کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

چرا یادگیری زبان انگلیسی برای همه مهم است؟

۵
(۱۷)

امروزه بیش از هر دوران دیگری، ارتباطات جهانی بیشتر شده است؛ تا جایی که هیچ محدودیتی در متصل شدن انسان‌ها به یکدیگر از سراسر جهان وجود ندارد. و اینجاست که اهمیت داشتن یک زبان مشترک با بقیه انسان‌ها مشخص می‌شود.

زبان انگلیسی که در اکثر موارد به عنوان یک زبان جهانی شناخته می‌شود، کلید این مشکل است. اما اهمیت یادگیری زبان انگلیسی، به برقراری ارتباط ختم نمی‌شود. هر سنی که داشته باشید و در هر حوزه‌ای که مشغول به کار باشید، یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند درهای زیادی را برای پیشرفت به روی شما باز کند.


🎧 فایل صوتی این مقاله را بشنوید 🎧

با شنیدن هم می‌توانیم یاد بگیریم! 🙌✨


 

در ادامه می‌خوانید: 

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در تحصیلات و آموزش

هنگامی که صحبت از این می‌شود که چرا یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروزی مهم است، نادیده گرفتن نقش آن در حوزه تحصیلی و آموزشی غیرممکن است.
از آنجایی که انگلیسی یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین زبان‌های بین‌المللی است، یادگیری آن برای هر فردی که به دنبال تحصیلات عالی و فرصت‌های بیشتر برای ادامه دادن آن است اهمیت پیدا می‌کند.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در تحصیلات و آموزش

یادگیری انگلیسی می‌تواند از راه‌های متفاوتی در حوزه تحصیلی و آموزشی به شما کمک کند، ازجمله:

دسترسی به دانش گسترده جهانی یادگیری زبان انگلیسی به شما فرصت دسترسی به منبع وسیعی از دانش جهانی را می‌دهد.
بسیاری از معتبرترین نشریات و جورنال‌های علمی، مقالات تحقیقاتی و منابع معتبر دانشگاهی جهان در هر رشته‌ای به زبان انگلیسی هستند.با تسلط پیدا کردن به این زبان، می‌توانید به دانش گسترده و دسته اول موجود در این منابع و مقالات دسترسی پیدا کنید.
شبکه سازی و همکاری با افراد دیگر انگلیسی یکی از مهم‌ترین زبان‌های دنیای علم محسوب می‌شود.
به همین علت، تسلط بر مهارت‌های زبان انگلیسی به دانش‌آموزان و دانشجویان این امکان را می‌دهد تا با افرادی که در رشته تحصیلی یکسانی قرار دارند، از جمله دانشجویان دیگر، استادان و محققان ارتباط برقرار کرده و در پروژه‌های مختلفی با یکدیگر همکاری کنند.این امر منجر به ایجاد فرصت‌های رشدی بیشتر در زمینه تحصیلات می‌شود.
تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهانی برای ورود به دانشگاه‌های برتر جهانی، از جمله آکسفورد، کمبریج، هاروارد و ام‌آی‌تی یکی از مهمترین مدارکی که نیاز دارید ارائه دهید، مدارکی هستند که نشانگر تسلط شما در زبان انگلیسی باشند.
ازجمله پیش نیازهای مرتبط با زبان دانشگاه‌های جهانی، شرکت و کسب نمره مورد قبول در آزمون‌های معتبر و بین المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس، تافل و دولینگو است.علاوه بر اینها، تسلط داشتن به زبان انگلیسی به شما در امکان دریافت کمک‌های مالی و فرصت‌های تحقیقاتی نیز کمک خواهد کرد.
استفاده از دوره‌های معتبر آنلاین انگلیسی امروزه بخش زیادی از دوره‌های معتبر و به‌روز به صورت آنلاین و به زبان انگلیسی در اختیار عموم قرار می‌گیرند.
با شرکت در این دوره‌ها و کسب مدرک مربوطه، می‌توانید رزومه خود را بسیار قوی کنید. بنابراین شکی نیست که یادگیری انگلیسی در اینجا اهمیت زیادی بر سرعت و سقف پیشرفت شما دارد.

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در کار و پیشرفت شغلی

به همان اندازه که انگلیسی به عنوان یک زبان جهانی و مشترک در حوزه علم شناخته شده است، در حوزه کسب و کار نیز جای پای خود را محکم کرده است.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در کار و پیشرفت شغلی

در ادامه چندین جنبه از حوزه کاری را که اهمیت یادگیری زبان انگلیسی را مشخص می‌کند به طور مختصر آورده‌ایم:

برقراری ارتباطات کاری بین المللی

در شرکت‌ها و کمپانی‌های چند ملیتی، ارتباط بین کارمندان و همکاران از نقاط مختلف جهان امری اساسی است.
یادگیری زبان انگلیسی تسهیل‌کننده این فرایند است و برای کسانی که قصد همکاری با این نوع شرکت‌ها را دارند، آموزش و تسلط بر این زبان بسیار مهم است.

دسترسی به منابع جهانی

در صنایع مختلف، تهیه منابع و ابزارهای اولیه از کشورهای دیگر امر حیاتی است. برای مدیریت بهتر این فرایند و به دست آوردن اطلاعات به‌روز، آموزش‌های حرفه‌ای، و مقالات تحقیقاتی، آشنایی با زبان انگلیسی ضروری است.

فرصت‌های شغلی بیشتر و بین‌المللی

تسلط بر زبان انگلیسی، شانس اشتغال شما در شرکت‌های چند ملیتی را افزایش می‌دهد.

در دنیای کاری، تسلط بر این زبان به عنوان یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در استخدام و دستیابی به فرصت‌های جدید با حقوق و مزایای بالاتر اهمیت دارد.

تقویت و گسترش شبکه حرفه‌ای

تسلط بر زبان انگلیسی با ایجاد امکان شبکه‌سازی در محیط کاری، ارتباطات جهانی را تسهیل کرده و دریافت فرصت‌های شغلی از طریق مشارکت در کنفرانس‌ها و همکاری با تیم‌های خارجی را ممکن می‌کند.

گسترش و جهانی کردن کسب و کار فعلی

برای پایداری و گسترش کسب و کار در مقیاس جهانی، مسلط بودن به زبان انگلیسی امری اساسی است.

این توانمندی به افراد کمک می‌کند ایده‌ها را بهتر ارتقا دهند، مذاکرات کسب و کار را بهبود بخشند و به رشد فعالیت‌ها در سطح بین المللی کمک کنند.
بنابراین، یادگیری انگلیسی نه تنها یک مهارت است بلکه یک سرمایه گذاری حیاتی در توسعه حرفه‌ای و پایداری کسب و کار محسوب می‌شود.

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای سرگرمی و تفریح

اگر فکر کرده‌اید که یادگیری زبان انگلیسی فقط برای درس و کار مهم است، در اشتباهید! در زمینه سرگرمی و تفریح نیز یادگیری زبان انگلیسی نقش ویژه‌ای دارد و چیزی بیشتر از یادگیری یک مهارت جدید است.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای سرگرمی و تفریح

در ادامه چندین دلیل برای مهم بودن یادگیری این زبان را آورده‌ایم که نشان می‌دهند انگلیسی تجربه بهتر و غنی‌تری از سرگرمی و تفریح را برای شما به ارمغان می‌آورد که در نهایت منجر به سلامت روانی شما خواهد شد:

دسترسی به محتواها و مدیاهای بیشتر

یادگیری زبان انگلیسی باعث می‌شود به محتواهای متنوع و دست اول بیشتری دسترسی پیدا کنید؛ از جمله رمان های انگلیسی زبان، فیلم‌های انگلیسی، موسیقی‌ها و آهنگ‌های انگلیسی و سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین سرگرمی.

با تسلط بر زبان انگلیسی، می‌توانید از این محتواها با صوت و زبان اصلی استفاده کرده و از اوقات فراغت خود لذت بیشتری ببرید و یک تجربه واقعی‌تر داشته باشید.

بیشتر بدانید: جدیدترین و بهترین منابع خودآموز یادگیری زبان انگلیسی (راهنمای جامع)

افزایش مشارکت در بازی‌های آنلاین امروزه بازی‌های آنلاین رایانه‌ای محبوبیت زیادی در بین تمامی افراد پیدا کرده‌اند و در برخی مواقع نیز به عنوان یک منبع درآمد محسوب می‌شوند.

این بازی‌ها که به طور عمده به زبان انگلیسی تولید و طراحی می‌شوند، نشان دهنده اهمیت یادگیری این زبان هستند. درک داستان و اتفاقات جاری در بازی، صحبت با هم‌تیمی‌ها و افراد دیگر و توانایی از تمامی ویژگی‌های برنامه همگی به تسلط شما بر زبان انگلیسی وابسته هستند.

بیشتر بدانید: یادگیری زبان انگلیسی با بازی سازی یا گیمیفیکیشن (Gamification)

درک بهتر آثار هنری انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های منتخب در دنیای هنر و خلاقیه شناخته شده است.
اگر می‌خواهید در سطح جهانی شعر بگویید، موسیقی تولید کنید و یا توانایی خود را در هنرهای تجسمی به افراد دیگر نشان دهدید مسلط بودن به زبان انگلیسی یک ضرورت است.
شرکت در رویدادها و مناسبت‌های جهانی اگر طرفدار رویدادهای بزرگی مثل نمایش‍‌های هنری، کنسرت‌ها و جشنواره‌های فرهنگی انگلیسی هستید، تسلط بر این زبان می‌تواند برای رسیدن به این هدف بسیار ارزشمند باشد.
غرق شدن در دنیای ادبیات انگلیسی ادبیات انگلیسی تاریخ غنی و طولانی‌ای دارد که آثار کلاسیک و شاهکارهای زیادی را در خود جای داده است.

با خواندن آثار انگلیسی به زبان اصلی، ایده‌های دست اولی درباره ادبیات داستانی، شعر و… در قالب اصلی آنها دست پیدا خواهید کرد. در موارد خاص، اگر به نویسندگی علاقه داشته باشید، این جنبه از زبان می‌تواند اهمیت زیادی در آینده حرفه‌ای شما داشه باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین رمان‌ های عاشقانه جهان به زبان انگلیسی برای یادگیری زبان | کلاسیک و معاصر

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در آشنایی با فرهنگ‌ها و سفر

در دنیای امروزی یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند برای شما به عنوان یک گذرنامه و کلیدی فرهنگی برای سفر به مناطق مختلف جهان عمل کند.
تسلط بر این زبان علاوه بر اینکه به شما در درک فرهنگ مردم کمک می‌کند، تجربه غنی‌تری از سفر به این کشورها را نیز فراهم می‌کند. علاوه بر اینها تسلط بر این زبان می‌تواند به برقراری ارتباطات معنی‌دارتر و ساده‌تری با مردم محلی منجر شود.

یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌های یادگیری زبان انگلیسی هم سفر و غوطه‌ور کردن خودتان در دنیای زبان انگلیسی و در جهان واقعی است. در مقاله «غوطه‌ وری (Immersion)، بهترین روش تقویت زبان انگلیسی» دربارۀ این تکنیک و روش‌های اجرای آن بیشتر صحبت کرده‌ایم.

در کل، یادگیری زبان انگلیسی مانند یک پل عمل می‌کند که افراد را با فرهنگ‌ها و زمینه‌های مختلف به یکدیگر وصل می‌کند.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در آشنایی با فرهنگ‌ها و سفر

بیشتر بدانید:

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای سلامتی ذهن و مغز

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی مزایای متعددی نیز در حوزه سلامت مغز و عملکرد شناختی دارد که نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت.

در جدول زیر جنبه‌های مختلف اهمیت یادگیری انگلیسی در حوزه سلامت ذهن و مغز را به همراه جزئیات آورده‌ایم:

انعطاف شناختی یادگیری زبان انگلیسی را می‌توان در فراگیری یک مجموعه جدید از قوانین دستور زبان، واژگان و ساختارهای زبانی خلاصه کرد.

به خاطر سپردن این موارد یک چالش شناختی برای مغز است که منجر به تقویت انعطاف شناختی می‌شود؛ یعنی توانایی ذهنی برای فکر کردن و پردازش اطلاعات در وظایف و فرآیندهای فرآیندهای فکری مختلف.

بهبود عملکرد حافظه یادگیری یک زبان جدید نیازمند حفظ و به خاطر سپاری کلمات، عبارات و قوانین دستور زبان است. این فرایند باعث فعال شدن و تحریک مراکز مرتبط با حافظه در مغر می‌شود.

فعال شدن و تحریک دائمی این مراکز، بهبود حافظه کوتاه مدت و بلند مدت را به دنبال دارد.
علاوه بر این‌ها، مطالعات نشان داده‌اند که افراد دو زبانه دارای توانایی بهتری در حفظ و یادآوری اطلاعات مختلف هستند.

تقویت و رشد مهارت حل مسئله انجام تمرینات مرتبط با زبان انگلیسی به طور منظم، در عین اینکه نیازمند یادآوری مطالب از قبل آموخته است، به مهارت‌های ذهنی تحلیلی و تفکر انتقادی نیز نیاز دارد.

استفاده از این مهارت‌ها به طور منظم باعث تقویت و بهبود توانایی برای مقابله با مسائل مختلف روزمره را ایجاد می‌کند.

تقویت توانایی شناختی یادگیری یک زبان جدید، از جمله زبان انگلیسی، با ذخیره انرژی شناختی (Cognitive Reserve) ارتباط تنگاتنگی دارد.

انرژی شناختی به صورت توانایی مغز برای جبران کاهش توانایی نورون‌های عصبی یا آسیب عصبی مغز به کار می‌رود.
تحقیقات نشان داده‌اند که افراد دوزبانه می‌توانند از فواید شناختی مرتبط با فرآیند یادگیری زبان برخوردار شوند که همین موضوع می‌تواند زمان شروع بیماری‌هایی مانند دمانس و آلزایمر را به تأخیر بندازد.

تقویت توانایی تمرکز و توجه هنگام یادگیری و انجام تمرینات مرتبط با یادگیری زبان انگلیسی، شما تددام باید توجه و تمرکز خود را بر روی کار در حال انجام بگذارید، به خصوص هنگامی که با مهرات‌های مرتبط با گوش دادن، صحبت کردن و خواندن سر و کار دارید. این تمرکز مداوم توانایی‌های توجهی آینده را نیز تقویت می‌کند و به بهبود تمرکز و کنترل شناختی در جنبه‌های دیگر زندگی روزمره منجر خواهد شد.

بیشتر بدانید: چگونه یادگیری یک زبان جدید مغز ما را تغییر می‌دهد؟

 

نکات و راهکارهای ساده برای یادگیری زبان انگلیسی

ردیف راهکار یادگیری زبان انگلیسی توضیح
۱ تمرین و مطالعه مطالعه به صورت منظم از منابع ساده برای تمرین و مطالعه مداوم شروع کنید و با گذر زمان، از منابع پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر استفاده کنید.

بیشتر بدانید: اهمیت استمرار و پیوستگی در فرایند یادگیری زبان جدید

۲ تماشای فیلم‌ها و سریال‌های زبان انگلیسی این کار به شما کمک می‌کند تا با کاربرد اصطلاحات بیشتر آشنا شوید، به لهجه‌های متفاوت زبان انگلیسی عادت کرده و مهارت گوش دادن خود را تقویت کنید.

بیشتر بدانید: اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی در فیلم ها و سریال ها

۳ گوش دادن به موسیقی و پادکست‌های انگلیسی گوش کردن به آهنگ‌های انگلیسی و پادکست‌ها به شما در تقویت مهارت شنیداری‌تان کمک می‌کند. همچنین توجه به متن آهنگ‌ها می‌تواند کلمات و اصطلاحات جدیدی را به شما یاد بدهد.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ و موسیقی

۴ استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند یادگیری زبان انگلیسی را برای شما آسان‌تر کنند. مانند Duolingo، Babbel یا Memrise. از آن‌ها غافل نشوید.
۵ شرکت در دوره‌ها و یا کلاس‌های آموزشی در دوره‌های زبان انگلیسی ساختارمند ثبت نام کنید تا با اطمینان بیشتری یاد بگیرید.
اگر نیاز به تعامل بیشتری با مدرس دارید، کلاس آنلاین خصوصی زبان انگلیسی در هایتاکی می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 

سخن پایانی

اینکه بدانید چرا یادگیری زبان انگلیسی مهم است، به شما انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری به منظور رشد و پیشرفت زندگی‌تان در زمینه‌های تحصیلی، شغلی و… می‌دهد.

اما فراموش نکنید که این مسیر یادگیری هیچوقت تمام نمی‌شود و همواره مطالب جدیدی وجود دارد که به شما در افزایش دانشتان کمک می‌کند؛ اینجاست که اهمیت داشتن یک همراه در کنارتان مشخص می‌شود.

شما چرا یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده‌اید یا می‌خواهید شروع کنید؟ اهداف خود را از یادگیری این زبان را با ما نیز در میان بگذارید. 🤗✨

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۱۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *