کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۲۳ اپلیکیشن عالی و کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی

۳.۸
(۱۲)

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی را می‌شناسید؟

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، می‌توانید از یک اپلیکیشن در این زمینه کمک بگیرید. همچنین اگر زبان انگلیسی‌تان خوب است نیز داشتن یک اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی روی گوشی موبایلتان می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. کمی دیگر با ما همراه باشید تا دلایل آن را برایتان بگوییم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چرا باید یک اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی روی گوشی داشته باشید؟

سطح زبان انگلیسی‌تان هر چه که باشد، به یک اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی یا چیزی شبیه آن روی گوشی تلفن همراهتان نیاز دارید. لازم نیست تاکید کنیم که در دنیای امروز تسلط بر زبان انگلیسی چقدر اهمیت دارد. زبان انگلیسی در علم و روابط تجاری و سیاسی یک زبان بین‌المللی است. در هر زمینه‌ای که بخواهید پیشرفت کنید دانستن زبان انگلیسی می‌تواند برایتان راه‌گشا باشد.

یادگیری زبان انگلیسی و فرصت های کاری بیشتر

 

از طرف دیگر هر زبانی باید پیوسته به کار گرفته شود تا از خاطر نرود. اگر هر روز و به طور مداوم از زبان انگلیسی استفاده نکنید، هر چقدر هم که در آن پیشرفت کرده باشید، آن را فراموش خواهید کرد. یک راه ساده برای آن که همیشه با زبان انگلیسی در ارتباط باشید، داشتن یک اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی روی گوشی موبایلتان است. این روزها گوشی موبایل، در دسترس‌ترین وسیله افراد است. پس بهتر است از این وسیله کمال استفاده را ببرید.

اگر به تازگی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده‌اید، اپلیکیشن‌هایی هستند که زبان انگلیسی را از پایه آموزش می‌دهند. اما اگر سطح زبان انگلیسی‌تان بالاست، شاید بهتر باشد سراغ اپلیکیشن‌هایی بروید که می‌توانید با استفاده از آن‌ها اخبار را به زبان انگلیسی دنبال کنید، پادکست‌های انگلیسی بشنوید، کتاب‌های انگلیسی بخوانید، یا حتی فیلم‌هایی به زبان انگلیسی ببینید. در این مقاله با انواع متفاوتی از این اپلیکیشن‌ها آشنا می‌شویم.

مقالات مرتبط:

 

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی

اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی را در کل می‌توانیم به چند دسته تقسیم کنیم:

  • آموزش گام به گام زبان انگلیسی با سطح‌بندی مشخص
  • آموزش ۴ مهارت زبانی با برنامه سطح‌بندی شده
  • آموزش واژگان
  • تمرین روزانه زبان انگلیسی
  • ترکیبی از موارد بالا

در ادامه با اپلیکیشن‌هایی از هر نوع آشنا می‌شویم و کاربردهای آن‌ها را مشخص می‌کنیم تا بتوانید با دید بهتری بین آن‌ها انتخاب کنید. معیارهای متفاوتی را می‌توان برای انتخاب یک اپلیکیشن در نظر گرفت.

مسلم است که پیش از هر چیز هدف شما مهم است. اما پس از این که تصمیم گرفتید چه نوع اپلیکیشنی بیشتر برایتان مناسب است، حتماً امتیاز آن را در نظر بگیرید و نگاهی به نظرات کاربران بیندازید.

یادگیری مداوم زبان انگلیسی با اپلیکیشن

یادتان باشد اگر قصد دارید یادگیری زبان انگلیسی را با استفاده از یک اپلیکیشن پیش ببرید، باید هر روز زمان مشخصی به آن اختصاص دهید. اغلب اپلیکیشن‌ها تنظیماتی دارند که در ساعت مشخصی برایتان اعلان بفرستند که وقت یادگیری زبان است؛ می‌توانید از این قابلیت بهره ببرید. آن ها معمولا ساختاری دارند که تشویقتان کند امتیاز بیشتری دریافت کنید و با این ترفند کمک می‌کنند که هر روز به مطالعه بپردازید.

یکی از روش‌هایی که برخی اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی نیز از آن استفاده می‌کنند، “ساخت زنجیره” نام دارد. وقتی یک زنجیره یادگیریِ پیوسته بسازید، تشویق می‌شوید که آن را ادامه دهید. فرض کنید ۴۰ روز مداوم تمرین زبان انگلیسی کرده باشید، اگر امروز تمرینتان را انجام ندهید، زنجیره‌تان می‌شکند، و باید از اول شروع کنید. ارزشش را دارد؟

استفاده از یک اپلیکیشن برای تمرین مداوم زبان انگلیسی می‌تواند اثر چشمگیری روی پیشرفت شما بگذارد. اما حقیقت این است که اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را تا سطح بالای متوسط یاد بگیرید، یا قصد دارید مکالمه‌تان را تقویت کنید، به یک مربی حرفه‌ای آموزش زبان انگلیسی نیاز پیدا خواهید کرد.

اگر برنامه‌ای برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کلاس‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی با اساتید حرفه‌ای در هایتاکی است.

 

۱- Mondly

اپلیکیشن Mondly نسخه رایگان و پولی دارد. نسخه اندروید و iOS آن در دسترس است، و با بیش از ۱۰ میلیون نصب، امتیاز آن در فروشگاه گوگل ۴/۶ است.

عضویت پایه این اپلیکیشن رایگان است و به صورت درس به درس پیش می‌رود. می‌توانید زبانی که صحبت می‌کنید را فارسی و زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید را انگلیسی انتخاب کنید و برنامه درسی روزانه آن را شروع کنید. Mondly یک برنامه درسی روزانه برای هر کاربر در نظر می‌گیرد و در انتهای هر درس یک آزمون دارد. علاوه بر آن برای هر هفته یک آزمون و برای هر ماه یک چالش طراحی کرده است.

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی mondly

 

هدف این اپلیکیشن بالا بردن مهارت مکالمه است، و از یک سیستم تشخیص گفتار برای تقویت مهارت صحبت کردن استفاده می‌کند. برای کاربرانی که سطح زبان انگلیسی آن‌ها متوسط یا بالاتر است، شاید درس‌های این اپلیکیشن ساده باشد. اما برای کسانی که به تازگی یادگیری زبان انگلیسی، به ویژه صحبت کردن را شروع کرده‌اند، بسیار کارآمد است. این اپلیکیشن، به طور جداگانه به دستور زبان نمی‌پردازد اما در ضمن یادگیری مکالمه، گرامر زبان انگلیسی را نیز به صورت کاربردی در نظر می‌گیرد.

در قسمت آمار اپلیکیشن نیز می‌توانید تعداد کلمات و عبارت‌هایی که یاد گرفته‌اید، مدت زمانی که به مطالعه اختصاص داده‌اید و امتیازتان را مشاهده کنید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۲- Duolingo

یکی از جذاب‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، اپلیکیشن Duolingo است. در این اپلیکیشن می‌توانید زبان انگلیسی را به یک زبان دیگر یاد بگیرید. البته از آن‌جا که زبان فارسی در فهرست زبان‌های آن نیست، باید زبان دیگری که به آن مسلط هستید را به عنوان زبان اول انتخاب و یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید.

Duo یک جغد سبز رنگ است که به شما کمک می‌کند اصطلاحات زبان انگلیسی را از پایه بیاموزید. این اپلیکیشن آموزش را بر مبنای مکالمه و عبارت‌های رایج زبان انگلیسی ارائه می‌کند، اما در هر درس یک یا چند نکته گرامری هم به شما یاد می‌دهد. duolingo برنامه یادگیری زبان انگلیسی را به چند واحد درسی (Unit) که هر کدام شامل چندین درس است تقسیم کرده است. اگر سطح زبان انگلیسی شما بالاتر از مبتدی است می‌توانید آزمون انتهای واحد اول یا دوم را بدهید تا قفل درس‌های بعدی برایتان باز شود و یادگیری را متناسب با سطح خودتان شروع کنید.

اپلیکیشن دولینگو برای یادگیری زبان انگلیسی

 

تمرین‌های این اپلیکیشن به صورت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب ارائه شده است و هر ۴ مهارت زبانی را در شما تقویت می‌کند. در نسخه رایگان، duolingo به شما امکان ۵ پاسخ اشتباه در هر روز را می‌دهد. البته اگر از مرز این ۵ اشتباه گذشتید هم نگران نباشید، می‌توانید به درس‌های قبل برگردید و با تمرین آن‌ها، یک شانس بیشتر بگیرید.

duolingo شامل تعداد زیادی داستان کوتاه آموزشی و نمودار پیشرفت درسی است. این اپلیکیشن، نسخه اندروید و iOS دارد.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های ios
اپلیکیشن های android

 

۳- Babbel

اپلیکیشن Babbel زبان انگلیسی را در درس‌های ۱۵ دقیقه‌ای و بر مبنای مکالمه‌های واقعی به شما آموزش می‌دهد. از آن‌جا که مدت زمان هر درس کوتاه است (۱۵ دقیقه) بدون هیچ عذری می‌توانید هر روز به یادگیری و تمرین زبان انگلیسی با این اپلیکیشن بپردازید. Babbel نیز از هوش مصنوعی تشخیص گفتار استفاده می‌کند و می‌توانید به کمک آن تلفظ‌هایتان را تصحیح کنید.

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی babble

 

یکی از جالب‌ترین نکات در مورد اپلیکیشن Babbel این است که درس‌هایی مطابق با سلیقه شخصی‌تان به شما پیشنهاد می‌دهد. این مزیت، یادگیری زبان انگلیسی را برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. علاوه بر آن دوره‌هایی برای هر سطحی از زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته ارائه کرده و برای افراد با دانش زبان انگلیسی متفاوت مناسب است.

اپلیکیشن Babbel نسخه اندروید و iOS دارد و امتیاز آن در فروشگاه گوگل ۴/۶ است.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۴- Lingodeer

یک اپلیکیشن جذاب دیگر برای یادگیری زبان انگلیسی با بازی و تمرین‌های کوتاه Lingodeer است. این اپلیکیشن برای سطح مبتدی و متوسط مناسب است و شما باید زبان انگلیسی را به یک زبان دیگر روی آن بیاموزید (این اپلیکیشن نیز از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند). Lingodeer از نظر ساختار آموزشی به دولینگو شبیه است اما برنامه درسی هدفمندتری دارد و شما به درس‌ها و توضیحات کامل‌تری دسترسی دارید. درس‌ها به ترتیب پیش می‌رود و اگر فکر می‌کنید درس‌های اول را بلدید می‌توانید آزمون انتهای هر واحد درسی را بگذرانید و به مراحل بعد بروید.

یادگیری زبان انگلیسی با اپلیکیشن lingodeer

بیشتر بخوانید: چگونه برای شاگرد خود برنامه درسی بنویسم؟

هر درس در این اپلیکیشن به موضوع متفاوتی مثل آب‌وهوا، اعضای بدن، حیوانات، ورزش، خرید و… می‌پردازد. در انتها نیز در یک تمرین ۵ دقیقه‌ای، خواندن، شنیدن، حرف زدن و لغات را مرور می‌کنید. این اپلیکیشن تعداد کلمات و جمله‌هایی که می‌توانید بگویید را به شما نشان می‌دهد و نمودار یادگیری‌تان را رسم می‌کند.

 

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۵- مجموعه اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی British Council

British Council یک مجموعه کامل از ۷ اپلیکیشن باکیفیت و رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی دارد که همه آن ها امتیاز بالای ۴ در فروشگاه گوگل دارند.

شما با توجه به هدفی که در یادگیری زبان انگلیسی دارید می‌توانید هر یک از این اپلیکیشن‌ها را نصب کرده و از آن استفاده کنید. در ادامه با هر یک از این اپلیکیشن‌ها آشنا می‌شویم.

۱- LearnEnglish Podcastsاین اپلیکیشن شامل مجموعه‌ای از پادکست‌ها با موضوع زندگی در بریتانیا است. موضوعاتی که در این پادکست‌ها مطرح می‌شود متنوع بوده و شما می‌توانید مطابق با سلیقه‌تان به هر مجموعه‌ای که دوست دارید گوش کنید. هر هفته نیز یک پادکست جدید ارائه می‌شود. اپلیکیشن LearnEnglish Podcasts این امکان را به شما می‌دهد که سرعت پخش پادکست را کم و زیاد کنید و علاوه بر آن، متن پادکست را هم در اختیارتان قرار می‌دهد، تا اگر جایی را متوجه نشدید، بتوانید آن را چک کنید. یک گزینه جالب دیگر تمرین‌هایی در آخر هر پادکست است که با انجام آن می‌توانید میزان درک شنیداری خود را ارزیابی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین پادکست‌ های عمومی یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

۲- LearnEnglish Grammar – این اپلیکیشن بسته‌هایی از مبتدی تا پیشرفته دارد. بنابراین با توجه به سطح‌تان می‌توانید یادگیری دستور زبان انگلیسی را شروع کنید. ابتدا با تمرین‌ها و فعالیت‌های طراحی شده یادگیری خود را تثبیت کنید، پس از آن با استفاده از تست‌های زمان‌دار میزان یادگیری‌تان را بسنجید.

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی british council

 

۳- Johnny Grammar’s Word Challengeاین اپلیکیشن تست‌هایی در سه بخش دستور زبان، واژگان، و تلفظ دارد. فکر می‌کنید در ۶۰ ثانیه به چند تست بتوانید پاسخ بدهید؟ مهارتتان را بالا ببرید و نکات گرامری جدید یاد بگیرید.

۴- LearnEnglish Videosدر این اپلیکیشن مجموعه‌ای از ویدیوهای آموزشی ارائه شده که کمک می‌کند مهارت گوش کردن، خواندن و درک مطلب را در زبان انگلیسی عمومی و زبان انگلیسی تجاری تقویت کنید. در این اپلیکیشن نیز اگر جایی از ویدیوها را متوجه نشدید می‌توانید سرعت آن را کندتر کنید یا به متن آن رجوع کنید. در انتها نیز میزان درک خودتان از موضوعات مطرح شده در ویدیو را با چند تمرین ساده بسنجید.

۵- LearnEnglish Sounds Rightصداهای موجود در زبان انگلیسی را می‌توانید به آسانی با این اپلیکیشن یاد بگیرید. به علاوه، زمانی که واژه جدیدی را در دیکشنری پیدا می‌کنید، می‌توانید از این اپلیکیشن به عنوان مرجعی برای فونتیک‌ها استفاده کنید (فونتیک‌ها در زبان‌شناسی سیستم نوشتاری آوای حروف و صداهایی هستند که در زبان گفتاری به کار می‌روند).

۶- IELTS Prep App – این اپلیکیشن برای آمادگی آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال طراحی شده است. IELTS Prep شامل آموزش و تمرین دستور زبان و واژگان است و تمرین‌ها و تست‌های متنوعی در هر ۴ مهارت زبانی خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه دارد. تمرین‌ها و نکات در این اپلیکیشن بر اساس ۴ مهارت زبان انگلیسی دسته‌بندی شده‌اند. در ۳ آزمون تمرینی اول در این اپلیکیشن می‌توانید به رایگان شرکت کنید اما برای آزمون‌های بیشتر باید هزینه پرداخت کنید. در نهایت با استفاده از همین اپلیکیشن نیز می‌توانید در آزمون آیلتس ثبت نام کنید.

مقالات مرتبط:

اگر قصد دریافت مدرک زبان انگلیسی آیلتس را دارید

از یک مدرس حرفه‌ای خصوصی آیلتس کمک بگیرید و یا به آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه و مطالعه کتاب های مناسب برای شرکت در آزمون آیلتس بپردازید.

 

۷- LearnEnglish Kids: Playtime (age 6-11) – انتخاب اپلیکیشن مناسب برای کودکان بسیار حساس است. این اپلیکشن علاوه بر آن که از موسیقی‌های انگلیسی شاد، انیمیشن و ویدیوهای داستانی جذاب برای آموزش استفاده می‌کند، محیطی امن و بدون تبلیغات نیز برای کودک فراهم می‌کند. در این برنامه بازی‌ها و فعالیت‌هایی ارائه شده که به کودکان کمک می‌کند مهارت خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و دستور زبان خود را بالا ببرند.

مقالات مرتبط:

اما در مجموع ممکن است یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از اپلیکیشن برای یک کودک چندان ساده نباشد. بنابراین برای تشویق بیشتر، می‌توانید از معلم خصوصی انگلیسی کودکان کمک بگیرید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۶- Rosetta Stone

یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی رزتا استون است. این اپلیکیشن امکانات محدودی در نسخه رایگان ارائه می‌کند، اما ساختار آموزشی کاربردی و جذابی دارد. نسخه اندروید و iOS دارد، و با بیش از ۱۰ میلیون نصب در فروشگاه گوگل، به امتیاز ۴/۷ رسیده است.

روش اپلیکیشن یادگیری زبان رزتا استون استفاده از تصاویر و تداعی کلمات است. این اپلیکیشن در هر درس به موضوعات متفاوتی می‌پردازد و شامل تمرین تلفظ، واژگان و دستور زبان است؛ البته رزتا استون گرامر زبان انگلیسی را به صورت ضمنی در مکالمات و عبارت‌ها یاد می‌دهد. به مرور درس‌ها به سمتی پیش می‌رود که شما به یک عبارت یا جمله گوش می‌کنید و آن را با یک تصویر تطبیق می‌دهید. علاوه بر آن تمرین‌هایی نیز برای تلفظ دارد و از سیستم تشخیص گفتار پیشرفته‌ای استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: روش‌های استفاده از تصویر و عکس در کلاس زبان انگلیسی

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی rosetta stone

 

یکی از مزایای اپلیکیشن رزتا استون این است که اگر نرم‌افزار آن را نیز داشته باشید، هر دو با هم به‌روز می‌شوند و پیشرفت یادگیری زبان انگلیسی‌تان را می‌توانید همزمان در هر دو برنامه دنبال کنید. این اپلیکیشن برای یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا متوسط مناسب است.

اپلیکیشن رزتا استون را می‌توانید از فروشگاه‌های ایرانی مثل بازار و مایکت دریافت کنید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۷- Busuu: Learn English

اپلیکیشن Busuu دارای نسخه رایگان است، اما برخی از امکانات آن فقط در نسخه پولی در دسترس است.

این اپلیکیشن نسخه اندروید و iOS دارد و با بیش از یک میلیون نصب، امتیاز آن در فروشگاه گوگل ۴/۳ است.

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی Busuu برنامه‌ای مشابه لایتنر برای یادگیری واژگان و اصطلاحات دارد؛ شامل یک سیستم تشخیص گفتار خوب است که به شما کمک می‌کند مکالمه انگلیسی را تمرین کنید؛ و برنامه تمرینی آن در بازه‌های ۱۰ دقیقه‌ای طراحی شده است. بنابراین می‌توانید در فواصل زمانی که جایی منتظرید یا در راه هستید، کمی به تمرین زبان انگلیسی بپردازید. با تهیه عضویت ویژه و پرداخت پول به امکانات بیشتری مثل درس‌های پیشرفته گرامر، انجمنی برای پیدا کردن یک یار تمرینی، و برنامه مطالعاتی منعطف دسترسی خواهید داشت.

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی

 

اپلیکیشن Busuu درس‌هایش را بر اساس معیار CEFR (چارچوب استاندارد اروپا برای مهارت‌های زبانی) سطح‌بندی کرده است و شما می‌توانید با یک آزمون تعیین سطح شروع کنید. علاوه بر آن این اپلیکیشن یک مرحله نیز در نظر گرفته تا شما هدفتان را از یادگیری زبان انگلیسی مشخص کنید. این کار کمک می‌کند تا محتوایی متناسب با هدفتان به شما نمایش داده شود.

اپلیکیشن Busuu را باید از فروشگاه‌های ایرانی دریافت کنید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۸- BBC Learning English

اپلیکیشن BBC برای یادگیری زبان انگلیسی، یک اپلیکیشن رایگان است که نسخه اندروید و iOS دارد.

این اپلیکیشن در فروشگاه گوگل بیش از ۵ میلیون دانلود و امتیاز ۳/۸ دارد.

اپلیکیشن BBC Learning English مطالب سرگرم‌کننده و به‌روز زیادی به زبان انگلیسی دارد. تنوع مطالب در این اپلیکیشن و وب‌سایت آن به اندازه‌ای هست که بتواند افراد با سلیقه‌های متفاوت را به خود جذب کند. به ویژه اگر طرفدار درس‌های صوتی کوتاه و پادکست هستید این اپلیکیشن برایتان مناسب است. زمانی که در راه هستید یا وقتی که منتظرید می‌توانید به یک درس کوتاه گوش کنید. بیشتر درس‌ها و پادکست‌هایی که در این اپلیکیشن ارائه شده در سطح متوسط است.

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی bbc

 

می‌توانید یک پادکست خاص را دنبال کنید، یا هر زمانی هر قسمتی را که خواستید بشنوید. ویدیوهای یک دقیقه‌ای و مجموعه انگلیسی در ۶ دقیقه نیز آموزش‌های جالبی برای کاربران ارائه کرده است. علاوه بر این بخش‌ها اپلیکیشن BBC Learning English تست‌هایی نیز دارد که می‌توانید برای محک زدن خودتان از آن‌ها بهره ببرید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۹- Memrise

یک اپلیکیشن رایگان است که نسخه پریمیوم نیز دارد.

نسخه اندروید و iOS دارد. امتیاز آن در فروشگاه گوگل ۴/۶ است و بیش از ۱۰ میلیون نصب فعال دارد.

ممرایز ساختاری شبیه به لایتنر دارد و با تکرار کلمات، عبارات و اصطلاحات در فاصله‌های زمانی مشخص، آن را در ذهن شما تثبیت می‌کند. علاوه بر منابعی که خود ممرایز در نظر گرفته است، این اپلیکیشن تا حد زیادی کاربرمحور است، یعنی به کاربران اجازه می‌دهد کتاب‌ها یا آموزش‌هایی را وارد کرده تا دیگران از آن آموزش‌ها استفاده کنند. به همین دلیل شما به تعداد زیادی از منابع آموزشی رایگان روی این اپلیکیشن دسترسی دارید.

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی memrise

 

برای کاربرانی که عضویت ویژه داشته باشند، اپلیکیشن ممرایز یک سیستم تشخیص گفتار نیز دارد که امکان تمرین تلفظ را برای شما فراهم می‌کند.

ممرایز بیش از هر چیز برای تمرین واژگان مناسب است و به شما کمک می‌کند دایره واژگانتان را گسترش دهید.

ممرایز را باید از فروشگاه‌های اپلیکیشن ایرانی دریافت کنید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۱۰- زبانشناس

یکی از اپلیکیشن‌های ایرانی کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی در هر سطحی از مبتدی تا پیشرفته، اپلیکیشن زبانشناس است. این اپلیکیشن مجموعه متنوعی از دوره‌های آموزشی شناخته شده را در خود جای داده و برای برخی از آن‌ها ترجمه فارسی ارائه کرده است.

در زبانشناس به تعداد زیادی از پادکست‌های انگلیسی باکیفیت دسترسی دارید؛ می‌توانید کتاب و رمان‌های برتر انگلیسی زبان را بخوانید و بشنوید، فیلم ببینید، انیمیشن تماشا کنید و همزمان زبان انگلیسی یاد بگیرید. در تمام این موارد متن، صدا و تصویر را همزمان در اختیار دارید و می‌توانید هر واژه‌ای که بلد نیستید را به لایتنر اضافه کنید. هر زمان که بخواهید می‌توانید واژه‌های درون لایتنر را مرور کنید و مثال آن واژه را از همان جایی که به واژه برخورده‌اید ببینید.

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی زبانشناس

 

کتاب‌ها، فیلم‌ها، دوره‌ها و همه محتوای ارائه شده در اپلیکیشن زبانشناس بر اساس معیار CEFR سطح‌بندی شده است و شما می‌توانید با توجه به سطح خودتان یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنید.

این اپلیکیشن نسخه اندروید دارد و برای استفاده از همه امکانات آن لازم است اشتراک ماهانه یا سالانه دریافت کنید. امتیاز اپلیکیشن زبانشناس در فروشگاه گوگل با بیش از ۵۰۰ هزار نصب، ۴/۵ است.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های android

 

۱۱- Hello Talk

اپلیکیشن Hello Talk نیز یک اپلیکیشن رایگان است که به شما کمک می‌کند یک یار تمرینی خوب برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید.

این اپلیکیشن نسخه اندروید و iOS دارد. امتیاز آن در فروشگاه گوگل ۴/۹ است و بیش از ۱۰ میلیون نصب فعال دارد.

اپلیکیشن Hello Talk امکان ارتباط شما را با افرادی که زبان مادری‌شان انگلیسی است و می‌خواهند فارسی یاد بگیرند فراهم می‌کند. به این ترتیب می‌توانید بدون هیچ واسطه‌ای با دوست جدیدی که پیدا کرده‌اید به تمرین بپردازید، به یکدیگر پیام متنی و صوتی بدهید، و تماس بگیرید، و از این طریق مهارت مکالمه‌تان را بالا ببرید.

یادگیری مکالمه زبان انگلیسی با hellotalk

 

اپلیکیشن Hello Talk ابزار بسیار خوبی برای یادگیری مکالمه است. زمانی که شما با فردی که زبان مادری‌اش انگلیسی است صحبت می‌کنید، علاوه بر واژگان، دقیقاً همان چیزی را یاد می‌گیرید که در فرهنگ انگلیسی‌زبانان وجود دارد. بنابراین اگر تصمیم دارید زبان انگلیسی با لهجه بریتیش و یا انگلیسی آمریکایی را یاد بگیرید بهتر است با افرادی از کشور انگلستان صحبت کنیدو یا دوستانی از کشور آمریکا پیدا کنید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۱۲- Tandem

اپلیکیشن Tandem یک نسخه رایگان دارد که احتمالاً برایتان کافی است. اگر قصد داشته باشید برای تمام پیام‌ها ترجمه دریافت کنید، می‌توانید با پرداخت حق عضویت از این خدمات استفاده کنید.

این اپلیکیشن نسخه اندروید و iOS دارد. با بیش از ۵ میلیون نصب، امتیاز آن در فروشگاه گوگل ۴/۳ است.

اپلیکیشن Tandem یک پلتفرم تبادل زبان است. یعنی می‌توانید با استفاده از آن با کسانی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است و می‌خواهند فارسی یاد بگیرند، ارتباط برقرار کنید و با تبادل اطلاعات زبان انگلیسی‌تان را ارتقا دهید.

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی Tandem

 

استفاده از این اپلیکیشن ساده است. زبان انگلیسی را به عنوان زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید انتخاب می‌کنید و می‌توانید فارسی را به عنوان زبانی که به آن مسلطید وارد کنید. این امکان وجود دارد که بیش از یک زبان را در هر قسمت وارد کنید. سپس اپلیکیشن، افرادی که به زبان انگلیسی مسلطند یا زبان مادری‌شان انگلیسی است و می‌خواهند فارسی یاد بگیرند را به شما نشان می‌دهد. می‌توانید پروفایل آن‌ها را ببینید و با یکی از آن‌ها وارد گفت‌وگو شوید. یک روش مناسب این است که یک ساعت مشخص در هفته با هم قرار بگذارید تا از یکدیگر یاد بگیرید. کافیست نیمی از زمانتان را به زبان انگلیسی و نیمی از آن را به فارسی اختصاص دهید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۱۳- ELSA

اپلیکیشن ELSA یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی برای بالا بردن مهارت مکالمه است. این اپلیکیشن نسخه رایگان دارد و با پرداخت هزینه امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

نسخه اندروید و iOS آن در دسترس است و با بیش از ۱۰ میلیون نصب در فروشگاه گوگل، امتیاز ۴/۸ را به دست آورده است.

اگر سطح زبان انگلیسی شما متوسط یا پیشرفته است، اما هنوز در تلفظ‌ها دچار مشکل می‌شوید، یا وقتی صحبت می‌کنید مخاطبان انگلیسی زبان به سختی متوجه صحبت‌های شما می‌شوند، اپلیکیشن ELSA درس‌های کوتاهی در این زمینه دارد که می‌تواند کمکتان کند. این اپلیکیشن از یک سیستم هوش مصنوعی قوی برای تشخیص گفتار بهره‌مند است و تمرین‌های زیادی دارد که در آن باید با صدای بلند صحبت کنید.

اپلیکیشن السا ELSA برای یادگیری زبان انگلیسی

 

سیستم تشخیص گفتار این اپلیکیشن صدای شما را ضبط و بر اساس تلفظ، لحن و روان بودن تجزیه و تحلیل می‌کند. پس از آن به شما نشان می‌دهد که در مقایسه با زبان انگلیسی به عنوان زبان مادری، کدام صداها را درست تلفظ نکرده‌اید. زمانی که استفاده از اپلیکیشن را شروع کنید، با نکات ریز زیادی مواجه می‌شوید که شاید پیش از این به آن‌ها دقت نکرده باشید.

اگر در حال تقویت مهارت صحبت کردن (Speaking) در خودتان هستید این اپلیکیشن می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. اما هیچ ماشینی نمی‌تواند به اندازه یک انسان دقیق عمل کند، بنابراین می‌توانید از یک معلم خصوصی مکالمه زبان انگلیسی نیز کمک بگیرید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

۱۴- News in Levels

این اپلیکیشن اخبار را در سه سطح برای دانشجویان زبان انگلیسی ارائه می‌کند. نصب اپلیکیشن رایگان و شامل پرداخت درون‌برنامه‌ای است.

اپلیکیشن News in Levels در فروشگاه گوگل بیش از ۵۰۰ هزار نصب و ۴/۷ امتیاز دارد.

این اپلیکیشن برای کسانی که به اخبار علاقه‌مندند خیلی جذاب است. هر روز مقالات خبری کوتاهی را در سه سطح از مبتدی تا پیشرفته منتشر می‌کند. اگر بین ۱ تا ۱۰۰۰ کلمه بلدید، سطح شما یک و اگر بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه می‌دانید، سطح شما ۲ است. اگر دایره واژگانتان بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه باشد می‌توانید خبرهای سطح ۳ را دنبال کنید.

یادگیری زبان انگلیسی با اخبار

 

در مطالعه و شنیدن اخبار واژه‌هایی هستند که هر روز تکرار می‌شوند. همین تکرار به شما کمک می‌کند که آن‌ها را به خاطر بسپارید. از طرف دیگر در اخبار از واژه‌های به‌روز استفاده می‌شود و شما زبان انگلیسی را خواهید آموخت که در حال حاضر در دنیا به کار می‌رود. اخباری که در اپلیکیشن ارائه شده نیز دسته‌بندی دارد و شما می‌توانید پیگیر خبرهای مورد علاقه‌تان باشید.

    لینک دانلود اپلیکیشن:     

اپلیکیشن های IOS
اپلیکیشن های android

 

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته

اگر سطح زبان انگلیسی‌تان پیشرفته است و فقط قصد دارید مهارت‌های زبانی‌تان را حفظ کنید، می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که پادکست‌هایی به زبان انگلیسی و با موضوعات متفاوت پخش می‌کنند. با این روش مهارت گوش دادن را نیز در خودتان بالا می‌برید. برای تقویت مهارت خواندن می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که مقالات خبری منتشر می‌کنند استفاده کنید. مهارت نوشتن و حرف زدن هم به کمی تلاش نیاز دارد. وارد انجمن‌هایی شوید که در موضوعات مورد علاقه شما به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و در گفتگوها شرکت کنید. تعدادی از اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه‌ها می‌توانند برایتان کارآمد باشند عبارت‌اند از:

  • ۱۵- Listen English Daily Practice
  • ۱۶- TOEFL Listening
  • ۱۷- IELTS Complete Preparation and Exam
  • ۱۸- Castbox
  • ۱۹- Apple Podcasts
  • ۲۰- TED
  • ۲۱- Euronews
  • ۲۲- Iran News
  • ۲۳- Freed Audiobook

بیشتر بخوانید: TED Talks چیست؟ سخنرانی‌های TED برای یادگیری زبان انگلیسی

 

کدام اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی برای من مناسب است؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی لازم است به آن توجه کنید، سطح کنونی زبان انگلیسی‌تان است. اگر در سطح مبتدی هستید می‌توانید با اپلیکیشن‌هایی مثل Mondly, Busuu و Memrise شروع کنید. Busuu و Memrise را تا سطح‌های بالاتر نیز می‌توانید استفاده کنید. اما اگر سطح زبان انگلیسی‌تان متوسط و بالاتر است، گوش کردن پادکست، خواندن داستان و دنبال کردن خبر می‌تواند به خوبی به بالا بردن سطح‌تان کمک کند.

برای سطح متوسط و بالاتر از آن، اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی که برای هر ۴ مهارت زبانی طراحی شده‌اند، مانند IELTS Prep App نیز مناسب است.

اگر می‌خواهید مکالمه‌تان به زبان انگلیسی را تقویت کنید، از دو اپلیکیشن Hello Talk و Tandem غافل نشوید. محیط این دو اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که با یک نفر که زبان مادری‌اش انگلیسی است وارد گفتگو شوید و دایره واژگان و اطلاعاتتان را گسترش دهید.

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از اپلیکیشن

 

تمرین و تکرار را فراموش نکنید. گاهی شاید لازم باشد یک پادکست را دو بار یا بیشتر گوش دهید. هیچ محدودیتی برای خودتان در نظر نگیرید؛ آن‌قدر به درس‌ها بپردازید تا به آن‌ها مسلط شوید. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که اپلیکیشن‌ها هم کمی تکرار را برایتان در نظر گرفته‌اند.

نکته دیگری که موفقیت شما را تضمین می‌کند، نظم و تعهد است. هر روز زمانی را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید و زنجیره یادگیری‌تان را نشکنید.

موفق باشید!

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۸ / ۵. تعداد نظرات ۱۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *