کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

همه چیز درباره مهاجرت بدون مدرک زبان + لیست کشورها

۴.۴
(۱۴)

یکی از مهم‌ترین مدارکی که برای مهاجرت، به‌خصوص مهاجرت تحصیلی، به اکثر کشوهای دنیا نیاز دارید، مدرک زبان است. با وجود این بسیاری از افراد دوست ندارند در آزمون‌های زبان شرکت کنند و یا نمی‌توانند در مدت زمان کمی، نمره لازم را در این آزمون‌ها بگیرند. بسیاری از افراد هم به دلیل ترسی که از شرکت در آزمون‌های زبان دارند، از مهاجرت تحصیلی صرف نظر می‌کنند.

خوشبختانه امکان مهاجرت بدون مدرک زبان به کشورهای مختلف وجود دارد و فقط باید با قوانین و شرایط آن آشنا باشید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

آیا بدون مدرک زبان می‌توان مهاجرت کرد؟

بله! شما می‌توانید بدون نیاز به مدرک IELTS یا TOEFL به بسیاری از کشورهای اروپایی مهاجرت کنید. در این زمینه، هم می توانید برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید و هم می‌توانید در صورت دریافت پیشنهاد کار، ویزای جاب آفر (Job Offer) این کشورها را دریافت نمایید.

اگر قصد دارید بدون مدرک زبان برای تحصیل در کشورهای اروپایی اقدام کنید، باید به زبان کشور مقصد تا حدودی مسلط باشید. در غیر این صورت لازم است پس از پذیرش و اخذ ویزا، به مدت چند ماه در دوره‌های زبان کشور مقصد شرکت کنید.

 

مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان

فنلاند، آلمان، اتریش، فرانسه، ایتالیا، سوئد، ترکیه و مجارستان برخی از کشورهایی هستند که امکان مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان را در اختیار دانشجویان خارجی قرار داده‌اند.

همچنین اغلب کشورهای آسیایی هم امکان تحصیل بدون مدرک زبان را برای شما فراهم کرده‌اند.

مهاجرت تحصیلی به اروپا

 

در کشورهایی مثل چین، کره جنوبی، ژاپن، مالزی و سنگاپور می‌توانید با شرکت در دوره‌های کالج زبان یا شرکت در کلاس‌های آموزش زبان در کنار درس‌های دانشگاهی، مدرک زبان آن کشور را بگیرید.
در صورتی که اگر می‌خواستید با دریافت مدرک زبان به این کشورها مهاجرت کنید، حتماً باید با توجه به کشور مقصدتان، در یکی از این آزمون‌ها شرکت می‌کردید:

 

به کدام کشورها بدون نیاز به مدرک زبان می‌توان مهاجرت کرد؟

در ادامه با تعدادی از کشورهایی که بدون نیاز به مدرک زبان می‌توانید به آن‌ها مهاجرت کنید به همراه شرایط پذیرش آن‌ها آشنا می‌شوید:

 

مهاجرت بدون مدرک زبان به کانادامهاجرت بدون مدرک زبان به کانادا

در صورتی که یکی از اقوام یا اعضای خانواده شما شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد، می‌تواند به عنوان اسپانسر از اقامت دائم شما حمایت کند و به این ترتیب نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت. در این روش کافی‌ است مدارک لازم برای اثبات رابطه خودتان با اسپانسر را تهیه کنید و شخص مقیم باید ثابت کند که ازلحاظ مالی می‌تواند شما را حمایت کند.

 

مهاجرت به آمریکا بدون مدرک زبانمهاجرت به آمریکا بدون مدرک زبان

اگر قصد ادامه تحصیل در آمریکا را دارید، می‌توانید در دوره‌های زبان دانشگاه‌های آمریکا شرکت کنید و به این ترتیب پذیرش کاندیشنال یا مشروط بگیرید. در صورتی که حداقل مدرک دیپلم داشته باشید می‌توانید در این طرح شرکت کنید.
با دریافت پذیرش در این طرح، شما ویزایی با نام آموزش زبان انگلیسی دریافت خواهید کرد و می‌توانید با آن وارد خاک آمریکا شوید.

طول این دوره از ۳ تا ۱۸ ماه متغیر است. پس از پایان دوره نیز می‌توانید تحصیلات خودتان را در همان دانشگاه یا دانشگاه دیگری ادامه دهید و یا برای تغییر ویزا و کار در آمریکا اقدام کنید.

 

مهاجرت به انگلیس بدون مدرک زبانمهاجرت به انگلیس بدون مدرک زبان

شما می‌توانید بدون مدرک زبان از برخی از دانشگاه‌های انگلستان و با روش‌هایی مثل:

  • استفاده از نمرات انگلیسی دبیرستان
  • شرکت در دوره‌های Pre-Sessional زبان
  • شرکت در رشته‌های مرتبط با زبان انگلیسی
  • پذیرش در مصاحبه آنلاین دانشگاه
    پذیرش بگیرید.

لازم به ذکر است که دریافت ویزای تحصیلی انگلستان بدون داشتن مدرک زبان، ریسک ریجکتی نسبتاً بالاتری نسبت به روش‌های معمول دارد، مگر اینکه موفق شوید پذیرش مشروط به گذراندن دوره زبان را در یکی از دانشگاه‌های این کشور دریافت کنید.

دانشگاه مرکزی لنکاویچ، دانشگاه گرینویچ، دانشگاه سوانسی، دانشگاه نورث همپتون، دانشگاه پلیموث، دانشگاه پورتسموث و دانشگاه نورثامبریا برخی از دانشگاه‌های انگلستان هستند که بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی هم دانشجو می‌پذیرند.

 

مهاجرت به آلمان بدون نیاز به مدرک زبانمهاجرت به آلمان بدون نیاز به مدرک زبان

تنها در صورتی می‌توانید در آلمان بدون مدرک زبان تحصیل کنید که از موسسه آموزشی خودتان نامه پذیرش مشروط به گذراندن دوره زبان داشته باشید. با وجود این دریافت ویزای آلمان بدون مدرک تحصیلی ریسک ریجکتی بسیار بالایی دارد و توصیه می‌کنیم که حداقل مدرک زبان را به سفارت آلمان ارائه کنید تا احتمال رد شدن درخواست شما کمتر شود.

در صورتی که با ویزای کاری راهی آلمان باشید، شرایط ساده‌تری خواهید داشت. بسته به درخواست کارفرما، این نوع ویزا ممکن است نیازی به مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی نداشته باشد.
شما با داشتن مدارک حرفه‌ای معتبر و بدون نیاز به مدرک زبان می‌توانید به‌راحتی به آلمان مهاجرت کنید. همچنین با توجه به نرخ بیکاری پایین در آلمان، پیدا کردن شغل در این کشور بسیار راحت‌تر از کشورهای دیگر است.

 

مهاجرت بدون مدرک زبان به فرانسهمهاجرت بدون مدرک زبان به فرانسه

در کشور فرانسه می‌توانید بدون مدرک زبان هم ویزای تحصیلی دریافت کنید.
البته باید توجه داشته باشید که در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دوره‌هایی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، شما نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس هستید؛ اما اگر به زبان فرانسوی علاقه‌مندید، با تقویت رزومه تحصیلی مثل معدل و ریز نمرات خوب، می‌توانید شانس خود را برای پذیرش در دوره کارشناسی دانشگاه‌های دولتی فرانسه افزایش دهید.
در این صورت باید یک سال را در کالج زبان فرانسوی بگذرانید و پس از آن، تحصیل خودتان را به صورت رایگان آغاز کنید.

 

مهاجرت به اتریش بدون مدرک زبانمهاجرت به اتریش بدون مدرک زبان

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به اتریش بدون مدرک زبان وجود دارد که عبارتند از:

  • شرکت در دوره‌های زبان در اتریش
  • تحصیل در رشته‌های مرتبط به تجارت بدون نیاز به مدرک زبان
  • داشتن معدل بالای ۱۸

در صورتی که هر کدام از این شرایط را دارید، می‌توانید بدون داشتن مدرک زبان و فقط داشتن مهارت زبان آلمانی در حد مصاحبه و برقراری ارتباط، به کشور اتریش مهاجرت کنید.

البته توجه داشته باشید که در این روش لازم است حدود یک تا دو سال اول مهاجرت خودتان را صرف یادگیری بیشتر زبان و اخذ مدرک زبان آلمانی در کشور اتریش کنید.

 

مهاجرت به سوئد بدون مدرک زبانمهاجرت به سوئد بدون مدرک زبان

مهم‌ترین شرط برای مهاجرت به سوئد داشتن مدرک زبان انگلیسی است؛ اما چنانچه فرصت کافی برای شرکت در آزمون زبان و کسب نمره قبولی را ندارید، می‌توانید برای شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی وارد کشور سوئد شوید و پس از اتمام دوره در رشته مورد نظرتان ادامه تحصیل دهید.

دوره‌های زبان انگلیسی در کشور سوئد از شش ماه تا یک سال طول می‌کشند و عموماً نیز در محیط دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند.

 

مهاجرت به نیوزیلند بدون مدرک زبانمهاجرت به نیوزیلند بدون مدرک زبان

دانشگاه‌های سطح ۱ نیوزیلند نیازی به مدرک زبان ندارند و از مسیرهای جایگزین، مهارت زبانی دانشجوها را ارزیابی می‌کنند. اداره مهاجرت نیوزیلند نیز به‌صورت کلی هیچ مدرک زبانی از شما درخواست نمی‌کند، اما در صورت پذیرش، باید در مصاحبه‌ای که برای سنجش سطح زبانی شما برگزار می‌شود شرکت کنید.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش و ثبت نام در هر دانشگاه متفاوت است، اما با داشتن یکی از این مدارک نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت:

  • تولد در یک کشور انگلیسی‌ زبان
  • ارائه هر گونه مدرکی مبنی بر تحصیل حداقل چهار سال در یک دبیرستان انگلیسی‌ زبان
  • ارائه مدرکی مبنی بر تحصیل در یک مقطع دانشگاهی در یک دانشگاه انگلیسی‌ زبان

همچنین اگر در یکی از کشورهای استرالیا، کانادا، ایرلند، نیوزیلند، انگلستان یا ایالات متحده آمریکا تحصیلاتی معادل کارشناسی ارشد و حداقل یک سال سابقۀ تحصیل یا تحصیلاتی معادل کارشناسی و حداقل دو سال سابقه تحصیل داشته باشید هم از ارائه مدرک زبان معاف خواهید بود.

 

مهاجرت به ایتالیا بدون مدرک زبانمهاجرت به ایتالیا بدون مدرک زبان

شما می‌توانید با یکی از سه روش زیر بدون مدرک زبان به ایتالیا مهاجرت و در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید:

  • لیست دانشگاه‌هایی را که نیاز به مدرک زبان ندارند پیدا و در یکی از آن‌ها ثبت نام کنید.
  • مقطع تحصیلی قبلی خودتان را به زبان انگلیسی گذرانده باشید.
  • در آزمون یا مصاحبه تصویری دانشگاه شرکت کنید.
    این مصاحبه با هدف سنجش میزان تسلط شما به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و در صورتی که در این آزمون قبول شوید، نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت.

برخی دانشگاه‌ها نیز امکان تحصیل مشروط را برای افرادی که مدرک زبان انگلیسی ندارند فراهم کرده‌اند. در این دانشگاه‌ها پذیرش بدون مدرک زبان انجام می‌شود، اما تا زمان ارسال مدارک به سفارت باید آزمون زبان خودتان را با موفقیت بگذرانید.

 

مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبانمهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان

در صورتی که ازطریق سرمایه‌گذاری به استرالیا مهاجرت می‌کنید، داشتن مدرک زبان الزامی نیست، اما داشتن این مدرک یک امتیاز برای شما محسوب خواهد شد.
همچنین در صورتی که مدرک زبان نداشته باشید، حدود ۱۰ هزار دلار استرالیا در زمان اخذ ویزا، به منظور شرکت در کلاس‌های اجباری زبان انگلیسی از شما گرفته می‌شود. توجه داشته باشید که این مبلغ با توجه به تعداد اعضای خانواده‌تان که همراه با شما مهاجرت می‌کنند، افزایش خواهد یافت.

چنانچه قصد دارید برای تحصیل به استرالیا مهاجرت کنید، داشتن مدرک زبان الزامی است ؛اما برای مقاطعی مثل لیسانس و پایین‌تر، با نمره‌های آیلتس پایین مثل ۴.۵ هم می‌توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید. البته در این صورت لازم است در دوره‌های پیش‌‌نیاز زبان انگلیسی کشور استرالیا که حداکثر ۲۰ هفته طول می‌کشد شرکت کنید.

بیشتر بخوانید:

اگر هم یکی از خویشاوندان نزدیک شما در استرالیا اقامت داشته باشند، می‌توانید تحت شرایطی بدون داشتن مدرک زبان به این کشور مهاجرت کنید. خویشاوندان نزدیک از نظر اداره مهاجرت استرالیا شامل همسر، فرزند، والدین و تحت شرایط خاص، برادر و خواهر خواهند بود. برادر و خواهر تنها در شرایطی به‌عنوان خویشاوند نزدیک شناخته می‌شوند که مشمول قانون آخرین بازمانده باشند.

 

مهاجرت به فنلاند بدون مدرک زبانمهاجرت به فنلاند بدون مدرک زبان

زبان تدریس در اکثر دانشگاه‌های فنلاند انگلیسی است و به همین دلیل برای تحصیل در این دانشگاه‌ها به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارید. با وجود این در صورتی که یکی از شرایطی را که در ادامه ذکر می‌شود داشته باشید، می‌توانید مهاجرت بدون مدرک زبان آیلتس یا تافل را در فنلاند تجربه کرده و در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید:

  • اخذ مدرک تحصیلی قبلی از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا آمریکا
  • انگلیسی بودن بخشی از مدرک تحصیلی قبلی
  • گذراندن آزمون آنلاین

 

مهاجرت پرستاران بدون نیاز به مدرک زبان

در صورتی که مدرک پرستاری دارید، می‌توانید بدون داشتن مدرک زبان به کشورهایی مثل فرانسه، سوئد، دانمارک و… مهاجرت کنید.
برای مثال با شرکت در دوره‌های کارورزی یکی از ۲۵ بیمارستان معتبر کشور فرانسه، می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید.

این دوره‌ها به‌صورت هم‌زمان با دوره رایگان زبان فرانسه برگزار خواهند شد و پس از دوره، مدرک B2 فرانسوی دریافت خواهید کرد.

مهاجرت پرستاران بدون داشتن مدرک زبان

 

سوئد نیز یکی دیگر از کشورهایی است که با داشتن مدرک پرستاری می‌توانید به آن مهاجرت کنید. در این روش شما ویزای دوره زبان سوئدی را دریافت خواهید کرد.

 

مهاجرت کاری بدون نیاز به مدرک زبان

در صورتی که بتوانید یکی از کارفرماهای کشور مقصد خود را برای ارائه پیشنهاد شغلی (Job Offer) متقاعد کنید، می‌توانید بدون نیاز به ارائه مدرک زبان، ویزای کاری گرفته و به آن کشورها مهاجرت کنید.

مقالات مرتبط:

کشورهای انگلیسی زبان یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری هستند؛ اما مسئله اینجاست که به‌جز کشور آمریکا، تمامی کشورهای انگلیسی زبان از سیستم امتیاز محور برای مهاجرت استفاده می‌کنند و داشتن مدرک زبان انگلیسی هم یکی از مواردی است که امتیاز زیادی برای شما به دنبال دارد.

برای مثال امتیاز مهارت زبان انگلیسی در کشور کانادا، ۲۸ است. البته با استفاده از برنامه‌های استانی یا مهارت شغلی باز هم شانس بالایی برای مهاجرت به برخی از کشورها دارید. اما داشتن مدرک زبان یک امتیاز مهم برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله روش‌های مختلف برای مهاجرت تحصیلی و کاری را بدون نیاز به مدرک زبان برشمردیم. همچنین فهرست کشورهایی را که بدون داشتن مدارکی مانند آیلتس و تافل نیز می‌توانید به آن‌ها مهاجرت کنید ذکر کردیم. با این حال، تنها در صورتی می‌توانید مهاجرت بدون مدرک زبان را تجربه کنید که رزومه تحصیلی و شغلی بسیار خوبی داشته و یا با زبان کشور مقصد آشنا باشید. در غیر این صورت، برای افزایش شانس خود در دریافت ویزا توصیه می‌کنیم با شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان به‌صورت فشرده و در سریع‌ترین زمان ممکن خودتان را برای شرکت و کسب نمره خوب از آزمون‌های معتبر زبان مورد نظر خودتان آماده کنید.

 

منابع:

www.jobreaders.org

www.blog.foreignadmits.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۴ / ۵. تعداد نظرات ۱۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *