت کنند، و در نهایت از هم جدا می‌شوند. مدت‌ها بعد الیور دوباره به دنبال آنا می‌گردد تا عشق ناکامشان را دوباره زنده کنند.

 

۱۵. فیلم The Vow

این فیلم براساس یک داستان واقعی ساخته شده و درباره تعهد در رابطه عاشقانه است. هر رابطه عاشقانه‌ای ممکن است بر اثر یک حادثه از هم بپاشد؛ به‌ویژه اگر یکی از طرفین، رابطه را ترک کند.

پگی و لئو زندگی عاشقانه زیبایی دارند، اما پگی بر اثر تصادف بخشی از حافظه‌اش را از دست می‌دهد. بعد از به هوش آمدن تا جایی که یادش می‌آید لئو را نمی‌شناسد و با یک نفر دیگر نامزد است.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۲ ۶/۸ ایالات متحده آمریکا درام عاشقانه

فیلم انگیزشی عاشقانه عهد

 

لئو تمام تلاشش را می‌کند تا پگی حافظه‌اش را بازیابد و عشق‌شان را دوباره زنده کند، اما تلاش صادقانه و صبورانه‌اش چندان نتیجه‌بخش نیست.

این فیلم تصویری زیبا از فداکاری و شفقت در رابطه را عرضه می‌کند. وقتی یکی از طرفین رابطه دچار حادثه یا بیماری سختی می‌شود، نگهداری از آن رابطه احتمالاً برای هر دو طرف سخت خواهد شد. فقط با صبوری و عشق واقعی است که می‌توانیم این مرحله را به خوبی پشت سر بگذاریم.

 

۱۶. فیلم The Boy in the Striped Pajamas

برونو پسر هشت سالۀ یک افسر نازی است. پدر برونو همراه خانواده‌اش به روستایی که محل اسکان یهودیان لهستانی در یک اردوگاه کار اجباری است منتقل شده. برونو فکر می‌کند منظره‌ای که از پنجره اتاقش می‌بیند یک مزرعه است و دوست دارد آن را ببیند، اما مادرش اجازه نمی‌دهد که به آن‌جا برود. این خانواده به شدت تحت تاثیر عقاید نازی‌هاست.

بالاخره یک روز برونو مخفیانه به سمت مزرعه مورد نظرش می‌رود و متوجه حصارهایی در آن منطقه می‌شود. پشت حصار پسری را با لباس راه‌راه می‌بیند و با او دوست می‌شود. دوستی این دو پسر دو طرف حصار ادامه می‌یابد، در حالی که هیچ کدام تصور درستی از شرایط موجود ندارند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۰۸ ۷/۷ ایالات متحده آمریکا و انگلیس درام تاریخی

فیلم انگیزشی پسری در پیژامه راه راه

 

این فیلم تصویری سخت و ناراحت‌کننده از واقعیت هولوکاست را به تصویر کشیده است، اما نشان می‌دهد که چگونه ارزش‌های انسانی می‌توانند ورای عقاید ایدئولوژیک بین انسان‌ها ارتباطی ناگسستنی ایجاد کنند.
بنا بر تفکر مارتین بوبر، آن‌جا که ما آدم‌ها را شیء نبینیم و آن را به تو تبدیل کنیم، امکان گفت‌وگو پیش روی‌مان قرار می‌گیرد. رابطه من-تو حتماً دوستانه‌تر و انسانی‌تر از من-آن خواهد بود.

 

۱۷. فیلم Me and Earl and the Dying Girl

یکی از حساس‌ترین موقعیت‌هایی که انسان را وامی‌دارد به زندگی و روابطش جدی‌تر نگاه کند، رویارویی با مرگ است.
در این فیلم گرِگ، پسر نوجوانی است که علاقه زیادی به برقراری ارتباط با دیگران ندارد. او ازطریق والدینش متوجه می‌شود که دوست دوران کودکی‌اش، راشل، دچار سرطان خون شده و امید زیادی به زندگی ندارد.

گرِگ علاقه‌ای به برقراری ارتباط دوباره با راشل ندارد، اما به تشویق والدینش این کار را می‌کند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۵ ۷/۷ ایالات متحده آمریکا کمدی-درام

فیلم انگیزشی من و ارل و دختر در حال مرگ

 

با تماشای این فیلم به روشنی می‌بینیم که چطور روابط عاطفی زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند و حتی شاید مسیر زندگی‌مان را تغییر دهند؛ به‌ویژه اگر فرصت کمی برای ابراز محبت و دوستی داشته باشیم، شاید تصمیم بگیریم اولویت‌های زندگی‌مان را تغییر دهیم.

 

فیلم های انگیزشی برای معلمان

معلم بودن، انتخاب ساده‌ای نیست. هر معلمی، هر درسی که بدهد با ذهن صدها نفر در ارتباط است؛ به‌ویژه اگر این افراد کودک یا نوجوان باشند، ذهنی آمادۀ تجربه کردن دنیا و یادگیری پیش روی هر معلم قرار دارد.

اگر ما به‌عنوان معلم، به‌خوبی ندانیم که با این ذهن‌ها چگونه روبه‌رو شویم، چطور آن‌ها را تشویق کنیم که سوال بپرسند، کشف کنند و دنیا را بشناسند، ممکن است تأثیر بدی بر زندگی افراد داشته باشیم؛ تاثیراتی که می‌توانند برای سال‌های طولانی باقی بمانند.

تبدیل شدن به یک معلم محبوب که در عین حال بستر رشد معقول و امنی را برای افراد فراهم کند، کار ساده‌ای نیست. اما در طول تاریخ معلم‌هایی بوده‌اند که خلاقیت و روش‌هایشان می‌تواند الهام‌بخش ما باشد. حتی اگر این معلم‌ها از دل داستان‌ها و فیلم‌ها بیرون بیایند.

بنابراین تماشای فیلم‌هایی که روایت معلم‌های متفاوت را به تصویر کشیده، می‌تواند انگیزه و ایده‌های زیادی در اختیار هر معلم آزاداندیش و پویا قرار دهد.

 

۱۸. فیلم Dead Poets Society

انجمن شاعران مرده فیلمی است که هر معلمی باید ببینید.
جان کیتینگ یک معلم بی‌نظیر ادبیات انگلیسی است که دنیای دانش‌آموزانش را تغییر می‌دهد. به آن‌ها کمک می‌کند ورای مرزهای افکار حاکم بر سیستم آموزشی قدم بگذارند و زندگی رویایی‌شان را بسازند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۱۹۸۹ ۸/۱ ایالات متحده آمریکا درام

انجمن شاعران مرده یکی از بهترین فیلم های انگیزشی جهان

 

هرچند با وجود افرادی مثل جان کیتینگ، ساختارهای قدرت می‌توانند زمینه‌ساز وقوع فاجعه شوند، اما مهم آن است که ذهنی که دنیایی نو را تخیل کرد، دیگر نمی‌توان در بند کشید.
آقای کیتینگ می‌تواند الهام‌بخش هر معلمی باشد تا درهایی به سوی دنیاهای تازه به روی دانش‌آموزانشان بگشایند و آن‌ها را تشویق کنند که زندگی‌شان را براساس رویاها و ارزش‌هایشان بسازند. این فیلم به زیبایی نشان می‌دهد چگونه یک معلم می‌تواند بر زندگی دانش‌آموزانش تاثیری مهم، عمیق و ماندگار داشته باشد.

دیالوگی از جان کیتینگ:

ما شعر می‌خوانیم و می‌نویسیم، چون از نژاد بشریم؛ و نژاد بشر پر است از شور و شوق.
پزشکی، وکالت، تجارت و مهندسی، همه کارهایی مهم و ضروری برای حفظ زندگی هستند. اما شعر، زیبایی، عشق، این‌ها چیزهایی است که ما برای آن‌ها زنده هستیم.

 

۱۹. فیلم Lean on Me

فیلم به من تکیه کن براساس داستان واقعی معلم سابق مدرسه‌ای ساخته شده که به‌عنوان مدیر به همان مدرسه بازمی‌گردد تا آن را سر و سامان بدهد.
مدرسه ایست ساید در نیوجرسی با چالش جدی مصرف و پخش مواد مخدر در مدرسه مواجه است. حالا جو کلارک مدیریت این مدرسه که به مشکلی جدی برای شهر تبدیل شده است به عهده می‌گیرد.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۱۹۸۹ ۷/۴ ایالات متحده آمریکا درام – زندگی نامه

فیلم انگیزشی برای معلمان - به من تکیه کن

 

کلارک با تغییرات سخت‌گیرانه پا به مدرسه می‌گذارد. این سختگیری‌ها او را با چالش‌هایی جدی با معلم‌ها و والدین روبه‌رو می‌کند. از طرف دیگر نتایج آزمون دانش‌آموزان همچنان خوب نیست. بنابراین کلارک به راه حل‌های تازه‌ای فکر می‌کند که نتیجه هم می‌دهد؛ اما با قوانین سختی که گذاشته خودش را در دردسر می‌اندازد.

در نهایت برنامه‌های کلارک نتیجه می‌دهد. کلارک نه تنها کمک می‌کند ۷۵ درصد دانش‌آموزان آزمونشان را با موفقیت پشت سر می‌گذارند، که به او نیز علاقه‌مند می‌شوند و از او حمایت می‌کنند.

هیچ کس کامل نیست و به طور حتم همه ما حتی در مقام معلم یا مدیر ممکن است اشتباه کنیم. اما این داستان نشان می‌دهد که چطور تلاش بر مبنای عشق و اراده می‌تواند به ثمر بنشیند.

 

۲۰. فیلم Freedom Writers

ارین گرووِل معلم جوانی است که در اوج تنش‌هایی درباره نژادپرستی در آمریکا وارد یک دبیرستان می‌شود. نوجوانان این دبیرستان به‌شدت تحت تاثیر احتلافات نژادی هستند و تبدیل به گروه‌های در تعارض شده‌اند. بنابراین فضای کلاس ارین از ابتدا متشنج است.

ورود ارین به این مدرسه چندان موفقیت‌آمیز نیست، اما او تلاش می‌کند راهی بیابد تا دانش‌آموزان دربارۀ افکارشان حرف بزنند و آن‌ها بازبینی کنند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۰۷ ۷/۶ ایالات متحده آمریکا درام

فیلم انگیزشی برای معلمان - نویسندگان آزادی

 

در نهایت روش ارین مسیر زندگی اغلب دانش‌آموزانش را تغییر می‌دهد، یا به آن‌ها کمک می‌کند با دید بازتری به زندگی و افکارشان نگاه کنند. البته که زندگی شخصی ارین نیز از تصمیماتش برای این کلاس تأثیر می‌پذیرد.

اگر معلم هستید حتماً دیدن این فیلم به شما کمک می‌کند رابطه قوی‌تری با دانش‌آموزانتان برقرار کنید، و حتی یاد بگیرید که چگونه می‌توانید راه‌هایی خلاقانه برای روبه‌رو شدن با چالش‌های کلاس درس پیدا کنید.

 

۲۱. فیلم Stand and Deliver

فیلم بایست و تحویل بده روایتی از یک معلم واقعی به نام جیم اسکالانته در یک مدرسه آمریکایی در منطقه‌ای کارگرنشین است. همان‌طور که انتظار می‌رود دانش‌آموزان این مدرسه درگیر حاشیه‌های اجتماعی زیادی هستند و عملکرد تحصیلی خیلی پایینی دارند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۱۹۸۸ ۷/۳ ایالات متحده آمریکا درام – زندگی‌نامه

فیلم انگیزشی برای معلمان - بایست و تحویل بگیر

 

اسکالانته با تدریس به روشی خلاقانه، جدید و عجیب می‌تواند دانش‌آموزان را ترغیب به یادگیری کند.

این فیلم می‌تواند برای همه معلم‌هایی که با جمعی از دانش‌آموزان ناامید روبه‌رو هستند بسیار الهام‌بخش باشد. متقاعد کردن افرادی که امید یا انگیزه‌ای برای پیشرفت ندارند به تحصیل می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد.

 

بهترین فیلم های انگیزشی برای نوجوانان و دانش آموزان

دوره نوجوانی دوره‌ای است که افراد در حال تجربه دنیا و شناختن آن هستند. دیدن فیلم خوب به ویژه فیلم‌های انگیزشی که مستقیم با مسائل نوجوانی در ارتباط است، می‌تواند تاثیر مهمی بر نگاه نوجوانان به دنیا داشته باشد.

فیلم‌ها می‌توانند در زمینه هدف‌گذاری برای زندگی، انجام کنش‌های اجتماعی اثرگذار، تصمیم‌گیری برای شغل و آینده، و روابط عاطفی در نوجوانی اثرگذار باشند.
بنابراین داشتن یک لیست از فیلم‌های انگیزشی خوب می‌تواند زمان‌های مفرح و در عین حال مفیدی برای شما رقم بزند.

 

۲۲. فیلم The Social Network

مارک زاکربرگ را حتماً می‌شناسید و احتمالاً می‌دانید که شبکه اجتماعی فیس‌بوک را زمانی که دانشجوی جوانی در دانشگاه هاروارد بود، با همراهی چند نفر از همکلاسی‌هایش در رشته علوم کامپیوتر تأسیس کرد.

این فیلم علاوه بر روایت ساخته شدن شبکه اجتماعی فیس‌بوک، زندگی شخصی و روابط مارک زاکربرگ را نیز به نمایش درآورده است.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۰ ۷/۸ ایالات متحده آمریکا درام – زندگی‌نامه

فیلم انگیزشی شبکه اجتماعی

 

فیلم شبکه اجتماعی مسیر زندگی زاکربرگ را از یک دانشجوی ساده و غیراجتماعی در دانشگاه هاروارد تا یک مولتی‌میلیونر معروف روایت می‌کند.

این فیلم بر اساس کتاب میلیاردرهای تصادفی (The Accidental Billionaires) نوشته بن مزریک ساخته شده است.

 

۲۳. فیلم ۲۱

فیلم ۲۱ با الهام از یک داستان واقعی درباره تیم بلک جک (یک بازی کازینو که به آن ۲۱ هم می‌گویند) دانشگاه MIT ساخته شده است.

در این فیلم نوجوانی با استعداد به نام بِن وارد دانشگاه هاروارد شده و می‌خواهد بورسیه بگیرد. بنابراین باید بتواند دانشگاه را متقاعد کند که شایسته دریافت این بورسیه است.
با توجه به این که بورسیه سال قبل را به یک جوان کره‌ای خاص داده‌اند، به نظر می‌رسد بِن مسیر سختی پیش رو داشته باشد.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۵ ۶/۸ ایالات متحده آمریکا و انگلیس درام – زندگی‌نامه

فیلم انگیزشی 21 برای دانش آموزان

 

بِن در نهایت با کمک یکی از اساتید ریاضی دانشگاه، و با پذیرفتن پیشنهاد عجیب او، موفق می‌شود این بورسیه را دریافت کند.

این فیلم می‌تواند برای هر نوجوانی که دوست دارد در دنیای تحصیل موفق شود الهام‌بخش باشد.

 

۲۴. فیلم October Sky

هومر هیکام پسر یک معدنچی زغال‌سنگ است که نمی‌خواهد راه پدرش را ادامه دهد. او بعد از دیدن پرتاب نخستین ماهواره فضایی یعنی اسپوتنیک ۱ به فضا، در ۴ اکتبر ۱۹۵۷، رؤیای کار در زمینه موشک‌ها و ماهواره‌های فضایی را در سر می‌پروراند.

با وجود آن که پدر هومر با کار او مخالف است، هومر به دنبال رؤیایش می‌رود و مهندس سازمان فضایی ناسا می‌شود.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۵ ۷/۲ ایالات متحده آمریکا و انگلیس درام – زندگی‌نامه

فیلم انگیزشی برای نوجوانان - آسمان اکتبر

 

این فیلم برای هر نوجوانی الهام‌بخش است که با شجاعت، اراده و تلاش، رؤیاهای خود را به واقعیت تبدیل کند. رسیدن به آرزوها اغلب مسیری پیچیده و پر از چالش دارد، اما اگر انگیزه کافی، جرأت دنبال کردن رؤیا و پشتکار داشته باشیم، می‌توانیم به آن‌ها برسیم.
هرچند کمی شانس هم می‌تواند اثرگذار باشد؛ اما مهم آن است که بدانیم چطور از موقعیت‌هایی که پیش رویمان قرار می‌گیرد بهترین بهره را ببریم، یا خودمان موقعیت‌های لازم را ایجاد کنیم.

 

۲۵. فیلم Booksmart

امی و مولی دو دوست صمیمی در سال آخر دبیرستان هستند. وقتی همه دوستانشان سرگرم خوش‌گذرانی بوده‌اند، آن‌ها بیشتر وقتشان را صرف مطالعه و تکالیف مدرسه می‌کردند. درست زمانی که دارند از دبیرستان فارغ التحصیل می‌شوند، تصمیم می‌گیرند کمی بیشتر خوش بگذرانند؛ اما انگار خوش‌گذرانی هم چندان ساده نیست و می‌تواند چالش‌های جدی برای آن‌ها بیافریند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۹ ۷/۱ ایالات متحده آمریکا کمدی

فیلم انگیزشی Booksmart

 

یکی از مهم‌ترین پیام‌های این فیلم اهمیت دوستی و رابطه با دوستان است. از طرف دیگر می‌بینیم که امی و مولی نتیجه مدت‌ها تلاش و سخت‌کوشی خود را می‌گیرند. دیدن همه این پیام‌ها در یک فیلم کمدی می‌تواند اوقات خیلی خوشی برای شما بیافریند.

 

بهترین فیلم های انگیزشی ورزشکاران

اغلب آدم‌ها به ورزش اهمیت می‌دهند و تعداد بسیار زیادی در زندگی‌شان یک یا چند ورزش خاص را دنبال می‌کنند. اما تعداد افرادی که به صورت حرفه‌ای و به عنوان مسیر اصلی زندگی ورزش را برمی‌گزینند آن‌قدر زیاد نیست.

رسیدن به قهرمانی در دنیای ورزش می‌تواند پر از چالش باشد و نیازمند اراده و سخت‌کوشی زیادی است. بنابراین هر ورزشکاری برای رسیدن به موفقیت نیاز به انگیزه دارد.

 

۲۶. فیلم Rocky

فیلم راکی با بازی درخشان سیلوستر استالونه، یکی از بهترین و معروف‌ترین فیلم‌های ورزشی دنیاست.

راکی بوکسوری معمولی است که ناگهان این فرصت را پیدا می‌کند تا با قهرمان سنگین وزن جهان وارد مبارزه شود. او می‌تواند این شانس را پس بزند؛ اما تصمیم بهتری می‌گیرد. تلاش خود را می‌کند تا برای این مبارزه آماده شود و بهترین نتیجۀ ممکن را بگیرد.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۱۹۷۶ ۸/۱ ایالات متحده آمریکا درام ورزشی

فیلم انگیزشی ورزشی - راکی

 

آنچه بیش از هر چیز در این فیلم برای ما الهام‌بخش است، قدرت اراده، جرأت‌ورزی و پشتکار راکی برای رسیدن به رویایش است.

 

۲۷. فیلم Moneyball

ساختن یک تیم ورزشی نیاز به بودجه و منابع کافی دارد، اما با منابع محدود چگونه می‌شود یک تیم قهرمان ساخت؟

شاید این کار از یک اقتصاددان حرفه‌ای ساخته باشد. هر چند کم پیش می‌آید در دنیای ورزش شاهد چنین اتفاقی باشیم.
پیتر برند که به‌تازگی از دانشگاه ییل در رشتۀ اقتصاد فارغ التحصیل شده، به کمک مدیر تیم بیس بال اوکلند می‌آید تا این تیم را با بودجه محدود به قهرمانی برساند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۱ ۷/۶ ایالات متحده آمریکا درام ورزشی

فیلم انگیزشی ورزشی Moneyball

 

در ورزش‌های گروهی مثل بیس‌بال استخدام بازیکن‌های حرفه‌ای برای قهرمانی بسیار مهم است، اما برند می‌تواند تیم را با بازیکن‌های سطح پایین‌تر هم به موفقیت برساند.

 

۲۸. فیلم ۴۲

جکی رابینسون بازیکن معروف بیس بال در آمریکاست. او اولین بازیکن آمریکایی سیاهپوست بود که توانست به لیگ برتر بیس بال (MLB) راه پیدا کند. فیلم ۴۲ زندگی واقعی جکی رابینسون را به تصویر کشیده است.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۳ ۷/۵ ایالات متحده آمریکا درام ورزشی

فیلم انگیزشی ورزشی 42

 

این فیلم روایتی از تبعیض و نژادپرستی در دل خود دارد و نشان می‌دهد چطور انسان‌هایی که مورد تبعیض هستند می‌توانند با تلاش مداوم و البته بسیاری اوقات با همراهی افرادی با اندیشه آزاد و قلب بزرگ، رؤیاهای خود را تحقق بخشند.
این مسیر قطعاً آسان نیست، اما با پایداری و ادامه دادن به نتیجه می‌رسد.

 

۲۹. فیلم Hustle

استنلی شوگرمن یک استعدادیاب ورزشی در اتحادیه بستکبال است. او که زندگی شخصی پرچالشی دارد، در حرفه خود نیز ریسک بزرگی می‌کند. او یک بازیکن بستکبال تازه‌کار را که به نظرش استعداد خوبی دارد دعوت می‌کند و سعی می‌کند او را برای شرکت در رویداد سالانه انتخاب بازیکنان لیگ آماده کند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۲۲ ۷/۳ ایالات متحده آمریکا کمدی درام ورزشی

فیلم ورزشی انگیزشی زرنگ بازی

 

بهترین فیلم‌های انگیزشی با موضوع هنر

دنیای هنر دنیای شگفت‌انگیزی است. هنر به بهترین شکل ممکن می‌تواند الهام‌بخش زندگی افراد باشد. انسان‌های خلاق زیادی از این ابزار بی‌نظیر استفاده کرده‌اند.
اگر شما هم به هنر علاقه‌مندید، شاید تماشای چند فیلم انگیزشی در این زمینه بتواند روی زندگی‌تان اثر بگذارد.

 

۳۰. فیلم The Pianist

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که هنر زمانی می‌تواند ظهور کند و به رشد برسد، که هنرمند فضایی امن و آرام داشته باشد؛ اما تعداد زیادی از هنرمندان بزرگ دنیا خلاف این را نشان داده‌اند.

در فیلم پیانیست یک موسیقی‌دان یهودیِ لهستانی در دل جنگ جهانی دوم در گتوی ورشو (منطقه یهودی‌نشین اجباری در ورشو – بزرگ‌ترین گتوی اروپا در دوره قدرت نازی‌ها) تلاش می‌کند تا جسم و روحش را زنده نگه دارد.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۰۲ ۸/۵ فرانسه – آلمان – لهستان – انگلیس درام جنگی – زندگی‌نامه

فیلم انگیزشی در زمینه هنر و موسیقی - پیانیست

 

رومن پولانسکی کارگردان این فیلم، در کودکی شرایط اشغال نازی‌ها را در لهستان تجربه کرده است. او تنها عضو خانواده پولانسکی است که از اردوگاه‌های نازی‌ها جان سالم به در برده است.

 

۳۱. فیلم Whiplash

اندرو نیمن یک نوازنده درام است و با یک گروه موسیقی همکاری می‌کند. اندرو فکر می‌کند برای رسیدن به رویای خود، یعنی تبدیل شدن به یک درامر بی‌نظیر، بهترین راه پذیرفته شدن در یک هنرستان موسیقی عالی و کار کردن زیر نظر یک استاد بزرگ است.
او می‌خواهد با ترنس فلچر کار کند و از او یاد بگیرد. اما ملاقات آن‌ها چندان خوشایند نیست.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۴ ۸/۵ ایالات متحده آمریکا درام

فیلم انگیزشی هنری Whiplash

 

در نهایت اندرو با این که انتظارش را ندارد توسط فلچر پذیرفه می‌شود. اما این تازه شروع یک دوره‌ی پرچالش و سخت از زندگی‌اش است.

 

۳۲. فیلم ۸Mile

این فیلم براساس زندگی اِمینم (Eminem) رَپر آمریکایی معروف، ساخته شده است. نقش
جیمی با نام مستعار بی-ربیت را خود امینم بازی می‌کند. جیمی پسر جوانی است که با مادر الکلی، خواهرش و دوست پسر مادرش زندگی می‌کند. او ازطریق کارگری امرار معاش می‌کند و در اوقات فراغت آهنگ رپ می‌سازد.

جیمی در دوره‌ای که موسیقی رپ در آمریکا در سلطه سیاهپوستان بود، تنها رپر سفیدپوست به شمار می‌آمد. بی-ربیت با نوشتن آهنگ و ساخت موسیقی پول پس‌انداز می‌کند تا بتواند استودیوی خودش را راه‌اندازی کند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۰۲ ۷/۲ ایالات متحده آمریکا درام – زندگی نامه

فیلم انگیزشی 8 مایل درباره زندگی امینم

 

این فیلم نشان می‌دهد که چطور پسری از خانواده‌ای فقیر، از صفر شروع می‌کند و با تلاش و پشتکار به اوج می‌رسد.

 

بهترین فیلم های انگیزشی برای زنان

در دنیای پیشرفته امروز، هنوز هم زنان برای به دست آوردن جایگاه‌های اجتماعی و شغلی مشابه با مردان لازم است تلاش بیشتری کرده و شایستگی خودشان را ثابت کنند. فقط به این دلیل که هنوز هم تعداد زیادی از مردم دنیا فکر می‌کنند زنان برای بعضی کارها ساخته نشده‌اند.

اما تماشای فیلم‌هایی درباره زنانی که با همه این چالش‌ها مبارزه می‌کنند و می‌توانند به آن‌چه لیاقتش را دارند دست یابند می‌تواند الهام‌بخش باشد.

 

۳۳. فیلم The Intern

جولز آستین زن کارآفرین جوانی است که زندگی شخصی و کاری پرچالشی دارد. هرچند در ابتدا همه چیز خوب به نظر می‌رسد، اما کم کم مشکلات ریز و درشت خودشان را نشان می‌دهند.

جولز یک شرکت فروش اینترنتی لباس را مدیریت می‌کند و یک آگهی برای استخدام کارآموز منتشر کرده است. بنجامین مرد سالخورده و بازنشسته‌ای است که برای کارآموزی مراجعه می‌کند. در ابتدا استخدام بنجامین از نظر جولز چندان جالب به نظر نمی‌رسد، اما بنجامین به شکل عجیبی می‌تواند او را متقاعد کند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۵ ۷/۱ ایالات متحده آمریکا درام

فیلم انگیزشی The Intern

 

در نهایت بنجامین به جولز کمک می‌کند تا هم در زندگی حرفه‌ای و هم در زندگی شخصی خود مشکلاتش را مدیریت کند.

در این فیلم به خوبی چالش‌های یک زن به عنوان یک کارآفرین نمایش داده شده است.

 

۳۴. فیلم Million Dollar Baby

مگی یک بوکسور زن آماتور است، اما تصمیم گرفته به‌صورت حرفه‌ای این ورزش را ادامه دهد. حالا او به دنبال مربی می‌گردد و زمانی که از فرانکی می‌خواهد بوکس را به‌صورت تخصصی به او یاد بدهد، با پاسخی تکراری مواجه می‌شود: «من به دخترها آموزش نمی‌دهم».

اما مگی قصد ندارد تسلیم این دنیای مردانه شود و برای آنچه که می‌خواهد مبارزه می‌کند. سرانجام هم چیزی را که شایستۀ آن است به دست می‌آورد.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۰۴ ۸.۱ ایالات متحده آمریکا درام ورزشی

فیلم انگیزشی Million Dollar Baby

 

چالش‌های مگی با رسیدنش به اوج تمام نمی‌شود. حالا وارد شدن پول زیاد به زندگی‌اش او را با مسائل تازه‌ای مواجه می‌کند.

 

فیلم های انگیزشی برای افراد دارای معلولیت

افراد دارای معلولیت در زندگی با محدودیت‌ها و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. درست مثل هر گروه در اقلیت دیگری، آن‌ها نیز ممکن است تبعیض، تحقیر و جدی گرفته نشدن را بارها و بارها تجربه کنند.

در ادامه فیلم‌های الهام‌بخشی از زندگی افراد دارای معلولیت آمده که می‌تواند برای همه انسان‌هایی که با یک مشکل خاص مواجهند انگیزه‌بخش باشد. این فیلم‌ها ما را تشویق می‌کند که علی‌رغم مشکلات، تلاشمان را برای رسیدن به رویاهایمان بکنیم.

 

۳۵. فیلم My Left Foot

پای چپ من براساس زندگی واقعی کریستی براون ساخته شده است.
او در سال ۱۹۳۲ در یک خانواده پرجمعیت ساکن دوبلین به دنیا آمد. کریستی به فلج مغزی دچار است و توانایی راه رفتن یا تکلم ندارد. مادرش تمام مدت حواسش به او هست، اما از سوی اعضای دیگر خانواده چندان جدی گرفته نمی‌شود.

یک روز کریستی با تکه گچی که جلوی پای چپش افتاده شروع به نوشتن روی پارکت کف خانه می‌کند. این موضوع خانواده، به‌خصوص پدرش را شگفت‌زده می‌کند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۱۹۸۹ ۷/۸ ایرلند – انگلیس درام – زندگی نامه

فیلم انگیزشی به زبان انگلیسی - پای چپ من

 

این اتفاق آغاز رشد کریستی و ارتباط جدی او با دنیای بیرون است. او نقاشی را شروع می‌کند و پس از مدتی موفق می‌شود به مدرسه افراد دارای معلولیت برود. او موفقیت خوبی در زمینه نقاشی کسب می‌کند و با پشتیبانی مادرش می‌تواند استودیوی شخصی خودش را راه‌اندازی کند.

زندگی کریستی براون برای همه کسانی که در شرایط سختی به سر می‌برند الهام‌بخش است.

 

۳۶. فیلم Frida

فریدا کالو، نقاش معروف مکزیکی است که در ۱۸ سالگی در اثر یک تصادف اتوبوس دچار آسیب‌های جسمی شدیدی می‌شود که زندگی او را تا پایان عمر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در دوره طولانی مدت بستری، فریدا شروع می‌کند به نقاشی کشیدن. او نقاشی‌هایش را به دیه گو ریورا نقاش و دیوارنگار معروف مکزیکی نشان می‌دهد و  همین ارتباط زمینه‌ساز ازدواج آن‌ها می‌شود.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۰۲ ۷/۳ ایالات متحده آمریکا درام – زندگی‌نامه

فیلم الهام بخش فریدا

 

فیلم فریدا بیش از هر چیز از این جهت الهام‌بخش است که به ما نشان می‌دهد، یک حادثه بسیار بد نقطه پایان زندگی نیست.
ممکن است همه ما ناخواسته دچار بیماری یا سانحه‌ای شویم که شرایط دشواری برایمان ایجاد کند. اما هنوز هم می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگی دست یابیم.

 

۳۷. فیلم Coda

واژه کُدا اصطلاحی است که برای بچه‌های شنوایی به کار می‌رود که والدین ناشنوا دارند.
در فیلم تاثیرگذار کدا، روبی دختر نوجوانی است که پدر، مادر و برادرش ناشنوا هستند. بنابراین او بخش زیادی از زندگی‌اش را به‌عنوان مترجم خانواده می‌گذراند. این تجربه برای افراد کُدا بسیار آشناست؛ اما روبی عاشق موسیقی و خواندن است.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۲۱ ۸ ایالات متحده آمریکا درام موزیکال

فیلم انگیزشی کدا

 

حضور روبی در خانواده اهمیت بسیار زیادی دارد. آن‌ها یک کسب‌وکار خانوادگی دارند و چون روبی تنها عضو شنوای خانواده است، تنها راه ارتباط کاری این خانواده نیز به شما می‌رود.

روبی عاشق خواندن است و کم کم این کار را در مدرسه شروع می‌کند. اما اگر بخواهد رویایش را دنبال کند، باید به شهر دیگری برود. رفتن روبی می‌تواند برای خانواده‌اش یک چالش جدی باشد؛ برای خود روبی نیز. اما به هر حال او باید با این چالش روبه‌رو شود و تصمیم بگیرد.

این فیلم در واقع نسخه‌ای آمریکایی از یک فیلم فرانسوی با عنوان «خانواده بِلیه» است.

 

بهترین فیلم‌های انگیزشی در حوزه علم

دنیای علم دنیای شگفت‌انگیزی است؛ اما یک نکته را نباید هرگز فراموش کنیم: پیشرفت در اغلب علوم در پس شکست‌های متوالی و تلاش‌های طاقت‌فرسا اتفاق می‌افتد. تلاش‌های بی‌وقفه جمعی از دانشمندان زمینه‌ساز یک اتفاق بزرگ در علم می‌شود.

شاید فکر کنیم برای آن که بتوانیم در زمینه پژوهش و علوم پایه پیشرفت کنیم، لازم است زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای داشته باشیم. اما تاریخ نشان داده که در بسیاری مواقع این طور نبوده است.

 

۳۸. فیلم A Beautiful Mind

فیلم ذهن زیبا براساس زندگی واقعی جان نش، ریاضی‌دان برجسته آمریکایی، ساخته شده است. جان نش دانشجوی بااستعداد دانشگاه پرینستون است. او در گفت‌وگو با دوستانش ایده‌ای به ذهنش می‌رسد که در نهایت به راه حلی در نظریه بازی می‌رسد. این راه حل را به نام خود او تعادل نش نامیده‌اند.

همه چیز برای نش خوب پیش می‌رود تا زمانی که متوجه می‌شود عده‌ای او را تعقیب می‌کنند و قصد دارند به او صدمه بزنند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۰۱ ۸.۲ ایالات متحده آمریکا درام – زندگی‌نامه

فیلم انگیزشی علمی ذهن زیبا

 

جان نش علی‌رغم همه مشکلات و آشفتگی‌هایی که دارد موفق به کسب جایزه نوبل اقتصاد می‌شود.

فیلم ذهن زیبا یکی از موفق‌ترین فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای است که جوایز زیادی نیز دریافت کرده یا نامزد دریافت آن‌ها شده است.

 

۳۹. فیلم Theory of Everything

نظریه همه چیز فیلمی است که براساس زندگی استیون هاوکینگ، فیزیکدان برجسته و شناخته شده آمریکایی، ساخته شده است.
استیون هاوکینگ یک سال پس از ورودش به دانشگاه کمبریج با علائم عجیبی مثل زمین خوردن‌های ناگهانی مواجه می‌شود. معاینات پزشکی نشان می‌دهند که او به بیماری سخت، پیش‌رونده و غیرقابل درمان ALS مبتلاست.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۴ ۷/۷ ایالات متحده آمریکا درام – زندگی‌نامه

فیلم انگیزشی نظریه همه چیز

 

مثل هر انسان دیگری استیون هاوکینگ نیز پس از روبه‌رو شدن با بیماری‌اش رنج و ناامیدی زیادی را تجربه می‌کند؛ اما با کمک خانواده، دوستان و از همه مهم‌تر همسرش به زندگی باز می‌گردد.
او یکی از بهترین نمونه‌های واقعی از افرادی است که علی‌رغم چالش‌های سخت و کشنده، به مسیر خود ادامه می‌دهد و دنیای علم را متحول می‌کند.

با این که پزشکان در ۲۱ سالگی امکان زنده بودن او را ۲ تا ۳ سال برآورد کرده بودند، هاوکینگ تا ۷۶ سالگی زندگی کرد و به یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین چهره‌ها در علم فیزیک تبدیل شد.

 

۴۰. فیلم Hidden Figures

امروز دنیای علم بزرگ‌تر از آن است که بتوانیم همۀ دست اندر کاران آن را بشناسیم. اما روشن است که پشت هر پیشرفت و اتفاق تاریخی، افراد پرتلاش و باهوشی هستند که نامشان شنیده نمی‌شود.

فیلم ارقام پنهان داستان سه زن ریاضیدان آمریکایی را روایت می‌کند که نقش مهمی در سفر فضایی جان گلن داشتند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۶ ۷.۸ ایالات متحده آمریکا درام تاریخی

فیلم انگیزشی برای زنان: ارقام پنهان

 

جان گلن نخستین فضانورد آمریکایی بود که به پرواز فضایی مداری رفت. کاترین جانسون، دوروتی واگان و ماری جکسون سه ریاضیدان عضو ناسا بودند که روی محاسبات لازم برای چنین پروازی پژوهش می‌کردند.

این فیلم به نوعی تقدیر از این سه دانشمند برجسته و توجه به تمام تلاش‌های علمی است که برای رخ دادن هر پیشرف علمی ضروری است.

 

بهترین فیلم های انگیزشی برای فعالان اجتماعی

در هر جامعه افرادی هستند که دغدغه‌هایی ورای زندگی شخصی‌شان دارند. دغدغه‌های اجتماعی، این افراد را بر آن می‌دارد تا کاری به نفع جامعه انجام بدهند؛ شاید تغییر مثبتی را در جامعه رقم بزنند، امکاناتی برای اقشار کمتر برخوردار فراهم کنند، یا سکوت در برابر بی‌عدالتی را بشکنند.

جامعه همیشه به چنین افرادی نیاز دارد. اما وجود این افراد به تنهایی کافی نیست. همه آن‌هایی که با این افراد همراه و هم‌صدا می‌شوند نیز در تغییرات نقشی اساسی دارند.

تماشای فعالیت‌ها و آشنایی با اندیشه‌های چنین افرادی می‌تواند الهام‌بخش ما باشد تا زمانی که با تبعیض یا هر نوع بی‌عدالتی مواجه می‌شویم، سکوت نکنیم.

 

۴۱. فیلم Mangrove

مانگرو داستانی واقعی دربارۀ ایستادگی در برابر تبعیض و بی‌عدالتی است.

فرانک کریچلو فعال اجتماعی بریتانیایی رستورانی با نام مانگرو در غرب لندن داشت که به پاتوقی برای مهاجران ترینیدادی تبدیل شد. ترینیداد یکی از جزایر دریای کارائیب است که تا سال ۱۹۶۲ مستعمره انگلیس بود.

کریچلو همراه با گروهی از سیاهپوستان در بریتانیا تظاهرات مسالمت‌آمیزی برای اعتراض به بدرفتاری پلیس با مهاجران ترتیب دادند. اما کمی بعد به تحریک مردم به شورش متهم و محاکمه شدند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۱۹۹۴ ۸ انگلیس و ایالات متحده آمریکا درام تاریخی

بیشتر ببینید: سریال های عالی با لهجه بریتیش برای یادگیری زبان انگلیسی

فیلم انگیزشی اجتماعی مانگرو

 

ایستادگی کریچلو در برابر دادگاه در نهایت تاثیر خود را گذاشت. این فیلم نمونه بارزی از اعتراض به بی‌عدالتی و تبعیض است.

 

۴۲. فیلم The Boy Who Harnessed the Wind

ویلیام کامکوامبا پسر نوجوان باهوشی اهل مالاوی است که دوست دارد با وسائل الکترونیکی سر و کله بزند، و در مورد برق و تولید انرژی بیشتر بداند.
در سال ۲۰۰۰ روستایی که ویلیام در آن زندگی می‌کند دچار خشکسالی و قحطی می‌شود. بسیاری از مردم روستا را ترک می‌کنند؛ اما ویلیام به دنبال راهی است تا روستایش را از خشکسالی نجات دهد.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۹ ۷/۶ انگلیس و مالاوی درام

فیلم انگیزشی پسری که باد را مهار کرد

 

او سعی می‌کند با ساخت یک آسیاب بادی، پمپ آب دهکده را تعمیر کند؛ اما برای این کار نیاز به تجهیزاتی دارد که به‌راحتی نمی‌تواند پدرش را متقاعد کند آن‌ها را در اختیارش قرار دهد.

 

فیلم‌های انگیزشی دوبله شده به انگلیسی

تعداد زیادی از فیلم‌های معروف دنیا به زبان انگلیسی ساخته شده‌اند. بنابراین اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید می‌توانید به راحتی آن‌ها را تماشا کنید. دیدن فیلم‌های زبان انگلیسی می‌تواند به شما در تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن | چطور با گوش دادن زبان یاد بگیریم؟

برخی از فیلم‌های موفق و معروف دنیا نیز به زبان انگلیسی دوبله شده‌اند. بنابراین می‌توانید آن‌ها را در فهرست فیلم‌هایی که قصد دارید ببینید قرار دهید.

 

۴۳. فیلم Life is Beautiful

یکی از بی‌نظیرترین فیلم‌هایی که می‌توانید درباره امید به زندگی و رویارویی با شرایط سخت تماشا کنید، فیلم زندگی زیباست به کارگردانی و بازی روبرتو بنینی است.

زندگی زیباست در دوره جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. گوییدو یک جوان ایتالیایی یهودی است که برای کار به ایالت توسکانی می‌رود و همان‌جا تشکیل خانواده می‌دهد.
زمانی که بخش‌های شمالی ایتالیا توسط نازی‌ها اشغال می‌شود، گوییدو همراه پسر کوچکش روانه اردوگاه کار اجباری می‌شوند.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۱۹۹۷ ۸/۶ ایتالیا کمدی-درام

زندگی زیباست یکی از بهترین فیلم های انگیزشی جهان

 

حالا گوییدو تمام خلاقیتش را به کار می‌بندد تا از پسرش در برابر سختی‌های طاقت‌فرسای اردوگاه نازی‌ها محافظت کند. با تماشای این فیلم به روشنی می‌بینیم که چطور شادی‌های کوچک و امید می‌تواند در سخت‌ترین لحظات زندگی نجات‌بخش باشد.

دیالوگ‌های ماندگار فیلم زندگی زیباست الهام‌بخش پایداری و کنش‌گری در شرایط دشوار است.

 

۴۴. فیلم The Intouchables

فیلیپ یک اشراف‌زاده فرانسوی است که بر اثر تصادف با پاراگلایدر دچار فلج چهاراندام (Quadriplegia) می‌شود. او مرد جوانی به نام دریس را برای مراقبت استخدام می‌کند. به مرور زمان دوستی عمیقی میان فیلیپ و دریس شکل می‌گیرد.

سال ساخت امتیاز IMDb کشور سازنده ژانر
۲۰۱۱ ۸/۵ فرانسه درام – زندگی نامه

بهترین فیلم های انگیزشی جهان - دست نیافتنی ها

 

این فیلم داستان زیبا و تاثیرگذاری از دوستی، عشق، ماجراجویی و تاب‌آوری را روایت می‌کند.
دست نیافتنی‌ها داستان الهام‌بخشی است از مراحل مواجهه و کنار آمدن با یک بحران جدی در زندگی. تماشای این فیلم برای هر کسی انگیزه‌بخش است.

 

چرا دیدن فیلم‌های انگیزشی مهم است؟

هر کسی ممکن است در مرحله‌ای از تلاش برای رسیدن به رؤیاهایش خستگی و بی‌انگیزگی را تجربه کند. حتی شاید برای برداشتن اولین گام نیاز به محرکی داشته باشیم که ما را تشویق کند، زودتر قدم به مسیر رؤیاهایمان بگذاریم.

تماشای فیلم های انگیزشی جهان، ما را با سرگذشت انسان‌هایی که مسیرهای مشابهی را پیموده‌اند آشنا می‌کند. بسیاری از این فیلم‌ها براساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند و به ما کمک می‌کنند انگیزه و ایده‌های تازه‌ای برای ادامه مسیرمان بیابیم.

دنیای سینما آن‌قدر گسترده است که می‌توانیم در هر زمینه‌ای فیلمی برای تماشا کردن و الهام گرفتن پیدا کنیم.

فیلم‌های انگیزشی، گاهی لبخند به لبتان می‌آورد و گاهی چشمانتان را خیس می‌کند. فرقی نمی‌کند کدام یک از این‌ها را تجربه می‌کنید. مهم آن است که چیزی در قلبتان تکان می‌خورد؛ چیزی شما را به خود فرا می‌خواند؛ درست مثل دانه‌ای که زیر خاک جوانه می‌زند و سر از خاک برمی‌آورد.

فیلم های انگیزشی زبان انگلیسی

 

ناگهان احساس می‌کنید که نوری به قلبتان می‌تابد و صدایی از دوردست رؤیا به گوشتان می‌رسد؛ صدایی که شما را به گذر از روزمرگی و زندگی گذشته‌تان فرامی‌خواند، و کمک می‌کند قدم به دنیاهای ناشناخته بگذارید و دنیای نویی خلق کنید.

به قول سهراب سپهری:

«عبور باید کرد

و هم‌نورد افق‌های دور باید شد…»

 

سخن پایانی

تعداد بسیار زیادی فیلم در تاریخ سینما ساخته شده که می‌توانند برای ما انگیزه‌بخش باشند. اگر به پیامی که در دل فیلم نهفته است دقت کنیم، می‌توانیم آن را در زندگی به کار ببندیم.

اگر برای کار خاصی نیاز به انگیزه دارید، اگر در شرایط سختی به سر می‌برید، یا اگر احساس ناامیدی می‌کنید، یک فهرست از فیلم‌های الهام‌بخش مورد علاقه‌تان بسازید و به طور منظم آن‌ها را تماشا کنید.

تماشای فیلم‌های انگیزشی نه تنها اوقات خوشی برای شما فراهم می‌کند، بلکه می‌تواند کسالت و ناامیدی را نیز در شما از بین ببرد. حتی زمانی که برای کاری خیلی انرژی دارید هم دیدن یک فیلم با موضوعی مناسب می‌تواند ایده‌های خوبی به شما بدهد، و مسیر زندگی‌تان را تغییر دهد.

مقالات مرتبط:

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۱۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *