کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

معرفی بازی های مخصوص تدریس زبان انگلیسی در کلاس های بزرگسالان (۲۱ بازی مهیج)

۳.۹
(۸)

آیا می‌دانستید یکی از بهترین روش‌های آموزشی در کلاس‌های زبان استفاده از بازی های مخصوص تدریس زبان انگلیسی است؟ ممکن است به‌عنوان یک فرد بزرگسال تعجب کنید و با خود بگویید بازی کردن در کلاس تنها مخصوص بچه‌هاست؛ بزرگسالان چگونه می‌توانند خود را در کلاس‌های زبان با بازی سرگرم کنند؟

 

در ادامه می‌خوانید:

 

خبر خوب که شما را شگفت‌زده می‌کند این است که بازی‌هایی مخصوص بزرگسالان برای تدریس زبان انگلیسی وجود دارند که می‌توانند کسالت کلاس‌های زبان آن‌ها را کاملا از بین برده و ساعت‌های کلاس را برای زبان آموزان بزرگسال به بهترین ساعت‌های روز تبدیل کنند.

 

نقش طلایی بازی های مخصوص تدریس زبان انگلیسی در کلاس‌های بزرگسالان

بررسی محققان ثابت کرده که خلاقیت در کلاس‌هایی ایجاد می‌شود که انرژی بالا، روحیه عالی و حس مثبت در بین دانش آموزان آن کلاس وجود داشته باشد. کلاس‌های زبان نیز از این قانون مستثنی نیستند. بنابراین با ایجاد حس مثبت بین زبان آموزان می‌توان موفقیت آن‌ها را تضمین کرد.

یکی از برترین روش‌های ایجاد حس مثبت استفاده از بازی های مهیج در کلاس های زبان انگلیسی است. بازی‌های مهیج در کلاس های زبان سبب افزایش انسجام کلاسی، افزایش سطح انرژی و از همه مهم‌تر ایجاد چارچوبی برای ایجاد انگیزه در زبان‌آموزان برای یادگیری موثر زبان انگلیسی می‌شود.

مقالات مرتبط:

 

یادگیری زبان انگلیسی با بازیبهترین بازی‌های مخصوص تدریس زبان انگلیسی به بزرگسالان

در هنگام به کارگیری انواع بازی‌ها در کلاس‌های زبان بزرگسالان این نکته بسیار اهمیت دارد که به سن ، حرفه و علایق آن‌ها توجه شود.

 

۱. بازی جدول کلمات متقاطع/ جدول کلمات متقاطع مجازی (Crosswords/Virtual Crosswords)

این بازی زمانی در کلاس‌های زبان به کار گرفته می‌شود که زبان انگلیسی در رشته یا حرفه خاصی تدریس شود. با کمک این بازی کلمات تخصصی به راحتی در ذهن زبان آموزان ماندگار می‌شوند.

 

نحوه انجام بازی «جدول کلمات متقاطع» در کلاس‌های زبان


معلم زبان‌آموزان را به گروه‌های چند نفره تقسیم کرده و کلماتی را انتخاب می‌کند. به هر گروه تعدادی از این کلمات داده می‌شود و اعضای آن گروه باید در مدت زمان مشخصی معنای کلمات را از دیکشنری یا نرم‌افزارهای مخصوص به این کار پیدا کنند.
این بازی رقابتی بی‌نظیر بین زبان آموزان ایجاد می‌کند و می‌تواند علاوه بر سرگرم کردن آن‌ها کلمات را به خوبی به آن‌ها بیاموزد.

نکته حائز اهمیت این است که این بازی می‌تواند برای کلاس‌های مجازی نیز مفید باشد. زبان آموزان می‌توانند با همکاری یکدیگر بهترین نتیجه را از این بازی بگیرند.

نحوه انجام بازی جدول کلمات متقاطع در کلاس‌های زبان

 

۲. بازی کلمه درست (The Right Word)

بازی کلمه درست یک بازی به شدت چالش برانگیز است؛ به خصوص برای واژگان انگلیسی که از لحاظ معنایی بسیار به هم شبیه هستند.  این بازی می‌تواند به زبان آموزان کمک کند تا توانایی خود را در یافتن کلمه درست در مدت زمان کوتاه تقویت کنند.

 

نحوه انجام بازی «کلمات درست» در کلاس‌های زبان

در این بازی معلم زبان تعدادی تعریف از کلماتی را در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد.
آن‌ها باید مطابق با تعریف کلمه مورد نظر را پیدا کنند. این یک بازی فوق‌العاده عالی برای گسترش دامنه واژگان زبان آموزان است. در طی این بازی زبان آموزان با یک سرنخ کوچک سریعا واژه مورد نظر را اعلام کنند تا بتوانند برنده این رقابت باشند.

نحوه انجام بازی «کلمات درست» در کلاس‌های زبان

 

۳. بازی گلدوزی (Embroidery)

بازی گلدوزی یک بازی فوق‌العاده سطح بالا برای زبان آموزان است؛ چرا که طی این بازی با چسباندن حروف به هم باید واژه یا عبارت مورد نظر را پیدا کنند.

 

نحوه انجام بازی «گلدوزی» در کلاس‌های زبان

طی بازی گلدوزی معلم زبان زبان آموزان را به گروه‌های چند نفره تقسیم می‌کند.
به هریک از گروه‌ها کارت‌هایی را می‌دهد که بر روی هر یک از آن‌ها حروف یا حتی واژه انگلیسی نوشته شده است.

اگر سطح زبان آموزان مبتدی باشد، بر روی این کارت‌ها حروف درج شده در غیر این صورت کارت‌ها شامل واژگان انگلیسی هستند. زبان آموزان باید مطابق با آموخته‌های خود واژه یا عبارت مورد نظر را پیدا کنند. اگر موفق به این کار نشدند معلم زبان در هر مرحله می‌تواند سرنخ‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار دهد.
گروهی که ابتدا موفق به حل این معمای چالش برانگیز شوند برنده این رقابت خواهند بود.

نحوه انجام بازی «گلدوزی» در کلاس‌های زبان

 

۴. بازی تصاحب کلمات کلیدی (Seize the Keywords)

این بازی می‌تواند به معلم زبان کمک کند تا تمام کلمات، افعال و زمان‌هایی را که در کلاس تدریس شده، به صورت مفهومی به زبان آموزان بیاموزند. علاوه بر آن این بازی مهارت سخنرانی و به خاطر سپردن متن در ارائه‌های عمومی و تخصصی را در زبان آموزان را تقویت می‌کند.

این بازی معمولاً برای زبان آموزان سطح متوسط مناسب است.

 

نحوه انجام بازی «تصاحب کلمات کلیدی» در کلاس‌های زبان

در این بازی معلم زبان یک داستان را به زبان آموزان ارائه می‌دهد. داستان در قالب یک متن ۱۰ خطی است و زبان آموزان طی یک زمان فوق‌العاده کوتاه فرصت دارند آن متن را با تمام دقت و تمرکز خود مطالعه کنند. همچنین آن‌ها باید جای واژگان و افعال را به خوبی به خاطر بسپارند.

پس از مدت زمان تعیین شده، معلم باید متن‌ها را از زبان آموزان تحویل بگیرد و بازی را شروع کند.
معلم برگه‌هایی را به زبان آموزان می‌دهد که در آن‌ها به صورت تصادفی افعال و واژگان متن آورده شده‌اند. زبان آموزان باید طبق متنی که خوانده‌اند، افعال و واژگان را مرتب کنند.

نحوه انجام بازی «تصاحب کلمات کلیدی» در کلاس‌های زبان بزرگسالان

 

این بازی مستلزم تمرکز بالا و درک متن توسط زبان آموزان است و می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر یادگیری آن‌‌ها بگذارد.

 

۵. بازی داستان پر از خالی است (The Story Is Full of Blanks)

این بازی زیبایی است که سبب می‌شود زبان آموزان بتوانند در زمینه‌های تخصصی کلمات مورد نظرشان را به خوبی یاد بگیرند. این بازی می‌تواند مهارت نوشتن ایمیل، گزارش، نامه یا حتی جزوه نوشتن آن‌ها را تقویت کند.

 

نحوه انجام بازی «داستان پر از خالی است» در کلاس‌های زبان

در این بازی معلم زبان متن‌های عمومی ازقبیل شعر، خبرنامه و… را به زبان آموزان خود داده و سپس به آن‌ها یک برگه از سوالات تخصصی یا حتی یک متن تخصصی را داده و کلماتی را از آن‌ها حذف می‌کند.

زبان آموزان باید متن‌های عمومی را با دقت مطالعه کرده و کلمات تخصصی را از بین متن‌های عمومی پیدا کنند و در متن تخصصی در جای صحیح آن‌ها قرار دهند. این یک شیوه بی‌نظیر برای یادگیری واژگانی است که چندین معنای متفاوت دارند.

بازی The Story Is Full of Blanks برای انجام دادن در کلاس های زبان انگلیسی بزرگسالان در سطح پیشرفته

 

۶. بازی تشخیص با دست (Scrabble)

این یک بازی مناسب برای زبان آموزان در سطح مقدماتی و متوسط است. آن‌ها با کمک این بازی می‌توانند با کلمات جدیدی که آموخته‌اند عبارات جدیدی بسازند.

 

نحوه انجام بازی «Scrabble» در کلاس‌های زبان

در این بازی حروف یا واژگان بر روی یک میز به زبان آموزان ارائه می‌شود. زبان آموزان با بررسی و چسباندن آن‌ها به هم واژه یا عبارت مورد نظر را پیدا می‌کنند.

نحوه انجام بازی «Scrabble» در کلاس‌های زبان

 

۷. بازی نقش آفرینی (Roleplaying)

یکی از دغدغه‌های معلم زبان در کلاس‌ها مربوط به مهارت‌های گفتاری زبان آموزان است. مهارت‌های گفتاری خود شامل مجموعه مهارت‌های صحبت کردن روان، استفاده صحیح و به جا از واژگان و عبارت‌ها، مهارت شنیداری و پاسخ دادن صحیح به سوالات است.

بازی نقش آفرینی می‌تواند کلیه مهارت‌های گفتاری را بهبود ببخشد. علاوه بر آن در این بازی می‌توان موقعیت‌های واقعی برای زبان آموزان در تخصص‌های گوناگون را ایجاد کرد تا مهارت‌های تخصصی آن‌ها را به طرز شگفت‌انگیزی بهبود بخشید. جالب است بدانید این بازی می‌تواند مهارت‌های زبانی برای موفقیت در مصاحبه‌های شغلی را نیز بهبود بخشد.

 

نحوه انجام بازی «Roleplaying» در کلاس‌های زبان

این بازی می‌تواند هم در کلاس‌های حضوری و هم در کلاس‌های مجازی اجرا شود.
طی بازی هر زبان آموز باید در یک رشته تخصصی یک متن را آماده کرده و آن را به صورت کنفرانس ارائه دهد. معلم زبان در پایان اشکالات دستور زبانی او را برطرف می‌سازد.

نحوه انجام بازی «Roleplaying» در کلاس‌های زبان

 

۸. بازی چاراد (Charades)

بازی چاراد می‌تواند انتخاب مناسبی برای زبان آموزان بزرگسال در سطح مقدماتی باشد. این بازی برای بزرگسالانی که در سطوح پیشرفته هستند پیشنهاد نمی‌شود.
بازی چاراد می‌تواند برای چند دقیقه کسالت و خستگی کلاس زبان را از بین ببرد و مجددا شوق و انگیزه زبان آموزان را باز گرداند.

 

نحوه انجام بازی «Charades» در کلاس‌های زبان

بازی چاراد درواقع یک بازی حدس کلمه است.
طی این بازی هر زبان آموز باید یک کلمه یا یک عبارت را بدون صحبت کردن انجام دهد و سایز زبان آموزان باید آن را حدس بزنند.

نحوه انجام بازی «Charades» در کلاس‌های زبان

 

۹. بازی حرف اول، حرف آخر (First Letter, Last Letter)

بازی حرف اول، حرف آخر یک بازی فوق‌العاده عالی برای افزایش دایره واژگان انگلیسی است. این بازی می‌تواند در هر سطحی نتایج قابل توجهی از خود برجای گذارد.

 

نحوه انجام بازی «First Letter, Last Letter» در کلاس‌های زبان

این بازی را می‌توان هم در کلاس‌های حضوری و هم در کلاس‌های مجازی انجام داد.
اگر کلاس حضوری باشد زبان آموزان می‌توانند به گونه‌ای بنشینند که یک دایره تشکیل دهند و اگر کلاس مجازی باشد معلم زبان باید به آن‌ها شماره داده و آن‌ها را در یک صف مجازی قرار دهد.

اولین نفر یا حتی خود معلم زبان باید یک کلمه را بگوید. نفر بعدی باید کلمه‌ای را بگوید که حرف اول آن مطابق با حرف آخر کلمه معلم یا نفر اول است. به همین ترتیب بازی پیش می‌رود. هر کسی که نتواند واژه‌ای را پیدا کند بازنده و از صف خارج می‌شود.

نحوه انجام بازی «First Letter, Last Letter» در کلاس‌های زبان

 

۱۰. بازی بیست سوالی (Twenty Questions)

یک بازی فوق‌العاده عالی برای افزایش سطح مهارت درک مطلب و بیان افکار زبان آموزان بازی بیست سوالی است. این بازی می‌تواند هم در کلاس‌های مجازی و هم در کلاس‌های حضوری بسیار مهیج باشد.

 

نحوه انجام بازی «Twenty Questions» در کلاس‌های زبان

طی این بازی معلم زبان کارت‌هایی را از قبل تهیه کرده که بر روی آن‌ها نام یک شخص معروف، یک جسم، یک رویداد یا یک موقعیت نوشته شده است.

یک کارت در اختیار یک زبان آموز قرار داده می‌شود و سایر زبان آموزان باید با پرسیدن بیست سوال از آن زبان آموز به نوشته روی آن کارت برسند.
سوالاتی که از زبان آموز پرسیده می‌شود سوالاتی از قبیل آیا این یک شخص است؟، آیا آن شخص در بیرون کار می‌کند؟، آیا آن شخص در یک ساختمان خاص کار می‌کند؟ و… هستند.

نحوه انجام بازی «Twenty Questions» در کلاس‌های زبان

 

۱۱. بازی بیان کردن/ سر بالا (Articulate/ Heads Up)

اگر معلم زبان انگلیسی بخواهد لحظات مفرحی را به کلاس خود اضافه کند، می‌تواند از بازی بیان کردن/ سر بالا استفاده کند.

 

نحوه انجام بازی «Articulate/ Heads Up» در کلاس‌های زبان

طی این بازی هر زبان آموز باید از واژه‌ای که در ذهن دارد تعاریفی را به همکلاسی‌هایش ارائه کند.
سایر زبان آموزان می‌توانند مطابق با سرنخ‌ها واژه‌ها یا حتی عبارت‌هایی را به عنوان پاسخ صحیح حدس بزنند. این بازی می‌تواند کلاس زبان را سرشار از هیجان کند.

نحوه انجام بازی «Articulate/ Heads Up» در کلاس‌های زبان

 

۱۲. بازی تابو (Taboo)

اگر بازی بیان کردن/ سر بالا برای زبان آموزان یک بازی آسان باشد، بازی در سطح بالاتر تابو خواهد بود. این بازی تقریبا پیچیده و چالشی است که زبان آموزان را به فعالیت بیشتر وا می‌دارد.

 

نحوه انجام بازی «Taboo» در کلاس‌های زبان

بازی تابو یک بازی حدس کلمه است.
هر زبان آموز در دست خود کارتی دارد که بر روی آن کلمه‌ای نوشته شده است. سایر زبان آموزان از او سرنخ‌هایی از جنس واژگان را می‌خواهند و سپس شروع به حدس کلمه هدف می‌کنند.

نحوه انجام بازی «Taboo» در کلاس‌های زبان

 

۱۳. بازی شمارش معکوس (Countdown)

شمارش معکوس یک بازی فوق العاده عالی برای زبان آموزان در سطوح متوسط و پیشرفته است. زبان آموزان با کمک این بازی می‌توانند دایره واژگان خود را گسترش داده و املای هر کلمه را هم به ذهن بسپارند.

 

نحوه انجام بازی «Countdown» در کلاس‌های زبان

در بازی شماره معکوس به زبان آموزان تعدادی حروف صامت و مصوت داده می‌شود. هر زبان آموز که بتواند بزرگ‌ترین کلمه را با این حروف بسازد، برنده بازی خواهد بود.

نحوه انجام بازی «Countdown» در کلاس‌های زبان

 

۱۴. نام بلوف من را بگو (Call My Bluff)

یک بازی رقابتی سرگرم‌کننده بین زبان آموزان بازی با بلوف من تماس بگیرید است.
این بازی براساس بازی تلویزیونی «Call My Bluff» شکل گرفته و از مهم‌ترین نکات آن این است که معلم زبان باید این بازی را در کلاس زبان آموزان سطح پیشرفته خود اجرایی کند.

 

نحوه انجام بازی «Call My Bluff» در کلاس‌های زبان

در این بازی زبان آموزان باید تعریف صحیح یک کلمه مبهم را از بین سه گزینه ممکن حدس بزنند.

این بازی نه تنها یک بازی سرگرم‌کننده بوده، بلکه یک فعالیت رقابتی هوشمندانه است که فکر زبان آموزان را نسبت به درس‌های آموخته شده باز می‌کند.
در طول این بازی معلم زبان ۱۰ کلمه را به عنوان سوالات مسابقه تعیین می‌کند و هر زبان آموز باید کلمه درست را حدس بزند. هرکسی که امتیازات بالاتری دریافت کند برنده این مسابقه خواهد بود. 

نحوه انجام بازی «Call My Bluff» در کلاس‌های زبان

 

۱۵. بازی حافظه قصه گویی (Storytelling Memory)

اگر معلم زبان بخواهد مهارت‌های صحبت کردن، تمرکز، تقویت حافظه، ساختن واژگان و جملات انگلیسی را در زبان آموزان خود تقویت کند، می‌تواند از بازی حافظه قصه گویی کمک بگیرد.

این بازی هم می‌تواند به صورت کلاسی باشد و هم به صورت گروه‌های کوچک‌تر در کلاس زبان. اجرای این بازی در سطح کلاسی نیازمند حافظه قدرتمند زبان آموزان در کلاس است.

 

نحوه انجام بازی «Storytelling Memory» در کلاس‌های زبان

در این بازی ابتدا زبان آموزان به صورت دایره‌ای می‌نشینند.
نفر اول داستانی را به صورت اتفاقی آغاز می‌کند؛ مانند: «شب تاریک و طوفانی بود…». نفر دوم باید عینا جمله نفر اول را بیان کرده و ادامه آن را بسازد.

این روند آنقدر ادامه پیدا خواهد کرد تا زبان آموزان یکی یکی داستان را فراموش کنند و از بازی خارج شوند.
در نهایت زبان آموزی باقی می‌ماند که تمرکز بالاتری نسبت به سایرین داشته است.

نحوه انجام بازی «Storytelling Memory» در کلاس‌های زبان

 

این یک بازی علاوه بر به چالش کشاندن تمرکز زبان آموزان می‌تواند لحظات شادی را بسازد؛ چرا که تخیل هر فرد می‌تواند بسیار جالب یا حتی خنده‌دار باشد.

 

۱۶. بازی خطر/ مخاطره (Jeopardy)

بازی خطر یک بازی چالشی برای گروه‌های زبان در کلاس است که تفکر انتقادی، مهارت‌های کار گروهی در کلاس‌های زبان را تقویت کرده و موجب افزایش اعتماد به نفس زبان‌آموزان می‌شود.

 

نحوه انجام بازی «Jeopardy» در کلاس‌های زبان

در این بازی زبان آموزان به دنبال سوال گمشده می‌گردند. به این صورت که روی یک تابلو به نام تابلوی خطر یک موضوع مشخص می‌شود.

نحوه انجام بازی «Jeopardy» در کلاس‌های زبان

زبان آموزان توسط معلم به گروه‌های ۴ الی ۶ نفره تقسیم می‌شوند.
هر گروه فرصت دارد با مشورت کردن اعضا سوال مربوط به آن موضوع را ارائه کند. هر گروهی که سوال نزدیک‌ به هدف را بیان کند امتیاز می‌گیرد.
در ضمن هر گروه در هر بار چرخش بین گروه‌ها اجازه ارائه یک سوال دارد و هر بار یکی از اعضا موظف است نظر هم‌گروهی‌های خود را بیان کند.

این بازی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که سوال درست یا حداقل نزدیک‌ترین سوال به موضوع مورد نظر پیدا شود. 

 

۱۷. بازی پس کشیدن (Backdraw)

اگر معلم زبان بخواهد مهارت نوشتاری را در بین زبان آموزانش تقویت کند، پیشنهاد مناسب اجرای بازی پس کشیدن است. این یک بازی محبوب در بین زبان آموزان است که می‌تواند برای همه سطوح زبانی مناسب باشد.

نکته قابل توجه در این بازی این است که زبان آموزان طی آن اجازه صحبت کردن ندارند.

 

نحوه انجام بازی «Backdraw» در کلاس‌های زبان

Backdraw یک بازی دلپذیر و خنده‌دار است که می‌تواند حال و هوای زبان آموزان را تغییر دهد.

این بازی به یک وسیله احتیاج دارد و آن یک «گچ» است.
معلم از تعدادی از زبان آموزان می‌خواهد که رو به تخته سیاه بایستند. سپس به نفر آخر کلمه‌ای را نشان می‌دهد و از او می‌خواهد که در پشت کمر نفر قبلی خود آن کلمه را با گچ بنویسد.
آن زبان آموزباید  هر چه را روی کمرش نوشته می‌شود حدس بزند و همان را روی کمر نفر قبلی خود بنویسد.
این کار تا نفر پایانی ادامه پیدا خواهد کرد.

نحوه انجام بازی «Backdraw» در کلاس‌های زبان

 

این بازی می‌تواند تمرکز زبان آموزان را به چالش کشانده و لبخند را بر لبان زبان آموزان بنشاند. این بازی در گروه‌های چند نفره برگزار می‌شود. هر تیمی که کم‌ترین خطا را داشته باشد برنده این چالش خوهد بود.

 

۱۸. بازی درخشش (Sparkle)

بازی درخشش یک بازی متمرکز بر مهارت‌های نوشتاری زبان آموزان است. این بازی می‌تواند برای سطوح مقدماتی تا پیشرفته زبان انگلیسی، انتخاب مناسبی باشد.

 

نحوه انجام بازی «Sparkle» در کلاس‌های زبان

در این بازی زبان آموزان به گروه‌های چند نفره نقسیم می‌شوند.
معلم باید به هر گروه یک کلمه برای هجی کردن بدهد. اعضای هر گروه املای کلمه را تشخیص داده و برای پاسخ به ترتیب حروف کلمه را اعلام می‌کنند.
هر یک از گروه‌ها که بتواند املای تمام کلمات را به درستی بنویسد، برنده این مسابقه خواهد بود. 

نحوه انجام بازی «Sparkle» در کلاس‌های زبان

 

۱۹. بازی تلفن (Telephone)

بازی تلفن یک بازی برای تقویت مهارت گفتاری در کلاس‌های زبان انگلیسی بزرگسالان است. در طول این بازی یک جمله در بین زبان آموزان زمزمه می‌شود. این بازی برای نفر آخر تبدیل به یک بازی سخت خواهد شد!

 

نحوه انجام بازی «Telephone» در کلاس‌های زبان

در طول این بازی معلم زبان آموزان را در یک صف یا به صورت دایره‌ای می‌نشاند. سپس در گوش نفر اول یک جمله را زمزمه می‌کند.
نفر بعد باید همین کار را برای نفر بعد از خودش انجام دهد.
درنهایت نفر آخر باید جمله را کامل و با صدای بلند بیان کند. این می‌تواند بازی بسیار خنده‌دار و جالب باشد.

نحوه انجام بازی «Telephone» در کلاس‌های زبان

 

۲۰. بازی رگبار سوال (Question Volley)

بازی رگبار سوال نیز یک بازی دیگر برای تقویت مهارت گفتاری است. در طول این بازی زبان آموزان مهارت خود برای پرسیدن سوالات بداهه را می‌سنجند.

 

نحوه انجام بازی «Question Volley» در کلاس‌های زبان

اگر در طول این بازی از یک توپ هم استفاده شود، بسیار هیجان‌انگیزتر خواهد شد.

در ابتدا معلم یک سوال می‌پرسد و توپ را به سمت زبان آموز مورد نظر خود پرتاب می‌کند. او باید سریع به سوال معلم پاسخ دهد. آن زبان آموز سوال مورد نظر خود را پرسیده و به انتخاب خود توپ را به سمت شخص دیگری پرتاپ می‌کند. این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند تا تنها یکی از زبان آموزان باقی بماند و او برنده این بازی خواهد بود.

نحوه انجام بازی «Question Volley» در کلاس‌های زبان

 

۲۱. بازی صندلی داغ (Hot seat)

این بازی برای تقویت مهارت‌های مکالمه به زبان انگلیسی، تقویت دانش گرامری و گسترش دایرۀ واژگان عالی است، به شیوه‌های گوناگون انجام می‌شود و بسیار هیجان‌انگیز و چالشی است.

بازی‌ای بسیار مفید برای تقویت گرامر، افزایش دایره‌ی واژگان، تمرین نحوه‌ی ساختار جملات، و بهبود

نحوه انجام بازی «Hot seat» در کلاس‌های زبان

روش‌های مختلفی برای انجام این بازی وجود دارد.

یکی از روش‌ها این است که یک زبان‌آموز را انتخاب کنید و از او بخواهید رو به همکلاسی‌هایش بایستد. سپس یک کلمه یا عبارت را روی تخته بنویسید و از دیگر زبان‌آموزان بخواهید که با توصیف و ارائه مثال‌ها به او کمک کنند تا کلمه یا عبارت را حدس بزند.

نحوه انجام بازی «Hot seat» در کلاس‌های زبان

 

یک روش دیگر برای اجرای این بازی مشابه برنامه‌های تلوزیونی معروف به همین نام است.
در این روش، یک زبان‌آموز را به صورت تصادفی انتخاب کرده و از او می‌خواهید رو به دیگر زبان‌آموزان روی صندلی بنشیند. دیگران باید از شخصی که روی صندلی داغ نشسته سوال‌های مختلفی بپرسند و او باید به تمامی این سوال‌ها پاسخ دهد.

 

سخن پایانی

در این مقاله ۲۱ بازی مهیج مخصوص اجرا در کلاس‌های زبان انگلیسی بزرگسالان را به شما معرفی کردیم. با کمک این بازی‌ها کلاس‌های خشک زبان بزرگسالان به کلاس‌هایی سرشار از انرژی تبدیل خواهند شد.

شما چه بازی‌های دیگری می‌شناسید که برای کلاس‌های زبان مناسب، آموزنده و جذاب هستند؟ 😍🎤

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۹ / ۵. تعداد نظرات ۸

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *