کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

تفاوت معلم زبان انگلیسی مدرسه با معلم زبان انگلیسی خصوصی (۶ نکتۀ مهم)

۵
(۵)

برای یاد گرفتن زبان انگلیسی راه‌های زیادی وجود دارد. معمولاً اولین مواجهۀ اغلب زبان‌آموزان با زبان انگلیسی، در مدرسه و سر کلاس است. اما بعضی‌ها هم قبل از مدرسه یادگیری زبان انگلیسی را شروع می‌کنند و برای این کار معمولاً به سراغ آموزشگاه‌ها یا معلم‌های خصوصی زبان انگلیسی می‌روند.

آیا تدریس زبان انگلیسی در مدارس با تدریس خصوصی این زبان فرق می‌کند؟ در این مقاله قرار است با تفاوت معلم زبان انگلیسی مدرسه با معلم زبان انگلیسی خصوصی در حوزه‌های مختلف بیشتر آشنا شویم.

 

تفاوت معلم زبان انگلیسی مدرسه با معلم زبان انگلیسی خصوصی چیست؟

 

روش تدریس

با روش تدریس خوب، دانش آموزان درس را بهتر یاد می‌گیرند و به زبان انگلیسی علاقه‌مند می‌شوند و دیگر زبان برای آن‌ها یک چالش نخواهد بود.

در مدارس معلم‌ها مجبورند از یک سیستم آموزشی ثابت پیروی کنند و نمی توانند در مورد انتخاب منابع و روش تدریس خود منعطف باشند.
یک روش آموزشی برای همه دانش آموزان مناسب نیست، ولی معلمان زبان انگلیسی مدرسه به علت تعداد زیاد دانش آموزان و محدویت زمانی، در انتخاب تعداد روش‌های آموزشی هم محدودیت دارند و درنتیجه کیفیت آموزش آنچنان که انتظار می‌رود نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

روش تدریس زبان انگلیسی در مدرسه و کلاس های خصوصی

 

در نقطه مقابل معلم‌های مدرسه، معلم‌های خصوصی زبان انگلیسی هستند. آن‌ها می‌توانند از روش‌های مختلف آموزشی متناسب با هر زبان‌آموز استفاده کنند.
گاهی روش‌های مختلف را باهم تلفیق می‌کنند و از منابع مختلف کمک گرفته و درنتیجه بهترین نتیجه را در مدت کوتاه‌تری می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

 

تعداد دانش‌آموزان

مدرسین زبان انگلیسی در مدارس با تعداد زیادی از دانش‌آموزان سرو کار دارند و از این رو نمی‌توانند به تک‌تک دانش آموزان به‌صورت مجزا درس بدهند؛ پس باید یک روش آموزشی برای همه دانش‌آموزان برگزینند که برای آنها قابل درک و فهم باشد. شاید هیچگاه فرصت اینکه به مسائل و نکات جزئی‌تر پرداخته شود، پیش نیاید.

یک  مدرس زبان خصوصی با یک زبان آموز و یا گروه‌های بسیار کوچک مثلاً چهارنفره سر و کار دارد، پس خیلی راحت‌تر با زبان آموزان خود ارتباط برقرار می‌کند و طبق سطح و دانش آن‌ها تدریس خواهد کرد. درنتیجه یادگیری و پیشرفت سریع‌تر بوده و همچنین فرصت بیان جزئیات و نکات بیشتری را خواهد داشت.

 

مدیریت کلاس

یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌ های معلم زبان انگلیسی مدرسه با معلم خصوصی زبان انگلیسی در نحوۀ مدیریت کلاس زبان است.

در کلاس مدرسه که تعداد دانش آموزان زیاد است، افراد مختلفی وجود دارند که ازلحاظ رفتاری با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین لازم است معلمان مدرسه مهارت‌های مدیریتی زیادی داشته باشند تا بتوانند بدون مشکل کلاس را کنترل کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه معلم زبان انگلیسی شویم؟ چه رشته‌ ای و چند سال تحصیل لازم دارد؟

مهارت های مدیریت کلاس برای معلمان زبان انگلیسی در مدرسه

 

وقتی تعداد زبان‌آموزان محدود باشد، خیلی راحت می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد و درنتیجه کنترل کلاس بسیار ساده‌تر خواهد بود. در این مورد کار معلم‌های خصوصی زبان بسیار آسان‌تر است و می‌توانند بیشتر انرژی خود را صرف آموزش کنند و بهترین استفاده را از زمان داشته باشند.

 

انعطاف زمانی

داشتن محدودیت زمانی، از دیگر مسائلی است که یک معلم زبان مدرسه با آن مواجه است.
برخی از دانش‌آموزان در ساعات اولیه روز درس را بهتر یاد می‌گیرند و بعضی در ساعت‌های دیگر؛ ولی در مدرسه بچه‌ها باید طبق زمان‌های تعیین‌شده سر کلاس‌ها حاضر باشند و درواقع زمان‌های حضور بچه‌ها در مدرسه منعطف نیستند.

ولی وقتی قرار است با یک معلم خصوصی کلاس داشته باشید، طبق توافق بین طرفین، ساعت‌های کلاس مشخص می‌شود؛ هم مدرس و هم زبان‌آموز شرایط خود را در نظر می‌گیرند و کلاس‌ها در مناسب‌ترین زمان تشکیل خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

اگر مدرس زبان انگلیسی هستید، با ثبت نام در هایتاکی به‌عنوان معلم زبان، می‌توانید تقویم زمانی خود برای کلاس‌ها را در پنل کاربری‌تان تعریف کرده و در هر ساعت از شبانه‌روز که با شاگردان خود به توافق رسیده باشید، کلاس‌هایتان را در داخل پلتفرم هایتاکی برگزار کنید.

انعطاف زمانی معلم در برگزاری کلاس های خصوصی زبان انگلیسی

 

استفاده از منابع

معلم‌های زبان در مدرسه نسبت به معلم‌های زبان انگلیسی خصوصی محدودیت‌هایی دارند. آن‌ها باید طبق برنامه مدرسه درس را پیش ببرند و همچنین لازم است از منابع آموزشی مشخصی استفاده کنند و مجاز به استفاده از منابع دیگر نیستند.

در حالی که یکی از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین تفاوت‌ های معلم زبان انگلیسی مدرسه با معلم خصوصی زبان انگلیسی این است که یک معلم خصوصی برنامه آموزشی خود را دارد و با توجه به تجربه و مطالعاتش برنامه‌ریزی می‌کند. دست او در انتخاب منابع باز است و می‌تواند با تلفیق منابع مختلف یک آموزش جامع و کامل داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

استفاده از منابع مختلف در تدریس خصوصی زبان انگلیسی

مقالات مرتبط:

 

ارزیابی

یکی از مراحل یادگیری زبان، ارزیابی دانش آموزان و فهمیدن نقاط ضعف و قوت آنان به‌منظور ارائه آموزش‌های مناسب به آن‌هاست.

در مدارس چون تعداد دانش‌آموزان زیاد است، معلم زبان انگلیسی مدرسه نمی‌تواند برای هر دانش‌آموز به صورت مجزا آموزش مناسب سطح او را داشته باشد و مجبور است میانگین ارزیابی‌ها را در نظر بگیرد. درنتیجه لازم است توضیحات کلی‌تر باشند تا همه دانش آموزان بتوانند استفاده کنند.

اما هنگامی که با یک معلم زبان خصوصی کلاس دارید، چون تعداد یک یا چند نفر است، ارزیابی‌ها اختصاصی‌تر خواهند بود و با توجه به سطحی که زبان‌آموز دارد، توضیحات و آموزش‌ها ارائه می‌شود. در نتیجه میزان یادگیری و تعامل نیز بیشتر خواهد بود.

تفاوت معلم زبان انگلیسی مدرسه با معلم زبان انگلیسی خصوصی در نحوه ارزیابی زبان آموزان در کلاس

مقالات مرتبط:

 

سخن پایانی

در این مقاله با مهم‌ترین تفاوت‌ های معلم زبان انگلیسی مدرسه با معلم خصوصی زبان انگلیسی آشنا شدیم. به دلیل وجود این تفاوت هاست که بسیاری از زبان‌آموزان تمایل دارند از معلم‌های خصوصی زبان انگلیسی برای یادگیری زبان انگلیسی بهره ببرند.

برای اینکه بتوانید با اطمینان و خاطری آسوده از یک معلم زبان خصوصی خوب برای رسیدن به اهداف آموزشی خود بهره‌مند شوید، می‌توانید زبان انگلیسی یا دیگر زبان‌های مورد علاقۀ خود را به‌صورت خصوصی در پلتفرم هایتاکی و با کمک معلم‌های خصوصی، به‌صورت حضوری یا آنلاین یاد بگیرید که یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود، چرا که با داشتن اساتیدی مجرب به شما کمک بسیار خوبی خواهد کرد.

به نظر شما کلاس خصوصی زبان انگلیسی بهتر است یا کلاس‌های عمومی و دسته‌جمعی؟ چرا؟ می‌توانید نظرات خود را در قسمت کامنت برای ما بنویسید تا از آن‌ها برای بهبود کیفی مقالات استفاده کنیم.

 

منبع: explorelearning.co.uk

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *