کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

چگونه معلم خصوصی زبان انگلیسی متوسطه اول شویم؟ + راهکارهای جذب شاگرد

۵
(۴)

هر زبان آموز در یادگیری زبان انگلیسی نیازهای آموزشی منحصربه‌فردی دارد. در چند سال گذشته تدریس خصوصی زبان انگلیسی بیش‌تر مخصوص زبان آموزانی بوده که در مدرسه عملکرد نامناسبی داشتند ولی در حال حاضر تدریس خصوصی زبان انگلیسی برای زبان آموزانی است که قصد دارند به صورت جدی‌تر و در زمان کم‌تر به سطح بالایی از زبان انگلیسی دست یابند.
معلم خصوصی زبان انگلیسی باید نقاط قوت و ضعف زبان آموز را شناسایی کرده و مهارت‌های او را به صورت چشمگیری تقویت می‌کند.

ولی آیا به همین سادگی هر زبان آموز در هر سنی می‌پذیرد که در کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت کند؟
چه راه‌هایی وجود دارد که یک معلم زبان انگلیسی بتواند خود را به زبان آموزان معرفی کند تا به عنوان یک معلم زبان خصوصی شناخته شود؟
آیا توانایی‌های یک معلم زبان خصوصی برای زبان آموزان در سطح متوسطه اول، دوم و حتی دانشجویان یکسان است؟ آیا این گفته منطقی است؟ مسلما پاسخ این سوال منفی است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

زبان آموزان در هر سنی نیاز به شرایط آموزشی خاصی دارند.
در این مقاله قصد داریم صرفا به روش‌ها و چند و چون تدریس زبان انگلیسی به زبان آموزان سطح متوسطه اول بپردازیم که می‌تواند فرصت‌های بی‌نظیری را به معلمان زبان انگلیسی مشتاق معرفی کند تا هم بتوانند بهترین باشند و هم بتوانند به صورت اصولی و تضمین شده زبان آموزانی را به کلاس‌های خصوصی خود جذب کنند.

ویژگی های معلم خصوصی زبان انگلیسی متوسطه اول

 

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک معلم خصوصی زبان انگلیسی متوسطه اول باید داشته باشد

 

۱. داشتن علاقه و انگیزه به تدریس زبان انگلیسی

تدریس زبان انگلیسی مستلزم علاقه کافی است، به خصوص اگر که تدریس به صورت خصوصی باشد.
نمی‌توانید فقط به امید این که از این راه درآمد کسب کنید وارد این حوزه شوید. این موضوع واقعیت دارد که تدریس خصوصی زبان درآمد خوبی دارد، ولی اگر بدون علاقه این کار را آغاز کنید مسلما موفق نخواهید شد و به جایگاه بالایی دست نخواهید یافت.

اگر واقعا قصد دارید معلم زبان انگلیسی شوید پس بهتر است بهترین معلم زبان شوید. همان طور که ژاپنی‌ها می‌گویند:

اگر می‌خواهی کاری را شروع کنی با تمام توانت آن را انجام بده تا در آن بهترین شوی؛ در غیر این صورت اصلا آن کار را انجام نده!

علاقه و انگیزه فقط به این معنا نیست که زبان انگلیسی را دوست دارید و هیچگاه از آن خسته نمی‌شوید، بلکه به این معناست که شما قادر هستید دانش زبانی که از آن لذت می‌برید را  به مخاطبان خود ارائه دهید.

به همین دلیل لازم است پیش از شروع فعالیت در این حوزه تمام ابعاد آن را سنجیده و ارزیابی کنید. از جمله:

 

۲. داشتن مهارت‌ و دانش زیاد در زبان انگلیسی

شما باید از داشتن مهارت‌های زبانی خود مطمئن باشید؛ به همین دلیل لازم است مدارک مورد نیاز برای تدریس زبان انگلیسی را گرفته و یا شرایطی داشته باشید که ثابت کند شما به زبان انگلیسی مسلط هستید؛ مثل زندگی در کشورهایی که زبان اصلی آن‌ها زبان انگلیسی است.
در این صورت می‌توانید به زبان آموزان خود سطح زبان انگلیسی خود را نشان دهید.

معلم زبان انگلیسی متوسطه اول

 

۳. انتخاب مخاطبان مناسب برای تدریس

شاید در ابتدا به این موضوع اهمیت ندهید که قصد دارید به زبان آموزان در چه سنی زبان انگلیسی یاد دهید، ولی این یکی از مهم‌ترین نکات است زیرا نحوه برخورد و تدریس با زبان آموزان در سطح ابتدایی، در سطح متوسطه اول، متوسطه دوم و حتی مقاطع بالاتر کاملا با یکدیگر متفاوت است. در برخی از سنین شما نباید در تمام طول کلاس جدی باشید زیرا نحوه صحبت کردن با زبان آموزان در تمام سنین یکسان نیست.

بیشتر بخوانید: روش‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی متوسطه دوم؛ کاربردی و حرفه ای

(از آن جهت که در این مقاله قصد داریم صرفا راجع به زبان آموزان سطح متوسطه اول صحبت کنیم، پا فراتر نگذاشته و تخصصی راجع به همین رده سنی صحبت می‌کنیم.)

 

۴. انتخاب شیوه تدریس زبان انگلیسی

یکی از دیگر نکات مهم این است که بایددر مهارت‌های خود بررسی کنید که آیا در تدریس در کلاس‌های چند نفره توانمند هستید یا در تدریس خصوصی. هرچند ممکن است در هر دو مهارت کافی داشته باشید، ولی شناسایی مهارت‌هایتان می‌تواند از هر موضوعی برای شما مهم‌تر باشد و شما را در مسیر شغلی‌تان به اوج موفقیت برساند.

ممکن است تا این مرحله با بررسی ابعاد وجودی و مهارتی خود متوجه شده باشید که به تدریس زبان انگلیسی علاقه دارید و انگیزه لازم را در خود یافته باشید. ولی آیا این موارد برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی کافی است؟
برای پاسخ این پرسش باید ببینیم که آیا می‌توانید وظایفی که بر عهده یک معلم خصوصی است را به درستی انجام دهید یا خیر.

بیشتر بخوانید:

انتخاب شیوه تدریس زبان انگلیسی برای متوسطه اول

 

چگونگی تبدیل شدن به معلم خصوصی زبان انگلیسی متوسطه اول

شما به عنوان یک معلم خصوصی با یک سازمان یا آموزشگاه در ارتباط خواهید بود.
هرچند که برخی از معلمان خصوصی زبان انگلیسی پس از چندین سال فعالیت مستمر و حرفه‌ای می‌توانند خود به تنهایی جذب شاگرد را انجام داده و درآمد خود را به شدت افزایش دهند، ولی باید بدانید که وظیفه یک معلم خصوصی صرفا کار با سازمان‌ها یا آموزشگاه‌ها نیست؛ بلکه یک معلم زبان خصوصی باید با تمرکز بالا به تک تک زبان آموزان خود بپردازد؛ به این صورت که:

  • شخصیت آن‌ها را شناسایی کند؛ تا بتواند بهترین راهکار آموزشی را برای آن‌ها ارائه دهد.
  • به صورت تخصصی نقاط قوت و ضعف هریک را پیدا کند؛ با این کار او می‌تواند تمام مهارت‌های زبان آموزان خود را تقویت کند.
  • عوامل و همین طور موانع یادگیری زبان آموزان را شناسایی کرده؛ تا بتواند بهترین راه یادگیری را برای هر یک از زبان آموزان پیاده‌سازی کند.

همان طور که متوجه شدید فعالیت یک معلم خصوصی چندین برابر یک معلم معمولی سخت‌تر است و نیازمند تلاش پایان‌ناپذیر اوست. 

چگونگی تبدیل شدن به معلم خصوصی زبان انگلیسی متوسطه اول

 

تا این مرحله عمده وظایف یک معلم زبان خصوصی را درک کردید، اما چگونه می‌توانید معلم خصوصی زبان انگلیسی متوسطه اول باشید؟ پاسخ این پرسش را سعی کردیم تا این مرحله به صورت پله پله به شما ارائه کنیم.

  • گام اول: داشتن مدرک لازم برای تدریس زبان انگلیسی
  • گام دوم: داشتن علاقه کافی به تدریس زبان انگلیسی
  • گام سوم: انتخاب رده سنی زبان آموزان
  • گام چهارم: یافتن بستر مناسب برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی
  • گام پنجم: داشتن مهارت‌ لازم برای کار با ابزار مختلف برای تدریس زبان انگلیسی
  • گام ششم: آشنا بودن با ترفندهایی که کلاس زبان را از یکنواختی خارج می‌کند
  • گام هفتم: استفاده از بهترین روش‌های تدریس زبان انگلیسی به زبان آموزان متوسطه اول

ممکن است این سوال در ذهن شما نقش ببندد که آیا تدریس زبان انگلیسی به زبان آموزان دوره متوسطه اول با سایر زبان آموزان متفاوت است؟ پاسخ این سوال به صورت قطعی مثبت است. برای رسیدن به پاسخ این سوال صبور باشید.

 

نحوه تدریس زبان انگلیسی به دانش آموزان آموزان متوسطه اول

اگر شما به عنوان یک معلم زبان انگلیسی خصوصی علاقه و انگیزه کافی را در خود یافتید و توانستید توانایی لازم برای شغل معلم خصوصی بودن را در خود پیدا کنید پس شما نیمی از راه را طی کرده‌اید ولی نیم دیگر راه این است که بدانید سن زبان آموزان شما می‌تواند همه چیز را تغییر دهد.

زبان آموزان در سطح متوسطه اول نوجوانانی هستند که ممکن است در دوران ابتدایی هیچ آشنایی با زبان انگلیسی نداشته‌اند و اکنون می‌خواهند در کلاس خصوصی، زبان انگلیسی را یاد بگیرند. هرچند ممکن است گروهی از آن‌ها به صورت مقدماتی با زبان انگلیسی آشنا باشند.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی برای مقطع متوسطه اول

 

نکته بسیار مهم در تعامل با نوجوانان در این رده سنی این است که آن‌ها بسیار پرانرژی بوده و جدی بودن در تمام طول کلاس را نمی‌پذیرند.
از طرفی تنها درس دادن در کلاس برای آن‌ها آزاردهنده است. به همین دلیل شناسایی ابعاد وجودی آن‌ها و نحوه تدریس به این گروه سنی بسیار مهم است.

از آن جهت که ما قصد داریم به شما کمک کنیم بهترین معلم خصوصی زبان انگلیسی متوسطه اول شوید اصول تدریس زبان انگلیسی را با جزئیات کامل ارائه می‌کنیم. تنها کافی است که هنگام تدریس خود یک چک لیست تهیه کرده و هریک از مراحل را به صورت کامل انجام دهید. در این صورت در پایان کار شما و زبان آموزان‌تان نتیجه‌ای جز رضایت را تجربه نخواهید کرد:

 

۱. زمان‌بندی دقیق

والدینی که فرزندان خود را به کلاس‌های خصوصی می‌برند مسلما هزینه بسیاری را متحمل می‌شوند. از این جهت داشتن برنامه دقیق برای تدریس و  کلاس پرانرژی برای والدین و زبان آموزان بسیار مهم است. احترام به حقوق آن‌ها احترام به خودتان است.
این بدان معناست که شما برای آن‌ها ارزش بسیاری قائل هستید. بنابراین طبیعی است که پیش از ثبت‌نام در کلاس‌های خصوصی شما نحوه تدریس شما را بررسی کنند. شما با داشتن یک برنامه دقیق می‌توانید توانایی‌های واقعی خود را اثبات کنید.

نکته بسیار مهم در مورد زمان‌بندی این است که برنامه دقیق کلاس نباید صرفا سرفصل‌های آموزشی را شامل شود بلکه باید شامل مواردی مثل پرسش کلاسی، تمرین، مکالمه و بازی‌های مهیج برای یادگیری بیش‌تر زبان آموز باشد.

تدریس زبان به دانش آموزان آموزان متوسطه اول

 

۲. برنامه‌ریزی اصولی

همان طور که در اصل اول به آن اشاره کردیم هزینه برای خانواده زبان آموزان بسیار مهم است پس آن‌ها بر روی دقیق بودن شما بسیار حساس هستند. آن‌ها باید بدانند که شما می‌توانید طی چه مدت تدریس خود را به پایان برسانید. از این رو نوشتن یک برنامه دقیق و منظم بسیار مهم است. ولی فراموش نکنید تنها نوشتن برنامه کفایت نمی‌کند باید به صورت جدی آن را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه برای شاگرد خود برنامه درسی بنویسم؟

 

۳. برقراری آرامش در کلاس

کلاس خصوصی زبان انگلیسی هم می‌تواند به صورت حضوری برگزار شود و هم به صورت آنلاین. در هر صورت این احتمال را بدهید که زبان آموز شما از یادگیری زبان انگلیسی دچار اضطراب می‌شود. بنابراین وظیفه بزرگی بر عهده شماست. شما باید بتوانید آرامش را به وجود زبان آموزتان بازگردانید.

استرس مانع اصلی یادگیری زبان انگلیسی است.

برای بازگرداندن آرامش به زبان آموزتان کافی است که کمی با او صحبت کنید و از نتیجه نهایی برای او بگویید. حتی می‌توانید در ذهن او آینده‌ای که به زبان انگلیسی مسلط شده را ترسیم کنید. مطمئنا آرامش را در وجود او زنده خواهید کرد.
بنابراین لازم است که هوشمندانه پیش روید و بهترین راهکار را پیدا کنید.

غلبه بر استرس دانش آموزان در کلاس های خصوصی زبان انگلیسی

 

۴. تعادل در برقراری ارتباط با زبان آموز

درست است که در کلاس‌های خصوصی برای مخاطبان متوسطه اول نباید بیش از حد سختگیری وجود داشته باشد، ولی این صحبت به این معنا نیست که آن‌ها شما را به عنوان معلم زبان خود جدی نگیرند.

آن‌ها باید بدانند زمان شوخی چه زمانی است و زمان جدیت در کار چه زمانی است. زبان آموزان باید این موضوع را درک کنند که شما هم دوست آن‌ها هستید و هم معلم آن‌ها. شاید بتوان این اصل را مهم‌ترین اصل تدریس درنظر گرفت.

 

۵. قدرت بیان بالا و نفوذ کلام

مکمل مهارت تدریس قدرت کلام بالا است. بدون نفوذ کلام شما نمی‌توانید دانش زبانی خود را به مخاطبان نوجوان خود منتقل کنید.

نوجوانان در دوره متوسطه اول به شدت دقیق و نکته‌بین هستند. به همین دلیل لازم است که نحوه بیان خود را تقویت کنید.
معمولا به معلمان پیشنهاد می‌کنیم که پیش از شروع تدریس در دوره‌های فن بیان شرکت کنند. این مهارت می‌تواند جایگاه شما را نزد زبان آموزان‌تان بالا ببرد.

 

۶. استفاده از روش‌های نوین در تدریس

اکنون در زمانی زندگی می‌کنیم که بچه‌ها از دوره کودکی با فضای دیجیتال آشنا می‌شوند و نحوه کار با آن‌ها را می‌آموزند. بنابراین معلمانی پیروز میدان خواهند بود که بتوانند به درستی از بهترین ابزار در تدریس خود استفاده کنند.

استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین در تدریس خصوصی زبان انگلیسی به دانش آموزان متوسطه

بیشتر بخوانید:

شما به عنوان معلم زبان انگلیسی خصوصی باید محتوای آموزشی خود را در قالب پاورپوینت، انیمیشن و حتی ویدئوهای آموزشی به زبان آموزان‌تان ارائه کنید.
این کار علاوه بر این که مهارت شما را به آن‌ها نشان می‌دهد، می‌تواتد خستگی و کسالت را از کلاس‌های شما دور کند.
همچنین می‌تواند باعث شود که نام شما به عنوان یک معلم زبان انگلیسی حرفه‌ای دهان به دهان بچرخد. در چنین شرایطی تعداد شاگردان شما به شدت افزایش می‌یابد. 

مقالات مرتبط:

 

۷. صبور بودن

اگر شما تمام مهارت‌های لازم برای معلم زبان شدن را داشته باشید و تمام اصول را هم رعایت کنید ولی صبور نباشید، باید فکر معلم زبان شدن را از سرتان بیرون کنید! به صورت کلی معلم بودن یعنی صبور بودن.

یکی از مهم ترین ویژگی های معلمان زبان مقطع متوسطه: صبور بودن

 

شما به عنوان معلم زبان انگلیسی باید این گونه فکر کنید که مشغول یاد دادن صحبت کردن به کودک نوپایی هستید که نمی‌تواند صحبت کند. بنابراین صبر شما کلید موفقیت شماست. در برابر پرسش‌های بیشمار زبان آموزان‌تان، استعدادهای متفاوت یادگیری آن‌ها و… باید صبور باشید. 

بیشتر بدانید:

 

۸. پایبند بودن به برنامه تدریس

در آخرین مرحله شما باید به یاد داشته باشید که تمام برنامه‌ای که برای تدریس خود در نظر گرفته‌اید قابلیت اجرا شدن داشته باشند. به عنوان مثال این گونه نباشد که یک جلسه فقط تدریس باشد و بگویید وقت پرسش از دست رفت. پایبند بودن به برنامه تدریس بسیار مهم است و می‌تواند تمام تلاش شما را به نتیجه مطلوب برساند.

 

۴ نکته طلایی برای جذب زبان آموزان متوسطه اول به کلاس خصوصی زبان

آیا شما به عنوان یک معلم زبان که قصد دارید به صورت خصوصی تدریس کنید شناخته شده هستید؟ آیا در ابتدای راه کسی از مهارت‌های شما آگاهی دارد؟ آیا زبان آموزان و حتی خانواده‌های آن‌ها می‌دانند در چه سطحی قصد تدریس زبان انگلیسی دارد؟

بله اینها موضوعاتی است که به عنوان چالش‌های اصلی حوزه تدریس خصوصی همیشه مطرح بوده، هست و خواهد بود. بنابراین چگونگی جذب شاگرد برای شما می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.

جذب زبان آموزان متوسطه اول به کلاس خصوصی زبان

 

برای جذب شاگرد به کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی تنها کافی است:

 

۱. حضور فعال در فضاها و بسترهای آنلاین

شناخته شدن و همچنین رسیدن به نتیجه مطلوب در فضای آنلاین بر کسی پوشیده نیست. ولی راه صحیح رسیدن به آن بسیار اهمیت دارد. شما باید بدانید به عنوان معلم خصوصی زبان انگلیسی چگونه می‌توانید خود را به زبان آموزان معرفی کنید. وجود چنین ابزاری در دنیای امروز مسیر موفقیت معلمان خصوصی را کوتاه کرده پس آن را از دست ندهید.

شما می‌توانید برای خود سایت اختصاصی داشته باشید؛ که البته در این صورت باید بر روی سئوی آن بسیار حرفه‌ای کار کنید تا در سایت شما در دید مخاطبان‌تان قرار گیرد.

همچنین می‌توانید در پلتفرم‌هایی ثبت‌نام کنید که می‌توانند بستر لازم برای تدریس شما را فراهم کنند؛ مثل پلتفرم هایتاکی. شما بدون دردسر و زحمت می‌توانید با ارائه نمونه تدریس خود و ذکر مهارت‌های تخصصی خود شاگردان زیادی را به کلاس‌های خصوصی جذب کنید.

بیشتر بخوانید:

کلاس های خصوصی آنلاین زبان انگلیسی متوسطه اول

 

۲. استفاده از شبکه‌های اجتماعی

یکی از بهترین شیوه‌های جذب شاگردان به کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی این است که خود و شیوه منحصربه‌فرد تدریس‌تان را به مخاطبان‌تان نشان دهید.

برای این کار تنها کافی است که در شبکه‌های اجتماعی خود نمونه تدریس‌های تخصصی خود را قرار دهید. بسیاری از زبان آموزان تنها به دنبال معلمانی هستند که شیوه تدریس مشخصی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: قوی ترین شبکه های اجتماعی برای یادگیری زبان

 

۳. همکاری با آموزشگاه‌های زبان

یکی دیگر از راه‌های جذب شاگرد در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی همکاری با آموزشگاه‌های زبان است.

معمولا افراد زیادی به آموزشگاه‌ها مراجعه می‌کنند و درخواست معلم خصوصی زبان انگلیسی دارند. بنابراین شما هم می‌توانید یکی از معلمانی باشید که از این فرصت برای شناخته شدن بین زبان آموزان استفاده کرده و شاگردان زیادی را به کلاس‌های خصوصی خود دعوت می‌کنید.

همکاری با آموزشگاه های زبان برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی به دانش آموزان مقطع متوسطه

 

۴. برگزاری رویدادهای آموزشی زبان انگلیسی

شما می‌توانید خودتان برای جذب شاگرد دست به کار شوید. در مکان‌های فرهنگی یا حتی مدارس جلساتی را برگزار کنید و با ارائه یک موضوع جالب و یا حتی معرفی شیوه منحصربه‌فرد خود در تدریس زبان انگلیسی خود را به مخاطبان زیادی معرفی کنید.

 

تبدیل شدن به معلم زبان انگلیسی خصوصی متوسطه اول با کمک هایتاکی

ممکن است در شروع راه تدریس زبان انگلیسی با چالش‌های زیادی مواجه شوید. ولی ترس به خودتان راه ندهید. شما می‌توانید با کمک گرفتن از متخصصان این راه پر چالش را به سادگی طی کنید.

تنها کافی است که در پلتفرم هایتاکی ثبت نام کرده و تدریس خصوصی زبان انگلیسی را شروع کنید. برای این کار نیز می‌توانید با مشاوران هایتاکی در تماس بوده تا از امتیازات ویژهای که در انتظار شما هستند آگاه شوید.

معلمان خصوصی زبان انگلیسی هایتاکی در مقاطع متوسطه اول مشغول تدریس خصوصی به‌صورت آنلاین یا حضوری هستند که از لینک‌های زیر می‌توانید به لیست این معلمان دسترسی داشته و در صورت تمایل، خودتان هم به یکی از اعضای پرکلاس و فعال همین لیست‌ها تبدیل شوید:

معلم خصوصی زبان انگلیسی هفتم دبیرستان

معلم خصوصی زبان انگلیسی هشتم دبیرستان

معلم خصوصی زبان انگلیسی نهم دبیرستان

تبدیل شدن به معلم زبان خصوصی متوسطه اول با کمک هایتاکی

 

سخن پایانی

ممکن است شما دانشجوی زبان انگلیسی باشید یا حتی دوره‌های تدریس زبان انگلیسی را پشت سر گذاشته باشید. در هر مرحله‌ای که باشید با چالش‌های گوناگونی برای ورود به حوزه تدریس زبان انگلیسی مواجه خواهید شد. به خصوص که اگر قصد داشته باشید تدریس زبان انگلیسی را به صورت خصوصی و برای گروه سنی خاصی ارائه دهید.

هدف ما در این مقاله این بود که یک چک لیست جامع و کامل در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید مرحله به مرحله در آن پیش رفته و تبدیل به یک معلم خصوصی زبان انگلیسی متوسطه اول شوید.
رعایت تک تک نکات و بررسی دقیق آن‌ها در رسیدن به موفقیت شما را کمک خواهند کرد. درصورتی که در مورد تدریس خصوصی زبان انگلیسی سوالی ذهن شما را درگیر  کرده می‌توانید با مشاوران هایتاکی در ارتباط باشید.

به امید موفقیت شما. 😊🙌

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *