کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

۲۰ روش کارآمد برای یادگیری زبان فرانسه توسط کودکان

۲
(۱)

آیا شما هم باور دارید که فرانسوی نیز مانند انگلیسی به یک زبان بین‌المللی تبدیل شده؟ به همین دلیل برای رقابت در دنیای امروز، داشتن تخصص در زبان فرانسه ضروری است. در واقع باید گفت که در حال حاضر فرانسوی پنجمین زبان رایج در جهان است و می‌توان گفت که تقریباً در هر قاره‌ای صحبت می‌شود. از طرفی، والدین باید کودک خود را برای یادگیری زبان دوم تشویق کنند، زیرا به شکل گیری درست آینده او کمک می‌کند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

در همین راستا، هزاران منبع آنلاین رایگان برای کمک به یادگیری زبان فرانسوی به کودک شما وجود دارد. از برنامه‌های تلویزیونی گرفته تا بازی و اپلیکیشن‌های مختلف. بنابراین، امروزه، یافتن بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسه ساده‌‌تر از قبل است.

 

چرا یادگیری زبان فرانسه در کودکی مهم است؟

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد، یادگیری زبان فرانسه در سنین پایین مفید است. کودکان زبان را بسیار بهتر از بزرگسالان یاد می‌گیرند. مغز کودک در به خاطر سپردن مفاهیم جدید بهتر از بزرگسالان عمل می‌کند. بنابراین آن‌ها به طور طبیعی خیلی سریعتر از بزرگسالان یاد می‌گیرند.

آموزش زبان فرانسه به کودکتان از سنین پایین به او کمک می‌کند تا درک بهتری از فرهنگ این کشور داشته باشد. از طرفی، دانستن زبان دوم مخصوصاً فرانسوی می‌تواند به بچه‌ها کمک کند تا در آینده فرصت‌های شغلی خوبی پیدا کنند و آن‌ها را وادار به تحصیل یا سفر به یکی از کشورهای فرانسوی زبان کند.

 

آشنایی با بهترین روش های یادگیری زبان فرانسوی برای کودکان

همانطور که می‌دانید زبان فرانسه، یک زبان عالی برای آموزش کودکان است زیرا منابع و روش‌های یادگیری زیادی برای بچه‌ها وجود دارد. به همین دلیل، در ادامه بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسه را بیان می‌کنیم.

آشنایی با بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسه به کودکان

 

۱. آواز خواندن به زبان فرانسوی

آواز خواندن به زبان فرانسوی واژگان جدیدی را به کودکان می‌آموزد، تلفظ آن‌ها را بهبود می‌بخشد و گوششان را به شنیدن لهجه‌های مختلف زبان فرانسه عادت می‌‌دهد. والدین می‌توانند همراه با کودکان خود به خواندن آواز فرانسوی بپردازند تا آن‌ها را تشویق به یادگیری کنند.

 

۲. بازی‌‌های آنلاین برای یادگیری زبان فرانسه برای کودکان

امروزه، به لطف اینترنت، به تعداد نامحدودی از منابع آنلاین دسترسی داریم که با آن می‌توانیم خودمان را سرگرم کنیم و چیزهای جدیدی یاد بگیریم. بازی‌های آنلاین رایگان از بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسه برای کودکان هستند. کافی است در گوگل جستجو کرده تا وب سایت‌های زیادی را برای یادگیری زبان فرانسه پیدا کنید که در آنجا فرزند شما می‌تواند واژگان فرانسوی را از طریق بازی‌های آموزشی فراگیرد.

این بازی‌ها به طور کلی گرامر و واژگان پایه فرانسوی را بیان می‌کنند. نکته مهم در مورد بازی‌های آنلاین این است که برای بچه‌ها سرگرم کننده هستند. Taka t’amuser یک وب سایت بسیار کامل بوده که در آن تمرین‌ها و بازی‌های طبقه بندی شده بر اساس سن کودکان را خواهید یافت. همچنین، این وب سایت، پیشرفت کودک را در زبان فرانسه در حین بازی نشان می‌دهد.

 

۳. ثبت نام در کلاس‌های آنلاین زبان فرانسه مخصوص کودکان

اینکه فکر کنید کلاس‌های آنلاین زبان فرانسه برای کودکان خسته کننده است، یک باور اشتباه است. امروزه روش‌ها و تکنولوژی آموزشی آنقدر پیشرفت کرده که یک کلاس‌ خصوصی آنلاین زبان فرانسه می‌تواند با استفاده از بازی و فعالیت‌های مختلف به یک تجربه باورنکردنی برای کودکان تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سوالات تعیین سطح مبتدی و کودکان زبان فرانسه به همراه پاسخ و ترجمه

ثبت نام در کلاس‌های آنلاین زبان فرانسه

 

۴. فلش کارت‌های فرانسوی

فلش کارت‌ها یک راه فوق العاده برای یادگیری هستند! با فلش کارت‌ها می‌توان الفبای فرانسوی، اعداد، رنگ‌ها و اشکال را به کودکان یاد داد. در حقیقت، فلش کارت‌های فرانسوی منبع شگفت انگیزی برای یادگیری هستند.

فلش کارت‌های فرانسوی

 

۵. تماشای کارتون روشی مفید برای یادگیری زبان فرانسه توسط فرزندتان

بدون شک یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش زبان به فرزندتان، تماشای فیلم‌ فرانسوی و یا انیمیشن های فرانسوی است. بنابراین اگر می‌خواهید فرزندتان به زبان فرانسوی تسلط پیدا کند، استفاده از کارتون‌های فرانسوی یک منبع عالی است.

تماشای کارتون به زبان فرانسوی

 

۶. گوش دادن به آهنگ‌های فرانسوی متناسب با سن کودکان

گوش دادن به آهنگ فرانسوی می‌تواند به کودکان کمک کند تا به راحتی کلمات و عبارات پرکاربرد فرانسوی را یاد بگیرند. همانطور که می‌دانید، کودکان موسیقی را دوست دارند. بنابراین، آهنگ‌های فرانسوی مناسب سن آن‌ها را پخش کنید و متن ترانه‌ها را به صورت آنلاین جستجو کنید. این به بهبود درک شنیداری و واژگان به طور همزمان کمک می‌کند.

مقاله مرتبط: آهنگ های جذاب برای یادگیری زبان فرانسوی

گوش دادن به آهنگ‌های فرانسوی متناسب با سن کودکان

 

۷. استفاده از زبان فرانسه در زندگی روزمره

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه بچه‌ها زبان فرانسه را به خوبی یاد گرفتند، به کار بردن این زبان در زندگی روزمره است. بنابراین، کودکان را تشویق کنید تا هر روز واژگان و عبارات فرانسوی که آموختند را  در حرف زدن عادی خود استفاده کنند. به عنوان مثال، به اشیاء اطراف خانه اشاره کنید و از کودکان بخواهید، آن‌ها را به فرانسوی بگویند. این را بدانید که آموزش زبان فرانسه لازم نیست در زمان یا مکان مشخصی باشد، می‌توان آن را در تمام کارهای روزانه گنجاند.

بیشتر بخوانید: تکنیک های طلایی برای یادگیری مکالمه زبان فرانسه در سریع ترین زمان

 

۸. نحوه یادگیری زبان فرانسه از طریق ویدیوهای یوتیوب، برای کودکان

یکی از بهترین منابع آنلاین برای یادگیری زبان فرانسه، ویدیوهای یوتیوب است. بهترین کانال‎ یوتیوب برای یادگیری زبان فرانسه، Monde des Titounis است. این کانال برای کودکان کم سن مناسب بوده زیرا پر از لالایی و آهنگ‌های کودکانه است که همه آن‌ها از واژگان بسیار ساده و ویدیوهای جذاب استفاده می‌کنند تا بچه‌های شما بتوانند آنچه را که می‌بینند و می‌شنوند درک کنند.

نحوه یادگیری زبان فرانسه از طریق ویدیوهای یوتیوب، برای کودکان

 

۹. زبان دوم را به تدریج و آهسته به کودکان یاد دهید

متخصصان معتقدند که مفاهیم جدید می‌تواند برای کودکان خردسال ترسناک باشد. بنابراین، باید یادگیری را به یک فرآیند تدریجی تبدیل کنید و همزمان مفاهیم زیادی را به کودک آموزش ندهید. به عنوان مثال، هنگامی که کودک معنای کلماتی مانند “bonne nuit” یعنی “شب بخیر” را درک کرد، می‌توانید کلمات فرانسوی ساده‌تر را برای ساختن جملات کامل‌تر به او بیاموزید. به این ترتیب بچه‌ها می توانند متناسب با سرعت خودشان یاد بگیرند.

همیشه به یاد داشته باشید که هل دادن کودک بیش از ظرفیت او هرگز به فرآیند یادگیری کمکی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: روش های تدریس خصوصی زبان به کودکان

 

۱۰. فرهنگ فرانسوی را به خانه خود بیاورید

زمانی که در حال مطالعه یک فرهنگ جدید هستید. یکی از بهترین فعالیت‌های مرتبط با یادگیری زبان فرانسوی برای بچه‌ها، آشنایی آنها با غذاهای فرانسوی است. اکثر بچه‌ها کروسان، شکلات، کشمش، ماکارون و حتی باگت را دوست دارند. پس می‌توانید با معرفی غذاهای فرانسوی یا شیرینی‌های جدید شروع کنید. این علاقه کودک شما را به زبان فرانسه، بیشتر می‌کند.

همیشه به یاد داشته باشید که باید فرزندتان را به یادگیری یک زبان جدید تشویق کنید. این را به یاد داشته باشید که وقتی زبانی را یاد می‌گیرید، فقط لغات و دستور زبان را یاد نمی‌گیرید، فرهنگ و آداب و رسوم آن‌ها را نیز باید یاد بگیرید.

فرهنگ فرانسوی را به خانه خود بیاورید

 

۱۱. یک معلم زبان فرانسه خوب برای کودکتان پیدا کنید

یک معلم فرانسه خوب تضمین می‌کند که فرزند شما زبان را به شیوه‌ای درست یاد می‌گیرد. بنابراین، شرکت در کلاس خصوصی زبان فرانسه کودکان به فرزند شما این امکان را می‌دهد که به تدریج و بر اساس توانایی خود، زبان فرانسه را یاد بگیرد.

یک معلم زبان فرانسه خوب پیدا کنید

 

۱۲. کتاب داستان یا مجلات فرانسوی بخرید

حتی اگر خودتان به زبان فرانسه صحبت نمی‌کنید، خرید کتاب داستان‌هایی برای کودکان که متناسب با سن آنها هستند، می‌تواند به یادگیری واژگان فرانسوی آنها کمک کند. از طرفی، استفاده از کتاب‌های داستان دو زبانه راهی عالی برای نشان دادن تفاوت زبان‌ها به کودکان است.

کتاب داستان یا مجلات فرانسوی بخرید

 

مهم نیست که آنها فقط می‌توانند یک یا دو کلمه بگویند، شما می‌توانید با کاوش در این کتاب‌ها چیزهای زیادی به آن‌ها یاد بدهید.

مقاله مرتبط: بهترین رمان ها برای یادگیری زبان فرانسوی

 

۱۳. نسخه فرانسوی بازی‌های فکری را با کودکان خود بازی کنید

بازی‌های فکری یک راه سرگرم کننده و تعاملی برای بهبود واژگان زبان فرانسه هستند. در اسباب بازی فروشی‌ها می‌توانید نسخه فرانسوی بازی‌های مورد علاقه کودکان خود را پیدا کنید. برخی از بازی‌های فکری فرانسوی معروف Scrabble Junior و Ravensburger هستند! به یاد داشته باشید که هدف از انجام بازی‌های فکری فرانسوی، بهبود دایره لغات کودکان است.

نسخه فرانسوی بازی‌های فکری را با کودکان خود بازی کنید

 

۱۴. از APP  و برنامه‌های مختلف برای یادگیری واژگان فرانسوی استفاده کنید

وقتی به روش‌های خلاقانه برای یادگیری زبان فرانسه فکر می‌کنید، فناوری می‌تواند به کمک شما بیاید. در دنیای دیجیتال امروزی، تعداد زیادی اپلیکیشن برای یادگیری زبان فرانسه وجود دارد و هنگامی که تازه شروع به یادگیری می‌کنید، انتخاب یک برنامه رایگان راهی عالی برای برانگیختن علاقه فرزندتان به زبان است.

از APP  و برنامه‌های مختلف برای یادگیری واژگان فرانسوی استفاده کنید

 

خوشبختانه، بیشتر برنامه‌های تلفن همراه دارای یک سبک گیمیفیکیشن در آموزش هستند تا کودک شما را علاقمند و با انگیزه نگه دارند. برنامه‌هایی مانند Busuu، Memrise و Duolingo از معروف‌ترین برنامه‌ها برای شروع به یادگیری زبان فرانسه فرزندانتان هستند. از طرفی، حتی برنامه‌های پولی نیز نسخه رایگان خواهند داشت، بنابراین می‌توانید قبل از خرید برنامه ببینید آیا فرزندتان علاقه‌مند است یا خیر.

مقاله مرتبط: بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان فرانسوی

 

۱۵. کتاب‌های صوتی فرانسوی را امتحان کنید.

امروزه، بسیاری از کتاب‌های آموزشی زبان فرانسه دارای یک فایل صوتی هستند. این کار باعث تقویت زبان و یادگیری اصطلاحات جدید همراه با تلفظ صحیح کلمات می‌شود. با وجود این که خواندن یکی از مؤثرترین راه‌های یادگیری زبان فرانسه است اما حتی اگر کودک شما هنوز نمی‌تواند بخواند با گذاشتن نسخه صوتی کتاب می‌تواند به آنها گوش دهد.

کتاب‌های صوتی فرانسوی را امتحان کنید.

 

۱۶. در ماشین به موسیقی فرانسوی گوش دهید

معرفی موسیقی فرانسوی به کودکان در سنین پایین باعث می‌شود که آن‌ها علاوه بر لذت بردن از مسیر، با لغات و اصطلاحات فرانسوی نیز آشنا شوند. بنابراین، هرچه بیشتر آهنگ‌های فرانسوی گوش دهند، بیشتر درخواست می‌کنند که آن‌ها پخش شوند. فقط در مورد آهنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید مراقب باشید.

 

۱۷. به اشیا داخل خانه برچسب بزنید

هنگامی که کودکان قادر به خواندن شدند، می‎توانید فعالیت‌های سرگرم کننده‌ای را در خانه برای افزایش یادگیری انجام دهید. برچسب زدن به اشیا ایده بسیار خوبی است. اگر فرزندان شما ذهنی جستجوگر دارد، می‌توانید با او این بازی را انجام دهید و نام اشیا را به فرانسوی بنویسید و بروی آن‌ها بچسبانید تا پیدا کنند.

به اشیا داخل خانه برچسب بزنید

 

۱۸. کمیک فرانسوی بگیرید

کمیک یا داستان مصور، یک داستان یا موضوعی را از طریق تصاویر و متن‌ها روایت می‌کند. کمیک‌ها در فرانسه بسیار محبوب هستند. اگر به یک کتاب‌فروشی فرانسوی بروید، تعدادی از قفسه‌ها با کتاب‌های کمیک از همه ژانرها و برای همه سنین را خواهید دید.

چند کتاب کمیک عالی به زبان فرانسوی وجود دارد که برای زبان آموزان جوان عالی است. مانند Les Aventures de Tintin که برای زبان آموزان مبتدی تا متوسط ​​فرانسوی مناسب است و در مورد تن تن، یک جوان بلژیکی است که با سگ خود به ماجراجویی می‌رود. دیگر کمیک فرانسوی، لوک خوش شانس است که درباره یک گاوچران به نام لوک است و برای طرفداران وسترن عالی است و زبان آموزان مبتدی تا متوسط می‌توانند برای یادگیری زبان از آن استفاده کنند.

کمیک فرانسوی بگیرید

 

۱۹. کشورهای فرانسوی زبان و فرهنگ آن‌ها را به کودکان آموزش دهید

وقتی در حال یادگیری زبان فرانسه هستید، بخش بزرگی از یادگیری شما باید در مورد کشورها و فرهنگ‌هایی باشد که به این زبان صحبت می‌کنند. مطمئناً، زبان نماینده فرهنگ یک کشور است، اما تنها زمانی می‌توان آن را به طور واقعی درک کرد که در مورد کشورهایی که در آن صحبت می‌شود و افرادی که به آن صحبت می‌کنند نیز اطلاعاتی وجود داشته باشد.

کشورهای فرانسوی زبان و فرهنگ آن‌ها را به کودکان آموزش دهید

 

۲۰. باشگاه‌ها یا فعالیت‌های فوق برنامه فرانسوی را پیدا کنید

یک روش سنتی‌تر برای آموزش زبان فرانسه به بچه‌ها، ثبت نام آن‌ها در یک باشگاه یا فعالیت فوق برنامه است. بسته به موقعیت مکانی‌شما، فعالیت‌های زیادی مانند کلاس‌های شنا، موسیقی، ورزش و غیره وجود دارد که می‌توانید، کودک خود را ثبت نام کنید تا با همسن‌های خود علاوه بر داشتن لحظات شاد، به زبان فرانسه صحبت کند.

باشگاه‌ها یا فعالیت‌های فوق برنامه فرانسوی را پیدا کنید

 

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسه به کودکان را معرفی کردیم. مهم نیست که آنها تا چه اندازه زبان فرانسه را فراگرفته اند، آموزش‌های بیشتری وجود دارد که می‌توان برای یادگیری آن‌ها امتحان کرد. مهمتر از همه، سعی کنید، تمامی روش‌ها را به صورت سرگرم کننده اجرا کنید تا کودکان متوجه نشوند که در حال یادگیری هستند!

در حقیقت، بهترین کاری که می‌توانید هنگام آموزش زبان فرانسه به بچه‌ها انجام دهید این است که از روش های مختلفی برای یادگیری آن ها استفاده کنید و به طور مداوم از یک روش استفاده نکنید زیرا این کار باعث خسته شدن کودکان و در برخی موارد، زده شدن آن‌ها از زبان فرانسوی می‌شود. تنوع اغلب برای یادگیری زبان آنها بسیار بهتر است. بنابراین، زبان فرانسه را در زندگی روزمره کودک خود بگنجانید. 

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۲ / ۵. تعداد نظرات ۱

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *