کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

بررسی ۷ مورد از مهمترین آزمون های زبان فرانسه

۳.۷
(۳)

آزمون‌های زبان فرانسه با این هدف طراحی شده‌اند که سطح مهارت شما در کاربرد زبان فرانسه در زندگی روزمره، محیط دانشگاهی یا محیط کاری را بسنجند. زبان فرانسه یکی از مهمترین زبان‌های بین‌المللی و دیپلماتیک به شمار می‌رود، و علاوه بر کشور فرانسه، در کانادا، بخش‌هایی از اروپا و آفریقا به عنوان زبان رسمی استفاده می‌شود. بنابراین داشتن گواهی‌نامه زبان فرانسه برای هر فردی در دنیا یک امتیاز است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

شرکت در کدام آزمون زبان فرانسه برای شما مناسب است؟

در اولین قدم باید مشخص کنید، به چه هدفی می‌خواهید آزمون زبان فرانسه بدهید؟

قصد مهاجرت به فرانسه، کانادا، یا یک کشور فرانسوی زبان دیگر را دارید؟ می‌خواهید به این زبان تحصیل کنید؟ برای ارتباط تجاری، شغلی یا سیاسی به مدرک زبان فرانسه نیاز دارید، یا دلیل شخصی دیگری دارید؟

دو مورد از پرطرفدارترین مکان‌ها برای مهاجرت و تحصیل که نیاز به مدرک زبان فرانسوی دارند، ایالت کِبِک کانادا (Québec) و کشور فرانسه است.

مهاجرت به فرانسه یا کبک کانادا

 

هدف شما روشن می‌کند که کدام یک از آزمون های زبان فرانسه برای شما مناسب‌تر است. اما علاوه بر آن باید مواردی مثل سن، محلی که می‌خواهید مدرک زبان فرانسه را به آن ارائه کنید، و حد نصاب قبولی که به آن نیاز دارید را نیز در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مهاجرت بدون مدرک زبان + لیست کشورها

برخی از آزمون‌های زبان فرانسه به طور کلی مهارت شما را در این زبان می‌سنجند. اما برخی دیگر به طور مشخص با هدف پذیرش تحصیلی، شغلی یا اقامتی طراحی شده‌اند. بنابراین زمانی که خودتان را برای آمادگی در آزمون آماده می‌کنید، دقت کنید که آزمون درستی را انتخاب کرده باشید.

 

مهمترین آزمون های زبان فرانسه

چند مورد از مهمترین آزمون‌های بین‌المللی زبان فرانسه توسط سازمان‌هایی از همین کشور، مثل وزارت آموزش و پرورش فرانسه، و یکی از آزمون‌ها نیز توسط موسسه ETS در آمریکا برگزار می‌شود. در ادامه با جزئیات این آزمون‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

یکی از شناخته‌ شده‌ترین آزمون های زبان فرانسه در سراسر دنیا که وزارت آموزش و پرورش کشور فرانسه آن را برگزار می‌کند، آزمون DELF-DALF است. این آزمون بر اساس معیار CEFR سطح‌بندی شده است. معیار CEFR چارچوب مرجع اروپا برای سطح‌بندی مهارت زبان است که ۶ سطح دارد که از A1 تا C2 نامگذاری شده است.

چارچوب CEFR

 

در آزمون DELF-DALF مدرک سطح مبتدی یا A1.1 را با نام مدرک DILF می‌شناسند. اما از آن‌جا که معمولاً سازمان، دانشگاه یا کارفرمایی، مدرک سطح مبتدی را نمی‌پذیرد، نیازی نیست برای گرفتن آن اقدام کنید. بهتر است مستقیم بروید سراغ سطوح بالاتری که مراکز هدف شما آن را می‌پذیرند. مدرکی که به ۴ سطح A1 تا B2 تعلق می‌گیرد تحت عنوان مدرک DELF و مدرکی که به دو سطح C1 و C2 داده می‌شود مدرک DALF نامیده می‌شود. به همین دلیل گاهی این دو مدرک را در دو دسته‌بندی جدا می‌بینیم.

 

۱- آزمون DELF

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم آزمون DELF در ۴ سطح A1، A2، B1 و B2 برگزار می‌شود و سطح توانایی فرد در استفاده از زبان فرانسوی در روابط فردی، محیط دانشگاهی و محیط کاری را مشخص می‌کند. این آزمون برای بزرگسالان طراحی شده است و وزارت آموزش و پرورش فرانسه دو آزمون مجزا با سطح‌بندی مشابه برای کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند.

نام آزمون DELF (Diplôme d’études en langue française)
برگزار کننده مرکز مطالعات زبان فرانسه (FEI) زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فرانسه
بخش‌های آزمون بخش نوشتاری و شنیداری به صورت تستی و تشریحی، و بخش شفاهی
سطح‌ها A1, A2, B1, B2
مدت زمان آزمون بسته به سطح ۱/۵ تا ۳/۵ ساعت
اعتبار آزمون مادام‌العمر
جامعه هدف بزرگسالانی که قصد زندگی، کار یا تحصیل در محیط فرانسوی زبان را دارند.
قیمت آزمون بر اساس ۷۰ تا ۱۲۰ یورو – ۱۲۵ تا ۱۹۵ دلار کانادا
برگزاری در ایران مرکز زبان فرانسه تهران، کانون زبان ایران، و مدرسه فرانسوی تهران

آزمون زبان فرانسه DELF

 

در آزمون دِلف هر ۴ مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتن و درک مطلب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این آزمون شامل بخش‌های تستی و تشریحی، بخش شنیداری و بخش شفاهی است. هر قسمت از آزمون ۲۵ امتیاز دارد و در نهایت امتیاز هر ۴ قسمت با هم جمع می‌شود و نمره نهایی از ۱۰۰ محاسبه می‌شود. برای آن که در هر سطح نمره قبولی بگیرید، حداقل باید ۵۰ نمره کسب کنید و در هر یک از مهارت‌ها نیز باید دستِ کم ۵ نمره از ۲۵ نمره را گرفته باشید.

محتوای هر سطح از آزمون با توجه به سختی آن متفاوت است. اما بخش شنیداری در هر ۴ سطح ۲ بار پخش می‌شود. زمانی که به بخش نوشتاری اختصاص می‌یابد نیز با توجه به سختی و سطح آزمون تفاوت خواهد داشت. به این ترتیب آزمون سطح A1 حدود ۱/۵ ساعت، سطح A2 حدود ۲ ساعت، سطح B1 حدود ۲/۵ ساعت، و سطح B2 حدود ۳/۵ ساعت به طول می‌انجامد.

 

آزمون DELF PRO

آزمون DELF PRO نسخه‌ای از این آزمون است که ویژه محیط‌های کاری فرانسه زبان است.

  • یک نفر در سطح A1 می‌تواند وارد یک محیط کاری جدید شود و از پس تشریفات اداری اولیه برآید.
  • در سطح A2 فرد می‌تواند فعالیت‌های کاری و روابط خود با همکاران را مدیریت کند.
  • فردی که در سطح B1 باشد می‌تواند در پروژه‌های حرفه‌ای همکاری کند و در تیم‌های کاری قرار بگیرد.
  • در سطح B2 فرد قادر است پروژه‌های حرفه‌ای را هماهنگ کند، مدیریت پروژه‌ها را به عهده بگیرد، تصمیم‌های مربوط به پروژه‌ها را اتخاذ کند و آن‌ها را با شرکا در میان بگذارد.

برای آمادگی در آزمون DELF می‌توانید با اتکا بر کلاس خصوصی فرانسه یا کلاس خصوصی DELF مهارت‌های زبان فرانسه خود را افزایش دهید.

 

آزمون دِلف برای کودکان و نوجوانان

آزمون DELF PRIM مختص کودکان ۷ تا ۱۱ سال یا مقطع ابتدایی، شامل سه سطح A1.1، A1 و A2 است. البته دانش‌آموزان پس از شروع تحصیل در مدرسه، در صورت لزوم، می‌توانند دوباره در آزمون‌های سطوح بالاتر شرکت کنند و مدرک خود را ارتقا دهند. برای دریافت مدرک سطح‌های بالاتر از A2، دانش‌آموزان این مقطع نیز باید در آزمون‌های مخصوص نوجوانان شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: روش های یادگیری زبان فرانسه برای کودکان

آزمون زبان فرانسه DELF برای کودکان و نوجوانان

 

آزمون DELF JUNIOR ویژه نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است و همه ۴ سطح A1 تا B2 را شامل می‌شود. ساختار آزمون DELF JUNIOR با آزمون DELF بزرگسالان یکی است و فقط از نظر موضوعاتی که در آزمون مطرح می‌شود تفاوت دارد. در این آزمون بیشتر موضوعات، از مباحثی انتخاب می‌شود که نوجوانان به آن علاقه‌مند باشند.

آزمونی درست مشابه همین آزمون با نام DELF FOR SCHOOL (Scolaire) نیز برگزار می‌شود که از نظر سطح و ساختار کاملاً با آزمون DELF JUNIOR یکسان است. اما ممکن است به خاطر مناسبات اداری بین سفارت فرانسه و مقامات آموزشی محلی نیاز به مدرک این نسخه از آزمون داشته باشید.

 

۲- آزمون DALF

دو سطح پیشرفته‌تر از آزمون DELF-DALF مدرکی با عنوان DALF دریافت می‌کند. این مدرک اغلب برای کسانی مناسب است که قصد دارند در دانشگاه‌های فرانسوی‌زبان به تحصیل خود ادامه دهند. آزمون DALF از نظر ساختار و اجرا تفاوتی با DELF ندارد.

نام آزمون DALF (Diplôme approfondi de langue française)
برگزار کننده مرکز مطالعات زبان فرانسه (FEI) زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فرانسه
بخش‌های آزمون بخش نوشتاری و شنیداری به صورت تستی و تشریحی، و بخش شفاهی
سطح‌ها C1, C2
مدت زمان آزمون حدود ۴ تا ۴/۵ ساعت
اعتبار آزمون مادام‌العمر
جامعه هدف افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های فرانسوی‌زبان دارند.
قیمت آزمون ۲۳۰ و ۲۴۰ یورو – ۲۷۵ دلار کانادا
برگزاری در ایران مرکز زبان فرانسه تهران و کانون زبان ایران

داشتن مدرک سطح C1 نشان می‌دهد که شما دایره واژگان گسترده‌ای دارید و می‌توانید آن‌ها را به خوبی در مکالمات خود به کار بگیرید؛ می‌توانید زبان فرانسوی را کاملاً روان صحبت کرده و از ساختارهای این زبان به درستی استفاده کنید. این مدرک برای درخواست مهاجرت تحصیلی به فرانسه، مهاجرت به کانادا، درخواست بورسیه و دسترسی به برخی مشاغل، امتیاز بالایی به شمار می‌آید. برگزاری این آزمون حدود ۴/۵ ساعت زمان نیاز دارد.

آزمون زبان فرانسه DALF

 

مدرک سطح C2 بالاترین سطح از این آزمون است، و نشان دهنده توانایی شما در استفاده و یادگیری زبان فرانسه در سطح آکادمیک می‌باشد. این آزمون در زمانی حدود ۴ ساعت برگزار می‌شود.

برای آن که خودتان را برای این آزمون آماده کنید، می‌توانید در های‌تاکی اقدام به رزرو کلاس خصوصی آنلاین و یا حضوری DALF کرده و با اساتید باتجربه‌ای در این زمینه برای شرکت در آزمون آماده شوید.

یک نکته مهم در مورد مدرک زبان DELF و DALF این است که اعتبار آن مادام‌العمر است.

آزمون DELF-DALF در ایران زیر نظر مرکز زبان فرانسه تهران، و در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد برگزار می‌شود.

 

۳- آزمون TCF

آزمون TCF (Test de Connaissance du Français) توسط اداره بین‌المللی آموزش فرانسه (FEI) طراحی شده و مورد تائید وزارت آموزش و پرورش کشور فرانسه است. این آزمون، دانش زبان فرانسه افراد غیربومی فرانسوی را محک می‌زند که می‌خواهند سطح مهارت خود را به دلایل حرفه‌ای، آکادمیک یا شخصی تائید کنند.

نام آزمون TCF (Test de Connaissance du Français)
برگزار کننده اداره بین‌المللی آموزش فرانسه (FEI)
بخش‌های آزمون بسته به نوع آزمون متفاوت است
سطح‌ها A1 تا C2
مدت زمان آزمون ۱/۵ تا ۳ ساعت بسته به نوع آزمون
اعتبار آزمون ۲ سال
قیمت آزمون ۱۵۰ تا ۲۴۰ یورو – ۲۳۰ تا ۴۶۰ دلار کانادا
برگزاری در ایران مرکز زبان فرانسه تهران (رایانه‌محور)

آزمون TCF نیز بر اساس معیار CEFR در ۶ سطح رتبه‌بندی می‌شود و مدرک آن برای دو سال اعتبار دارد. اما شیوه برگزاری آن کمی متفاوت از آزمون‌های سطح‌بندی شده دیگر است. برای گرفتن این مدرک شما تنها در یک آزمون شرکت می‌کنید و بنا بر امتیازی که کسب می‌کنید مدرک سطحی را که دارید دریافت می‌کنید.

آزمون TCF در چند گروه اجرا می‌شود:

  1. آزمون TCF TP یا عمومی
  2. آزمون TCF QUÉBEC
  3. آزمون TCF Canada
  4. آزمون TCF برای رشته‌های دانشگاهی خاص

این آزمون‌ها به طور تقریبی با هم مشابه‌اند و تفاوت‌های جزئی در اجرا یا محتوا دارند. آزمون عمومی TCF TP برای همه افراد مناسب و در دسترس است. این آزمون از سه بخش سنجش الزامی تشکیل شده است که مهارت فهم گفتاری، فهم نوشتاری، و تسلط بر ساختارهای زبان را می‌سنجد. علاوه بر آن دو بخش سنجش تکمیلی شامل مهارت بیان گفتاری و بیان نوشتاری نیز دارد. حدود ۳ ساعت زمان برای کل آزمون در در نظر گرفته شده است.

آزمون TCF QUÉBEC به طور خاص برای ارائه به اداره مهاجرت کانادا جهت تشکیل پرونده برای مهاجرت به کِبِک طراحی شده است.

آزمون TCF Canada نیز نسخه جدیدی از این آزمون است که توسط مرکز بین‌المللی مطالعات آموزشی فرانسه برگزار می‌شود و در آن ۴ بخش اجباری وجود دارد که ۴ مهارت اصلی زبان فرانسه یعنی، مهارت درک گفتار و نوشتار، و بیان گفتار و نوشتار را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آزمون TCF فرانسه چیست؟ | راهنمای جامع

آزمون زبان فرانسه TCF

 

علاوه بر این آزمون‌ها متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه در بعضی از رشته‌ها می‌توانند در آزمون‌هایی که به طور مشخص برای رشته آن‌ها طراحی شده است شرکت کنند. به عنوان مثال آزمون TCF DAP برای متقاضیان رشته معماری، و TCF SO برای متقاضیان رشته‌های مرتبط با علوم کامپیوتر است؛ آزمونی نیز با عنوان TCF  ANF (for access to French nationality) برگزار می‌شود که جهت اقدام برای اخذ تابعیت کشور فرانسه مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

اگر قصد دارید خودتان را برای آزمون TCF آماده کنید، ابتدا دقت کنید که در کدام نسخه از این آزمون باید شرکت کنید، برای آماده شدن در امتحان می‌توانید از تدریس خصوصی TCF با اساتید باتجربه کمک بگیرید.

آزمون TCF در ایران مبتنی بر کامپیوتر برگزار می‌شود.

 

۴- آزمون TEF

یکی دیگر از مهمترین آزمون های زبان فرانسه آزمون TEF است که یک تفاوت مهم با آزمون‌هایی دارد که بالاتر با آن‌ها آشنا شدیم. سطح‌بندی آزمون TEF بر اساس معیار CEFR است، اما در این آزمون برخلاف آزمون‌های دیگر سطح شما در هر یک از ۴ مهارت اصلی به صورت جداگانه مشخص می‌شود. یعنی ممکن است شما در مهارت گفتاری موفق به اخذ مدرک سطح B1 و در مهارت نوشتن موفق به گرفتن گواهی سطح A2 شوید.

نام آزمون TEF (Test d’Evaluation de Français)
برگزار کننده اتاق بازرگانی پاریس
بخش‌های آزمون این آزمون شامل ۵ ماژول است: درک شفاهی، درک نوشتاری، بیان شفاهی، بیان نوشتاری، و واژگان و نحو.
سطح‌ها A1 تا C2
مدت زمان آزمون ۱ تا ۳/۵ ساعت
اعتبار آزمون ۲ سال
قیمت آزمون ۱۵۰ تا ۳۲۰ یورو – ۲۸۰ تا ۳۸۵ دلار کانادا
برگزاری در ایران مؤسسه فرهنگ سینا در تهران و مؤسسه کوثر در اصفهان

 

آزمون زبان فرانسه TEF

 

شما بر اساس مؤسسه یا مرجعی که قصد دارید مدرک زبان خود را به آن ارائه کنید، در هر چند ماژول که لازم باشد، ثبت نام و در آزمون شرکت می‌کنید. برای مثال برای مهاجرت به کانادا شرکت در ۴ ماژول لازم است و نیازی نیست در ماژول واژگان و نحو شرکت کنید. این آزمون حدود ۳ ساعت زمان می‌برد. برای درخواست شهروندی کانادا تنها شرکت در دو ماژولِ درک شفاهی و بیان شفاهی کافی است و در یک ساعت برگزار می‌شود. یک نکته مهم در مورد این آزمون این است که باید حتماً در یک روز کامل شود تا سفارت کانادا مدرک آن را بپذیرد. نتیجه آزمون TEF به مدت دو سال اعتبار دارد.

آزمون TEF توسط سازمان‌ها و مؤسسه‌های زیادی به رسمیت شناخته می‌شود، از جمله: وزارت آموزش و پرورش فرانسه، وزارت آموزش عالی، تحقیقات و نوآوری فرانسه، وزارت کشور فرانسه، سازمان امور مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا، وزارت مهاجرت کِبِک، و دبیرخانه دولتی مهاجرت سوئیس.

این آزمون توسط اتاق بازرگانی پاریس برگزار می‌شود و مجری آن در ایران آموزشگاه فرهنگ سینا است.

برای آمادگی در آزمون TEF می‌توانید از جلسات تدریس خصوصی TEF با معلمان برجسته بهره‌مند شوید.

 

۵- آزمون TFI

آزمون زبان فرانسوی TFI توسط مؤسسه ETS برگزار می‌شود که آزمون تافل را نیز اجرا می‌کند. این آزمون، مهارت زبان فرانسه را در افرادی که زبان مادری آن‌ها فرانسوی نیست، برای استفاده در کار و محیط‌های بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

نام آزمون TFI
برگزار کننده مؤسسه ETS
بخش‌های آزمون سنجش مهارت شنیداری و درک مطلب
سطح‌ها نمره بین ۱۰ تا ۹۹۰ که با سطح A1 تا C2 معادل‌سازی می‌شود.
مدت زمان آزمون حدود ۲/۵ ساعت
اعتبار آزمون ۲ سال
برگزاری در ایران برگزار نمی‌شود.

آزمون TFI شامل دو بخش سنجش مهارت شنیداری و درک مطلب افراد برای استفاده از زبان فرانسه در زندگی روزمره است و حدود ۲/۵ ساعت طول می‌کشد. هر فردی با هر پیش‌زمینه‌ای امکان شرکت در این آزمون را دارد. آزمون TFI نمره‌ای بین ۱۰ تا ۹۹۰ دارد، یعنی هر بخش آن بین ۵ تا ۴۴۵ نمره دارد. اما در نهایت مانند آزمون‌های دیگر زبان فرانسوی، سطح معادل با نمره کسب شده در چارچوب CEFR نیز به فرد اعلام می‌شود. اعتبار آزمون TFI دو سال است.

بیشتر بخوانید: جملات ساده روزمره برای یادگیری زبان فرانسه

آزمون زبان فرانسه tfi

 

اگر قصد دارید خودتان را برای شرکت در آزمون TFI آماده کنید می‌توانید از  کلاس خصوصی TFI کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: آزمون TFI فرانسه چیست؟ راهنمای جامع و کاربردی

 

۶- آزمون DFP

آزمون DFP یک آزمون زبان فرانسه تجاری است که توسط اتاق بازرگانی و صنایع پاریس اجرا می‌شود. این مدرک به ویژه برای افرادی مناسب است که قصد دارند در ادارات یا سازمان‌ها به طور شفاهی یا کتبی با مخاطبان فرانسوی زبان در ارتباط باشند. از مخاطبان اصلی این مدرک، متقاضیان کار در فرانسه هستند.

نام آزمون DFP (French Professional Diploma)
برگزار کننده اتاق بازرگانی پاریس
بخش‌های آزمون درک و تحلیل اطلاعات، تعامل شفاهی
سطح‌ها A1 تا C2
مدت زمان آزمون ۴۵ دقیقه تا ۲ ساعت
اعتبار آزمون مادام‌العمر
جامعه هدف متقاضیان کار در فرانسه
قیمت آزمون ۱۶۰ یورو
برگزاری در ایران کانون زبان ایران، مؤسسه کوثر در اصفهان

افراد بالای ۱۶ سال می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. آزمون DFP شامل دو بخش است: یک بخش درک و تحلیل اطلاعات که خود شامل پردازش اطلاعات نوشتاری و شفاهی است، و یک بخش تعامل شفاهی. مدرک نهایی این آزمون نیز بر اساس چارچوب CEFR از A1 تا C2 سطح‌بندی می‌شود و اعتبار آن مادام‌العمر است.

آزمون زبان فرانسه dfp

 

بخش اول آزمون DFP، یعنی درک و تحلیل اطلاعات، با توجه به سطح آن بین ۴۵ دقیقه تا ۲ ساعت طول می‌کشد؛ و بخش دوم آن که آزمون شفاهی است، با توجه به سطح بین ۵ تا ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.

 

۷- آزمون Ev@lang

نام آزمون Ev@lang
برگزار کننده مرکز مطالعات زبان فرانسه (FEI)
بخش‌های آزمون درک شفاهی، درک نوشتاری، دستور زبان و واژگان
سطح‌ها A1 تا C2
مدت زمان آزمون حداکثر ۳۵ دقیقه
اعتبار آزمون این آزمون گواهی رسمی صادر نمی‌کند
قیمت آزمون ۱،۸۰۰،۰۰۰ ریال
برگزاری در ایران مرکز زبان فرانسه تهران

یکی از آزمون‌های مدرن زبان فرانسه Ev@lang است که توسط سازمان ارزیابی و گواهی‌نامه‌های بین‌المللی آموزش فرانسه طراحی می‌شود. این آزمون منعطف است و برای طیف گسترده‌ای از داوطلبان با مقاصد متفاوت مناسب می‌باشد. آزمون Ev@lang از ۱ تا ۳ ماژول تشکیل می‌شود: درک شفاهی، درک نوشتاری، دستور زبان و واژگان. داوطلبان می‌توانند بنا بر نیاز خود ساختار آزمون‌شان را انتخاب نمایند، یعنی می‌توانند در هر چند ماژول که لازم باشد شرکت کنند. بنابراین این آزمون از نظر اقتصادی نیز از آزمون‌های دیگر به صرفه‌تر است.

این آزمون به صورت آنلاین برگزار می‌شود و مدت زمان آن کوتاه است (حداکثر ۳۵ دقیقه). مدرک این آزمون نیز بر اساس معیار CEFR (از A1 تا C2) صادر می‌شود. این آزمون در ایران توسط مرکز زبان فرانسه تهران برگزار می‌شود.

آزمون زبان فرانسه evalang

 

سخن پایانی

با توجه به این که آزمون های زبان فرانسه در محتوا و سبک اجرا متنوع‌اند، می‌توانید با توجه به شرایط خودتان آزمونی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر است. در گام اول با دقت بررسی کنید که مرکزی که قصد دارید مدرک زبان فرانسه‌تان را به آن ارائه کنید، چه مدرک‌هایی و چه سطحی را به رسمیت می‌شناسد، و به کدام مدرک یا سطح، امتیاز بالاتری می‌دهد. پس از آن برای آمادگی در آزمون برنامه‌ریزی کنید. با در دست داشتن مدرک زبان فرانسه می‌توانید رزومه‌تان را برای هر کارفرمایی در هر جای دنیا جذاب‌تر کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۷ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *