کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

مزایای داشتن معلم خصوصی برای کسب موفقیت

۴.۴
(۹)

چرا برای یادگیری زبان هزینه کنیم و معلم خصوصی بگیریم، درحالی که منابع زیادی برای یادگیری زبان به صورت خودخوان وجود دارد مانند انواع اپلیکیشن ها و کتاب های خودآموز و یا موسسات و آموزشگاه‌های زیادی هستند که ما می توانیم با ثبت نام در کلاس هایشان زبان مورد نظرخود را یاد بگیریم و حتی گزینه های فراوانی در سایت های مختلف وجود دارند که از طریق آنها می توان زبان را آموخت؟!

برای فهمیدن جواب این سوال کلیدی پیشنهاد می شود این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا از مزایای داشتن معلم خصوصی زبان مطلع شوید و با اطمینان خاطر معلم زبان خود را انتخاب کنید.

 

فهرست مطالب:

 

مزایای داشتن معلم خصوصی

 

۱- صرفه جویی در هزینه ها

بسیاری از ما تصور می کنیم خواندن زبان با معلم خصوص بسیار پر هزینه و گران خواهد بود، از این‌رو گزینه های دیگری را  برای یادگیری زبان انتخاب می کنیم، هر چند تمایل بسیاربه معلم خصوصی داریم.

ولی این تصور کاملا اشتباه است!

فرض کنیم شما تصمیم می‌گیرید برای یادگیری زبان به آموزشگاه بروید، معمولا این دوره با در نظر گرفتن سطح شما حدود سه یا چهار‌ سال زمان خواهد برد؛ در حالی‌که با یک معلم خصوصی این دوره بارمدت زمان حدود یک و یا دو سال به پایان می رسد.

با توجه به افزایش هر ساله شهریه ها و افزایش قیمت کتابهای آموزشی متوجه می‌شوید که با شرکت در کلاس یک معلم خصوصی از لحاظ هزینه و هم زمان به نفع شما خواهد بود.

 

۲- دستیابی سریع تر به هدف

هر کس با توجه به هدفی خاص به یادگیری یک زبان تمایل پیدا می کند، مهاجرت، مسافرت، کار، تحصیل و مواردی از این دست می تواند یکی ازاهداف شما باشد.

وقتی شما در یک کلاس عمومی هستید افراد مختلف با اهداف متفاوت در کلاس حضور دارند، مسلما مدرس باید همه اهداف را در نظر بگیرد و متناسب با افراد مختلف تدریس کند، ولی وقتی شما یک معلم خصوصی داشته باشید همه تمرکز مدرس روی هدف شما خواهد بود و لغات و اصطلاحات مرتبط با هدفتان تدریس خواهد شد در نتیجه دستیابی به اهداف سریع تر و آسان ترخواهد بود.

 

۳- تمرکز بیشتر؛ از مهم‌ترین مزایای داشتن معلم خصوصی

در کلاس های عمومی مانند دانشگاهها، موسسات و یا آموزشگاهها تعداد افراد حاضر در کلاس زیاد است و بالطبع مواردی که باعث حواس پرتی می‌شود هم بیشتر خواهد بود، مانند رفت و آمد زبان آموزان، پرسش هایی که در کلاس پرسیده می‌شود، حرف زدن افراد با یکدیگر همه این موارد باعث می‌شود شما تمرکز خود را از دست بدهید, پایین بودن تمرکز یادگیری را هم کاهش می دهد. ولی وقتی شما با معلم خصوصی کلاس دارید چون فقط شما و معلم حضور دارید  در نتیجه مواردی که باعث حواس پرتی شما می شود هم کمتر خواهد بود پس تمرکز شما هم افزایش می‌یابد که همين افزایش تمرکز منجر به افزایش یادگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: راه های افزایش تمرکز و عوامل موثر بر آن در یادگیری زبان

تمرکز بیشتر

 

۴- یادگیری آسان تر

یکی دیگر از مزایای معلم خصوصی یادگیری آسان تر زبان مورد نظر است. در کلاس خصوصی چون تمام وقت مدرس در اختیار شما قرار دارد، او می تواند از روش ها و منابع مختلفی برای آموزش شما استفاده کند که یادگیری را سریع تر و آسان تر می کند و نگرانی بابت نبودن وقت نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: تکنیک های طلایی یادگیری سریع زبان  

 

۵- یادگیری یک مهارت خاص

همانطور که می دانیم برای یادگیری زبان شما به چهار مهارت نیاز دارید، مهارت‌های شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن. فرض کنیم شما تمایل دارید مهارت صحبت کردن خود را تقویت کنید و یا نیاز دارید که مهارت نوشتاری شما پیشرفت بیشتری داشته باشد، در یک کلاس عمومی مدرس موظف است هر چهار مهارت را به یک نسبت به زبان آموزان آموزش دهد ولی وقتی شما معلم خصوصی داشته باشید می توانید تمرکزتان را روی مهارت مورد نظرخود بگذارید و در این زمینه پیشرفت چشمگیری خواهید داشت.

 

۶- محیط آموزشی راحت تر

برای رفتن سر کلاس مجبور خواهید بود لباس رسمی به تن کنید و از خانه بیرون بروید تا به محل کلاس برسید که این ها خود باعث اتلاف وقت و اندکی استرس می شود. ولی با داشتن معلم خصوصی، خواه به صورت آنلاین یا حضوری، شما در پوشیدن لباس راحت تر خواهید بود و همچنین نیازی نیست مسیری برای رسیدن به کلاس طی کنید و بدین روش  در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد. پلتفرم آنلاین hitalki  به شما این امکان را می‌دهد که معلم خصوصی مجرب خود را هم به صورت آنلاین و هم به صورت خصوصی انتخاب کنید.

محیط آموزشی راحت تر

 

۷- امکان پرسیدن سوالات بیشتر

با توجه به اینکه در یک کلاس عمومی تعداد سوالاتی که پرسیده می شود بیشتر خواهد بود و ممکن است زمان کلاس اجازه ندهد که شما سوال خود را مطرح کنید و همچنین مدرس بعلت کمبود وقت نتواند توضیحات کامل تری برای هر سوال ارائه دهد. از طرفی هم بعضی از زبان آموزان از اینکه سوال خود را مطرح کنند خجالت می کشند و یا فکر می کنند ممکن است سوالشان مورد تمسخر دیگران قرار گیرد، پس ترجیح می دهند سوالاتشان را نپرسند.

بیشتر بخوانید: تفاوت تدریس خصوصی زبان برای کودکان و بزرگسالان در چیست؟

وقتی شما با معلم خود تنها باشید می توانید هر تعداد سوال که می خواهید بپرسید و مدرس هم زمان کافی دارد که به نحو احسن برای شما توضیحات لازم را بدهد. شما دیگر استرس این را نخواهید داشت که سوالتان مورد تمسخردیگران قرار گیرد پس با اطمینان بیشتری سوالات خود را مطرح میکنید که این امر موجب افزایش اعتماد به نفس افراد هم می شود.

بیشتر بخوانید: چطور به عنوان معلم زبان اعتماد به نفس خوبی داشته باشیم؟

 

۸- انعطاف پذیری؛ یکی دیگر از مزایای داشتن معلم خصوصی

تصویر کنید که شما یکی از جلسه های کلاس آموزش زبان را نمی توانید شرکت کنید، به عنوان مثال ممکن است به سفر بروید، برنامه اتان تغییر کند، بیمار شوید و یا جلسه کاری یا دوستانه ای پیش بیاید، در واقع شما کلاس آن روز را از دست خواهید داد. ولی وقتی کلاس هایتان با معلم خصوصی باشد در صورتی که نتوانید به هر دلیل کلاس را برگزار کنید آن را به جلسه دیگر موکول خواهید کرد و شما از کلاس جا نمی مانید و این انعطاف پذیری یکی از نکات مثبت کلاس های خصوصی است.

 

۹- محیط استرس زای کمتر

وقتی شما در یک کلاس هستید و قصد دارید درباره موضوعی صحبت کنید به خصوص اگر در ابتدای یادگیری زبان باشید دچار استرس می شوید و با خود می گویید اگر اشتباه صحبت کنم، اگر دیگران به من بخندند و یا مواردی این چنینی؛ پس تصمیم می گیرید ساکت بمانید و یا اگر هم جسارت به خرج دهید و صحبت کنید نمی توانید آنچه را که می خواستید بگویید. ولی وقتی در کلاس یک معلم خصوصی هستید این استرس و حس نا امنی از شما دور خواهد بود. زبان آموزان معمولا ارتباط خوبی با معلم خود برقرار می کنند در نتیجه موقع صحبت کردن راحت تر هستند که این باعث بیشرفت سریع تر آن ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

 

۱۰- پرداخت بر اساس آموزش

در کلاس های عمومی یادگیری زبان، شما موظف به پرداخت کامل شهریه هستید و اگر شما به هر دلیلی یک یا چند جلسه را شرکت نکنید در واقع آنها را از دست داده اید و هزینه آن به شما برگردانده نمی شود؛ ولی در مورد کلاس های خصوصی این چنین نیست، شهریه طبق جلساتی محاسبه می‌شوند که شما در کلاس حضور داشته باشید.

حال این شما هستید که با توجه به مزیت های داشتن یک معلم خصوصی خوب تصمیم بگیرید از چه روشی زبان مورد نظر خود را یاد بگیرید و یا ارتقا دهید.

 

منبع: lonet.academy

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۴ / ۵. تعداد نظرات ۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *