کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

مهمترین منابعی که برای موفقیت در آزمون پی تی ای نیاز داریم

۴.۴
(۷)

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت شما در آزمون پی تی ای استفاده از منابع مناسب و کاربردی است. بنابراین در نخستین مرحله‌ی برنامه‌ریزی و شروع مطالعه برای آمادگی در آزمون، درباره بهترین منابع آزمون پی تی ایِ در دسترس تحقیق و آن‌ها را تهیه کنید. اجازه بدهید تنوعی از منابع مهم و کاربردی آزمون PTE را با هم مرور کنیم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

بهترین منابع آزمون پی تی ای کدامند؟

در قدم اول بهتر است بدانیم بهترین منابع آزمون PTE باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند.

همان‌طور که می‌دانید آزمون پی تی ای را یکی از معتبرترین ناشرین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی یعنی موسسه پیرسون برگزار می‌کند. بنابراین خوشبختانه برای آمادگی در آزمون پی تی ای کتاب‌های معتبر و باکیفیت زیادی در دسترس دارید.

در انتخاب منابع چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

  • مجموعه منابع انتخابی شما همه مهارت‌های لازم برای تسلط به زبان انگلیسی را پوشش دهد (مهارت صحبت کردن، نوشتن، شنیدن، خواندن و درک مطلب، گرامر و لغت).
  • با استاندارهای آزمون پی تی ای مطابقت داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

برای آن که منابع مورد نظرتان را با اطمینان بیشتری انتخاب کنید، می‌توانید از معلم خصوصی آزمون پی تی ای نیز کمک بگیرید. اگر منابع‌تان را با مشورت معلمتان تهیه کنید، در طول زمان مطالعه هماهنگی بیشتری با کلاس‌ها دارید، و مسیر برایتان هموارتر است.

نیازی نیست که حتماً یک منبع مشخص به همه مهارت‌هایی بپردازد که شما برای شرکت در آزمون پی تی ای نیاز دارید؛ اما مهم است که خودتان مجموعه منابع مورد نظرتان را طوری انتخاب کنید که همه مهارت‌ها را همزمان و به میزان لازم تمرین کنید. با توجه به این که در چه بخش‌هایی مهارت و تسلط بیشتری دارید، می‌توانید زمان مشخصی را به تمرین هر مهارت اختصاص دهید.

در ادامه مقاله منابع معتبر و کاربردی آمادگی برای آزمون پی تی ای را به تفکیک بررسی می‌کنیم. برای آن که همه منابع رایگان و غیررایگان ارائه شده توسط موسسه پیرسون را یک جا ببینید می‌توانید به صفحه معرفی منابع وب‌سات پیرسون مراجعه نمایید؛ این منابع شامل پکیج‌های آموزشی، کتاب‌ها، دوره‌ها، آزمون آزمایشی و اپلیکیشن رسمی موسسه است. در ادامه نیز به هر یک از این منابع نگاهی جزئی‌تر خواهیم داشت.

 

کلاس ها و دوره های آمادگی برای آزمون پی تی ای

واضح است که کلاس‌های آموزش زبان به ویژه اگر با تمرکز بر آمادگی برای آزمون پی تی ای طراحی شده باشند، بیش از هر چیزی می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین نتیجه را در این آزمون بگیرید. خوشبختانه مجموعه متنوعی از کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی آزمون پی تی ای نیز به صورت آنلاین یا حضوری در دسترس شماست.

 

کلاس های آمادگی برای آزمون پی تی ای

با انتخاب یک برنامه تدریس خصوصی آزمون پی تی ای می‌توانید آموزش‌هایی متناسب با سطح و شرایط خودتان دریافت کنید. به ویژه اگر زمانتان محدود است، کلاس خصوصی زبان انگلیسی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. با شرکت در کلاس‌های آنلاین می‌توانید در هزینه و زمانتان نیز صرفه‌جویی کنید. روی وب‌سایت هایتاکی به معلم‌های خصوصی باتجربه در آزمون پی تی ای، هم به صورت آنلاین و هم حضوری دسترسی دارد.

بیشتر بخوانید: قبولی در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی با بهترین نمره به کمک معلم خصوصی زبان

معلم خصوصی آزمون پی تی ای

 

علاوه بر این، شرکت در کلاس‌های عمومی نیز می‌تواند برایتان مفید باشد. این کلاس‌ها معمولاً سرفصل‌های مشخصی را دنبال می‌کنند و شما امکان ارتباط با متقاضیان دیگر این آزمون را نیز دارید. اما پیش از ثبت نام حتماً از شرکت‌کنندگان قبلی درباره رضایتشان از کلاس و شرایط برگزاری بپرسید.

 

دوره های آنلاین آمادگی برای آزمون پی تی ای

تعداد زیادی دوره آنلاین برای آمادگی در آزمون پی تی ای در بستر وب در دسترس است. البته همه این دوره‌ها مفید و قابل اعتماد نیستند، و برای آن که زمانتان را هدر ندهید، باید در انتخاب آن‌ها دقت کنید. می‌توانید از توصیه‌های شرکت‌کنندگان قبلی کمک بگیرید و سرفصل‌ها را با دقت بررسی کنید.

موسسه پیرسون تعدادی دوره آنلاین برای آزمون پی تی ای برگزار می‌کند که در صفحه دوره های موسسه پیرسون در دسترس است. اما اگر در کشورهایی مثل استرالیا، نیوزلند، انگلیس، هند، چین، کره، ترکیه، امارات متحده عربی و … زندگی می‌کنید، می‌توانید از دوره‌های حضوری آزمون پی تی ای مورد تائید موسسه پیرسون نیز بهره‌مند شوید. فهرست مراکز ارائه کننده در همان صفحه ارائه شده است.

در وب‌سایت‌های آموزش آنلاین زیر نیز می‌توانید دوره‌های مناسبی بگذرانید:

 

بهترین کتاب های آزمون پی تی ای

از مهم‌ترین منابع آزمون پی تی ای، کتاب‌های آموزشی برای این آزمون هستند. همان‌طور که گفتیم تعدادی از بهترین کتاب‌های آزمون پی تی ای را موسسه پیرسون چاپ کرده است، اما چند کتاب معتبر دیگر نیز برای آمادگی در این آزمون وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. علاوه بر این، اگر وقت کافی دارید، می‌توانید از کتاب‌های معتبر آموزش زبان انگلیسی دیگر نیز استفاده کنید.

 

۱. The Official Guide to PTE Academic

این کتاب ساختار کلی آزمون پی تی ای را به صورت جامع معرفی می‌کند و هم برای شرکت‌کنندگان در آزمون و هم معلمان آزمون پی تی ای مناسب است. با مطالعه کتاب The Official Guide to PTE Academic استراتژی‌های مهم برای شرکت در یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر، و روش‌های بهینه مطالعه آزمون آشنا می‌شوید.

منابع آزمون پی تی ای - کتاب The Official Guide to PTE Academic

 

این کتاب که توسط برگزارکنندگان آزمون PTE طراحی و منتشر شده است، نحوه دریافت امتیازات، اصطلاحات مهم آزمون پی تی ای، و جزئیات هر بخش از آزمون را به تفصیل ارائه می‌کند.

 

۲. Expert: PTE Academic – B1 & B2

این کتاب که در دو جلد توسط موسسه پیرسون ارائه شده، شامل تمام آموزش‌هایی است که داوطلبان جوان و بزرگسال آزمون پی تی ای نیاز دارند. جلد اول کتاب برای بالا بردن تسلط شما تا سطح B1 و جلد دوم تا سطح B2 مناسب است. همراه کتاب Expert: PTE Academic منابع آنلاین و فایل‌های صوتی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر کتاب را از فروشگاه‌های رسمی تهیه کنید به MyEnglishLab موسسه پیرسون، نرم‌افزار ActiveTeach و eText نیز دسترسی دارید.

منابع آزمون پی تی ای - کتاب Expert: PTE Academic

 

۳. Practice Tests Plus: PTE Academic

در طول مطالعه برای آزمون پی تی ای، یا در روزهای نزدیک به آزمون، بسیار مهم است که گاهی میزان پیشرفت خود را محک بزنید. برای این کار می‌توانید از کتاب Practice Tests Plus: PTE Academic استفاده کنید. این کتاب شامل ۴ سری آزمون پی تی ای، نمونه پاسخ‌های واقعی داوطلبان، و نکات و استراتژی‌هایی است که توسط نویسندگان تست‌ها ارائه شده است.

منابع آزمون پی تی ای - کتاب Practice Tests Plus: PTE Academic

 

تمام کسانی که قصد شرکت در آزمون پی تی ای آکادمیک را دارند از این کتاب بهره بسیاری خواهند برد. شما در این کتاب نیز با راهنمای امتیازدهی آزمون پی تی ای آشنا خواهید شد.

 

۴. PTE Advantage for the Academic Module

این کتاب که توسط انتشارات Wiley ارائه شده است، منبع کاملی برای آزمون پی تی ای به شمار می‌آید. در ابتدای کتاب شما با جزئیات و نکات مهم مربوط به آزمون آشنا می‌شوید؛ ۴ فصل از کتاب نیز به صورت تفکیک‌شده به ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی در آزمون پی تی ای می‌پردازد. با وجود آن که دو مهارت اسپیکینگ و رایتینگ آزمون پی تی ای در یک بخش برگزار می‌شود، اما این کتاب دو فصل جداگانه را به این مهارت‌ها اختصاص داده است. شما همراه این کتاب یک آزمون آزمایشی پی تی ای آنلاین و رایگان، و ۳ سری تست جامع همراه با پاسخنامه کلیدی و تشریحی دریافت می‌کنید.

منابع آزمون پی تی ای - کتاب Wiley’s PTE Advantage for the Academic Module

 

۵. PTE Academic Official Vocabulary 2020-2022

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که بر موفقیت شما در آزمون پی تی ای اثر می‌گذارد، داشتن دایره لغات گسترده است. یادگیری واژگان و کاربرد دقیق و درست آن‌ها در جمله را دست کم نگیرید. بهترین راه برای یادگیری لغات، روبه‌رو شدن با آن‌ها در دل یک متن یا داستان است. بنابراین می‌توانید با مطالعه رمان‌های زبان انگلیسی لغات زیادی یاد بگیرید. اما در کنار آن بهتر است با کلمات پرتکرار در آزمون پی تی ای آشنا شوید.

منابع آزمون پی تی ای - کتاب لغت PTE Academic Official Vocabulary

 

واژه‌هایی که در این کتاب یاد می‌گیرید، به خصوص در بخش رایتینگ و اسپیکینگ آزمون پی تی ای به موفقیت شما کمک زیادی می‌کند. حتماً در میان منابع آزمون پی تی ای که برای مطالعه انتخاب می‌کنید، دست کم یک کتاب لغت نیز داشته باشید، که واژه‌ها را در دل جمله به شما یاد بدهد، و کاربردهای متنوع آن را ارائه کند.

 

۶. PTE Academic Testbuilder

این کتاب هم برای داوطلبانی که دوره‌های آموزشی آزمون پی تی ای را می‌گذرانند و هم برای داوطلبان خودخوان مناسب است. این کتاب که توسط انتشارات MacMillan چاپ شده، شامل ۴ سری کامل آزمون پی تی ای است. PTE Academic Testbuilder همراه با کلید و پاسخ‌های احتمالی به سوالات ارائه می‌شود. کتاب شامل یک CD مکمل نیز هست.

منابع آزمون پی تی ای - PTE Academic Testbuilder

 

چند کتاب دیگر

تعداد کتاب‌های موجود برای آمادگی در آزمون پی تی ای کم نیست. اما باید دقت کنید که کتابی متناسب با شرایط خودتان انتخاب کنید. می‌توانید برای تمرین هر یک از مهارت‌های چهارگانه (گفتاری، نوشتاری، شنیداری و درک مطلب) یک کتاب مجزا تهیه کنید، یا از کتاب‌هایی که به همه مهارت‌ها به صورت همزمان می‌پردازند کمک بگیرید. چند کتاب مهم و مفید عبارت‌اند از:

  • Focus Exam Practice – راهنمایی و استراتژی شرکت در آزمون، همراه با دو تست تمرینی کامل
  • PTE General Skills Boosters (Level 2-5) – آشنایی با ویژگی‌ها و قالب آزمون، و استراتژی‌های پاسخ‌گویی به هر بخش
  • PTE Academic Offline Practice Test – آشنایی با محتوا و سبک آزمون، و شیوه‌های پاسخ‌گویی
  • PTE Academic Handbook و Score Guide – دو کتابچه رایگان از انتشارات پیرسون که راهنمای جامعی از آزمون و شیوه امتیازدهی در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

اپلیکیشن های مفید برای مطالعه آزمون پی تی ای

با توجه به این که شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را روی موبایل‌تان و همه جا در دسترس داشته باشید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمرین و مطالعه آزمون پی تی ای به شمار می‌روند.

اولین اپلیکیشنی که بهتر است روی گوشی خود داشته باشید، اپلیکیشن رسمی موسسه پیرسون برای آزمون پی تی ای است: PTE Academic Official Practice App. با استفاده از این اپلیکیشن، هر جا که باشید، به تعداد زیادی تمرین تعاملی برای آزمون پی تی ای دسترسی دارید. برای هر تمرین نیز بازخورد دریافت می‌کنید. علاوه بر آن می‌توانید با کمک این اپلیکیشن یک برنامه‌ریزی شخصی برای مرور و مطالعه بریزید و هر روز آن را دنبال کنید.

منابع آزمون PTE - اپلیکیشن رسمی موسسه پیرسون

 

به این ترتیب، موبایلتان هر روز به شما یادآوری می‌کند که باید برای مطالعه چه چیزی وقت بگذارید، و می‌توانید از زمان و انرژی خود بهره بیشتری ببرید.

چند اپلیکیشن مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی نیز وجود دارد که امکانات کاربردی و مهمی در اختیار شما قرار می‌دهند. هر کدام را بررسی کنید و اپلیکیشنی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر است و راحت‌تر می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید. برای مثال:

  • PTE Success mobile app – شامل آخرین سوالات آزمون پی تی ای، امتیازدهی مطابق آزمون پیرسون با استفاده از هوش مصنوعی، و آموزش‌های متنوع
  • PTE Tutorials – Exam Practice – بیش از ۵هزار تمرین همراه با پاسخ، امتیازدهی مطابق آزمون PTE، و یک گروه تلگرام برای ارتباط با سایر شرکت‌کنندگان آزمون پی تی ای

اپلیکیشن PTE Success

 

منابع آنلاین مطالعه برای آزمون پی تی ای

در دنیای امروز ما اغلب اوقات به اینترنت دسترسی داریم. بنابراین می‌توانید به آسانی از منابع آنلاین و وب‌سایت‌های انگلیسی آزمون پی تی ای بهره ببرید. چند نمونه از وب‌سایت‌هایی که منابع رایگان یا پولی در اختیار شما قرار می‌دهند در جدول زیر آمده‌اند.

آدرس وب‌سایت منابع ارائه شده منابع رایگان
ptestudy.net
  • سوالات تمرینی
  • آزمون آزمایشی
  • نمونه آزمون
  • نمونه سوالات پیش‌بینی
  • امتیازدهی مشابه موسسه پیرسون
  • بررسی گرامر رایتینگ
  • ارزیابی عملکرد هفتگی
دارد
pearson-pte.com
  • نمونه آخرین آزمون PTE
  • نمونه پاسخ‌نامه
  • سوالات پرتکرار
  • نمونه سوالات پیش‌بینی
دارد
e2language.com
  • مطالب آموزشی
  • کلاس آنلاین
  • نمونه سوال
  • آزمون آزمایشی
  • آموزش گرامر
دارد
futurelearn.com
  • آموزش اسپیکینگ آزمون PTE
  • تحلیل پاسخ‌های نمونه
  • بررسی امتیازدهی
  • آموزش گرامر و واژگان
  • آموزش مهارت‌های اصلی لازم برای بخش اسپیکینگ
  • تمرین
دارد
australianskilledmigration.com.au
  • دوره‌های آنلاین رایگان برای هر ۴ مهارت زبان انگلیسی
  • آزمون آزمایشی
دارد
ptesuccess.com.au
  • سوالات تمرینی مشابه آزمون
  • آزمون آزمایشی همراه با امتیازدهی
  • نمونه سوالات پیش‌بینی
دارد
ambitionabroad.in
  • نمونه تست مشابه آزمون به تفکیک نوع تست
  • آزمون آزمایشی
  • نمونه سوالات پیش‌بینی
دارد
youtube.com کانال‌های متنوع برای یادگیری همه مهارت‌های لازم در آزمون PTE کاملاً رایگان

علاوه بر این وب‌سایت‌ها که به صورت تخصصی به آزمون پی تی ای پرداخته‌اند، از منابع آنلاین دیگر نیز بهره ببرید. برای آن که هر چه بیشتر به زبان انگلیسی مسلط شوید، می‌توانید به سخنرانی‌های TED گوش کنید، یا ویدیوهای آموزشی BBC را ببینید. مطالعه یا شنیدن خبر در سایت‌هایی مثل The Economist، New York Times و NewYorker نیز اثر زیادی روی تقویت مهارت‌هایتان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: TED Talks چیست؟ سخنرانی‌های TED برای یادگیری زبان انگلیسی

حتماً نمونه سوالات پرتکرار در آزمون پی تی ای را نیز بررسی کنید. این سوالات به شما کمک می‌کنند تسلط بیشتری به نوع سوالات داشته باشید. نمونه سوالات پیش‌بینی شده نیز اغلب شباهت خوبی به آزمون دارند و می‌توانند بر بالا بردن سرعت و دقت شما را در زمان آزمون تاثیر بگذارند.

 

موفقیت در آزمون PTE با تسلط به زبان انگلیسی

مطالعه چند منبع مهم و شرکت در یک کلاس می‌تواند شما را برای شرکت در آزمون پی تی ای آماده کند. اما دقت کنید که این آزمون در واقع برای سنجش تسلط شما به زبان انگلیسی طراحی شده است. بنابراین وارد کردن زبان انگلیسی در زندگی روزمره‌تان می‌تواند تاثیر بسیار مهمی بر موفقیت شما در این آزمون داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

شما می‌توانید بسیاری از فعالیت‌های روزمره‌تان را به زبان انگلیسی انجام دهید، فیلم‌ها و سریال‌های زبان انگلیسی متنوع ببینید، به آهنگ‌های زبان انگلیسی یا پادکست گوش کنید.

بیشتر بخوانید: فیلم های جذاب برای تقویت مهارت زبان انگلیسی

علاوه بر این شرکت در آزمون آزمایشی پی تی ای (Mock PTE) را نیز فراموش نکنید. این بهترین راه برای محک زدن تسلط شما به شرایط آزمون است.

وقت را تلف نکنید و هر چه زودتر برنامه مطالعه‌تان را شروع کنید. موفق باشید!

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۴ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *