کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

مدت زمان اعتبار مدرک تافل چقدر است؟

۴.۴
(۵)

آیا مدرک تافل همیشگی است یا اعتبار نمرات آن بعد از مدتی منقضی می‌شود؟ مدرک تافل تا چه زمانی معتبر است؟ برای تمدید آن چه کاری باید انجام دهیم؟ بهترین زمان شرکت در آزمون تافل چه زمانی است؟ در این مقاله قرار است پاسخ این سؤالات را به‌صورت کامل بررسی کنیم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

اعتبار مدرک تافل و نمرات آن چند سال است؟

نمرات آزمون تافل تا همیشه معتبر نیستند و تاریخ انقضایی دوساله دارند. درواقع از آنجا که مهارت‌های زبان‌آموزان ممکن است در طول زمان کاهش یا افزایش یابد، لازم است در صورتی که قصد دریافت موقعیت‌های تحصیلی یا کاری دارند، در صورت نیاز هر دو سال یک بار مجدداً در آزمون تافل شرکت کنند.

اگر قصد اپلای تحصیلی یا شغلی دارید، لازم است بدانید که فقط می‌توانید از نمرات و مدرک معتبر تافل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چه کشورها و دانشگاه هایی آزمون تافل را قبول دارند؟

 

بعد از گذشت دو سال چه اتفاقی می‌افتد؟

بعد از گذشت دو سال از زمان دریافت نمرات آزمون تافل، باید به‌صورت مجدد در این آزمون شرکت کرده و سطح جدید مهارت‌های زبان انگلیسی‌تان را ارزیابی کنید.

 

آیا بعد از گذشت دو سال می‌توانیم به نمرات آزمون تافل خود دسترسی داشته باشیم؟

پس از گذشت بیش از دو سال از شرکت در تافل، نمرات منقضی شدۀ شما از حساب کاربری‌تان در وب‌سایت ETS حذف می‌شوند و دیگر نمی‌توانید به‌ آن‌ها دسترسی داشته و برای مؤسسه یا دانشگاهی ارسالشان کنید.

بنابراین از آنجایی که حتی در صورت منقضی شدن مدرک تافل، نمرات آن می‌تواند رزومه و سابقۀ خوبی برایتان محسوب شود، بهتر است قبل از پایان اعتبار مدرک خود یک نسخۀ چاپی از آن تهیه و نگهداری کنید. اما باید توجه داشته باشید که به هر حال دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی این نمرات را از شما نمی‌پذیرند.

تمدید مدرک تافل

 

چرا مدت اعتبار مدرک تافل محدود است؟

اگرچه ممکن است اعتبار محدود و دوسالۀ مدرک تافل برای بعضی از زبان‌آموزان آزاردهنده باشد، اما مؤسسه  ETS این قانون را به‌منظور اطمینان از به‌روز ماندن دانش و مهارت‌های زبانی دارندگان مدرک تافل وضع کرده است.

فرض کنید فردی ۱۰ سال قبل در آزمون تافل شرکت کرده و نمرات بالایی هم گرفته است، اما در سال‌های بعد تمرین چندانی برای تقویت مهارت‌ها و به‌روز نگه داشتن اطلاعات خود نکرده و حتی بسیاری از دانسته‌های قبلی‌اش را هم فراموش کرده است.

اگر قانون منقضی شدن مدرک تافل وجود نداشت، چنین فردی می‌توانست با همان مدرک ۱۰ سال قبل خود برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی درخواست ارسال کند و دانشگاه‌های مزبور هم با فرض این که مهارت‌های زبان انگلیسی این فرد هنوز هم در همان سطح هستند، مدرک او را می‌پذیرفتند. 

به احتمال زیاد این شخص در زمان حضور در کلاس‌ها نمی‌توانست متوجه بسیاری از موضوعات درسی و بحث‌های کلاسی شود و همین مسئله موجب افت تحصیلی، ناامیدی و حتی ترک تحصیل او می‌شد. محدودیت‌های اعتبار مدک تافل و نمرات آن برای جلوگیری از ایجاد چنین موقعیت‌هایی اعمال شده‌اند.

با وجود این که انقضای نمرات و مدرک آزمون تافل کم است، اما اگر بعد از دریافت مدرک همچنان سطح مهارت‌های خود را بالا نگه داشته باشید، گرفتن مجدد این مدرک در صورت نیاز برایتان کار سختی نخواهد بود.

 

چطور برای شرکت در آزمون تافل برنامه‌ریزی کنیم تا نمراتمان معتبر بمانند؟

با توجه به این که اعتبار مدرک تافل دو سال است، شما باید زمانی برای آزمون تافل ثبت نام کنید و در آن شرکت کنید که مطمئن باشید نمرات شما تا زمان ارسال درخواست برای تحصیل در دانشگاه‌ها یا دریافت موقعیت‌های کاری معتبر می‌مانند. به این منظور، این سه مرحله را در برنامه‌ریزی خود لحاظ کنید:

 

۱. بررسی قوانین مربوط به اعتبار مدرک تافل در دانشگاه‌های موردنظر

اگر می‌خواهید حداقل یک سال قبل از آغاز فرایند اپلای تحصیلی یا کاری در آزمون تافل شرکت کنید، لازم است که از قوانین و محدودیت‌های مربوط به اعتبار نمرات آزمون تافل در آن مؤسسات مطلع شوید.

برنامه‌ریزی برای شرکت در آزمون تافل

 

در بیشتر دانشگاه‌ها نمرات تافل شما در زمان درخواست باید معتبر باشند، اما در بعضی از مؤسسه‌های آموزشی هم لازم است نمرات تافل حداقل تا زمان برگزاری کلاس‌ها و شروع برنامۀ آموزشی اعتبار داشته باشند. 

توجه داشته باشید که بین زمان اپلای و شروع کلاس‌ها گاهی بیش از یک سال فاصله خواهد بود. بنابراین لازم است در برنامه‌ریزی خود برای شرکت در آزمون تافل، این نکته را هم مدنظر قرار دهید.

بیشتر مؤسسه‌های آموزشی و دانشگاه‌ها در وب‌سایتشان به همراه سایر شرایط ثبت و پذیرش درخواست، اطلاعات مربوط به مدرک زبان، ازجمله تافل را هم بیان می‌کنند. در صورتی که این اطلاعات در صفحۀ موردنظرتان درج نشده بود، می‌توانید شرایط را ازطریق تماس تلفنی یا ایمیلی بپرسید.

 

۲. تعیین محدودۀ زمانی که می‌توانید در آزمون تافل شرکت کنید.

زمانی که بدانید دانشگاه‌های مورد نظر شما تا چه زمانی مدرک تافل را از شما می‌خواهند و برایشان معتبر است، می‌توانید محدوده‌ای را که در آن تاریخ باید آزمون تافل بدهید تعیین کنید.

 

۳. زمانی را برای شرکت مجدد در آزمون تافل در نظر بگیرید.

ممکن است شما بخواهید بنا به دلایلی، ازجمله آمادگی بیشتر و گرفتن نمرات بالاتر، بیش از یک بار در آزمون تافل شرکت کنید.

اگر فکر می‌کنید که ممکن است در اولین باری که امتحان تافل می‌دهید نتوانید امتیازهای مورد نیازتان را بگیرید، بهتر است یک بار قبل از ثبت درخواست پذیرش تحصیلی یا کاری، در این آزمون شرکت کرده و سطح مهارت‌هایتان را بسنجید.

اگر می‌خواهید در زمانی نزدیک به تاریخ پذیرش دانشگاه‌ها برای بار اول در آزمون تافل شرکت کنید، این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است در آزمون اول نمرات کافی کسب نکنید و مهلت کافی برای شرکت مجدد در آزمون هم نداشته باشید؛ زیرا در یک دورۀ ۱۲ روزه نمی‌توانید بیش از یک بار در آزمون تافل شرکت کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله به مدت اعتبار مدرک تافل و نمرات آن و دلایل ایجاد این محدودیت اشاره کردیم. اگر می‌خواهید در زمان کمتری برای شرکت در آزمون تافل آماده شوید، می‌توانید یک یا چند مورد از کتاب‌هایی را که در مقاله بهترین کتاب‌ها برای آمادگی در آزمون تافل معرفی کرده‌ایم و یا مقاله بهترین منابع آزمون تافل را مطالعه کنید.

همچنین برای آمادگی بیشتر و سنجش سطح مهارت‌هایتان، علاوه بر تعیین سطح در وب سایت‌های تعیین سطح زبان انگلیسی، که این کار را به‌صورت آنلاین و رایگان انجام می‌دهند، می‌توانید با شرکت در کلاس‌ خصوصی آمادگی برای تافل مهارت‌هایتان را ارتقا داده و با رفع کردن اشکالات و نقاط ضعف خود، بهترین نمرات را در آزمون تافل کسب کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۴ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *