کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

نرم افزار گرامرلی Grammarly چیست؟+دانلود گرامرلی Grammarly 2023

۵
(۴)

استفاده از نرم‌افزارهای اصلاح گرامر، که گرامرلی یکی از معروف‌ترین آن‌هاست، می‌تواند بهبود قابل توجهی در مهارت‌های نوشتاری زبان‌آموزان و معلمان داشته باشد. با استفاده از این نرم افزارها می‌توانید خطاهای گرامری و املایی را به‌سادگی شناسایی کرده و بهبود بخشید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

استفاده از نرم‌افزارهای اصلاح گرامر می‌تواند به زبان‌آموزان کمک کند تا به‌صورت خودآموز بهبود قابل توجهی در مهارت‌های نوشتاری خود داشته باشند. همچنین، استفاده از این نرم افزارها برای معلمان می‌تواند در تدریس گرامر و املا به دانش‌آموزان کمک کند و بهبود قابل توجهی در کیفیت تدریس آن‌ها داشته باشد. بنابراین، استفاده از نرم افزارهای اصلاح گرامر برای زبان آموزان و معلمان بسیار مفید و کارآمد است.

مقالات مرتبط:

در این مقاله قرار است بیشتر با نرم‌افزار گرامرلی و قابلیت‌های آن آشنا شویم.

 

گرامرلی Grammarly چیست؟

بیایید با ذکر یک مثال با گرامرلی آشنا شویم.
فرض کنید شما برای کار و یا ادامه تحصیل خود در کشور انگلستان قرار است تمام مراحل ثبت نام و درخواست و فرستادن رزومه را خودتان انجام دهید. با تسلط متوسطی که به زبان انگلیسی دارید، همه مراحل را پیش رفته تا به نوشتن رزومه می‌رسید.
در این قسمت تمام مهارت‌های خود را در رزومه‌تان نوشته، بعد آن را آپلود کرده و می‌فرستید.
بعد از چند روز درخواست شما برای ویرایش مجدد پس فرستاده می‌شود چرا؟ چون نکاتی که اشاره کرده‌اید با گرامر درست نگاشته نشده‌اند.
اینجاست که به فکر رفتن به سراغ مترجمان دارالترجمه و کمک گرفتن از آن‌ها برای اصلاح گرامر متن درخواست خود می‌افتید. اما اگر دانش‌تان به روز باشد، از نرم‌افزارهای تصحیح متن مثل گرامرلی استفاده می‌کنید و در کوتاه‌ترین زمان بدون پرداخت هزینه رزومه‌تان را ویرایش کرده و مجددا ارسال می‌کنید.

برنامه‌های زیادی وجود دارند که با توجه به زبانی که نوشته شده‌اند قادرند تا انواع متون از تجاری تا علمی و… را به‌صورت حرفه‌ای تصحیح کرده و لغات مناسب‌تر و گرامر صحیح را در متن جایگزین کنند. گرامرلی یکی از بهترین و مشهورترین این برنامه‌هاست.

نرم افزار گرامرلی

 

هدف اصلی گرامرلی Grammarly چیست؟

Grammarly یک دستیار تایپ متنی است که با کمک هوش مصنوعی پیشرفته‌ای که دارد اشتباهات املایی، دستور زبان، نقطه گذاری، شفافیت متن برای رساندن مفهوم در متون انگلیسی را بررسی می‌کند. همچنین توانایی شناسایی سرقت ادبی را نیز دارد و جایگزینی برای خطاهای شناسایی شده پیشنهاد می‌کند.

این دستیار در سال ۲۰۰۹ توسط  دو برنامه‌نویس توسعه دهنده اوکراینی تاسیس شد. در ابتدا، این دو نفر این نرم افزار را برای کمک به خارجی‌هایی که زبان انگلیسی را تا حد متوسط می‌دانستند، ایجاد کردند تا آن‌ها بتوانند مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود بخشند.
خیلی زود متوجه شدند که محصولشان می‌تواند به هر کسی که می‌خواهد بهتر بنویسد، بدون در نظر گرفتن تسلط به زبان انگلیسی، کمک کند.

این برنامه به ‌صورت تخصصی در حال حاضر فقط برای زبان انگلیسی ساخته شده است و دستور زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد.

 

چگونه اکانت گرامرلی بسازیم؟

برای این که بتوان از گرامرلی استفاده کرد در سایت grammarly.com از شما پرسیده می‌شود که افزونه چه برنامه‌ای را می‌خواهید دانلود کنید.

بعد از انتخاب، برنامه را دانلود کرده و آن را برروی  google chrome یا Word خود نصب می‌کنید. حال می بینید که اگر برنامه در حال اجرا باشد، هرآنچه شما تایپ می‌کنید، توسط گرامرلی شروع به بررسی می‌شود.
نسخه رایگان گرامرلی صرفاً بعضی از غلط‌های نگارشی را برای شما تصحیح خواهد کرد که این کار فقط خدمات بسیار کمی از برنامه است. نسخه رایگان گرامرلی تمام قابلیت‌های نسخه پولی را ندارد. اگر قصد دارید کارهای حرفه‌ای و تجاری با Grammarly انجام دهید، لازم است نسخه پرمیوم آن را تهیه کنید.

دانلود نرم‌افزار دسکتاپ گرامرلی ۲۰۲۳

برای دسترسی به امکانات این پلتفرم ابتدا باید ثبت نام کنید.
برای ثبت نام در گرامرلی به یک ایمیل نیاز دارید. با استفاده از ایمیل خود و انتخاب رمز عبور و وارد کردن نام خود می‌توانید ثبت نام خود را تکمیل کنید. البته این امکان برای شما فراهم شده تا با استفاده از جیمیل و یا فیسبوک خود عضو گرامرلی شوید.

آموزش ثبت نام در گرامرلی

 

پس از ثبت نام و تایید ایمیل خود وارد پنل کاربری گرامرلی می‌شوید. در پنل کاربری گرامرلی رایگان، یک سری امکانات و قابلیت‌ها وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

در قسمت new متن خود را وارد کرده و دکمه استارت را می‌زنید.

راهنمای استفاده از نرم افزار گرامرلی برای تصحیح متن

 

خود نرم افزار به‌صورت اتوماتیک غلط‌ها را از ابتدای متن با کشیدن خط زیر آن‌ها به شما نشان می‌دهد. حال می‌توانید آن‌ها را تصحیح کنید یا از آن‌ها بگذرید.

راهنمای استفاده از گرامرلی

 

آشنایی با بخش‌های مختلف برنامه گرامرلی

بخش دیگری که در گرامرلی وجود دارد، بخش Goals است که شامل:

  • بخش Audience در گرامرلی که برای مشخص کردن نوع مخاطب به شما کمک می‌کند.
  • بخش Formality در گرامرلی نوع ساختار متن را مشخص می‌کند و به‌طور دقیق‌تری متن را بررسی می‌کند.
    حالت formal برای متون رسمی، اداری و مقالات استفاده می‌شود. حالت informal برای متون عمومی و مکالمات آنلاین و غیر رسمی استفاده میشود. حالت neutral حالتی بین دو مورد بالاست و متن غیررسمی و عمومی را با وسواس زیادی بررسی می‌کند.
  • گزینه Domain برای دقیق‌تر کردن پیشنهادات گرامرلی استفاده می‌شود.
  • گزینه Intent با این گزینه در گرامرلی می‌توانید هدف نوشته خود را مشخص کنید.
  • گزینه Tone  برای تعیین لحن نوشته استفاده می‌شود و به گرامرلی در ویرایش و تصحیح هر چه بهتری متن خود کمک می‌کند. لحن نوشته می‌تواند طنز، انگیزشی، واقع‌گرایانه و… باشد.

در این ویدئو به‌صورت کامل با گرامرلی و امکانات آن و همچنین نحوۀ کار با این برنامه آشنا خواهید شد:

 

معرفی ۵ نسخه از نرم‌افزار گرامرلی Grammarly

ویژگی منحصر به‌فرد پلتفرم گرامرلی این است که این اپلیکیشن روی دستگاه‌های مختلف نصب می‌شود گرامرلی طیف واقعاً وسیعی از محیط‌های نرم‌افزاری و اینترنتی را پوشش می‌دهد.

 

۱. اکستنشن مرورگر (Browser Extension)

می‌تواند به عنوان اکستنشن (افزونه) روی مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اج، سافاری شما نصب شود.

دانلود اکستنشن کروم گرامرلی

 

۲. اپلیکیشن ویندوز (Windows App)

با نصب افزونه Grammarly می‌توانید از امکانات آن روی دسکتاپ و سیستم شخصی خود استفاده کنید.
هنگامی که افزونه گرامرلی روی لپ تاپ شما فعال شد، به شما دسترسی مستقیم به Grammarly Editor را می‌دهد. همچمین افزونه گرامرلی با Microsoft Outlook هم می‌تواند ادغام شود و شما می‌توانید متن ایمیل‌های خود را بدون غلط و کاملا حرفه‌ای نوشته و ارسال کنید.

دانلود گرامرلی برای ویندوز

 

۳. اکستنشن گوگل داکز (Google Docs Extension)

دانلود افزونه گرامرلی برای گوگل داکز

 

۴. افزونه مایکروسافت آفیس (Microsoft Office Add-in)

دانلود افزونه گرامرلی برای مایکروسافت آفیس

 

۵. اپلیکیشن‌های موبایل (Mobile apps)

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

استفاده از ابزار گرامرلی پولی است یا رایگان؟

Grammarly رایگان است. درواقع این ابزار یک نسخه رایگان و یک نسخه پریمیوم ارائه می‌دهد.

امکانات نسخه رایگان گرامرلی:

خطاهای گرامر و املایی اولیه را بررسی می‌کند.

امکانات نسخه پیشرفته (پولی) گرامرلی:

جدا از موارد نسخه رایگان، ویژگی‌های بیشتری مانند سب‌کهای مختلف نگارش، افزایش واژگان و تشخیص سرقت ادبی را ارائه می‌دهد و چنانچه قسمتی از متن کپی شده باشد، شناسایی خواهد کرد.

نسخه سوم:

به نام بیزینس گرامرلی که برای تیم‌هایی با ۳ نفر به بالا کارایی دارد. برای هر فرد در ضمن باز کردن یک حساب شخصی برای تیم یک مدیر حساب هم انتخاب می کند و بر آمار کارکرد تیم نظارت دارد.

انواع نسخه های گرامرلی

 

Grammarly همچنین خدمات نوشتاری ارائه شده توسط افراد واقعی را ارائه می‌دهد. این خدمات شامل تصحیح، ویرایش و کمک به نوشتن است. کاربران می توانند اسناد خود را برای بررسی و بازخورد به تیم نویسندگان و ویراستاران حرفه‌ای Grammarly ارسال کنند.

لازم به ذکر است که بسیاری از انگلیسی زبانان هم از گرامرلی برای ویرایش و غلط‌گیری متون اداری، رسمی، تجاری و انواع دیگر متون تخصصی استفاده می‌کنند.
گرامرلی در این قسمت به کاربران خود نمرۀ ارزیابی برای مهارت نوشتاری آن‌ها اختصاص می‌دهد. این نمره آنچنان معتبر است که حتی برای نگارش مقالات علمی نیز کاربرد دارد. مجلات و انتشارات معتبر بین‌المللی مانند الزویر، ساینس دایرکت، وایلی و… این عدد را معیاری برای سنجش زبان مقالات خود قرار می‌دهند.

 

هزینه اکانت سال ۲۰۲۳ گرامرلی چقدر است؟

همانطور که گفتیم در حال حاضر سه طرح گرامرلی وجود دارد.

نسخه اولیه رایگان و دو طرح دیگری همراه با پرداخت هزینه است. هزینه اکانت پریمیوم گرامرلی (Premium Account) ماهیانه ۱۲ دلاراست.

همچنین هزینه اکانت بیزینس گرامرلی (Business Account) برای هر کاربر تیم ۱۵ دلار به صورت ماهیانه است.

همان طور که اشاره شد، اگر بخواهیم به‌صورت کامل از تمامی امکانات گرامرلی استفاده کنیم باید حساب یا اکانت آن را خریداری کنیم. برای این کار لازم است در برنامه این کار را انجام دهیم و بعد از انتخاب امکانات مورد نظر یکی از چند اکانت ارائه شده را انتخاب کنیم. سپس به صفحه پرداخت منتقل می‌شویم که در آن می‌توان مبلغ حساب را با کارت‌های مختلف خریداری کرد.

اما این روش پرداخت برای ایرانیان غیرفعال است. پس باید خدماتی وجود داشته باشد تا ایرانیان هم بتوانند با حساب خارجی از گرامرلی اکانت بخرند. سایت‌های واسط زیادی هستند که  امکان خرید اشتراک سایت‌های خارجی را آماده کرده‌اند که می‌توان ازطریق آن وارد سایت شد و خرید اکانت گرامرلی را انجام داد.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *