کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

چطور یک معلم انگلیسی خوب باشیم؟ بررسی ۱۹ راهکار

۴.۴
(۷)

چه بخواهید معلم زبان شوید یا معلم ریاضیات یا تربیت بدنی باید به یک استاندارد مناسب در حرفه معلمی برسید. معلم شدن شاید در وهله اول ساده و بدون دغدغه به نظر برسد ولی از آنجایی که پایه و اساس بینش شاگردان در مدرسه شکل می گیرد پس بهتر است معلم بتواند به طور صحیح با شاگردان ارتباط برقرار کند. دانش آموزان بیشتر از هر چیزی تحت تأثیرمعلمان خود قرار می گیرند چرا که هر روزه با معلمان در تعامل هستند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

با توجه به این مساله که یادگیری زبان علی‌الخصوص زبان انگلیسی در سال‌های اخیر به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی اکثر ما ایرانی‌ها تبدیل شده است، برخی قصد مهاجرت یا ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند و عده‌ای نیز علاقمند به مطالعه کتاب‌ها و فیلم‌ها به زبان اصلی هستند؛ امروزه، نیاز به معلم زبان نه تنها در مدارس، بلکه در آموزشگاه‌ها و حتی به صورت معلم خصوصی افزایش یافته است. به همین علت، تدریس زبان انگلیسی به یکی شاخه‌های پردرآمد آموزشی در مقایسه با سایر رشته‌ها تبدیل شده است.

چطور یک معلم انگلیسی خوب باشیم؟

 

جدای از بحث درامدی یک مدرس زبان ابتدا بدانیم برای معلمی چه ویژگی‌هایی لازم است به چه کسی میتوانیم معلم بگوییم. در قدم بعد برای مدرس زبان شدن چه شرایطی لازم است  و این که چه خصوصیاتی یک مدرس زبان عالی را از یک مدرس معمولی یا سطح پایین جدا می‌کند؟ این ویژگیها شامل ویژگی‌های شخصیتی، سطح تحصیلات و تجربه‌های اوست. برای باز کردن این موضوع، بهتر است اول به ویژگی‌های شخصیتی مورد نیاز در یک معلم بپردازیم و سپس به سراغ فاکتور تحصیلات برویم. زمانی که در مورد ویژگی‌های شخصیتی یک معلم زبان حرف می‌زنیم در واقع در مورد هوش هیجانی، قدرت برقراری ارتباط وخصوصیات بارز شخصیتی او صحبت می کنیم.

بیشتر بخوانید:

 

ویژگی های ضروری یک معلم زبان انگلیسی

تدریس یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مشاغل است و برای شروع و ادامه‌ی این کار برخورداری از چند ویژگی و فاکتور شخصیتی مهم و ضروری است.

یکی از مهمترین فاکتور ها، داشتن تسلط کافی روی دانشی است که قصد دارید به دانش آموزان انتقال دهید. اگر شما بخواهید یک معلم زبان انگلیسی خوب شوید، باید به زبان انگلیسی، گرامر، لهجه و تلفظ صحیح آن کاملا مسلط باشید تا بتوانید اطلاعات خود را به طوری شیوا در اختیار زبان آموزانتان قرار دهید.

فاکتور بعدی که خیلی مهم است، صبور بودن معلم می باشد. اگر قصد دارید وارد عرصه ی تدریس شوید، به‌خاطر داشته باشید که همواره صبور باشید، زیرا شما قرار است در طول ترم ها و سالهای مختلف با افراد مختلفی که دارای فرهنگ های متنوع، اخلاقیات گوناگون‌ و در سنین متفاوت هستند، در ارتباط باشید و باید توانایی مواجهه با هر نوع رفتاری از طرف آنها را داشته باشید تا بتوانید بهترین واکنش را از خود نشان دهید. زیرا معلم شدن تنها تدریس خشک و بی روح کتاب های مختلف نیست و شما می توانید با زبان شیوا و بیان خوب اطلاعات خود را با دانش آموزان به اشتراک بگذارید.

ویژگی های ضروری یک معلم زبان انگلیسی

 

سومین فاکتوری که یک معلم توانمند حتما  از آن برخوردار می باشد، به روز کردن اطلاعات و دانشی است که در دوران تحصیلش کسب کرده است. به این معنا که یک معلم زبان انگلیسی یا هر معلمی همیشه مطالعات مستمر در زمینه ی کاری خود داشته باشد تا بتواند اطلاعات خود را به روز نگه دارد.

بیشتر بخوانید: روش های مدرن تدریس زبان | راهنمای جامع و کاربردی

 

برخی از ویژگی های یک معلم زبان انگلیسی خوب

آموزش زبان حتما با هدف توسعه مهارت های تفکر دانش آموزان همراه باشد تا زبان آموزان بتوانند در کنار یادگیری یک زبان جدید مهارتهای زندگی هم کسب کنند ولی امروزه کمتر معلمی پیدا می شود که در کار تدریس به مسایل جانبی درسی هم توجه کند. در زیر به چند ویژگی در معلم های خوب اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: معیارهای انتخاب یک معلم زبان انگلیسی خوب

 

۱- خوب گوش دادن

وقتی صحبت معلم درباره درس تمام می شود، ارتباط میان دانش آموزان متوقف نمی شود. خوب گوش دادن یکی از مهم ترین مهارت های مورد نیاز برای معلمی است .معلمینی که در گوش دادن و نظارت بر کلاس مهارت دارند، اغلب چیزهایی را دانش آموزان به زبان نمی اورند ، مانند اضطراب‌هایی که ممکن است دانش‌آموز داشته باشد، درک می‌کنند و سپس می‌توانند به دانش‌آموز کمک کنند تا مهارت‌ها و سطح اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. همچنین مهارت‌های شنیداری مؤثر به معلم کمک می‌کند تا دانش‌آموزان خود را بهتر درک کند و چنانچه لازم شد برای هر دانش آموزی یک شیوه تدریس را به کار میبرد.

خوب گوش دادن

 

۲- تمرکز بر همکاری

یک معلم خوب ، روش های برقراری ارتباط موثر را خوب می داند، وقتی صحبت از تدریس مؤثر می شود، مهارت های برقراری ارتباط از واجبات تدریس است.معلم توانا یهتراست بتواند با تمام شاگردان با هر عقیده و فرهنگی ارتباط برقرار کند. کار درشغل آموزش به این معنی است که واقعاً شما هرگز به تنهایی کار نمی کنید. کار به عنوان معلم اغلب به معنای کار موثر در یک گروه است. گاه لازم است از سایر مربیان یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: نقش ارتباطات در یادگیری زبان

 

۳- سازگاری

معلمان بهتر است بتوانند در محیطی دائماً در حال تحول کار کنند و روش های تدریس خود را بر اساس سن دانش آموزان، منابع موجود و تغییر برنامه درسی، شیوه های جدید تدریس تنظیم کنند. سازگاری همچنین یکی از مهارت های کلیدی مورد نیاز برای معلمی است که ممکن است دانش آموزانی با سطوح مختلف در کلاس داشته باشد. شما به عنوان معلم بهتر است بتوانید با مخاطبان خود سازگار شوید. معلمان خوب درگیر کلاس هستند ، یعنی همواره سعی دارند با تمام توانی که دارند مطالب آموزشی خود را با شوخ طبعی، درس‌های خلاقانه و حضور قوی در کلاس به دانش آموزان خود منتقل کنند ، مهمترین بخشی که باعث می‌شود کسی معلم خوبی باشد.

سازگاری

 

۴- همدلی با دانش آموزان

زبان آموزان استعدادهای متفاوتی دارند. ممکن است موضوعی که برای یک زبان آموز ساده و پیش پا افتاده به نظر میرسد، برای یک زبان آموز دیگر دشوار و چالشی باشد. معلمان بهتر است همیشه این را در نظر داشته باشند که هرکسی به شیوه‌ای متفاوت یاد می‌گیرد و همیشه توجه زیادی به روند آموزش خود و سرعت یادگیری دانش آموزان داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که هر دانش آموز در مسیردرستی قرار دارد.

 

۵- صبور بودن

مهم نیست در چه سطحی تدریس می کنید، صبر شما در حین کار به عنوان یک معلم آزمایش خواهد شد. بیشتر اوقات نیاز است در برخورد با والدین صبوری بیشتری به خرج دهید تا در مواجهه با زبان‌آموزان! والدین با تصورات خود از دوران تحصیل شان می خواهند فرزندانشان رشد کنند. شما صبور باشید و آنها را درک کنید، در عین حال که شیوه های نوین آموزش را برایشان شرح می دهید با رفتارتان به آنها اطمینان دهید کلاس درس بهترین مکان برای یادگیری آنهاست.

 

۶- معلمان خوب برای یادگیری در دنیای واقعی ارزش قائل هستند

معلمانی که یادگیری دانش آموزان خود را وارد دنیای واقعی می کنند برای بچه ها دوست داشتنی تر هستند. سعی کنید هفته ای یکبار کلاس را در فضای بیرون از محیط آموزشی برگزار کنید.فضاهای خارج از کلاس یادگیری را برای بچه ها آسانتر میکند در عین حالیکه نیازی به وسایل کمک آموزشی خاصی ندارید ولی قدرت و سرعت یادگیری را بالاتر می برید و این یک امتیاز بزرگ برای کار شما محسوب می شود.

 

۷- داشتن قدرت تخیل

معلمی که تخیل داشته باشد می تواند در کلاس درس مخصوصا کلاس زبان معجزه کند. ایده های جدید آنها، روتین و یکنواختی را از کلاس دور می کند  و باعث می شود دانش آموزان با نشاط در کلاس شرکت کنند. چنین معلمهایی می توانند هر مهارت زبانی را به طور جالب و موثر آموزش دهند آنها هر زمان چیزهای جدیدی را کشف و خلق می کنند و این قدرت تخیل به بچه ها هم منتقل می شود و آنها هم تخیلاتشان در کلاس رشد می کند، خیال پردازی می کنند ایده می دهند و هر روز شکوفاتر می شوند.

یک معلم خلاق همیشه سعی می کند ایده جدیدی برای انجام دادن سر کلاس داشته باشد . معرفی تغییرات و ایده های جدید، جسارت متفاوت بودن و منحصر به فرد بودن ، آزمایش چیزهای جدید، همیشه شاداب بودن اینها خصلتهای یک معلم خلاق و مبتکر است.

داشتن قدرت تخیل

 

۸- داشتن مهارت های تلفظ، واژگان و گرامر انگلیسی

یک معلم زبان انگلیسی، هنگامی که شروع به تدریس زبان انگلیسی می کند، باید به بهبود مهارت های زبانی خود ادامه دهد. دانش آموزان شما باید بتوانند آنچه شما می گویید را درک کنند و به دستور زبان شما اعتماد کنند.

 

پیشنهادهایی برای این‌که معلم زبان خوبی باشید

 

۱- با علاقه تدریس کنید

در هر کار و رشته ای، بهترین افراد و موفق ترین افراد کسانی هستند که به کار خودشان علاقه دارند و عاشق انجام کار خودشان هستند. موفقیت تا حد زیادی به حس شما نسبت به کارتان بستگی دارد. اگر از تدریس زبان لذت میبرید احتمال زیادی دارد که پله های ترقی را با سرعت طی کنید. بنابراین در صورتی کار تدریس زبان را انجام دهید که از انجام آن لذت می برید. وقتی عاشق کارتان باشید لحظات لذت بخشی خواهید داشت و معلم خوبی خواهید بود.

با علاقه تدریس کنید

 

۲- ویژگی های فردی شاگردهای خود را در نظر داشته باشید

اساتید موفق کسانی نیستند که تنها بر درس تسلط داشته باشند و مطالب درسی خودشان راعالی تدریس کنند؛ بلکه برای هر شاگردی که دارند و متناسب با سطح کلاسی که در آن در حال تدریس هستند مطالب را ارائه می کنند به گونه ای که برای افراد حاضر در کلاس مطالب مفید باشد. اگر به صورت خصوصی تدریس می کنند با پرسیدن سوالات متنوع  شاگردشان را می شناسند و متناسب با علایق ایشان مطلب  آموزشی را ارائه می نمائید.

زبان آموزی که به موسیقی علاقه دارد بیشتر در کلاس با او راجع به سبک‌های موسیقی، آهنگهای ترند و …. به زبان دوم صحبت کنید بعد متوجه می شوید چقدر در پیشرفت زبانی او تاثیر گذار بوده اید، همچنین سرعت یادگیری زبان را در شاگردانی که از موضوعات مورد علاقه شان صحبت می کنید روز به روز بیشتر خواهید کرد، در کلاس های گروهی هم سطح مطالب را به گونه ای در نظر بگیرید که برای اکثر افراد حاضر در کلاس مفید باشد. توجه به علاقمندی های منحصر به فرد زبان آموزانتان، یکی از رموز موفقیت در تدریس و تبدیل شدن به یک معلم زبان خوب است.

بیشتر بخوانید: بهترین آهنگ و موسیقی های یادگیری زبان انگلیسی

 

۳- از معلم زبان های خوبی که می شناسید مشورت بگیرید

یکی از بهترین راهکارها برای پیشرفت در هر زمینه ای این است که از افراد موفق در آن زمینه الگو بگیرید و اگر مقدور است از آنها سوال بپرسید که چگونه توانسته اند موفق شوند. بنابراین اگر می‌خواهید مثلا در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی پیشرفت کنید در جستجوی افرادی باشید که توانسته اند موفق باشند. از اساتید مطرح و خوب زبان انگلیسی بپرسید که چه منابعی را تدریس میکنند. از آنها در مورد نحوه برخورد با زبان آموزانشان و همچنین مواردی که برای رسیدن به یک نتیجه عالی رعایت میکنند بپرسید. مشاوره گرفتن از افراد با تجربه شما را با سرعت هرچه تمام تر به سمت بهترین شدن میبرد، امتحان کنید!

بیشتر بخوانید:

 

۴- روانشناسی مدرس

در کشورهای پیشرفته اینکه فردی بتواند تنها یک مهارت را تدریس کند کافی نیست بلکه برای تعامل هر چه بهتر با دانش آموزان یا دانشجویان خود باید دوره های روانشناسی را یا به صورت آکادمیک یا شرکت در دوره های آن و دریافت مدرک بگذراند. این دوره ها تنها برای شناخت زبان آموزان یا دانشجویان یا دانش آموزان نیست بلکه برای رسیدن به شناخت و اعتماد به نفس و نحوه تعامل با افراد مختلف از اقشار گوناگون جامعه می باشد. اگر در کشور های در حال توسعه به این مورد زیاد توجهی نشان داده نمی شود شما خودتان پیگیر این مورد باشید و همیشه سطح استاندارتان را بالا ببرید.

روانشناسی مدرس

 

۵- روی تدریس متمرکز شوید

عامل دیگری که می تواند باعث شود یک شخص در کار خودش پیشرفت خیلی زیادی نکند و به موفقیت های بزرگ نرسد این است که آن شخص روی یک کار متمرکز نیست و می خواهد چند کار را با هم انجام دهد. اگر بخواهید تدریس زبان را همزمان با کار دیگری مثلا مشاوره درسی انجام دهید، در نهایت در همه ی این موارد در حد متوسط باقی می‌مانید. برای تبدیل شدن به یک استاد زبان عالی باید به صورت صد در صدحتما روی آن متمرکز شوید.

 

۶- کلاس درس را متنوع و جذاب کنید

میزان موفقیت شما در کار تدریس گروهی و خصوصی مثلا تدریس گروهی زبان انگلیسی متناسب است با میزان رضایت شاگردهایی که دارید و نتایج موفقیت آمیزی که شاگرانتان کسب کرده اند. برای اینکه شاگردهای شما نتیجه خوبی بگیرند بهتر است کلاس متنوع و جذابی داشته باشید. سعی کنید کلاس هایتان در عین مفید بودن، متنوع و جذاب هم باشند. از زبان آموزانتان سوال بپرسید و کلاس را با مشارکت آنها برگزار نمائید. هر از چند گاهی استراحت بدهید و از فیلم و عکس و پاورپوینت هم استفاده نمائید.

 

۷- در آموزش تنوع داشته باشید

همیشه با یک گروه سنی کار نکنید مثلا فقط بچه های زیر ۵ سال یا فقط بزرگسالان همیشه گروههای سنی متفاوت را در لیست کلاسهای خود داشته باشید چرا که هر گروه تجربات خاص خودش را برای ارایه کلاس می طلبد، همانطور که کار با کودکان سرگرم کننده و جالب است، بزرگسالان هم یکی از رده‌های سنی و مشتاق برای یادگیری زبان هستند.

تدریس به بزرگسالان به شما کمک می کند تا بتوانید افکار و باورهای آنها را در مورد فرزندان و تعامل با کودکانشان متوجه شوید. بعد از این مرحله می توانید سطح تدریسی خود را برای همیشه انتخاب کنید. یا تنها با کودکان و یا نوجوانان و یا بزرگسالان و یا همه گروه های سنی باهم. که این نشان دهنده توانمندی بالای شما در تعامل با تمام اقشار سنی خواهد بود.

در آموزش تنوع داشته باشید

بیشتر بخوانید:

 

۸- دانش آموزان خود را به چالش بکشید

موفق ترین معلمان کسانی هستند که به دانش آموزان خود انگیزه می دهند تا نه تنها در کلاس درس، بلکه در خارج از آن نیز مطالعه کنند. دانش آموزان را تشویق کنید که مستقل از شما کار کنند. اجازه دهید صدایی در کلاس درس داشته باشند و مسئولیت آموزش و یادگیری را با شما شریک شوند بگونه ای که از کلاس درس به عنوان “کلاس درس خودشان” یاد کنند و نه “کلاس درس شما”.

 

۹- از تکنولوژی استفاده کنید

بسیاری از بزرگسالان و بیشتر جوانان و نوجوانان امروزی از شما انتظار دارند که از فناوری در کلاس زبان استفاده کنید. از اینترنت استفاده کنید تا زبان انگلیسی روزمره را به کلاس درس بیاورید و به دروس خود تنوع بدهید. می توانید از ویدیوها، پادکست ها، آهنگ ها و غیره استفاده کنید.

برای یک موقعیت خاص؛ مثلا تدریس ضرب المثل ها، از برش های فیلم ها استفاده کنید تا یادگیری عمیقتری ایجاد شود. برای برقرار کردن یک صحبت دوستانه در کلاس از پادکست ها ایده برداری کنید. میتوانید یک پیج و یا وبسایت برای کلاستان داشته باشید و از زبان‌آموزان بخواهید که با کامنت گذاشتن و یا مشارکت در ایده پردازی برای پست ها، در دنیای زبان انگلیسی یک حضور اجتماعی داشته باشند.

از تکنولوژی استفاده کنید

بیشتر بخوانید:

 

۱۰- ارزیابی کنید

یک معلم با ارزیابی زبان آموزان می تواند به آنها کمک کنند تا شکاف هایعلمی خود را پر کنند و به بهترین شکل یاد بگیرند. دانش‌آموزان خود را تشویق کنید تا تکالیف خود را کامل کنند و با اختصاص دادن مقدار کمتری از تکالیف که مستقیماً به کار کلاسی مربوط می‌شود، بیشترین بهره را از تحصیل خود ببرند.

تمرکز شما باید روی ایجاد یک محیط در کلاس باشد که بتوانید کار و پیشرفت دانش آموز خود را زیر نظر داشته باشید. اگر تصمیم به دادن تکالیف دارید، باید مختصر باشد و مستقیماً به تکالیف و بحث‌های شما در کلاس مربوط باشد. به جای کمیت، بر کیفیت تکالیفی که محول می کنید تمرکز کنید.

تکالیفی بدهید که به درک مطلب دانش آموزان کمک کند. از دانش‌آموزان بخواهید که پاسخ کوتاهی به یک تکلیف خواندنی، شامل تفسیر یا سؤالاتی درباره خواندن بنویسند. این تکالیف باید دانش‌آموزان را به چالش بکشد تا انتقادی فکر کنند و سؤالات مهم را در نظر بگیرند یا بین موضوعات کلاس ارتباط برقرار کنند.

 

۱۱- طرح درس داشته باشید

به جای پرش از موضوعی به موضوع دیگر، برنامه درسی خود را به ترتیب زمانی یا موضوعی مرتب کنید. در بحث ها موضوعات مختلف را با هم ترکیب کنید تا دانش آموزان متوجه ارتباط موضوعات شوند. به آنها کمک کنید تا ارتباط برقرار کنند و آنها را تشویق کنید تا ایده های خود را در زمینه های مختلف در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: چگونه برای شاگرد خود برنامه درسی بنویسم؟

 

۱۲- سوالات تفسیری بپرسید

شما باید به جای بحث در مورد جنبه های واقعی، دانش آموزان خود را برای تفسیر متن راهنمایی کنید. به جای سؤالات «what» یا بله یا خیر، سؤالات «How» و «Why» بپرسید. به عنوان مثال، ” ?What did Ender do to Bonzo Madrid ” یک سوال بسیار ساده است، در حالی که ” ?Why did Ender do it ” بسیار چالش برانگیزتر و پیچیده تر است، و ” ?How do you know ” نیاز به مطالعه دقیق و توجه به متن دارد.

سوالات تفسیری بپرسید

 

۱۳- دایره لغات خود را گسترش دهید

به کلمات جدیدی که در مطالعات خود با آنها برخورد می کنید توجه کنید. کلمات مورد علاقه خود را مطالعه کنید و شروع به جمع آوری واژگان کنید. خود را به چالش بکشید تا به کلماتی که نمی دانید فکر کنید. ریشه شناسی آنها را حدس بزنید و از کلمات مشابه برای فهمیدن معنای آنها استفاده کنید.

از جستجو کردن کلماتی که در مورد آنها مطمئن نیستید نترسید و دانش آموزان خود را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند. هرگز زبان آموزان خود را به خاطر ندانستن یا درک یک کلمه سرزنش نکنید. به آنها بگویید: “اشکال ندارد، این کلمه دشواری است.” سپس، از یک مترادف استفاده کنید، سرنخ هایی را در اختیار آنها قرار دهید، یا به آنها کمک کنید تا آن را جستجو کنند تا با واژگان پیچیده تری آشنا شوند.

 

۱۴- با صحبت کردن جلوی کلاس خود راحت باشید

یاد بگیرید که اعتماد به نفس داشته باشید، جلوی دانش آموزان خود بایستید و خوب صحبت کنید. خواندن با صدای بلند را تمرین کنید تا راحت و واضح صحبت کنید و مطمئن شوید که وقتی این کار را جلوی کلاس خود انجام می دهید، دچار لغزش نخواهید شد. مهارت های خوب سخنرانی در جمع را تمرین کنید تا بتوانید در کلاس درس عملکرد خوبی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نکات ارائه سخنرانی به زبان انگلیسی

 

۱۵- تصحیح کنید و بازخورد بدهید

به عنوان یک معلم، شما باید اشتباهات زبان آموزان را اصلاح کنید. اشتباهات را اولویت بندی کنید و مهم ترین آنها را اصلاح کنید. به دنبال الگو باشید و واقع بین باشید. تک تک خطاها نباید تصحیح شوند. اگر هر بار که دانش‌آموزان مرتکب اشتباهی می‌شوند آنها را متوقف کنید، ممکن است احساس خجالت کنند و تمایلی به مشارکت بیشتر در درس نداشته باشند.

فقط برخی از اشتباهات را نادیده بگیرید. آنها را خجالت ندهید و اجازه دهید عملکرد راحت تری داشته باشند. آنها باید پیشرفت خود را درک و تجزیه و تحلیل کنند و به طور منظم بازخوردهایی دریافت کنند که رشد شخصی آنهارا دنبال می کند. به عنوان یک معلم انگلیسی وظیفه شما این است که به آنها کمک کنید تا به اهداف خود برسند. برای اینکه دانش آموزان پیشرفت کنند و موفق شوند، به بازخورد سازنده و صادقانه شما در مورد عملکردشان نیاز دارند.

تصحیح کنید و بازخورد بدهید

بیشتر بخوانید: وظایف یک معلم خصوصی زبان

 

۱۶- شوق یادگیری زبان‌آموزانتان را دست کم نگیرید!

بچه ها معمولا بردبارتر و گشاده روی هستند، در حالی که ما بیشتر به روش ها و اصول خود می اندیشیم. برخلاف ما، بچه‌ها در مورد چیزهایی که سر راهشان قرار می‌گیرد سختگیر نیستند. آنها مشتاق دانستن، یادگیری، الگوبرداری و حتی کپی‌برداری هستند.

یادتان باشد که نحوه تدریس شما میتواند نقشه راه یادگیری آن ها برای سال های تحصیلشان باشد. سعی کنید در کلاس درس، صحبت های زبان‌آموزانتان را بشنوید. خودتان را همیشه مشتاق نشان دهید؛ اگر که راه جدیدی برای یادگیری یک مطلب پیدا کرده اند، یا اگر سوالی میپرسند که برای شما چالشی‌است و باید در مورد آن تحقیق کنید. قوه کنجکاوی درونشان را باارزش ببینید.

شوق یادگیری زبان‌آموزانتان را دست کم نگیرید!

 

۱۷- تشویق کنید و الهام ببخشید

دانش آموزان باید ببینند که می توانند از انگلیسی در موقعیت های واقعی استفاده کنند. بنابراین، درس های خود را کاربردی تر کنید و آنها را تشویق کنید که یاد بگیرند تا توضیح دهند. می توانید از مشکلات واقعی استفاده کنید و به دانش آموزان خود بگویید تا آنها را حل کنند. به عنوان یک معلم زبان انگلیسی، می‌دانید که زبان راهی برای توسعه مهارت‌ها برای استفاده در زندگی واقعی است. هر چه بیشتر دانش آموزان خود را برای یادگیری تشویق کنیم، انگیزه بیشتری برای دستیابی به اهداف خواهند داشت.

 

۱۸- زبان آموزان را به مهارت های یادگیری تجهیز کنید

آموزش لغات و گرامر مهم است، اما برای اینکه یک معلم انگلیسی واقعا خوب باشید، ابتدا باید به دانش آموزان خود آموزش دهید که چگونه یاد بگیرند. ما این کار را به روش های زیر انجام می دهیم:

  •  کمک به دانش آموزان برای تبدیل شدن به زبان آموزان مستقل، با دادن مهارت های مطالعه لازم به آنها تا بتوانند به طور مستقل از زبان انگلیسی خود استفاده و تمرین کنند.
  •  تمرکز بر روی تمام زمینه های مهارتی (خواندن، نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن) و همچنین دستور زبان و واژگان، به طوری که دانش آموزان در همه زمینه‌ها پیشرفت کنند.

یادتان باشد که روش یادگیری هر فرد متفاوت است. پیشنهاد میکنیم عملکرد فرد به فرد زبان‌آموزانتان را ارزابی کنید و آن ها را برای پیدا کردن مناسب‌ترین راه یادگیری راهنمایی کنید.

زبان آموزان را به مهارت های یادگیری تجهیز کنید

 

۱۹- یک محیط یادگیری امن ایجاد کنید

یکی از بزرگترین مشکلات در یادگیری زبان انگلیسی – یا هر زبان دیگری این است که علی الخصوص در ابتدای یادگیری، امکان اشتباه کردن هنگام استفاده از زبان مقصد وجود دارد. برخلاف اینکه این مسئله یک اتفاق کاملا طبیعی است و تمرین و اشتباه کردن، بخش اجتناب ناپذیری از فرآیند یادگیری است؛ اما خیلی از زبان آموزها از اشتباه کردن می‌ترسند چون نمیخواهند ناکافی به نظر برسند!

وظیفه یک معلم زبان خوب، این است که در کلاس درس محیطی را به وجود بیاورد که در آن نه تنها اشتباهات بلکه شکست ها انقدرها هم ترسناک نیستند. “شکستن زشتی شکست” را در بین دانش آموزان خود تشویق کنید. این تنها راهی است که آنها بهتر می شوند!

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۴ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *