کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

هزینه مدرک تافل در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟

۴.۸
(۶)

یکی از دغدغه‌های زبان‌آموزانی که قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی مثل آیلتس، دولینگو، پی تی ای و… را دارند، هزینه شرکت در این آزمون‌ها و دریافت مدرک آن‌هاست.

در این مقاله قصد داریم هزینه آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ را برای انواع مختلف این آزمون بررسی کنیم و راهکارهای مفیدی برای کاهش هزینه‌های فرایند ثبت نام تا دریافت مدرک تافل را مطرح کنیم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

هزینه آزمون تافل چقدر است؟

پرداخت هزینه مدرک تافل در زمان ثبت نام آزمون تافل یکی از مراحل مهم و اصلی ثبت نام است که لازم است قبل از شرکت در جلسۀ آزمون انجام شود. این هزینه هر سال تغییر می‌کند و معمولاً افزایش چند درصدی خواهد داشت.

در مقالۀ «چند نوع آزمون تافل داریم؟» ۵ نوع اصلی آزمون تافل را معرفی کردیم. البته از میان آن‌ها در حال حاضر سه نوع آزمون یعنی تافل iBT، تافل هوم ادیشن و تافل جونیور به‌صورت رسمی برگزار می‌شوند و متقاضیان زیادی دارند.

مهم‌ترین نکته‌ای که درباره هزینه ثبت نام در آزمون تافل و دریافت مدرک آن باید بدانیم این است که این هزینه‌ها ثابت نیستند و براساس معیارهایی مثل کشوری که قرار است در آن امتحان بدهید، نوع آزمون، زمان ثبت نام در آزمون و… تغییر می‌کنند.

 

هزینه ثبت نام تافل در ایران

از آنجا که آزمون تافل جزو آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است، پرداخت هزینه‌های ثبت نام در آن هم باید به‌صورت دلاری انجام شود. این مسئله برای ایرانی‌ها از دو جهت حائز اهمیت است:

  1. نرخ دلار در ایران ثابت نیست و به‌صورت فزاینده‌ای در حال رشد است. همین مسئله موجب می‌شود که هزینه ثبت نام در این آزمون برای ایرانیان و بعد از تبدیل مبلغ دلاری ثبت نام به ریال، برای خیلی از داوطلبان سنگین باشد.
  2. از آنجا که متأسفانه ایران تحریم شده و ایرانیان نمی‌توانند از داخل کشور تراکنش‌های مالی بین‌المللی داشته باشند، نحوۀ پرداخت هزینه آزمون در زمان ثبت نام هم یکی از دغدغه‌های دیگر متقاضیان این آزمون است.
    البته ما در ادامه برای حل این مشکل راه‌حل مناسبی ارائه خواهیم کرد.

هزینه ازمون تافل

 

ایرانیان به‌جز ایران، معمولاً در کشورهایی مثل ترکیه، امارات، ارمنستان، تاجیکستان، آذربایجان و دیگر کشورهای همسایه نیز در آزمون تافل شرکت می‌کنند. بنابراین ما در ادامه علاوه بر هزینه شرکت در آزمون تافل در ایران، هزینه ثبت نام تافل در این کشورها را هم اعلام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

 

هزینه آزمون تافل iBT و تافل هوم ادیشن در سال ۲۰۲۳

نام کشور هزینه ثبت نام به دلار
ایران ۲۶۵ $
ترکیه ۱۵۷ $
امارات ۳۰۰ $
ارمنستان ۲۲۰ $
تاجیکستان ۱۹۵ $
آذربایجان ۲۲۰ $

 

نحوه پرداخت هزینه آزمون تافل

به‌طور کلی دو راه برای پرداخت هزینه آزمون تافل در ایران وجود دارد:

  1. پرداخت با ویزا‌کارت یا مستر‌کارت: در این روش در صورتی که شما یا اطرافیانتان یک کارت بانکی برای تراکنش‌های ارزی داشته باشید (که البته با توجه به تحریم‌ها فرایند نسبتاً پیچیده‌ای است)، می‌توانید به‌صورت مستقیم و در پنل کاربری خود در سایت ETS هزینه آزمون را بپردازید.
  2. استفاده از کد ووچر (Voucher code) و وارد کردن آن در بخش سبد خرید: شما می‌توانید با پرداخت هزینۀ آزمون به مراکز معتبر برگزار کنندۀ آزمون تافل این کد را از آن‌ها دریافت کنید.

 

البته به‌جز این دو شیوه، چند راه دیگر هم برای پرداخت هزینه ثبت نام تافل وجود دارد که در ایران کاربردی ندارند، اما برای آشنایی شما با این روش‌ها در ادامه نام آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

  • پرداخت JCB
  • پرداخت American Express
  • پرداخت با چک الکترونیکی
  • پرداخت با حساب پی پال

این شیوه‌ها برای پرداخت معتبر و مورد تأیید ساخمان ETS نیستند:

  • پرداخت نقدی
  • پرداخت با هر ارز دیگری جز دلار آمریکا
  • پرداخت ازطریق چک‌های تاریخ‌دار
  • پرداخت با رسید واریزهای بانکی

هزینه آزمون تافل

 

توجه داشته باشید که:

  • کل هزینه آزمون را باید در زمان ثبت نام پرداخت کنید، در غیر این صورت فرایند ثبت نام شما تکمیل نشده و لغو خواهد شد.
  • هزینه‌های ثبت نام صرفاً باید به‌صورت دلاری پرداخت شوند.

 

هزینه‌های جانبی مدرک تافل

هزینه‌های ثبت نام در آزمون تافل محدود به پرداخت یک هزینه ثابت برای مدرک تافل نیست. هزینه‌های جانبی دیگری هم برای شرکت در این آزمون وجود دارد که عبارتند از:

ثبت نام فوری (۵ روز قبل از تاریخ آزمون) ۴۰ $
تغییر دادن تاریخ آزمون ۶۰ $
دریافت گزارش جامع و مفصل از نمرات ۲۰ $ برای هر مهارت
ارسال نتایج آزمون به بیش از ۴ دانشگاه توسط سایت ETS ۲۰ $ برای هر دانشگاه
بررسی جداگانه نمرات بخش رایتینگ و اسپیکینگ ۱۶۰ $
اعتراض به نمرات اسپیکینگ و رایتینگ ۸۰ دلار

 

توجه داشته باشید که این هزینه‌ها به هزینۀ اصلی ثبت نام در آزمون تافل اضافه خواهند شد.

 

چطور می‌توانیم هزینه مدرک تافل را کاهش دهیم؟

شما با به کار بستن چند تکنیک ساده، می‌توانید به میزان زیادی در هزینه‌های ثبت نام و شرکت در آزمون تافل صرفه‌جویی کنید؛ چرا که همان‌طور که اشاره کردیم، هزینه‌ مدرک تافل صرفاً محدود به پرداخت هزینه ثبت نام نیست:

 

۱- سفر به کشورهای همسایه برای شرکت در آزمون

از آنجا که هزینه ثبت نام در تافل با توجه به نرخ افزایشی دلار در ایران معمولاً زیاد است، بعضی از داوطلبان ترجیح می‌دهند به‌منظور کاهش هزینه‌ها به یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه یا ارمنستان و… برای شرکت در جلسۀ آزمون بروند.

اما توجه داشته باشید که سفر به کشورهای دیگر هزینه‌هایی مثل خرید بلیت، پرداخت هزینه‌های هتل و اقامت و… را هم دارد و علاوه بر این استرس سفر ممکن است موجب کاهش نمره شما در بخش‌های مختلف آزمون شود.
بنابراین با در نظر گرفتن همۀ این موارد، سعی کنید بهترین محل را برای شرکت در آزمون تافل انتخاب کنید.

 

۲- انتخاب زمان مناسب برای شرکت در آزمون

آزمون تافل بیش از ۵۰ بار در سال برگزار می‌شود و بنابراین شما برای شرکت در آن در طول سال فرصت کافی دارید. اما همان‌طور که در مقالۀ اعتبار مدرک تافل گفتیم، این مدرک فقط دو سال برای ارائه به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بین المللی معتبر است.

بنابراین به منظور کاهش هزینه‌های خود بهتر است زمانی را برای شرکت در آزمون انتخاب کنید که نمراتتان تا زمان درخواست پذیرش از دانشگاه‌های مختلف معتبر بمانند و مجبور به شرکت مجدد در این آزمون نشوید.

بیشتر بخوانید: چه کشورها و دانشگاه‌هایی آزمون تافل را قبول دارند؟

کاهش هزینه های ازمون تافل

 

۳- ثبت نام زودهنگام

اگر شما ۵ روز قبل از تاریخ برگزاری یک آزمون و به‌صورت فوری در آن ثبت نام کنید، مجبور می‌شوید ۴۰ دلار هزینه بیشتری بپردازید. با ثبت نام زودهنگام هم آمادگی بیشتری برای آزمون خواهید داشت و هم هزینۀ ثبت نام فوری را نمی‌پردازید.

البته این به معنای آن نیست که به اندازه‌ای زودهنگام در آزمون تافل ثبت نام کنید که مجبور شوید به‌دلیل مسائل پیش‌بینی نشده آن را لغو کنید؛ چرا که لغو آزمون هم برای شما جریمه در پی خواهد داشت.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به تمام هزینه‌هایی که داوطلبان در فرایند ثبت نام تا دریافت مدرک می‌پردازند اشاره کنیم و راهکارهایی ارائه دهیم تا بتوانند این هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

هزینه مدرک تافل منحصر به هزینه‌های فرایند ثبت نام آن نیست. لازم است که زبان‌آموزان برای افزایش مهارت‌ها و دانش خود برای این آزمون، منابع تافل و کتاب‌های تافل را تهیه کرده و همچنین در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند تا شانس خود برای گرفتن نمرات خوب در این آزمون را افزایش دهند.

حتی در صورتی که قصد ندارید به‌صورت مداوم در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید و یادگیری خودآموز برای آزمون تافل را ترجیح می‌دهید، توصیه می‌کنیم هر چند وقت یک بار برای سنجش سطح مهارت‌های خود و رفع اشکال در کلاس‌ خصوصی آزمون تافل شرکت کنید تا بتوانید قبل از آزمون نقاط ضعف خود را رفع کرده و مهارت‌های چهارگانه‌تان را تقویت کنید.

به یاد داشته باشید که شرکت در این کلاس‌ها درواقع سرمایه‌گذاری و صرفه‌جویی در هزینه‌های آیندۀ شماست؛ چرا که اگر شما نتوانید برای بار اول به نمرات و امتیازهای مورد نیازتان در این آزمون برسید، مجبور می‌شوید مجدداً و با پرداخت هزینۀ زیاد در این آزمون شرکت کنید.

در صورتی که دربارۀ هر کدام از مطالب مطرح‌شده در این مقاله سؤال یا ابهامی داشتید، می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها مطرح کنید. همکاران ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۸ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *