کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین ساعت در روز برای آموزش زبان انگلیسی

۴.۱
(۱۲)

اگر به عنوان یک مدرس زبان به دنبال بهترین زمان تدریس زبان انگلیسی هستید، باید اشاره کرد تحقیقاتی که تا کنون انجام شده نشان از این دارد که وقت خاصی در نظر نیست اینکه صبحها زبان آموزان بهتر یاد می گیرند یا عصر ها کاملا از شخصی به شخص دیگر و حتی از شهری به شهر دیگر متفاوت است؛ مثلا در شهرهای بزرگ با وجود اینکه زندگی روزانه زودتر آغاز شده اما دیرتر هم به پایان می رسد . پس هم زبان آموز و هم مدرس فرصت برنامه ریزی برای کلاس را بیشتر از شهرهای کوچکتر دارند

 

در این مقاله می‌خوانید: 

 

 درمقالات متعدد آمده که زبان آموزان بنابه علاقه و فرصتی که دارند در کلاس های زبان شرکت می کنند نه بر اساس شخصیتشان. در اینطور مواقع پیروی از یک برنامه خاص برای همه افراد نه صحیح است نه جواب‌گو. پس برنامه ریزی فردی بهتر جواب خواهد داد اینکه هر کسی بر اساس شرایط و توانمدی خود برای داشتن کلاس زبان چه به عنوان مدرس چه به عنوان زبان آموز برنامه ریزی کند.

 

بهترین زمان تدریس زبان انگلیسی با توجه به توان یادگیری زبان آموزان

توجه به این مورد بر روی کیفیت آموزش شما تاثیر می گذارد. مثلا درسهایی که به تفکر و اندیشیدن نیازمندند مثل آموزش گرامر، معمولا در اول صبح بازدهی بیشتری دارند؛ اما آیا زبان آموز می تواند اول صبح با شما کلاس داشته باشد؟ آیا شما که شغل تدریس را دارید در اول صبح می توانید کار تدریس خود را آغاز کنید؟

پاسخ به این سوالات کاملا شخصی هستند با توجه به شرایط کاری شما و همچنین زمان زبان آموزانتان بازدهی و راندمان کار شما سنجیده می شود.

 

زمان تدریس

اینکه چه ساعتی از روز را به کار تدریس مشغول می شوید مهم است؛ مثلا شما در طول روز در شرکتی مشغول فعالیت هستید و پس از کارتان وقت تدریس شماست. این زمان کاملا مخصوص شماست پس زبان آموزانی که برای یاد گیری در تایم بعد از ظهر با شما کلاس می گیرند انتظار دارند همچنان مثل ابتدای صبح پر انرژی سر کلاس حاضر باشید.

هم شما از نظر ذهنی روز خود را سپری کرده اید و هم شاگردان شما؛ پس کلاس شما می تواند یک زنگ تفریح برای آنان محسوب شود ولی اگر شما تجربه تدریس داشته باشید می دانید که کلاس زبان وقت استراحت نیست و زبان آموز باید از وقت خود به بهترین نحو ممکن استفاده کند. برای همین برای مقابله با تنبلی شاگردان، بهتر است کلاس زبان شما مملو از جذابیت و مطالب نو باشد تا توجه زبان آموز را جلب کند.

زمان تدریس

 

اما اگر شما تمام وقت کار تدریس انجام می دهید می توانید برای شاگردان بر اساس ویژگیهای شخصیتی که دارند کلاس بگذارید. تایم کلاس در پلتفرم های آنلاین دست خود شماست و می توانید کلاس را تنظیم کنید اینجا می توانید از زبان آموز بخواهید ساعاتی که بیشرین بازدهی را دارند برای کلاس در نظر بگیرند حتی اگر دانشجو یا کارمند هستند. افرادی که کنجکاو هستند و پر تکاپو اول روز برای آنها کلاس بگذارید و افرادی که ساکت هستند و متفکر معمولا به سکوت علاقمندند و ساعات پایانی روز برایشان کلاس داشتته باشد بهتر است.

یک معلم زبان در پلتفرم هایتاکی، می‌تواند پس از ثبت نام به عنوان مدرس و تعیین مبلغ مد نظر خود برای تدریس ساعتی کلاس خصوصی زبان انگلیسی، بسته به ساعات مد نظر خود، کلاس های خود را زمان بندی رده و با انعطاف پذیری زمانی به تدریس بپردازد.

 

گروه سنی مورد تدریس

این مورد از اهمیت بالایی برای انتخاب زمان کلاس هستند. معمولا کودکان به دلیل اینکه وقت آزادشان زیاد است و انرژی زیادی در ابتدای روز دارند بهترین تایم تدریس به کلاس کودکان ابتدای روز است یعنی صبح یا نهایت اول عصر، شاید والدین آنها فرصت نداشته باشند آنها را در این ساعات به کلاس بفرستند یا ثبت نام آنلاین کنند اما بهتر است با آنها راجع به بهترین بازدهی کلاس خصوصی زبان کودکان را توضیح دهید.

برای بزرگترها و یا نوجوانان وقت معنی دیگری دارد به دلیل مشغله کاری بزرگسالان معمولا تایم کلاس خود خود را با برنامه کاریشان هماهنگ می کنند. اما بازهم از فردی به فرد دیگری متفاوت است بعضی از بزرگسالان تمایل دارند تا شب کلاس داشته باشند چون ادعا می کنند شب بهتر یاد می گیرند و عده ای هم برعکس صبح ها بهترین بازدهی را برای یادگیری دارند. حتما از شاگرد خود بپرسید چه وفتی از روز را برای یادگیری بهتر می داند و شما بر اساس اطلاعاتی که به شما داده است برایشان کلاس بگذارید با این کار بازدهی کار خود شما بالاتر خواهد رفت کار کمتر نتیجه بهتر.

بیشتر بخوانید: چطور با وجود مشغله زیاد زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

گروه سنی مورد تدریس

برای اینکه بتوانیم بهترین بازخورد از تدریس خصوصی زبان انگلیسی به زبان آموزان را داشته باشیم، جدا از اینکه از علایق و میزان یادگیری آنها در بخش های از روز(صبح ها/ عصرها/شب ها) اطلاعی داشته باشیم، باید خودمان به عنوان مدرس خصوصی زبان انگلیسی بتوانیم برنامه ویژه ای برای مدت یادگیری زبان آموزان بچینیم.

 

مهمترین اصل برنامه ریزی زمانی برای تمام کلاس ها؛ منعطف بودن

  • منعطف بودن در زمانبندی کلاس ها بر اساس زمان تدریس واژگان، گرامر، فیلم…
  • منعطف بودن برنامه تدریس طبق روحیات زبان آموز
  • منعطف بودن برنامه تدریس طبق آخرین تغییرات امتحانی یا کتابی

برنامه مدرس باید منعطف باشد. مثلا اگر شما هر دو جلسه یکبار میخواهید یک گرامر را آموزش دهید، این مورد را به زبان آموزان اطلاع دهید و از آنها بخواهید که با هم برای تدریس آن برنامه ریزی کنید؛ یا ابتدای تایم کلاس یا پایان آن یا جلسه بعدی که بیشتر سرحال باشند.

مهمترین اصل برنامه ریزی زمانی برای تمام کلاس ها؛ منعطف بودن

 

سخن پایانی

بعنوان مدرس سعی کنید بهترین خود باشید و بیش از اندازه از خودتان کار نکشید که نتوانید کلاس را اداره کنید. اگر توان شما چهار کلاس در روز است، به همان بسنده کنید و همان چهار کلاس را بر اساس شخصیت زبان آموزتان تنظیم تایم کنید. در طول چند سال تدریس حتما خواهید فهمید چه زمانی برای شاگردانتان بهترین تایم تدریس چه مهارتی است و می توانید به آنها پیشنهاد دهید یا با خانواده های آنها مشورت کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۱ / ۵. تعداد نظرات ۱۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *