کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

چگونه کلاس زبان جذاب تری داشته باشیم؟

۴.۱
(۷)

معلمان سه عشق در قلب خود دارند: عشق به یادگیری، عشق به یادگیرندگان و عشق به نزدیک کردن این دو عشق یاد شده.

– اسکات هایدن

 

در ادامه می‌خوانید:

 

نقش یادگیری زبان در جامعه مدرن هرگز دارای چنین اهمیتی که امروزه از آن برخوردار است نبوده. امروزه تمام دانش آموزان و بزرگسالان لزوم این مسئله را حس می‌کنند که علاوه بر زبان مادری خود، زبان دوم نیز داشته باشند به خصوص اگر به دنبال کار در تجارت، دانشگاه و غیره باشند. آموزش زبان‌های خارجی در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از آموزش است و متخصصان بیشتری با مهارت‌های منحصر به فردی به بازار کار می پیوندند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که یادگیری زبان‌های خارجی با فعالیت‌های سرگرم‌کننده بهبود می‌یابد.

 

چرا استفاده از خلاقیت در کلاس زبان برای یادگیری مفید است؟

 

۱- مشارکت را افزایش می دهد

دادن قدرت خلق کردن به دانش‌آموزان، خواه ارائه، شرکت در بحث یا تکالیف باشد، آنها را متمرکز نگه می‌دارد. زبان‌آموزان صرفا جسم‌هایی حاضر در محیط کلاسی نبوده وهوشیار و آگاه به لحظه لحظه کلاس خواهند بود. همچنین علاوه بر هشیاری منتظر خواهند بود تا آن نکاتی را که در آینده برای آنها در نظر گرفته اید بشنوند و یاد بگیرند.

افزایش مشارکت

 

۲- منبع بی پایانی از مواد درسی اصلی را آماده می کند

درخواست برای مشارکت در امور کلاسی و مطالبی که یاد گرفته می‌شود از دانش‌آموزان هنگام تنظیم برنامه کلاس، منجر به پدید آمدن یک برنامه درسی منسجمی می‌شود که کل کلاس روی آن اتفاق نظر دارند. اجازه دادن به آنها برای دخالت اندک و کمک به برنامه‌ریزی درون آنها احساس تعلق ایجاد می‌کند، و به مدرسان هم کمک می‌کند تا مطالب معتبری را برای یادگیری بگنجانند که یقین دارند مورد علاقه دانش‌آموزان است و آنها را دل‌زده نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه برای شاگرد خود برنامه درسی بنویسم؟

 

۳- یادگیری فعال را امکان‌پذیر می کند

با پیشنهاد دادن فعالیت‌های کمک آموزشی از زبان‌آموزانی که خارج از چارچوب تعیین‌شده فکر می‌کنند، فراتر از دستورالعمل‌های عادی انعطاف‌پذیری دارند و می‌توانند از خلاقیت خود به نحو احسن در راستای محکم کردن پایه‌های آموزشی استفاده کنند، می‌توان در جهت مشارکت فعال و پایدار و برای مدت طولانی‌تری استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

 

۴- جو یادگیری سرگرم‌کننده و مثبتی در کلاس درس ایجاد می‌شود

خلاقیت نه تنها کلاس را برای دانش آموزان لذت‌بخش‌تر می‌کند، بلکه برای مدرسان نیز سرگرم‌کننده‌تر است. دانش‌آموزان چیزهای زیادی برای ارائه دارند، و گاهی اوقات بیرون آمدن از روال عادی و بهره بردن از انرژی خلاقانه آنها می‌تواند به صورت معجزه‌آسایی تجربه تدریس را برای مدرس نیز جذاب کند. سرگرمی و مثبت‌اندیشی مسری بوده و خلاقیت جرقه‌ای است که همه تجربه‌های مفید و به یاد ماندنی را به راه می‌اندازد.

 

۵- حافظه را بهبود می‌بخشد

هنگامی که چهار عامل گفته شده کنار هم قرار گیرند، نتیجه حفظ بهبودی به دلیل مشارکت بیشتر، تکالیف با کیفیت، یادگیری فعال و سرگرمی خواهد بود. پس از اتمام دوره‎‌های آموزشی به این منوال به علت خاطره‌انگیز بودن زمان سپری شده و فعالیت همیشگی بیشتر یا تمام مطالب تدریس شده در یاد زبان‌آموزان می‌ماند.

بنابراین چگونه موسسات می‌توانند انگیزه زبان‌آموزان را برای یادگیری زبان تقویت کنند؟ و معلمان زبان چه کاری می‌توانند انجام دهند تا یادگیری زبان برای دانش آموزان جذاب‌تر شود؟

کلاس زبان جذاب

 

۵ نکته کلیدی برای برگزاری یک کلاس زبان جذاب و خلاق

 

۱- تکرار مثل تیک تاک ساعت‌

در مفید بودن روتین‌ها شکی نیست. آن‌ها مجموعه‌ای از عاداتی هستند که شما را در مسیر خود مصمم نگه می‌دارند و از اتفاقات ناگهانی جلوگیری می کنند. هر فرد لازم نیست هر روز یک تجربه یادگیری زبان کاملا منحصر به فرد و متفاوت با روز پیش داشته باشد. یک روتین کوچک هرگز به کسی صدمه نمی‌زند، اما اگر خلاقیت صفر شود این ضربه قابل پیش بینی خواهد بود.

هر از چند گاهی ایجاد انگیزه، سطح هوشیاری زبان آموزان را افزایش می دهد. روال‌ اشتباه اغلب معلم‌های سنتی راحت بود، شاید شما نیز قربانی کلاس‌های کسل‌کننده این مدرسینی باشید که صرفا به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند ساکت و مودب در کلاس درس بنشینند و «خاموش شوند». درصورتیکه یادگیری هر چیزی مستلزم آن است که دانش آموزان توجه بیشتری داشته باشند و با دقت گوش کنند.

تحریک ذهنی و رضایت اجتماعی ناشی از ترفندهای خلاقانه در کلاس درس با افزایش سطح هشیاری و استفاده مداوم از قابلیت حل مسئله مغز، حافظه را نیز تقویت می‌کند. یکی از راه‌های متمرکز نگه‌داشتن دانش‌آموزان، ایجاد خلال در روال عادی یادگیری آنهاست. می‌بایست کاری کاملا متفاوت انجام داده شود. به عنوان مثال با انجام بازی‌ و سرگرمی:

بازی‌ها علاوه بر تاثیری که بر یادگیری دارند، در عین حال زبان آموزان را تشویق می‌کنند تا با همکلاسی‌های خود تعامل داشته باشند. با صمیمی کردن جو کلاس انگیزه آن‌ها را برای حضور دائمی تقویت می‌کنند. بازی‌ها به دور از تمرین‌های گرامر و واژگان خشک، می‌توانند ذهن دانش‌آموزان را آرام‌تر کرده و نگرانی از خطا کردن را در آنها کمتر کند. همچنین می توانند به دانش آموزان در موارد زیر کمک کنند:

  • تلفظ
  • املا
  • گرامر
  • گفتار و شنیدار
  • شناخت فرهنگ های زبان مقصد
  • صحبت کردن در عموم

 

در سال های اخیر، یادگیری زبان به سمت رویکردهای جذاب تر و سرگرم کننده تری تغییر کرده است. امروزه دانش آموزان می توانند طیف وسیع تری از دوره های زبان خارجی دریافت کنند.

 

سازگاری سرگرمی‌ها با سن و سطح دانش زبان آموزان

بازی ها باید با کاراکتر دانش آموزان تطبیق داده شوند تا موثر باشند. یادگیری یک زبان جدید کار زیادی می خواهد و بازی ها یک ابزار آموزشی عالی در هر دوره زبانی هستند. البته، معلم باید ایده خوبی از اینکه چرا از یک بازی خاص استفاده می‌کند و چه چیزی به دانش‌آموزانش می‌آموزد داشته باشد.

می‌توانید از زبان‌آموزان خردسال بخواهید که دسته‌های مختلفی از اشیا، افراد و چیزها را نام ببرند، دسته‌هایی مانند:

  • رنگ ها
  • حیوانات
  • شغل ها
  • اعداد
  • نامه ها
  • قسمت‌های مختلف خانه
  • و …

 

این بازی های ساده می تواند به دانش آموزان کمک کند تا تلفظ خود را بهتر کنند و در عین حال واژگان جدید را نیز یاد بگیرند.

وقتی دانش‌آموزان خواندن و نوشتن را آموزش دیده باشند، ایده بهتر این است که به سراغ بازی‌های پیچیده‌تری برویم و دانش‌آموزان را تشویق کنیم تا با یکدیگر تعامل داشته باشند و در عین حال بر مواردی مانند لغت، عبارات، قواعد دستوری و غیره تمرکز کنند.

دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی احتمالاً با در نظر گرفتن تحصیلات بلندمدت خود در حال یادگیری خواهند بود. شما می توانید یک دوره و آنچه را که آنها در طول ترم تحصیلی می آموزند برنامه ریزی کنید. برای آنها چالش‌های منظمی برای دستیابی به گروه‌های واژگانی مختلف تنظیم کنید. مانند سایر دروس، دانش آموزان زبان تمایل دارند با مطالعه موضوعات مختلف و متنوع زبان را یاد بگیرند. چالش ها می تواند آنها را به رقابت با همکلاسی های خود تشویق کند و در عین حال احساس نزدیکی و صمیمیت را با همکلاسی های خود به ویژه از طریق کار گروهی به آنها القا کند.

دانش آموزان دبیرستانی از منابع الکترونیکی مانند بازی های ویدئویی، وب سایت ها و منابع چندرسانه ای لذت خواهند برد. بسیاری از بازی‌های رومیزی رایج و بازی‌های سالنی دارای نسخه‌های دیجیتالی هستند که می‌توانید از آنها برای جذب دانش‌آموزان نیز استفاده کنید.

علیرغم آنچه که بسیاری به اشتباه فکر می کنند، بازی های ویدیویی می توانند ابزار یادگیری مفیدی باشند، به خصوص وقتی صحبت از یادگیری یک زبان خارجی می شود. گروهی از دانش آموزان می توانند بازی هایی را به زبان مقصد یا زبان مادری خود با زیرنویس به زبان مقصد انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

 

بازی های ضروری برای آموزش زبان به کودکان

به نظر شما بهترین بازی‌ها برای آموزش زبان به کودکان دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟ دانش‌آموزان مختلف از بازی‌های مختلف لذت خواهند برد، بنابراین بهترین‌ آنها برای کلاس‌ بسته به شرایط خاص آن کلاس توسط مدرس انتخاب می‌شود. برخی از بازی‌ها برای دانش‌آموزان در سنین خاص بهتر از بازی‌های دیگر هستند، بنابراین مهم است که در انتخاب بازی‌ها و منابع به این موضوع توجه شود.

بازی های کودکان

 

۱. بازی های کارتی

چه استفاده از یک دسته معمولی از کارت‌ها یا کارت‌های ساخته شده توسط دانش آموزان باشد، بازی های کارتی ابزار مفیدی در یادگیری زبان هستند. بازی‌های کارتی آماده مانند بازی Uno می‌تواند برای زبان‌آموزان سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز جلوه کند.

 

۲. فلش کارت برای تقویت حافظه

برای یادگیری لغات در حین سرگرمی عالی است و همچنین یک بازی ساده است که می توانید آن را بخرید یا خودتان بسازید.

برای ساخت نسخه خود، چند جفت کارت ۵×۵ سانتی متری را روی کاغذ خالی ببرید. روی نیمی از کارت‌ها، کلماتی را که به زبان مقصد یاد می‌گیرید بنویسید و روی نیمی دیگر معادل‌های آنها را به زبان انگلیسی بنویسید. کارت ها را یکی یکی برگردانید و اگر جفت منطبق داشتند، می توانید آنها را نگه دارید، در غیر این صورت، کارت ها را  باید برگردانید تا دیگران نتوانند ببینند روی آنها چه نوشته شده است. برنده دانش آموزی است که بیشترین تعداد کارت را داشته باشد.

 

۳. ۲۰ سوالی

این بازی بسیار ساده است زیرا فقط باید نام افراد مشهور، حیوانات یا اشیاء را روی کارت ها یا برگه‌های های استیکی بنویسید. هر بازیکن باید کارت یا یادداشت را به پیشانی خود بچسباند تا نتواند آنچه روی آن نوشته شده است را ببیند اما بقیه بتوانند ببینند. سپس آن بازیکن به نوبت حداکثر ۲۰ سوال می پرسند و سعی می کنند آنچه را که روی کارت نوشته شده است را بیابد.

اگر گروه بزرگتری از دانش آموزان دارید، می توانید آنها را به گروه های کوچکتر با موضوعات مختلف در هر گروه تقسیم کنید. دانش آموزان می‌توانند با استفاده از سوالات تشویق شوند تا از واژگان و دستور زبان هدف خاصی استفاده کنند.

 

۴. بوردگیم‌ها

بازی‌های رومیزی یا بوردگیم ها راهی عالی برای تشویق گروه‌های دانش‌آموز به بازی و یادگیری همزمان است. در اینجا چند برنامه عالی برای کلاس های زبان آورده شده است.

 

۵. Time’s Up!

Time’s Up یک بازی محبوب بین معلمان است زیرا بازی به صورت تیمی انجام می شود و برای گروه های بزرگتر و کلاس‌های عمومی عالی است. بازیکنان باید نام افراد مشهور، اسامی حیوانات یا چیزهای دیگری که توسط هم تیمی هایشان توصیف می شوند را حدس بزنند.

 

رسانه های تعاملی

برای غرق شدن کامل در یک زبان، بازی های ویدیویی و رسانه های تعاملی می توانند دانش آموزان را به استفاده از زبان مقصدشان وادار کنند. عموماً دانش‌آموزان اگر می‌خواهند در بازی پیشرفت کنند مجبور می‌شوند زبان مقصد را به درستی دریافت کنند. این می تواند رسانه های تعاملی را به ابزاری قدرتمند برای یادگیری زبان تبدیل کند.

در اینجا یکی است که بسیاری از دانش آموزان جوان تر آن را دوست خواهند داشت:

 

۶. Pokémon: Let’s Go Pikachu

این بازی برای کودکان ۷ سال به بالا مناسب است. چندین تنظیمات زبان موجود است و دانش‌آموزان می‌توانند از آن برای یادگیری استفاده کنند، به خصوص اگر تمایلی به امتحان کردن بازی‌های صرفا آموزشی نداشته باشند.

بازی‌ها بخش مهمی از یک استراتژی یادگیری مؤثر هستند، زیرا سرگرم‌کننده هستند و می‌توانند توسط دانش‌آموزان در هر سن و سطحی مشارکت بگیرند.

 

۷. Pictionary

در بازی Pictionary یکی از دانش‌آموزان اشیایی را که دیده است ترسیم می‌کند و دانش‌آموزان این شانس را دارند که عبارت صحیح را حدس بزنند. نمونه‌های دیگر شامل پروژه‌های هنری تعاملی است که بعداً درباره آن‌ها بحث خواهیم کرد و بازی‌هایی که آن‌ها را به چالش می‌کشند، مانند charades یا Jeopardy.

هدف از این فعالیت‌ها غافلگیر کردن دانش‌آموزان و ارائه فعالیت‌های غیرمنتظره‌ای است که به طور منظم انجام نمی‌دهند. ما می خواهیم آنها را فعال نگه داریم و به آنها یادآوری می کنیم که هشیار باشند و ذهن خود را روی مسائل داخل کلاس متمرکز کنند.

کلاس زبان جذاب با بازی

 

۲- روتین را برعکس کنید

برای ایجاد تغییرات اساسی مجبور نیستید روال تدریس را کاملاً تغییر دهید، فقط باید ظاهر روتین را تنها از بیرون تغییر دهید. بیایید به چند ترفند برای کمک به روشن شدن این نکته نگاهی بیندازیم:

  • برعکس عمل کنید. یک روش همیشگی و معمول در اداره کلاس را انتخاب کنید و آن را متفاوت انجام دهید. به عنوان مثال، اگر همیشه در جلوی کلاس نزدیک ورودی درس می دهید، سعی کنید چند بار تصادفی از پشت کلاس تدریس کنید. اگر دانش آموزان شما همیشه در ردیف می نشینند، سعی کنید آنها را در یک دایره قرار دهید یا جای نشستن آن‌ها را تغییر دهید.
  • فعالیت های کلاسی منظم و اجباری را به ترتیب متفاوت انجام دهید. اگر معمولاً در پایان کلاس تکلیف می‌دهید، به جای آن در ابتدا آن را انجام دهید.
  • تغییر نقش ایجاد کنید. اجازه دهید زبان آموزان نیز مسئولیتی بر عهده بر عهده بگیرند. به عنوان مثال، اگر معمولاً برنامه کلاس را اول هر هفته یا هرماه یا هر ترم می‌خوانید، از یکی از زبان آموزان خود بخواهید این کار را در عوض انجام دهد.

 

۳- به زبان‌آموزان قدرت بدهید

به عنوان معلم بهترین منبع الهام خود دانش آموزان ما هستند. ایده طلایی این است که هنگام طراحی یک برنامه درسی از آنها ایده ها و نظراتشان را بپرسید. دانش‌آموزان عادت دارند که به آنها گفته شود که چه کار کنند و چه کار نکنند و آنها صرفا با جریان کلاس حرکت کنند. با دادن قدرت، آنها از حالت منفعل خارج می‌شوند. با کمک به برنامه ریزی برای روز یا هفته بعد، به آنها اجازه دهید سهمی در کلاس داشته باشند و برای حضور اشتیاق دو چندان از خود نشان دهند.

به زبان آموزان قدرت بدهید

 

در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • بگذارید دانش آموزان انتخاب کنند: دو تکلیف را توصیف کنید و سپس با دادن فرصت انتخاب آن‌ها را در روند کلاس مشارکت دهید. یا حتی می‌توانید به هرکدام آزادی عمل انتخاب یکی از تکالیف را ارائه کنید.
  • دانش آموزان را در برنامه ریزی مشارکت دهید: موضوعات قابل تعویضی را که قصد دارید در هفته آینده به زبان‌آموزان خود آموزش دهید، بنویسید. روزهای هفته را روی تخته بنویسید سپس از دانش آموزان بپرسید که چه موضوعاتی را می خواهند در چه روزی یاد بگیرند. می‌توانید از آنها بخواهید دلیل انتخاب خود را توضیح دهند و کلاس جو پویایی پیدا کند. موضوعات را در کنار روز مربوطه بنویسید و به این صورت یک برنامه مشارکتی دارید که هم بر سر آن توافق دارند.
  • مرتباً بازخورد بخواهید: از زبان‌ آموزان بپرسید که آیا تمرین یا تکلیف زبانی مورد علاقه دارند یا خیر. اگر چنین است، آن را بیشتر انجام دهید. اغلب اوقات آنچه آنها می خواهند و آنچه که نیاز دارند یکسان است. آنها اولین کسانی هستند که متوجه می شوند که آیا صرفا علاقه خود را از دست می‌دهند یا واقعا چیزی متوجه نمی‌شوند.

 

خلاقیت به طور کلی در ذهن مردم با شعر یا نقاشی یا در کل هنر گره خورده است، اما حقیقت این است که خلاقیت می تواند بسیار همگانی‌تر باشد. فقط با دادن اختیار به دانش آموزان برای طراحی آزادانه برنامه کلاس خود، آنها را تشویق به استفاده از نگرش خلاق خود کرده‌اید درواقع علاوه بر مطالبی که به آنها یاد می‌دهید آنها را متوجه این موضوع می‌کنید که می‌توانند فراتر از محدودیت‌های روبه‌روی خود فکر و عمل کنند.

بعد از این که برنامه با همکاری همه انجام شد از کمک آنها تشکر کنید و آخرین ضربه سه گانه را بزنید:

شما آنها را درگیر کرده‌اید، آنها را تحسین کرده‌اید و و برای جلسات پیش رو روی آنها سرمایه گذاری کرده اید.

 

۴- قوانین را منعطف کنید

کلاسی از دانش آموزان را تصور کنید که همه در یک سطح علمی بوده و به یک اندازه فعال هستند. تصور کردن آن سخت است، نه؟ یا حتی می‌شود ادعا کرد چنین کلاسی وجود خارجی ندارد!

عموماً تعداد کمی از دانش‌آموزان هستند که پیشرو هستند و بقیه نیز آنها پیروی می‌کنند. بله، خلاقیت نیز می تواند به حل این چالش کمک کند. تأکید نکردن بر قوانین، زمین بازی را هموار می کند زیرا تمرینات، بیشتر به تفسیر و تجربه فردی وابسته می شوند.

قوانین را منعطف کنید

 

سعی کنید قدرت را با این فعالیت ها به طور یکسان توزیع کنید:

 

۱- تکلیف را بر اساس گروه تغییر دهید

کلاس را چند گروه تقسیم کنید و به هر گروه مجموعه نسبتا متفاوتی از قوانین برای تکالیف “یکسان” بدهید.

 

۲- اجازه برداشت شخصی بدهید

هفته بعد، دوباره کلاس را تقسیم کنید. دانش‌آموزان دستورالعمل‌های جلسه گذشته شما را به خاطر می‌آورند و برای تقسیم‌بندی آماده شوند. به اطراف کلاس بروید و تکلیف را برای هر گروه توضیح دهید و به همه اعضای گروه دستورالعمل های یکسانی بدهید. به عنوان مثال: یک شی را در اتاق انتخاب کنید و از آنها بخواهید بر اساس آن انشایی ۲۰۰ کلمه‌ای بنویسند.

توجه کنید که این دستورالعمل ها به طور هدفمندی مبهم و محدود هستند و به دانش آموزان این امکان را می دهند که خود جاهای خالی را بر اساس دانش و توانایی شخصی خود پر کنند. توضیح تکالیف برای هر گروه با نتایج متفاوتی به پایان می‌رسد، شاید شعری در مورد دانش‌آموزان کلاس یا داستانی درباره کفش‌های جدیدشان.

 

۳- حواس را معطوف به خودتان کنید

تمرینات گروهی برای تقویت خلاقیت شخصی عالی هستند. اما باید بداند این شما به عنوان مدرس هستید که باید در مرکز توجه باشد. برای این کار تمارینی مشخص کنید که کل کلاس با شما ارتباط برقرار کنند نه فقط با افراد داخل گروه‌هایشان. می‌توانید فایل صوتی‌ای برای کلاس پخش کنید. می تواند صداهای طبیعت، صداهای شهر یا هر چیز دیگر باشد. از دانش آموزان بخواهید توضیح دهند که وقتی آن را می شنوند چه احساسی دارند، یا داستانی بنویسند که همراه با آن صداها باشد. سپس آن را برای کل افراد کلاس به اشتراک بگذارند.

همه این تکالیف با جلوگیری از منفعل شدن دانش آموزان یا تقلید از یکدیگر، خلاقیت همگی را تقویت می کند. این امر مستلزم آن است که دستورالعمل های تکالیف را برای خود تفسیر کنند، به برداشت‌های خود از صحبت‌های مدرس اعتماد کنند و از تجربیات شخصی استفاده کنند.

 

۵- هنر را در آغوش بگیرید

شاید ساده ترین شکل خلاقیت هنر باشد که می تواند شامل داستان، نمایشنامه، موسیقی، شعر و رقص باشد. این فعالیت ها باعث تنوع بخشیدن به دروس، مشارکت بسیار فعال و ایجاد یک محیط درسی مثبت می شود.

هنر را در آغوش بگیرید

 

هنر نشاط آور است و به دانش آموزان اجازه می دهد تا در محیطی امن و در عین حال سرگرم‌کننده، یادگیری خود را تقویت کنند. در اینجا چند تمرین هنری وجود دارد که دقیقاً این کار را برای یک کلاس زبان جذاب انجام می دهد:

 

۱- به هنر انتزاعی واکنش نشان دهید

از دانش آموزان بخواهید به هنرهای انتزاعی مانند نقاشی یا اشعار واکنش نشان دهند. وقتی از چیزهای انتزاعی مانند مهربانی و زیبایی صحبت می‌کنیم زبان‌آموزان می‌توانند نظر شخصی خود را ابراز کنند پس سؤالاتی مانند «اینجا چه می‌بینی؟»، «چه اتفاقی می‌افتد؟» از آنها بپرسید و اجازه دهید تفسیر شخصی خود را با اعتماد به نفس به کلاس ارائه کنند و با پرسش سوال‌هایی”فکر می کنی بعدا چه اتفاقی می افتد؟” آنها را تشویق کنید تا از قدرت تخیل خود استفاده کنند. از آنجایی که دانش‌آموزان هنر را متفاوت تفسیر می‌کنند و هرکدام به موضوع خاصی اشاره می‌کنند، می‌توانید از بحث کلاسی برای آموزش یا مرور مجدد درس‌ها استفاده کنید.

 

۲- شعر یا داستان کوتاه یا انشا بنویسید

عکس یا نقاشی را به دانش آموزان نشان دهید. از آنها بخواهید داستان یا شعر کوتاهی برای آن اثر هنری بنویسند.

بیشتر بخوانید: روش‌های استفاده از تصویر و عکس در کلاس زبان انگلیسی

 

۳- موسیقی را توصیف کنید

یک آهنگ برای کلاس پخش کنید. با درخواست از دانش آموزان برای تشخیص سازهایی که می شنوند بحث کلاسی راه بیاندازید. یک لیست روی تابلو درست کنید. می‌توانید بپرسید: «چه سازهایی باعث می‌شوند این آهنگ غم‌انگیز یا شاد به نظر برسد؟»، «بخش مورد علاقه شما کدام است و چرا؟»، «آهنگ چه احساسی به شما می‌دهد؟» و “چه چیزی با آن مرتبط است؟”. همچنین می‌توانید آهنگ‌های سازگار با سطح علمی آنها انتخاب کنید و متن آن را دست زبان‌آموزان بدهید و از آنها بخواهید با توجه به چیزی که می‌شنوند جاهای خالی را پر کنند.

هنر تأثیر درونی بر روحیه و ذوق خلاقانه دانش آموزان دارد که تاثیر آن قابل مشاهده خواهد بود. سرزنده تر و پرحرف تر خواهند شد و مشارکت و یادگیری آنها به طور ملموسی افزایش پیدا خواهد کرد.

از آنجایی که آثار هنری تفکر و احساسات همه را برانگیخته می‌کنند، این باعث می شود دانش آموزان فراموش کنند که در حال یادگیری یک زبان هستند و تنها آنها را تشویق می کند تا از زبان استفاده کنند تا بتوانند با این هنر درگیر شوند.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۱ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *