کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

داشتن مدرک پی تی ای چه مزیت های طلایی به همراه دارد؟

۵
(۵)

آزمون پی تی ای یکی از آزمون‌های معتبر بین‌المللی زبان انگلیسی است که مزایای آن موجب شده در سال‌های اخیر مخاطبان آن هر روز بیشتر می‌شود. افراد زیادی داشتن مدرک پی تی ای را به بقیه مدرک‌های زبان انگلیسی ترجیح می‌دهند. اجازه بدهید مزایای مدرک پی تی ای را با هم مرور کنیم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

مزایای مهم داشتن مدرک پی تی ای

شما به دلایل متنوعی ممکن است نیاز به یک مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشید. با توجه به همین دلایل نیز باید ابتدا شرایط مدرک‌های زبان متفاوت را بررسی و مدرکی که برای شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید. و سپس خودتان را برای شرکت در آزمون آماده نمایید. آشنایی کامل با آزمون پی تی ای، آزمون آیلتس و آزمون تافل می‌تواند در این انتخاب کمک زیادی به شما بکند.

همان‌طور که می‌دانید مدرک پی تی ای یکی از مدرک‌های معتبر زبان انگلیسی است که برای گرفتن پذیرش اقامتی، شغلی و تحصیلی در کشورهای انگلیسی زبان و موسسات عالی سایر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین مزایای داشتن مدرک پی تی ای عبارت‌اند از:

 

۱. اعتبار مدرک پی تی ای در دنیا

بیش از ۳۰۰۰ موسسه عالی، مرکز آموزشی و دانشگاه در سراسر دنیا مدرک پی تی ای را به رسمیت می‌شناسند. این مدرک برای گرفتن اقامت دائم کشورهای استرالیا، نیوزلند، انگلیس، کانادا و آمریکا نیز معتبر است.

مزایای داشتن مدرک پی تی ای برای گرفتن پذیرش تحصیلی

 

گستردگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که مدرک پی تی ای را می‌پذیرند، آن را به گزینه مناسب و پرطرفداری بین دانش‌آموزان و دانشجویانی تبدیل کرده است، که باید سطح تسلط خود به زبان انگلیسی خود را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: مدت اعتبار مدرک پی تی ای چقدر است؟

 

۲. سرعت دریافت مدرک پی تی ای

مدرک پی تی ای ظرف ۲ تا ۵ روز کاری پس از برگزاری آزمون در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بنابراین برای کسانی که فرصت کمی برای ارسال مدرک زبان‌شان به مرکز مورد نظر دارند، ایده‌آل است.

 

۳. امتیازدهی عادلانه

نمره آزمون پی تی ای کاملاً توسط هوش مصنوعی (AI) و بدون دخالت انسانی محاسبه می‌شود؛ و هیچ احتمالی برای اعمال نظر شخصی یا جانب‌دارانه در تصحیح آن وجود ندارد. بنابراین نمره‌ای که در مدرک پی تی ای آکادمیک دریافت می‌کنید، نسبت به آزمون‌های دیگر عادلانه‌تر است. ضمن این که موسسه پیرسون به شما این امکان را می‌دهد که درخواست محاسبه دوباره نمره‌تان را بدهید.

موسسه پیرسون از یک مقیاس استاندارد جهانی زبان انگلیسی (GSE: Global Scale of English) برای نمره‌دهی استفاده می‌کند. بنابراین چشم‌انداز دقیقی از مهارت شما در زبان انگلیسی را در مدرک پی تی ای به شما ارائه می‌کند.

 

۴. ارسال رایگان مدرک پی تی ای برای همه موسسات در سراسر دنیا

شما بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی می‌توانید به دفعات نامحدود مدرک پی تی ای خود را به موسسات، دانشگاه‌ها و اداره مهاجرت کشورهای سراسر دنیا ارسال کنید.

 

۵. بهترین مدرک زبان برای مهاجرت به استرالیا و نیوزلند

دو کشور استرالیا و نیوزلند مدرک پی تی ای آکادمیک را برای ارائه ویزای اقامتی، ویزای کار و پذیرش تحصیلی در تمام دانشگاه‌ها و کالج‌های کشور می‌پذیرند. بنابراین اگر قصد مهاجرت به یکی از این دو کشور را دارید آزمون پی تی ای آکادمیک بهترین گزینه برای شماست. اگر نمره بالایی در آزمون پی تی ای بگیرید امتیاز خوبی برای مهاجرت به استرالیا و نیوزلند دارید.

بیشتر بخوانید: دانشگاه‌ های برتر استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی

مزایای داشتن مدرک پی تی ای برای مهاجرت

 

مزایای شرکت در آزمون پی تی ای

از طرف دیگر شیوه برگزاری آزمون پی تی ای و شرایطی که برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند این آزمون را به یکی از آزمون‌های پرطرفدار زبان انگلیسی تبدیل کرده است. در ادامه مزایای شرکت در آزمون پی تی ای را نیز با هم بررسی می‌کنیم.

 

۱. تمام مراحل آزمون با استفاده از کامپیوتر انجام می‌شود

آزمون پی تی ای آکادمیک نخستین آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی بین‌المللی است که کاملاً مبتنی بر کامپیوتر است. تمام مراحل این آزمون از ثبت نام و شرکت در آزمون تا دریافت مدرک و ارسال آن برای مراکز متفاوت در سراسر دنیا، به صورت آنلاین و با استفاده از کامپیوتر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: ثبت نام در آزمون پی تی ای

شما در تمام مدت زمان ۳ ساعته این آزمون فقط با یک کامپیوتر و یک هدست در ارتباطید. همین امر باعث می‌شود استرس کمتری را به ویژه در بخش اسپیکینگ آزمون پی تی ای تجربه کنید.

استفاده از کامپیوتر

 

۲. دسترس‌پذیری منحصربه‌فرد آزمون پی تی ای

آزمون پی تی ای تنها آزمونی است که در ۳۶۰ روز از سال برگزار می‌شود؛ و بیش از ۴۰۰ مرکز برگزارکننده آزمون پی تی ای در ۱۱۷ کشور جهان وجود دارد. بنابراین هر تاریخی که بخواهید از ۲۴ ساعت بعد از زمان رزرو آزمون برای شما در دسترس است. فرآیند ثبت نام آزمون پی تی ای نیز بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید مناسب‌ترین مرکز و تاریخ آزمون را رزرو کنید.

اگر برای گرفتن یک مدرک زبان معتبر عجله دارید و باید در زمان کوتاهی در یک آزمون زبان انگلیسی شرکت کنید، به طور قطع آزمون PTE مناسب‌ترین گزینه برای شماست.

امکان تغییر زمان و مرکز آزمون نیز مسیر را برایتان هموارتر می‌کند. اگر تا ۱۴ روز پیش از آزمون این تغییرات را اعمال کنید، لازم نیست هیچ هزینه اضافی نیز بپردازید. اگر بین ۸ تا ۱۳ روز کاری تا آزمون مانده باشد با پرداخت ۵۰ درصد از هزینه آزمون پی تی ای می‌توانید آن را دوباره برنامه‌ریزی کنید. اما اگر کمتر از ۷ روز تا آزمون باقی مانده باشد باید همه هزینه را دوباره پرداخت کنید.

 

۳. هیچ سوال مبهمی وجود ندارد

همه سوالات آزمون پی تی ای آکادمیک بر اساس نمونه‌هایی از دنیای واقعی و منابع علمی طراحی شده است، بنابراین شما را گیج نخواهد کرد. این ویژگی به ویژه در بخش رایتینگ و اسپیکینگ اهمیت زیادی دارد. برای مثال در سوالات چند گزینه‌ای و مقاله (Essay)، موضوعات مرتبط با زندگی واقعی مطرح می‌شود که داوطلبان در یک محیط دانشگاهی با آن‌ها سر و کار دارند.

برای بخش ریدینگ نیز از متن‌های دانشگاهی استفاده می‌شود؛ و در بخش لیسنینگ شما سخنرانی‌های واقعی دانشگاهی را می‌شنوید.

 

۴. تنوع زبان‌های انگلیسی رسمی در نظر گرفته می‌شود

در آزمون پی تی ای آکادمیک، منابعی علمی و دانشگاهی از کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرایط تضمین می‌کند که همه شرکت‌کنندگان در آزمون پی تی ای از سراسر دنیا در موقعیتی برابر قرار گیرند.

آزمون پی تی ای آکادمیک تنها آزمون آکادمیک زبان انگلیسی است که لهجه‌های غیربومی را نیز به کار می‌برد. به این دلیل که در محیط‌های دانشگاهی شما با دانشجویان و اساتیدی از سراسر دنیا در ارتباط خواهید بود که زبان مادری همه آن‌ها انگلیسی نیست. بنابراین سعی کنید به تنوع لهجه‌ها و گویش‌های زبان انگلیسی مسلط شوید. برای این کار می‌توانید فیلم‌های زبان انگلیسی از کشورهای متنوع ببینید.

این تنوع لهجه در تصحیح آزمون پی تی ای نیز در نظر گرفته می‌شود و از این نظر هم شرایط عادلانه‌تری برای داوطلبان فراهم می‌کند.

 

۵. صرفه‌جویی در زمان

با توجه به این که سه ماژول آزمون پی تی ای پشت سر هم برگزار می‌شود و زمان استراحتی بین آن‌ها در نظر گرفته نشده است، زمان کمتری درگیر آزمون خواهید بود. اگر همه مراحل ثبت نام، شرکت در آزمون و دریافت مدرک پی تی ای را در کنار هم در نظر بگیریم، یکی از سریع‌ترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی، آزمون PTE Academic است.

 

۶. هر چند بار که می‌خواهید آزمون پی تی ای بدهید

هیچ محدودیتی برای دفعات شرکت در آزمون پی تی ای وجود ندارد. فقط باید صبر کنید که نتیجه آزمونتان را بگیرید. اگر از نتیجه راضی نبودید یک بار دیگر آزمون را رزرو و دوباره در آن شرکت کنید.

 

۷. دسترسی آسان به منابع معتبر آزمون پی تی ای

با توجه به این که آزمون پی تی ای را یکی از ناشرین مهم و معتبر کتاب‌ها و منابع یادگیری زبان انگلیسی یعنی موسسه پیرسون برگزار می‌کند، شما به بهترین منابع آزمون پی تی ای شامل کتاب، دوره، اپلیکیشن، بانک سوالات و آزمون ماک دسترسی دارید که توسط برگزارکننده این آزمون طراحی شده‌اند. موسسه پیرسون کتاب‌های راهنمای جامع و دقیقی نیز برای آشنایی با شرایط آزمون پی تی ای منتشر کرده است. علاوه بر آن منابع رایگان باکیفیتی (Free PTE preparation resources) نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

این موسسه یک آزمون آزمایشی پی تی ای (Scored Practice Tests) نیز برگزار می‌کند که معتبرترین آزمون ماک پی تی ای برای داوطلبان این آزمون به شمار می‌آید.

 

مزایای مدرک پی تی ای در مقایسه با آیلتس و تافل

سه مورد از پرطرفدارترین آزمون‌هایی که در حال حاضر در سراسر دنیا برای تعیین مهارت زبانی انگلیسی به کار می‌رود، آزمون پی تی ای آکادمیک، آزمون آیلتس و آزمون تافل هستند. هر سه آزمون از سوی اغلب کشورها و دانشگاه‌های دنیا به رسمیت شناخته می‌شوند؛ و آزمون پی تی ای با وجود این که نسبت به دو آزمون دیگر پیشینه زمانی کمتری دارد، اقبال خوبی داشته است.

مزایای داشتن مدرک پی تی ای نسبت به آیلتس و تافل

 

آزمون پی تی ای از نظر فرمت سوالات با دو آزمون آیلتس و تافل تفاوت‌هایی اساسی دارد. هر چند هر سه آزمون مهارت شما را در صحبت کردن، نوشتن، گوش کردن و خواندن زبان انگلیسی ارزیابی می‌کنند، اما آزمون پی تی ای طوری طراحی شده که مهارت‌ها را به صورت ترکیبی می‌سنجد. در واقع هیچ بخشی از آزمون پی تی ای فقط به یک مهارت زبانی توجه نمی‌کند.

با در نظر گرفتن نکاتی که تا این‌جا مرور کردیم، آزمون پی تی ای آکادمیک می‌تواند برای بسیاری از داوطلبان نسبت به آیلتس و تافل گزینه بهتری باشد. در یک نگاه کلی:

  • عادلانه‌تر است.
  • شما نتیجه آزمون پی تی ای را سریع‌تر دریافت می‌کنید.
  • دسترس‌پذیرتر است و از نظر زمان و مکانِ برگزاری، گزینه‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • ارسال آن برای مراکز، موسسات و دانشگاه‌ها رایگان است (به دفعات نامحدود).
  • تنوع فرمت سوالات آزمون پی تی ای بیشتر است و ترکیبی از انواع سوالات موجود در آیلتس و تافل را پوشش می‌دهد.

توجه کنید که در کل نمی‌توانیم بگوییم یکی از این آزمون‌ها نسبت به بقیه آسان‌تر است. در واقع ممکن است یکی از آن‌ها با توجه به شرایط شخصی شما برایتان ساده‌تر باشد. اما در مجموع سطح سختی هر سه آزمون مشابه است. برخی معتقدند آزمون پی تی ای آکادمیک برایشان ساده‌تر است، زیرا همه مراحل مبتنی بر کامپیوتر انجام می‌شود.

 

سخن پایانی

با توجه به مزایای آزمون پی تی ای آکادمیک اگر مرکز یا مراکز مورد نظر شما مدرک پی تی ای را می‌پذیرد حتماً آن را به عنوان یک گزینه ارجح در نظر بگیرید. تعداد موسسات، دانشگاه‌ها و کشورهایی که مدرک پی تی ای را می‌پذیرند نیز هر روز رو به افزایش است.

در صورتی که نیاز به یک مدرک معتبر زبان انگلیسی دارید، در اولین فرصت تصمیم خود را بگیرید و برنامه‌ریزی برای آمادگی در آزمون پی تی ای را شروع کنید. برای موفقیت در این آزمون می‌توانید از همراهی یک معلم خصوصی آزمون پی تی ای بهره‌مند شوید. همراهی یک مدرس خوب علاوه بر بالا بردن کیفیت یادگیری، به شما کمک می‌کند انگیزه خود را در مسیر آمادگی برای آزمون حفظ کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *