کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین مدرک زبان انگلیسی کدام است؟ ۶ مدرک معتبر

۵
(۳)

معمولا کسانی که به دنبال یادگیری یک زبان جدید می‌روند بدون هدف این کار را انجام نمی‌دهند. ممکن است زبان آموزی تنها به خاطر علاقه خود به دنبال یادگیری زبان رفته باشد، یا حتی ممکن است به قصد مهاجرت یا حتی تحصیل یا کار و یا هر هدف دیگری این کار را انجام دهد.

در هر صورت زبان آموز برای رسیدن به پایان این مسیر پر چالش به دنبال دریافت مدرکی است که بتواند توانایی‌های خود را ثابت کند. از این رو آشنایی با بهترین مدرک زبان انگلیسی یک اولویت برای زبان آموز به شمار می‌رود.

در این مقاله شما را با انواع مدارک معتبر زبان انگلیسی آشنا می‌کنیم و تمام ویژگی‌های آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

 

اهمیت و مزایای داشتن مدارک زبان انگلیسی

تحصیلات بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی، برای ورود به دانشگاه، مدرک زبان انگلیسی را به عنوان یکی از شرایط لازم معرفی کرده‌اند. این مدارک نشان دهنده توانایی داوطلب در مکالمه، نوشتار، شنیداری و خواندن به زبان انگلیسی هستند.
شغل در صورتی که شما به دنبال فرصت‌های شغلی در کشورهای انگلیسی‌زبان هستید، مدارک زبان انگلیسی می‌توانند عامل مؤثری برای افزایش شانس شغلی شما باشند. بسیاری از کمپانی‌ها و سازمان‌ها از متقاضیان خود درخواست مدارکی مانند TOEFL یا IELTS می‌کنند.
مسافرت در سفر به کشورهای انگلیسی‌زبان، داشتن مدرک زبان انگلیسی می‌تواند تجربه‌ی سفر را بهبود بخشد. این مدارک به شما کمک می‌کنند که با موقعیت‌های مختلف مواجه شده و با مردم محلی به‌راحتی ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی برای سفر در سطوح مختلف

 

دلایل استفاده از مدارک زبان انگلیسی

اثبات توانایی مدرک زبان انگلیسی به عنوان یک اثبات رسمی از توانایی شما در زبان انگلیسی عمل می‌کند. این مدرک نشان‌دهنده سطح مهارت‌های چهارگانه‌ی زبانی شما می‌باشند.
درخشش در مصاحبه‌ها در فرایند استخدام یا اخذ ویزا، داشتن مدرک زبان انگلیسی می‌تواند در مصاحبه‌ها به شما اعتماد به نفس بیشتری بخشد و امکان اثبات توانایی‌های زبانی شما را فراهم کند.

مقالات مرتبط:

اهمیت بین‌المللی مدارک زبان انگلیسی اعتبار بین‌المللی دارند و در تمام دنیا توسط مؤسسات و کمپانی‌های مختلف به عنوان اثبات مهارت‌های زبانی مورد قبول قرار می‌گیرند.

در نهایت، داشتن مدرک زبان انگلیسی در حوزه تحصیلات، شغل و مسافرت اهمیت بسیاری دارد و به شما کمک می‌کند تا در موقعیت‌های مختلف بهترین عملکرد را از خود نشان دهید.

 

معرفی ۶ مدرک معتبر زبان انگلیسی

مدارک زبان انگلیسی معمولاً نشان‌دهنده توانایی فرد در مهارت‌های چهارگانه‌ زبانی (شنیداری، گفتاری، خواندن، نوشتن) می‌باشند. این مدارک توسط سازمان‌ها و مؤسسات معتبر زبانی ارائه می‌شوند و به فرد این امکان را می‌دهند که توانایی خود در زبان انگلیسی را به دیگران اثبات کند.

(با کلیک روی اسم یا لوگوی هر کدام از آزمون‌ها، به بخش مربوط به توضیحات همان آزمون خواهید رفت.)

لوگو آزمون تافل

آزمون TOEFL

لوگو آزمون آیلتسآزمون IELTS 
لوگو آزمون دولینگو

آزمون Duolingo

آزمون TOEIC

آزمون PTE Academic

لوگوی آزمون FCE

آزمون FCE

 

۱. آزمون TOEFL (Test of English as a Foreign Language)

آزمون تافل TOEFL یکی از معتبرترین مدارک زبان انگلیسی است که توسط سازمان Educational Testing Service (ETS) ارائه می‌شود. این آزمون برای افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را دارند، مهم است. با ارزیابی مهارت‌های چهارگانه‌ی زبانی (شنیداری، خواندن، گفتاری، و نوشتن)، TOEFL به دانشجویان امکان می‌دهد تا توانمندی زبانی خود را به دانشگاه‌ها ارائه دهند.

با شرکت در کلاس‌های خصوصی تافل در هایتاکی، می‌توانید تحت نظر بهترین اساتید، با ساختار و سوالات آزمون تافل بیشتر آشنا شده و خود را کاملاً برای این آزمون و گرفتن بهترین نمره در آن آماده کنید. 

این آزمون در برخی موارد شغلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهره‌گیری از TOEFL به افراد این امکان را می‌دهد که در محیط‌های تحصیلاتی بین‌المللی با موفقیت حضور یابند و در تدوین مقالات، مشارکت در کلاس‌ها و مطالعه متون پیشرفت کنند.

با این حال، هزینه‌ی بالای برگزاری و محدودیت در زمان برخی از نقاط ضعف این آزمون هستند.

بیشتر بخوانید: مزایای داشتن مدرک تافل زبان انگلیسی چیست؟

 

۲. آزمون IELTS (International English Language Testing System)

لوگو آزمون آیلتسآزمون آیلتس IELTS یک آزمون معتبر زبان انگلیسی است که توسط سازمان‌های IDP، British Council، و Cambridge ارائه می‌شود. این آزمون با دو نسخه “آکادمیک” و “جنرال” برگزار می‌شود و برای ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی در سطح جهانی به‌طور گسترده استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: کدام آزمون آیلتس را بدهم؟ آکادمیک یا جنرال؟

IELTS با ارزیابی مهارت‌های زبانی فرد در زمینه‌های گوناگون، امکان اندازه‌گیری توانمندی‌های او را می‌دهد. استفاده از IELTS در محیط‌های تحصیلات، مهاجرت و حتی بخش‌های مختلف محیط‌های کاری، به افراد امکان ارتقاء توانمندی‌های زبانی و اثبات مهارت‌های خود را می‌دهد.

با این حال، برخی افراد ممکن است از نظر هزینه و سختی‌های برگزاری این آزمون شکایت داشته باشند.

مقالات مرتبط:

کلاس‌های خصوصی آیلتس در سطوح مختلف در هایتاکی و تحت نظر اساتید کارآزموده در حال برگزاری هستند و با شرکت در این کلاس‌ها می‌توانید میزان آمادگی و معلومات خود برای شرکت در آیلتس را محک زده و مهارت‌های خود را تقویت کنید.

 

۳. آزمون Duolingo English Test

لوگو آزمون دولینگوآزمون دولینگو Duolingo English Test یک آزمون آنلاین است که به تازگی وارد بازار مدارک زبان انگلیسی شده است. این آزمون با ارائه سوالات تعاملی در دو بخش شنیداری و خواندن، به افراد این امکان را می‌دهد که به سرعت، توانمندی‌های زبانی خود را ارزیابی کنند.

درواقع، این آزمون با داشتن راه‌های برگزاری آنلاین و هزینه معقول، به افراد این امکان را می‌دهد که به سرعت نتایج خود را ببینند و مهارت‌های زبانی خود را به‌روز کنند.

با این حال، تازه‌ بودن این مدرک ممکن است در برخی محیط‌های تحصیلاتی و شغلی به عنوان یک معیار اصلی مورد پذیرش قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین و مهم‌ترین منابع آزمون دولینگو Duolingo

 

۴. آزمون TOEIC (Test of English for International Communication)

TOEIC یک آزمون تجاری است که برای ارزیابی توانایی زبان انگلیسی افراد در محیط‌های کاری و تجاری به کار می‌رود. این آزمون توسط ETS ارائه می‌شود و معمولاً برای افرادی که در محیط‌های کاری بین‌المللی فعالیت می‌کنند، الزامی است.

با ارزیابی مهارت‌های زبانی مورد نیاز در ارتباطات تجاری، TOEIC به افراد این امکان را می‌دهد که در محیط‌های کاری چند‌فرهنگی با موفقیت عمل کنند. استفاده از TOEIC برای افراد به‌ویژه در زمینه‌های مدیریت و کسب و کار، به عنوان یک معیار ارزیابی استاندارد مطرح است.

با این حال، این آزمون ممکن است برای دانشجویان و افرادی که به دنبال ورود به دانشگاه‌ها هستند، به‌طور مستقیم مرتبط نباشد.

 

۵. آزمون PTE Academic (Pearson Test of English Academic)

آزمون PTE Academic یک آزمون زبان انگلیسی آنلاین است که توسط سازمان Pearson برگزار می‌شود. این آزمون با ارزیابی چهار مهارت زبانی (شنیداری، خواندن، گفتاری، و نوشتن)، به افراد این امکان را می‌دهد که توانمندی‌های زبانی خود را در یک محیط آزمون آنلاین به نمایش بگذارند.

PTE Academic به‌عنوان یک گزینه مورد توجه برای داوطلبان مهاجرت و ورود به دانشگاه‌ها در ایالات متحده، استرالیا و کشورهای دیگر است. توجه به نتایج سریع و دقیق، برگزاری آنلاین و محیط آزمون پویا از مزایای این مدرک است.

با این حال، ممکن است در برخی از مؤسسات تحصیلات عالی، این مدرک به اندازه‌ی TOEFL یا IELTS به عنوان یک معیار اصلی پذیرش مطرح نشود.

بیشتر بخوانید: داشتن مدرک پی تی ای چه مزیت های طلایی به همراه دارد؟

 

۶. آزمونFCE (First Certificate in English)

لوگوی آزمون FCEمدرک FCE (First Certificate in English) یک مدرک زبان انگلیسی است که توسط بریتیش کونسیل (British Council) و دانشگاه کمبریج (University of Cambridge) ارائه می‌شود.

این مدرک نشان‌دهنده تسلط در حد متوسط به بالا بر زبان انگلیسی است و به داوطلبانی که می‌خواهند مهارت‌های زبان انگلیسی خود را در حد متوسط به بالا اثبات کنند، اعطا می‌شود. در زیر به برخی اطلاعات کلی در مورد مدرک FCE و ساختار این آزمون اشاره شده است:

آزمون FCE شامل چهار بخش اصلی است: خواندن، نوشتن، گوش دادن و مکالمه.
بخش خواندن (Reading) این بخش شامل سوالات چندگزینه‌ای، تشریح مطلب‌ها و درک مفهوم کلی متون می‌شود.
بخش نوشتن (Writing)
در این بخش، داوطلبان باید یک مقاله طولانی و یک پیشنهاد کوتاه بنویسند.
بخش گوش دادن (Listening) داوطلبان سوالاتی مرتبط با گوش دادن به فایل‌های صوتی ویدیوهای مختلف پاسخ می‌دهند.
بخش مکالمه (Speaking)
این بخش شامل مصاحبه با داور است و داوطلبان باید به سوالات داور به صورت شفاهی پاسخ دهند.

مدرک FCE معمولاً در سه سطح متوسط (B2)، متوسط به بالا (C1) و بالا (C2) اعطا می‌شود. نمره‌دهی در هر بخش بر اساس یک مقیاس از ۰ تا ۱۹۰ انجام می‌شود، و برای کسب مدرک FCE باید حداقل ۱۶۰ از ۱۹۰ نمره ممکن را کسب کرد.

اعتبار
مدرک FCE بین‌المللی شناخته شده است و معمولاً برای ورود به دانشگاه‌ها، اشتغال و یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان مورد قبول است.

 

۷. آزمون‌های کمبریج

در زمینه‌ی آزمون‌های زبان انگلیسی، مؤسسه Cambridge English Language Assessment بسیار فعال است و مجموعه‌ی گسترده‌ای از آزمون‌های مختلف را ارائه می‌دهد.

این مؤسسه جزو موسسات برجسته در زمینه‌ی ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی است و آزمون‌های آن به عنوان استانداردهای بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در ادامه به برخی از مهمترین آزمون‌ها و مدارک ارائه شده توسط مؤسسه Cambridge English می‌پردازیم:

 

۱. آزمون CAE (Certificate in Advanced English)

یک مرحله پیشرفته‌تر از FCE برای افرادی که می‌خواهند مهارت زبان انگلیسی خود را به سطح پیشرفته ارتقا دهند.

مهارت‌های ارزیابی شده گوش دادن، شنیداری، خواندن، و نوشتاری
مدت اعتبار معمولاً مدت اعتبار ندارد

بیشتر بخوانید:

 

۲. آزمون CPE (Certificate of Proficiency in English)

این آزمون، بالاترین سطح از مدارک کمبریج برای افرادی که به دنبال اثبات تسلط کامل زبان انگلیسی خود هستند.

مهارت‌های ارزیابی شده گوش دادن، شنیداری، خواندن، و نوشتاری
مدت اعتبار معمولاً مدت اعتبار ندارد

 

۳. آزمون TKT (Teaching Knowledge Test)

این آزمون برای افرادی است که به عنوان معلم زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند یا قصد شرکت در دوره‌های آموزشی در این زمینه را دارند.

مهارت‌های ارزیابی شده مهارت‌های آموزشی و دانش تدریس
مدت اعتبار معمولاً مدت اعتبار ندارد

 

۴. آزمون BULATS 

آزمون BULATS (Business Language Testing Service) یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی است که به خصوص برای افرادی که در محیط کاری فعالیت می‌کنند، طراحی شده است. این آزمون توسط مؤسسه Cambridge English Language Assessment ارائه می‌شود.

کاربردهای اصلی آزمون BULATS در حوزه تجاری و حرفه‌ای است، به ویژه برای افرادی که در محیط کسب و کار بین‌المللی فعالیت دارند.

مهارت‌های ارزیابی شده
  • Listening (شنیداری): توانایی فهم صحبت‌های انگلیسی در مواقع کاری، مثل تلفنی، ملاقات و مذاکره.
  • Reading (خواندن): توانایی خواندن و فهم متون مرتبط با محیط کاری، مثل ایمیل‌ها، گزارش‌ها و مقالات.
  • Speaking (صحبت کردن): توانایی ارتباط و گفتار در مواقع کاری، از جمله مکالمه تلفنی و مکالمه در محیط‌های کسب و کار.
  • Writing (نوشتاری): توانایی نگارش متون مرتبط با محیط کاری، مانند ایمیل‌ها، نامه‌ها و گزارش‌ها.
مدت اعتبار معمولاً مدت اعتبار مدرک BULATS معین نشده و برای مدت زمان نسبتاً طولانی اعتبار دارد.

اگر قصد دارید در آزمون‌های زبان انگلیسی نمره قبولی به دست آورید نیاز است که بتوانید مهارت‌های چهارگانه خود را تقویت کنید. به نظر شما تنها مطالعه برای رسیدن به این هدف والا کافی است؟ مسلما پاسخ به این سوال منفی است. بنابراین راه درست چیست؟

کاربردهای آزمون BULATS
استخدام و ارتقاء شغلی شرکت‌ها از نتایج BULATS به عنوان یک معیار برای انتخاب و استخدام کارمندان جدید یا ارتقاء کارمندان فعلی استفاده می‌کنند.
آموزش حرفه‌ای مؤسسات آموزشی از نتایج BULATS به عنوان ابزاری برای ارزیابی مهارت زبانی در دوره‌های آموزشی خود استفاده می‌کنند.
ارزیابی مهارت زبانی در محیط‌های کسب و کار شرکت‌ها و سازمان‌ها از BULATS به عنوان یک ابزار برای ارزیابی مهارت زبانی کارکنان در محیط‌های کسب و کاری خود استفاده می‌کنند.

 

مقایسه بهترین مدارک زبان انگلیسی با یکدیگر

انتخاب بهترین مدرک زبان انگلیسی به طور مستقیم به نیازها و هدف شخصی شما بستگی دارد. هر مدرک دارای ویژگی‌ها و مزایا است که ممکن است بر اساس شرایط خاص شما مناسب باشد.
در ادامه، به مقایسه برخی از معروف‌ترین مدارک زبان انگلیسی می‌پردازیم:

۱. آزمون TOEFL (Test of English as a Foreign Language)

هدف ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی بین‌المللی

بیشتر بخوانید: چه کشورها و دانشگاه‌هایی مدرک تافل را قبول دارند؟

مزایا مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ها، محتوای آزمون تخصصی دانشگاهی
محدودیت‌ها هزینه بالای آزمون تافل، محدودیت در زمان برگزاری

مقالات مرتبط:

 

۲. آزمون IELTS (International English Language Testing System)

هدف ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی بین‌المللی، مهاجرت
مزایا تعداد زیادی از دانشگاه‌ها این مدرک را قبول می‌کنند، تست با دو نسخه “آکادمیک” و “جنرال”
محدودیت‌ها برخی از افراد ممکن است ساختار آزمون را سخت یا ناآشنا بیابند.

مقالات مرتبط: چقدر طول می کشد از سطح مبتدی به آیلتس برسیم؟

 

۳. آزمون Duolingo English Test

هدف  ارزیابی سریع و آنلاین توانمندی‌های زبانی
مزایا ساختار آزمون جدید و نوآورانه، نتایج سریع
محدودیت‌ها شناخته‌شدگی ممکن است در برخی موارد کمتر باشد

 

۴. آزمون TOEIC (Test of English for International Communication)

هدف ارزیابی توانایی زبان انگلیسی در محیط‌های کاری و تجاری
مزایا  مناسب برای کسانی که در محیط‌های کاری بین‌المللی فعالیت می‌کنند
محدودیت‌ها ممکن است در محیط‌های تحصیلی به عنوان یک معیار قبول نشود

 

۵. آزمون PTE Academic (Pearson Test of English Academic)

هدف ورود به دانشگاه‌ها، مهاجرت، ارزیابی توانمندی‌های زبانی در یک محیط آزمون آنلاین
مزایا نتایج سریع، برگزاری آنلاین
محدودیت‌ها در برخی مؤسسات ممکن است به اندازه‌ی TOEFL یا IELTS معتبر نباشد

 

۶. آزمون FCE (First Certificate in English)

هدف هدف اصلی آزمون FCE اندازه‌گیری مهارت‌های زبان انگلیسی در چهار حوزه خواندن، نوشتن، گوش دادن و مکالمه است
مزایا
  • معتبر بودن مدرک در سطح بین‌المللی: مدرک FCE توسط دانشگاه کمبریج و بریتیش کونسیل صادر می‌شود و به عنوان یک مدرک شناخته‌شده بین‌المللی در زمینه زبان انگلیسی محسوب می‌شود.
  • پوشش مهارت‌ها: آزمون FCE تمامی مهارت‌های زبانی از جمله خواندن، نوشتن، گوش دادن و مکالمه را پوشش می‌دهد.
محدودیت‌ها
  • هزینه: شرکت در آزمون FCE هزینه‌هایی را برای داوطلبان به همراه دارد، که ممکن است برخی از افراد را محدود کند.
  • زمان‌بر بودن: آمادگی برای آزمون FCE نیاز به زمان طولانی دارد و ممکن است برای برخی افراد چالش‌برانگیز باشد.
  • احتمال عدم موفقیت: هر آزمونی احتمال عدم موفقیت را دارد و دریافت نتیجه مطلوب در اولین تلاش ممکن است برای برخی داوطلبان دشوار باشد.

اعطای مدرک: اعطای مدرک FCE به داوطلبانی که در آزمون موفق شوند، نشان‌دهنده سطح متوسط به بالای آنان در زبان انگلیسی است.

 

بررسی عوامل موثر در انتخاب بهترین مدرک زبان انگلیسی 

انتخاب بهترین مدرک زبان انگلیسی می‌تواند تأثیر مهمی در تحصیلات، شغل و مسافرت داشته باشد. به این منظور عوامل و ملاحظات زیر باید در نظر گرفته شوند:

۱. هدف و نیازهای فرد اولین مرحله در انتخاب مدرک زبان انگلیسی، تعیین هدف و نیازهای فرد است. آیا شما به دنبال ورود به دانشگاه هستید یا قصد مهاجرت و کار در یک کشور خارجی را دارید؟ آیا مدرک زبان برای پیشرفت در حرفه شما لازم است؟ هر هدف ممکن است نیاز به مدرک مشخصی داشته باشد.
۲. شناخت مؤسسات و سازمان‌ها تحقیق در مورد مؤسسات و سازمان‌هایی که مدارک زبان ارائه می‌دهند اهمیت دارد. برخی از مؤسسات و کشورها ممکن است یک مدرک را بیشتر از دیگران قبول کنند. به عنوان مثال، برخی از دانشگاه‌ها TOEFL را برای پذیرش دانشجوها بیشتر از IELTS ترجیح می‌دهند.
۳. مراکز آموزشی و آزمون بررسی مراکزی که آزمون‌ها را برگزار می‌کنند نیز مهم است. گاهی اوقات دسترسی به مراکزی که یک نوع مدرک را برگزار می‌کنند، در محل زندگی شما تاثیرگذار است.
۴. مهلت‌ و زمان برخی از مدارک زبان، زمان برگزاری و اعتبار متفاوتی دارند. اگر نیاز به مدرک سریع دارید، آزمون‌هایی که نتایج سریعتری اعلام می‌کنند می‌توانند مناسب‌تر باشند.

 

مدارک مورد نیاز برای تدریس زبان انگلیسی چیست؟

 

۱. مدرک TEFL

مدرک TEFLTEFL مخفف عبارت Teaching English as a Foreign Language است. این مدرک، محبوب‎ترین و رایج ترین مدرک مورد استفاده برای آموزش زبان انگلیسی در خارج از کشور است.

«گواهینامه TEFL» به دوره‌های آموزشی و گواهی‌هایی اشاره دارد که معمولاً توسط مدارس و مؤسسات زبان در سراسر جهان که به دنبال استخدام معلمان انگلیسی هستند، مورد نیاز است.

 

۲. مدرک TESOL

مدرک TESOLمخفف TESOL مخفف عبارت Teaching English to Speakers of Other Languages است. در آمریکای شمالی، “TESOL” معمولاً برای آموزش زبان انگلیسی به افراد غیر بومی در کشورهای بومی انگلیسی زبان مانند ایالات متحده استفاده می‌شود،

بنابراین، اگر می خواهید مدرک کارشناسی ارشد را برای آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم  دریافت کنید، مدرک مورد نیاز TESOL خواهد بود.

برای مراکز آموزشی بریتانیایی، کانادایی و استرالیایی معمول است که گواهی در TESOL صادر کنند، زیرا برای آموزش داخلی نیز استفاده می شود و توسط دولت آنها تنظیم می شود.

 

۳. مدرک TESL

مدرک TESLمدرک TESL مخفف عبارت Teaching English as a Second Language است. درست مانند TEFL، گواهینامه TESL به شما این امکان را می‌دهد زبان انگلیسی را به غیر انگلیسی زبانان آموزش دهید.

با این حال، گواهی TESL معمولاً به افرادی اطلاق می‌شود که قصد دارند به زبان انگلیسی غیر بومی ساکن در یک کشور بومی انگلیسی زبان آموزش دهند.

به عبارت دیگر، اگر علاقه اصلی شما تدریس در کشوری باشد که زبان انگلیسی در آن زبان اول است، مانند ایالات متحده، کانادا، بریتانیا یا استرالیا، به دنبال مدرک TESL هستید، این مدرک مناسب است.

 

۴. مدرک سلتا CELTA 

مدرک سلتا CELTA CELTA مخفف Certificate in English Language Teaching to Adults است. CELTA یک مدرک خاص از گواهینامه TEFL است که توسط سازمان ارزیابی غیرانتفاعی دانشگاه کمبریج، Cambridge English Assessment اعطا می‌شود.

این دوره توسط مدارس و موسسات آموزشی مختلف در سراسر جهان ارائه می‌شود و معادل یک گواهینامه TEFL 4 هفته‌ای و فشرده ۱۲۰ ساعته است و این امکان را می‌دهد تا زبان انگلیسی را فقط به بزرگسالان آموزش دهید.

 

۵. مدرک DELTA

مدرک DELTADELTA مخفف عبارت Diploma in English Language Teaching to Adults است. مانند CELTA، DELTA یکی دیگر از مدارکی است که توسط سازمان ارزیابی غیرانتفاعی دانشگاه کمبریج، Cambridge English اعطا می‌شود.

مدرک DELTA فقط به معلمان واجد شرایطی ارائه می‌شود که حداقل یک سال سابقه تدریس داشته باشند. بنابراین، DELTA باید تنها به عنوان یک گزینه برای معلمان با تجربه در نظر گرفته شود که به طور خاص به دنبال مدارک بیشتر از ارزیابی انگلیسی کمبریج هستند.

مقالات مرتبط:

 

بهترین آزمون های آنلاین رایگان انگلیسی با گواهی معتبر

۱. مطالعات زبان ESL در خارج از کشور ESL Language Studics Abroad یک وب سایت آزمون آنلاین بوده که آزمون آنلاین رایگان انگلیسی را با گواهی ارائه می‌دهد. هر کسی که علاقه مند به تست سطح زبان انگلیسی خود است، می‌‎تواند در این آزمون آنلاین شرکت کند.  این آزمون ۴۰ سوال بوده و نیاز به  نمره ۱۰-۱۵ است.
۲. امتحان زبان انگلیسی Exam English  Exam English یک آزمون آنلاین رایگان انگلیسی با گواهی است که سطح مهارت شما را نشان می‌دهد. تست‌های خواندن، تست‌های شنوایی، گرامر و تست‌های واژگان همگی در دسترس هستند.  همه تست‌ها رایگان هستند و نیازی به پول ندارند.
۳. آزمون سطح زبان  Language Level این وب سایت یک سایت دیگری بوده که یک آزمون آنلاین رایگان انگلیسی با مدرکی که سطح زبان انگلیسی زبان آموزان را نشان می‌دهد ارائه می‌‌دهد. از A1 (کمترین) تا A2، B1، B2، C1، و C2 (بالاترین) نمره این آزمون است.
۴. آزمون FluentU فلوئنتو نیز یکی از آزمون‌های آنلاین رایگان انگلیسی با گواهی است. فلوئنتو توانایی ارزیابی زبان انگلیسی را با رویکردی جدید دارد. این وب سایت مهارت‌های زبان انگلیسی شما را با تبدیل فیلم‌های انگلیسی واقعی به یک درس انگلیسی مناسب ارزیابی می‌کند که در آن باید نشان دهید که واژگان موجود در ویدیو را درک می‌کنید.

ویدیوها به شش سطح تقسیم می‌شوند که از مبتدی ۱ و ۲ شروع می‌شود و به سطح متوسط ۱ و ۲ و در نهایت پیشرفته ۱ و ۲ می‌رسد.

۵. آزمون انگلیسی اتحادیه اروپا EU English آزمون انگلیسی اتحادیه اروپا EU English یکی دیگر از وب سایت‌هایی است که آزمون آنلاین انگلیسی را با گواهی ارائه می‌دهد. در اتحادیه اروپا، آزمون سطح انگلیسی وجود دارد. دوره زبان انگلیسی تنها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.
۶. مراکز مطالعاتی بریتانیا British Study Centers این پلتفرم، مراکز مطالعات بریتانیا، نیز یکی دیگر از آزمون‌های آنلاین رایگان انگلیسی با گواهی است، اما برای آزمایش دانش شما از دستور زبان انگلیسی طراحی شده است. این آزمون یک آزمون چند گزینه‌ای در مورد گرامر انگلیسی است که به ۱۰-۱۵ دقیقه از وقت شما نیاز دارد.
۷. Stafford House International استفورد هاوس اینترنشنال آزمون آنلاین رایگان انگلیسی به همراه گواهی است و آن مخصوص علاقه‌مندانی است که می‌خواهند سطح زبان انگلیسی خود را در چند دقیقه ارزیابی کنند.

این پلتفرم تنها ۲۵ سوال را برای تست مهارت انگلیسی شما تعیین می‌کند و بیشتر سوالات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیش از یک پاسخ داشته باشند، اما صحیح‌ترین پاسخ، بالاترین امتیاز را کسب می‌کند.

۸. کالج زبان انگلیسی کانادا Canadian College of English Language کالج زبان انگلیسی کانادا، آزمون آنلاین رایگان انگلیسی با گواهی را برای هر کسی که علاقه‌مند به دانستن سطح زبان انگلیسی خود است، ارائه می‌دهد. این آزمون ۶۰ دقیقه‌ای با ۶۰ سوال چند گزینه‌ای است.
۹. رادار انگلیسی EnglishRadar EnglishRadar یکی دیگر از آزمون‎‌های آنلاین رایگان انگلیسی با مدرک است و شما می‌توانید برای اطلاع از سطح مهارت زبان انگلیسی خود به صورت رایگان عضو آن شوید. این آزمون‌ها دارای ۱۲ سطح زبان انگلیسی از CEFR A1 تا C2 و ۶۰ سوال در زمینه گرامر، واژگان، ارتباطات، خواندن و مهارت‌های شنیداری است.
۱۰. EF SET

EF SET یک آزمون آنلاین رایگان انگلیسی با گواهی است که هدف آن این است که تست مهارت انگلیسی قابل اعتماد، مقرون به صرفه، آسان برای استفاده و همیشه در دسترس را برای زبان آموزان ارائه کند.

امتیاز EF SET از A1 (مبتدی) که امتیاز ۱۱-۳۰ و C2 (مسلط) است که بین ۷۱-۱۰۰ متغیر است. EF SET یک آزمون ۵۰ دقیقه‌ای طراحی می‌کند که مهارت انگلیسی شما را از مبتدی تا حرفه‌ای اندازه‌گیری می‌کند که با استاندارد بین‌المللی شناخته‌شده چارچوب مرجع مشترک اروپایی (CEFR) مطابقت دارد.

 

توصیه‌هایی برای انتخاب بهترین مدرک زبان انگلیسی

برای انتخاب بهترین مدرک زبان انگلیسی و استفاده از مزایای آنها، این نکات را مد نظر قرار دهید:

۱. مشاوره مناسب مشاوره از افرادی که با نیازها و موقعیت شما آشنا هستند، می‌تواند بهترین راهنمایی باشد. مشاوران تحصیلات عالی یا مشاوران حرفه‌ای در این زمینه ممکن است به انتخاب شما کمک کنند.
۲. آزمون شبیه‌سازی انجام آزمون‌های شبیه‌سازی می‌تواند به شما کمک کند تا با ساختار و نحوه سوالات آشنا شوید و ببینید کدام مدرک بهتر با نیازهای شما هماهنگ است.
۳. مقایسه هزینه‌ها مقایسه هزینه‌های مربوط به آموزش و برگزاری هر مدرک نیز اهمیت دارد. هزینه‌های آموزش، ثبت‌نام و هزینه‌های مختلف دیگر باید در انتخاب مدرک در نظر گرفته شوند.
۴. بررسی نظرات و تجربیات دیگران خواندن نظرات و تجربیات افرادی که از هر مدرک استفاده کرده‌اند، می‌تواند به شما در انتخاب کمک کند. این نظرات معمولاً در اینترنت یا از افراد آشنا قابل دسترسی هستند.

 

پیشنهاداتی برای استفاده بهینه از مدارک زبان انگلیسی

تعیین هدف مشخص کردن و نیازهای خود را شناخته و بر اساس آن انتخاب مدرک
بررسی شرایط مؤسسات
قبل از ثبت‌نام برای دریافت یک مدرک، شرایط و نیازهای مؤسسات یا کشورهای مورد نظر را بررسی کنید
آشنایی با ساختار آزمون
با ساختار و نحوه سوالات هر مدرک آشنا شوید و بهترین راهکارهای موفقیت را اعمال کنید
تمرین و آزمون‌های شبیه‌سازی با انجام تمرین‌ها و آزمون‌های شبیه‌سازی، خود را برای شرایط واقعی آزمون آماده کنید
اعتبار مدرک
اگر قصد تحصیل در یک دانشگاه خاص را دارید، اطمینان حاصل کنید که مدرک انتخابی در آن دانشگاه مورد تایید است

 

سخن پایانی

انتخاب بهترین مدرک زبان انگلیسی برای هر فرد به نیازها و هدف‌های او بستگی دارد. هر مدرکی مزایا و محدودیت‌های خود را دارد که باید با مطالعه دقیق و توجه به جزئیات مشخص شوند. اهمیت درک صحیح و استفاده مناسب از مدرک زبان انگلیسی در تحصیلات، شغل و مسافرت نقش مهمی در تعیین مسیر زندگی و حرکت به سمت اهداف شخصی ایفا می‌کند.

آیا شما قصد گرفتن مدرک زبان انگلیسی معتبری دارید؟ آیا هدف‌تان را مشخص کرده‌اید؟ آیا برای دریافت آن آماده شده‌اید؟ مسیر پیش روی‌تان روشن و مشخص است؟ فراز و نشیب‌های مسیر خود را با دوستان خود در هایتاکی به اشتراک بگذارید و از تجربیات خود صحبت کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *