کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

برنامه ها نرم افزارهای تضمینی برای یادگیری زبان فرانسه

۵
(۵)

یکی از بهترین منابع یادگیری زبان فرانسه نرم‌افزارها هستند. استفاده از نرم افزارها برای یادگیری زبان فرانسه موجب ایجاد یک مسیر یادگیری عالی برای شما می‌شود. در ادامه این مطلب، تعدادی از بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه که شما را در جذابیت این زبان غرق می‌کند معرفی خواهیم کرد.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چگونه از نرم افزارها برای یادگیری زبان فرانسه استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید یادگیری زبان فرانسه را شروع کنید، می‌توانید از یک نرم‌افزار روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود کمک بگیرید. نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه از صفر تا صد زبان را به شما آموزش داده و به بهبود مسیر یادگیری شما نیز کمک می‌کنند. این نرم افزارها تأثیر چشمگیری بر پیشرفت شما می‌گذارند. با استفاده از این نرم افزارها شما می‌توانید همگام با یادگیری، زبان فرانسه را تمرین کنید.

استفاده از بهترین نرم افزارهای جامع برای یادگیری زبان فرانسه

 

شما می‌توانید به صورت بی‌وقفه زمان مشخصی را به یادگیری زبان فرانسه اختصاص دهید و غرق در یادگیری زبان فرانسه شوید. این مزیت باعث می‌شود سرعت یادگیری شما بالاتر رفته و به خوبی این زبان را یاد بگیرید. در صورت انتخاب یک نرم افزار مناسب، شما هر چهار مهارت زبان فرانسه را یاد می‌گیرید و به صورت همزمان دایره لغات فرانسوی خود را گسترش دهید. همچنین با استفاده از نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه گرامر خود را نیز تقویت کنید.

چند نکته برای یادگیری زبان فرانسه با استفاده از نرم افزارها

  1. در قدم اول یادگیری زبان فرانسه در صورت استفاده از نرم افزار شما دسترسی مستقیم به معلم ندارید و فردی شما را به صورت منظم تشویق به تمرین و یادگیری نمی‌کند؛ بنابراین سعی کنید به دنبال راهی برای افزایش انگیزه‌ و تعهد خود به یادگیری زبان فرانسه باشید. بهترین ایده برای یادگیری زبان فرانسه با استفاده از نرم افزارها، داشتن یک دوست یا گروهی از دوستان علاقمند به یادگیری زبان فرانسه است که بتوانید با هم به یادگیری زبان فرانسه بپردازید و با هم درباره چیزهایی که یاد گرفتید صحبت کنید. در صورت داشتن نظم، پشتکار و اراده به سادگی می‌توانید این زبان را یاد بگیرید.

همیشه تلاش کنید که ترتیب یادگیری دوره‌ها را حفظ کنید و هیچ آموزشی را از دست ندهید. در صورت عدم رعایت این نکته، ممکن است نکات مهم، اساسی و آموزش‌های اولیه را از دست داده و سرعت پیشرفت شما کاهش یابد.

۲. حتی‌الامکان به صورت روزانه روی تمرین زبان فرانسه کار کنید. در صورتی که اختصاص یک زمان ثابت روزانه برای استفاده از نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه برای شما سخت است، سعی کنید زمان کوتاهی را به این کار اختصاص دهید و تاثیر آن را ببینید. پس از گذشت یک ماه می‌توانید پیشرفت خود را مشاهده کنید. حتما حداقل ۱۰ دقیقه در روز را به انجام این کار اختصاص دهید.

اختصاص زمان روزانه به نرم افزارهای جامع برای یادگیری زبان فرانسه

 

۳. برای تمرین و مطالعه زبان فرانسه سعی کنید در مکانی آرام حضور داشته باشید تا تمرکز کافی روی یادگیری این زبان را داشته باشید. شما می‌توانید ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت در روز در یک اتاق تنها بمانید، در را بسته، تلویزیون، رادیو و عوامل مزاحم اطراف را حذف کرده، و در صورت نیاز چیزی در گوشتان بگذارید که صداهای اطراف مزاحمتان نشود. مطالعه به این سبک و حتی با صدای بلند موجب بهبود روند یادگیری و تلفظ صحیح کلمات می‌شود.

۴. در صورتی که یادگیری زبان فرانسه به این شکل برای شما سخت باشد، بهتر است از یک معلم خصوصی کمک بگیرید. شما می‌توانید بدون نیاز به خروج از منزل در کلاس خصوصی زبان فرانسه بصورت آنلاین شرکت کنید. اساتید با تجربه های‌تاکی به شما در این امر کمک می‌کنند.

۵. در کنار استفاده از نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه، منابع دیگری مانند رمان های فرانسوی، فیلم، پادکست، سریالهای فرانسوی زبان و انیمیشن های فرانسه نیز به شما در بهبود روند یادگیری کمک می‌کنند. سعی کنید زبان فرانسه را بدون محدودیت یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع یادگیری سریع و آسان زبان فرانسوی

 

بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه

با توجه به مطالب گفته شده، ابتدا هدف خود را از یادگیری زبان فرانسه و مهارت‌های مرتبط با این زبان مشخص کنید. پس از آن، ویژگی‌های هر نرم افزار را بررسی کرده و بهترین نرم‌افزار برای یادگیری زبان فرانسه را که مطابق با شرایط شماست انتخاب کنید. برخی از نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه رایگان است اما برای استفاده از تعدادی از نرم افزارها باید حق اشتراک خریده یا مبلغی را پرداخت کنید.

 

۱. نرم‌افزار FluentU

FluentU یک نرم افزار حاوی تعداد زیادی از محتوای ویدیویی برای یادگیری زبان فرانسه است. این نرم افزار شامل فیلم فرانسوی (با زبان بومی)، فلش‌ کارت‌ها و زیرنویس‌های تعاملی است. این نرم افزار ویژه کاربران علاقمند به محتوای بصری است. FluentU در دو نسخه رایگان و پولی قابل استفاده است. در این نرم افزار امکان کلیک روی کلمات و درک مفاهیم، تلفظ و مشاهده مثال‌های بیشتر درباره لغات وجود دارد. دسته بندی ویدیوها بر اساس سطح مهارت، ژانر و عبارات خاص می‌باشد.

 

fluentu

 

شما می‌توانید کلمات کلیدی جدید در قالب فلش کارت‌ها ذخیره کرده و سپس آن‌ها را تمرین کنید. این نرم افزار همچنین آزمون‌های جدیدی را به همراه ویدئو به شما ارائه می‌کند تا بتوانید خود را مورد سنجش قرار دهید. این نرم افزار مناسب افراد مختلف از جمله افراد سطح مبتدی می‌باشد. این نرم افزار در ۳ نسخه اندروید، ios  و وب ارائه می‌شود. نرم افزار Fluentu همچنین دارای بخش بلاگ برای یادگیرندگان نیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مهمترین آزمون های زبان فرانسه

 

۲. نرم‌افزار Rosetta Stone

یکی از شناخته شده ترین نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه در سراسر دنیا، رزتا استون است. این نرم‌افزار نیز برای افرادی که به یادگیری با استفاده از تصاویر علاقه دارند توصیه می‌شود. در این نرم‌افزار هیچ چیز ترجمه نشده و همه آموزش‌ها فقط به زبان فرانسه ارائه می‌شوند. هدف این نرم افزار یادگیری یک زبان جدید همانند زبان مادری‌ است. بنابر این به سادگی با استفاده از ارتباط تصاویر، لغات و عبارت‌ها را به شما می‌آموزد.

نرم‌افزار Rosetta Stone

با این نرم‌افزار به سادگی گرامرها و اصطلاحات پیچیده زبان فرانسه را یاد بگیرید. اگر قصد دارید دستور زبان فرانسه را یاد بگیرید، بهتر است از یک کتاب دستور زبان در کنار این نرم افزار کمک بگیرید. رزتا استون در ۳ نسخه ارائه می‌شود.

 

۳. نرم‌افزار Français Authentique (Authentic French)

این نرم افزار برای یادگیری در سطوح متوسط و پیشرفته مناسب است. از ویژگی‌های ارائه شده توسط یکی از نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه Français Authentique میتوان به وجود زبان بومی فرانسوی، واژگان، عبارات و ارائه تمرینات در حوزه یادگیری زبان فرانسه اشاره کرد. قیمت این نرم افزار رایگان است و از یک کانال یوتیوب با همین نام الهام گرفته است.

 

موضوعات نرم افزار جامع Français Authentique برای یادگیری زبان فرانسه شامل بخش‌های واژگان و دستور زبان و وبلاگ‌های مرتبط با سبک زندگی است. این نرم افزار به طور مداوم در حال آپدیت بوده و فایل‌های آموزشی آن قابل دانلود می‌باشند.

 

۴. نرم‌افزار MindSnacks

این نرم افزار یک نرم افزار آموزشی است که دارای رابط کاربری جذاب می‌باشد. هدف اصلی از طراحی این نرم افزار به عنوان یکی از نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه، یادگیری دانش آموزان بوده است. اما کار با آن آنقدر جذاب است که اغلب کاربران را به یادگیری لغات زبان فرانسه تشویق می‌کند.

نرم‌افزار MindSnacks

 

این نرم افزار دارای یک رویکرد بازی محور بوده و به همین علت به یادگیری و بازبینی کلمات معروف است. MindSacks به شما کمک می‌کند تا کلمات جدید را از طریق بازی کردن یاد بگیرید. دسته بندی‌های این نرم افزار شامل غذا، مشاغل، حمل و نقل و… بوده و برای یادگیری هر کدام از این دسته بندی‌ها، شما می‌توانید از این بازی‌ها استفاده کنید. این نرم افزار شامل ۵۰ مجموعه‌ لغت است.

 

۵. نرم‌افزار MosaLingua

این نرم افزار نیز به عنوان یکی از نرم افزارها برای یادگیری زبان فرانسه دارای رویکردی ترکیبی از یک نرم افزار تعاملی و یک کتابچه صوتی است.

چیزی که باعث منحصربفرد شدن MosaLingua می‌شود، استفاده‌ آن از تکنیک SRS برای نمایش لغات جدید است. این تکنیک روشی برای بازبینی و بازخوانی دقیق لغات است. با استفاده از این تکنیک، روند یادگیری لغات جدید سرعت پیدا می‌کند.

نرم‌افزار MosaLingua

 

این نرم افزار بیش از ۱۴ دسته‌بندی داشته و حدودا ۱۰۰ زیر مجموعه شامل فایل‌های مکالمه، فایل صوتی و بیش از ۳۰۰۰ عبارت دارد. MosaLingua برای یادگیری هر چه بهتر عبارت‌های جدید طراحی شده است.

 

۶. نرم‌افزار Busuu

شیوه یادگیری زبان فرانسه در این نرم افزار ممکن است شبیه به دیگر برنامه‌ها باشد، اما در این نرم افزار یک جامعه‌ فعال از زبان آموزان وجود دارد که هر لحظه می‌توانند به شما برای تقویت مهارت‌هایتان کمک کنند. این نرم افزار مبتنی بر استاندارد CEFR‌ بوده و در هر درس کاربران به یادگیری واژگان کلیدی پرداخته و در تمرین‌ها، مکالمه و جمع بندی شرکت می‌کنند.

نرم‌افزار Busuu

 

این نرم افزار بسیار کامل و جامع بوده و هر چهار مهارت نوشتاری، شنیداری، خواندن و صحبت کردن را پوشش می‌دهد. اگر به تمرین زیاد علاقمند هستید و میخواهید با افراد محلی صحبت کنید، Busuu انتخاب خوبی برای شماست.

 

۷. Duolingo از بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه

این نرم افزار رایگان زبان فرانسوی را با بازی آموزش می‌دهد. نرم افزار کاربردی Duolingo از نرم افزارهای برگزیده اپ استورهای معتبر در سال ۲۰۱۳ بوده و به شکلی کاربردی طراحی شده است.

Duolingo به شکلی ساده و کاربردی اصطلاحات روزمره زبان فرانسه را به شما یاد می‌دهد. این نرم افزار به طور خلاصه، صفت‌ها، کلمات پرسشی، زمان‌ها، واژگان پر طرفدار و… را مطرح کرده و به شکل بازی‌وار به یادگیری شما کمک می‌کند.

Duolingo

 

با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید مهارت خود را در گفتار و نوشتار تقویت کرده و بطور روزانه تمرین کنید. بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر حداقل ۱۰ دقیقه در روز را به استفاده از دولینگو اختصاص دهید. علاوه بر این شما می‌توانید با باقی کاربران تبادل نظر داشته و بحث کنید، یا اگر پاسخی به نظرتان اشکال داشت آن را گزارش دهید.

در صورتی که به این نرم افزار دسترسی ندارید می‌توانید از نسخه آنلاین دولینگو نیز استفاده کنید.

 

۸. HelloTalk یکی از نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه

این نرم افزار از بیش از ۱۵۰ زبان پشتیبانی می‌کند. یکی از امکانات جذاب این نرم افزار، امکان برقراری ارتباط با افراد دیگر، کشف فرهنگ‌ها و یادگیری زبان در حین مکالمه با بومیان زبان فرانسه می‌باشد.

HelloTalk

 

HelloTalk به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از متن، صوت، تماس صوتی و حتی تماس تصویری با افراد دیگر در ارتباط باشید. شما می‌توانید از طریق چت کردن و نوشتن مطالب به زبان فرانسه این زبان را یاد بگیرید و از افراد فرانسوی زبان که از اپلیکیشن استفاده می‌کنند برای تمرین و پیدا کردن خطاهای نوشتاری خود کمک بگیرید.

 

۹. VidaLingu؛ مترجم زبان فرانسه

در صورتی که برای یادگیری زبان فرانسه نیاز دارید که به سفر بروید، یک نرم افزار مترجم زبان فرانسه بهترین انتخاب برای شماست. همچنین برای یادگیری بهتر یک زبان، شما نیاز به یک فرهنگ لغت جامع دارید.VidaLingu به عنوان یک نرم افزار یادگیری زبان فرانسه یک فرهنگ لغت مناسب سفر را برای شما فراهم کرده است.

VidaLingu؛ مترجم زبان فرانسه

 

علاوه بر مترجم و فرهنگ لغت، این نرم افزار رایگان شامل چند کتاب الکترونیک جهت بهبود روند یادگیری است. این اپلیکیشن شامل بیش از ۹۰۰۰ عبارت فرانسوی و انگلیسی بوده و تمرین هایی مانند آزمون‌های رایگان و فلش کارت‌های مختلف را به کاربران ارائه می‌دهد.

این نرم افزار در ۲ نسخه اندروید و ios قابل دانلود و استفاده می‌باشد.

 

۱۰. نرم افزار نصرت؛ برای یادگیری مکالمه

نرم افزار نصرت با استفاده از یک رابط کاربری به سبک سنتی، بصورت تصویری زبان فرانسه را به شما یاد می‌دهد. برای یادگیری بهتر زبان فرانسه شما نیاز دارید به فایل‌های موجود گوش دهید و ویدیوهای موجود را تماشا کنید. در این سبک از یادگیری لهجه شما تقویت می‌شود.

نرم افزار نصرت؛ برای یادگیری مکالمه

 

شنیدن و تماشای همزمان ویدیوها به زبان فرانسه بسیار لذت‌بخش است. این نرم افزار همچنین به صورت مداوم از شما می‌خواهد که مباحث را تمرین و مرور کنید. این تمرین باعث می‌شود لغات و اصطلاحات جدید بهتر در ذهن شما ثبت شوند.

 

استفاده از نسخه وب نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده روزمره از نرم افزارهای تلفن همراه، یادگیری با استفاده از این نرم افزارها به روشی متدوال تبدیل شده است. اما توجه داشته باشید که شما می‌توانید از مرورگر کامپیوتر خود نیز برای یادگیری استفاده کنید. در ادامه قصد داریم شما را با چند مورد از پرکاربردترین وب اپلیکیشن‌های یادگیری زبان فرانسه آشنا کنیم.

 

۱۱. نسخه وب Pimsleur از بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه

این وب سایت به شما کمک می‌کند که روی یادگیری مهارت‌های شنیداری و گفتاری به زبان فرانسه بیشتر کار کنید. نحوه فعالیت این سایت به این شکل است که در هر درس، جمله یا عبارتی بیان شده و درباره آن جمله توضیحاتی ارائه می‌شود. این نرم افزار به علت اختصاص دادن ۳۰ دقیقه به هر درس، از بهترین نرم افزارهای یادگیری روزانه زبان فرانسه است.

بیشتر بخوانید: وب سایت‌ های فوق العاده برای یادگیری زبان فرانسه

نسخه وب Pimsleur

 

Pimsleur به شما مجموعه‌ای از واژه‌های کاربردی را با تلفظ درست یاد خواهد داد. افرادی که سطح یادگیری آن‌ها مبتدی است، با استفاده از Pimsleur درست خواندن را یاد گرفته و به آن مسلط می‌شوند. شما پس از یادگیری با Pimsleur می‌توانید به راحتی روی معنای عبارت‌ها و جملات تمرکز کنید.

 

۱۲. نسخه وب Babbel

احتمالا نام نرم افزار Babbel را شنیده باشید. این نرم افزار از محبوب ترین پلتفرم‌های یادگیری زبان محسوب می‌شود که در نسخه آنلاین و روی مرورگر کامپیوتر نیز ارائه می‌شود. Babbel امکان انتخاب سطح و هدف یادگیری را نیز به شما می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین وب سایت های تعیین سطح زبان فرانسوی

نرم افزار Babbel

 

این نرم‌افزار علاوه بر پوشش سطوح مختلف از زبان مورد نظر شما، دستور زبان فرانسه، مهارت گوش دادن، صحبت کردن و دسترسی به اصطلاحات تجاری و رسمی موجود در زبان فرانسه را به شما ارائه می‌کند.

 

۱۳. نسخه وب Mondly

این نرم افزار در خصوص یادگیری افراد مبتدی آموزش‌های جالبی را ارائه می‌کند. شما می‌توانید به صورت روزانه واژه‌ها و جملات جدید زبان فرانسه را یاد گرفته و در انتها به مرور آن بپردازید. Mondly علاوه بر واژگان، به آموزش گرامر و تلفظ صحیح نیز می‌پردازد.

mondly برای یادگیری زبان فرانسه

 

این نرم افزار به گونه‌ای طراحی شده است که شما در حین یادگیری تصور می‌کنید که با یک فرد بومی فرانسه در حال مکالمه هستید. شما می‌توانید انواع مکالمه روزمره را با یک چت بات تمرین کرده و بدون نگرانی از قضاوت دیگران به یادگیری مکالمه به زبان فرانسه بپردازید.

این نرم افزار همچنین دارای چند چالش هفتگی و ماهانه نیز می‌باشد که شما را به یادگیری بیشتر تشویق می‌کند. Mondly همچنین از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

 

استفاده از نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه روی کامپیوتر

با توجه به نکات گفته شده استفاده از کامپیوتر و نرم افزارها تنها راه یادگیری زبان فرانسه نیست. در صورتی که علاقه دارید از نرم افزارهای نسخه اندروید روی کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید می‌توانید از محیط‌های شبیه ساز اندروید کمک بگیرید.

استفاده از آمازون برای نصب روی کامپیوتر

 

در صورتی که از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنید، شما می‌توانید نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه را روی آن نصب کنید. مایکروسافت و آمازون با همکاری هم این قابلیت را بر ویندوز ۱۱ اعمال کرده‌اند. برای این کار ابتدا باید Amazon Appstore را نصب کرده، اپلیکیشن مورد علاقه‌تان را جستجو و نصب نموده و یادگیری زبان فرانسه را شروع کنید.

 

سخن پایانی

اگر قصد دارید از نرم افزارهای یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید باید متعهد به یادگیری باشید و به طور منظم آن را ادامه دهید. توجه کنید که نرم افزار انتخابی شما متناسب با سطح یادگیریتان باشد و هدف یادگیری خود را نیز فراموش نکنید.

در صورت انتخاب منابع غیر رایگان، ابتدا نسخه آزمایشی آن را استفاده کنید و در صورت رسیدن به نتیجه مطلوب خود، برنامه ریزی و شروع یادگیری مداوم هزینه خرید نسخه اصلی را پرداخت نمائید.

اگر به صورت جدی تصمیم به یادگیری زبان فرانسه گرفته‌اید، یک برنامه مناسب برای خودتان داشته  باشید و بدون فوت وقت شروع کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *