کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

۱۸ وب سایت عالی برای تعیین سطح زبان فرانسوی

۵
(۳)

اگر در حال مطالعه یک زبان جدید هستید یا یک زبان دیگر بلد هستید، ممکن است به شرکت در آزمون تعیین سطح زبان فکر کرده باشید. هدف از این آزمون‌ها بررسی توانایی شما در یادگیری زبان غیر بومی است. بنابراین، بدون آزمون تعیین سطح، نمی‌دانید دقیقاً در کدام مرحله هستید و برای پیشرفت در زبان بر چه مواردی باید تمرکز کنید سپس می‌توانید اهداف خود را تعیین کنید و توانایی‌های خود را بهبود بخشید.

فهرست: 

 

دانستن سطح زبانیتان به شما انگیزه می‌دهد تا یادگیری زبان فرانسه را حرفه‌ای تر دنبال کنید و در آزمون‌های آینده موفق شوید. به همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین وب سایت های تعیین سطح زبان فرانسه می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: مهمترین آزمون ها و مدارک زبان فرانسوی

 

معرفی وب سایت های تعیین سطح زبان فرانسه به زبان انگلیسی

 

۱) سایت انگلیسی ila-france

وب سایت ila-france که زبان اصلی آن انگلیسی است، برای مهم‌ترین زبان‌های رایج دنیا مانند فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و غیره صفحات مختلفی دارد که در هر کدام از صفحات، آزمون‎های آنلاین مختلفی را برای آزمودن سطح زبان آموزان در نظر گرفته است.

سایت انگلیسی ila-france

 

۲) تعیین سطح زبان فرانسوی با سایت Les ateliers FL

Les ateliers FL، تست سریع را به شما پیشنهاد می‌کند تا سطح زبان فرانسوی خود را در یک آزمون مشخص کنید. در این آزمون شما ۲۰ سوال زبان فرانسه را پیدا خواهید کرد که در آنها باید گزاره مناسب را برای کامل کردن جمله پیدا کنید. این آزمون تعیین سطح برای آزمایش دانش شما در مورد واژگان، گرامر و درک زبان فرانسه طراحی شده است. نکته جالب و قابل توجه راجع به این آزمون این است که می‌توانید با خیال راحت امتحان را چندین بار انجام دهید زیرا سؤالات هر بار تغییر می‌کنند!

 

۳) وب سایت sprachcaffe

با وب سایت sprachcaffe می‌توانید مهارت زبان فرانسه خود را به صورت آنلاین و رایگان تست کنید. در حقیقت، با شرکت در یکی از آزمون‌های سریع و رایگان این وب سایت می‌توانید بدانید در چه سطحی هستید.

 

۴) وب سایت algonquincollege

با مراجعه به وب سایت algonquincollege و بخش فرانسوی آن، می توانید میزان مهارت خود در زبان فرانسه را بررسی کنید. سطح مهارتی که از آنجا شروع می‌کنید با آزمون تعیین سطح تعیین می‌شود. بنابراین، هدف از ارزیابی آنلاین کمک به شما در درک سطح مهارت خود در زبان فرانسه است. ۳ بخش برای ارزیابی، لیسنینگ و درک مطلب و گرامر وجود دارد. آزمون تعیین سطح زبان فرانسه این وب سایت،  تقریباً ۷۰ دقیقه است و باید در ۱ جلسه انجام شود. نکته قابل توجه این است که از توقف آزمون در این وب سایت خودداری کنید زیرا ممکن است نتوانید به آن بازگردید و باید یک نام کاربری جدید با آدرس ایمیل دیگری ایجاد کنید.

وب سایت algonquincollege

 

۵) آزمون‌های تعیین سطح مختلف با cactuslanguage

تست‌های تعیین سطح آنلاین cactuslanguage کاملا رایگان هستند. همچنین، نتایج آزمون تعیین سطح شما مستقیماً به آدرس ایمیلتان ارسال می‌شود. این یک راه عالی برای فهمیدن دقیق زبان شما در مدت زمان کوتاهی است. هر آزمون تعیین سطح آنلاین این وب سایت، یک آزمون گرامر چند گزینه‌ای است که بر اساس چارچوب مرجع مشترک شورای اروپا و آمریکا، به شما یک دید کلی از سطح زبانتان می‌دهد. تست‌های تعیین سطح آنلاین کاکتوس برای سطوح مبتدی تا پیشرفته طراحی شده‌اند و پاسخ به آن‌ها ساده است. هر آزمون تعیین سطح زبان فرانسوی شامل ۴۰ سوال است. شما مجبور نیستید به همه آنها پاسخ دهید. لطفا فقط به سوالاتی پاسخ دهید که پاسخ آنها را می‌دانید.

 

۶) تعیین سطح زبان فرانسوی با zfrenchschool

در این وب سایت، می‌توانید به صورت رایگان در آزمون تعیین سطح زبان فرانسه شرکت کنید. با این آزمون می‌توانید در کمتر از ۴۵ دقیقه، سطح زبان فرانسه خود را ارزیابی کنید. این تست کمک می‌کند تا واژگان و درک مطلب، مهارت شنیداری و گرامر زبان فرانسه خود را بررسی کنید. 

 

۷) تعیین سطح زبان فرانسوی با frenchtogether

آزمون مهارت زبان فرانسه ToLearnFrench کمی دشوار است زیرا همه تست‌های این آزمون تکمیلی است. در آزمون وب سایت، در مجموع ۱۸ قسمت وجود دارد که هر قسمت دارای چندین تمرین است. هر بخش حوزه خاصی از گرامر و زبان را آزمایش می‌کند (همه چیز از جمله‌های معین گرفته تا زمان‌های افعال پیشرفته) و به ترتیب سختی فهرست شده است. یکی از مزیت‌های مهم این آزمون این است که می‌بینید چه چیزی را درست، چه چیزی را اشتباه گرفته‌اید و چه پاسخ صحیحی دارد.

 

۸) آزمون وب سایت ef.edu

آزمون EF (Education First) شامل ۱۲ سوال چندگزینه‌ای بوده که دو تای آن دارای چند قسمت است. در هر سوال یا باید جای خالی را پر کنید یا یک عبارت به شما داده می‌شود و مناسب ترین پاسخ را از بین چهار گزینه انتخاب می‌کنید. در این آزمون برای بخش گرامر، استفاده از کلمات و درک مطلب اولیه سنجیده می‌شوید.

آزمون وب سایت ef.edu

 

۹) وب سایت lingq

آزمون مهارت زبان فرانسه LingQ وب سایت logoLingQ با پرسیدن سؤالات ساده شروع می‌شود و تنها زمانی که به سؤالات کافی در سطح مبتدی و غیره پاسخ دهید، شما را به سطح بعدی وارد می‌کند. آزمون‌های این وب سایت به بخش‌های «مبتدی ۱»، «مبتدی ۲»، «متوسط ۱»، «متوسط ۲»، «پیشرفته ۱» و “پیشرفته ۲ تقسیم می‌شوند. علاوه بر این، شما بلافاصله پس از پاسخ دادن به یک سوال می‌دانید که آیا درست گفته‌اید یا نه.

 

۱۰) وب سایت Transparent Language

آزمون زبان فرانسه وب سایت transparent language شفاف از چهار بخش تشکیل شده است. دو بخش اول هر کدام ۱۵ سوال است و سوالات گرامری تکمیل کننده این بخش از آزمون هستند. قسمت سوم ۱۰ سوال واژگان و چهارم ۱۰ سوال درک مطلب می‌باشد. با این وجود، دو عیب آزمون این وب سایت، یکی این است که نتایج CEFR را ارائه نمی‌دهند (در عوض نتیجه شما به همراه درصد شما به سادگی “مبتدی”، “متوسط” یا “پیشرفته” خواهد بود) و مورد دوم اینکه پاسخ‌های صحیح را نشان نمی‌دهند.

 

۱۱) RFI Savoirs

آزمون وب سایت RFI Savoirs کمی متفاوت از اکثر آزمون‌های مهارت آنلاین است، زیرا ابتدا سطح CEFR را انتخاب می‌کنید و در آزمون مناسب برای آن سطح شرکت می‌کنید. در پایان آزمون، نمره شما مشخص می‌کند که آیا سطحی که انتخاب کرده‌اید دقیق و درست بوده است یا خیر. اگر در این آزمون، نمره خیلی کمتری کسب کنید، به آزمون مرحله بعدی پایین هدایت می‌شوید و اگر نمره بسیار بالاتری کسب کنید، به آزمون سطح بعدی می‌روید.

از آنجایی که این آزمون از طریق رادیو بین المللی فرانسه انجام می‌شود، شامل درک شنیداری نیز می‌شود، به این معنی که به یک کلیپ صوتی مختصر گوش می‌دهید و به سوالاتی در مورد آنچه شنیده‌اید پاسخ می‌دهید.

RFI Savoirs

 

۱۲) وب سایت Eurocentres WebCAT

آزمون وب سایت Eurocentres WebCAT از یک سیستم تطبیقی کامپیوتری استفاده می‌کند، به این معنی که آزمون با یک سوال آسان آغاز می‌شود. اگر اشتباه پاسخ دهید، سؤال ساده‌تری برای شما ایجاد می‌کند و اگر درست پاسخ دهید، سؤال چالش‌برانگیزتری به شما داده می‌شود. در واقع، رایانه بر اساس پاسخ‌های قبلی‌تان به شما سؤال می‌دهد تا زمانی که تشخیص دهد آزمون به پایان می‌رسد و سطح CEFR به شما داده می‌شود.

 

۱۳) خانه آکسفورد بارسلونا

آزمون آکسفورد هاوس بارسلون ۴۳ سوال چند گزینه ای‌است که با ادامه آزمون به تدریج دشوارتر می‌شود. در پایان آزمون، یک نتیجه CEFR به شما داده می‌شود و می‌توانید ببینید که کدام سؤالات را اشتباه گفته‌اید، و همچنین پاسخ‌های صحیح را ببینید.

 

معرفی وب سایت‌ های فرانسوی برای تعیین سطح زبان فرانسه

 

۱) وب سایت testfle.campuslangues

وب سایت testfle.campuslangues یکی از وب سایت های فرانسوی برای آزمون تعیین سطح زبان فرانسه است که می توانید به صورت رایگان در آن شرکت کنید.

وب سایت تعیین سطح testfle.campuslangues

 

۲) آزمون تعیین سطح francaisavecpierre

وب سایت فرانسوی زبان francaisavecpierre برای افرادی که می‌خواهند، سطح زبان فرانسه خود را بسنجند، آزمون تعیین سطحی را قرار داده که می‌توانید در آن شرکت کنید و از نقاط ضعف و قدرت خود در زبان فرانسه آگاهی پیدا کنید.

 

۳) apprendre tv5monde

این آزمون تعیین سطح زبان فرانسه، سوالات چهار گزینه ای را در مورد درک مطلب، گرامر، لغات زبان فرانسه و لیسینگ قرار می دهد. در کنار هر سوال چهار گزینه یک ویس قرار گرفته که پس از گوش دادن به آن به زبان فرانسه می توانید به سوالات پاسخ دهید.

 

۴) pole-emploi

این وب سایت یکی دیگر از وب سایت‌های تعیین زبان فرانسوی زبان بوده که آزمون‌های مناسبی برای علاقه مندان به زبان فرانسه از جمله تعیین سطح زبان فرانسه را برای زبان آموزان قرار داده است و می توانید در آزمون این وب سایت شرکت کنید.

 

۵) تعیین سطح lalanguefrancaise

یکی دیگر از وب سایت‌های فرانسوی برای تعیین سطح زبان فرانسه، وب سایت lalanguefrancaise است که می‌توانید با شرکت در آزمون تعیین سطح این زبان، سطح زبان فرانسه خود را بسنجید.

تعیین سطح lalanguefrancaise

 

سخن پایانی

چه زبان آموز مبتدی، چه متوسط یا پیشرفته زبان فرانسوی باشید، می‌توانید سطح زبان فرانسه خود را بصورت آنلاین و کاملا رایگان و در مدت زمان کوتاهی با وب سایت‌های انگلیسی و فرانسوی ذکر شده تست کنید. از طرفی با این وب سایت‌ها می‌توانید هر چقدر که بخواهید آزمون زبان فرانسه را به صورت رایگان تکرار کنید. همچنین با شرکت در آزمون‌های تعیین سطح زبان فرانسه خواهید دید که چگونه در طول زمان، زبان فرانسه خود را بهبود بخشیده‌اید.

شما می‌توانید از معلم های زبان فرانسه هایتاکی نیز برای تعیین سطح خود کمک بگیرید و در صورت نیاز به کلاس خصوصی زبان فرانسه، می‌توانید در کلاس‌ها شرکت کنید.

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *