کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

آزمون CAE چیست؟ کسب موفقیت در آزمون CAE

۵
(۴)

آیا تا به حال نیاز به اثبات سطح دانش زبان انگلیسی خود داشته‌اید؟ امروزه دوره‌ها و آزمون‌های متعددی برای فراگیری و اثبات سطح دانش زبان انگلیسی افراد برگزار می‌شود. اگر قصد شرکت در هر یک از این آزمون‌ها را دارید، کافیست شرایط خود را بسنجید و تصمیم بگیرید که در کدام آزمون زبان انگلیسی شرکت نمایید.

انتخاب شرکت در آزمون زبان با توجه به مقطع تحصیلی، کشور مقصد جهت تحصیل یا مهاجرت، بورسیه‌ی داخلی یا خارجی و… توسط داوطلبان مشخص می‌شود. اما برای اینکه بهترین تصمیم را بگیرید بهتر است ابتدا با تمامی مدارک و آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی و بین‌المللی آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم بگوییم آزمون CAE چیست و شرکت در آزمون CAE برای چه کسانی مناسب است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

آزمون CAE چیست؟

آزمون CAE یا آزمون زبان انگلیسی سطح پیشرفته مخفف عبارت Certificate in Advanced English می‌باشد که توسط دانشگاه کمبریج برگزار می‌گردد. این آزمون در دسته‌ی آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که توسط بخش آزمایش و ارزیابی زبانی دانشگاه کمبریج (ESOL) طراحی و برگزار می‌شود.

مدرک آزمون CAE قابل قبول اغلب دانشگاه‌های داخلی و خارجی، شرکت‌های بین‌المللی و اداره‌ی مهاجرت می‌باشد. به این دلیل که این آزمون توسط دانشگاه کمبریج که در دنیا شهرت دارد، و بر اساس استانداردهای جهانی برگزار می‌گردد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مهاجرت بدون مدرک زبان + لیست کشورها

همچنین این آزمون به دو صورت کاغذی و الکترونیکی در مراکز مختلف برگزار می‌گردد که در اصل آزمون تفاوتی وجود ندارد. تنها تفاوت این دو آزمون مربوط به بخش شنیداری است که در نسخه‌ی کاغذی از طریق بلندگو و در نسخه‌ی الکترونیکی از طریق هدفون پخش می‌شود.

آزمون CAE چیست

 

چه کسانی مجاز به شرکت در آزمون CAE هستند؟

داوطلبانی که دانش زبان انگلیسی آن‌ها در سطوح پیشرفته (C1 یا بالاتر) است، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

تمامی افراد بالای ۱۸ سال و افراد کمتر از ۱۸ سال (با اجازه‌ی کتبی) مجاز به شرکت در آزمون CAE هستند.

افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی کشورهای انگلیسی‌زبان را دارند، می‌توانند پس از اینکه از قابل قبول بودن مدرک CAE توسط دانشگاه مقصد اطمینان حاصل کردند، در این آزمون ثبت‌نام و شرکت نمایند. همچنین اگر قصد دارید در شرکتی بین‌المللی مشغول به کار شوید، می‌توانید مدرک CAE را به عنوان مدرک زبان انگلیسی خود ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: قبولی در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی با بهترین نمره به کمک معلم خصوصی زبان

 

مراکز برگزاری آزمون زبان انگلیسی CAE

این آزمون در ۲۸۰۰ مرکز در ۱۳۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. اما در حال حاضر در کشور ایران برگزار نمی‌گردد. اگر قصد شرکت در آزمون CAE را دارید و در کشور ایران ساکن هستید، می‌توانید به کشورهای همسایه نظیر ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، عراق، امارات و… برای شرکت در آزمون مراجعه نمایید.

مراکز برگزاری آزمون زبان انگلیسی CAE

 

کدام کشورها مدرک CAE را قبول دارند و مدت اعتبار آن چقدر است؟

اغلب دانشگاه‌ها، موسسات و ادارات در کشورهای انگلیسی‌زبان سراسر دنیا مدرک زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج را قبول دارند. در واقع این مدرک در ۱۳۰ کشور دنیا مانند استرالیا، آلمان، انگلیس، آمریکا، کانادا، هلند و… مورد پذیرش واقع می‌شود.

بیشتر بخوانید: دانشگاه‌ های برتر استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی

مدت اعتبار این مدرک برخلاف سایر مدارک زبان انگلیسی، نامحدود بوده و تاریخ انقضا ندارد.

 

بخش‌های تشکیل‌دهنده‌ی آزمون CAE و کسب موفقیت در هر بخش

در این آزمون هر ۴ مهارت اصلی زبان‌آموزان در مدت ۴ ساعت با سوالات پیچیده و متفاوتی سنجیده می‌شود. در واقع این آزمون از ۴ بخش مهارت خواندن، نوشتن، شنیداری و مکالمه تشکیل شده است که عبارتند از؛

 

بخش اول؛ ریدینگ و استفاده از زبان انگلیسی

مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

موارد امتحانی این بخش: ۵۶ سوال در ۸ قسمت

هدف این بخش از آزمون: هدف این بخش بررسی توانایی داوطلبان در درک انواع مختلف نوشته‌ها مانند داستان‌های تخیلی و واقعی، روزنامه‌ها، مجلات، ژورنال‌های علمی و کتاب‌ها است. در واقع طراحان سوالات با سوالات این بخش میزان توانایی شما در استفاده از زبان انگلیسی را با استفاده از سوالات مختلف می‌سنجند.

شما در این بخش از آزمون زبان CAE پس از مطالعه‌ی متن‌ها، با سوالات جای‌خالی چهارگزینه‌ای مواجه می‌شوید که باید به آن‌ها پاسخ دهید. با پاسخگویی صحیح به سوالات این بخش اثبات خواهید کرد که تا چه میزان می‌توانید از دستور زبان و واژگان زبان انگلیسی به درستی استفاده کنید و معنی آن‌ها را درک کنید.

برای کسب موفقیت در بخش ریدینگ باید با واژگان، اصطلاحات، عبارات پرکاربرد، کلمات همایند یا کالوکیشن‌ها، افعال چند قسمتی و به طور کلی با دستور زبان انگلیسی آشنایی کامل داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت ریدینگ (reading) زبان انگلیسی

بخش اول؛ ریدینگ و استفاده از زبان انگلیسی

 

بخش دوم؛ مهارت نوشتن

مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

موارد امتحانی این بخش: ۲ نوع رایتینگ

هدف این بخش از آزمون: داوطلبان در این بخش با نوشتن دو متن متفاوت از نوع مقاله (essay)، گزارش، ایمیل و یا خلاصه‌ای از یک متن، میزان توانایی خود را در نوشتن متن به زبان انگلیسی اثبات می‌کنند.

در سوالات نوشتاری آزمون CAE، یک سوال اجباری بوده و باید در نوشته‌ی خود درباره‌ی صورت سوالی که مطرح می‌شود، با رعایت اصول نگارش، توضیح دهید.

سوال دوم به انتخاب داوطلب از بین ۳ گزینه‌ی مطرح شده می‌باشد. در اغلب موارد برای سوال دوم اطلاعاتی به داوطلبان داده می‌شود تا برای نوشتن متن خود از آن‌ها استفاده کنند. توجه داشته باشید که هر یک از نوشته‌ها باید بین ۲۲۰ تا ۲۶۰ کلمه باشد. برای موفقیت در این بخش لازم است داوطلبان از مطالعه‌ی متن‌ها و مقالات مختلف علمی و عمومی غافل نشوند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت رایتینگ (writing) زبان انگلیسی

بخش دوم؛ مهارت نوشتن

 

بخش سوم؛ مهارت شنیداری

مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش: حدود ۴۰ دقیقه

موارد امتحانی این بخش: ۳۰ سوال در ۴ قسمت

هدف این بخش از آزمون: در این قسمت سنجش توانایی داوطلبان در پیگیری و درک مونولوگ‌ها، مکالمات، مصاحبه‌ها، بحث و گفتمان و اخبار، مد نظر طراحان سوال است. پس از پخش مکالمات از طریق بلندگو یا هدفون، به شما زمان داده می‌شود تا به سوالاتی پیرامون نکات اصلی مکالمه، نظر، نگرش، هدف و احساس گوینده پاسخ دهید.

اگر قصد کسب موفیقیت در بخش شنیداری آزمون زبان را دارید، لازم است مهارت شنیداری خود را از راه‌های مختلف مانند گوش کردن به اخبار، رادیو و موسیقی به زبان انگلیسی تقویت نمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت لیسنینگ (listening) زبان انگلیسی

بخش سوم؛ مهارت شنیداری

 

بخش چهارم؛ مهارت صحبت کردن

مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش: ۱۵ دقیقه برای دو داوطلب و ۲۳ دقیقه برای داوطلبان در گروه‌های سه نفره

موارد امتحانی این بخش: ۴ قسمت

هدف این بخش از آزمون: در این بخش باید به ممتحن‌ها نشان دهید که می‌توانید با سوال پرسیدن و پاسخ دادن به سوالات مختلف در یک مکالمه شرکت کرده و با افراد مختلف ارتباط برقرار نمایید.

آزمون اسپیکینگ معمولاً به صورت رو در رو با یک یا دو داوطلب دیگر و در حضور دو ممتحن انجام می‌شود. یکی از ممتحنین به صورت آنلاین یا حضوری با شما صحبت می‌کند و از شما سوالاتی می‌پرسد که باید درباره‌ی آن‌ها صحبت کنید. ممتحن دیگر تنها به صحبت‌های داوطلبین گوش می‌دهد. این مورد باعث می‌شود آزمون اسپیکینگ کاملاً عادلانه و منطقی پیش برود.

برای تقویت مهارت اسپیکینگ زبان انگلیسی خود لازم است از قبل تمرین داشته باشید. تمریناتی مانند ابراز عقیده، مقایسه و توصیف چیزی، دادن اطلاعات در مورد خود و دیگران، تبادل نظر درباره موضوعات مختلف، بیان و توجیه نظرات، اعلام موافقت یا مخالفت درباره موضوعی، پیشنهاد و حدس و گمان درباره‌ی هرچیزی، برای تقویت مهارت صحبت کردن موثر خواهد بود. سوالات این بخش نیز از این دسته موضوعات خارج نمی‌باشند. پس تمرین صحبت کردن با فردی دیگر برای این بخش مهم‌ترین تمرین برای شما خواهد بود.

 

نمره‌دهی در این آزمون به چه صورت است؟

چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFR) یک استاندارد بین المللی برای توصیف سطح دانش زبان انگلیسی داوطلبان است. این چارچوب در ۶ سطح از A1 برای مبتدیان تا C2 برای کسانی که به یک زبان تسلط دارند، توانایی زبان‌آموزان را درجه‌بندی می‌کند. به این ترتیب هرکس می‌تواند با یک سیستم نمره‌دهی طبق استاندارد جهانی سطح دانش زبانی خود را بسنجد یا گزارش کند.

نمره‌دهی در این آزمون بین ۱۸۰ تا ۲۳۰ انجام می‌شود. کمترین نمره‌ی قبولی در این آزمون نمره‌ی ۱۸۰ است. رتبه‌بندی نمرات در این آزمون به شرح زیر است.

محدوده‌ی نمره درجه‌بندی نمره سطح نمره طبق استاندارد جهانی CEFR
۲۰۰ تا ۲۳۰ A C2 حرفه‌ای
۱۸۰ تا ۲۰۰ B C1 پیشرفته
۱۶۰ تا ۱۸۰ C B2 بالاتر از متوسط

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است که دریافت نمره‌ی بالاتر در این آزمون شرایط را برای دانشجویان برای دریافت بورسیه‌ی تحصیلی راحت‌تر می‌کند.

 

منابع مفید برای آزمون زبان CAE

استفاده از منابع مفید و مناسب برای هر آزمون امری حیاتی است. با وجود منابع فراوانی که این روزها نوشته می‌شوند، انتخاب منبع درست و مناسب کاری دشوار به نظر می‌رسد. اما تنها کاری که باید انجام دهید، انتخاب منبعی مناسب شرایط و سطح دانش زبان انگلیسی شماست. در ادامه تعدادی از پرطرفدارترین منابع آمادگی آزمون CAE را معرفی کرده‌ایم تا با استفاده از آن‌ها احتمال موفقیت خود در این آزمون را افزایش دهید.

 

۱- کتاب Compact Advanced

این کتاب از انتشارات دانشگاه کمبریج، نسخه‌ای مخصوص مدرسان و نسخه‌ای مخصوص زبان‌آموزان را به صورت جدا ارائه می‌دهد. کتاب مخصوص زبان‌آموزان (Compact Advanced: The Student’s Book) آمادگی کامل و تمرینات لازم برای کسب موفقیت در آزمون را برای داوطلبان سطح C1 فراهم می‌کند.

در این کتاب تمریناتی برای تقویت هر ۴ مهارت مورد نیاز در آزمون به داوطلبان ارائه می‌شود. زبان‌آموزان با استفاده از این کتاب، با استراتژی‌هایی برای نزدیک شدن به نمره‌ی عالی آشنا می‌شوند. در این کتاب پاسخ‌های مناسب در آزمون، عبارات مفید و همچنین راهکارهای خوب نوشتن و درست صحبت کردن به زبان انگلیسی به داولبان ارائه می‌گردد تا بهترین نمره را در این آزمون کسب کنند.

کتاب Compact Advanced

 

۲- کتاب Complete CAE

کتاب Complete First Certificate که توسط انتشارات دانشگاه کمبریج ارائه می‌گردد، منبعی عالی برای زبان‌آموزان در سطح پیشرفته به حساب می‌آید. داوطلبان آزمون CAE با مطالعه‌ی ابن کتاب علاوه بر دسترسی به تمرینات فراوان در سطح سوالات آزمون، با اشتباهات رایج سایر داوطلبان در جلسه‌ی آزمون نیز آشنا خواهند شد.

داوطلبان در این کتاب با استراتژی‌های حل سوالات آزمون CAE آشنا می‌شوند و برای کسب موفقیت در هر ۴ مهارت آزمون زبان CAE آماده خواهند شد. لازم به ذکر است که تمرینات مربوط به اسپیکینگ و رایتینگ در این کتاب بر مهارت‌های ضروری مورد نیاز در آزمون تمرکز دارند.

کتاب Complete CAE

 

۳- مجموعه کتاب‌های Objective Advanced

مجموعه کتاب‌های Objective Advanced از انتشارات کمبریج شامل کتاب‌های تمرین برای آزمون، کتاب زبان‌آموز، کتاب آموزش واژگان و معنی آن‌ها و کتاب کار می‌باشد. تمامی این کتاب‌ها در سطح پیشرفته بوده و برای زبان‌آموزانی در سطح C1 مناسب است.

این کتاب مهارت‌های مختلف شما از قبیل مهارت خواندن، نوشتن، شنیداری و صحبت کردن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و سپس راهکارهایی برای ارتقای توانمندی‌های زبانی شما ارائه می‌دهد.

این کتاب، در اصل کتاب آموزشی یا Course-Based است که جهت آمادگی و کسب موفقیت داوطلبان در آزمون‌ها ارائه می‌گردد.

مجموعه کتاب‌های Objective Advanced

 

۴- کتاب Grammar and Vocabulary for Advanced

همانطور که از نام این کتاب پیداست مرجعی مهم برای گرامر و واژگان زبان انگلیسی به حساب می‌آید که توسط انتشارات زبان کمبریج ارائه می‌گردد. در این کتاب قواعد و واژگان مورد نیاز در آزمون CAE به طور کامل بررسی شده و تمرینات فراوانی برای آن‌ها ارائه می‌شود.

یکی از مزایای این کتاب ارائه‌ی فایل صوتی برای دستور زبان است. به این ترتیب زبان‌آموزان با کاربرد دستور زبان انگلیسی در دنیای واقعی آشنا می‌شوند و از طریق گوش کردن به آن‌ها می‌توانند به راحتی آن‌ها را به خاطر بسپارند. نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی این کتاب بررسی کامل نکات گرامری کاربردی در تمامی قسمت‌های رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ است. به این ترتیب داوطلبان می‌توانند با یادگیری کامل نکات کاربردی، آماده‌ی حضور در آزمون CAE شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

کتاب Grammar and Vocabulary for Advanced

 

۵- مجموعه کتاب‌های Ready for CAE

مجموعه کتاب‌های Ready for CAE انتشارات Macmillan برای داوطلبان آزمون CAE نوشته و ارائه می‌شود. این مجموعه شامل کتاب آموزش (Course book)، کتاب کار (Workbook) و کتاب معلم (Teacher’s Book) است. کتاب آموزش از این مجموعه، شامل ۱۴ درس می‌باشد که هر درس به صورت موضوعی دسته‌بندی شده است. در هر درس داوطلبان با تمریناتی برای تقویت هر ۴ مهارت خود مواجه می‌شوند.

در این کتاب یک نمای کلی از آزمون CAE برای کمک به آماده‌سازی داوطلبان برای جنبه‌های مختلف آزمون پیشرفته گنجانده شده است. یکی از نقاط تمایز این کتاب بخشی به نام Use of English است که به نحوه‌ی ساخت اغلب واژگان می‌پردازد. همچنین در هر درس نکاتی مربوط به نحوه‌ی نگارش صحیح و آموزش دستور زبان انگلیسی به مخاطبان آموزش داده می‌شود.

مجموعه کتاب‌های Ready for CAE

 

۶- کتاب CAE Result

مجموعه کتاب‌های English Result با کاربری‌های متفاوت توسط انتشارات آکسفورد چاپ و به بازار عرضه می‌شود. این بار آکسفورد کتابی برای داوطلبان آزمون CAE با نام CAE Result ارائه نموده است.

در این کتاب تمرینات متعددی برای آماده‌سازی داوطلبان آزمون CAE ارائه شده است که به تقویت هر ۴ مهارت آن‌ها کمک می‌کند. از آنجایی که کتاب زبان‌آموز (Student’s Book) به همراه فایل صوتی به زبان‌آموزان ارائه می‌شود، برای تقویت قوه‌ی شنیداری آن‌ها منبعی بسیار مناسب خواهد بود.

کتاب CAE Result

 

۷- کتاب Advanced Trainer

یکی از معتبرترین منابع آزمون CAE کتاب Advanced Trainer است که توسط انتشارات کمبریج به چاپ می‌رسد. مطالعه‌ی درسنامه‌های فراوان بدون انجام تمرین، هیچ‌گاه موفقیتی برای زبان‌آموزان به همراه نخواهد داشت. مزیت اصلی این کتاب وجود ۲ بخش جداگانه جهت آموزش نحوه‌ی پاسخگویی به هر قسمت آزمون CAE است. پس از آموزش‌ها ۴ آزمون مشابه آزمون اصلی CAE برای داوطلبان قرار داده‌اند که یادگیری را برای آن‌ها عمیق‌تر کنند.

جلد دوم این کتاب که با نام Advanced Trainer 2 منتشر می‌شود، برای داوطلبانی است که به دنبال کسب نمره‌ی بالاتر در این آزمون هستند.

کتاب Advanced Trainer

 

۸- کتاب English Vocabulary in Use: Advanced

همانطور که می‌دانید کتاب Vocabulary in Use در ۳ سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته برای زبان‌آموزان و داوطلبان آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی و بین‌المللی مانند IELTS، TOEFL، PTE و… چاپ و به بازار عرضه می‌شوند. کتاب پیشرفته‌ی Vocabulary in Use بهترین انتخاب برای زبان‌آموزان در سطح C1 است.

این کتاب واژگان انگلیسی را به صورت دسته‌بندی شده به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد و سپس تمریناتی برای تثبیت یادگیری آن‌ها ارائه می‌دهد که زبان‌آموزان به خوبی کاربرد واژگان جدید را بیاموزند.

کتاب English Vocabulary in Use: Advanced

 

۹- سایت CAE exam tips

این سایت با هدف ارتقای نمره‌ی داوطلبان آزمون زبان انگلیسی کمبریج طراحی شده است. در صفحه‌ی اصلی این سایت می‌توانید مهارتی که قصد تقویت آن را دارید، انتخاب نموده و راهکارهای موثر برای پاسخگویی به سوالات آن بخش و همچنین مدیریت زمان در دست برای پاسخگویی را بیاموزید.

از طریق این سایت می‌توانید با تمامی جزئیات مهم تمامی بخش‌های آزمون آشنا شده و از انجام خطاهای رایج در آزمون جلوگیری نمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین وب سایت های یادگیری زبان انگلیسی

آزمون CAE چیست

 

۱۰- نمونه سوالات مشابه آزمون CAE

با مراجعه به سایت زبان کمبریج که برگزارکننده‌ی رسمی آزمون CAE است، می‌توانید نمونه سوالاتی مشابه آزمون اصلی بیابید. با وجود اینکه سوالات آزمون کاغذی و الکترونیکی در محتوا با یکدیگر تفاوتی ندارند، برای هر دو نسخه‌ی آزمون سوالات مشابه به صورت جداگانه در سایت کمبریج قرار داده شده است.

نکته‌ی مهم درباره‌ی این نمونه سوالات واقعی بودن آن‌ها و رایگان بودن آن‌هاست. در ادامه لینک دانلود این نمونه سوالات را قرار داده‌ایم.

 

نسخه‌ی کاغذی آزمون CAE:

 

نسخه‌ی کامپیوتری آزمون CAE:

 

نحوه‌ی ثبت‌نام در آزمون زبان انگلیسی کمبریج

شما می‌توانید با ورود به سایت دانشگاه کمبریج، از نوار بالای صفحه گزینه‌ی «Exams and tests» را انتخاب نمایید. در لیست آزمون‌های کمبریج باید آزمون «C1 Advanced» را انتخاب نمایید.

در صفحه‌ی جدیدی که باز شده است، گزینه‌ی «Book an exam» را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، محل برگزاری آزمون را انتخاب نمایید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، نبود کشور ایران در لیست محل‌های برگزاری آزمون است. به همین دلیل باید یکی از کشورهای مجاور یا سایر کشور‌ها را برای شرکت در آزمون انتخاب نمایید.

در مرحله‌ی بعدی در لیست آزمون‌های زبان که توسط دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود، باید آزمون مورد نظر خود و نوع آن (کاغذی یا کامپیوتری) را انتخاب نمایید و در بین حوزه‌های امتحانی به دنبال حوزه‌ای مناسب برای خود بگردید. انتخاب محل آزمون اینجا به پایان می‌رسد و در مرحله‌ی بعدی با پرداخت هزینه‌ی آزمون می‌توانید ثبت‌نام خود را قطعی نمایید.

ثبت‌نام در آزمون زبان انگلیسی کمبریج

 

هزینه‌ی ثبت‌نام در آزمون CAE چقدر است؟

هزینه‌ی ثبت‌نام در این آزمون مبلغی بین ۱۵۰ تا ۱۷۵ یورو (۱۶۵ تا ۱۹۵ دلار آمریکا) می‌باشد.

 

جمع‌بندی

همانطور که می‌دانید منابع زیادی برای آمادگی آزمون‌های زبان انگلیسی وجود دارد. کافیست منبعی مناسب شرایط و سطح دانش خود انتخاب نمایید و به صورت خودآموز یا به همراه یک مدرس خصوصی زبان انگلیسی شروع به یادگیری زبان برای آزمون CAE نمایید. البته از آنجایی که سطح این آزمون بسیار بالاست، پیشنهاد می‌کنیم مراحل آمادگی برای آزمون CAE را به همراه یک مدرس حرفه‌ای در هایتاکی پشت سر بگذارید.

به خاطر داشته باشید که استمرار در تمرین، رمز موفقیت در یادگیری است.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *