کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

مزایای داشتن مدرک تافل زبان انگلیسی چیست؟

۴.۲
(۵)

آزمون تافل یکی از استانداردترین و محبوب‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان یا پیدا کردن موقعیت‌های شغلی بین‌المللی مورد نیاز است. همان طور که می‌دانید، آزمون‌های زبان انگلیسی محدود به تافل نیستند و چند آزمون معتبر دیگر هم برای سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی وجود دارد. اما مزایای داشتن مدرک تافل در این میان چیست و این آزمون چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؟

 

در ادامه می‌خوانید:

 

مهم‌ترین مزایای داشتن مدرک تافل چیست؟

ما در مقالۀ جامع آزمون تافل به‌صورت کامل دربارۀ این آزمون صحبت کرده و به تمام سؤالات رایج پیرامون آن پاسخ داده‌ایم. بنابراین در ادامه قرار است به ویژگی‌هایی اشاره کنیم که این آزمون و مدرک آن را از آزمون‌های مشابه متمایز می‌کنند:

 

۱. اعتبار گسترده و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای متقاضیان

مدرک تافل در حدود ۱۰ هزار دانشگاه در ۱۵۰ کشور جهان معتبر است. بنابراین عملاً شما با داشتن مدرک این آزمون به‌صورت بالقوه امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ۱۵۰ کشور را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: چه کشورها و دانشگاه هایی آزمون تافل را قبول دارند؟

طبیعتاً هرچقدر که نمرات بالاتری در بخش‌های مختلف این آزمون کسب کرده باشید، شانس شما نیز برای پذیرش افزایش خواهد یافت.

براساس نتایج مطالعه‌ای که در بین کالج‌ها و دانشگاه‌هایی که مدرک تافل و همچنین سایر آزمون‌های انگلیسی را می‌پذیرفتند، مشخص شد که ۸۰٪ این مؤسسات نمرۀ آزمون تافل را به آزمون‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

از آنجایی که تافل تمام مهارت‌های زبانی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن زبان‌آموزان را می‌سنجد، نمرات آن دقیق‌ترین معیار برای سنجش مهارت یک فرد در زبان انگلیسی در نظر گرفته می‌شود.

 

۲. امتیازدهی منصفانه به‌خصوص در بخش اسپیکینگ

یکی از جنبه‌های تافل که آن را از سایر آزمون‌های زبان انگلیسی متمایز می‌کند، نمره‌دهی عادلانه و دقیق در بخش اسپیکینگ است.

در آزمون‌های دیگر فردی مقابل شما نشسته و به شیوۀ مصاحبه سؤالاتی از شما می‌پرسد که باید به‌سرعت به آن‌ها پاسخ دهید. در چنین موقعیتی ممکن است به دلیل استرس و دیگر عوامل محیطی، نتوانید به‌صورت کامل پاسخ سؤالات را بیان کنید و یا ممتحن در امتیاز دادن به شما مرتکب خطا شود.

از آنجا که آزمون تافل معمولاً به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود، شما سؤالات بخش اسپیکینگ را به‌صورت ضبط‌شده می‌شنوید و پاسخ آن‌ها را هم ازطریق میکروفون به‌صورت آنلاین بیان می‌کنید. بعد از آزمون ۶ فرد مختلف پاسخ‌های شما را بررسی کرده و به آن‌ها امتیاز می‌دهند.

بسیاری از متقاضیان شرکت در آزمون تافل از این سیستم امتیازدهی بی‌طرفانه حمایت می‌کنند.

اسپیکینگ تافل

 

۳. ارتقای دانش و مهارت‌های زبان انگلیسی

آماده شدن برای تافل مهارت‌های شما در تمام حوزه‌های زبان انگلیسی، از خواندن و نوشتن گرفته تا حرف زدن را بسیار بهبود می‌بخشد.

شما برای شرکت در آزمون تافل، باید با منابع آزمون تافل آشنا شده و بخش زیادی از آن‌ها را مطالعه کنید، در کلاس‌ خصوصی آمادگی برای تافل شرکت کنید و خلاصه به مدت یک یا دو سال بخش زیادی از زمان خود را به تقویت مهارت‌هایتان اختصاص دهید.

در این صورت در کنار برخوردار بودن از مزایای مدرک تافل ازجمله امکان درخواست موقعیت‌های تحصیلی و شغلی بین‌المللی، دانش زبانی شما نیز به‌طور کلی افزایش یافته است که در موقعیت‌های مختلف زندگی برایتان مفید و کارگشا خواهد بود.

 

۴.بهبود رزومه

حتی اگر نخواهید از مدرک تافل برای درخواست موقعیت‌های تحصیلی یا کاری استفاده کنید، باز هم وجود این مدرک در رزومۀ شما به تقویت آن کمک می‌کند و محاسن زیادی دارد.

داشتن نمرات بالا در آزمون تافل، نشان‌دهندۀ میزان تسلط شما به جنبه‌های گوناگون زبان انگلیسی است. همان‌طور که در مقالۀ «مدت اعتبار مدرک تافل» گفتیم، یکی از مزایای داشتن مدرک تافل این است که وجود آن در رزومۀ شما، حتی بعد از گذشت دو سال و منقضی شدن آن، باز هم تأثیرات مثبت زیادی در اعتبار کاری و حرفه‌ای و همچنین موقعیت اجتماعی شما خواهد داشت.

 

۵. دسترسی آسان به منابع و کلاس‌های آموزشی

یکی از مهم‌ترین مزایای آزمون تافل این است که شما می‌توانید دسترسی ساده و سریع به اغلب منابع این آزمون و کلاس‌های آموزشی آن داشته باشید. خبر خوب این است که استفاده از بسیاری از این منابع رایگان است.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب ها برای شرکت در آزمون تافل

خود آزمون تافل iBT هم به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و در مقایسه با آزمون‌های مشابه دیگر، شرایط ثبت نام و شرکت در آن بسیار ساده است.

برای آشنایی با روند ثبت نام در آزمون تافل و نحوۀ انتخاب روز و تاریخ امتحان متاسب با شرایط خودتان، می‌توانید مقالۀ «راهنمای گام‌ به گام ثبت نام آزمون تافل (آموزش تصویری)» را بخوانید.

مزایای داشتن مدرک تافل

 

۶. افزایش شانس دریافت موقعیت‌های شغلی بین‌المللی

یکی دیگر از مزایای داشتن مدرک تافل این است که به افرادی که مایل به استخدام در کشورهای خارجی و دریافت موقعیت‌های کاری بین‌المللی هستند کمک می‌کند راحت‌تر بتوانند برای درخواست ویزا اقدام کنند.

اگر علاقه‌مند به کار در آمریکا هستید، حتماً باید مدرک تافل داشته باشید. بسیاری از کارفرمایان از دیدن مدرکی که نشان‌دهندۀ سطح بالای مهارت‌های انگلیسی کارجویان باشد بسیار خوشحال خواهند شد. همه می‌توانند ادعا کنند که به‌صورت روان به انگلیسی صحبت می کنند، اما نمرات بالای شما در بخش اسپیکینگ و لیسنینگ آزمون تافل است که این ادعا را به همه اثبات خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: 

 

۷. تعیین سطح مهارت‌های آکادمیک

بیش از ۹۰ درصد پرسش‌های آزمون تافل در سطح آکادمیک هستند و به همین دلیل می‌توان گفت که آزمون تافل آزمونی است که سطح مهارت‌ها و دانش آکادمیک زبان‌آموزان انگلیسی را می‌سنجد. به همین دلیل هم هست که در بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی آموزشی، نمرات این آزمون را ملاک ارزیابی درخواست‌های پذیرش تحصیلی قرار می‌دهند.

 

۸. جایگزین آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی مثل TOLIMO و MSRT

یکی از مهم‌ترین مزایای داشتن مدرک تافل مربوط به دانشجویان مقطع دکتری است. معمولاً برای پذیرش در این مقطع در اغلب رشته‌های تحصیلی، نیاز به ارائه نمرات یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی داخل کشور ازجمله MHLE ،TOLIMO ،MSRT و… است.

در صورتی که شما در زمان ثبت نام در مقطع دکتری برای ادامۀ تحصیل در دانشگاه‌های داخل ایران مدرک تافل معتبر داشته باشید، نیازی به شرکت در آزمون‌های زبان داخل کشور برای پذیرش نخواهید داشت.

 

سخن پایانی

داشتن مدرک تافل برای افرادی که به دنبال کار یا تحصیل در خارج از کشور هستند، بسیار مهم است و فرصت‌های شغلی و تحصیلی خوبی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

اگر می‌خواهید در یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی شرکت کنید و هنوز تصمیم قطعی خود را برای انتخاب یک آزمون نگرفته‌اید، آزمون تافل به دلیل اعتبار و ویژگی‌های مثبت دیگری که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، می‌تواند انتخاب خوبی باشد. مدرک تافل می‌تواند درِ فرصت‌های اجتماعی، تحصیلی و شغلی زیادی را به روی شما باز کند.

به منظور آمادگی بیشتر برای آزمون تافل، علاوه بر مطالعۀ منابع این آزمون، می‌توانید در کلاس‌ خصوصی انگلیسی هم شرکت کنید تا در کنار رفع اشکال و تقویت مهارت‌هایتان، با ساختار کلی آزمون تافل، سؤالات آن و تکنیک‌های موفقیت در این آزمون هم آشنا شوید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۲ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *